ΙΕΛΚΑ: Λιγότερα ξοδεύουν τα νοικοκυριά στα σουπερμάρκετ

noikokyrio market kalathi ftwheia

Συνεχίζεται η πτωτική τάση της κατανάλωσης στα σουπερμάρκετ, σύμφωνα με τα αποτελέσματα ετήσιας έρευνας καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ.

Η πλειονότητα των καταναλωτών (60%) δηλώνουν ότι το 2015 μείωσαν την αξία των αγορών τους από το σουπερμάρκετ σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Συνολικά την τελευταία 4ετία ποσοστό άνω του 60% του καταναλωτικού κοινού δηλώνει ότι μειώνει τις αγορές του από το σουπερμάρκετ.

Συνολικά η μηνιαία δαπάνη των νοικοκυρών σε ήδη παντοπωλείου έχει μειωθεί την τελευταία πενταετία κατά 17,4% ενώ συγκεκριμένα η δαπάνη σε τρόφιμα κατά 14,8%.

Συνολικά οι δαπάνες παντοπωλείου, διατροφής και εστίασης (δηλαδή οι δαπάνες που σχετίζονται με τη διατροφή) μειώθηκαν κατά 21,4% την πενταετία 2010-2014.

Όμως ενώ η δαπάνη των νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου σε αξία μειώθηκε, η δαπάνη ως ποσοστό επί των συνολικών αγορών των νοικοκυριών έμεινε σταθερή και μάλιστα αυξήθηκε λίγο.

Ένα μεγάλο μέρος της μείωσης της δαπάνης που παρατηρείται αντιστοιχεί στην αξιοποίηση από τον καταναλωτή προσφορών και εκπτώσεων.

Συγκεκριμένα, εννέα στους δέκα καταναλωτές εξοικονομούν χρήματα μέσω προσφορών και επτά στους δέκα τουλάχιστον 5% της αξίας των αγορών τους.

Μεσοσταθμικά οι καταναλωτές δηλώνουν στην έρευνα ότι περιμένουν η δαπάνη τους στο σουπερμάρκετ το 2016 να μειωθεί κατά 3,2%.

Σχετικά Άρθρα


Αφήστε το σχόλιο σας

*

code