Aλλαγές στη φορολογία και στα τέλη κυκλοφορίας οχημάτων

autokinita2

 

Αλλάζει η φορολογία οχημάτων και των τελών κυκλοφορίας καθώς το υπουργείο σε συμφωνία με τους δανειστές προωθούν σειρά νομοθετικών ρυθμίσεων.

Το καθεστώς φορολόγησης των αυτοκινήτων σχεδιάζεται να αλλάξει ριζικά με σκοπό να αυξηθούν σημαντικά τα έσοδα του Δημοσίου από τη φορολόγηση τόσο της απόκτησης όσο και της χρήσης.

Σύμφωνα με τις ρυθμίσεις που προτείνει ομάδα εργασίας του ΥΠΟΙΚ, οι επιβαρύνσεις στην απόκτηση θα υπολογίζονται πλέον με βάση τις εμπορικές αξίες και όχι τον κυβισμό, οι δε επιβαρύνσεις στην κατοχή και τη χρήση θα συνδέονται με τον χρόνο κυκλοφορίας και την κατανάλωση των καυσίμων και θα είναι μεγαλύτερες όσο περισσότερα χιλιόμετρα διανύουν τα οχήματα.

Επίσης, ο υπολογισμός του τέλους ταξινόμησης θα γίνεται με βάση τη λιανική τιμή (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης.

Δηλαδή η φορολόγηση των καινούργιων αλλά και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα απορρέει από την αξία λιανικής του κάθε μοντέλου που θα δηλώνει ο κάθε εισαγωγέας στην Υπηρεσία Αξιών του Τελωνείου.

Αυτό εκτιμάται ότι θα επιφέρει μείωση της τιμής στα χαμηλού κυβισμού και χαμηλής αξίας, και αύξηση στα ακριβά αυτοκίνητα μεσαίου και υψηλού κυβισμού.

Στο υπουργείο Οικονομικών θεωρούν ότι αυτός ο τρόπος υπολογισμού ευνοεί τους φορολογουμένους που αγοράζουν ακριβά ΙΧ σε σχέση με φορολογουμένους που έχουν ΙΧ με τα ίδια χαρακτηριστικά, αλλά ταξινομήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα πριν από το 2010.

Επιπρόσθετα οι αναπροσαρμογές θα έχουν ως αποτέλεσμα να καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας και για ΙΧ με χαμηλούς ρύπους, τα οποία σήμερα απαλλάσσονται.

Επισημαίνεται ότι τα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας ανέρχονται ετησίως σε 1 δισ. ευρώ και με τις σχεδιαζόμενες παρεμβάσεις αναμένεται να αυξηθούν.

Σχετικά Άρθρα


Αφήστε το σχόλιο σας

*

code