349 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Μπορεις ευκολα να καταλάβεις είτε από ανωνυμο είτε από επώνυμο το ψέμα? Ευκολα όχι αλλά μπορείς .
    Αν βάλει κάποιος το ονομα του από κατω απλά προσπαθεί περισσότερο για το ψεμα που θα σου πεί και θα χρησιμοποιήσει πιο προσεκτικες εκφράσεις. Αλλά η προσπάθεια είναι μια ετσι και αλλιοώς να σε παραπληροφορήσει. Ας μένουμε λοιπόν πιο πολύ και ας ψαχνουμε περισσότερο την γνωμη η την είδηση και ας καταλήγουμε στη δκή μας αποψη. Μην καταπίνουμε τη τροφή αμάσητη. Καλλίτερα να λεέι ο καθένας ότι θέλει παρά να κυνηγάμε αυτούς που λένε πραγματα που μας δυσαρεστούν,

  2. Συμφωνώ απόλυτα μαζί σας.
    Για μένα παίζει πολύ σημαντικό ρόλο, που θα πει τι. Το ειδικό βάρος είναι αυτό που μετράει.
    Αν με βρίσει ένας αξιόλογος άνθρωπος, θα στεναχωρηθώ, θα θυμώσω, αλλά θα καταλάβω ότι κάτι έχω κάνει λάθος και θα το ψάξω.
    Αν με κατηγορήσει ένας ανύπαρκτος, δεν θα δώσω σημασία.
    Είμαι από τους πολύ παλιούς στον χώρο της ηλεκτρονικής επικοινωνίας, ξεκίνησα με BBS από το 1984 και από το 1988 μέχρι σήμερα, διαχειρίζομαι BBS και Forum και τα έχω δει όλα.
    Οι μηνύσεις δεν είναι λύση, θα έλεγα ότι κάνουν ήρωες τους θύτες.

  3. «Δύσκολο πράγμα η ελευθερία!» Πολύ σωστά, κύριε Κανάκη. Ο George Bernard Shaw έχει πει: «Liberty means responsibility. That is why most men dread it.» (Man and Superman, «Maxims: Liberty and Equality,» 1905). Γενικότερα, μπράβο για το πολύ ώριμο και υπεύθυνο άρθρο σας.

  4. Ειναι σαφές οτι η βελτίωση κάθε πράγματος σε μιά κοινωνία πρέπει να προέρχεται απο παιδεία και οχι απο απαγορεύσεις ή και απο αστεία τραγικες αυστηροποιήσεις νόμων.
    Πάρε παράδειγμα τον ΚΟΚ… αυξήθηκε το πρόστιμο πόσες φορές για τις παραβάσεις ;
    Λύθηκε ανάλογα το πρόβλημα ; Δεν νομίζω.
    Αν ο άλλος δεν καταλάβει οτι ειναι για το καλό του και όλων να μην περνά με κόκκινο και να μην παρκάρει όπου να ναι, ας πάει και 8 χιλιάδες ευρώ το πρόστιμο, θα εχεις μιά κοινωνία θυμωμένων ανθρώπων που θα παραβατούν αλλού και χειρότερα και θα βγάζει τα απωθημένα της είτε στο Ιντερνετ είτε στο περιβάλλον του. Οι απαγορεύσεις δεν πετυχαίνουν σωστές βελτιώσεις, ούτε η επιβολή θεμάτων οπως πχ το να σε κάνουν με νόμο, δωρητή οργάνων.
    Οποιος εχει ασχοληθεί με το Διαδίκτυο πάνω απο 3 χρόνια στη ζωή του, δεν υπάρχει περίπτωση να μην εχει δεχθεί επιθέσεις ανήθικες ή να εχει εμπλακεί λιγο η πολύ σε τσακωμούς, εντάσεις και παρεξηγήσεις.
    Τωρα, οσοι καυχώνται οτι πρέπει να «ελεγχθεί το Ιντερνετ» μάλλον ειναι οπαδοί της κάμερας στις πόρτες της Εθνική Τράπεζας που σε φωτογραφίζει κανονικά αλλιως δεν ανοίγουν, ειναι νοσταλγοί χουντικής νοοτροπίας του βούρδουλα και του μπερντακίου, του μπάχαλου, του εκφοβισμού, του τραμπουκισμού.
    Ναι, ειναι δύσκολο να εισαι σίγουρος οτι ο/η άλλος διαθέτει την Παιδεία να αντιληφθεί σωστά τι γράφεις και να απαντήσει μετά απο ώριμη σκέψη και θετική διάθεση. Κυριαρχεί πολύς αρνητισμός στο Διαδίκτυο και πολλή τάση για κουτσομπολιό, ρουφιανιά, άρρωστη πλάκα πίσω απο μια οθόνη, και αποκαλύψεις που τάχα μου ειναι συνταρακτικές. Μεσα σε όλο αυτο θίγονται συχνά τα πρόσωπα επώνυμων ή ανώνυμων χρηστών του διαδικτύου με τη λογική «δε σε γουστάρω, θα σε τσαλακώσω ρε μαλ…»
    Ειναι θλιβερό, να βλέπεις οτι πράγματι δεν υπάρχει όση παιδεία χρειάζεται για να αυτοσυντηρηθεί σωστά το Διαδίκτυο, ειναι λυπηρό να αντιλανμβάνεται κανεις οτι ο συνάνθρωπός του μάλλον θέλει το κακό του παρά το καλό του.
    … λες και αν βγάλουν στη φόρα ολα τα ονοματεπώνυμα θα λυθεί το πρόβλημα ;
    … λες και οι ονοματεπώνυμοι χρήστες ειναι πιο έγκυροι μόνο και μόνο επειδη δηλώνουν ενα όνομα ;
    Η απαξίωση του διαδικτύου απλά συμφέρει κάποιους, ο έλεγχός του ειναι ονείρωξη κάποιων, και η κακή χρήση του απο διάφορους, απλά δείχνει το επίπεδο της παιδείας που διαθέτουν.

  5. Αγαπητέ Αντώνη συγχαρητήρια για το άρθρο σου. Επίτρεψέ μου μιά ένσταση. Η δικαίωση δεν έρχεται πάντα, και πολλές φορές δεν έρχεται ποτέ! Αλλωστε τί νόημα έχει η δικαίωση μετά θάνατον; Η επιτύμβια πλάκα περι εντιμότητας ικανοποιεί μόνο τους φυσικούς κληρονόμους. Στους συγχρονους καιρούς η λάσπη εχει αήττητη δυναμική αναντίστοιχη προς τις άμυνες των αθώων ανθρώπων που δεν μετέρχονται τους ιδιους λασπωμένους δρόμους! Είναι διαχρονική η ρήση του ΡΟΜΑΙΝ ΡΟΛΛΑΝ «αναγκάζομαι να μεθώ διότι όλοι συμπεριφέρονται σαν μεθυσμένοι», όμως καποιοι (ευτυχώς!) κοιτούν ακόμη τ άστρα…

  6. Δίνω αμοιβή σε όποιον βρει κείμενο του Βολταίρου που να’χει πει αυτό το περίφημο «διαφωνώ μ’αυτό που λες αλλά θα το υπερασπιστώ μπούρου μπούρου».
    Αυτή πρέπει να ‘ναι η πιο πολυκαταχρασμένη ατάκα μετά το «όταν θες κάτι πάρα πολύ ολόκληρο το σύμπαν συνομωτεί για το αποκτήσεις». Αλλά τουλάχιστον αυτό το έγραψε ο Κοέλο.
    Από κει και πέρα στην ουσία, τόση σημασία έχει το ίντερνετ όση του δίνεις. Αν είσαι όλη μέρα μπροστά σ’ένα κουτί μεγαλοποιείς και τη σημασία του. Πόση δύναμη να’χει πια ένας τύπος που χρειάζεται την κάλυψη της ανωνυμίας για να πει το οτιδήποτε.
    Απ’την άλλη είναι τεράστια ανακάλυψη για να περνούν αλογόκριτες οι απόψεις και οι γνώμες.
    Πώς αλλιώς θα ήξερα εγώ ας πούμε ότι δεν είμαι ο μόνος που θεωρεί ότι εσείς κι ο Λαζόπουλος είστε κρύοι και λαϊκιστές? Γιατί αν βασιστεί κάποιος στα παραδοσιακά μέσα περνάτε για σατιρικοί τρομάρα σας.
    Έτσι που λες Αντώνη μου
    Ευτυχώς που υπάρχει και το ίντερνετ για να διαβάζουμε και κανέναν άνθρωπο με ταλέντο. Αλλιώς καταδικασμένοι θα’μαστε να βλέπουμε μεσήλικες να σχολιάζουν βιντεάκια με φανταρίστικο χιούμορ.
    Άσε που θα ‘χε καταστραφεί η εκπομπή σου. Διανοείσαι πώς θα κάλυπτες το χρόνο αν δεν υπήρχαν τα ετοιματζίδικα απ’το Ίντερνετ

  7. Άκουγα διαδικτυακώς την ραδιοφωνική εκπομπή σου Αντώνη, ανέφερες οτι έκανες ένα νέο άρθρο και το διάβασα με ενδιαφέρον, όντας απο κείνους που απασχολούνται πολύ με το ίντερνετ… Έπιασα τον εαυτό μου να συμφωνεί με κάθε του λέξη, κυρίως, με την κατακλείδα/ουσία: καλύτερα να παραμένει ελεύθερο ένα μέσο, και ας έχει αυτή η ελευθερία το τίμημα της.

    Κακά τα ψέματα, η ύπαρξη και μόνο ενός μέσου όπως το ίντερνετ είναι ένα γεγονός δυσθεώρητης για την εποχή μας σημασίας. Το ζούμε ακόμα στο ξεκίνημα του, οι ιστορικοί σε πολλές δεκαετίες απο τώρα θα μπορέσουν να κάνουν καλύτερο απολογισμό απο εμάς.

    Σε μια κοινωνία που κάθε μέσο ελέγχεται απο οικονομικά και λοιπά συμφέροντα, το να υπάρχει κάπου η δυνατότητα να εκφράζει ελεύθερα κάθε άνθρωπος τη γνώμη του και να τη μοιράζεται με όλο τον κόσμο είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό γεγονός… Συν τοις άλλοις, το ίντερνετ είναι με διαφορά το πιο δημοκρατικό μέσο που υπάρχει: καλλιεργώντας στους ανθρώπους την ιδέα οτι μπορούν αν θέλουν να συμμετέχουν επί ίσοις όροις σε ένα φόρουμ, σε ένα blog, σε ένα σάιτ, και να πουν τη γνώμη τους, τους μεταλαμπαδεύει την σημασία της συμμετοχής στα κοινά – απαραίτητη για να υπάρχει μια ουσιαστικά δημοκρατική κοινωνία.

    Απο κει και περα αυτό που βλέπουμε να γίνεται σε μεγάλο βαθμό: Η πληθώρα απο σάιτ-σκουπίδια. Η παραπληροφόρηση. Το γεγονός οτι μπαίνει ο κάθε άκυρος και λέει το στραβό του και το κοντό του. Όλα αυτά όπως πολύ σωστά λες Αντώνη αντανακλούν την κοινωνία που ζούμε, και την παιδεία της. Το ίντερνετ είναι μεν ένας σπόρος ελπίδας, το αν θα προκύψει όμως ένα ωραίο φυτό, ένα δάσος ανανέωσης απο τον σπόρο αυτό ή αν θα καταλήξει τελικά ένα καχεκτικό, κακομοίρικο πράγμα, αυτό εξαρτάται απο όλους εμάς που το ποτίζουμε.

    Παρά τα στραβά του, οι δυνατότητες που σου παρέχει δεν έχουν προηγούμενο στην ανθρώπινη ιστορία. Αν η οικονομική παγκοσμιοποίηση σηματοδοτεί την ολοένα μεγαλύτερη ενσωμάτωση του πλανήτη υπο τη σκιά των μεγάλων οικονομικών συμφερόντων, το ίντερνετ αντανακλά την παγκοσμιοποίηση της επικοινωνίας. Την καλή της πλευρά.

    Μέσα όπως η τηλεόραση είναι απο τη φύση τους περιορισμένα. Το πρόγραμμα είναι διαμορφωμένο. Ο πομπός έχει συγκεκριμένο ρόλο, ο δέκτης είναι πάντα παθητικός. Το ίντερνετ δίνει σε όλους την ίδια δυνατότητα επαφής και συμμετοχής, και ως τέτοιο πρόκειται για κάτι πολύτιμο, παρά τα πλείστα ελαττώματα που προκύπτουν στην πορεία…

    Και για να κλείσω αυτή τη λογοδιάρροια με το ζήτημα της παιδείας… Δυστυχώς, μόνο στην προσωπική παιδεία του καθένα προσβλέπω το οτιδήποτε… Η άλλη παιδεία, αυτή που παρέχεται απο το κράτος, δε μου αφήνει περιθώρια για ελπίδες. Ο κάθε ένας απο μας έχει τη δυνατότητα να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες που του παρέχονται, και να κάνει τη διαφορά, ή να μπει κι αυτός στον βούρκο. Έστω και ένα 10% αν κάνει αυτή τη διαφορά πιστεύω είναι καλύτερο, απο το να μην υπάρχει καθόλου.

    Συγγνώμη για το τεράστιο σχόλιο, το πραγματικά όμορφο αυτό κείμενο όμως με έκανε να θελήσω να επεκταθώ και γω με τη σειρά μου!

  8. Η παιδεία μας είναι εθελημένα κλονισμένη, κάτι εξαιρετικά πιο επικίνδυνο από το να ήταν απλά ελλειμματική. Ένα από τα χειρότερα που συμβαίνει την περίοδο που διανύουμε είναι ότι προσπαθούν να χτυπήσουν την γλώσσα, τη θρησκεία, τα ιστορικά και πολιτισμικά αποθέματα, ώστε να ουδετεροποιήσουν τη δυνατότητά μας να αναπτυσσόμαστε. Τα παραπάνω είναι ίσως ένας από τους λόγους που έχουμε πάθει μια σύγχυση προσωπικότητας με αποτέλεσμα τα κόμπλεξ και οι ανασφάλειες να βγαίνουν στην επιφάνεια και να ακολουθούν τα χυδαία και αναληθή-ίσως-σχόλια,στον -ακόμη- ελεύθερο τόπο του ιντερνετ. Ωστόσο, με την αλήθεια συμβαίνει το εξής.. οι άνθρωποι είναι ικανοί να ορίσουν έννοιες μα δυσκολεύονται τόσο πολύ στην πραγμάτωσή τους.. συνεπώς σε ένα κόσμο που συνεχώς εγκλωβίζεται στο ψέμα και σε ‘’αναληθείς αλήθειες’’ το ίντερνετ με την ελευθερία του μας δίνει τουλάχιστον-ακόμη- την ευκαιρία του αντίλογου και την δυνατότητα να ψάχνουμε ‘’αληθινές αλήθειες’’ ακόμη και πίσω από ανώνυμα σχόλια..ακόμη και αυτά μας δείχνουν μια από τις εικόνες της πραγματικότητάς μας..και όπως είπες και εσύ Αντώνη η ελευθερία είναι δύσκολο πράγμα..

  9. Συμφωνώ κύριε Κανάκη με το άρθρο σας. Νομίζω ότι ούτως η άλλως στην χωρα μας αργά η γρήγορα τα sites που συκοφαντούν και δημοσιεύουν ψευδείς ειδήσεις χάνουν την αξιοπιστία τους, στιγματίζονται στο internet. Μπορεί να έχουν μια κάποια επισκεψιμότητα, αλλά δεν θεωρούνται σοβαρά και έγκυρα. Αυτή είναι η διαφορά μεταξύ ας πούμε ενός επωνυμου και σοβαρού blog με ένα ανώνυμο και συκοφαντικό blog. Ο κόσμος ξέρει να κρίνει και να ξεχωρίζει.

  10. κι εγω σημερα αυτα σκεφτομουν αντωνη.πραγματικα εμενα με φερνει πλεον σε αμηχανια ειτε η μεγαλομανια ειτε το ποσο self absorbed και ποσο μισος βγαζουν μερικα πραγματα.τελικα το σκεφτηκα λιγο και πιστευω οτι τελικα ισως και να βγει σε καλο ολο αυτο αν και ειναι λιγο νωρις για σηγουρα συμπερασματα.αυτο γιατι το ιντερνετ αν και σε κατακεραυνωνει με πληροφοριες σου δινει και την δυνατοτητα για αντιλογο.ενω η τηλεωραση σου πεταει μια πληροφορια μετα την αλλη και δεν προλαβαινεις να αντιδρασεις μεχρι που στο τελος αποχαυνωνεσαι.τελικα πιστευω οτι ολο αυτο το μησος και οι προβληματικες συμπεριφορες καποια στιγμη θα αμβλινθουν αλλα σιγουρα προερχονται απο ατομα που δεν ειχαν καποιο μεσο εκφρασης μεχρι τωρα λογω ελειψης κουλτουρας και παιδειας οπως ειπες κι εσυ.συγουρα αυτες οι αντιδρασεις εμενα μου λενε οτι αντικατοπτριζουν την κοινωνια η οποια ηταν σε λιθαργο και μολις ξυπνησε μαλλον!πρεπει καποιος να της φτιαξει καφε να στανιαρει και θα στρωσουμε ολη μαζι!αλλωστε η επαφη με την τεχνη και την εκφραση αρχισε απο τα πρωτογονα χρονια απλα με ενα ρυθμο.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ