Γιατί δεν βλέπω πια Λαζόπουλο

34
15

Μιλάμε για τον άνθρωπο που έκανε μία ολόκληρη γενιά –τη δική μου- να γνωρίσει και να αποθεώσει την τηλεοπτική σάτιρα, όταν παρουσίασε για πρώτη φορά το 1993 τους «10 Μικρούς Μήτσους» (που ήταν τελικά γύρω στους 15!).

Ατάκες που γίνονταν μόδα και γκροτέσκοι χαρακτήρες που όμως είχαν αντίκρισμα στην τότε ελληνική πραγματικότητα, συνέθεταν το σκηνικό της καλύτερης σατιρικής εκπομπής που πέρασε ποτέ από την ελληνική τηλεόραση. Είναι εκείνος που πήγε το μυαλό μας και τη σκέψη μας ένα βήμα πιο πέρα, καυτηριάζοντας τα προφανή που μέχρι τότε τα θεωρούσαμε δεδομένα, άρα αδιάφορα.

Πολιτικά, δε συμφώνησα ποτέ μαζί του, αλλά τότε δεν είχε σημασία διότι επικεντρωνόταν πάντα στην ουσία των λαθών της εκάστοτε κυβέρνησης. Ταυτόχρονα, η σάτιρά του δε χαριζόταν ούτε στον απλό πολίτη, στον οποίο απέδιδε με ευφυή και κωμικό τρόπο, τις ευθύνες που του αναλογούσαν.

Για το Λαζόπουλο της δεκαετίας του ’90 όλοι φταίγαμε για την κατάσταση της εποχής: Οι μικρομεσαίοι, οι «λαϊκοί», οι συνταξιούχοι, οι νεόπλουτοι, οι φοιτητές, οι δημόσιοι υπάλληλοι, οι αγρότες και η Γιάννα. Άλλος γιατί ήθελε πιο πολλά και άλλος γιατί δε διεκδικούσε αυτά που μπορούσε. Κανείς, όμως, δεν αποτελούσε εξαίρεση.

Η σάτιρά του ήταν υπόδειγμα, όπως μπορούμε να καταλάβουμε σήμερα, έχοντας πια και την εμπειρία –με τη βοήθεια της δορυφορικής και του internet-, αντίστοιχων ξένων εκπομπών. Τέλος πάντων και για να μη μακρηγορώ, το σημαντικότερο όλων ήταν ότι ο Λαζόπουλος της δεκαετίας του ’90, είχε τη μοναδική ικανότητα να σε κάνει να σκέφτεσαι διαφορετικά, ενώ την ίδια στιγμή λυνόσουν στα γέλια.

Το 2004 που ξεκίνησε το «Αλ Τσαντίρι Νιουζ», δεν έχανα εκπομπή, αν και ο χαρακτήρας του γύφτου δεν ήταν από τους αγαπημένους μου. Ανήκα, προφανώς, σ’ αυτό το 9% που κατέγραφε η AGB ως μέση τηλεθέαση και το οποίο ο ίδιος αμφισβητούσε. Κατήγγειλε τα νούμερα ως «αναληθή» και κατηγορούσε την AGB ως αναξιόπιστη.  Αυτή η μικρή γκρίνια δεν είχε ιδιαίτερη σημασία γιατί συνέχιζε να προσφέρει ουσιαστική σάτιρα στα νέα ελληνικά δεδομένα, όπως διαμορφώνονταν μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Από την επόμενη χρονιά το «Αλ Τσαντίρι» απογειώνεται σε νούμερα. Το θέμα της αμφισβητούμενης τηλεθέασης ξεχάστηκε, μαζί και η ουσιαστική πολιτική σάτιρα. Όταν σε βλέπει το 60% των τηλεθεατών που έχουν ανοιχτές τις τηλεοράσεις τους εκείνη την ώρα, τι να πεις; Δεν πιστεύω τα νούμερα; Η εκπομπή αρχίζει να ασχολείται περισσότερο με την τηλεόραση αυτή καθεαυτή, παρά με τα πρώτα σκάνδαλα της κυβέρνησης Καραμανλή. Το κοινό στο στούντιο ξεκαρδίζεται με την Μπεκατώρου, τον Φικιώρη και κάποιους άλλους γραφικούς του καναλιού «Τηλεφως», ενώ η κόντρα του Λαζόπουλου με τον Κούγια, την Ντενίση και στη συνέχεια με τη Σαρρή, χαρίζει ατελείωτες εργατοώρες σχολιασμού στα μεσημεριανάδικα.

Αλλά και η σάτιρά του απέναντι στην κοινωνία, γίνεται πιο επιλεκτική: Όποιος δεν ανήκει στην εξουσία είναι εξ ορισμού αθώος και οι νέοι οι πιο αθώοι από όλους μαζί. Ο πολίτης δεν έχει καμία ευθύνη για τίποτα γύρω του. Δεν έχει σημασία αν μία κοινωνική ομάδα ταλαιπωρεί με κινητοποιήσεις μία άλλη (π.χ. εργαζόμενοι στα ΜΜΜ και κόσμος που τα χρησιμοποιεί). Ο Λαζόπουλος τους δικαιολογεί όλους. Για όλα φταίνε κάποιοι άλλοι. Λες και οι υπόλοιποι είμαστε ανυπεράσπιστα και άβουλα μωρά. Προσωπική ευθύνη, μηδέν.

Όλα αυτά παρουσιάζονται διανθισμένα με άχρηστες βωμολοχίες, που περισσότερο θυμίζουν Σεφερλή, παρά τον ιδιοφυή ανατρεπτικό ηθογράφο, τον «Ροΐδη της σάτιρας» που γνωρίσαμε και αγαπήσαμε. Γιατί δεν μπορώ να δεχθώ ότι το πιο αστείο κομμάτι της εκπομπής του είναι πια τα αστεία με τις γριές και τους γέρους, τα οποία ομολογουμένως κανείς δεν ξέρει να αφηγείται καλύτερα από τον ίδιο. Αρνούμαι να πιστέψω ότι ο Λαζόπουλος προκαλεί γέλιο σήμερα μόνο με αυτά.

Δε θα μπω σε συνωμοσιολογικά σενάρια που τον θέλουν να εξυπηρετεί κάποια συμφέροντα έναντι κάποιων άλλων, γιατί απλά δεν τα πιστεύω. Έχουμε φτάσει να θεωρούμε πως ό,τι ακούγεται στην ελληνική τηλεόραση ή ό,τι γράφεται στον Τύπο, είναι κατευθυνόμενο ή «γραμμή» από τα μεγάλα συμφέροντα. Ξαφνικά κανείς δεν έχει άποψη. Όλοι εξυπηρετούν «κάποιους». Και ο Λαζόπουλος στη σάτιρά του το ίδιο ισχυρίζεται. Και εκείνον, οι ελάχιστοι που τον κατηγορούν, αυτό του προσάπτουν.

Θα μου επιτρέψετε να διαφωνήσω. Ο Λαζόπουλος έχει τη δική του γνώμη και εκφράζει τη δική του άποψη. Ωστόσο, μου λείπει αυτή η διαφορετική ματιά του που δεν «χάιδευε» κανέναν και που προκαλούσε την ανατροπή μέσα στο μυαλό μας. Αυτό περιμένω ως τηλεθεατής από εκείνον. Αν θέλω να ακούσω ένα ατελείωτο «κατηγορώ» χωρίς συνοχή, βλέπω και Kontra Channel.

Και τελικά, όπως και να ‘χει, δεν είναι λίγο απογοητευτικό για έναν ευφυέστατο κωμικό, να τον χειροκροτεί το ίδιο κοινό που λίγο νωρίτερα στις ειδήσεις των 8 φώναζε στον Τράγκα «πες τα μεγάλε!»;

34 ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΝΑΙ, ΑΛΛΑ ΟΤΑΝ ΤΟΛΜΙΣΕΙΣ ΝΑ ΠΕΙΣ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟΝ, ΟΤΙ ,Ο ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΟΣ ΑΥΤΟΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ, ΦΕΡΝΕΙ ΜΟΝΑΧΑ ΤΟ ΞΕΣΠΑΣΜΑ ΜΕ ΓΕΛΑΙ ΚΑΙ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ… Ο ΕΦΗΣΥΧΑΣΜΟΣ…. ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΑΙ ΓΙΑ ΑΣΧΕΤΗ!
    ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΛΟΙΠΟΝ, ΠΟΥ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΛΛΟΣ ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ ΚΑΙ ΚΡΙΝΕΙ ΕΠΙΚΟΔΟΜΗΤΙΚΑ…
    ΜΑΚΑΡΙ Ο κ. ΛΑΖΟΠΟΥΛΟΣ ΝΑ ΑΝΤΙΛΗΦΘΕΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΟΤΑΤΟΣ…. ΔΙΚΑΙΟΥΜΕΣΤΕ ΝΑ ΑΠΟΛΑΥΣΟΥΜΕ ΤΟ ΣΠΙΝΘΙΡΟΒΟΛΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΟΥ… ΜΑΣ ΛΕΙΠΕΙ, ΜΑΣ ΕΚΑΝΕ ΝΑ ΣΚΕΦΤΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΘΕΜΕ ΝΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΟΥΜΕ. ΕΝΩ ΤΩΡΑ ΓΕΛΑΜΕ, ΟΥΦ!!! ΚΑΠΟΙΟΣ ΤΑ ΕΙΠΕ, ΤΟΥΣ ΤΑ ΕΧΩΣΕ…. ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ ΛΟΙΠΟΝ!
    Γ.Σ.

  2. Καλή η σκέψη σας Κα Μπενβενίστε.
    Θα ήθελα να προσθέσω μια παρατήρηση που εχει να κάνει επίσης με το τι καταπιάνεται και με τι όχι.. Δεν με ενοχλεί τόσο το γεγονός οτι η εκπομπή πλέον αναπαράγει και αναλύσκεται σε χαζαμάρες «διασημοτήτων» αν αυτό, που αυτό νομίζω ειναι ο στόχος και όχι η ευπεψία, σκοπεύει στο να κρατήσει λίγο το θεατή, ουτως ώστε να του μεταδώσει μετα το σωστό και σοβρο μηνυμα. Να τον Ξυπνήσει που λεμε. Κάτι που γίνεται πλέον και στις συγχρονες επιθεωρήσεις, που το γέλιο προσπαθει να έρθει βεβιαστικά μέσα από βωμολοχίες και ανούσια κραξιματα. Ακόμα και σ αυτού του είδους όμως τα μορφώματα ο συγγραφεας κειμενογράφος κωμωδος «πεταει» λίγη ποιοτητα κατι που ακόμα κάνει ο κος Λαζόπουλος.Με ενοχλεί, και νομίζω είναι χερότερο, το γεγονος ότι αφήνει μερικα κακως κείμενα έξω απο τη σατιρα του. Νομίζω οτι αυτός που αποφασίζει να διακωμοδήσει με σκοπο φυσικα να πεπαιδεύσει ενα κοινο, το κάνει για το σύνολο των ατοπηματων της κοινωνίας και ΟΧΙ επιλεκτικά. Ο κος Λαζόπουλος και διορθώστε με αν κάνω λαθος, έχω την εντύπωση οτι αφήνει τεχνηέντως απέξω την εκκλησία. Την εκκλησια, με οτι αυτό συμπεριλαμβανει.. Εκτος απο τρανταχτα γεγονότα που εκ των πραγματων δεν μπορει να κανει αλλιως, βλεπε βατοπεδι , δηλωσεις Ανθιμου, διατηρει μια αυτοτύφλωση στα μεμπτα της εκκλησίας, πραγμα που αμεσως τον καθιστα επιλεκτικό ως προς την σατυρα του αρα και μεροληπτικό.
    Και ειλικρινά δεν καταλαβαίνω το λόγο εφόσον πολλές, κατα τα αλλα συμπαθεστατες γιαγουλες που μπορει να κρατουν ακόμα υψηλα το ιδανικό της πιστης τους στην εκκλησία,(όχι θρησκεία) που τον παρακολουθουν, και εκ των πραγμάτων φλερτάρουν και λίγο με τον κο Καρατζαφέρη τον ακουν κάθε φορα με θέρμη να στηλιτευει τα τις παρδαλοπολιτικές του ΛΑΟΣ.
    Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω, οπως και δεν θέλω να καταλαβω οτι ειναι καθαρός λαικισμός εστω και αν αυτος επιφέρει μεγαλα νουμερα.

    Ευχαριστω και καλη μερα σας.

  3. Συμφωνώ απόλυτα πως αν θέλουμε να ακούμε ένα μονόπλευρο κατηγοριτήριο στην κυβέρνηση και στον Παπανδρέου καλύτερα το κάνει ο Κουρής ,contra,και λοιποί συγγενείς.Αναρωτιέται όμως κανείς σ’αυτή την χώρα δεν υπάρχει κανένας άλλος ? Αλήθεια μόνο ο Παπανδρέου κατοικεί στην Ελλάδα γιατί ο Λαζόπουλος έχει ξεχάσει τελείως Σαμαρά,Τσίπρα,Παπαρήγα,συντεχνίες,διαπλεκόμενα συνδικαλιστές,λαμόγια ,ως να συμπορεύεται μαζί τους στον ανένδοτο που έχει κυρήξει σαν κάθε τι αντί Παπανδρεϊκό να ναι καλό,και με το διάβολο πάει αρκεί να είναι αντί Παπανδεϊκός.Με τους Ζουράριδες, Ελληνάρες υπερπατριώτες, εθνικιστές,άσχετους ,βλάκες ταυτίζεται αρκεί μόνο ένα προσόν να βρίζουν όλοι μαζί τον Παπανδρέου.
    Εντάξει είναι μια υστερική επιλογή εγώ νομίζω ότι κάτι προσωπικό υπάρχει μεταξύ τους,αλλιώς δεν εξηγείτε αυτό το παραλήρημα.Πάντως αυτό που κάνει στην μισή τουλάχιστον εκπομπή του σάτιρα δεν το λες.

  4. η επένδυση στη συναισθηματική νοημοσύνη για την παραγωγή εφήμερου νοήματος με αξάν σάτυρας είναι η μπουγάδα του Λάκη – κάνει ξέπλυμα μαύρου νοήματος. Και αυτό είναι παρά μόνο μια φορολογική ρύθμιση στο πλαίσιο της εφαρμογής νοηματικού χαρατσιού στην αυτοκρατορία του αυτονόητου.

  5. Ελέος πια με τον Φικιώρη, τα πηδήματα, τις κλανιές και τα εύκολα σεξουαλικά υπονοούμενα.
    Ελεος με την αριστερή επίφαση ενώ μένει στο Κολωνάκι και κολυμπά στα εκατομμύρια
    Δεν πείθει πια
    Εχασε την επαφή
    Να αποσυρθεί για λίγα χρόνια και να επανέλθει εαν έχει κάτι καινούργιο και φρέσκο να πει
    Αλλά δεν το νομίζω γιατί….»είναι πολλά τα λεφτά Λάκη…».

  6. Θα συμφωνήσω ότι δεν είναι ο Λάκης που ήταν παλιά, δεν θα μπορούσε να ήταν άλλωστε γιατί οι καιροί άλλαξαν και η αθωότητα εξαφανίστηκε από τότε. Όλοι μας φταίμε στο βόλεμα των 90ies και τότε ο Λαζόπουλος, με χιούμορ, μας έριχνε την ευθύνη που δίκαια μας αναλογούσε και μας έβαζε το δίλημμα «ρε λες?». Παλιά τα προβλήματα είχαν μικρότερες επιπτώσεις και το βόλεμα του λαού είχε μεγάλη μερίδα ευθύνης. Πλέον το μερίδιο ευθύνης τον πολιτών είναι απειροελάχιστο σε σχέση με αυτό της πολιτείας-κράτους-εμπλεκομένων. Πλέον δεν φταίμε εμείς, τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, ειδικά, δεν γίνετε αυτό που ο κόσμος θέλει και ψήφισε. Αν το χρέος γίνει 450δις εμείς θα φταίμε για τα αρχικά 50. Ναι τόσα έχουμε να δώσουμε πίσω, τα άλλα δεν τα φάγαμε μαζί, γιατί να σε κατηγορήσει λοιπόν ο Λαζόπουλος τώρα? Συχνά αναφέρει ότι είχαμε βολευτεί αλλα για να βολευτείς πρέπει κάποιος να σε αφήσει να το κάνεις, αν μας μάθαιναν στην αξιοκρατία αντί στο βόλεμα θα είχαμε βολευτεί? Αν δεν είχαν αφήσει τόσα παράθυρα θα μπαίναμε υποχρεωτικά όλοι από τις πόρτες και αυτό θα γινόταν τρόπος ζωής. Αλλά έτσι δεν θα μπορούσαν να κάνουν αυτοί τις δουλειές τους οπότε, σε εκπαιδεύουν (ρίχνοντας και το επίπεδο της συνολικής σου παιδείας) να μπαίνεις από τα παράθυρα για μια δουλειά, μια εξυπηρέτηση κ.ο.κ. για να μπορούν και αυτοί αφενός να ψηφίζονται άρα να κυβερνούν συνέχεια και αφετέρου να τα ρημάζουν όλα χρεώνοντας τον καθένα μας 5000 φορές πάνω από ότι χρεώσαμε εμείς το κράτος, με τις ευλογίες τους πάντα. Ποιος βγήκε τότε να μας πει ότι μας ταΐζουν κουτόχορτο ή ότι μας σπρώχνουν στην δική μας καταστροφή? Μάλλον, πάλι, μόνο ο Λαζόπουλος όπως λέει και η κυρία Ελίζα. Από το 2000 και μετά οι ρόλοι άλλαξαν ακολουθώντας μια εποχή που αφενός η καθημερινή φρασεολογία μας περιέχει όλες τις βρώμικες λέξεις που λέει στην εκπομπή του, απλά εμείς με την σεμνοτυφία μας δεν θέλουμε να τις ακούμε από την τηλεόραση αλλά δεν έχουμε πρόβλημα και πολλές φορές γελάμε με υπερηφάνεια όταν τις λέει ένα 5χρονο! Το χιούμορ δυστυχώς περιορίζεται στους παππούδες της λαϊκής και στις τηλεπερσόνες γιατί όλα τα υπόλοιπα θέματα είναι τόσο σοβαρά που χιούμορ δεν κολλάει και αν το έκανε, τότε θα τον κατηγορούσαν για υποβάθμιση και γελιοποίηση των προβλημάτων ή για κατευθυνόμενη περίσπαση. Τα λίγα αστειάκια και ανεκδοτάκια του Λαζόπουλου, σχεδόν υποχρεωτικά πια, υπάρχουν στην εκπομπή του γιατί αν δεν υπήρχαν κάθε Τρίτη ο κόσμος ή θα έπεφτε σε βαθιά κατάθλιψη ή θα έβγαινε και θα τα έσπαγε όλα. Η εκπομπή του Λαζόπουλου έπαψε να είναι μια χιουμοριστική εκπομπή και μετατράπηκε σε φερέφωνο του κοσμάκη, ο οποίος θέλει να ακούει δημόσια αυτά που σκέφτεται και τον προβληματίζουν. Αυτό που περίμενε από τους κυβερνόντες το βρήκε στον Λαζόπουλο, εξ’ου και τα 60%. Ναι ο Λαζόπουλος είναι ζάμπλουτος, ναι έχει λύσει τα προβλήματα του και ότι άλλο, αλλά ποιος άλλος λέει δυνατά όσα λέει αυτός στην εκπομπή του? Ποιος έδωσε λόγο στους κατοίκους της Κερατέας και έτσι έμαθαν, οι πολλοί, το παιχνίδι Μπόμπολα-διόδια-εθνικός εργολάβος-παράνομες χωματερές-ΜΑΤ να δέρνουν και κράτος να νομοθετεί για να εισπράττει το κεφάλαιο? Το κάνει για τα λεφτά? Για την τηλεθέαση? Δεν με απασχολεί! Το σίγουρο είναι ότι σε βάζει να σκέφτεσαι, να αναθεωρείς, να πονηρεύεσαι, να συμμετέχεις, να καταλαβαίνεις τι κρύβεται από πίσω ενώ παράλληλα αισθάνεσαι ότι δεν είσαι ένας αλλά πολλοί. Αντί να «ασχολούμαστε» λοιπόν με τον Λαζόπουλο ας ασχοληθούμε πρώτα με όλα τα υπόλοιπα, ειδήσεις, ενημέρωση, εκπομπές, και τούρκικα που μόνο στόχο έχουν την ολοκληρωτική υποβάθμιση, αποχαύνωση και παραπληροφόρηση μας και τελευταίο ας αφήσουμε το Αλ τσαντίρι και τον Λαζόπουλο. Σκεφτόμουν παλαιότερα ότι «ο Λαζόπουλος θα μπορούσε πολύ καλύτερα από αυτό που κάνει τώρα» αλλά έως σήμερα δεν κατέληξα τι θα μπορούσε να κάνει για να είναι καλύτερη η εκπομπή του. Να βάλει για πρωθυπουργός …..δεν ξέρω και δεν νομίζω. Με ικανοποιεί πολύ που, ακόμα και σε αυτή τη ευνοϊκή θέση που βρίσκεται μιλάει σαν να μην είναι.

  7. Μπράβο κ. Μπενεβενίστε με το κείμενο καθρέφτη για τον Λαζόπουλο.
    Θα έλεγα ακόμα,ότι παρά το ότι ήταν πολύ κομψή η παράθεση των απόψεών σας, είπατε τελικά αυτά που έπρεπε: Δηλαδή την αλήθεια. Θα πρόσθετα κι εγώ την ενόχλησή μου για τη σάτιρα που κάνει σε αδύναμους, σε πνευματικά ανεπαρκείς ανθρώπους, και σε ξεφωνημένα άτομα, κάτι πολύ εύκολο, αφού δεν κλωτσάμε αυτόν που είναι πεσμένος…
    Ακόμα είναι άκρως ενοχλητικές για σατιρικό διασκεδαστή, οι εμμονές που έχει, καθώς και η εμπάθεια του τύπου της γριάς που έχουν κολλήσει το μυαλό της και ο συναισθηματικός της κόσμος. Τέλος, θα ήταν καλύτερα να γράφει θέατρο παρά να παίζει…

  8. Ευγε για την αναλυση!
    Να συμπληρωσω πως ο Λαζο ωρες ωρες συμπεριφερεται ως πολιτκος. Δεν ειναι δυνατον να ανεβαινουν οι φορτηγατζηδες επι σκηνης και να λενε «κυριε Λακη, εισαι η τελευταια μας ελπιδα»
    Εχω την εντυπωση πως ο Λαζοπουλος φοβαται.
    Φοβαται μια γενικη ορμη που μπορει να τον παρει σβαρνα και για αυτο χαϊδευει τα αυτια των θεατων και λεει μονιμως ευχαριστα και κλισε.
    Επισης μου κανει εντυπωση που το μονο του προβλημα ειναι ο Παπανδρεου, λες και ολοι οι αλλοι πολιτικοι ταγοι ειναι υπεροχοι, οτι παιρνει το μερος των γιατρων, των φαρμακοποιων..

  9. Θα ήθελα να συμπληρώσω, χωρίς να θέλω να προσβάλω κανέναν, ότι βαρέθηκα λίγο όλους όσους αναλώνουν την κριτική τους ικανότητα στον αρνητικό σχολιασμό, «αυτός είναι πλούσιος και δεν πρέπει να μιλάει», «αυτός μιλάει μόνο για όσα θέλει», «μεροληπτεί», «στρουθοκαμηλίζει» κ.ο.κ. Είναι χαρακτηριστικό του λαού μας, το ξέρω αλλά μήπως αυτό πρέπει να αλλάξει σύντομα? Τουλάχιστον αυτός (και ελάχιστοι ακόμα) κάνει κάτι όταν όλοι οι υπόλοιποι συνεχίζουν να μας βλάπτουν σε βαθμό κακουργηματικό. Δείχνει το πρόβλημα, τον παραλογισμό και προτείνει. Σίγουρα μπορεί πολύ περισσότερο αλλά τουλάχιστον κάτι κάνει. Αν θέλουμε να κάνει περισσότερα, να γίνει καλύτερος των προσδοκιών μας, αντί για άρθρο με τίτλο «γιατί δεν βλέπω Λαζόπουλο» θα προτιμούσα να ακούω «θα ήθελα να δω τον Λαζόπουλο να…». Αν σταματήσουμε να καταλογίζουμε μόνο τα αρνητικά του διπλανού μας και αρχίσουμε την προσπάθεια να τον κάνουμε καλύτερο, σιγά σιγά ο κύκλος μας, ο κύκλος του κύκλου μας και η κοινωνία μας ολόκληρη θα γίνει καλύτερη. Προτάσεις για βελτίωση χρειαζόμαστε και εμείς, και αυτοί που κρατούν μικρόφωνα, ηλεκτρονικές ή έντυπες πένες.

  10. Συμφωνώ μαζί σας κ. Μπενβενίστε.
    Ήμουν 10 (επαναλαμβάνω 10 χρονών) όταν έβλεπα τους 10 μικρούς Μήτσους. Μεγάλωσα (στο μυαλό πρώτα) με αυτή τη σειρά. Έτσι θέλω να θυμάμαι τον κ. Λαζόπουλο και όχι σαν αυτόν τον «σχεδόν αστείο» τύπο που ξεφτιλίζει αυτούς με τους οποίους έχει προσωπικές κόντρες και σπάει πλάκα με αυτό για να κάνει νούμερα με απίστευτα ενοχλητική συχνότητα, ενώ τα κατηγορώ του πλέον παραπέμπουν σε ξύλινη λαϊκίστικη γλώσσα.

  11. Από τα πιο εύστοχα άρθρα που έχω διαβάσει τελευταία. Η απίθανη αυτή μόδα του να εμφανίζουμε τους πάντες αθώους στην Ελλάδα είναι τουλάχιστον αστεία. Ελίζα να γράφεις πιο συχνά!!!

  12. Δεν τον παρακολουθώ πια. Αρνούμαι να δεχτώ ότι η μία πλευρά (δεξιά) τα λέει ή τα κάνει όλα λάθος και η άλλη (αριστερή) τα λέει ή τα κάνει όλα καλά. Όταν κρατάς μικρόφωνο, πρέπει να είσαι δίκαιος. Κι αν είσαι δίκαιος, δεν χρειάζεται να έχεις καμμία άλλη αρετή.

  13. Ερχομαι να παραθεσω μια ακομη αποψη.Οπως επισημαινετε κυρια Μπενβενιστε ο αρχικος Λακης ηταν διαφορετικος,και προβληματιζε με σπιρτοζικο χιουμορ ομως αυτο τοτε, που ηταν απενταντι στην εξουσια,
    τοτε που φωναζε με τη φωνη και το μυαλο του γνησιου λαικου σατιρικου καλλιτεχνη που αντιστεκεται.
    Μετα, οπως γινεται παντα,(καθοτι το συστημα απανταχου της γης διαθετει μια ανυπερβλητη δυναμη-την αφομοιωση..αλλοι την λενε ανσωματωση)ενσωματωθηκε-αφομοιωθηκε, αλλοτριωθηκε ως ανθρωπος και καλλιτεχνης εγινε ακομη ενα γραναζι στο συτημα και ανεβηκαν τα νουμερα τηλεθεασης θεαματικα και
    το Κολωνακι απο αντικειμενο κριτικης εγινε τροπος ζωης και αρχισαν οι βολτες με τα κοττερα και η φθορα, η διαβρωση, η ταυτιση ηταν πλεον θεμα χρονου.Ας μην ξεχναμε οτι ο κος Λακης ειναι δημιουργημα των ΜΜΕ εντυπων και ηλεκρονικων.Απλως καποια στιγμη επρεπε να ξεπληρωθουν καποια γραμματια.
    Στο κατω-κατω ολα αυτα δεν ειναι παρα μονο μπιζνες, απλως ΜΠΙΖΝΕΣ……

  14. Όλη αυτή η κριτική, μου θυμίζει απλά σαν λαό, ότι δεν μας αρέσει να ξεχωρίζει κανείς, απλά να είμαστε όλοι μέτριοι, ώστε να είμαστε και ήσυχοι.
    Σαφώς και υπάρχουν πολλά με τα οποία μπορείς να διαφωνήσεις με τις εκπομπές του Λάκη, αλλά ας μην τρελαθούμε κιόλας, ο κ. Λαζόπουλος, λέει αυτά που θα θέλαμε να πούμε εμείς, ο «απλός» κόσμος.
    Τα σχόλια περί σάτυρας… γιατί δεν τα κάνετε για τις «εκπομπές» το μεσημέρι, ακόμη και για τα δελτία ειδήσεων.

    Σε ότι αφορά τα προσωπικά του, γιατί ενοχλούν, ποτέ δεν είπε ότι με τη ζωή του προσπαθεί να δίνει το παράδειγμα, ούτε ότι είναι ο μέσος όρος.
    Και επιτέλους, αφού δεν βλέπουμε τις εκπομπές του Λαζόπουλου, μπορεί να μας προτείνει καμία «ποιοτική» εκπομπή η αρθρογράφος… ή ξέρει μόνο να κατακρίνει… διότι αυτό είναι εύκολο, το κάνω και εγώ !!!

  15. κ. Λαζόπουλε

    Δεν ξέρω πως τα μέσα μου, με το διάβασμα του άρθρου της κ. Ελίζας, γέμισαν με τη σκέψη πως μάλλον εσείς το γράψατε ο ίδιος στον εαυτό σας. Μόνο έτσι μπορώ να σας δεχτώ. Το έχετε ανάγκη. Το βλέμμα σας και τα χέρια σας στις τελευταίες εκπομπές παραξεγυμνωθήκαν. Κινούνται στο κενό.΄Ωρα για ύπνο…
    Οι δέκα μικροί Μήτσοι είχαν έμπνευση και δημιουργία. Γιατί βάλθηκες να σε καθαιρέσουμε άρον-άρον… Η λύπη μας απροσμέτρητη!!!

  16. Πολύ καλά τα λες , εγώ να προσθέσω , απορώ πως το παρέλειψες !! , ότι ο Λαζόπουλος τελευταία μας κάνει μαθημα πολιτικής κατεύθυνσης και ιδεολογίας , μου θυμίζει τον Γεωργαλά με την πολιτική αγωγή τπυ 1967-1974 . Κρίμα ! αδικεί το αναμφισβήτητο ταλέντο του γιαυτό δεν τον βλέπω πλέον.

  17. Βγαζω το καπελο,
    Μακαρι να ειχα και εγω το χαρισμα να γραφω τισ αποψεις μου. Η σατιρα πρεπει να προκαλει τη σκεψη οχι τη φθηνια και το Αλ τσαντιρι ειναι μονο φτηνια.

  18. Βλέπω συχνά πυκνά, σε αρκετά ελληνικά ιστολόγια και διάφορες ιστοσελίδες, να αναρτώνται διάφορα αποσπάσματα από τις εκπομπές των Αντώνη Κανάκη (Ράδιο Αρβύλα) και Λάκη Λαζόπουλου (Αλ Τσαντίρι) κάτω από τον τίτλο «Τι είπε ο Κανάκης για το τάδε» ή «Πως σχολίασε ο Λαζόπουλος το δείνα».

    Κι αναρωτιέμαι ο αφελής:Μα καλά, ποιοι είναι αυτοί οι δύο που η γνώμη τους έχει τόση σημασία; Γιατί έχει τόση βαρύτητα η γνώμη κάποιων που ασχολούνται με ένα κάρο γραφικούς, τηλεμαϊντανούς και ασήμαντους ανθρώπους;
    Που θεωρούν ότι κάνουν «χιούμορ» αναπαράγοντας χιλιοειπωμένα ανέκδοτα και αστεία βιντεάκια του YouTube, ή διαβάζοντας σαχλαμαρίτσες .Που βγάζουν το «ψωμί» τους διαφημίζοντας -με την αλάνθαστη μέθοδο της διακωμώδησης- αυτούς που θεωρούν -και είναι- «τηλεοπτικά σκουπίδια»;
    Πως νομιμοποιείται ο Κανάκης να «καυτηριάζει» την κλεψιά και την απάτη των άλλων, όταν ο ίδιος -κατά δήλωσή του, αλλά και σύμφωνα με καταγγελίες θαμώνων καταστήματός του- φοροδιαφεύγει και «ξεχνάει» να κόβει αποδείξεις;
    Πως νομιμοποιείται να μιλάει ο Λαζόπουλος για ηθική και νομιμότητα, όταν έχει συλληφθεί σε σκάφος των πλουσίων φίλων του γεμάτο ναρκωτικά; Πότε τους είδατε και τους δύο αυτούς «άτεγκτους» κριτές να τα χώνουν στους εργοδότες τους που έχουν πάρε-δώσε με την δικαιοσύνη;Έχουμε έλλειψη ικανότητας κρίσης κι εξαγωγής συμπερασμάτων, ακόμη και για τα πιο αυτονόητα και χρειαζόμαστε υποβοήθηση από δαύτους, ώστε να πειστούμε ότι η κρίση μας είναι ορθή; Γιατί υποτιμούμε τόσο πολύ το δικό μας αισθητήριο κρίσης και αναμένουμε τους άλλους να μας το επιβεβαιώσουν;
    Τι παραπάνω προσθέτει στην κρίση μας, να μας πουν π.χ. ότι ο θάνατος αθώων ανθρώπων από αποβράσματα της κοινωνίας, όπως τρομοκράτες και αναρχικούς, είναι άδικος, όταν αυτοί οι ίδιοι κατά καιρούς, μέσα απ’ τις εκπομπές τους, είτε τους δίνουν ελαφρυντικά (ενίοτε και με την εκκωφαντική σιωπή τους), είτε τους παροτρύνουν να είναι πιο «αγωνιστικοί»;Γιατί αδυνατούμε να διακρίνουμε την προπαγάνδα, που κρύβεται πίσω από το προσχηματικό, κατασκευασμένο και φτηνό «χιούμορ» τους; Πότε είδατε, οι τιμητές των πάντων, Λαζόπουλος και Κανάκης, να ασκούν κριτική στην ακροαριστερά (αυτή που εξωραΐζουμε σε «αντιεξουσιαστικό ή αναρχικό χώρο»).
    Πότε είδατε να τα χώνουν στον Τσίπρα ή τον Αλαβάνο; Πότε τους είδατε να κάνουν έστω και μια αναφορά στην τηλεοπτική προπαγάνδα και να την καταδικάζουν, έστω και με «χιούμορ», την ίδια στιγμή που στο διαδίκτυο ο καθένας απ’ το σπίτι του και τον υπολογιστή του, ξεβρακώνει καθημερινώς την αθλιότητα των ΜΜΕ; Μας πως να κάνουν κριτική στην προπαγάνδα, όταν και οι ίδιοι κάνουν προπαγάνδα; Όταν είναι μέρος του συστήματος, το οποίο «καταγγέλουν»;
    Μα καλά, φίλε αναγνώστη, πως δέχεσαι να «συμπάσχουν» μαζί σου, κάποιοι που δεν έχουν καμμία σχέση με τα δικά σου προβλήματα και ανησυχίες; Δεν καταλαβαίνεις ότι υποκρίνονται και σε κοροϊδεύουν μες στα μάτια σου; Όταν βλέπεις τον Λαζόπουλο να βάζει παράθυρο τη φτωχή γριούλα και τον ταλαιπωρημένο συνταξιούχο και παίρνει ένα ύφος «συμπόνοιας» και «κατανόησης», σου είναι δύσκολο να καταλάβεις ότι παίζει θέατρο για να κερδίσει το εύκολο χειροκρότημα χρησιμοποιώντας την αναξιοπάθεια του συνανθρώπου του; Σου είναι δύσκολο να καταλάβεις ότι γεμίζεις τις τσέπες του, επιτρέποντάς του να σε «συμπονέσει» ή να «θυμώσει» μαζί σου; Με τι μούτρα βγαίνουν και οι δύο να καταδικάσουν τη εκρηκτική άνοδο της βίας και την εγκληματικότητας, όταν δεν έχουν την εντιμότητα -ή και τους όρχεις αν θέλετε- να καταδείξουν και να ονοματίσουν τους κύριους υπεύθυνους που λέγονται τριτοκοσμικοί λαθρομετανάστες; Λες κι ο άλλος ληστεύεται μόνος του, μαχαιρώνεται μόνος του, κακοποιείται μόνος του.
    Και πως θα μπορούσαν να το κάνουν, καθώς αμφότεροι φορώντας το προσωπείο του «ανθρωπισμού» μάς πουλάνε αντιρατσισμό και ανθρωπισμό με το κιλό; Λες κι εμείς εμείς είμαστε παλιάνθρωποι κι εκ γενετής ανήθικοι και περιμέναμε αυτούς τους δυο να μας κάνουν μαθήματα ηθικής και φιλανθρωπίας.Γιατί τους επιτρέπεις να διαμορφώνουν την γνώμη σου; Γιατί υποτιμάς την νοημοσύνη σου, περιβάλλοντάς τους με το «αλάθητο» και «ειδικό βάρος» γνώμης; Γιατί αυτή η μυθοποίηση όσων εμφανίζονται στο «γυαλί»; Γιατί αδυνατείς να καταλάβεις φίλε αναγνώστη, οτι κι αυτοί έχουν αδυναμίες και ελαττώματα τα οποία δεν φαίνονται στο «γυαλί»; Αδυναμίες που κρύβουν πίσω απ’ τις δικές μας, οι οποίες διογκώνονται μπροστά στις δικές τους, όταν τους επιτρέπουμε να «ασελγούν» πάνω μας.Γιατί τους επιτρέπεις στον εαυτό σου να κατατάσσεται σε μια αγέλη άβουλων τηλεθεατών, που μασάνε το κουτόχορτο που τους ταΐζει η κάθε «αυθεντία»; (ο Λαζόπουλος το συνοδεύει και με «απεριτίφ»). Που πρέπει να γελάσουν ή να χειροκροτήσουν, μόλις τους δώσουν το σύνθημα;
    Ξύπνα Νεοέλληνα . Εσύ δεν ζεις στην εικονική πραγματικότητα που ζουν αυτοί, αλλά στην δική σου πραγματική πραγματικότητα, που αυτοί αγνοούν, ή θέλουν να πιστεύουν πως γνωρίζουν. Είναι στο ρετιρέ της πνευματικής χειραγώγησης και είσαι στο υπόγειο της πνευματικής αποχαύνωσης. Ξύπνα…

  19. ΠΡΟΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟ ΔΗΜΗΤΡΗ
    Δυστυχως στην Έλλάδα το να είσαι άθεος (οπως εσύ)ειναι δικαίωμά σου. Αλλά το να φαντασιώνεσε ότι στην εκκλησία πηγαίνουν μόνο «κάτι γριούλες» μου δείχνει άτομο βαθύτατα κομπλεξικό και να μην πω και τι άλλο…

  20. μου ειναι παντελως αδιαφορο αν σας αρεσει η οχι ο Λαζοπουλος οπως επισης μου ειναι ακομη περισοοστερο αδιαφορο αν σας μεγαλωσαν οι ατακες των Μητσων..το μονο που χρηζει απαντησης κατα την ταπεινη μου γνωμη ειναι οι παραγραφοι
    «Αλλά και η σάτιρά του απέναντι στην κοινωνία, γίνεται πιο επιλεκτική: Όποιος δεν ανήκει στην εξουσία είναι εξ ορισμού αθώος και οι νέοι οι πιο αθώοι από όλους μαζί. Ο πολίτης δεν έχει καμία ευθύνη για τίποτα γύρω του. Δεν έχει σημασία αν μία κοινωνική ομάδα ταλαιπωρεί με κινητοποιήσεις μία άλλη (π.χ. εργαζόμενοι στα ΜΜΜ και κόσμος που τα χρησιμοποιεί). Ο Λαζόπουλος τους δικαιολογεί όλους. Για όλα φταίνε κάποιοι άλλοι. Λες και οι υπόλοιποι είμαστε ανυπεράσπιστα και άβουλα μωρά. Προσωπική ευθύνη, μηδέν».
    και επισης
    «Έχουμε φτάσει να θεωρούμε πως ό,τι ακούγεται στην ελληνική τηλεόραση ή ό,τι γράφεται στον Τύπο, είναι κατευθυνόμενο ή «γραμμή» από τα μεγάλα συμφέροντα. Ξαφνικά κανείς δεν έχει άποψη. Όλοι εξυπηρετούν «κάποιους». »
    μαλλον κανετε και εσεις αναλογη εκπομπη..Σατυρικον το κειμενο σας…ειναι δυνατον να πιστευουμε εμεις οι αδαεις και αφελεις ιθαγενεις οτι οι δημοσιογραφοι των μμε ειναι «εντολοδόχοι» ειναι δυνατόν..οποία διαστρεβλωση της πραγματικοτητας..μα οι ανθρωποι αυτοι εχουν ΙΔΙΑΝ γνωμη και αποψη και την εκφράζουν !!!Σατυρικόν…
    ειναι ποτε δυνατόν να μην εχουν ευθυνες οι ΝΕΟΙ σήμερα??/ειναι ??/ δεν ευθυνονται για την καταντια των Πανεπιστημιων, των δημοτικών και γυμνασίων, για την ανεργία, για τοσα και τόσα…ειναι δυνατόν..απορω κι εγω μαζι σας πως τους δικαιολογεί ο κατα τα αλλα ευφυης Λαζόπουλος/…Σατυρικόν λοιπον το κειμενο σας …

    υ.γ. Σατυρικόν….(με την αδεια σας κυριε Σταθη).

  21. ΟΛΑ ΚΑΛΑ Κ.ΕΛΙΖΑ ΣΥΜΦΩΝΩ ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΑΖΟΠΟΥΛΟ ΑΛΛΑ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ΠΩΣ ΦΤΑΙΝΕ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΑ ΜΜΜ;;ΕΓΩ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΚΑΤΕΒΑΙΝΩ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΜΕ ΤΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΜΕ ΤΑΛΑΙΠΩΡΟΥΝ ΑΦΑΝΤΑΣΤΑ.ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΜΕΣΟ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΠΙΕΣΟΥΝ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΟΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΟΡΙΑΚΕΣ ΟΠΩΣ ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΛΟΓΙΚΟ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΚΑΘΕ ΜΕΣΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΦΕΡΕΙ ΝΑ ΕΠΙΒΙΩΣΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΖΗΣΕΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΟΥ ΑΞΙΟΠΡΕΠΩΣ….

  22. Αυτό που με ανησυχεί περισσότερο είναι το κοινό του όταν είναι μαθητές σχολείων, οι οποίοι πάνε σύσσωμοι, ή έτσι φαίνεται. Τους χαιδεύει , τους κολακεύει… και τους κάνει σαν οπαδούς ποδοσφαιρικής ομάδας.
    Άραγε η εμφάνισή τους ώς τάξη του τάδε Γυμνασίου, γίνεται με την έγκριση του σχολείου ? Άν όχι και είναι με πρωτοβουλία κάποιων έστω αρκετών μαθητών, να εμφανιστούν εκεί όλοι μαζί, δεν θα πρέπει να αναφέρουν το όνομα του σχολείου. Οι μαθητές που δεν θέλουν να συμμετάσχουν δεν μπορούν να δείξουν την διαφοροποίησή τους. Δεν πιστεύω να γίνεται με έγκριση του σχολείου. Δεν θα έπρεπε γιατί δεν είναι κάτι που θα τους προσφέρει κάτι θετικό , αντιθέτως. Αν το γνωρίζει κάποιος παρακαλώ να μου το πει.

  23. τωρα που πηρε και αλλο σπιτι στο λονδινο το οποιο ειναι και αυτο μια πολη με προβληματα μεγαλα, θα ξερει ο ανθρωπος καλυτερα τα προβληματα μας και θα τα καταλαβιανει

  24. eine fanero oti o kata ta alla agapitos Lakis pou adiprosopeuei to klasiko ellina erxete se sygrousi me ton edelos europeo papadreou san tropo zois kai tropo skepseis…..kai distixos merikes fores xanei to paxnidi giati anoiki me ton tropo tou pio pollu sto ragia kai ligotero ston politismeno ellina…..an den to xeperasei tha anakalipsi sydoma oti ton parakolouthoun san satiro ta pio xamila pneumatika epipeda ellinon…den xero an ta konomise kai den ton niazei ki auton kai ton tzimako alla eilikrina ego an imouna sth thesi tous tha edina thetika minimata me protipa europaika pou na teriazoun ston ellina auto tha itan taledo sthn epoxi mas giati sigoura den mas teriazoun ola sa laos ap thn europi alla den boroume na meinoume kai ragiades se mia epoxi pou oloi giro mas exelisode…valkania tourkia kai tora arxizoun kai oi araves……

  25. Αυτός ο μην ξεχνάμε ότι πέρνει 170.000 euro το επισόδειο.1417 euro το λεπτό!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Αυτός σε ποιά γενιά ανήκει?πάντως όχι σε αυτή των 700 euro.(το μήνα έτσι?μην μπερδέψουμε το μήνα με το λεπτό!}
    Καλή η επαναστατική γυμναστική αλλά δεν πείθει πιά.ΔΥΣΤΥΧΩΣ

  26. Θα συμφωνήσω ΑΠΟΛΥΤΑ με το άρθρο. Καιρό τώρα εκφράζω αυτά τα λόγια σε ανθρώπους που υποστηρίζουν ότι είναι λάτρεις του αγαπητού Λάκη. Αν και είμαι στα 18 μου χρόνια έχω καταφέρει να πάρω μια ιδέα απο παλαιότερες εκπομπές του Λάκη, οι οποίες έχουν τεράστια διαφορά με το σημερικό »τσαντίρι»! Θέλω κι εγώ πίσω τον παλιό Λάκη. Τον Λάκη που σχολίαζε με έξυπνο και όχι χυδαίο τρόπο πολιτικούς και πολίτες, όχι γιατί ήθελε να βγάλει λεφτά (φυσικά και είναι σημαντικό να βγάλει) αλλά γιατί ήθελε με τα λόγια του να ξυπνήσει την Ελλάδα!!

Γράψτε απάντηση στο ονοματεπώνυμο Ακύρωση απάντησης

Please enter your comment!
Please enter your name here