Δρίτσας στη Βουλή για ΟΛΠ: Συμβιβαστήκαμε, αλλά φέραμε συμφωνία με κοινωνικό πρόσημο

0
1

 

Κατά την τοποθέτησή του στην κατεπείγουσα συζήτηση στη Βουλή της σύμβασης παραχώρησης του 67% του ΟΛΠ στην COSCO, ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας, ανέφερε πως αυτού του είδους η ιδιωτικοποίηση δεν ήταν στον προγραμματικό λόγο του ΣΥΡΙΖΑ, ούτε στο κυβερνητικό πρόγραμμά του και προσέθεσε πως αυτό που πάντα ζητούσε ήταν να βασίζεται η παραγωγική ανάπτυξη της χώρας σε δημόσιο σχεδιασμό και όχι να αφεθεί στους κανόνες της αγοράς, αν και όπως είπε αυτό δεν επετεύχθη.

Παραδέχτηκε ωστόσο ότι η κυβέρνηση συμβιβάστηκε μεν ως προς την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, ωστόσο, έφερε προς κύρωση μία σύμβαση βελτιωμένη και με κοινωνικό «πρόσημο».
Επισήμανε επίσης πως απέναντι στην «παραπολιτική κριτική», η πολιτική απάντηση είναι ότι αγνοείται σε αυτήν πως στη χώρα μεσολάβησαν συγκλονιστικά γεγονότα εκρηκτικών διαστάσεων, που επανακαθόρισαν πάρα πολλά ζητήματα, με τρόπο άκρως σοβαρό, που αφορούσε την προοπτική και το μέλλον της κοινωνίας.

«Αυτό που οραματιζόμασταν εμείς κι ακόμη οραματιζόμαστε να αλλάξουμε τα πράγματα στην χώρα, μας το στέρησαν η συμμαχία των δυνάμεων της Δεξιάς στην Ελλάδα και στην Ευρώπη» σημείωσε ο υπουργός Ναυτιλίας, προσθέτοντας πως ο ελληνικός λαός, παρόλα αυτά, ζήτησε από τον ΣΥΡΙΖΑ να συνεχίσει στην κυβέρνηση για να «δίνουμε καθημερινά μάχες, με ρεαλισμό, με υποχωρήσεις και με αντεπιθέσεις όταν πρέπει».

Σχολιάζοντας την παρατήρηση του πρώην υπουργού, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, ότι αυτή η κυβέρνηση, μετά από την πολεμική που άσκησε στην επένδυση και την προηγούμενη κυβέρνηση, «τη σύμβαση αυτή φέρνει σήμερα να ψηφίσει», ο κ. Δρίτσας, δέχθηκε πως «κινείται στον καμβά των πρώην υπουργών της ΝΔ Βαρβιτσιώτη-Χαρδούβελη», αλλά με σημαντικές βελτιώσεις και «πολύ μεγάλες διαφορές».

Όπως είπε, αυτές αφορούν μεταξύ άλλων στην ακτογραμμή των λιπασμάτων, στο γεγονός ότι δεν αναλαμβάνει το Δημόσιο, αλλά ο παραχωρησιούχος το κόστος του κώδικα ISPS για την ασφάλεια του λιμανιού, στο ότι το Λιμενικό Λιμενικό Σώμα θα εξακολουθεί να χρησιμοποιεί προβλήτες του λιμανιού του Πειραιά που είχαν εξαιρεθεί αρχικά με αποτέλεσμα να έπρεπε να πληρώνει ενοίκιο, σε ακίνητα εκτός λιμενικής ζώνης που παραχωρούνταν αρχικά στον παραχωρησιούχο, αύξηση του ποσοστού παραγωγικού πλαφόν για την Προβλήτα 1, και στην κατοχύρωση του ισχύοντα κανονισμού εργασίας και στις μετατάξεις που αποτελούσαν αίτημα των εργαζομένων.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ