Απάντηση σε όσους με κατηγόρησαν για τον Πακιστανό και τη 15χρονη

158
8

Ξεκίνησα το προηγούμενο άρθρο μου «Ο δράκος του ρατσισμού και το τέρας των ΜΜΕ», υπογραμμίζοντας ότι «καταδικάζω σαφώς την εγκληματική αυτή πράξη».

Οπότε, δεν καταλαβαίνω τις αντιδράσεις που σχετίζονται με αυτά που έπαθε η κοπέλα.

Δεν επεκτάθηκα παραπάνω σε αυτό, γιατί εκτός του ότι αισθάνομαι ότι μία εγκληματική πράξη δε χρειάζεται περαιτέρω χαρακτηρισμούς, δεν είναι αυτό το θέμα του άρθρου μου.

Ένα γεγονός, για εμένα τουλάχιστον, είναι πολλές φορές αφορμή για να εκφράσω ένα ή περισσότερα κοινωνικά φαινόμενα, τα οποία δεν αποτελούν απλά μία δική μου παρατήρηση, αλλά έχουν καταγραφεί από τη διεθνή κοινότητα στα πλαίσια ερευνών της Ψυχολογίας του ατόμου, της Κοινωνικής και Δικαστικής Ψυχολογίας.

Τα θέματα που θέλω να θίξω εδώ είναι τρία:

Tο ένα αφορά το πόση έμφαση δίνεται στις εγκληματικές πράξεις που διαπράττονται από αλλοδαπούς, ενώ δε γίνεται το ίδιο όταν αντίστοιχες πράξεις διαπράττονται από Ελληνες.

Το δεύτερο αφορά την απουσία σεβασμού και προστασίας των θυμάτων -και στη συγκεκριμένη περίπτωση της Μυρτώς από τα ΜΜΕ- τα οποία δημοσίευσαν το όνοματεπώνυμό της.

Και επειδή κάποιος αναγνώστης ανέφερε ότι δε θα είναι αυτό το πρόβλημα της Μυρτώς, λυπάμαι, αλλά κάνετε μεγάλο λάθος. Και αυτό δεν είναι η προσωπική μου εκτίμηση, αλλά τα συμπεράσματα πολλαπλών ερευνών σχετικά με τον επανατραυματισμό ενός θύματος από τις αντιδράσεις του περιβάλλοντός του κατά τη διάρκεια του συμβάντος και μετά από αυτό.

Το τρίτο -και αυτό που για εμένα έχει τη μεγαλύτερη βαρύτητα λόγω της άγνοιας που υπάρχει ειδικά στην ελληνική κοινωνία- αφορά στην κακοποίηση των ανηλίκων από τους γονείς τους. Παρατήρησα ότι κάποιοι αναφέρθηκαν στο «χαστούκι» (το οποίο, επίσης, αποτελεί κακοποίηση αλλά σε ψυχολογικό επίπεδο επειδή μειώνει την αξιοπρέπεια του παιδιού και την αυτοεκτίμησή του).

Εγώ δεν αναφέρθηκα στο χαστούκι. Μιλώντας για «ξύλο», εννοούσα (και καλό θα ήταν να το είχα εξηγήσει) τις περιπτώσεις μπουνιών, κλωτσιών, χρήση ζώνης κλπ, οι οποίες δεν είναι τόσο λίγες όσες νομίζει η κοινή γνώμη.

Αναφέρθηκα, επίσης, πολύ συγκεκριμένα στις περιπτώσεις γονέων και παππούδων που βιάζουν τα παιδιά τους. Το ότι αυτοί αποτελούν πάνω από το 50% των θυτών δεν είναι δική μου εκτίμηση, αλλά το συμπέρασμα πολλαπλών ερευνών που έχουν διεξαχθεί σε πολλές χώρες περιλαμβανόμενης και της Ελλάδας.

Οι έρευνες έχουν δείξει ότι λιγότερο από 10% των θυτών είναι τυχαίοι, άγνωστοι του θύματος.

Το κοινό σημείο που έχουν τα τρία παραπάνω θέματα είναι ότι η βία φέρνει βία και αυτό είναι φαύλος κύκλος. Αν θέλουμε να σταματήσουμε αυτόν τον φαύλο κύκλο, θα πρέπει σε πρώτο επίπεδο να αναγνωρίσουμε την οικογενειακή βία και να εστιάσουμε στην πρόληψη.

Και αναρωτιέμαι, αν είχατε τη δυνατότητα να δείτε μία ταινία για την παιδική ηλικία του Πακιστανού και βλέπατε ένα παιδάκι που το βιάζει ο πατέρας του από πολύ μικρή ηλικία και το σπάει στο ξύλο, θα τον θεωρούσατε και πάλι τέρας;

Η πράξη είναι τερατώδης, αποτρόπαια, σοκαριστική. Όμως, ο κάθε άνθρωπος αναπαράγει συμπεριφορές που έχει βιώσει ο ίδιος. Αυτό δε σημαίνει ότι όλοι όσοι έχουν κακοποιηθεί θα κακοποιήσουν. Κάποιοι καταφέρνουν να κάνουν την υπέρβαση. Σημαίνει, όμως, ότι αυτός που κακοποιεί έχει κακοποιηθεί και ο ίδιος με κάποιο τρόπο και, στις περισσότερες περιπτώσεις, με τρόπο αντίστοιχο με αυτόν που ως ενήλικας επιλέγει για να κακοποιήσει άλλους.

Οι έρευνες δείχνουν πολύ υψηλά ποσοστά συσχέτισης μεταξύ της βίας που ασκεί ένας ενήλικας και της βίας που έχει εισπράξει ως παιδί. Σε μία μειοψηφία περιπτώσεων δεν έχουν καταγραφεί βιώματα κακοποίησης του κακοποιητή στην παιδική του ηλικία. Όμως οι τραυματικές εμπειρίες, πολλές φορές, απωθούνται στο υποσυνείδητο -με αποτέλεσμα τα θύματα να μην τις θυμούνται.

Έχω δουλέψει με άτομα που έχουν κακοποιηθεί σεξουαλικά ως παιδιά. Και ΟΛΑ εχουν κακοποιηθεί από συγγενείς: πατεράδες, θείους, ξαδέλφια. Εχω γνωρίσει γυναίκες που έχουν κακοποιηθεί σεξουαλικά από οικογενειακούς φίλους ως παιδιά και όταν το είπαν στους γονείς τους, οι γονείς τους είπαν «δεν κατάλαβες καλά».

Εσείς που βάλατε εναντίον μου, έχετε ποτέ δει παιδιά που έχουν κακοποιηθεί σεξουαλικά (και όχι μόνο);

Τα σεξουαλικά κακοποιημένα αγόρια που δούλεψα μαζί τους, είχαν όλα βιασθεί συστηματικά από τον πατέρα τους, από πολύ μικρή ηλικία, συγκεκριμένα ένα από αυτά πριν κλείσει το πρώτο έτος της ζωής του. Ξέρετε τί οδήγησε στο να αποκαλυφθεί αυτό; Το γεγονός ότι τα περισσότερα επιχείρησαν να κακοποιήσουν άλλα παιδιά.
Ακόμα θυμάμαι τα κενά, παγωμένα τους μάτια…

Πράγματι, κάποια από αυτά τα αγόρια δεν έμοιαζαν με ανθρώπους. Εμοιαζαν ανθρωπόμορφα όντα. Όμως, από τότε, που ακόμα δεν είχα τη γνώση, είδα με τα μάτια μου, ένιωθα ότι δε θα μπορούσα ποτέ να τα κατηγορήσω αν κάποια στιγμή ως ενήλικες φέρονταν κακοποιητικά.

Είναι πολύ εύκολο να κατηγορούμε και να βλέπουμε ανθρωπόμορφα τέρατα. Αυτό, όμως, δε λύνει το πρόβλημα. Για να λυθεί η βία θα πρέπει να αναγνωρίσουμε την πηγή της. Όσο κλείνουμε τα μάτια, τόσο θα διαιωνίζεται.

Παρακάτω παραθέτω κάποιες πηγές, για όσους είτε αμφισβητούν τα όσα γράφω, είτε θεωρούν ότι είναι προσωπική μου γνώμη, είτε θέλουν απλά να ενημερωθούν περισσότερο από έγκυρες πηγές.

Επίσης, θα ήθελα να καταδείξω άλλο ένα φαινόμενο που παρατηρώ στην Ελληνική πραγματικότητα. Βιαζόμαστε όχι μόνο να αντιπαρατεθούμε, αλλά να προσβάλουμε, να επιτεθούμε, ενώ δεν είμαστε γνώστες ενός θέματος και δεν έχουμε ψάξει για πληροφορίες από έγκυρες πηγές. Προσκαλώ οποιονδήποτε έχει στοιχεία που αναιρούν τα όσα γράφω, να τα καταθέσει, ώστε να ενημερωθώ και εγώ αλλά και οι υπόλοιποι αναγνώστες.

Ενδεικτικές πηγές:
http://ec.europa.eu/justice_home/daphnetoolkit/files/others/booklets/01_daphne_booklet_1_el.pdf (Διαβάστε τη σελίδα 9: Στοιχεία και αριθμοί)
http://library.panteion.gr:8080/dspace/bitstream/123456789/720/1/tzevas.pdf (σελίδες 8, 13, 15 και Σωματική κακοποίση σελ. 35 – 38)
http://hamomilaki.blogspot.gr/2007/01/blog-post_05.html
http://www.synigoros.gr/?i=childrens-rights.el.dpnews.50051 «ένα στα πέντε»
http://epapanis.blogspot.gr/2008/12/blog-post.html
http://www.internationaljusticeproject.org/pdfs/trauma.pdf

*Η Ανθή Μπελλέ είναι σύμβουλος ψυχικής υγείας.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Προηγούμενο άρθροΈβαλαν λουκέτα στους κάδους των σκουπιδιών
Επόμενο άρθροΤα παιδικά μου χρόνια, η πατρίδα μου…
Η Ανθή Μπελλέ είναι πτυχιούχος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Surrey της Αγγλίας, πιστοποιημένη Life Coach από το Κ.Ε.Κ. του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και απόφοιτος Οικονομικών Επιστημών του ιδίου Πανεπιστημίου. Είναι μέλος του συλλόγου Βρετανών ψυχολόγων (BPS). Εκπαιδεύτηκε στη Γνωσιακή Αναλυτική Ψυχοθεραπεία αλλά την κέρδισε η ψυχοθεραπεία Gestalt. Εχει ολοκληρώσει το μετεκπαιδευτικό πρόγραμμα του San Fransisco  Gestalt Institute σε συνεργασία με την Ecole Parisienne με συντονιστή το Morgan Goodlander που είναι και επόπτης της και εξειδίκεύεται στο Ψυχογενετικό Σύστημα της Anne Teachworth για τη θεραπεία ζευγαριών. Εκπαιδεύτηκε στη θεραπεία τραύματος και μετατραυματικής διαταραχής (PTSD) με τη Jane Simington. Στη θεραπευτική της δουλειά, έχει ενσωματώσει το διαλογισμό και τις ενεργειακές θεραπείες. Εχει εργαστεί σε Κέντρο υποστήριξης ατόμων με ειδικές ανάγκες και σε Κέντρο με σεξουαλικά κακοποιημένα παιδιά μέσω της δημιουργικής απασχόλησης. Το γραφείο της βρίσκεται στους Αμπελόκηπους όπου εργάζεται με ατομικές και ομαδικές συνεδρίες. Είναι συντονίστρια βιωματικών σεμιναρίων σε θέματα ειδικών δεξιοτήτων (όπως αυτογνωσία, επικοινωνία, ενίσχυση ομαδικότητας), προσωπικής ανάπτυξης και θεραπείας ζευγαριών.

158 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Με λύπη μου αντιλαμβάνομαι ότι έχει δημιουργηθεί μια αίσθηση ότι χαϊδεύω τα αυτιά των λαθρομεταναστών. Παρόλο που το θέμα και ο σκοπός του άρθρου μου ήταν διαφορετικά, καταλαβαίνω, πώς μπορεί να ακούστηκαν αυτά που έγραψα σε μια τόσο δύσκολη συγκυρία για τη χώρα (οικονομική κρίση, λαθρομετανάστες και αύξηση της εγκληματικότητας) και αφού έχει συμβεί ένα τερατώδες , σοκαριστικό και αποτρόπαιο έγκλημα.

    Γι’ αυτό θα ήθελα και σε αυτό το θέμα να ξεκαθαρίσω τις απόψεις μου:

    • ΕΙΜΑΙ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ και θεωρώ ότι είναι ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα για τη χώρα, που πρέπει να λυθεί άμεσα!!
    • ΝΑ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΤΟΥΝ, όσοι έχουν εμπλακεί στην έλευση των λαθρομεταναστών και στην πλαστή νομιμοποίησή τους .
    • ΝΑ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΤΕΙ ο συγκεκριμένος Πακιστανός αλλά και κάθε αλλοδαπός και ημεδαπός (συγγενής ή άγνωστος) που έχει διαπράξει τέτοιου είδους πράξεις.
    • Δεν ανήκω ούτε στο Σύριζα ούτε στο ΚΚΕ (ούτε σε κανένα άλλο κόμμα) , εκφράζω καθαρά τους προσωπικούς μου προβληματισμούς.

  2. Υπάρχει μια μειοψηφία στην Ελλάδα με την οποία κάτι δεν πάει καλά. Στην ανακοίνωση που έβγαλαν κάτοικοι της Αθήνας κατά ΚΚΕ – ΣΥΡΙΖΑ για το μεταναστευτικό έλεγαν ότι δεν μπορεί… ή είναι επιλεκτικά κωφοί ή επιλεκτικά τυφλοί ή παντελώς βλάκες. Θα προσθέσω και την οικονομική παράμετρο καθώς πολλοί με αυτές τις θέσεις τους βολεύονται και προωθούνται. Για να συνεχίσουν να είναι υπηρέτες των καπιταλιστών – ιμπεριαλιστών με θέσεις που υποστηρίζουν το δουλεμπόριο, την μαύρη εργασία και την καταβαράθρωση του μεροκάματου, τον διωγμό από τα σπίτια εξαθλιωμένων, το λαθρεμπόριο, την εγκληματικότητα κ.ά. στρεφόμενοι κατά του ελληνικού λαού και των νομίμων μεταναστών. Ψάξτε να εστιάσετε στο επόμενο δέντρο…

  3. Επίσης, προτείνω τις ταινίες «Η λευκή κορδέλα» (The white ribbon) και «Κόκκινος δράκος» που ήταν το τρίτο μέρος της «Σιωπής των αμνών». Θεωρώ ότι δείχνουν πολύ καθαρά το φαύλο κύκλο της βίας.

  4. Δυστυχώς έχετε δίκαιο. Έγινα πρόσφατα μα΄ρτυρας πρωτοφανούς συζήτησης. Ανθρώπων μορφωμένων που ευχόντουσαν να είναι αλλοδαπός ο βιαστής ώστε να δικαιολογηθεί η βία επάνω τους. Δεν είναι τυχαία και η δημοσιότητα. Ο παππούς που βίαζε το 6χρονο εγγονάκι του πέρασε στο «ψιλά». Κοινωνία σε φάση εκφασισμού. Δείτε το αντίστοιχο ρεπορταζ του «Πρωτου Θέματος» . Θλίψη .
    Συνεχίστε παρακαλώ. Ίσως επικρατήσει η λογική.

  5. Συμφωνω με την κυρια Μπελλε αλλα πραγματικα νομιζω οτι δεν ειμαστε ακομη ετοιμοι σαν κοινωνια, κι αυτο φαινεται σε πολλα επιπεδα , να αντιπαρατεθουμε και να ομολογησουμε ειλικρινα τα λαθη μας. Ισως νομιζουμε οτι ακομη κι ετσι υποστηριζουμε τη φυλη μας.

  6. Αντιμετωπίζεις το θέμα με επαγγελματική και ιδεοληπτική πώρωση.
    Είσαι πανευτυχής στο θρόνο της επιστημονικής σου άγνοιας. Κανείς δε πρόκειται να σε κλονίσει.
    Καλή πρόοδο στο καθεστώς παγκόσμιας υποδούλωσης που προωθείται.
    Σε λίγα χρόνια, αν πετύχετε τους στόχους σας, ΕΣΥ και οι όμοιοι σου θα αναλάβετε μέσα σε ψυχιατρεία – φυλακές, την αποκατάσταση της ψυχικής και πολιτικής μας υγείας.
    ΕΙΣΤΕ Ο ΦΑΣΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ.

  7. Πελαγοδρομείτε σε εξηγήσεις και επιστημονικοφανείς αναφορές σε πράγματα που δεν έχουν σχέση με το γεγονός της Πάρου . Επιπλέον, επιμένετε σε ένα θέμα που θεωρείτε ότι αναδείχθηκε με χυδαίο τρόπο από τα media ενώ ουσιαστικά λειτουργείτε με τον ίδιο τρόπο με τα μέσα που κατηγορείτε. Νομίζω το καλύτερο θα ήταν να σταματήσουν οι αναφορές στο γεγονός από τους «εδικούς» και να αφήσουμε τους ανθρώπους που υπέστησαν τη βία να γιατρέψουν τις πληγές τους.

  8. Κυρία Μπελλέ,
    συνεχίζετε να προσπαθείτε να συγκρίνετε ανόμοια πράγματα. Ναι, ανόμοια και μη συγκρίσιμα.
    Τι θα λέγατε εσείς όμως, αν βλέπατε σε ταινία τη ζωή του κακομοίρη Πακιστανού και διαπιστώνατε ότι δεν έχει υποστεί αυτά που υποστηρίζετε? Και σε τελική ανάλυση, τι είναι εδώ πέρα, η γη όπου ο καθένας έρχεται να εκφράσει τα ψυχολογικά που του φόρτωσαν στη χώρα του? Η παιδική του ηλικία δε με ενδιαφέρει καθόλου μα καθόλου!!!
    Εν πάσει περιπτώσει, και στα τρία θέματα που θίγετε κάνετε κατά τη γνώμη μου λάθος.
    Καλό θα ήταν πάντως να μην προκαλείτε τέτοιες εποχές και για τέτοια θέματα, Το μόνο που θα καταφέρετε είναι φούσκωμα των ποσοστών της Χ.Α. (Εκτός αν στόχος σας ήταν η διασημότητα, οπότε στην περίπτωση αυτή μια χαρά τα πήγατε. Άλλα θέλω να πιστεύω πως δεν είχατε τέτοιο σκοπό.)

  9. Αγαπητή Ανθή, μη στενοχωρείσαι και παίρνεις στο βάθος της ψυχής σου τη βλακεία και την αμορφωσιά που είναι σωρρευμένη με το καντάρι, που λέγαν οι παλιοί, στα μυαλά πολλών Ελλήνων. Κοίταξε γύρω σου τι συμβαίνει εδώ και τρία χρόνια..Όλα είναι αποτέλεσμα της ηλιθιομάρας που τους βαραίνει.

  10. Καλημέρα Ανθή
    Είμαι απ’αυτούς που μου άρεσε το προηγούμενο σου άρθρο,το έκανα retweet και το έβαλα και στο blog μου.Δεν χρειάζεται να διαβάσω τις πηγές που παραθέτεις για να με πείσεις γιατί πολύ απλά έχεις σε όλα δίκιο.Θα τις διαβάσω για να έχω τεκμηριωμένη και επιβεβαιωμένη άποψη.Υπάρχουν αμέτρητα παιδιά που έχουν κακοποιηθεί όταν ήταν μικρά από κοντινά τους πρόσωπα ή ακόμα και στο σχολείο.Βέβαια αυτό δεν δικαιολογεί τις πράξεις τους μετά,εδώ στη κοινωνία μας όμως Ανθή τα εγκλήματα των δικών μας θεωρούνται πλακίτσες.Μονο για τους αλλοδαπούς ξέρουν να μιλάνε.Συμφώνώ ότι πολλοί απ’αυτούς δεν θα έπρεπε να είναι στη χώρα μας γιατί είναι εγκληματίες αλλά ίδιοι είναι και πολλοί Έλληνες! Δυστυχώς τα Ελληνόπουλα εξαρτημένα απ’τους γονείς τους και έτσι γίνονται σαν αυτούς.Μην αλλάξεις απόψεις επειδή κάποιο μέρος απ’το κοινό σου είναι ξεροκέφαλοι,συνέχισε το καλό σου έργο!

  11. Κυρία Μπελλέ
    επιμένετε, παρότι όλοι (πλην δύο αν θυμάμαι καλά) από τους αναγνώστες σας, σας έκριναν αρνητικά και δεν θέλω να πιστέψω ότι όλοι αυτοί είναι άσχετοι και σεις μόνον η ειδήμων… όπως αφήνετε υπεροπτικά να εννοηθεί στις δύο τελευταίες παραγράφους σας.
    Οι απόψεις σας δεν μπορούν να απαντηθούν μέσα σε λίγες γραμμές. Δυστυχώς δεν υπάρχει ο απευθείας διάλογος…
    Το θέμα σας λέτε ότι είναι τα κακοποιημένα παιδιά και σ΄ αυτό επικεντρώνεστε, γι αυτό γράψατε τα όσα γράψατε. Ακόμη και εάν είναι έτσι, είναι ατυχέστατο από την πλευρά σας να αναφέρεστε στο 80% του άρθρου σας σ΄ αυτό και να υποτιμάτε έστω άθελά σας τα άλλα στοιχεία της κακοποίησης της κοπέλας που δυστυχώς η ζωή γι αυτήν από δω και πέρα θα είναι πολύ διαφορετική.
    Κάνετε λάθος όταν λέτε ότι τα μέσα μαζικής ενημέρωσης εξέθεσαν την κοπέλα. Χωρίς φυσικά να είμαι υποστηρικτής τους, στην πλειοψηφία τους έδειξαν μεγάλη διακριτικότητα, πράγμα που το επισημαίνει και η οικογένειά της στη σχετική ανακοίνωση.
    Μέμφεστε χωρίς ουσιαστικό λόγο την ανακοίνωση των αστυνομικών αρχών για το «Πακιστανός» και το «αλλοδαπός». Αν όπως γράφετε σκοπός του άρθρου σας ήταν μόνον να καταδείξετε την κακοποίηση παιδιών, τότε προς τι η στάση σας αυτή, που από πολλούς αναγνώστες σας επισημάνθηκε ότι εκφράζει θέσεις συγκεκριμένης πολιτικής ιδεολογίας;
    Και κάτι τελευταίο από τα πολλά που θέλω να απαντήσω. Γράφετε: «Και αναρωτιέμαι, αν είχατε τη δυνατότητα να δείτε μία ταινία για την παιδική ηλικία του Πακιστανού και βλέπατε ένα παιδάκι που το βιάζει ο πατέρας του από πολύ μικρή ηλικία και το σπάει στο ξύλο, θα τον θεωρούσατε και πάλι τέρας;»
    Κυρία Μπελλέ,
    κάνετε το λάθος, προκειμένου να στηρίξετε τις απόψεις σας, να παίρνετε ως δεδομένο ότι ο δράστης κακοποιήθηκε σεξουαλικά στην παιδική του ηλικία, άρα αιτιολογημένη, κατ΄ εσάς, η πράξη του και αδικαιολόγητος ο χαρακτηρισμός «τέρας».
    Αλλά ακόμη και εάν δεχτώ ότι ο δράστης κακοποιήθηκε σεξουαλικά και σωματικά στην παιδική του ηλικία, σε τίποτε δεν δικαιολογείται από αυτόν η κακοποίηση της κοπέλας. Αλλοίμονο εάν κάθε δράστη παρόμοιων εγκληματικών περιπτώσεων τον δικαιολογούσαμε και τον βλέπαμε με συμπάθεια λόγω άσχημης και τραυματικής παιδικής ηλικίας.
    Ευθαρσώς σας απαντώ κυρία μου ότι , εφόσον έχει «σώας τας φρένας» και είναι ενήλικας, ναι εγώ θα τον αποκαλούσα και πάλι τέρας, διότι τερατώδης είναι η πράξη του.
    Ελπίζοντας τα άρθρα σας να έχουν πράγματι την αγαθή πρόθεση της επισήμανσης της παιδικής κακοποίησης και μόνον και όχι την επαγγελματική σας προβολή,
    με εκτίμηση στην ιδιότητά σας
    Στέφανος Παπαστεργιόπουλος
    πρώην Σχολικός Σύμβουλος Δημοτικής Εκπ/σης

  12. ΕΠΕΙΔΗ ΠΑΝΤΩΣ ΟΙ «ΡΑΤΣΙΣΤΕΣ» ΕΛΛΗΝΕΣ, ΕΙΝΑΙ ΑΧΡΗΣΤΟΙ, ΠΡΟΤΕΙΝΩ, ΝΑ ΔΙΚΑΣΤΕΙ ΑΠΟ ΠΑΚΙΣΤΑΝΟΥΣ ΔΙΚΑΣΤΕΣ, ΚΑΙ ΝΑ ΦΥΛΑΚΙΣΤΕΙ ΣΕ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΕΣ ΦΥΛΑΚΕΣ….
    ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ, ΓΕΝΙΚΑ ΝΑ ΔΙΚΑΖΟΝΤΑΙ ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ, ΜΕ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΑ ΚΡΑΤΗ ΤΟΥΣ.

  13. Κυρία Μπελλέ,
    Καλό θα είναι να συμβουλευτείτε πραγματικούς επιστήμονες του χώρου σας. Και μόνο μια γρήγορη ματιά στις βιβλιογραφικές πηγές που παραθέσατε (blogs και εργασία τελειόφοιτου Ανοιχτού ΤΕΙ?) δείχνει πόσο μακρυά κινείστε από την πραγματική επιστήμη, όπως παρατήρησαν και άλλοι αναγνώστες. Το ότι επίμένετε στις προηγούμενες απόψεις σας απογοήτευσε οποιονδήποτε είχε τη διάθεση να σας δικαιολογήσει. Τέλος, το όνομα της μικρής δεν χρειαζόταν. Αλλά αφού το αναφέρατε, και μάλιστα 2-3 φορές, τουλαχιστον γράψτε το σωστά. Είναι «της Μυρτούς», όχι «της Μυρτώς»…

  14. επιστημονικα, καλα τα λες! πρακτικα ειμαστε το μερος που εχουν πεταξει τ απλυτα τους! με αποτελεσμα να εχουμε ξεφυγει απο το ατομικο δραμα! δεν μας ενδιαφερει! το θεμα ειναι οτι για να ειναι εδω ολοι αυτοι κουβαλανε μια »ιστορια» αλλιως δεν θα ηταν εδω!…να ξεκουβαλανε λοιπον γιατι 31 νεκροι ελληνες απο αλλοδαπους το πρωτο εξαμηνο δεν μπορουν να μας κανουν να δουμε τα ψυχολογικα τους προβληματα κα συμβουλε ψυχικης υγειας…αληθεια αυτο εχει πανεπιστημιακο διπλωμα; σεβασμο στον ελληνα πλεον θα παμε σε αυτοδικιες, η τηλεοραση για να μας κατευνασει παιζει καθημερινα ντοκυμαντερ με το πως ζουνε εδω οι τιμιοι αλλοδαποι! φαντασου προσπαθει να κρατησει τον κοσμο! το νιωθει πια το καταλαβαινει!…ειναι κοντα η στιγμη που οσο ανθρωπιστης και να σαι παυει πια να σ ενδιαφερει…προεχει η δικη σου επιβιωση! πιασε τον παραεμποριστα αφου μου ζητας φορους, πιασε τον κλεφτακο…κανε δραση και οχι μαιμου επιχειρησεις »ξενιος ζευς 88 απελαθηκαν»…να γελαει το συμπαν! ευχαριστω…με καθε εκτιμηση κι ας διαφωνω…

  15. Δεν είμαι επαγγελματίας ψυχολόγος οπότε και δεν θα αντιπαρατεθώ με κανένα προσωπικά τουλάχιστον σε επιστημονικό επίπεδο, τόσο με την κυρία Μπελλέ όσο και με τους λοιπούς που σχολίασαν το άρθρο της. Όμως νομίζω πως έχω κάθε δικαίωμα και εγώ όπως όλοι μας, σε μια χώρα που μέσα από αγώνες έχει κατακτήσει το δικαίωμα στην ελεύθερη διακίνηση ιδεών, να εκφράζουμε τις απόψεις μας επί παντός επιστητού. Αρκεί βέβαια να μην «προσβάλλουμε» πρώτα απ’ όλα τους ίδιους μας τους εαυτούς…
    Διάβασα με πολύ προσοχή το επίμαχο άρθρο, την απάντηση της κας Μπελλέ σε δεύτερο χρόνο, αλλά και τα υπόλοιπα άρθρα που κατά καιρούς έχει γράψει στην ιστοσελίδα. Συνδυάζοντας τα γεγονότα και τα σχόλια που ακολούθησαν θα ήθελα και εγώ να μοιραστώ τα συμπεράσματά μου μαζί σας…
    η μεγάλη πλειοψηφία των αναγνωστών που σχολίασαν το άρθρο (οι περισσότεροι όπως μπορείται να διαπιστώσετε μετά από ένα σύντομο «σερφάρισμα» στο προφίλ τους είναι μέλη και ψηφοφόροι της χρυσής αυγής) εκφράζονται εχθρικά. Δεν θα τους χαρακτηρίσω φασίστες. Πιστεύω πως το βασικό τους κίνητρο πηγάζει από μια έντονη ανησυχία για το μέλλον της πατρίδας μας, που όλοι μας αγαπάμε. Και έχουμε κάθε δικαίωμα να το κάνουμε ο καθένας με το δικό του ξεχωριστό τρόπο. Αυτό που θα πρέπει να αντιληφθούμε κάποια στιγμή είναι πριν σχολιάσουμε το οτιδήποτε να κατανοήσουμε «τί θέλει να πει κάθε φορά ο «ποιητής»;:». Διότι νομίζω εκτιθόμαστε πολύ περισσότερο από το εκάστοτε αρθρογράφο. Και βέβαια ο κίνδυνος να χαρακτηριστούμε τόσο προσωπικά, όσο και ως χώρα με ανάλογους χαρακτηρισμούς όπως: «φασίστες», «απαίδευτοι ελληνάρες», «τριτοκοσμική χώρα», «ιράν της ευρώπης», κλπ. είναι πολύ μεγάλος. Και δυστυχώς για μια ακόμη φορά αναφορές στο «ένδοξο παρελθόν μας» και στο «Μεγαλείο του Έλληνα» θα αποτελέσουν αναφορές κενού περιεχομένου. Είθε αγαπητοί πατριώτες ο αλεξίκακος απόλλων (όχι εγω προσωπικά) να φωτίζει τις ψυχές μας…

  16. Καταλαβαίνω απόλυτα ότι η ενασχόλησή σας με ανάλογα θέματα κακοποίησης, ίσως να σας έκαναν λιγότερο ευαίσθητη (όπως ο ογκολόγος με τον καρκίνο), αλλά νομίζω πως η κακοποίηση είναι καταδικαστέα. Είτε προέρχεται από αλλοδαπό, είτε από ημεδαπό… Δεν είναι θέμα λοιπόν εθνικότητας, όπως άστοχα το θέσατε. Στις ανακοινώσεις της Αστυνομίας πάντα αναφέρεται αν ο δράστης ή το θύμα είναι ημεδαπός, ή αλλοδαπός! Καταλαβαίνω ότι παίρνωντας ερέθισμα από το συγκεκριμένο περιστατικό θέλατε να αναφερθείτε στον παιδική κακοποίηση. Ήταν ατυχής η σύγκριση όμως γιατί απλά κάθε κακοποίηση είναι 100% καταδικαστέα. Δεν με ενοχλεί η έκταση που πήρε από τα ΜΜΕ το θέμα, με ενοχλεί η αποσιώπηση της υπόθεσης του Ελληνα υπαξιωματικού ή αξιωματικού που παρέσυρε τη μάνα με τα δυο παιδάκια και τα εγκατέλειψε! Η εγκαταλείψη των θυμάτων και μόνο για μένα αποτελεί κακούργημα ιδίου βαθμού με αυτό του Πακιστανού. Αλλά εδώ μέτρησε ότι ήταν Ελληνας στρατιωτικός… και αφού ορίστηκε δικάσιμος αφέθηκε ελεύθερος. Ελπίζω η ελληνική δικαιοσύνη να μην πράξει το ίδιο και με τον Πακιστανό, γιατί τότε θα ασπαστώ (χάρη του λόγου – γιατί δεν ασπάζομει κανένα δόγμα) τον μουσουλμανισμό, θεωρώντας τον πιο δίκαιο…

  17. Κα Μπελλέ,

    Εντέλει η ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμάθειας. Και το αποδεικνύετε με αυτό σας το άρθρο. Μπορείτε να συνεχίσετε να υποστηρίζετε τις απόψεις σας, αλλά αμφιβάλλω ότι θα καταφέρετε να αλλάξετε την πραγματικότητα που βιώνει ένα ολόκληρο Έθνος. Απλά προσέξτε γιατί πολλές φορές, η ζωή παίζει άσχημα παιχνίδια και μας αναγκάζει να την κοιτάξουμε κατάματα και όχι μέσα απο το φαντασιολογικό πρίσμα της θεωρίας. Γιατί όπως λέει και ο θυμόσοφος λαός μας: ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ Η ΘΕΩΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΑΠΕΧΕΙ ΠΑΡΑΣΑΓΚΑΣ!!!

  18. Θα επανελθω δυστυχως, αφου ακομα και τωρα επιδεικνυετε μια επαγγελματικη «διαστροφη» (με πολλαπλες αναφορες σε πηγες ή στατιστικες αναλυσεις σαν να δημοσιευετε κανενα σημαντικο επιστημονικο πονημα σε αναλογο περιοδικο) εφαμιλλη καποιων τραγικα προκλητικων γνωστων μεγαλοδικηγορων που χτιζουν τη φημη τους ή ακομα και ηδονιζονται να αναλαμβανουν τις πιο ειδεχθεις υποθεσεις μονο και μονο για να αποδειξουν ότι εχουν την παντοδυναμια και την «βιρτουοζιτε» να μαχονται και να αθωωνουν τα χειροτερα παρασιτα στο βωμο ταχα του ιερου δικαιωματος της υπερασπισης τους (βεβαιως-βεβαιως) !.

    Να σας πω λοιπον χωρις την παραμικρη εμπαθεια ή φανατισμο ότι χρωστατε κατ αρχην μια τεραστια συγνωμη στην οικογενεια του αμοιρου κοριτσιου γιατι ακριβως την στιγμη που αρχισαν να αποκαλυπτονται οι πιο ανατριχιαστικες λεπτομερειες για την βαναυσοτητα και την απανθρωπια του θυτη, την ιδια στιγμη που το θυμα δινει αληθινη μαχη για να κρατηθει στη ζωη με τους δικους του σε εξουθενωτικη αγωνια να βιωνουν τοσο αδικα απιστευτο πονο, εσεις επιδοθηκατε στην γνωριμη, εξοργιστικη καρικατουριστικη «ψηφιακη» λογικη ασπρου/μαυρου των ακρων που συχνα-πυκνα εμφανιζονται και στα «δελτια» για να υπερασπισθουν με σθενος το «target group» των θυτων που τους ανηκει!

    Διαλεξατε ειλικρινα την πιο ακαιρη στιγμη για να κανετε τοσο προκλητικα τις πιο αφελεις , τετριμμενες καταγγελιες για μεροληπτικους αστυνομικους, την ρατσιστικη , υποκριτικη κοινωνία που ειναι συμμέτοχη σε αντιστοιχες περιπτωσεις με θυτες κυριως συγγενεις, εως και να δικαιολογησετε -ως ειδικος αλλωστε- τις πιο ακραιες πραξεις που όμως τυγχανουν επιστημονικης εξηγησης από τους «ειδημονες» , για ψυχικα ασθενεις που κατεληξαν ετσι μονο λογω της ασκουμενης σε αυτους βιας με την ιδια στενομυαλια και σθενος που καποιοι «συνηθεις υποπτοι» υποστηριζουν με μονομανια τα απολυτως αντιθετα!

    Όταν μαλιστα ο θυτης βρεθηκε να είναι και μεταναστης, οσοι εναντιωθηκαν στα τοσο εμπεριστατωμενα λεγομενα σας δεν μπορει παρα να προκειται για τα γνωστα φασιστοειδη , ακροδεξιους ή νεοναζιστες που τόσο ευδοκιμουν τελευταια, ειχατε μαλιστα δεδομενα και τα ευσημα από τους δυο-τρεις γνωριμους «ιδεοληπτικα» προοδευτικους που εμφανιζονται ως «Στράτα-Στρατουλ-ηδες» και σε αυτο το site μονο και μονο γιατι να εκφρασουν την απεχθεια τους προς ολη την υπολοιπη κοινωνία της καταπτωσης, του ρατσισμου , και της μη αλληλεγγυης που μονο οι ιδιοι καταδεικνυουν!

    Δεν θα μπω στην διαδικασια να αναφερθω περαιτερω στην ιδιαιτεροτητα της καταγωγης του δραστη, ηταν ειλικρινα το τελευταιο που με ενοιαζε , θυμαμαι ως παιδι μια αποκρουστικη περιπτωση Ελληνα προηγουμενων δεκαετιων που βιασε και σκοτωσε το ιδιο του το αγορακι και υποκρινοταν ότι θρηνει και σπαραζει κιολας , σας διαβεβαιω ότι η κοινωνία δεν ασχοληθηκε στο ελαχιστο και με την δικη του καταγωγη.

    Να σας επισημανω μονο (ως μη ειδικος) ότι κατα την ταπεινη μου γνωμη τετοιες πρακτικες, χωρις την ελαχιστη διακριτικοτητα και την εξαιρετικα λεπτη διαχειριση που χρειαζονται , λειτουργουν ακριβως αντιθετα από τον αρχικο τους στοχο, στρεφοντας στην απολυτως αντιθετη κατευθυνση ακομα και αυτους που δεν εβλεπαν το θεμα με τις ρατσιστικες παραμετρους που επιχειρησατε να θεσατε , και ότι εν τελει πρακτικα δινετε το συγχωροχαρτι που χρειαζονται ώστε να αντιμετωπισθουν ως ασθενεις , ατομα με τα τοσο απεχθη ενστικτα , οταν την ιδια στιγμη δεν φανηκε να συμπασχετε με την αντιστοιχη ευαισθησια που θα οφειλατε στο κοριτσακι που επεσε θυμα και τους δικους του ανθρωπους !

    Ποσο απολυτα προφητικος ηταν τελικα ο εξαιρετος Kubrick με το εφιαλτικο ¨Κουρδιστο πορτοκαλι» για όλες αυτες τις καλοπροαιρετες αλλα εγκληματικα αφελεις μεθοδους και νοοτροπιες κατανοησης της βιας και της αποπειρας «εξανθρωπισμου» που εθιγε !

  19. Κυρία Μπελλέ,
    Αντιγράφω από το άρθρο σας «Tο ένα αφορά το πόση έμφαση δίνεται στις εγκληματικές πράξεις που διαπράττονται από αλλοδαπούς, ενώ δε γίνεται το ίδιο όταν αντίστοιχες πράξεις διαπράττονται από Ελληνες.»
    Το νεαρό της ηλικίας σας δικαιολογεί να μην θυμάστε τις υποθέσεις Παπαχρόνη (1981), Φραντζή (1987), Δουρή (1994), Δαγλή (1996), και πολλές άλλες ακόμα με δράστες Έλληνες, πόση δημοσιότητα πήραν τα αποτρόπαια εγκλήματα τους και τους χαρακτηρισμούς που τους αποδόθηκαν από το σύνολο των ΜΜΕ της εποχής.
    Σαν αρθρογράφος όμως δεν δικαιολογείστε να γράφετε ανακρίβειες χωρίς να έχετε ασχοληθεί έστω και επιδερμικά για να δείτε πόση έμφαση έχει δοθεί σε αποτρόπαια εγκλήματα που έχουν διαπραχθεί από Έλληνες.
    Καλή σας νύχτα……

  20. Ανθή συγχαρητήρια με μία μόνο φράση…..Εμείς δεν είμαστε ρατσιστές, ο δράστης φταίει που είναι Πακιστανός.
    Ντροπή τους, ντροπή μας…….

  21. Κα Μπελλέ , το άρθρο σας είναι ένα διαμάντι και σας συγχαίρω για το θάρρος σας.
    Τα θέματα που θίγετε είναι λίγο πολύ ταμπού για την Ελλάδα μας. Νομίζω όμως και για την παγκόσμια κοινωνία γενικότερα σε κάποιο βαθμό. Το κείμενο σας μου θύμισε την Alice Miller και το βιβλίο της΄΄ οι φυλακές της παιδικής μας ηλικίας». Εκεί πρωτοσυνάντησα την περιγραφή της κακοποίησης της παιδικής ψυχής και πως αυτή συμβαίνει ακόμα και με έναν αποδεκτό από την υπόλοιπη κοινωνία τρόπο. όμως από όσο ξέρω ακόμα και η Alice Miller στην πραγματικότητα παρά την μεγάλη της προσφορά σχεδόν αφορίστηκε απο την κλασσική ψυχοθεραπευτική κοινότητα, πόσο μάλλον από την συνείδηση πολλών ανθρώπων. Ξανά μπράβο σας!

  22. Δηλαδή για να καταλάβω, αν ο Χίτλερ είχε κακοποιηθεί μικρός, θα πρέπει να δικαιολογήσουμε τις πράξεις του; Ρε έχουμε ξεφύγει;

  23. Δεν φταιμε εμεις που ειμαστε ρατσιστες και χρυσαυγιτες. φταιτε εσεις που καποιες μελετες σε συνθηκες εργαστηριου ( για την οικονομια της συζητησης ας πουμε σωστες) προσπαθησατε να τις βγαλετε στις ρούγες και να τις εναρμονισετε με το συγκεκριμενο εγκλημα, συνδεοντας παραμετρους ΜΜΕ και Κοινωνιας- αυτης της κοινωνιας που τοσο πιεζεται απο τον υπερβολικα μεγαλο ΑΡΙΘΜΟ των λαθρομεταναστων.
    Περνατε καλα στον γυαλινο πυργο σας;

  24. Σύμφωνα με την θεωρία που πρεσβεύουν κάποιοι, και ο συγκεκριμένος πακιστανός θα είχε άσχημες παιδικές εμπειρίες και για αυτό προσπάθησε να κάνει ότι και ο άλλος.

    Φυσικά και δεν ισχύει ότι στην πατρίδα τους, όταν έχουν «ορέξεις» απλά βιάζουν σχεδόν όποια βρούν μπροστά τους. Και συνήθως την παντρεύονται μετά, για να μπορούν πλέον να την βιάζουν νόμιμα. Και αν – η «γυναίκα» τους πλέον – τους αρνηθεί την χαρά του βιασμού, της ρίχνουν από οξύ στο πρόσωπο, μέχρι τους κόβουν τα χείλια, την μύτη και πολλές άλλες «καλές» πράξεις. Και όλα αυτά, γιατί σύμφωνα με τους «ειδικούς» όταν ήταν μικρά παιδάκια, είχαν άσχημες εμπειρίες, και ΟΧΙ γιατί έτσι γαλουχούνται, έτσι μεγαλώνουν, έτσι είναι η κουλτούρα τους. ΟΧΙ, ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ, ΕΠ’ ΟΥΔΕΝΙ!!!!

    http://www.protothema.gr/greece/article/?aid=216071

    Έχουν ξεφύγει τελέιως

    Στη σύλληψη ενός 26χρονου Πακιστανού, ο οποίος επιχείρησε να βιάσει 20χρονη Βρετανίδα, προχώρησαν τα ξημερώματα της Πέμπτης οι αστυνομικές αρχές στα Μάλια Ηρακλείου.

    Σύμφωνα με την καταγγελία της 20χρονης, ο 26χρονος αποπειράθηκε να τη βιάσει την ώρα που διερχόταν από απομονωμένο σημείο στην παραλία των Μαλίων. Προανάκριση για το περιστατικό ενεργεί το Αστυνομικό Τμήμα Χερσονήσου.

  25. Εννοείται πως οι εμπειρίες που αποκτά κάποιος στα παιδικά του χρόνια, διαμορφώνουν και το χαρακτήρα του. Είμαστε όμως άνθρωποι και στην πορεία της ζωής μπορούμε να κρίνουμε ποια συμπεριφορά ειναι αποδεκτή και ηθική και ποια είναι εγκληματική. Για την ακρίβεια, είναι υποχρέωσή μας να το κάνουμε. Άρα σαφώς και φέρουν τεράστια ευθύνη για τις εγκληματικές τους πράξεις οι άνθρωποι που έχουν κακοποιηθεί ως παιδά.
    Δεύτερον, δεν νομίζω πως το να συμπεραίνουμε αυθαίρετα ότι μάλλον ο δράστης έχει υπάρξει θύμα κακοποίησης είναι σωστό. Ακούγοντας αυτή την είδηση, ο κάθε φυσιολογικός άνθρωπος θα λυπόταν για την κοπελιά και δεν θα έψαχνε να δικαιολογήσει το δράστη… Να χαϊδεύουμε και να σπεύδουμε να δικαιολογήσουμε τους εγκληματίες δεν είναι το σωστότερο που έχουμε να κάνουμε.
    Και κάτι τελευταίο: ελάτε στη θέση των γονιών της κοπέλας. Κάποιος ξαφνικά αποφασίζει να στείλει το παιδί σας, που είναι ό,τι αγαπάτε πιο πολύ στον κόσμο, ένα βήμα πριν το θάνατο. Η πρώτη σας σκέψη είναι «τον κακόμοιρο, ποιος ξέρει τι κουβαλάει μέσα του;» Δεν νομίζω…

  26. ΚΥΡΙΑ ΜΠΕΛΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΖΕΙΤΕ ΣΕ ΑΛΛΟ ΚΟΣΜΟ…ΕΣΕΙΣ Κ ΟΙ ΟΜΟΙΔΕΑΤΕΣ ΣΑΣ…ΣΑΣ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ ΟΤΙ ΔΛΔ ΣΕ ΟΠΟΙΟΝ ΕΧΕΙ ΑΣΚΗΘΕΙ ΒΙΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΕΙΤΕ ΝΑ ΑΣΚΗΣΕΙ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΒΙΑ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΑΣΧΕΤΟ….ΔΕΝ ΜΕ ΝΟΙΑΖΕΙ ΤΙ ΕΚΑΝΕ Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΤΟΥ ΠΑΚΙΣΤΑΝΟΥ ΣΕ ΑΥΤΟΝ…ΜΕ ΝΟΙΑΖΕΙ Η ΕΥΝΟΜΟΙΑ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΟΥ…Κ ΠΡΩΤΑ ΘΑ ΠΑΤΑΞΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΞΕΝΟΥΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΚΑΤΑΠΑΤΟΥΝ Κ ΜΕΤΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ…ΞΥΠΝΗΣΤΕ…….

  27. Oi metanastes (symperilambanomenwn kai twn la8raiwn) den einai kata tekmhrio oloi egklhmaties. Mesa se autous omws polloi isws anaptyksoun thn roph sto egklhma, opoiadhpote kai na einai h riza tou (anatrofh, anexeia, kakopoihsh, koultoura, apognwsh), enw merikoi einai hdh egklhmaties me biografiko. To gegonos loipon pws h eisroh metanastwn se mia xwra 8a odhghsei sxedon bebaia se aykshsh tis egklhmatikothtas, aneksarthta posotikwn parametrwn, einai safws dedomeno. Apo opoia pleura kai na to dei kaneis loipon, einai problhma yparkto, tou opoiou h lysh den egkeite stous metanastes autous-ka8autous, alla sto poso proetoimasmenh einai mia koinwnia na apodex8ei, aporripsei h apw8hsei osous apo autous den exoun gnhsio an8rwpistiko logo na briskontai s’auth ws episkeptes. H ousia einai pws sthn Ellada ths xrewkopias tou 2012, safhs politikh gia th metanasteysh htan kai einai anyparkth, kai apo opoia skopia kai na to koitaksei o ka8enas mas, oloi exoume dikio kai oloi adiko… kai to shmantikotero kai pio dysaresto einai pws polloi apo emas, mesa apo ta dika mas proswpika problhmata kai katastaseis tou shmera, ginomaste oloena kai pio akraioi stis apopseis mas…

  28. Αυτό τον κύκλο της βίας και ολους τους κυκλους που διαιωνιζονται τον περιγραφει πολυ περιεκτικα η αρχαια σοφια του λαου:

    Το μήλο κάτω απο τη μηλιά θα πέσει.

    Ετσι απλα την γνωριζει αυτη την αληθεια ο λαος εδω και αιωνες. Το γεγονος οτι ερχεται η ψυχολογια να ριξει φως ειναι ενα δωρο που εχει ο ανθρωπος του 21ου αιωνα για να παει στη ριζα των διαφορων κακών. Και να βοηθησει περισσοτερους να κανουν την υπερβαση και να σπασουν τον κυκλο βιας στον οποιο ο καθενας εχει βρεθει.

  29. Δυστυχώς η τρικυμία εν κρανίω συνεχίζεται…
    Κυρία Μελλέ θα μπορούσατε να γράψετε ένα άρθρο για τα κακοποιημένα παιδιά. Η συσχέτιση με το έγκλημα της Πάρου είναι παντελώς ανεδαφική (άσχετο που λένε). Θα μπορούσατε και να μην γράψετε τίποτα και να κρύψετε έτσι το γεγονός πως όταν ακούτε για έγκλημα λαθρομετανάστη αγανακτείτε που υπάρχουν γονείς που κακοποιούν τα παιδιά τους (τώρα που το βλέπετε γραμμένο σε μια πρόταση δεν σας φαίνεται κι εσάς πως το άρθρο σας είναι λίιιγο «άλλα αντ’ άλλων» ;
    Τέλος θα σας ξαναγράψω ότι σε αυτά τα μέρη τα όμορφα (Πακιστάν, Μπαγκλαντές, Ινδία, Αφγανιστάν) η γυναίκα είναι ένα τίποτα. Εάν εκεί μια γυναίκα, ανήλικη, με μπικίνι (λέμε τώρα) κοιτάξει απλά περαστικό, ο περαστικός θα της κάνει τα μούτρα κρέας (όπως της Μυρτούς), όχι επειδή κακοποιήθηκε μικρός αλλά επειδή έτσι φέρ3ται ένας άντρας και πιστος μουσουλμάνος εκεί. Η βιβλιογραφία που παραθέτετε έχετε αντιληφθεί ότι αναφέρεται σε «δυτικές» πολιτισμένες κοινωνίες, όπου αυτά που γράφετε αποτελούν αντικείμενο έρευνας, έτσι Διότι στα σπήλαια του Αφγανιστάν, δεν τηρούνται τέτοια στοιχεία ούτε είθισται να καταγράφονται ως θύματα οι κακοποιημένες γυναίκες και παιδιά…

  30. Διάβασα και τα δυο άρθρα, προσθέτω τον αποτροπιασμό μου για τις γενικεύσεις και τα λογικά άλματα της κας Μπελλέ στην αγανάκτηση των υπολοίπων.
    Πάντα σε εγκλήματα, που με τη βαναυσότητά τους προκαλούσαν την ειρήνη της κοινωνίας, οι απλοί πολίτες και τα ΜΜΕ απέδιδαν στο δράστη το προσωνύμιο «δράκος». Δεν έχει σχέση η καταγωγή του φερόμενου ως δράστη. Δείτε πχ http://eglima.wordpress.com/2006/11/01/kalogreza/ για το «δράκο της Καλογρέζας» το 1936.
    Κι άλλοι ξέρουν από κακοποιημένα παιδιά και δεν πήγαν να κάνουν το δικηγόρο του διαβόλου στην προκείμενη περίπτωση. Δεν υπάρχουν «ναι μεν, αλλά» στο έγκλημα της Πάρου. Είναι αστείο να καταδικάζουμε το έγκλημα και να δικαιολογούμε το δράστη γιατί δήθεν μπορεί να έχει ψυχολογικά προβλήματα. Αυτά θα τα προβάλει ως επιχείρημα ο δικηγόρος του στην επιμέτρηση της ποινής.
    Μια επιστήμονας που εργάζεται με κακοποιημένα παιδιά καλά θα κάνει να το ξανασκεφτεί πριν ζητήσει να δημοσιοποιούνται περισσότερο τα στοιχεία και των υπόλοιπων. Και όταν για το δικό σας άρθρο δε χρειάστηκε ιδιαίτερο peer review και κριτική των πηγών, δεν έχετε δικαίωμα να απαιτείτε κάτι τέτοιο από τους αναγνώστες. Πόσο μάλλον έγκυρες πηγές όταν οι δικές σας είναι Blogs. Η δική μου έγκυρη πηγή είναι το Sleepers: http://www.imdb.com/title/tt0117665/

  31. Κυρία Μπελλέ,
    Είμαι πτυχιούχος ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου και αν επιθυμείτε μπορώ να σας παραθέσω τα στοιχεία μου. Δεν θα ήθελα να ασχοληθώ με την ουσία των λεγομένων σας, αλλά με ενόχλησε ο τρόπος με τον οποίο χρησιμοποιήσατε την ψυχολογία για να υποστηρίξετε την γνώμη σας. Μου φάνηκε ως μία αχρείαστη και επιτρέψτε μου, αλαζονική επίκληση προς την αυθεντία. Έχοντας μεγαλύτερη εμπειρία από εμένα, με παραξενεύει το γεγονός ότι εκφράζετε άκριτα και ελεύθερα συμπεράσματα.(<>) Με παραξενεύει επίσης το γεγονός ότι αναφέρεστε σε περιστατικά με τα οποία ήρθατε σε επαφή σε ένα γενικό άρθρο πολιτικο-κοινωνικής χροιάς .(<>,<>). Αν σας ήταν εύκολο θα με ενδιέφερε η άποψη του συλλόγου Βρετανών ψυχολόγων πάνω στο συγκεκριμένο δεοντολογικό ζήτημα(με βάση τον δεοντολογικό του κώδικα) της συγκεκριμένης αναφοράς και γενίκευσης (<>) στο συγκεκριμένο πλαίσιο στο οποίο εκφράσατε την άποψή σας , υπό την σκέπη του οποίου παρέχετε τις υπηρεσίες ψυχικής υγείας. Τέλος διαβάζοντας το βιογραφικό σας το οποίο έχετε αναρτήσει στο aixmi.gr μεταξύ των πολλών άλλων διαβάζω ότι <> Θα ήθελα με όλο το σεβασμό λόγω της απειρίας μου να μου εξηγήσετε εαν είστε ψυχοθεραπεύτρια(ατομική,ομαδική), συμβουλευτική ψυχολόγος, διαλογίστρια ή κάτι άλλο που διαφεύγει της προσοχής μου και πως όλα τα παραπάνω εμπεριέχονται στον τίτλο <>…
    ΥΓ τα παραπάνω σκέφτηκα να σας τα γράψω προσωπικά. Τα κοινοποιώ όμως στο άρθρο σας διότι έχοντας κάνει μεγάλη προσπάθεια πνευματική και υλική να ειδικευτώ σε συγκεκριμένο τομέα της ψυχολογίας με ενοχλεί το αισθητικά και επιστημονικά λίγο απ’όλα…Επίσης είμαι οσονούπω μετανάστης στο εξωτερικό για συνέχιση των σπουδών μου και εύρεση εργασίας επειδή στην Ελλάδα θεωρούμαστε όλοι οι ψυχολόγοι ΙΔΙΟΙ και οι άσχημες αναπαραστάσεις για ορισμένους, δυστυχώς μας επηρέασαν και μας επηρεάζουν όλους …….
    ΥΓ1 Ως προς το μεταναστευτικό ζήτημα και τον εκχυδαϊσμό του προβλήματος από τα Μ.Μ.Ε. με βρίσκετε σύμφωνο. Ως προς την οικογενειακή βία,την έκτασή της και τα χαρακτηριστικά της στην Ελλάδα θα μου επιτρέψετε να επισημάνω ότι ο <> αυτού του ζητήματος δεν επιτρέπει ασφαλείς κρίσεις.

  32. επανέρχομαι με ένα ακόμη σύντομο σχόλιο σχετικά με το «γενικότερο πνεύμα» που έχει επικρατήσει αναφορικά με το επίμαχο άρθρο. Μάλλον ανήκω και εγώ στους ανθρώπους «μα καλά που ζεί ο άνθρωπος» οπότε αποφάσισα να θέσω και εγώ, από εκεί που ζω, τον εξής προβληματισμό. Ένα γεγονός, όπως αυτό της άτυχης 15χρονης, που πραγματικά δεν σε αφήνει αδιάφορο όσο αδιάφορος και αν είσαι για τον συνάνθρωπό σου, μέχρι που μπορεί να κατακλύσει το θυμικό των ανθρώπων; Εννοώ πως μετά το συμβάν, είναι αδύνατον σχεδόν μεμπτό να προβληματίζεσαι για θέματα που δεν αφορούν το γεγονός καθ΄αυτό, αλλά με άλλα εξίσου σημαντικά; Εκτός και αν κάποιοι ξυπνούν και κοιμούνται με την εικόνα που έχουν σχηματίσει για την άτυχη γυναίκα. Εκτός και αν «θρέφονται» με τον πόνο τον άλλων. Και για να γίνω πιο συγκεκριμένος: Από πότε είναι κατακριτέο να θέτουμε τους προβληματισμούς μας με αφορμή ένα συμβάν; Ή μήπως θα έπρεπε όλοι ανεξαιρέτως να αναθεματίζουμε τον κατηγορούμενο-δράστή; για να γίνουμε πιο ευσεβής και ευαίσθητοι απέναντι στο γεγονός και την κοπέλα; (το ερωτηματικό το έβαλα μέχρι την καταδικαστική απόφαση). Νομίζω πως η άποψη της κας Μπελλέ μάλλον «δεν αφορούσε» την πλειονότητα αυτών που τη σχολίασαν. Και νομίζω πως εκτός ελαχίστων που τη σχολίασαν επί του περιεχομένου οι υπόλοιποι απλά ανακυκλώνουν το θυμό τους μέσα από τη φιλόξενη αυτή ιστοσελίδα για το αποτρόπαιο γεγονός.

  33. Συμφωνώ με την Ανθή. Έχει μία συνολικότητα στην προσέγγιση της. Για μένα, αν η κοινωνία ενσωμάτωνε την ποιότητα μίας τέτοιας άποψης, θα τη θωράκιζε συνολικότερα (π.χ. θα αντιμετώπιζε τη λαθρομετανάστευση πιο αποτελεσματικά σε σχέση με το σημερινό μπάχαλο, ΕΝΩ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ θα ήταν πιο ανθρώπινη στη συμπεριφορά της προς τους μετανάστες -καταννοώντας τους)!

    Επίσης, θα μου φαίνονταν άτοπο μία σύμβουλος ψυχικής υγείας να διακρίνεται από «διαχωριστικές» και όχι συνολικές (και άρα συμφιλιωτικές) απόψεις.

  34. αψογη θεση την οποια αναδημοσιευω κιολας.
    Δεν με παραξενευει για καποιες αποψεις που ακουω,
    ειμαι σιγουρος οτι μια μεριδα της κοινωνιας θα πορευεται ιδια και
    απαραλαχτα ακομα και αν περασουν αιωνες.

    Το προβλημα θα ειναι, αν ασχοληθεις περαιτερω και νομιζεις οτι ο διαλογος
    μπορει να προσφερει κατι σε αυτες τις περιπτωσεις.

  35. Όταν διαβάζω «συμβούλους ψυχικής υγείας» να μιλάνε για επιστημονικότητα μου έρχεται να βάλω τα γέλια, μετά λυπάμαι γιατί όντως το βιώνουν ως επιστήμη αυτό που κάνουν και τους προσγγίζω ψυχοθεραπευτικά. Όπως έλεγε και ο Ραφαηλίδης η βλακία ειναι προκαλεί αντιφατικά συναισθήματα.

    Για τους συναδέλφους, είναι ένα διπλό μήνυμα όταν κάποιος παρουσιάζει τον εαυτό τους ως επιστήμων αλλά σύμβουλος ψυχικής υγείας διότι το ένα αναιρεί το άλλο.

    Αν μάλιστα λέμε ότι τα πτυχία μας δεν έχουν και φοβερό κύρος ακαδημαϊκά, σκεφτείτε τους συμβούλους που ούτε καν ακαδημαϊκή εκπαίδευση διαθέτουν. Και σε μια ανύπαρκτη βάση έχει στηριχτεί τώρα μια συζήτηση που και αυτή καταλήγει ανύπαρκτη.

    Τι να πεις, όπως έγγραφε ένας συμφοιτητής μου ΕΑΑΚίτης στο πανεπιστήμιο κλή του ώρα, «Σκατά Συνάδελφοι».

  36. δηλαδη θελετε να μας πειτε οτι επραξε ασυνειδητα οτι επραξε κ γιαυτο φταινε οι γονεις του;;;το να συνεχισει τον κυκλο βιας,δεν ειναι επιλογη του;;;νομιζω κατα το δοκουν μας αναλυσατε τα της ψυχολογιας….λυπαμαι παρα πολυ που καποιοι συμπολιτες μου υποθαλπουν καθε ειδος προβληματισμου που θα μπορουσε να φερει κ αποτελεσμα μεσα απο μια συζητηση,ενδιδοντας σε εναν αισχρο παναθλιο ψευτοπολιτισμο….λυπαμαι κυριοι παραΜΟΡΦΩΜΕΝΟΙ.

  37. Kυρία Μπελλέ, συγχαρητήρια για το άρθρο σας. Αν δεν κατάλαβαν πολλοί γιατί το γράψατε μικρό το κακό. Αυτό που επιτύχατε όμως και αυτό είναι το μεγάλο καλό, είναι να βγάλουν μερικοί νεοέλληνες τις κουκούλες της σκέψης τους και να αποκαλυφθεί η στενότητα και ο συντηρητισμός της, για να μην την χαρακτηρίσω αλλιώς. Να δούμε σε τι κόσμο ζούμε. Να είσαστε Καλά.

  38. Αν η κυρία Μπελλέ έχει παράπονα από την ελληνική νομοθεσία περί αναγνώρισης των επαγγελματικών δικαιωμάτων και σπουδών της, μπορεί να επιλέξει μεταξύ 2 επιλογών:
    1) να υπερασπιστεί τις σπουδές της με δικαστικό αγώνα στα δικαστήρια της χώρας μας ώστε να ασκεί «Υπηρεσίες Ψυχολόγου» και όχι «Συμβούλου Ψυχικής Υγείας» ή
    2) να πάει στη Μ. Βρετανία να ασκήσει τα καθήκοντα του Ψυχολόγου όπως θα μπορούσε να είναι βάσει του «bakground» που αναφέρει.

    ΥΓ: Η κα Μπελλέ μιας και αναφέρει τόσες πληροφορίες σχετικά με το βιογραφικό της, μπορεί να μας δώσει και πληροφορίες (αν θέλει) σχετικά με τον τρόπο πρόσληψής της! Έγινε βάσει κάποιων κριτηρίων αξιολόγησης ή με «μέσο»; Αρθρογραφεί δωρεάν για προσωπική προβολή ή επ’αμοιβή;

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here