Blogging: Ήρωες, εκβιαστές και λουτροκαμπινέδες

21
7

Κάθε φορά που ανοίγει η συζήτηση περί διαδικτύου και μπλογκς, σκέφτομαι μια παρέα παιδιών, που γνώρισα στην Τυνησία. Γενναία παιδιά, ατρόμητα, που αντιπολιτεύονταν μια δικτατορία, με όπλο τα μπλογκς τους, υπογράφοντας πολλοί από αυτούς με το όνομα και την αληθινή τους ταυτότητα – «για να δίνουμε θάρρος στους φοβισμένους», μου είπαν.

Ξεχώρισα ανάμεσά τους, τη Λίνα. Ένα κορίτσι μισή μερίδα, που πήγε σε καλό σχολείο, έμαθε γλώσσες και είχε από μικρή τον υπολογιστή της. Δημιούργησε ένα μπλογκ, όταν ήταν 17 χρόνων. Το ονόμασε A tunisian girl- ένα κορίτσι από την Τυνησία. Στην αρχή έγραφε για ποίηση και σινεμά, αισθήματα και φιλίες- κοριτσίστικα πράγματα. Κι ύστερα, στο Πανεπιστήμιο γνωρίστηκε με πολιτικοποιημένους κύκλους, το μπλογκ της άρχισε να φιλοξενεί κείμενα κοινωνικής κριτικής, εντάχθηκε σε ένα δίκτυο που αγωνιζόταν κατά της λογοκρισίας στο διαδίκτυο.

Η Λίνα άρχισε να έχει μπελάδες με την αστυνομία, την κυνηγούσαν, την απειλούσαν, έκαναν εισβολές στο σπίτι της, ενοχλούσαν τους γονείς της. Όταν ένα νέο παιδί αυτοπυρπολήθηκε σε μια επαρχιακή πόλη, τον περασμένο Δεκέμβριο, η Λίνα μετέδωσε πρώτη την είδηση και φωτογραφίες από την επίθεση της αστυνομίας εναντίον των πρώτων διαδηλωτών. Κι ύστερα κατάφερνε να σπάει τον αστυνομικό κλοιό, να μεταδίδει εικόνες απαγορευμένων διαδηλώσεων, να τρυπώνει στα νοσοκομεία και να δίνει πληροφορίες για νεκρούς και τραυματίες, να σπάει την σιωπή των επίσημων Μέσων, να παρακάμπτει την ηλεκτρονική λογοκρισία του καθεστώτος, γράφοντας πάντα με τ’ όνομά της, παίζοντας, κάθε ώρα, κάθε λεπτό την ζωή τη κορώνα-γράμματα.

Το θαύμασα αυτό το κορίτσι. Και τους φίλους της- που απέδειξαν ότι τα αθώα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να μετατραπούν σε πανίσχυρα όπλα πολιτικής απελευθέρωσης.

Αλλά, θα πει κανείς, σε συνθήκες δικτατορίας οι κίνδυνοι μπορεί να είναι μεγάλοι, μα τα ηθικά διλήμματα απλά και οι διαχωριστικές γραμμές ευδιάκριτες. Τι γίνεται, όμως, στο πιο περίπλοκο περιβάλλον της Δημοκρατίας, σε ένα περιβάλλον όπου η εξουσία διαθέτει νομιμοποίηση και η ελευθερία του λόγου δεν είναι αγαθό προς διεκδίκηση;

Αν κοιτάξουμε γύρω μας, σε ωριμότερα μιντιακά περιβάλλοντα από το δικό μας το μίζερο, βλέπουμε ήδη πως στον χώρο του διαδικτύου δεν αναπτύσσεται μόνον μια ανταγωνιστική προς τα παραδοσιακά Μέσα σφαίρα παραγωγής και κατανάλωσης περιεχομένου. Αλλά και μια κριτική κουλτούρα, που συμπληρώνει ή αμφισβητεί, διευρύνει ή ανατρέπει την «κατεστημένη» μιντιακή ατζέντα.

Είναι μια νέα πραγματικότητα, με την οποία πρέπει να μάθουμε όλοι να ζούμε. Προκλητική, ζόρικη, αλλά, από πολλές απόψεις, θετική και ενδιαφέρουσα. Αν και όχι απαλλαγμένη κινδύνων.

Υπάρχει ο κίνδυνος, για παράδειγμα, τα πρότυπα των παραδοσιακών Μέσων να μην αμφισβητούνται από μια πιο «ανοιχτή», ανεξάρτητη ή αντί-εξουσιαστική οπτική γωνία, αλλά από μια αντί-δημοκρατική, φασιστική οπτική γωνία, η οποία, αποκλεισμένη από τα Μέσα, βρίσκει στο διαδίκτυο χώρο για να αντεπιτεθεί, μεταμφιεσμένη. Συμβαίνει, ως γνωστόν, και στην ελληνική μπλογκόσφαιρα, σε σκοτεινές γωνιές της οποίας κατοικούν διμοιρίες από «πατριωτικά» μπλογκς έτοιμα να αναπαράγουν κάθε δηλητηριώδη συνωμοσιολογική αρλούμπα και να κατασπαράξουν ό,τι μισούν.

Υπάρχει, επίσης, ο κίνδυνος, πίσω από την κριτική στα παραδοσιακά μίντια να κρύβονται μεταμφιεσμένοι, επαγγελματίες, ψευδώνυμοι μπλόγκερς, οι οποίοι στην καλύτερη περίπτωση, στήνουν λουτροκαμπινέδες που ξεπλένουν επαγγελματικές αντιζηλίες μιας άρρωστης πιάτσας και στην χειρότερη περίπτωση στήνουν μπίζνες εκβιασμών ή εκτελούν συμβόλαια για λογαριασμό «ενοικιαστών» των υπηρεσιών τους. Και αυτή η πρακτική ενδημεί επιτυχώς στην ελληνική μπλογκόσφαιρα.

Το διαδίκτυο είναι, λοιπόν, πεδίο μάχης. Αλλά, έστω κι έτσι: Για κάθε δήθεν μπλόγκερ που χυδαιολογεί με ψευδώνυμο ή στήνει μπίζνες εκβιασμών, εκμεταλλευόμενος την ανωνυμία του- θα υπάρχουν πάντα δεκάδες αληθινά «κορίτσια από την Τυνησία», που θα καταξιώνουν το Μέσον.

21 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Δλδ εσείς δεν έχετε αντιληφθεί ποτέ στα παραδοσιακά μίντια να κρύβονται μεταμφιεσμένοι ή μη, επαγγελματίες, ψευδώνυμοι ή μη σχολιαστές, οι οποίοι στην καλύτερη περίπτωση, να στήνουν λουτροκαμπινέδες που ξεπλένουν επαγγελματικές αντιζηλίες μιας άρρωστης πιάτσας και στην χειρότερη περίπτωση να στήνουν μπίζνες εκβιασμών ή να εκτελούν συμβόλαια για λογαριασμό «ενοικιαστών» των υπηρεσιών τους;

  2. Κ.ΤΣΙΜΑ ΕΧΕΤΕ ΜΑΤΙΑ ΠΟΥ ΚΟΒΕΙ………ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΥΝΗΣΙΑ ΡΗΞΑΝ ΤΗΝ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΟΥΣ…….ΑΛΛΑ ΕΔΩ ΕΧΩ ΜΙΑ ΕΝΣΤΑΣΗ……..ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΕΣΜΙΟΙ ΤΗΣ ΔΕΞΙΑΣ ΣΚΕΨΗΣ ΠΑΝΤΟΥ……..!!!!! ΑΡΑ ΕΜΕΙΣ ΔΥΣΤΗΧΟΣ ΠΟΥ ΑΝΤΙΔΡΟΥΜΕ ΣΤΟ ΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΡΧΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΟ INTERNET ΕΙΜΑΣΤΕ ΛΙΓΟΙ………………………………………………………………

  3. κ. ΤΣΙΜΑ,
    ΑΛΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΠΟΛΕΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΣΟΥ, ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΝΑ ΘΕΣ ΝΑ…..ΞΕΚΑΤΙΝΙΑΣΕΙΣ ΤΟΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟ ΣΟΥ,ΤΟΝ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΑΝΤΙΠΑΛΛΟ ΣΟΥ ΤΕΛΩΣ ΠΑΝΤΩΝ,…. ΝΑ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΤΕΙΣ ΤΟ ΒΗΜΑ, ΠΟΥ ΣΟΥ ΠΑΡΕΧΕΤΑΙ, ΚΑΙ ΝΑ ΒΓΑΛΕΙΣ ΤΑ ΣΩΨΥΧΑ ΣΟΥ!
    ΑΛΛΟ ΕΙΝΑΙ, ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΙΔΑΝΙΚΑ, ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΙΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙΣ, ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΜΕ ΚΙΝΔΥΝΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΣΟΥ, ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΜΕΤΑΤΡΕΨΕΙ ΣΕ ΜΙΑ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΚΛΕΙΔΑΡΟΤΡΥΠΑ ΤΗ ΣΚΕΨΗ ΣΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΑΞΕΙΣ ΣΟΥ ΝΑ ΤΙΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΙ ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΕΠΙΠΕΔΟ, ΠΟΥ ΚΑΙ ΜΙΑ…. ΚΑΤΙΝΑ ΔΕ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΦΤΑΣΕΙ!!!
    ΑΛΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΛΟΓΙΚΗ, ΠΟΥ ΤΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΣ, ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΚΕΝΤΡΕΧΗΣ, ΚΑΙ ΑΦΟΥ Η ΦΥΣΗ ΣΕ ΕΚΑΝΕ ΤΟΣΟ …. ΛΙΓΟ, ΝΑ ΘΕΣ ΝΑ ΘΑΨΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ, ΠΟΥ ΑΞΙΖΟΥΝ ΔΥΟ ΚΑΝΤΑΡΙΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ!
    ΔΕΝ ΑΞΙΖΟΥΝ ΤΟ ΚΟΠΟ! ΚΙ ΕΧΩ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΩΣΗ, ΟΤΙ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΟΙ ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ, ΑΠΟΒΑΙΝΟΥΝ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΑΥΤΩΝ, ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΞΙΖΟΥΝ, ΚΑΙ ΔΙΔΟΥΝ ΧΩΡΟ ΣΤΟΥΣ ΑΝΑΞΙΟΥΣ……
    ΜΕ ΤΙΜΗ Γ.Σ.

  4. Κυριε Τσιμα,
    θετει προβληματισμους το αρθρο σας. Θα αναφερθω και θα αναλυσω τη γνωμη μου βασιζομενος στην τελευταια και μαλλον συμπερασματικη προταση του αρθρου σας.
    Αναφερατε οτι:«..Για κάθε δήθεν μπλόγκερ που χυδαιολογεί με ψευδώνυμο ή στήνει μπίζνες εκβιασμών, εκμεταλλευόμενος την ανωνυμία του- θα υπάρχουν πάντα δεκάδες αληθινά «κορίτσια από την Τυνησία», που θα καταξιώνουν το Μέσον..».
    Θα αναφερθω πρωτα στην αναλογια 1 προς δεκαδες που χρησιμοποιησατε. Και για μενα ετσι ειναι. Δηλαδη απο τα χιλιαδες blogs και απο τα ακομα περισσοτερα καθημερινα ανωνυμα αρθρα, μονο η μικρη μειοψηφια αυτων ειναι αυτα που χυδαιολογουν και εκβιαζουν. Ολα τα αλλα αποτελουν υγιη εκφραση και θετουν προβληματισμους.
    Απο αυτο συναγεται κιολας οτι καποιοι- εκμεταλλευομενοι την ανωνυμια- χυδαιολογουν ενω οι περισσοτεροι υπο καθεστως ανωνυμιας απλα εκφραζουν την γνωμη τους. Αρα δεν φταιει η ανωνυμια αυτη καθ αυτην. Υπευθυνοι ειναι αυτοι που κανουν καταχρηση του δικαιωματος, και οχι το δικαιωμα.
    Η ανωνυμια λοιπον ειναι για τους περισσοτερους επιλογη-που ως επιλογη εχει καποια συγκεκριμενα χαρακτηρισικα και επιτελει συγκεκριμενο σκοπο- και για καποιους λιγους που χυδαιολογουν και εκβιαζουν δειλια.
    Δεν ειναι ομως δυνατον για την καταχρηση των λιγων να καταργησουμε την επιλογη των πολλων. Πρεπει να αποκωδικοποιησουμε τα χαρακτηριστικα αυτων των των λιγων που αυθαιρετουν και να προσπαθησουμε να τους απομονωσουμε, μη στερωντας το δικαιωμα και τη επιλογη των περισσοτερων να γραφουν ανωνυμα.

  5. Ισχύουν αυτά που λέτε κύριε Τσίμα για το internet, αλλά ισχύουν επίσης και για την τηλεόραση και τις εφημερίδες (όχι πάντα βεβαια). Και στα παραδοσιακά media υπάρχουν «λουτροκαμπινέδες που ξεπλένουν επαγγελματικές αντιζηλίες». Δυστυχώς το internet αποτελεί προέκταση της κοινωνίας. Αυτό σημαίνει ότι θα συναντήσεις εκεί κάθε καρυδιάς καρύδι. Από καλους και μορφωμένους ανθρώπους μέχρι άρρωστους παιδεραστές. Το θέμα είναι να μπορεί κανείς να κρίνει σωστά αυτά που διαβάζει και να φιλτράρει τις πληροφορίες που παίρνει. Όπως λέει και το τραγούδι των Public Enemy: Don’t believe the hype.

  6. Έχω τρία σχόλια:
    1) Αν το Tunisian girl χρησιμοποιούσε ψευδώνυμο θα ήταν λιγότερο αποτελεσματική και η προσφορά της λιγότερο αξιέπαινη;
    2) Hired guns υπάρχουν μόνο μεταξύ των ανώνυμων bloggers; Υπάρχουν πολλοί επώνυμοι και σε ηλεκτρονικά μέσα εθνικής εμβέλειας, που κάνουν πολύ περισσότερη ζημιά, με πολύ περισσότερο θράσος!
    3) Θα συμφωνήσω με την τελευταία παράγραφο. Είναι μια μάχη όπου όλοι, επώνυμοι και ανώνυμοι, κρίνονται γι’ αυτά που γράφουν και αποκτούν το ακροατήριο που τους αξίζει!

  7. Πώς να σωπάσω μέσα μου την ομορφιά του κόσμου; Ο ουρανός δικός μου η θάλασσα στα μέτρα μου Πώς να με κάνουν να τον δω τον ήλιο? μ’άλλα μάτια; Στα ηλιοσκαλοπάτια Μ’ έμαθε η μάνα μου να ζω… Στου βούρκου μέσα τα νερά ποια γλώσσα μου μιλάνε αυτοί που μου ζητάνε να χαμηλώσω τα φτερά;

    Ν.ΓΚΑΤΣΟΣ

    ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ

    Νικλας Παπας

  8. Αντί σχολίου μου προσυπογράφω το άρθρο με ανάλογο θέμα του κ.Αντώνη Κανάκη.
    Το βρίσκω μακράν πιό περιεκτικό & ώριμο (παρόλο που ο ίδιος λέει οτι δεν ήταν ακόμα έτοιμος να γράψη τις θέσεις του για τα blogs στο internet) απο όλα που αυτές τις μέρες έπεσαν στην αντίληψή μου γνωστών «επώνυμων» αρθρογράφων ή αγνώστων επώνυμων ή ανώνυμων σχολιαστών

  9. Είναι γεγονός ότι έχει παραγίνει το κακό με το internet και τα ενοχλητικά emails. Το ζητούμενο όμως ποιό είναι; να χειραγωγηθεί το internet; να ακολουθούν όλοι τα ίδια πρότυπα; Υπάρχουν όμως εφαρμόσιμες πρακτικές τις οποίες θα ακολουθούν όλοι όσοι χρησιμοποιούν το διαδίκτυο;
    Πιστεύω ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι όλοι χρησιμοποιούμε τις υπηρεσίες του διαδικτύου σύμφωνα με τις επιθυμίες μας, αλλά κανείς δεν ασχολείται σοβαρά με τη θέσπιση κανόνων καλής χρήσης, όπως άλλωστε ισχύει σε όλες τις πτυχές της κοινωνικής μας δραστηριότητας.

  10. Μια χαρά τα λέτε. Μια απορία μόνο. Αντί να καταγγέλετε τους εκβιαστές μπλόγκερ, γιατί δεν τους αποκαλύπτετε, μέσα από ερευνητική δημοσιογραφία; Αυτό θα μπορούσε να δώσει στα παραδοσιακά ΜΜΕ ξανά τη χαμένη τους αίγλη, μόνο που η διαπλοκή δεν τα αφήνει. Ας μιλήσουμε λοιπόν επί της ουσίας…

  11. Αρκετά τα αρνητικά των blogs κυρίως λόγω ανωνυμίας.
    Όμως Ο ιδιοκτήτης δημοσιογραφικού ομίλου που απολύει δημοσιογράφο(Χατζηστεφάνου) επειδή έχει αντίθετη γνώμη και την τεκμηριώνει ακόμα και με ντοκιμαντερ(Deptocracy), υπηρετεί τη δημοκρατία και την ελευθεροτυπία;
    Περισσεύει η υποκρισία και στους επώνυμους, αντικειμενικούς και έγκριτους δημοσιογραφικούς ομίλους.Εκεί έχει τελεσίδικα χαθεί η μάχη για δημοσιογραφική δεοντολογία,γιατί είναι δύσκολο το μεροκάματο στην εποχή της κρίσης…

  12. Γιατί εσείς οι επώνυμοι δημοσιογράφοι δεν ξεσκεπάζετε τα θρασίμια τάχα bloggers δημοσιογράφους;
    Με το να το παίζετε υπεράνω τους έχετε αφήσει ελεύθερο πεδίο .
    Τολμήστε.

  13. Αγαπητέ κ. Τσίμα

    Ομολογώ πως δεν καταννοώ την κεντρική ιδέα του άρθρου σας και αν αναφέρεται στην κατάχρηση
    της δυνατότητας περί διαδυκτιακής ανωνυμίας ή στον ανταγωνισμό μεταξύ παραδοσιακών ΜΜΕ και blogs που πολλές φορές μπορεί – κακώς- να είναι και αθέμιτος.Παρατηρώ επίσης πως δίνετε πολύ συγκεκριμένα παραδείγματα περί πιθανότητας ύπαρξης κινδύνων και πιστεύω πως αν γνωρίζετε κάτι συγκεκριμένο θα πρέπει να το μοιραστείτε μαζί μας για να προφυλαχτούμε και οι ίδιοι.
    Προφανώς και συμφωνώ μαζί σας στο αυτονόητο ητοι ότι υπάρχουνε δυστυχώς και ανώνυμα blogs που δρώντας ωφελιμιστικά και ασύδοτα προσπαθούν να πετύχουν άλλους ιδιοτελείς σκοπούς από αυτούς που φαίνεται να επιδιώκουν.
    Ελπίζω να συμφωνείτε και σεις πως η εξυπηρέτηση ιδιοτελών σκοπών δεν απαντάται μόνο στα blogs.
    Ευχαριστώ πολύ

  14. κυριε τσιμα,
    ο ιδιος ειπατε οτι το κοριτσι απο την τυνησια δν μπορουσε να εχει μια ασφαλη καθημερινοτητα καθως ΕΝΟΧΛΟΥΣΑΝ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΗΣ,ΕΙΣΕΒΑΛΛΑΝ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ,ΕΠΑΙΖΕ ΚΑΘΕ ΛΕΠΤΟ ΤΗ ΖΩΗ ΤΗΣ ΚΟΡΩΝΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ…..δυστυχως φοβαμε οτι ακομη δεν εχει δει τιποτα…αν ηταν πιο ωριμη ισως καταλαβαινε οτι αν διατηρουσε την ανωνυμια της, και ολα αυτα θα ειχαν ΑΠΟΦΕΥΧΘΕΙ και θα μπορουσε να συνεχισει το ιδιο αποφασιστικη και με την ιδια αξιοπιστια το εργο της.και οπωσ ξερουμε στην ελλαδα οι ανθρωποι και οι δημοσιογραφοι που υπηρετουν την αληθεια,προβαλλουν τα σκανδαλα και τη δυσοσμια που επικρατει στον πολιτικο και δημοσιογραφικο κοσμο, ΔΕΝ ΜΕΝΟΥΝ ΓΙΑ ΠΟΛΥ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ.κι αυτο ειναι το λιγοτερο.ας αφησουμε να βγει και κατι αληθινο προσ τα εξω,ο κοσμος το εχει αναγκη.γιατι δεν απαιτουνΟΛΟΙ να φυλακιστουν οσοι πολιτικοι εχουν φουσκωσει τουσ λογαριασμουσ τουσ και εχουν εμπλακει στα σκανδαλα?γιατι δεν σταματουν πια πολλοι απ τους δημοσιογραφουσ να σιωπουν και να εξυπηρετουν ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ την εκαστοτε εξουσια???ΑΣ ΜΙΛΗΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ!!!εστω και ανωνυμα….ΟΛΟΙαυτο θελουμε… και ας μην βιαζομαστε να χαρακτηριζουμε οποιν μιλα οπως εγω, μελος της αριστερας και να ακυρωνουμε τα λογια του…(ανηκω σεμια απο τις χιλιαδες ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΜΕΝΕΣ΄’πρασινες’οικογεειες)ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΟΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ??

  15. Τον Παύλο Τσίμα τον εκτιμώ . Είναι από τους λίγους δημοσιογράφους που έχει συγκροτημένη άποψη αλλά και παιδεία. Διάβασα όμως εχτές ένα κείμενό του με τίτλο : Blogging: Ήρωες, εκβιαστές και λουτροκαμπινέδες
    Και πρέπει να ομολογήσω ότι εξεπλάγην αρνητικά πρώτη φορά από τον Παύλο. Το κείμενο αφορούσε τα μπλογκς και τα συμφέροντα που κρύβονται πολλές φορές πίσω από την ανωνυμία. Επί της ουσίας του κειμένου – αν και τον χώρο δεν τον γνωρίζω – συμφωνώ πως μπορούν να γίνουν αυτά που υποστηρίζει ο Παύλος.
    Η ένστασή μου δεν αφορά λοιπόν την ουσία του άρθρου αλλά μία πρόταση του συγγραφέα του.
    Γράφει λοιπόν στις πρώτες γραμμές του κειμένου του ο Παύλος, αναφερόμενος σε μια θαρραλέα τυνήσια μπλογκερ που πάντα έγραφε επώνυμα σε πολύ πιο δύσκολες συνθήκες τα εξής:
    Ξεχώρισα ανάμεσά τους, τη Λίνα. Ένα κορίτσι μισή μερίδα, που πήγε σε καλό σχολείο, έμαθε γλώσσες και είχε από μικρή τον υπολογιστή της. Δημιούργησε ένα μπλογκ, όταν ήταν 17 χρόνων. Το ονόμασε A tunisian girl- ένα κορίτσι από την Τυνησία. Στην αρχή έγραφε για ποίηση και σινεμά, αισθήματα και φιλίες- κοριτσίστικα πράγματα.
    Κατάφερε δηλαδή ο Παύλος να περιγράψει με μία πρόταση την βασική αιτία της παρακμής που υφίσταται η ελληνική κοινωνία και μάλιστα να προσυπογράφει υπέρ αυτής!
    Προσέξτε!
    Η ποίηση η σημαντικότερη πνευματική λειτουργία του ανθρωπίνου πνεύματος, που την απουσία της, εν πολλοις ,πληρώνουμε ως λαός, ως γλώσσα, και ως σύστημα αξιών …μέσα και αυτή στο πασατέμπο της εφηβικής αμηχανίας.
    Η ποίηση που, από τους Λαιστρυγόνες της σημερινής ευτέλειας των πάντων, έχει εξορισθεί και συκοφαντηθεί ανελέητα, ως φαινόμενο παρωχημένο και γραφικό για τους ενήλικες, και κοριτσίστικο για τις νέες αλλά και τους …νέους στην πυρά της ευτέλειας!
    Αυτή ακριβώς η βρώμικη επίθεση που δέχεται η ποίηση από την μοδάτη ειρωνεία της αυτιστικής γλώσσας των αγορών, εν τη ρύμη του λόγου του, συνυπογράφεται και από τον Παύλο Τσίμα!
    Ακόμα και ως αβλεψία του Παύλου, η φράση αυτή, είναι άκρως ενδεικτική των καιρών που διανύουμε…

  16. Αρκετά ωραία θέση. Απλώς σκοντάψει επάνω το blog σας και να πω ότι έχω απολαύσει πραγματικά την περιήγηση θέσεις blog σας. Σε κάθε περίπτωση θα είμαι την εγγραφή σε ζωοτροφές σας και ελπίζω να γράψει και πάλι σύντομα!

  17. Ξέρω ότι αυτό δεν είναι ακριβώς στο θέμα , όμως έχω μια ιστοσελίδα που χρησιμοποιούν το ίδιο πρόγραμμα , όπως σωστά και να παίρνω τα προβλήματα με τα σχόλιά μου εμφάνιση . Είναι μια ρύθμιση είμαι λείπει εκεί ; είναι εφικτή θα μπορούσατε να με βοηθήσει έξω; thanx .

  18. Θα ήθελα να εκφράσω την ευγνωμοσύνη μου για σας το είδος της καρδιάς υποστηρίζοντας τους άνδρες και τις γυναίκες που πραγματικά χρειάζονται βοήθεια για το θέμα αυτό ένα θέμα . Πολύ τη δική του δέσμευση για να πάρετε τη λύση γύρω έγινε πραγματικά λειτουργική και έχει την εξουσία συνεχώς άντρες και γυναίκες απλώς σαν εμένα για να πάρει τους στόχους τους . Όλη τη ζεστή και φιλική συστάσεις σας, σημαίνει αυτό το πολύ ένα άτομο σαν εμένα και κυρίως για τους εργαζόμενους στο γραφείο μου . Πολλές ευχαριστίες ? Από τον καθένα μας .

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here