Ευρώπη, είναι ώρα να σκεφθείς με γνώμονα την πολιτική και όχι τις χρηματαγορές!

3
33

Βρέθηκα τις προάλλες στην Ιταλία και αισθάνθηκα, ως Ελληνίδα, πόνο βαθύ και αγανάκτηση για την εικόνα, που η χώρα μου επιτρέπει να έχουν γι αυτήν οι Ευρωπαίοι φίλοι μας : κράτος αναξιοπρεπές που επαιτεί για να επιβιώσει και δεν μπορεί να συνεννοηθεί και να εφαρμόσει μια εθνική πολιτική, χώρα που ταλαντεύεται ανάμεσα στο ευρώ και στη δραχμή της.

Στην απελπισία μου, ήρθε συμπαραστάτης η φωνή του Ινδού Νομπελίστα, οικονομολόγου και φιλόσοφου Amartya Sen, μέσα από μια συνέντευξη σε ιταλική εφημερίδα με τον αναγραφόμενο τίτλο. Μεταφέρω, λοιπόν , τους προβληματισμούς του Sen και εύχομαι –έστω και αργά- να ισχύσει το σοφό ελληνικό ρητό «από το στόμα του και στου…Θεού το αυτί».

Η Ευρώπη παρουσιάζεται σήμερα ως Ένωση αποκλειστικά και μόνον νομισματική και όχι πολιτική και πολιτισμική, ως Ευρώπη ενιαία και ειρηνική , όπως την οραματίστηκαν οι ιδρυτές της, τονίζει ο Ινδός Νομπελίστας και συνεχίζει : «η Ευρώπη έχει έλλειψη πολιτικών ηγετών. Θεωρώ ότι το ευρώ στάθηκε μια εσφαλμένη πολιτική κίνηση. Ελευθερία νομισματική χωρίς ενδεδειγμένη πολιτική στρατηγική, είναι συνταγή που οδηγεί με βεβαιότητα στην καταστροφή. Αυτή τη σκέψη έκανα όταν γεννήθηκε το ευρώ και την έλεγα στους φίλους μου Ευρωπαίους Ιταλούς και Έλληνες, και την ίδια σκέψη κάνω και τώρα. Οι Έλληνες πολίτες υποβάλλονται σε οδυνηρές θυσίες για να μην παραβιαστεί η ακεραιότητα του ευρώ. Στην Ευρώπη, όμως, θα έπρεπε να πρωταγωνιστεί η πολιτική, όπως ακριβώς την εννοούσαν οι πατέρες της και όχι η προσαρμογή και υποταγή στους κανόνες της αγοράς και των χρηματιστηρίων».

Όποια, λοιπόν, και αν είναι τα δικά μας ελαττώματα και λάθη, που αντικειμενικά ουδείς μπορεί να αρνηθεί, η κατάσταση που εμείς βιώνουμε σήμερα στην Ελλάδα την βιώνουν και θα τη βιώσουν σύντομα και άλλα κράτη-μέλη της Ε.Ε., αν εξακολουθήσουν να ισχύουν για την Ευρώπη οι σοφές διαπιστώσεις του Ινδού οικονομολόγου.

Για τους λαούς, η Ενωμένη Ευρώπη θα πρέπει να εργάζεται  για τον ανθρωπισμό, τον πολιτισμό, την αλληλεγγύη, για την ιδέα και το όραμα και όχι για… να κόβει μονέδα. Η κοινωνία αγανακτισμένη άρχισε να αντιδρά και να διεκδικεί την αξιοπρέπεια και τα δικαιώματά της, γιατί  δεν αναγνωρίζει  τις πολιτικές δυνάμεις και δεν αναμένει τίποτα, δεν ελπίζει τίποτα από αυτές.

Η Ελλάδα πρέπει να κρατήσει τη θέση της στην Ευρώπη, γιατί εκεί ανήκει, αλλά κυρίως γιατί οι ρίζες και οι αξίες της ίδιας της Ευρώπης ακουμπούν στη μικρή μας αυτή χώρα. Οι ταγοί της Ευρώπης ας σκεφθούν και λίγο τον ΑΝΘΡΩΠΟ.

*Η Στέλλα Πριόβολου είναι πρόεδρος του Τμήματος Ιταλικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Προηγούμενο άρθροΠώς να κρυφτείς από τους Αγανακτισμ​ένους; Έτσι κι αλλιώς τα ξέρουν όλα!
Επόμενο άρθροFacebook και Twitter θύματα της γαλλικής νομοθεσίας
Η Στέλλα Πριόβολου είναι ομότιμη καθηγήτρια Φιλοσοφικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών. Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε ελληνική, γαλλική και ιταλική φιλολογία και είναι διδάκτωρ των πανεπιστημίων Αθηνών και Ρώμης. Καθηγήτρια Λατινικής-Ιταλικής Φιλολογίας στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, πρόεδρος του Τμήματος Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας και διευθύντρια του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών "Ελληνορωμαϊκές -Ελληνοϊταλικές Σπουδές: Λογοτεχνία, Ιστορία και Πολιτισμός". Είναι μέλος ελληνικών και διεθνών επιστημονικών εταιρειών και συγγραφέας πολλών μελετών. Η έρευνά της τα τελευταία χρόνια έχει ως αντικείμενο το θεατρικό έργο του Dario Fo και τη σχέση του με τη λατινική λογοτεχνία του Μεσαίωνα. Αποτέλεσμα της έρευνας αυτής είναι τα τρία βιβλία από τις εκδόσεις Περίπλους: 1. "Dario Fo, ένας σύγχρονος goliardus", (2001) 2. "Dario Fo, venticinque monologhi per una donna: La Medea", (2005) 3. "Rosa Fresca Aulentissima, το μεσαιωνικό ερωτικό ποίημα με το μάτι των φιλολόγων και του Νομπελίστα Dario Fo", (2010). Το ποίημα αυτό μεταφράστηκε στην ελληνική με την επιχορήγηση του υπουργείου Εξωτερικών της Ιταλίας. Από το 1994 μέχρι το 2001, Αντιπρόεδρος του Ι.Κ.Υ. και υπεύθυνη για το κοινοτικό πρόγραμμα "Σωκράτης". Επιστημονική υπεύθυνη προγραμμάτων ξένων γλωσσών στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και εμπειρογνώμων Γ.Γ.Ε.Τ. για την κινητικότητα των σπουδαστών. Τακτικό μέλος του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης 2000-2001. Από το 2001-2004 Ειδική Γραμματέας Παιδείας Ομογενών και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στο ΥΠΕΠΘ, Πρόεδρος της Επιτροπής στήριξης των Εδρών Ελληνικών Σπουδών στα Πανεπιστήμια του εξωτερικού και εθνική εκπρόσωπος στο Συμβούλιο της Ευρώπης για το Ευρωπαϊκό Έτος Γλωσσών 2001. Είναι Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιστημόνων Πανεπιστημίων Ιταλίας( Σ.Ε.Π.Ι.) και Γ. Γραμματέας της Societe Europeenne de Culture στην Ελλάδα.Από το 2008 μέχρι το 2010, αναπληρώτρια πρόεδρος Τμήματος Σλαβικών Σπουδών Πανεπιστημίου Αθηνών.Έχει τιμηθεί με την ανώτατη διάκριση του Ιταλικού κράτους CAVALIERE al merito della Repubblica Italiana, 2002. Εχει τιμηθεί για την προσφορά της στα Ελληνικά Γράμματα και τον πολιτισμό από την Ένωση Γυναικών Φωκίδας, 2007 και έχει ανακηρυχθεί επίτιμος δημότης Χίου για τον ίδιο λόγο, 2007. Αναπτύσσει επί χρόνια πολιτική δραστηριότητα στο χώρο του ΠΑΣΟΚ ως μέλος της Κ.Ε. και σε τιμητική θέση στο ψηφοδέλτιο του Ευρωκοινοβουλίου το 1999.

3 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Αξιότιμη κ. Πριόβολου,

    ειλικρινά θεωρώ ότι θέλει πολύ θράσος για να προσάψει ένας Έλληνας (Ελληνίδα) έλλειμμα πολιτικού αναστήματος στους Ευρωπαίους πολιτικούς επέιδή δεν επιδεικνύουν την αλληλεγγύη που θα θέλαμε.

    Το να το κάνει ένας Ινδός, απλά προϋποθέτει άγνοια του ακριβούς βαθμού στον οποίο η συντεταγμένη ελληνική πολιτεία έχει προσβάλει βάναυσα κάθε έννοια ευρωπαϊκής αλληλεγύης.

    Οι Έλληνες δεν έχουμε δικαίωμα να μιλάμε για «αξίες» στους Ευρωπαίους. Τις έχουμε ποδοπατήσει όλες έμπρακτα από την πρώτη μέρα της ένταξής μας στην ΕΟΚ.

  2. Η Ε.Ε έβαλε το κάρο μπροστά από τ’ άλογο. Κοινό νόμισμα, 16 συμμέτεχοντες, 27 εταίροι, κανένας υπερεθνικός θεσμός που να συνδέει τον έναν λαό με τον άλλο -πλην όμως έχουμε κοινό νόμισμα και υπουργό εξωτερικών της Ευρώπης! …Μπάχαλο.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here