Φτάνει πια με τις «ιερές αγελάδες» του δημοσίου

A Nepalese Hindu devotee performs rituals during the Tihar festival, or the festival of lights also known as Diwali, in Katmandu, Nepal, Wednesday, Oct. 26, 2011. The second day of the five-day long festival is dedicated to the worship of cows, considered as an incarnation of Lakshmi, the Hindu goddess of wealth. (AP Photo/Niranjan Shrestha)

 

 Θλίψη προκαλούν τα οικονομικά στοιχεία που δημοσίευσαν πρόσφατα οι δημόσιες εταιρείες μέσων μαζικής μεταφοράς.
Τα μεν αστικά λεωφορεία Αθήνας εμφάνισαν ζημιά €115 εκ το 2015, αφού 8 στους 10 επιβάτες δεν πληρώνουν εισιτήριο και τα μισά οχήματα παραμένουν ακινητοποιημένα στα αμαξοστάσια. Οι δε σταθερές συγκοινωνίες (Μετρό, Ηλεκτρικός, Τραμ), οι οποίες με μια χρηστή διαχείριση θα έπρεπε να είναι κερδοφόρες, παρουσίασαν ζημιά 78 εκ, υπερδιπλάσια έναντι του 2014 (-36 εκ). Η κύρια αιτία γα την άσχημη οικονομική κατάσταση υπήρξε κι εδώ ο μειωμένος τζίρος κατά 20%.

Ασφαλώς δεν μειώθηκε η επιβατική κίνηση. Πολύ απλά επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ ατόνησαν οι έλεγχοι και αυξήθηκαν κατακόρυφα οι τζαμπατζήδες. Επιπλέον, τις ημέρες του δημοψηφίσματος ο κ. Σπίρτζης επέτρεψε σε όλους τη δωρεάν διέλευση για προφανείς ψηφοθηρικούς λόγους. Η «γαλαντομία» όμως του κ. Σπίρτζη γέννησε βαθιά ελλείμματα και χρηματοδοτικές ανάγκες, που καλούνται στο τέλος να πληρώσουν οι ίδιοι οι φορολογούμενοι, για τους οποίους υποτίθεται ότι κόπτεται.

Για να αντιμετωπιστεί καίρια το φαινόμενο της εισιτηριοδιαφυγής που λαμβάνει ανεξέλεγκτες διαστάσεις, είναι απαραίτητο να τοποθετηθούν άμεσα πύλες εισόδου-εξόδου στους σταθμούς. Με αυτό τον τρόπο θα βελτιωθούν τα έσοδα και θα αποδεσμευθεί ανθρώπινο δυναμικό, αφού οι ελεγκτές θα παρακολουθούν απλά δίπλα στα μηχανήματα αν τυχόν άτομα νεαρής ηλικίας επιχειρήσουν να «σαλτάρουν» πάνω από την μπάρα. Είναι διαχρονική όμως η απροθυμία των κομματικά διορισμένων διοικήσεων να υλοποιήσουν ένα τόσο αυτονόητο μέτρο.

Η τωρινή διοίκηση παρουσίασε στη φετινή ΔΕΘ τις πύλες εισόδου – εξόδου που σχεδιάζει να εγκαταστήσει, μεταθέτει όμως συνεχώς την εφαρμογή τους πιο πίσω χρονικά, με νέο στόχο εγκατάστασης το 2ο εξάμηνο του 2017.

Στα λεωφορεία, τραμ και τρόλεϊ, η επικείμενη καθιέρωση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου από τις αρχές του 2017 είναι ένα σημαντικό βήμα. Το πρόβλημα όμως της εισιτηριοδιαφυγής θα λυθεί με την υποχρεωτική επιβίβαση των επιβατών από την μπροστινή πόρτα, όπως συμβαίνει άλλωστε και στις υπόλοιπες χώρες. Στους οδηγούς, οι οποίοι θα προβαίνουν στον έλεγχο και που παλαιότερα είχαν εναντιωθεί σε ένα τέτοιο μέτρο, θα δοθεί ισχυρό κίνητρο, όπως πχ. μερίδιο 10% επί των αυξημένων εσόδων των εταιρειών

Επίσης, για λόγους λειτουργικούς αλλά και συμβολικούς πρέπει να επιστρέψουν στο τιμόνι οι ουκ ολίγοι υπάλληλοι που έχουν αποσπαστεί σε βουλευτικά γραφεία και υπηρεσίες – «φαντάσματα».

Τέλος, είναι επιτακτική ανάγκη η ενίσχυση της υπηρεσίας εσωτερικού ελέγχου και γενικότερα η θέσπιση διαδικασιών που θα διασφαλίσουν τη διαφάνεια και την εύρυθμη λειτουργία της εταιρείας. Η εξοικονόμηση πόρων που θα επιτευχθεί θα επιτρέψει την αγορά ανταλλακτικών, ώστε να ξαναβγούν στους δρόμους τα παροπλισμένα οχήματα.

7 χρόνια κρίσης είναι αρκετά για να συνεχίσουμε να είμαστε ανεκτικοί σε φαινόμενα «ιερών αγελάδων» στο δημόσιο. Η αναβάθμιση των υπηρεσιών των μέσων μαζικής μεταφοράς θα ελκύσει περισσότερους πολίτες να τα χρησιμοποιήσουν και θα συνδράμει σε ένα καλύτερο επίπεδο ζωής και μια πιο φιλική πόλη.

Σχετικά Άρθρα


Αφήστε το σχόλιο σας

*

code