Φίλης: Υπάρχουν πολλά τεχνητά κενά στην Εκπαίδευση

 

 Τεχνητά κενά εκπαιδευτικών τα οποία εμποδίζουν την ομαλή λειτουργία των σχολείων κατήγγειλε ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης χθες στη συνεδρίαση της Eπιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

«Οσους διορισμούς κι αν κάνουμε -που είναι αναγκαίο-η εκπαίδευση θα μοιάζει ότι είναι ένα πιθάρι χωρίς πάτο, αν δεν αντιμετωπίσουμε παθογένειες στη λειτουργία των σχολείων που αφορούν όχι τα πραγματικά κενά αλλά τα τεχνητά κενά», είπε ο υπουργός κάνοντας σοβαρές αποκαλύψεις για τον τρόπο που λειτουργεί το πελατειακό κράτος και στον χώρο της εκπαίδευσης. Ο υπουργός αναφέρθηκε μάλιστα και με συγκεκριμένα παραδείγματα ότι υπάρχουν:

13.500 ώρες σε γραμματειακή υποστήριξη στον χώρο της εκπαίδευσης. Δηλαδή εκπαιδευτικοί που δεν βρίσκονται μέσα στις τάξεις και δηλώνουν «πλασματική» απασχόληση στη γραμματεία του σχολείου.

Πάνω από 2.000 ολιγομελή τμήματα, πολλά από τα οποία και με κάτω από 10 μαθητές.

Εκπαιδευτικοί με 8 ώρες εργασία, 10 ώρες εργασία, 15 ώρες εργασία, πολύ κάτω από το πραγματικό τους ωράριο.

 

Λάθος αντίληψη

Κατόπιν αυτών των διαπιστώσεων ο υπουργός τόνισε: «Μπορεί να υπάρξει οποιαδήποτε μεταρρύθμιση στο σχολείο με το να κρύβουμε αυτήν την πραγματικότητα; Και καλά, ο διευθυντής εκπαίδευσης αυτά τα πράγματα δεν τα έβλεπε, οι σχολικοί σύμβουλοι δεν το βλέπανε; Και στη σχολική μονάδα, ο διευθυντής δεν το έβλεπε αυτό; Δεν θέλω να κατηγορήσω συλλήβδην, αλίμονο, αλλά υπάρχει μία αντίληψη κακώς εννοούμενης αλληλεγγύης. Εχουμε υποχρέωση απέναντι στην ελληνική κοινωνία, όλοι μαζί, και οι δυσφημούμενοι εκπαιδευτικοί από αυτές τις πρακτικές και συνολικά ο ελληνικός λαός που πληρώνει για το δημόσιο σχολείο να δώσουμε μάχη και να αποκαταστήσουμε με τρόπο ουσιαστικό τη λειτουργία του σχολείου».

Στην ομιλία του ο κ. Φίλης ανακοίνωσε ότι από τη διαπραγμάτευση με τον ΟΟΣΑ κατορθώθηκε η αλλαγή των όρων του Μνημονίου σχετικά με την έκθεση του 2011. Οπως είπε «κατορθώσαμε να αλλάξουμε τους όρους που είχαν τεθεί στο Μνημόνιο. Και να συμφωνήσουμε με τον ΟΟΣΑ ότι η συζήτηση δεν πρέπει να είναι μία συζήτηση διεκπεραιωτική, μία συζήτηση που δεν λαμβάνει υπόψη την πραγματικότητα του σχολείου. Η έκθεση αυτή αφορούσε το σχολείο προ κρίσης, τώρα το σχολείο βρίσκεται στην καρδιά της κρίσης».

Οσον αφορά στους διορισμούς στα σχολεία επανέλαβε τον στόχο του για 20.000 διορισμούς εκπαιδευτικών μέχρι το 2018 λέγοντας: «Χρειαζόμαστε διορισμούς. Εχουμε επεξεργαστεί συγκεκριμένο πρόγραμμα, όχι λόγια, για το τι ζητάμε ακριβώς. Μία μελέτη που προβλέπει το μίνιμουμ στην τριετία 20.000 διορισμούς, όσο μπορούμε πιο πολύ εμπροσθοβαρείς. Αυτός είναι ο στόχος μας. Και αυτό το συζητούμε ως κυβέρνηση και με τους θεσμούς, προκειμένου να μπορέσουμε από την επόμενη χρονιά, μετά 5 και 6 χρόνια αδιοριστίας, να έχουμε σημαντική προώθηση του στόχου των διορισμών»

Σχετικά Άρθρα


Αφήστε το σχόλιο σας

*