Έλληνες είμαστε, όλοι μαζί !…

1
1

Η Ελλάδα κληροδότησε την πρώτη πραγματική λογοτεχνία στο δυτικό κόσμο και οι ελληνικές τραγωδίες έμελλε να παίζονται διαχρονικά στον κόσμο ολόκληρο. Η Ηλέκτρα ή η Μήδεια λευκές, μαύρες, κίτρινες, είναι ντυμένες διαφορετικά αλλά παραμένουν οι ίδιες ηρωίδες, που ξαναζούν στα σύγχρονα έργα. Έτσι και το κόκκινο, το πράσινο ή το μπλέ χρώμα της εκάστοτε κυβέρνησης δεν πρέπει να επηρεάζει τη βούληση για την προάσπιση αυτής της χώρας, γιατί όταν η Ελλάδα δέχεται ραπίσματα από τους εταίρους της, σημασία δεν έχει ποιος είναι κυβερνήτης της. Πίσω του βρίσκεται η ίδια πατρίδα, η Ελλάδα.

Τα επίθετα αναιδής, προκλητικός, απαράδεκτος είναι… κοσμητικά για την συμπεριφορά του κ.Σόιμπλε στον Έλληνα πρωθυπουργό, και τα λόγια ενός Αισχύλου θα μπορούσαν να του δώσουν ένα «μέγιστο μάθημα». Στο έργο του με τίτλο «Πέρσαι», αφιερωμένο αποκλειστικά σε αυτούς, – πολυσυζητημένο αλλά και παρερμηνευμένο τις τελευταίες μέρες με αφορμή την παράσταση του Εθνικού Θεάτρου – ο Αισχύλος διακηρύσσει με υπερηφάνεια ότι «οι Αθηναίοι δεν είναι σκλάβοι ούτε υπήκοοι κανενός». Γιατί , ανάμεσα στους Έλληνες και τους αντιπάλους τους υπάρχει μια πολιτική διαφορά που καθορίζει όλα τα άλλα. Οι Πέρσες υπακούουν σε έναν απόλυτο δεσπότη, που είναι ο αφέντης τους και τον προσκυνούν . Οι συνήθειες αυτές δεν ισχύουν στην Ελλάδα, γιατί οι Έλληνες είναι πάντα αντίθετοι στην υποταγή σε ένα δυνάστη. Στα όρια της Ευρώπης με την Ασία συγκρούονταν δύο μορφές πολιτισμού. Και η αντίθεση γίνεται ακόμη πιο συναρπαστική, καθώς επανεμφανίζεται και προχωρεί μέχρι σήμερα . Είναι η αντίθεση ανάμεσα στους λαούς που προσκυνούν έναν άνθρωπο και σε εκείνους που το αρνούνται με υπερηφάνεια.Είναι η αντίθεση ανάμεσα στο ιδεώδες των Ελλήνων και τον απολυταρχισμό των Περσών. Το ιδεώδες αυτό προσδιόρισε με σαφείς όρους το ευρωπαϊκό ιδεώδες, και όταν οι λαοί σήμερα επικαλούνται τις έννοιες της ελευθερίας, της δημοκρατίας, της ανθρώπινης αξιοπρέπειας ανατρέχουν στην αρχαία Αθήνα και τα πρωτοπόρα και θαρραλέα βήματα που εκείνη έκανε για τον Άνθρωπο.

Έχοντας βαθιά μέσα μου την πίστη σε αυτά τα ιδεώδη, συγκλονίστηκα βλέποντας στην τηλεόραση τον διάλογο της ολύμπιας φυσιογνωμίας του νέου Έλληνα πρωθυπουργού και του λυκόμορφου αξιωματούχου της Γερμανίας! Και θύμωσα…Τι κρίμα …σκέφθηκα …κάποιος θα έπρεπε να μιλήσει στη λύκαινα για την Ελλάδα, για την Ελλάδα …ρε…!

Στέλλα Πριόβολου

Προηγούμενο άρθροΔήλωση-βόμβα: Παραιτείται ο Ραούλ Κάστρο
Επόμενο άρθροΔιαμαρτυρία αγροτών στα γραφεία του ΣΥΡΙΖΑ Λασιθίου
Στέλλα Πριόβολου
Η Στέλλα Πριόβολου γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε ελληνική, γαλλική και ιταλική φιλολογία και είναι διδάκτωρ των πανεπιστημίων Αθηνών και Ρώμης. Καθηγήτρια Λατινικής-Ιταλικής Φιλολογίας στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, πρόεδρος του Τμήματος Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας και διευθύντρια του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών "Ελληνορωμαϊκές -Ελληνοϊταλικές Σπουδές: Λογοτεχνία, Ιστορία και Πολιτισμός". Είναι μέλος ελληνικών και διεθνών επιστημονικών εταιρειών και συγγραφέας πολλών μελετών. Η έρευνά της τα τελευταία χρόνια έχει ως αντικείμενο το θεατρικό έργο του Dario Fo και τη σχέση του με τη λατινική λογοτεχνία του Μεσαίωνα. Αποτέλεσμα της έρευνας αυτής είναι τα τρία βιβλία από τις εκδόσεις Περίπλους: 1. "Dario Fo, ένας σύγχρονος goliardus", (2001) 2. "Dario Fo, venticinque monologhi per una donna: La Medea", (2005) 3. "Rosa Fresca Aulentissima, το μεσαιωνικό ερωτικό ποίημα με το μάτι των φιλολόγων και του Νομπελίστα Dario Fo", (2010). Το ποίημα αυτό μεταφράστηκε στην ελληνική με την επιχορήγηση του υπουργείου Εξωτερικών της Ιταλίας. Από το 1994 μέχρι το 2001, Αντιπρόεδρος του Ι.Κ.Υ. και υπεύθυνη για το κοινοτικό πρόγραμμα "Σωκράτης". Επιστημονική υπεύθυνη προγραμμάτων ξένων γλωσσών στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και εμπειρογνώμων Γ.Γ.Ε.Τ. για την κινητικότητα των σπουδαστών. Τακτικό μέλος του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης 2000-2001. Από το 2001-2004 Ειδική Γραμματέας Παιδείας Ομογενών και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στο ΥΠΕΠΘ, Πρόεδρος της Επιτροπής στήριξης των Εδρών Ελληνικών Σπουδών στα Πανεπιστήμια του εξωτερικού και εθνική εκπρόσωπος στο Συμβούλιο της Ευρώπης για το Ευρωπαϊκό Έτος Γλωσσών 2001. Είναι Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιστημόνων Πανεπιστημίων Ιταλίας( Σ.Ε.Π.Ι.) και Γ. Γραμματέας της Sociιtι Europιenne de Culture στην Ελλάδα.Από το 2008 μέχρι το 2010, αναπληρώτρια πρόεδρος Τμήματος Σλαβικών Σπουδών Πανεπιστημίου Αθηνών.Έχει τιμηθεί με την ανώτατη διάκριση του Ιταλικού κράτους CAVALIERE al merito della Repubblica Italiana, 2002. Εχει τιμηθεί για την προσφορά της στα Ελληνικά Γράμματα και τον πολιτισμό από την Ένωση Γυναικών Φωκίδας, 2007 και έχει ανακηρυχθεί επίτιμος δημότης Χίου για τον ίδιο λόγο, 2007. Αναπτύσσει επί χρόνια πολιτική δραστηριότητα στο χώρο του ΠΑΣΟΚ ως μέλος της Κ.Ε. και σε τιμητική θέση στο ψηφοδέλτιο του Ευρωκοινοβουλίου το 1999.

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Οι Γερμανοί, όπως και οι Τούρκοι, μία γλώσσα καταλαβαίνουν. Τη γλώσσα της πυγμής. Τα ιδεώδη, η ηθική, η φιλοσοφία, ο πολιτισμός εν γένει, δεν έχουν τη παραμικρή επίδραση στο μυαλό και τη ψυχή ενός διεφθαρμένου, μισάνθρωπου και ψυχοπαθούς.
    Το κακό όμως δεν είναι ότι από τον tsipra λείπει η πυγμή. Το κακό είναι ότι λείπει το θάρρος και η αχαιοελληνική αρετή.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ