Έλεος με τις αντιδράσεις για τον Εφραίμ!

3
178

Πολύ ενδιαφέρουσες – είναι αλήθεια – οι αντιδράσεις των εκκλησιαστικών κύκλων στην απόφαση του Συμβουλίου Εφετών για την προφυλάκιση του Ηγουμένου της Μονής Βατοπαιδίου Εφραίμ, ένεκα της γνωστής υπόθεσης των ανταλλαγών ακινήτων. Παρακολουθώντας τις αντιδράσεις και τη λογική τους, καταγράφω τις παρακάτω σκέψεις που μου ήρθαν αβίαστα:

1.Μόλις την περασμένη Τρίτη 20 Δεκεμβρίου, τα ΜΜΕ που έχουν πάρει εργολαβία την αθώωση Εφραίμ, πανηγύριζαν για τη νέα αθώωση στην υπόθεση Βατοπαιδίου. Συγκεκριμένα, το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Αθηνών, με το με αρ. 2087/2011 βούλευμά του έκανε δεκτή την πρόταση του Εισαγγελέα και έκρινε αθώους του Μοναχούς από την κατηγορία της άρνησης μαρτυρίας επειδή αυτοί αρνήθηκαν, όταν κλήθηκαν, να καταθέσουν ως μάρτυρες στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής το 2008 που διερευνούσε την υπόθεση των ανταλλαγών της Λίμνης Βιστωνίδας με ακίνητα του Δημοσίου. Στις 20 Δεκεμβρίου, η Ελληνική Δικαιοσύνη ήταν καλή. Στις 23 Δεκεμβρίου όταν το Συμβούλιο Εφετών αποφάσιζε την προφυλάκιση Εφραίμ, η Δικαιοσύνη έγινε “άδικη, παράνομη, σκληρή” και δεν ξέρω τι άλλο. Τι είδους λογική είναι αυτή, άραγε;

2.Όλοι όσοι διαμαρτύρονται για την απόφαση της προφυλάκισης επικαλούνται και τις “άγιες μέρες των Χριστουγέννων”. Λησμονούν (;) όμως ότι ο ηγούμενος Εφραίμ πήρε αναβολή (νομίζω δύο φορές) προκειμένου να παρουσιαστεί άμα τη “θριαμβευτική” επιστροφή του από την Αγία Ρωσία (όπου είχε μεταβεί με την Αγία Ζώνη) στην ανακρίτρια. Άρα, η όλη διαδικασία πήρε το δρόμο της με βάση την 30η Νοεμβρίου, οπότε έληξε η απολογία Εφραίμ και με δεδομένη τη διαφωνία Ανακρίτριας και Εισαγγελέως για την προφυλάκισή του, φτάσαμε στην 23η Δεκεμβρίου.

3.Είδαμε αρκετούς ιεράρχες της Εκκλησίας της Ελλάδος να διαμαρτύρονται έντονα για την απόφαση της προφυλάκισης, λέγοντας μάλιστα ότι σκοπός είναι να “χτυπηθεί η Εκκλησία, ο μοναχισμός, το Άγιον Όρος” και άλλα παρόμοια. Λένε, επίσης, ότι δεν είναι δυνατόν να οδηγείται στη φυλακή ο ηγούμενος Εφραίμ, όταν τόσοι άλλοι “εγκληματίες” κυκλοφορούν ελεύθεροι κ.ο.κ. Δηλαδή, οι σεβαστοί μας ιεράρχες μπαίνουν στον πειρασμό της σύγκρισης. Ο καλός και οι κακοί!

Σκέπτομαι, λοιπόν, με τη λογική τους, ήτοι της σύγκρισης: Όταν έμπαινε στη φυλακή, “ως ο τελευταίος εγκληματίας” – όπως λένε και για τον Εφραίμ- ο συνεπίσκοπός τους Αττικής – τότε – Παντελεήμων (ο πρώτος Δεσπότης στη νεώτερη ιστορία που φυλακίστηκε), γιατί δεν αντέδρασαν; Αντιθέτως, κατάπιαν τη γλώσσα τους; Και σημειώσατε ότι ο Παντελεήμων δεν βαρυνόταν με κατηγορίες όπως αυτές του Εφραίμ. Ήταν πολύ πιο “ιδιωτική” η υπόθεσή του (διένεξη με το μοναστήρι του Αγ. Εφραίμ). Τότε δεν υπήρχε “σχέδιο” εναντίον της Εκκλησίας και τα γνωστά, που λένε κατά καιρούς; Τα ίδια ισχύουν και για την υπόθεση του φυλακισμένου Αρχιμ. Ιάκωβου Γιοσάκη, ο οποίος έχει και κάτι αθωωτικές αποφάσεις στο ενεργητικό του.

4.Η υπόθεση Εφραίμ ξεσήκωσε θύελλα διαμαρτυριών και επιστολών στο διαδίκτυο και όπου αλλού. Έχουμε,δηλαδή, μια σφοδρή διαμαρτυρία απέναντι στην απόφαση της Δικαιοσύνης; Υπάρχει ανάλογο προηγούμενο; Πότε άλλοτε πολίτες τόλμησαν να διαμαρτυρηθούν τόσο έντονα για μια δικαστική απόφαση; Και, μάλιστα, επικαλούνται και τη ρωσική παρέμβαση, σα να είναι αυτή η επιβεβαίωση της στάσης τους! Μιλάνε για τη “θριαμβευτική πορεία” του Εφραίμ στη Ρωσία και για τη δόξα που είχε εκεί, ενώ εδώ… Το ερώτημα είναι αν ο θρίαμβος ήταν του Εφραίμ ή της Αγίας Ζώνης. Εκτός και αν Εφραίμ και Αγία Ζώνη ταυτίζονται. Αν είναι έτσι, να ξέρουμε να θεωρούμε πλέον ότι ο φύλακας ενός λειψάνου ή κειμηλίου αιώνων, δεν είναι απλώς φύλακας αλλά είναι ο ίδιος το ιερό σέβασμα. Και η τιμή προς αυτό αντανακλά ίσα στο πρόσωπο του φυλάσσοντος! Ήμαρτον Κύριε!

Και με την ευκαιρία, να εκφράσω για άλλη μια φορά την αντίθεσή μου στην ασύδοτη – πλέον – περιφορά λειψάνων ανά την οικουμένη, και μάλιστα χάριν προσωπικής καταξίωσης – και όχι μόνο- όπως συνέβη στην περίπτωση Εφραίμ. 5.Κάποιοι είπαν ότι η προφυλάκιση Εφραίμ συνδέεται με την επιθυμία κάποιων να “καταστρέψουν τις ελληνορωσικές σχέσεις”! Δηλαδή, ο Ηγούμενος Εφραίμ είναι μέρος της διμερούς εξωτερικής πολιτικής; Οι σχέσεις Ελλάδος – Ρωσίας επηρεάζονται από τον Εφραίμ; Γιατί αν είναι έτσι, τότε μιλάμε για άλλου είδους “παιχνίδια” που παίζει ο Αγιορείτης Ηγούμενος.

Αυτά προς το παρόν. Η επικαιρότητα τρέχει, οπότε μπορεί να επανέλθουμε.

*O Παναγιώτης Αντ. Ανδριόπουλος είναι Θεολόγος

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Προηγούμενο άρθροΉρθες στον μπερντέ μου, άπιαστο πουλί !
Επόμενο άρθροΤο μανιφέστο του ενός
Γεννήθηκε στην Πάτρα. Σπούδασε Θεολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, βυζαντινή μουσική με τον Λυκούργο Αγγελόπουλο και ευρωπαϊκή μουσική στο Ωδείο Φ. Νάκας. Συμμετείχε σε πολλά χορωδιακά σχήματα και σε ερευνητικά προγράμματα του Κ.ΣΥ.Μ.Ε. (Κέντρο Σύγχρονης Μουσικής Έρευνας). Είναι συνεργάτης του Μανόλη Χατζηγιακουμή στο μεγάλο πρόγραμμα ηχογραφήσεων εκκλησιαστικής μουσικής και μέλος της διεθνούς φήμης Ελληνικής Βυζαντινής Χορωδίας του Λυκούργου Αγγελόπουλου. Από το 1995 έως το 2001 ήταν διευθυντής προγράμματος του Τηλεοπτικού Σταθμού της Ι. Μητροπόλως Πατρών Λύχνος. Την διετία 1996-98 συνεργάστηκε με την Ορχήστρα Πατρών ως επιμελητής των εντύπων και υπεύθυνος των εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Το 2004 ίδρυσε το Καλλιτεχνικό Σύνολο «Πολύτροπον», με το οποίο παρουσιάζει πρωτότυπες παραγωγές βασισμένες στην ελληνική ποίηση και μουσική. Ανάμεσά τους: “Το τετράδιο του Πατριάρχη”, “Ιερατική Ποίηση”, το μουσικό έργο της Εύας Πάλμερ – Σικελιανού κ.α. Συνεργάστηκε με τον Θάνο Μικρούτσικο στην «Πάτρα 2006 – Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης» και με τον Άλκη Μπαλτά στο “Φεστιβάλ Θρησκευτικής Μουσικής Πάτμου” (2006 και 2010). 'Εχει τραγουδήσει σε πρώτη εκτέλεση έργα σύγχρονης μουσικής ελλήνων συνθετών και έχει συμπράξει ως σολίστ με την Ορχήστρα Πατρών (2011). Ασχολείται συστηματικά με την έρευνα της πατρινής μουσικής παράδοσης (λόγιας και βυζαντινής) και διδάσκει ως καθηγητής στα Τοσίτσεια - Αρσάκεια Σχολεία της Εκάλης. Αρθρογραφεί σε θεολογικά και πολιτιστικού περιεχομένου περιοδικά και διατηρεί δύο ιστολόγια: Ιδιωτική Οδός και Φως Φαναρίου (καλύπτει αποκλειστικά το Οικουμενικό Πατριαρχείο).

3 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Να επανέλθετε κ. Ανδριόπουλε. Τι το καλύτερο να διαβάζουμε ανθρώπους που βάζουν το μυαλό τους να δουλέψει;

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here