GfK: Στα… τάρταρα η ψυχολογία των Ελλήνων λόγω προσφυγικού

 

Σε πολύ χαμηλά επίπεδα έχουν οδηγήσει την ψυχολογία των καταναλωτών στην Ελλάδα η επιδεινούμενη προσφυγική κρίση και η αναζωπύρωση της κρίσης χρέους, σύμφωνα με τα αποτελέσματα μελέτης της GfK Consumer Climate Europe (Καταναλωτικό Κλίμα στην Ευρώπη) για το πρώτο τρίμηνο του 2016.

Οι οικονομικές προσδοκίες μειώθηκαν αισθητά κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου. Μετά την πτώση του κατά 17 μονάδες από τον Δεκέμβριο και κατά περίπου 65 μονάδες από το Μάρτιο του 2015, ο δείκτης βρέθηκε στις -50,6 μονάδες το φετινό Μάρτιο. Η τιμή αυτή αποτελεί και το χαμηλότερό του επίπεδο από τον Απρίλιο του 2012.

Σημαντικές απώλειες υπέστη επίσης και ο δείκτης εισοδηματικών προσδοκιών, που σημείωσε κατακόρυφη πτώση πάνω από 27 μονάδες. Πρόκειται για το χαμηλότερο επίπεδο που καταγράφηκε από τον Σεπτέμβριο του 2013.

Η πρόθεση για αγορές ήταν ο μόνος δείκτης που παρέμεινε σταθερός κατά τους πρώτους τρεις μήνες του έτους.

Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη το σημερινό κλίμα, είναι ξεκάθαρο ότι η πλειονότητα των Ελλήνων καταναλωτών δεν είναι καν σε θέση να σκεφτεί να ξοδέψει χρήματα για την αγορά ακριβών προϊόντων ή υπηρεσιών. Για τους περισσότερους, το τρέχον διαθέσιμο εισόδημα δεν είναι καν αρκετό για να καλύψουν τις καθημερινές ανάγκες.

Όσον αφορά στους Ευρωπαίους καταναλωτές, ο πόλεμος στη Συρία ως συνεχιζόμενη αιτία της προσφυγικής κρίσης, η τρομοκρατική απειλή στην Ευρώπη, η πιθανή έξοδος της Μεγάλης Βρετανίας από την ΕΕ και η συνεχιζόμενη ύφεση σε σημαντικές αναπτυσσόμενες χώρες αποδυνάμωσε το καταναλωτικό κλίμα και ειδικότερα τις οικονομικές και εισοδηματικές προσδοκίες τους.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης της GfK Consumer Climate Europe, από τον Δεκέμβριο του 2015 έως τον Μάρτιο του 2016, ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος για την ΕΕ των 28 μειώθηκε κατά 3,2 μονάδες, φτάνοντας στις 9 μονάδες.

Σχετικά Άρθρα


Αφήστε το σχόλιο σας

*