Ο Αρχιεπίσκοπος κάνει μεγάλο λάθος με τον Εφραίμ

1.

Δυσάρεστη έκπληξη προξένησε το περιεχόμενο του ανακοινωθέντος της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, σχετικά με τη διαδικασία και την προφυλάκιση του Αρχιμανδρίτη Εφραίμ, όταν μάλιστα στην υπόθεση καθίσταται μέρος του όλου ζητήματος και ο Πρόεδρος της Συνόδου, ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος , ο οποίος ανακοίνωσε ότι θα συμμετάσχει και αυτός στην «παρέλαση» των υποστηρικτικών παρουσιών και δηλώσεων έξω από τις φυλακές Κορυδαλλού.

Τα δυσάρεστα αυτά συναισθήματα διαδέχεται και μια σειρά ερωτημάτων, τα οποία – κατά το μάλλον ή ήττον – επισημαίνουν μια διαφορετική παράδοση αρμοδιοτήτων ενός θεσμικού οργάνου και μάλιστα εκκλησιαστικού, όπως είναι η Ιερά Σύνοδος .

Όλα τα παραπάνω, αλλά και όσα θα ακολουθήσουν, δεν σχετίζονται με προσωπικές επιλογές ή τοποθετήσεις του καθενός μπροστά στο συγκεκριμένο θέμα, δεν μπορεί όμως να αποτελέσουν αυτές οι προσωπικές επιλογές ή τοποθετήσεις , το πρότυπο ή το μέτρο λειτουργίας και έκφρασης των θεσμών.

Πότε, λοιπόν, θεσμικό εκκλησιαστικό όργανο, όπως η Διαρκής Ιερά Σύνοδο, ανεμίχθη σε δικαστικές – πολιτειακές υποθέσεις κληρικών ή μοναχών, οι οποίοι ανήκουν σε άλλη εκκλησιαστική δικαιοδοσία και, εν προκειμένω στο Οικουμενικό Πατριαρχείο ;

Δεν θεώρησε η Διαρκής Ιερά Σύνοδο τη σοβαρή, αντικειμενική και ισορροπημένη ανακοίνωση του Οικουμενικού Πατριαρχείου ως μια αρκετά αποδεκτή παρέμβαση επί του συγκεκριμένου θέματος;

Πότε άλλοτε, κατά το παρελθόν, η Εκκλησία της Ελλάδος εξέφρασε με τόσο έντονο και θεσμικό τρόπο την αγωνία της για τη δήθεν παραβίαση των ιερών θεσμίων και τη μη τήρηση των, εκ του αυτοδιοικήτου του Αγίου Όρους απορρεόντων, καταστατικών όρων ;

Θεωρεί η Διαρκής Ιερά Σύνοδο ότι η πνευματική δικαιοδοσία του Οικουμενικού Πατριαρχείου επί της Αγιορειτικής Κοινότητος, είναι αναποτελεσματική ;

2.

Πότε άλλοτε η Εκκλησία της Ελλάδος εξεφράσθη υποστηρικτικά προς Ιερές Μονές και Μοναχούς του Αγίου Όρους, όταν «ασελγούσαν» επάνω τους άλλες εκκλησιαστικές δικαιοδοσίες;

Είναι δυνατόν ένα θεσμικό όργανο της Εκκλησίας , όπως είναι η Ιερά Σύνοδος, να αμαυρώνει και να αμφισβητεί με μια αμφίσημη φρασεολογία , αποφάσεις ενός άλλου θεσμικού φορέος, κορυφαίου της ελληνικής κοινωνίας, όπως είναι η Ελληνική Δικαιοσύνη, στην οποία μάλιστα διαγιγνώσκει και ρωγμές ως προς την ορθότητα των αποφάσεών της ;

Πότε άλλοτε, κατά το παρελθόν, εκκλησιαστικά πρόσωπα και ταγοί επεσκέφθησαν προφυλακισμένους ή φυλακισμένους κληρικούς ή μοναχούς και με δακρύβρεχτα λόγια και δηλώσεις εξέφρασαν τη συμπαράστασή τους;

Πότε, κατά το παρελθόν, η Διαρκής Ιερά Σύνοδο διετύπωσε, έστω και ευχητικά , την ελπίδα της για επανεξέταση δικαστικών αποφάσεων με το ενδεχόμενο, μάλιστα, αποφυλακίσεως και για άλλους κληρικούς και μοναχούς;

Μήπως η Διαρκής Ιερά Σύνοδο, με το ανακοινωθέν της αυτό, δεν κατάλαβε ότι εξυπηρετεί ιδιοτέλειες, επιδιώξεις και σκοπιμότητες άλλων Εκκλησιών, όχι μόνο στο κανονικό έδαφος του Οικουμενικού Πατριαρχείου, αλλά και στα όρια της δικής της δικαιοδοσίας;

Ελπίζω το απαράδεκτο αυτό ανακοινωθέν να αποτελέσει τον επίλογο ενός «παράλογου μονόπρακτου», και ότι ο δι’ ού το σκάνδαλον ήλθε , να έλθει εις εαυτόν και αν εκφράσει τη συγνώμη του και τη μετάνοιά του για το καίριο πλήγμα που προκάλεσε στο κύρος της Εκκλησίας, στο σκανδαλισμό του ποιμνίου, στο μοναστικό ιδεώδες και στην Αγιορειτική Παράδοση.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Προηγούμενο άρθροΦορτισμένες μέρες‏
Επόμενο άρθροΝίκος Παπανδρέου κατά ραγιάδων υπουργών και ΜΜΕ‏
Γεννήθηκε στο Περιστέρι Αττικής το έτος 1961, όπου και ολοκλήρωσε τις εγκύκλιες σπουδές του. Είναι πτυχιούχος της Ανωτέρας Εκκλησιαστικής Σχολής Αθηνών (1980-1983) και της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών - Τμήμα Θεολογίας (1983-1987). Το έτος 1988 χειροτονήθηκε Διάκονος και έτυχε υποτροφίας από την Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία (Comite Catholique pour la collaborati-on Culturele) για Μεταπτυχιακές σπουδές στη Ρώμη (Pontificio Insti-tuto Orientale και Pontificio Universita Gregoriana, 1988-1990). Το έτος 1990 έλαβε το Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Master) στην Πατερική Θεολογία και στην Οικουμενική Κίνηση, με βαθμό «Άριστα» (Summa cum Laude). Παράλληλα παρακολούθησε μαθήματα Ελληνικής Παλαιογραφίας και Διπλωματικής, στην αντίστοιχη «Scuola di Paleografia Diplomatica e Archivistica» του Κράτους του Βατικανού.

26 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Πάτερ.
    Στο «πότε» που αναρωτιέσται θα μπορούσε κανείς να πει «από τώρα» ή μάλλον «τώρα».
    Τώρα που κλήρος κ λαός πρέπει να δείξουν αλληλοσυμπαράσταση.Τώρα που βλέπουμε ότι κάποιοι προσπαθούν να αποπροσανατολίσουν το βλέμμα μας από τα προβλήματα της χώρας,κλονίζοντας τι πίστη μας.Και κάτι ακόμη με πολύ σεβασμό.Αν σκανδαλισμός του ποιμνίου είναι αυτή η κατάσταση που διαιωνίζεται,γιατί να μην είναι σκανδαλισμός του ποιμνίου η δίκη σας πρώτη αντίθετη γνώμη,ιερωμένου που διαβάζω,συμπαράστασης στο γέροντα Εφραίμ;

  2. Ζήτω η εκκλησία και οι ιερείς, αγωνιστές της ορθοδοξίας.
    Κάτω οι φυγάδες της ζωής, ανώμαλοι και αργυρώνυτοι ηγούμενοι και μοναχοί !!
    Στη φυλακή τα Μάυρα Κοράκια(Εφραίμ)

  3. Σεβασμιώτατε,

    με συγχωρείτε αλλά πολύ φοβούμαι ότι δεν έιναι μόνο η συμπεριφορά του «δι’ ου το σκάνδαλον ήλθε» που ενόχλησε το ποίμνιον αλλά – θα συμφωνήσω μαζί σας – και οι «παρελάσεις» συμπαράστασης των ιδίων των Αγίων Πατέρων – μελών και μη της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου – εις τον ηγούμενο Εφραιμ.
    Εκεί που θα διαφωνήσω όμως, μαζί σας είναι το ότι το ποίμνιο (και σ’ αυτό και μόνο θα αναφερθώ) δεν το απασχολούν και πολύ τα όρια της διακιοδοσίας της Εκκλησίας της Ελλάδος ή των άλλων ορθοδόξων εκκλησιών. Νομίζω ότι αυτό που προσβάλλει τους όποιους ευσεβείς χριστιανούς είναι το ότι ένας – θα το πω «λαϊκά» – «ανθρωπος του Θεού» όπως ο Εφραίμ, φέρεται να εμπλέκεται σε ένα σκανδαλο δισεκατομμυρίων, τη στιγμή μάλιστα που ο πληθυσμός της χώρας περνάει τόσο μα τόσο δύσκολες στιγμές. Απ’ ό,τι ακούγεται έχει και ιδιαίτερη μεταχείριση στις φυλακές … Δεν ισχύουν – λέγεται – για εκείνον οι όροι κράτησης που ισχύουν και για τους υπόλοιπους κρατούμενους … Οπότε λογικό είναι ότι όσοι του συμπαρίστανται να «πέφτουν» στα μάτια του ποιμνίου … Αλλά αυτό – επαναλαμβάνω τη διαφωνία μου – δε νομίζω ότι έχει να κάνει με τα «παιχνίδια διπλωματίας και ισχύος» που παίζονται στους κόλπους της εκκλησίας αλλά καθαρά με το κοινό αίσθημα για δικαιοσύνη και αυτό δε φαίνεται καθαρά στο άρθρο σας.

    Με σεβασμό,
    Αλεξάνδρα Λ.

  4. Ο ίδιος ο Χριστός πέταξε τα » ΟΥΑΙ ΥΜΙΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ ΚΑΙ ΦΑΡΙΣΑΙΟΙ …» και ο δέσποτας αυτός, θεωρεί ότι η Εκκλησία θα πρέπει να δώσει τον αποκλειστικό λόγο στην δικαιοσύνη της Πολιτείας; Ας λάβει θέση επί της ουσίας του θέματος αν τολμάει; Διότι η προφυλάκιση δεν είναι απόδοση δικαιοσύνης, αλλά δήθεν προληπτικό μέτρο προς άτομα που θα κάνουν κακουργήματα. Και εδώ οι πιστοί σκανδαλίζονται και το ποίμνιό του μαζί. Και αν πίστευε λοιπόν σε όσα λέει γιατί δεν ζητάει την εκδίκαση της υπόθεσης εδώ και τώρα; Μιάς υπόθεσης που δεν έχουν κατονομάσει φυσικούς αυτουργούς!!! Εγώ τον βλέπω ως συνένοχο προπαγάνδας!!!

  5. Αυτό που με έχει ενοχλήσει αφάνταστα σ αυτήν την ιστορία είναι η εμμονή στην αποφυλάκιση και υπεράσπιση Εφραίμ και όχι στην ατιμωρησία τον πολιτικών προσώπων που ενεπλάκησαν σ αυτό το σκάνδαλο. Είναι τραγικό που σχεδόν όλοι υπερασπίζονται δημόσια πρόσωπα που εμπλέκονται σε σκάνδαλα και κανένας το δημόσιο συμφέρων. Τουλάχιστον ο Εφραίμ να μετανοιώσει για τις πράξεις του και να έκανε δημόσια εξομολόγηση αλλά και στον εισαγγελέα για ότι έχει κάνει.

  6. Να και μια σοβαρή προσέγγιση του ζητήματος του Γέροντα Εφραίμ. Έχει δίκιο ο πολύ αγαπητός και πολύ σεβαστός μου Σεβ. Μεσσηνίας κ. Χρυσοστομος. Οι προσωπικές μας επιλογές και οι προσωπικές μας τοποθετήσεις έχουν αξία στο επίπεδο των προσωπικών μας σχέσεων. Άλλης τάξεως όμως πρόβλημα είναι οι θεσμικές αποφάνσεις . Δημιουργείται ένα κακό προηγούμενο που θα επιφέρει σύγχυση στους ρόλους που πάντα θέλουμε να είναι διακριτοί. Και για να γίνω πιο σαφής. Οι εκκλησιαστικοί πρέπει να θυμούνται πόσο πείραξε , πριν χρόνια, η ακυρωτική απόφαση του ΣτΕ που υπεβίβασε τα εκκλησιαστικά δικαστήρια σε υπηρεσιακά συμβούλια. Τότε πολλοί έγραψαν , και ορθώς, ότι το Ανώτατο Ακυρωτικό επενέβη στα interna corporis της Εκκλησίας.Μήμως το ίδιο κάνει τώρα – τηρουμένων των αναλογιών- και η ΔΙΣ; Και για να μην παρεξηγούμεθα. Ναι. Είμαι θλιμμένος με την μεταχείριση του Γέροντα Εφραίμ. Είμαι θλιμμένος και ανήσυχος για την παραβίαση του Καταστατικού Χάρτη του Αγίου Όρους . Είμαι θλιμμένος για την αντιμετώπισή του από τις διωκτικές αρχές ως κοινού εγκληματία. Και ως απλό μέλος της Εκκλησίας εύχομαι και προσεύχομαι η περιπέτεια αυτή να έχει αίσιο τέλος και να αποδειχθεί δικαστικά η αθωότητα του Γέροντα.

  7. Πατέρα Χρυσόστομε
    Νομίζω οτι αδικείτε τον Αρχιεπίσκοπο όταν ισχυρίζεσθε οτι “θα συμμετάσχει και αυτός στην «παρέλαση» των υποστηρικτικών παρουσιών και δηλώσεων έξω από τις φυλακές Κορυδαλλού”.
    Το να επισκεφθεί ένας Χριστιανός έναν φυλακισμένο, (γιατί αυτό θα κάνει ο Αρχιεπίσκοπος) για να του προσφέρει στήριξη και παρηγορία στην φυλακή είναι καθήκον του.
    Ετσι σωστά θα κάνει ο Αρχιεπίσκοπος και θα επισκεφθεί τον Γέροντα Εφρέμ στο κελί του.
    Και βέβαια, ιδιαίτερα όταν διαπιστώνει, όπως όλοι μας, την διαφορετική συμπεριφορά που έχει τύχει ο Ηγούμενος Εφραίμ από την Πολιτεία, σε σχέση με εκείνη που αυτή έδειξε αυτή απέναντι στον Χριστοφοράκο, τον Μαντέλη, τον Τσουκάτο και άλλους “πολιτικούς”.
    Από την άλλη όμως, πιστεύω, οτι ο Αρχιεπίσκοπος οφείλει απέναντι στο πλήρωμα της Εκκλησίας να ξεκαθαρίσει οτι δεν συμφωνεί με τη όλη εκκοσμικευμένη δράση του Ηγουμένου Εφραίμ.
    Γιατί για μας τους απλούς χριστιανούς το ότι ένας Ηγούμενος μονής είναι στη φυλακή είναι σκάνδαλο.
    Αυθόρμητα αναρωτιέται ο πιστός. Θα μπορούσε αυτό να αποφευχθεί?
    Ποιά είναι η ουσιαστική “παρανομία” του Ηγουμένου?
    Στην επί του Όρους ομιλία Ο Κύριος μας, ζητά από τους Χριστιανούς να είναι το “άλας της Γης” και το “φως του κόσμου” και “Ου δύνασθε Θεώ δουλευειν και μαμωνά”.
    Ο Ηγούμενος Εφραίμ έπρεπε να είχε προβληματιστεί πολύ, όταν ξεκίνησε την ιστορία της διεκδίκησης της κυριότητας της λίμνης Βισθονίδας, σχετικά με το αν η ενέργειά του αυτή ήταν συμφωνη με τις ανωτέρω εντολές του Κυρίου και εξηγούμαι γιατί :
    Οι Μονές , ως συλλογικές κοινωνικές οντότητες (νομικά πρόσωπα), στην κοινωνική λειτουργία της οικονομίας, θα πρέπει να τηρούν όσα η Χριστιανική μας πίστη ορίζει και όπως αυτά στην Αγία Γραφή και στα κείμενα των πατέρων της Εκκλησίας είναι καταχωρημένα.
    Έτσι δεν είναι Χριστιανικά σωστό, στην εποχή μας, σε μια οικονομία με θεσμούς αντιχριστιανικούς και ανθρωποκτόνους, οι Μονές να λειτουργούν στο σκέλος της παραγωγής προϊόντων και υπηρεσιών, όπως λειτουργούν άλλα φυσικά ή νομικά πρόσωπα. Δεν επιτρέπεται να έχουν μετοχές εταιριών και μεγάλες ακίνητες περιουσίες και έτσι μέσω του χρηματοπιστωτικού συστήματος να αποκά μια Μονή χρηματικούς πόρους , που προέρχονται κατά βάση από την κλοπή της υπεραξίας της εργασίας των εργαζομένων και στη συνέχεια να ενεργεί αγαθοεργίες για να ανακουφίσει εκείνους που έχουν ανάγκη. Αυτό μπορεί κανείς αβίαστα να το διαπιστώσει όταν θα μελετήσει τα σχετικά χωρία στην Αγία Γραφή και κυρίως στην σχετική Πατερική Διδασκαλία (π.χ. Εξ. 22, 26 Λευιτ. 24 Ματθ. 21, 13 23,13 Λουκ.16,1-13 “κατά Τοκιζόντων”Γρηγορίου Νήσσης, “Προς τους πλουτούντας” Μεγάλου Βασιλείου, “ ΙΒ ομιλία στην Α προς Τιμόθεον επιστολή” Ιωάννου του Χρυσοστόμου) .
    Ανίσχυρο και ψεύτικο είναι το επιχείρημα οτι ενεργώντας έτσι θα εξασφαλήσει η όποια Μονή πόρους για το έργο της Εκκλησίας , αφού Χριστιανικά ο σκοπός δεν αγιάζει τα μέσα.
    Οι απλοί χριστιανοί (νομικά ως φυσικά πρόσωπα) φυσικά δεν μπορούν να υπάρξουν εάν δεν μετάσχουν στην διαδικασία της παραγωγής των αγαθών και υπηρεσιών. Στην διαδικασία όμως της διανομής των αγαθών και υπηρεσιών, τα λαϊκά μέλη της Εκκλησίας επιδιώκοντας την αυτάρκεια, οφείλουν το περίσευμα που θα προκύψει από το εισόδημά μας να το προσφέρουμε στις Ενορίες τους, ώστε με έργα χριστιανικά να καλυφθούν ανάγκες άλλων αδελφών των μελών της κοινωνίας.
    Εάν λειτουργούσε έτσι η Εκκλησία, εάν μπορούσε ένα τέτοιο πνεύμα να εμφυσήσει στα λαϊκά μέλη της, δεν θα είχε οικονομική κρίση η πατρίδα μας σήμερα.
    Σε ότι αφορά τις Μονές πρέπει να έχουν τόση ακίνητη περιουσία όση μπορούν οι μοναχοί οι ίδιοι να καλλιεργήσουν και να έχουν τόσα υλικά αγαθά όσα είναι αναγκαία για την συντήρησή τους.
    Ειναι πολύ λυπηρό να καταφεύγουν στα δικαστήρια εναντίον απλών ανθρώπων ή Κοινοτήτων ή ακόμη και του Κράτους μας διεκδικόντας την κυριότητα ακινήτων και να επικαλούνται την εφαρμογή νόμων που σαφέστατα είναι αντιχριστιανικοί.
    Η Ιερα Μονή Βατοπεδίου συμπεριφέρεθηκε δυστυχώς ως “θεσμικός επενδυτής” δηλαδή με την νοοτροπία και την φιλοσοφία του “οικονομικού ανθρώπου”,δηλαδή της αντιχρηστιανικής εκείνης ανθρωπίνης προσωπικότητας που είναι το αποτέλεσμα των λειτουργιών “ της αγοράς” .

  8. ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΒΑΘΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛ.ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ !!! ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΘΩΝΙΚΗ- ΠΡΑΞΙΚΟΠΗΜΑΤΙΚΗ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΙΑ ,ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΣΑ «ΝΟΜΩ ΚΡΑΤΟΥΣΑ » ΠΟΛΙΤΕΙΑ,ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΡΑΤΙΚΙΣΤΙΚΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΠΕΡΙ ΕΛΛΗΝ.ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ,ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΕΣ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΚΕΣ ΕΠΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝ. ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ, ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΛΑΙΟΔΕΞΙΟ ΕΝΑΓΚΑΛΙΣΜΟ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ(ΕΠΙΣΚΟΠΟΙ) ΜΕ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ, ΑΡΧΙΚΑ ΔΕΞΙΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ …ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΕΣ, ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΨΗΦΟΘΗΡΙΑ ,ΠΟΥ ΕΦΘΑΣΕ ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΦΑΝΤΑΡΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΒΡΟ. ΤΟ «ΒΑΤΟΠΕΔΙ»ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΕΤΟΙΩΝ ΔΙΑΠΛΟΚΩΝ ,ΕΚΚΟΣΜΙΚΕΥΜΕΝΩΝ ΜΟΝΑΧΩΝ (ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ ΚΥΠΡΙΑΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ) ΜΕ ΝΤΟΠΙΟΥΣ ΚΑΙ ΚΥΠΡΙΟΥΣ «ΠΑΝΤΕΛΟΝΑΔΕΣ**»ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ ,ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΙΤΕΡΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΓΗΣ…ΤΗΣ.
    …ΝΥΝ… ΔΕ ΜΕΝΕΙ ….Ο ΠΛΗΡΗΣ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ …ΤΣΑΝΑΚΙΩΝ ΜΑΣ (ΚΩΝ.ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ).
    ———————————————————————————————–
    **ΕΤΣΙ ΑΠΕΚΛΗΘΗΣΑΝ ΠΡΟΣΦΥΩΣ ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΟΙ ΚΑΛΟΘΕΛΗΤΕΣ….ΛΑΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΤΟΥ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΥ ΧΡΙΣΤ/ΛΟΥ

  9. Ένα έχω να πώ, ότι με τέτοια ανακοίνωση δεν διαφυλάσσεται το κύρος της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας ούτε το κύρος του Αρχιεπισκόπου π. Ιερωνύμου. Όσο για το δικό σας κύρος Σεβασμιώτατε αναμένω να (ξανα)ανακαλέσετε την όχι και τόσο προσφιλή σας (κατά την πρότινος συνέντευξη που δώσατε για να ανασκευάσετε τον όρο της διαιρεμένης και όχι της Μίας Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας (δηλαδή της Ορθόδοξης)) έκφραση «άλλων Εκκλησιών», αναφερόμενος– ενδεχομένως (κατά την αξιολογική μου κρίση)- στην Εκκλησία που βρίσκεται υπό την καθοδήγηση της Ιεράς Συνόδου εν γένει και συγκεκριμένα υπό την καθοδήγηση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της οποίας προεδρεύει ο Πατριάρχης Μόσχας και Πασών των Ρωσιών Κύριλλος. Η εν λόγω, λοιπόν, Εκκλησία αυτή δεν είναι άλλη, διαφορετική Εκκλησία, αλλά η ίδια με αυτή της επισκοπής στη Μεσσηνία με διαφορετικούς ανθρώπους αλλά με τους ίδιους Κανόνες, την ίδια Παράδοση και την Άκτιστη Θεία Χάρη που επιδράει δια του Παρακλήτου, σε αυτές τις κατά τόπους Εκκλησίες όπως και σε ολόκληρο το Σώμα του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού που έχει κεφαλή τον Ίδιο για να το φωτίζει (η κεφαλή, δια της άκτιστης Θείας Χάρης) με το μυστήριο της Θείας Κοινωνίας, αφού προηγουμένως έχει καθαρίσει από τα πάθη (με το μυστήριο εξομολόγησης, η καθαρτική επίδραση του Παρακλήτου) τις καρδιές των μελών Του (των πιστών, του Σώματος) δηλαδή τους Βαπτισμένους και Χρισμένους Ορθοδόξους και το ζωοποιεί (το Σώμα) με την επίδραση του Θεού Πατρός (πάλι δια της άκτιστης Θείας Χάρης που επιδράει όπως είπα δια του Παρακλήτου) με το μυστήριο του Ευχελαίου.
    Αν εσύ θεωρείς την δήλωση του Οικουμενικού Πατριαρχείου σοβαρή, αντικειμενική, και ισορροπημένη όπως λες, τότε να φύγεις από τη θέση αυτή, γιατί δεν πληροίς τις προϋποθέσεις για να τη διακονείς (κατά την αξιολογική μου κρίση {Δηλαδή δεν είναι συκοφαντία, αλλά γνώμη}).
    Με έχει λυπήσει το ότι δεν ήσουν σε θέση να δώσεις σαφή απάντηση σε ερώτημα δημοσιογράφου (18/12/11, Ελευθερία Καλαμάτας, εκκλησιαστικό πρακτορείο ειδήσεων http://www.romfaia.gr,) «Ποιο είναι το όνειρό σας για τη Μεσσηνία; Αν αύριο φύγετε για να υπηρετήσετε την Εκκλησία από άλλη θέση, ποιο είναι το έργο που θα θέλατε να θυμούνται οι Μεσσήνιοι» (αλήθεια πόσοι έχουν φτάσει τον προορισμό τους –Θέωση; Εσύ μέχρι ποιο στάδιο έχεις φτάσει (Κάθαρση;, Φώτιση;, Θέωση;), μήπως μπορείς να απαντήσεις- σε παρακαλώ με σαφήνεια. Α, και μην ξεχάσεις να ορίσεις –για την περίπτωση που δεν έχεις φτάσει εκεί που αντιστοιχεί η θέση σου δηλαδή στη Θέωση- χρονοδιάγραμμα γιατί ο χρόνος περνά (με τη μονάδα μέτρησης που έχει οριστεί στο S.I.). Αλήθεια τι έργα θα έχεις να παρουσιάσεις έμπροσθεν στο φοβερό (γιατί; δεν είναι Αγάπη;) βήμα του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού; Μήπως τη σημερινή –ας μην την χαρακτηρίσω- δήλωση που έκανες έχοντας μάλιστα αναφερθεί σε ανθρώπους που έχουν φτάσει στη Θέωση όπως ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος; Τι θα γίνει αν αύριο διαχωριστείς από το θνητό σου σώμα- το επίκτητο (βλ Άγιος Γρηγόριος Νύσσης, πατερικές εκδόσεις Γρηγόριος Παλαμάς, τόμος 1, Εισαγωγή, σελ 65. Η Δημιουργία ο Πρωτάνθρωπος) μετά τη πτώση των πρωτόπλαστων; Το «φωτοειδές» ή «ηλιοειδές» σώμα που είσαι ως άνθρωπος είναι κοινωνός τη δόξης του Θείου Αρχετύπου; Εσύ μπορείς να κάνεις αυτό που γράφει στη συνέντευξή που έδωσες (στην άνωθεν αναφερθείσα ημ/νία), δηλαδή να εκσυγχρονίσεις αυτό που αναφέρει (βλ. ανωτέρω) ο επίσκοπος Νύσσης τον 4 αιώνα μ.Χ;

  10. GI AYTO ELEGA PANTA OTI H EKKLHSIA ENAI MESA MAS, STHN PSYXH MAS STO SPITI MAS,AFHSTE TOUS PAPADES NA KANOYN THN DOYLEIA TOYS ALOI SOSTA KAI ALOI LATHOS. DEN EIMAI OMOS EGO POU THA PSAKSO TON PATER POU THN KANEI SOSTA.KAI OLA AYTA OPOS PANTA GIA TO XRHMA.GIATI MOLIS ANARIXITHOUN SE MEGALYTERO AKSIOMA(IERATIKO) PROSPATHOUN NA MHDENISOUN TO ERGO TOU PROHGOUMENOU NA APOKTISOYN XRHMA NA XRHSIMOPOIHSOUN TO1/3 SE ERGO GIA NA FANOUN EKEINOI KA NA TOUS DOKSAZOUN.POIOI AYTOI POY MHLANE GIA THN ZOH TOY XRISTOY POY GENHTHIKE FTOXA KAI TAPOINA SE MIA FATNH KAI OLOS O BIOS TOY HTAN APLOS KAI TAPOINOS.FISIKA DEN MILAO GIA OLI THN IEROSINH APLA PLEON LIGOSTES EINAI H EKSERESEIS.

  11. Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΞΕΚΙΝΑΕΙ ΑΠΟ ΠΟΛΥ ΠΑΛΙΑ.ΔΕΝ ΘΥΜΑΜΕ ΠΟΣΟ ΧΡΟΝΩΝ ΕΙΜΟΥΝ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΘΥΜΑΜΕ ΗΤΑΝ ΟΤΙ ΜΕ ΕΣΤΕΛΝΕ Ο ΠΑΠΠΟΥΣ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΩ ΤΗΝ ΑΥΡΙΑΝΗ Η ΟΠΟΙΑ ΕΧΕ ΔΕΚΑ ΔΡΑΧΜΕΣ.ΕΓΩ ΓΕΝΝΗΜΕΝΟΣ ΤΟ 73 Ο ΠΑΠΠΟΥΣ ΤΟ 28 ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΔΕΙ ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΟΥ.ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ ΠΑΝΤΑ ΝΑ ΑΚΟΥΩ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΥ ΞΕΚΕΙΝΟΥΣΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΟΧΗ ,ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ ΤΟ ΛΟΥΣΤΡΑΚΙ, ΤΟΝ ΕΜΦΥΛΙΟ,ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΤΗΣ,ΤΗΝ ΧΟΥΝΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΕΡΑΣΕ ΚΑΙ ΤΟΣΟ ΚΑΛΑ ,ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΗΣ ΟΜΑΛΟΠΟΙΗΣΗΣ.ΠΑΝΤΑ ΕΛΕΓΕ ΛΟΙΠΟΝ ΟΤΙ Ο ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΕΔΩΣΕ ΛΕΦΤΑ ΣΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ ΣΤΟΥΣ ΑΓΡΟΤΕΣ ΚΤΛ.ΔΕΝ ΘΥΜΑΜΕ ΠΟΙΑ ΠΕΡΙΟΔΟ ΗΤΑΝ, ΕΙΧΕ Η ΑΥΡΙΑΝΗ ΑΓΚΑΛΙΑ ΤΟΝ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΜΕ ΔΥΟ ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ.ΧΑΙΡΩΤΑΝ Ο ΠΑΠΠΟΥΣ ΧΑΙΡΩΜΟΥΝ ΚΑΙ ΓΩ.ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΗΝ ΤΑ ΣΑΡΑΝΤΑ ΕΧΩΝΤΑΣ ΔΙΚΙΑ ΜΟΥ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΕ ΔΥΟ ΠΑΙΔΕΙΑ ΟΚΤΩ ΚΑΙ ΤΡΙΑ,ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΟΤΙ ΔΥΣΤΗΧΩΣ ΠΗΓΑΝ ΣΤΟ ΚΕΝΟ ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΤΟΣΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΤΟΣΩΝ ΕΤΩΝ.ΚΑΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΓΙΑΤΙ ΜΟΙΡΑΣΑΝΕ ΧΡΗΜΑ ΚΑΝΑΝ ΕΡΓΑ ΦΑΓΑΝ ΟΜΩΣ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΧΡΕΩΣΟΥΝ ΜΕΛΟΝΤΙΚΕΣ ΓΕΝΙΕΣ.ΑΠΟ ΤΟ 93 ΙΔΙΩΤΙΚΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ Η ΣΥΜΒΙΑ ΑΠΟ ΤΟ 98 ΙΔΙΩΤΙΚΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ.ΠΛΕΟΝ ΑΝΕΡΓΟΣ ΛΟΓΩ ΚΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΕΡΧΕΤΑΙ ΚΑΙ Η ΣΕΙΡΑ ΤΗΣ ΣΥΖΗΓΟΥ. ΘΑ ΜΑΣ ΑΝΑΓΚΑΣΟΥΝ ΝΑ ΦΥΓΟΥΜΕ ΑΠΟ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟ ΤΟΠΟ ΚΑΙ ΝΑ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΟΥΜΕ.ΤΙ ΝΑ ΠΩ.ΘΑ ΠΩ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΣΤΟΥΣ ΚΥΒΕΡΝΩΝΤΕΣ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΜΕ ΑΦΗΣΑΤΕ ΝΑ ΖΩ Σ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ, ΝΑ ΖΩ ΠΛΟΥΣΙΟΠΑΡΟΧΑ ΜΕ ΤΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ, ΑΣΤΕΙΕΥΟΜΕ ΦΥΣΙΚΑ,ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΙΔΗ ΣΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ ΠΟΥ ΛΕΓΕΤΑΙ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΜΕ ΔΙΩΧΝΕΤΕ.ΤΟ ΚΡΙΜΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ ΣΤΟΝ ΛΑΙΜΟ ΣΑΣ. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΡΗΤΗ

  12. EINAI AYTH H ORA , ORA LYPHS GIA TON EPIORKO , PROS TO 8EO ALLA KAI TOYS AN8ROPOYS, «HGOYMENO» EFRAIM? KRIMA POY EBALAN FYLAKH MONO TON EFRAIM !!! NA MPOYN OLOI MESA !!! KAI OI YPOYRGOI POY SYNEBALAN STA … ERGA TOY … «AGIOY PATERA» …

  13. ΣΕΒ/ΤΕ
    ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΣΑΣ ,ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΠΟΚΟΠΗ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΟΡΘ.ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ. ! ΟΛΟΙ ΣΧΕΔΟΝ ΟΙ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΕΙΣΘΕ ΒΟΥΤΗΓΜΕΝΟΙ ΣΤΗ ΔΙΑΠΛΟΚΗ,ΕΙΤΕ ΜΕ ΤΟΝ «ΚΑΙΣΑΡΑ’΄, ΕΙΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΜΕΤΑΞΥ ΣΑΣ ,ΝΟΜΗ ΤΙΗΣ ΚΡΑΤΙΚΟΔΙΑΙΤΗΣ ΕΛΛΗΝ.ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ .ΑΡΕΣΚΕΣΘΕ ΟΛΟΙ ΣΧΕΔΟΝ, ΣΤΙΣ ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΚΑΘΕΔΡΙΕΣ.
    ΜΕΧΡΙ ΠΟΤΕ Η ΠΑΡΑΧΩΡΗΘΕΙΣΑ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΕΚΚΛΗΣ.ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΕΝΝΑ ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΥΨΙΛΟΒΑΘΜΩΝ-ΜΙΣΘΩΝ ???ΕΩΣ ΤΗΣ ΣΥΝΤΕΛΕΙΑΣ.!
    ΑΙΔΩΣ …ΑΡΓΕΙΟΙ.

  14. ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ,στον φωτισμενο Ιεραρχη που έχει την τόλμη να πεί τα πραγματα με το όνομά τους.Είναι δυνατόν να ταυτίζουμε την Εκκλησία μας, με τις παράνομες ενέργειες και πράξεις ενός εκκοσμικευομένου μοναχού;
    Και ο ανεκδιήγητος πρών Αττικής που είχε τα εκατομμύρια των καταθέσεων για τα γηρατειά του, είναι στη φυλακή. Μπορούμε να τον ταυτίσουμε με την ΕΚΚΛΗΣΙΑ μας,και να πούμε ότι στο πρόσωπό του διώκεται η Εκκλησία;
    Κανενός δεν ιδρώνει το αυτί που το Πατριαρχείο Μόσχας παρεμβαίνει σε εσωτερικά θέματα του Ελληνικού Κράτους υποστηρίζοντας τον Εφραίμ; Είναι τυχαίο άραγε που πήγε την ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ για προσκύνημα στην ΡΩΣΙΑ , ενώ αρνήθηκε επανειλημμένα όταν ΤΗΝ ζήτησαν για προσκύνημα Ρουμάνοι Ορθόδοξοι , λέγοντας ότι Η ΖΩΝΗ δεν βγαίνει από το ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ;
    Οσοι πέφτουν στην παγίδα υπεράσπισης του Κυπριου Εφραίμ ,ας διαβάσουν τι λέει η Εκκλησία της
    Κύπρου για τον επιχειρηματία Εφραίμ.Μήπως αυτοί γνωρίζουν περισσότερα , ή αυτοί δεν είναι ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ;

  15. Κάτσε καλά, γέροντα, θα σε αφορίσει ο …Πρωτοσάλτε και ο Παπαχελάς!!!

    Σχολιασμός και ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ στο skai.gr για τον Εφραίμ «τους» (!!!)- http://gkdata.gr/?p=9549

    Anonymous
    Πω πω ΘΕΕ μου ΤΙ φυσιογνωμία!!! Αφου του πλεκετε που του πλεκετε το εγκωμιο εκει στο ΣΚΑΪ, βάλτε καμια φωτο λιγοτερο διαβολικη, ή εστω καντε ρετους στο photoshop καμια. ΔΕ γινεται να τον ξεπλυνετε με τετοιες φωτο…

    La stalinorthodoxie et la mort
    κόψε φάτσα «ηγουμενου» για να καταλάβεις και το ποιόν των υποστηρικτών της…

    Giorgiomicha
    This comment was flagged for review.
    8 Likes

    Iliaslogothetis
    Ξαναγράψετο!! είναι ωραίο!!!!!!….και αυτοί ας το διαγράφουν!!!!!!
    in reply to Giorgiomicha
    3 Likes

    Elplat
    Δεν έσβησαν μόνο το δικό σου…. Ντροπή!!!!!!!
    in reply to Giorgiomicha
    1 Μου αρέσει

    Iliaslogothetis
    Κρίμα τόσες ώρες εκπομπές
    του ΣΚΑΪ για να τον βγάλει λάδι!!!!!!!

    Μιχάλης Π. Αγγελάκης
    Κάτι πάει λάθος, έχουν διαγραφεί τουλάχιστον 30 σχόλια. Τι γίνεται Web Master/Admin, ή οτιδήποτε τίτλο εχεις?
    4 Likes

    ego
    Αστον είναι παπαδοπαίδι
    Ο root είναι ο κύριος, ο θεός σου ο μονογενής ρε
    in reply to Μιχάλης Π. Αγγελάκης
    2 Likes

    mania sotiropoulou
    Προς Σκάι: Σήμερα γιορτάζουμε την παραμονή των Χριστουγέννων όχι της Ιεράς Εξέτασης κύριοι.
    5 Likes

  16. κατι τρεχει ..κατι βρεχει εννοω διαφθορα οι εκκλησιαστικοι ΑΝΔΡΕΣ ΕΙΝΑΙ
    ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟΙ ΠΡΟΣ ΔΙΑΠΟΙΜΑΝΣΙΝ ΤΟΥ ΠΟΙΜΝΙΟΥ…Ο ΚΑΙΡΟΣΚΟΠΟΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ ΕΝΩ ΣΥΓΚΑΛΥΠΤΕΙ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ ΣΚΑΝΔΑΛΑ ΠΧ.ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΣΗ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΑΝΕΡΓΩΝ
    ΤΟΥ ΚΕΚ ΑΛΛΗΛΕΓΥΗ ΜΚΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΕ ΕΝΕΡΓΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΝ ΕΥΝΟΟΥΜΕΝΟ ΤΟΥ ΔΗΜΤΣΑ ΚΩΝ/ΝΟ ΜΥΡΙΣΤΗΚΕ ΜΑΥΡΟ ΑΝΙΕΡΟ ΧΡΗΜΑ ΟΠΟΤΕ Η ΙΕΡΩΝΥΜΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΠΑΝΤΑ ΣΕ ΡΥΘΜΟΥΣ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΜΙΑΣ ΑΝΙΕΡΗΣ
    ΣΥΝΟΜΩΣΙΑΣ ΔΗΘΕΝ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΟΥ ΕΦΡΑΙΜ..Ο ΟΠΟΙΟΣ ΣΗΜΕΙΩΤΕΟΝ ΔΕΝ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΗΝ ΙΕΡΩΝΥΜΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΑΛΛΑ ΣΤΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΚΩΝ/ΠΟΛΕΩΣ…ΩΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΕΡΩΤΩ ΤΑ ΗΘΗ ΚΑΙ ΤΑ ΠΛΗΘΗ??????Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΕΠΟΙΗΣΕΝ ΓΚΑΦΑ ΟΛΚΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΠΛΟΚΗΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΑΝΙΕΡΟΣ ΚΑΙΦΑΣ ΤΗΣ ΓΚΑΦΑΣ…………….
    Ο ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΣ ΕΦΡΑΙΜ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΔΕΞΙΟΣ ΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΤΟΥ ΜΑΡΓΚΕΤΙΝΓΚ ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ ΣΕ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΚΟ ΧΩΡΟ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΜΟΝΑΣΤΙΚΟ…Η ΕΜΠΛΟΚΗ ΤΟΥ ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΥ
    ΣΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΤΟΥ ΠΟΥΤΙΝ ΣΤΗΝ ΡΩΣΙΑ ΔΕΙΧΝΕΙ ΟΤΙ Ο ΕΦΡΑΙΜ ΕΚΚΟΣΜΙΚΕΥΣΕ ΑΠΟΤΟΜΑ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΟΜΕΝΟΣ ΤΗΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΤΩΝ ΡΩΣΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΨΗΦΙΣΟΥΝ ΠΟΥΤΙΝ ΟΜΩΣ ΑΥΤΟ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΩΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ…ΠΗΔΑΛΙΟ.>>>>Ο ΑΝΙΕΡΟΣ ΕΦΡΑΙΜ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΡΑΣΠΟΥΤΙΝ ΠΡΟΔΟΤΗΣ ΤΟΥ ΘΕΙΟΥ ΘΕΛΗΜΑΤΟΣ ΕΝΑΣ ΜΕΙΟΔΟΤΗΣ
    ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΥΤΡΩΤΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΣΤΟΝ ΑΧΡΟΝΟ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ…ΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΔΟΣΟΛΗΨΙΕΣ ΤΟΥ ΜΟΝΑΧΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΑΡΕΣ ΕΙΝΑΙ ΜΑΥΡΕΣ
    ΑΛΛΑ ΤΙΠΟΤΕ ΔΕΝ ΜΕΝΕΙ ΚΡΥΦΟ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΙΟ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΤΟΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ…ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΙΚΕΣ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΟΝΑΧΟΥ ΤΟΠΟΘΕΤΗΜΕΝΕΣ ΣΕ ΚΡΥΦΑ ΟΜΟΛΟΓΑ –ΑΜΟΙΒΑΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ Η ΣΕ ΜΕΤΟΧΕΣ Η ΣΕ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΟFF SHORE ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΠΟΤΕ ΝΑ ΕΜΦΑΝΙΣΘΟΥΝ ΔΙΟΤΙ ΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΑΠΟΡΡΗΤΟ ΓΙ΄’ ΑΥΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΑΒΛΗΤΟ..ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ Ο ΜΟΝΑΧΟΣ ΕΚΑΝΕ ΤΗΝ ΜΠΑΖΑ ΤΟΥ ΤΑ ΠΑΝΤΕΛΟΝΙΑΣΕ ΤΑ ΕΥΡΩ
    ΚΑΙ ΤΡΕΞΤΕ ΕΣΕΙΣ ΤΩΡΑ ΝΑ ΒΡΗΤΕ ΑΚΡΗ…ΦΥΣΙΚΑ Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΞΕΡΕΙ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΜΙΛΑ ΗΠΙΕ ΤΟ ΑΜΙΛΗΤΟ ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΚΕΡΔΗΣΕΙ ΤΗΝ ΕΥΝΟΙΑ ΤΟΥ ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΥ ΒΑΖΕΙ ΤΗΝ ΣΥΝΟΔΟ ΝΑ ΑΣΚΕΙ ΚΥΡΗΓΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΕΝΟΣ ΕΦΡΑΙΜ ΑΠΟΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΣΕ ΑΛΛΗΛΕΓΥΑ ΚΕΡΔΗ..ΧΑΙΡΕΤΕ

  17. Στο βίο του Αγ. Κυρίλλου Αλεξανδρείας διασώζεται το εξής περιστατικό: Ένας μοναχός , φανατικός υποστηρικτής του Αγ. Κυρίλλου στη διαφωνία του με τον έπαρχο Ορέστη, πέταξε μια πέτρα και τραυμάτισε σοβαρά τον διερχόμενο έπαρχο. Συνελήφθη από τις διωκτικές αρχές , ανεκρίθη με βασανιστήρια της εποχής και απεβίωσε κατά την ανάκριση. Ο παρορμητικός Αγ. Κύριλλος τοποθέτησε το σκήνωμα στο ναό και απαίτησε να τιμηθεί ο μοναχός ως μάρτυρας της πίστεως. όμως ο λαός της πόλης αντέδρασε και δεν προσήλθε να τιμήσει τον «μάρτυρα» , επειδή πέθανε μια και χρησιμοποίησε βία, δια «την ιδίαν αυτού αλαζονίαν» κι όχι για το όνομα του Χριστού. Λίγες μέρες μετά ο ίδιος ο Αγ. Κύριλλος κατάλαβε το σφάλμα του και παρέδωσε το νεκρό για να ταφεί. Κι επειδή «αρετών μείζων η διάκρισις» είναι καλό να διακρίνουμε αν ο γέροντας Εφραίμ πάσχει για το όνομα του Χριστού ή για τη δική του αλαζονία πριν τον στηρίξουμε ή τον κατηγορήσουμε

  18. Σεβασμιώτατε,
    Συγχαρητήρια για το άρθρο σας και για την πρωτοβουλία σας να δημοσιοποιήσετε την διαφωνία σας με την πολύ επικίνδυνη στάση της ΔΙΣ. Είμαι βέβαιη ότι μαζί σας θα συμφωνούν και πολλοί άλλοι άξιοι ιερωμένοι και θα ήταν ευχής έργον αν δημοσιοποιούσαν τις απόψεις τους.
    Με εκτίμηση

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here