Ιερώνυμος «πυροβολεί» Φίλη: Έχει Λουδοβίκεια άποψη για τον εαυτό του

 

Νέα επιστολή αποστέλλει ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος  Ιερώνυμος προς πρωθυπουργό και πολιτικούς αρχηγούς εξαπολύοντας νέα βέλη εναντίον του υπουργού Παιδείας Νίκο Φίλη.

Ο  Ιερώνυμος κατηγορεί τον υπουργό Παιδείας ότι επιχειρηματολογεί απέναντι σε αιτήματα, που ουδέποτε προέβαλε η Εκκλησία, προκειμένου να προσπεράσει τις επιφυλάξεις της ως «φανατικές, παλαιολιθικές, ή αντιδημοκρατικές».

Επιπλέον, ο Αρχιεπίσκοπος διερωτάται «Άραγε στη δημοκρατική μας πατρίδα έχει χώρο η λουδοβίκεια άποψη ότι Πολιτεία είναι μόνο ο υπουργός;» αναφερόμενος στην επιχειρηματιλογία Φίλη ότι «“η Πολιτεία αποφασίζει”, σαφώς υπονοώντας ότι η Εκκλησία επιθυμεί να ποδηγετήσει στην Πολιτεία».

Στην επιστολή του σημειώνει ακόμη ότι «ήδη από το 2015 η ρητορική των εκπροσώπων του υπουργείου Παιδείας συστηματικά διαστρέβλωνε, κατά βολικό τρόπο, τον ρόλο του υπάρχοντος μαθήματος των Θρησκευτικών ως μίας δήθεν ανελεύθερης και προσηλυτιστικής διαδικασίας “παραγωγής πιστών” της ορθόδοξης Εκκλησίας μέσα στις σχολικές αίθουσες».

Σημειώνεται ότι λίγο μετά την ανάληψη του χαρτοφυλακίου της η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας Σία Αναγνωστοπούλου τάχθηκε υπέρ της απαλλαγής από το μάθημα «χωρίς οποιαδήποτε επίκληση λόγων θρησκευτικών συνειδήσεως (και κατ’ ουσίαν δηλαδή υπέρ της μετατροπής του μαθήματος από υποχρεωτικό σε προαιρετικό).

«Αργότερα εντός του έτους 2015», συμπληρώνει, άρχισε να κυκλοφορεί μία νεότερη θέση του υπουργείου Παιδείας ότι το μάθημα οφείλει να αλλάξει, διότι αίφνης η πολιτική ηγεσία άρχισε να ανησυχεί για τη διαφύλαξη της «υποχρεωτικότητάς» του εν όψει του μέχρι τότε δήθεν κατηχητικού – προσηλυτιστικού του χαρακτήρα».

Ο κκ. Ιερώνυμος με την επιστολή του αναφέρεται και στο γεγονός ότι το υπουργείο υποστηρίζει πως η ομαλή ένταξη των μεταναστών στην ελληνική κοινωνία, επιβάλλει πλέον ένα διαφορετικό μάθημα Θρησκευτικών.

Επίσης, διαμηνύει ότι «η Ορθοδοξία δεν έχει τίποτα να φοβηθεί από τη σύγκριση με τα άλλα θρησκεύματα και δόγματα. Η σύγκριση, όμως, προϋποθέτει ότι το μάθημα παρέχει στον μαθητή συνεκτική και πλήρη εικόνα της ιδιαιτερότητας της Ορθοδοξίας, δηλαδή ένα σύνολο δομημένων γνώσεων με ψύχραιμη, επιστημονική – θεολογική προσέγγιση και όχι σκόρπιες ψηφίδες κοινωνιολογικού ή φιλοσοφικού προβληματισμού με αφορμή το θρησκευτικό φαινόμενο».

Σχετικά Άρθρα


Αφήστε το σχόλιο σας

*