Ο Ιησούς: Μύθοι και αλήθειες

131
5786
Silhouette of Jesus Christ crucifixion on cross on Good Friday Easter

Ο αξέχαστος διανοητής και ζωγράφος έγραψε τις σκέψεις του στην aixmi.gr στις 23/4/2011

 

Ίσως να μη συναντήσουμε πουθενά μια ιστορία τόσο συγκλονιστική, όσο εκείνη του Ιησού του Ναζωραίου. Η φοβερή αυτή ιστορία μας διαμόρφωσε, χάραξε τη ζωή μας, μας παρηγόρησε και μας έδειξε ένα δρόμο γεμάτο διδάγματα και πρωτάκουστες αλήθειες. Η ιστορία του Ιησού είναι γεμάτη πάθη, γεμάτη δόξα, γεμάτη προδοσία, γεμάτη αθωότητα και φρικτά βασανιστήρια. Κανείς άλλος ιδρυτής θρησκείας δεν μπορεί να συγκριθεί με το μεγαλειώδες πέρασμα από τη γη εκείνου που χιλιάδες χρόνια συγκεντρώνει ένα τεράστιο πλήθος πιστών σ’ όλο τον κόσμο.

Πόσο μπορούμε να αναλύσουμε αυτό το γιγαντιαίο γεγονός που σημάδεψε την ιστορία του κόσμου; Θα προσπαθήσουμε να ερευνήσουμε δύο ξεχωριστά θέματα. Το πρώτο είναι η ιστορική αλήθεια και το δεύτερο η διδασκαλία και τα διδάγματα, του που ανανέωσαν και διαμόρφωσαν μέσα από τα κείμενα των Ευαγγελίων ένα νέο τρόπο αντιμετώπισης μιας ηθικής από επιταγές που, για πρώτη φορά, επηρέασαν τον κόσμο για τα χρόνια που ακολούθησαν. Αν δούμε την ιστορική αλήθεια, θα διαπιστώσουμε ότι δεν υπάρχει καμία πληροφορία που να τεκμηριώνει την παρουσία του Ιησού στη γη.

Η γέννηση του είναι μια υπέροχα γοητευτική ιστορία , η οποία όμως δεν μπορεί να αποδειχτεί. Η φάτνη, οι μάγοι, η σφαγή των νηπίων δεν έχουν καμιά ιστορική βάση. Ο βασιλιάς Ηρώδης ήταν ιστορικό πρόσωπο, αλλά η σφαγή των νηπίων δεν είναι εξακριβωμένη και δικαιολογημένη από καμιά μαρτυρία. Το ίδιο και η επίσκεψη του Ιησού στο ναό του Σολομώντος και, βέβαια, ο ξυλοδαρμός των εμπόρων. Ακόμη και να έγιναν ορισμένα περιστατικά, η ταραγμένη εκείνη εποχή ήταν γεμάτη από παρόμοια γεγονότα χωρίς ιδιαίτερη σημασία.

Η Ρωμαϊκή αυτοκρατορία και κατοχή είναι γεμάτη από σφαγές που συνόδευαν τις εξεγέρσεις των σκλαβωμένων λαών της Ρωμαϊκής επικράτειας. Σύμφωνα με τα ιστορικά δεδομένα, ένα πλήθος από προφήτες διεκδικούσαν το προνόμιο να σώσουν τον άνθρωπο από την αμαρτία. Ο Ιησούς, ίσως, ήταν ένας από τους Μεσσίες της εποχής.

Το ίδιο θα λέγαμε και για όλα όσα περιγράφονται στα Ευαγγέλια. Αν θέλαμε να είμαστε αντικειμενικοί, βέβαια, δεν αποκλείουμε όλα αυτά να συνέβησαν, χωρίς να μπορούμε να τα αποδείξουμε. Όπως δεν μπορούμε να αποδείξουμε την ανάσταση του Λαζάρου, την ανάσταση της κόρης του Ιαείρου και δεκάδες άλλα θαύματα που περιγράφονται στα Ευαγγέλια. Βέβαια, τα Ευαγγέλια περιγράφουν τα ίδια γεγονότα με πολλή ακρίβεια. Εκεί περιγράφονται δυο διαφορετικές παρουσίες του Ιησού. Η μια είναι η θεία και η άλλη η ανθρώπινη. Η ανθρώπινη παρουσία του ήταν πιο πειστική από την θεία. Ο Ιησούς περιγράφεται σαν κάποιος οξύθυμος αλλά και γενναιόδωρος άνθρωπος, εφόσον δεχόμαστε την ανθρώπινη υπόσταση του η ανθρώπινη φύση του Ιησού είναι υπαρκτή σε πολλά εδάφια των Ευαγγελίων.

Αργότερα στο ναό του Σολομώντος δέρνει τους εμπόρους που λυμαίνονται τον Ναό. Η ποινή της σταύρωσης ήταν συνηθισμένη στη Ρωμαϊκή αυτοκρατορία. Η περιγραφή της σταύρωσης του Ιησού, όπως περιγράφεται στα Ευαγγέλια, είναι ρεαλιστική με πολλές λεπτομέρειες ιδιαίτερα αληθινές, διότι τις παρακολουθούσε μεγάλο κοινό. Το μαρτύριο του Ιησού ήταν μέσα στο κλίμα μιας εποχής γεμάτης αγριότητες. Το μαστίγωμα, το ξύδι στο στόμα , η λόγχη στη καρδιά, το κάρφωμα στα πόδια, αλλά και η κραυγή ‘’Θεέ μου γιατί με εγκατέλειψες;’’, ερμηνεύονται με την ανθρώπινη φύση του Ιησού. Ακόμα και η φράση του προς τη μητέρα του ‘’’Γυναίκα, τι κοινό έχεις εσύ με εμένα;’’ είναι ανθρώπινη και, ταυτόχρονα, διφορούμενη.

Η σχέση του με τη Μαρία Μαγδαληνή αναφέρεται σε όλα τα Ευαγγέλια . Είναι ακόμη μια απόδειξη της ανθρώπινης φύσης του Ιησού και είναι γνωστό ότι ήταν μια ελευθέρων Ηθών γυναίκα, ‘’εν πολλαίς αμαρτίες περιπεσούσα γυνή’’. Είναι μεγαλειώδες ότι ο Ιησούς τη δέχεται στο πλάι του και εκείνη τον φροντίζει πλένοντας τα πόδια του με τα μύρα. Σε παρατήρηση κάποιων γιατί θυσίασε τόσο πολλά λεφτά για τα μύρα , αντί να τα δώσει σε κάποιους φτωχούς , ο Ιησούς απήντησε : “Δεν μου αξίζει κάποια θυσία και εμένα;”

Και αναφέρουμε, παράλληλα, την ιστορία της γυναίκας που ετοιμάζονταν να τη λιθοβολήσουν, επειδή τη θεώρησαν αμαρτωλή και τη καταδίκασαν σε θάνατο δια λιθοβολισμού. Επενέβη ο Ιησούς τότε και πρότεινε στο πλήθος: «O αναμάρτητος πρώτος τον λίθο βαλλέτω», δηλαδή αυτός που δεν έχει αμαρτίες ας πετάξει την πρώτη πέτρα. Θα πρέπει να θεωρήσουμε εδώ συγκλονιστική αυτή τη στάση, πράγμα το οποίον δεν έχει ποτέ ειπωθεί στους αιώνες.

Ο Ιησούς, όπου και αν εμφανιζόταν, γινόταν δεκτός με ενθουσιασμό και αγάπη. Την Κυριακή των Βαΐων απέδειξε τη μεγάλη του δημοτικότητα και δύναμη που ασκούσε σ’ ένα πλήθος που όλο και μεγάλωνε. Τα γεγονότα αυτά και η δήλωση του ότι μπορεί να γκρεμίσει και να ξαναχτίσει το ναό του Σολομώντα μέσα σε 3 μέρες , επέσυρε το φθόνο και τον φόβο του παλιού Ιερατείου, στην ιδέα ότι πρόκειται για ένα επικίνδυνο άτομο , που απειλούσε την ύπαρξή τους. Όχι μόνο το Ιερατείο αλλά και τη Ρωμαϊκή κυριαρχία . Έτσι εξηγείται η καταδίκη του από το φανατισμένο πλήθος , όταν απoφάσισαν δια βοής τη σταυρική θανάτωση του στη θέση του Βαραβά. Έτσι εξηγείται και η ειρωνική επιγραφή στο σταυρό ‘’Ιησούς Ναζωραίος Βασιλεύς Ιουδαίων’’.

Είναι πολύ συχνή η αναφορά του Χριστού σαν «Ιερό Σφάγιον». Τι σημαίνει αυτό; Τολμώ μια εξήγηση η οποία μπορεί να ερμηνεύσει τη θυσία του Ιησού , σαν μια θυσία που θα είναι σωτηρία για τις αμαρτίες όλων μας. Η θυσία αυτή υπάρχει σε πολλά ακόμα και πανάρχαια περιστατικά. Είναι η θυσία που εξευμενίζει τους ανθρώπους απέναντι στη Θεία οργή. Οι θυσίες ανθρώπων στους θεούς είναι γνωστές από τη Μινωική εποχή. Είναι γνωστή η θυσία της Ιφιγένειας για την επιτυχημένη εκστρατεία στη Τροία. Γνωστή, επίσης, η θυσία του Ισαάκ από τον Αβραάμ. Θυσίες στους λαούς της Μεσοποταμίας, γνωστές οι θυσίες στους λαούς των Αζντέκων στην Λ. Αμερική, καθώς και στην Αφρική. Είναι πολλοί οι λόγοι που γίνονται οι θυσίες, για την καλή έκβαση μιας υπόθεσης ,για τον εξευμενισμό των θεών, για τη σωτηρία ανθρώπων απ’ τις αμαρτίες και για πολλούς άλλους λόγους. Η θυσία ήταν κάτι πολύ συνηθισμένο σ’ όλες τις εποχές .

Στο Χριστιανισμό το ΙΕΡΟΝ ΣΦΑΓΙΟΝ είναι ο Ιησούς για να σώσει τους ανθρώπους από τις αμαρτίες , ένα είδος εξιλαστήριου θύματος. Είναι μάταιο και χωρίς νόημα να προσπαθούμε να εντοπίσουμε τα διάφορα περιστατικά της διαδρομής του Ιησού μέσα από ιστορικές μαρτυρίες ή να αμφισβητούμε την άμωμη σύλληψη της Παναγίας. Στην εποχή της Ιεράς Εξέτασης, ο σοφός Μαρτσέλλο Μπρούνο αμφισβήτησε την άμωμη σύλληψη στη γέννηση του Χριστού και το πλήρωσε με τη ζωή του. Κάηκε ζωντανός από την Ιερά Εξέταση. Πλήρωσε για κάτι το οποίο ουδείς μπορούσε να αποδείξει. Για κάτι που στηριζόταν, απλώς και μόνο στη πίστη των αγαθών χριστιανών!

Είναι χωρίς νόημα να προσπαθούμε να εντοπίσουμε ιστορικές αλήθειες στα κείμενα των Ευαγγελίων. Πιστεύω ότι δεν πρόκειται να μας βοηθήσουν σε τίποτα. Ο φόβος της Κόλασης και η προσμονή του Παραδείσου, διαμορφώνουν έναν κώδικα ηθικής, ο οποίος βάζει σε τάξη τη συμπεριφορά μιας οργανωμένης κοινωνίας.

Τα Ευαγγέλια, η διδασκαλία του Χριστού, οι παραβολές, τα θαύματα, η προφορική και γραπτή παράδοση δύο χιλιάδων χρόνων , η πίστη των απλών ανθρώπων, η ατέλειωτη σειρά των αγίων, οι Ιερές Σύνοδοι , ο Απόστολος Παύλος και, κυρίως, η παρηγοριά που παρέχει η παρουσία του θεού του Παντοδύναμου, διαμόρφωσαν ένα πνευματικό θρησκευτικό περιβάλλον, το οποίο από μόνο του αποτελεί το πνεύμα και την ουσία του Χριστιανισμού. Ο ίδιος ο Χριστιανισμός ανανεώνει τον τρόπο προσέγγισης, με πολλές πρωτοφανέρωτες εντολές που δεν τις συναντάμε σε θρησκείες του παρελθόντος.

Η αρχαία ελληνική θρησκεία του Δωδεκάθεου , αποδίδει τους θεούς και ημίθεους ‘’Κατ’ Εικόνα και καθ’ ομοίωση ‘’ των ανθρώπων, η εκπληκτική μυθολογία της αρχαίας Ελλάδας , είναι ταυτόχρονα η θεολογία της (ΗΣΙΟΔΟΣ). Η ‘’Συγνώμη’’ το ‘’αγαπάτε αλλήλους ‘’, δεν έχει καμιά σχέση με το “οφθαλμό αντί Οφθαλμού’’. Η βία και η εκδίκηση δεν έχει σχέση με το ’’ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθο βαλλέτω’’.

Ο Ιησούς καταδικάζει το πλούτο, λέγοντας ότι ο πλούσιος δύσκολα θα μπει στο Παράδεισο, διότι η πηγή του πλούτου είναι η εκμετάλλευση. Ας θυμηθούμε ότι ο Ντοστογέφσκι πριν 150 χρόνια έγραψε: ‘’όποιος έχει περισσότερα από αυτά που χρειάζεται, δεν είναι δικά του, ανήκουν σε κάποιον άλλον’’. Όλα, λοιπόν, είναι μια συμπαγής παρακαταθήκη, η οποία μας καλύπτει σε όλα τα επίπεδα. Και πιστέψετε με: “Ο ΙΗΣΟΥΣ Ο ΝΑΖΩΡΑΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ”.

131 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Kε Μυταρά είναι δικαίωμα του καθενός να πιστεύει ότι νομίζει εγώ θα σας πω ότι ο Χριστιανισμός δεν είναι απλά μια φιλοσοφία ζωής, ούτε σημαίνει τυφλή υπακοή σε απρόσωπους ηθικιστικούς κανόνες.
    Η μεγάλη διαφορά του Χριστιανισμού είναι ότι είναι περισσότερο πράγμα σχέσης παρά θρησκευτικών συνηθειών.
    Ενώ πολλές θρησκείες απαιτούν από τον άνθρωπο να κάνει ορισμένα πράγματα ή να μην τα κάνει, στον Χριστιανισμό αντίθετα, πρόκειται για σχέση προσωπική με τον Θεό και τον Χριστό.
    Είναι κάτι που δεν μπορεί να μπει σε καμία στατιστική και ούτε μπορεί να εξηγηθεί 100% επιστημονικά.Είναι υπεράνω όλων αυτή η προσωπική σχέση.
    Υπάρχουν όμως να σας πω πάνω απο 600.000 αντίγραφα της ελληνικής Αγίας Γραφής και πάνω από 500.000 ελληνικά χειρόγραφα, που περιέχουν μεγαλύτερα ή μικρότερα τμήματα της Καινής Διαθήκης.
    Τέλος, έχουν ανακαλυφθεί μέχρι σήμερα πάνω από 100 πάπυροι, ορισμένοι εκ των οποίων χρονολογούνται πολύ κοντά στα γεγονότα των παθών του Κυρίου.
    Είναι καθαρά προσωπικό το τι πιστεύει ο καθένας και δέχομαι την άποψή σας, απλά ταπεινή μου γνώμη, είναι λίγο άκαιρο το γεγονός ότι αποφασίσατε τώρα να γράψετε αυτό το κείμενο.
    Καλό Πάσχα!

  2. Με όλο τον σεβασμό η εν «πολλαίς αμαρτίες περιπεσούσα γυνή» ήταν η Κασσιανή και όχι η Μαρία η Μαγδαληνή όπως αναφέρετε…

  3. Έλενα, μόλις δημιούργησες μια ακόμα αίρεση του Χριστιανισμού. Μία απ’τις εκατοντάδες. Το έκανες λέγοντας αυτό: «Ενώ πολλές θρησκείες απαιτούν από τον άνθρωπο να κάνει ορισμένα πράγματα ή να μην τα κάνει, στον Χριστιανισμό αντίθετα, πρόκειται για σχέση προσωπική με τον Θεό και τον Χριστό.»

  4. Σχετικά με το αν υπάρχουν πληροφορίες που να τεκμηριώνουν την παρουσία του Ιησού στη γη,μπορώ να αναφέρω τα εξής : Η ίδια η Αγία Γραφή είναι η κυριότερη απόδειξη για το ότι ο Ιησούς Χριστός είναι ιστορικό πρόσωπο. Το υπόμνημα των Ευαγγελίων δεν είναι μια ασαφής διήγηση γεγονότων που συνέβησαν σε κάποιον άγνωστο χρόνο και τόπο. Δηλώνει καθαρά το χρόνο και τον τόπο με πολλές λεπτομέρειες.(π.χ. Λουκάς 3:1, 2, 21-23). Επίσης Ο Ιώσηπος και ο Τάκιτος υπήρξαν δύο αξιοσέβαστοι ιστορικοί που έζησαν τον πρώτο αιώνα και δεν ήταν Χριστιανοί όμως ανέφεραν τον Ιησού Χριστό ως ιστορική μορφή.Συγκεκριμένα ο Ιώσηπος κάνει λόγο για το λιθοβολισμό του “Ιακώβου, αδελφού του Ιησού του λεγόμενου Χριστού”(Ιουδαϊκή Αρχαιολογία, Κ΄, 200 [ix, 1]). Ο Τάκιτος έγραψε: «Ο Κρίστους [Christus, λατινική απόδοση της λέξης «Χριστός»], από τον οποίο προήλθε το όνομα [Χριστιανός], υπέστη την εσχάτη των ποινών επί αυτοκράτορος Τιβερίου από έναν από τους επιτρόπους μας, τον Πόντιο Πιλάτο».—Χρονικά (Annales), XV, 44. Τέλος σχετικά με τις ιστορικές αναφορές στον Ιησού από μη Χριστιανούς της αρχαιότητας, η εγκυκλοπαίδεια Πάπυρος Λαρούς Μπριτάννικα(Encyclopædia Britannica)
    αναφέρει: «Αυτές οι ανεξάρτητες αναφορές αποδεικνύουν ότι στα αρχαία χρόνια, ακόμα και οι αντίπαλοι του χριστιανισμού δεν αμφέβαλαν ποτέ για την ιστορικότητα του Ιησού, η οποία αμφισβητήθηκε, για πρώτη φορά, και μάλιστα με βάση ανεπαρκή στοιχεία, στα τέλη του 18ου, καθ’ όλον τον 19ο και στις αρχές του 20ού αιώνα».—Εκδοτικός Οργανισμός Πάπυρος, Τόμ. 61, σ. 335.

  5. Μιας και διανύουμε αυτές τις Αγίες Ημέρες ας ευχηθούμε το Άγιο Φώς της Αναστάσεως να φωτίσει τις ψυχές και τις ζωές όλων μας!!!

  6. Η ΕΛΕΝΗ ΕΧΕΙ ΔΙΚΙΟ..ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕΡΕΣ ΑΥΤΕΣ ΓΙΑ ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΖΩΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ.ΕΠΙΣΗΣ ΕΚΝΕΥΡΙΖΟΜΑΙ ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΟΤΑΝ ΟΙ ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΤΟΥ ΙΕΧΩΒΑ ΔΙΑΛΕΓΟΥΝ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΓΙΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΣΕ ΜΕΡΗ ΠΑΡΑΞΕΝΑ ΝΑ ΜΑΣ ΜΙΛΗΣΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟΝ «ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ» ΙΗΣΟΥ.ΕΛΕΟΣ… ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ

  7. Ο κύριος Μυταράς μοιράζεται μαζί μας τους στοχασμούς του.

    Αν σας ενδιαφέρει να διαβάσετε μια βαθειά ψυχολογική, διορατική, ανατρεπτική, λογική και συνάμα κοινωνική ερμηνεία της ιστορίας του Ιησού σας προτείνω ανεπιφύλακτα να ξεφυλλίσετε σε κάποιο μεγάλο βιβλιοπωλείο τη «ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ» του Wilhelm Reich.

    Πρόκειται για μια ερμηνεία τόσο της ιστορίας του Ιησού όσο και του τρόπου με τον οποίο η ανθρωπότητα
    εξακολουθεί και δολοφονεί τη ζωή ακόμη και σήμερα με τόσους πολλούς τρόπους…

  8. Κύριε Μυταρά ειλικρινά η απογοήτευση που ένοιωσα διαβάζοντας σας είναι μεγάλη. Δυστυχώς ένας άνθρωπος των γραμμάτων, ένας καλλιτέχνης, ένας σκεπτόμενος.. αποδεικνύεται ημιμαθής..
    Ναι η Μαρία η Μαγδαληνή αναφέρεται πολλές φορές στα Ευαγγέλια όπως λέτε.. πουθενά όμως δεν αναφέρεται ότι ήταν η πόρνη που νομίζουμε..
    Δυστυχώς είναι ένα λάθος που και εσείς κάνατε..
    Όχι μόνο στις γραφές αλλά ακόμα και στην πλειοψηφία των απόκρυφων ευαγγελίων (εκτός από δύο), δεν αναφέρεται κάτι τέτοιο..
    Και στις πολλές αναφορές της Γραφής που εσείς γράψατε γράφει οτι η Μαγδαληνή ήταν κάποια γυναίκα που ο Ιησούς θεράπευσε γιατί ήταν δαιμονισμένη και όχι πόρνη..
    Θα περίμενα μία προσεκτικότερη άποψη από έναν άνθρωπο σαν εσάς ..
    Μία πρόχειρη έρευνα, ή απλά, ακόμα και μία επιφανειακή ανάγνωση όλης της Γραφής θα σας πείσει..

    Όσο για για την ιστορική παρουσία του Ιησού στην γη, δεν θα βασιστούμε στις γραφές, γιατί θα τις αμφισβητήσετε. Θα υποθέσω οτι δεν έχετε ποτέ ακούσει για τις «Ουδέτερες» από θρησκευτική άποψη, αναφορές του ρωμαϊκού στρατού, (κάτι σαν τα βιβλία των αξιωματικών υπηρεσίας στην εποχή μας) που αναφέρουν πολλά από τα γεγονότα της εποχής όπως και την παρουσία του Ιησού.

    Δεν χρειάζεται νομίζω να αναφέρω οτι θεωρώ όλο τον συλλογισμό σας, το λιγότερο άστοχο, πρόχειρο και λανθασμένο..
    Ειλικρινά λυπάμαι

    Καλή Ανάσταση

  9. Άντε μπράβο σιγά σιγά να λέμε την αλήθεια. Ο Χριστιανισμός (όπως και οι περισσότερε θρησκείες) είναι μεγάλη ΜΠΟΥΡΔΑ. Πιο κομψά, παραοροίον της φιλοσοφίας.

  10. Λυπηθηκα πολυ διαβαζοντας αυτο το αρθρο!!! Πολλες ανακριβειες και τοση αμφισβητηση για το προσωπο του Χριστου ο οποιος και μετα τον θανατο του αποδυκνειει συνεχως την θεοτητα του με τα θαυματα που συντελουνται στο ονομα του ανα τους αιωνες…
    Καλη Ανασταση

  11. Ο καθένας έχει το δικαίωμα ν’αμφισβητήσει την θεϊκή φύση του Χριστού, αλλά κανένας δεν έχει το περιθώριο ν’αμφισβητήσει την ύπαρξη του Χριστού. Υπάρχουν πολλές πηγές (Χριστιανών & μη) που καταγράφουν την ύπαρξη του Χριστού.
    «Όστις θέλει, οπίσω μου ελθείν» (Όποιος θέλει, ας με ακολουθήσει) είπε ο Χριστός. Όπως είπε και: «Πίστευε και μη, ερεύνα» (Είτε πιστεύεις, είτε δεν πιστεύεις, ερεύνα).

  12. 
      
    2 
    
    
      
    
      „ :
    1. Φλάβιος Ιώσηπος
    2. Πόντιος Πιλάτος
    3. Θαλλός
    4. Μαρα Βαρ Σεραπίων
    5. Τάκιτος
    6. Σουετώνιος
    7. Πλίνιος ο Νεώτερος
    8. Νουμήνιος
    9. Φλέγων
    10. Γαληνός
    11. Λουκιανός
    12. Κέλσος
    13. Μαρτυρίες αιρετικών
    14. Ταλμούδ

  13. Οι ιστορικοί σήμερα αποδέχονται την ύπαρξη του Χριστού. Γι αυτό άλλωστε και έχουν χωρίσει την ιστορία σε 2011 χρόνια από την γέννηση του Χριστού και την περίοδο πριν από την γέννηση την χαρακτηρίζουν ως Προϊστορία. Αυτό που τίθεται σε αμφιβολία είναι η θεϊκή του υπόσταση. Με άλλα λόγια, ο Χριστός υπήρξε ως πρόσωπο, αλλά δεν έχουν αποδειχτεί τα θαύματα, η ανάσταση, η άσπιλος σύλληψη κλπ. Αυτό είναι θέμα πίστης. Όμως η ύπαρξη του Ιησού δεν αμφιβητείται ούτε από τους Μουσουλμάνους οι οποίοι τον θεωρούν προφήτη του Αλλάχ (κι όχι θεάνθρωπο). Πέρα από την όποια ερμηνεία δίνει κανείς, ο Χριστός ήταν υπαρκτό πρόσωπο.

  14. Να συμπληρώσω ότι ο διαχωρισμός των εποχών από τους ιστορικούς σε 2011 χρονια ιστορίας και σε χιλιάδες χρονια προϊστορίας δείχνει ποσο τεραστια ήταν η επίδραση του Χριστού πάνω στους ανθρώπους ανεξάρτητα από το αν πιστεύει κανεις ή όχι. Αυτό είναι άλλο θέμα.

  15. Οι θρησκιες ειναι απλα ανονυμες εταιριες με οτι αυτο συνεπαγεται….ελεγχος…εξουσια και κερδος!Απλα πραγματα!!Τι προσφεραν και τι προσφερουν οι θρησκιες στον ανθρωπο????Αιμα και πονο….ειδικα ο χριστιανισμος.Ο Χριστος υπηρξε, ωστοσο ποτε δε ζητησε απο τον ανθρωπο να τον εκμεταλεφτει,οπως εκανε και κανει ακομα ο ανθρωπος!!!Το θεμα δεν ειναι τι γνωριζουμε για τον Χριστο αλλα αυτα που δεν γνωριζουμε,αυτα που χαθηκαν (σκοπιμως η οχι).Ο καθενας πιστευει οτι γουσταρει,απλα καλο θα ειναι να σκεφτομαστε και λιγο και να μην ειμαστε προβατα!!!Το ‘Πιστευε και μη Ερευνα’ ειναι η τελεια ρηση που εγραψε ενα τελειο μυαλο και αναφερεται στα ‘προβατα’.Τι σχεση εχει η Εκκλησια με τον Χριστο???Καμια!!
    Τι σχεση εχει η Εκκλησια με τον Πιστο???Πελατιακη!!!
    Αντε Καλα Μυαλα και το Σαββατο της Αναστασης Να σας βρει στα Μπουζουκια….οεο

  16. Αχ κύριε Μυταρά μου, σας χάρηκα σαυτο το αρθρο. Χάρηκα το «καθαρό σας βλέμμα» πάνω στο θέμα του Χριστιανισμού.Ειδικά στην 3ηκαι 4η απο το τέλος παράγραφο,περιγράφετε την πεμπτουσία της θρησκείας.Αυτό είναι.Μια παρηγορία στο φοβο του θανάτου και στην απόγνωση της ύπαρξης! Τα υπόλοιπα είναι χειραγώγηση και εκμετάλευση του «ποιμνίου» ανα τους αιώνες.
    Όσο για τη σχέση ημών των Ελλήνων με αυτή τη θρησκεία, παραπέμπω όποιον ενδιαφέρεται, στο εκπληκτικό βιβλίο της αείμνηστης Λιλής Ζωγράφου «ΑΝΤΙΓΝΩΣΗ»

  17. εγω θα προτεινα σε ολους να διαβασουν Λιαντινη. δυστυχως η μεγαλη πνευματικη παρακαταθηκη που αφησαν οι Ελληνες χρησιμοποιειται μονο για να φουσκωνουν τα στηθη απο υπερηφανεια, οπως οταν φοραμε ενα ομορφο διαμαντενιο κοσμημα. ο τροπος ζωης που υπεδειξαν αυτοι που κατοικουσαν καποτε στα μερη μας ειναι δυσκολος, ειναι ο δυσβατος δρομος του Ηρακλη. αντιθετως διαλεξαμε να λατρευουμε τους εισαγωμενους σκοταδιστες και πολεμιους της ανθρωπινης φυσης, αυτης που κοιταει τον ουρανο οχι για να δει το θεο, αλλα για να δει που φτανουν τα ορια της. ελπιζω να μη με παρεξηγησουν καποιοι, δεν αναφερομαι στο μεγαλο ανθρωπο Ιησου αλλα σε αυτους που τον εκμεταλλευτηκαν μεσα στους αιωνες.

  18. συμφωνω με αρκετα απο οσα αναφερει το κειμενο και σιγουρα ο καθενας μπορει να πιστευει οτι θελει.Αυτο που ηθελα απλα να επισημανω ειναι,οτι αυτες τις μερες αυτο το κειμενο ειναι »φαινομενικα» ακαιρο,η ισχυς του πεφτει αισθητα και σιγουρα απορριπτεται και πιο ευκολα.Αλλα εκτος απο το οτι ειναι πασχα,η εποχη αυτη της περιβοητης κρισης,ειναι γενικα μια περιοδος που οι ανθρωποι πιανονται απο καθε λεπτομερια που πιθανως να τους δωσει μια ελπιδα παραπανω.Αλλωστε ακομα και οι πιο σκληροπυρηνικοι χριστιανοι,παραδεχονται οτι η θρησκεια ειναι μια διεξοδος απο τα προβληματα.οποτε για να ανοιξει ενα τετοιο θεμα ειναι αρκετα δυσκολο αλλα καλο ειναι αν θιγεται. ευχαριστω για τον χρονο σας!

  19. Καταρχήν ο καθένας μπορεί να πιστεύει όπου θέλει,αυτό είναι αναφέρετο δικαίωμα,όμως το να μπαίνουν διάφοροι ανόητοι εδώ και να γράφουν βρισιές για το Χριστιανισμό είναι τουλάχιστον ανάρμοστο και δεν τους τιμά καθόλου.Επειδή προσωπικά είμαι χριστιανός,όχι μόνο κατά όνομα αλλά κατά ουσία πιστεύω,έχω διαβάσει αμέτρητα άρθρα για τη ζωή του Χριστού αλλά και γενικότερα του Χριστιανισμού.Ενδιαφέρον το άρθρο αν και με πολλές ιστορικές ανακρίνιες,τις περισσότερες εκ των οποίων τις ανέφεραν προηγούμενοι σχολιαστές.Αρχικά να ανφέρω πως Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑ,όπως και οι ίδοι οι θεολόγοι υποστηρίζουν,είναι η αποκάλυψη του θεού στον άνθρωπο μέσω του Χριστού και η φιλοσοφία που εκείνος μας δίδαξε και όχι ένα ξερό σύνολο κανόνων.Συμφωνώ με τις διορθώσεις που έκαναν και άλλοι σχολιαστές…ούτε η ιστορική ύπαρξη του Ιησού Χριστού είναι αναπόδηχτη(υπάρχει πλήθος αναφορών ανθρώπων της εποχής,είτε χριστιανών είτε όχι)ούτε η Μαρία η Μαγδαληνή είναι η πόρνη που αναφέρεται,αντιθέτως σε γνωστικό ευαγγέλιο με το όνομα της άναφέρεται ως η πρώτη απόστολος του Χριστού,εξάλλου δεν είναι τυχαίο πώς ήταν η πρώτη που είδε τον Χριστό ανεστημένο και μετέφεραι το μήνυμα στους άλλους μαθητές.Αυτό που πρέπει πάντα να θυμόμαστε είναι πως ο θεός δεν μπορεί να κατανοηθεί σαν ένοια από τον άνθρωπο,και ο Χριστός ήταν και από τα 2…και πάντα στη ζωή μας αν θέλουμε να είμαστε σωστοί άνθρωποι και καλοί χριστιανοί να αναρωτιόμαστε τι θα έκανε ο Χριστός,μόνο έτσι θα κρατήσουμε αυτή την πολύτιμη φιλία μαζί του!

  20. κ. Μυταρά
    Όπως προκύπτει, ο Χριστιανισμός επεβλήθη , βιαίως , τον 4ο αιώνα από τον Κωνσταντίνο ο οποίος επέβαλε και τα τι πρέπει και τι δεν πρέπει αυτής της θρησκείας. Οι ηγέτες του Χριστιανισμού με πράξεις όπως τον βίαιο θάνατο του σοφού Μαρτσέλο Μπρούνο αλλά και της φιλοσόφου Υπατίας και τόσων άλλων αλλά η καταστροφή μνημείων και καταγεγραμμένης σοφίας και η διατήρηση αυτής της βίας για 1100 χρόνια ,επέβαλαν τις απόψεις τους ώστε σήμερα από κάποιους να θεωρούνται ως αλήθειες τα αναπόδεικτα που λες.
    Σοφία είναι το «εν οίδα ότι ουδέν οίδα» . Σοφία είναι το «γηράσκω αεί διδασκόμενος». Σοφία είναι π.χ. να γνωρίζεις την δομή του σύμπαντος όταν τον 15ο αιώνα η κοινωνία πίστευε ότι η γη είναι επίπεδος!!!
    Η ύπαρξη Παραδείσου και Κολάσεως θεμελιώνει το ιδιοτελές κίνητρο ηθικής, τον φόβο, ενώ πραγματικά υγιές κίνητρο είναι η Φιλοσοφία και η συνείδηση.
    Δια του Χριστιανισμού μας έχει επιβληθεί η Εβραϊκή άποψη περί του βίου. Στο Ελληνικό γάμο ακούγονται «συ νύμφη μεγαλύνθιτι ,ως η Σάρα ….» και «των προπατόρων ημών Αβραάμ Ισαάκ και Ιακώβ» και τρέχα γύρευε.
    Αλήθεια, που είναι ο Ναός του Σολομώντος; Υπήρξε ποτέ;
    Και αυτό το Πάσχα με συνεπαίρνει το γεγονός ότι θα συγκεντρωθούμε οι συγγενείς θα ψήσουμε το αρνί και θα ζήσουμε την εορταστική αυτήν ατμόσφαιρα που τόσο έχουμε ανάγκη.
    Να σημειώσω , τέλος, ότι δισεκατομμύρια κατοίκων του πλανήτη έχουν άλλες περί θεού απόψεις χωρίς αυτό να τους εμποδίζει να διάγουν τον βίο τους όπως και οι Χριστιανοί. Η κάθε θρησκευτική εκδοχή πιστεύει ότι όλοι οι άλλοι είναι πεπλανημένοι, αιρετικοί, και ότι αυτή κατέχει το σωστό. Αυτό το διχαστικό, μέχρι μίσους στοιχείο δεν μπορεί να ενώνει τους ανθρώπους. Η φιλοσοφία των Ελλήνων που αποδέχεται τον άνθρωπο όπως είναι, ενώνει έτσι γίνονται Ολυμπιάδες, ΟΗΕ, διακρατικές σχέσεις, πολιτιστικές ανταλλαγές, γάμοι κ.λ.π.΄μεταξύ ανθρώπων με θρησκευτική, φυλετική, πολιτική ή άλλη ιδιαιτερότητα. Μια φιλοσοφία που ενώνει αυτό είναι ΑΓΑΠΗ.

  21. απο που ξαφνικα προεκυψε αυτο το ‘πιστευε και μη,ερευνα’?αν ειχε το νοημα που λετε,θα ελεγε ‘πιστευε η μη,ερευνα’.ΑΝ ο χριστος υπηρξε,το μηνυμα του προς την ανθρωποτητα ‘βιασθηκε’ απο την εκκλησια!

  22. Δεν ξέρω από πού να αρχίσω και που να τελειώσω …
    Κύριε Μυταρά λέτε ότι τα ευαγγέλια παρουσιάζουν ιστορικές αλήθειες γιατί περιγράφουν τα ίδια γεγονότα. Προφανώς και φαίνονται να είναι έτσι αφού είναι προσεκτικά επιλεγμένα από ένα σύνολο ευαγγελίων και προσεκτικά τροποποιημένα τα μεταγενέστερα χρόνια για να υπηρετούν τις ορέξεις τον «άγιων» πατέρων μας. Κατά τα άλλα είναι γεμάτο ακριβείς αντιγραφές το ένα από το άλλο και σχεδόν όπου περιγράφουν τα ίδια γεγονότα διαφωνούν κάθετα (π.χ. πότε γεννήθηκε ο Χριστός, τι είπε ο Χριστός στο Πόντιο Πιλάτο ή στο σταυρό κ.λ.π.)
    Όσο για τις ιστορικές αλήθειες των ιερών βιβλίων ρωτήστε και τους Μουσουλμάνους (π.χ. ο Μωάμεθ πετούσε με το άλογο του, έσκισε το Φεγγάρι στα δύο κλπ), του Ινδουιστές κλπ.

    Για την πρωτοτυπία στην ηθικότητα του Ιησού … ρωτήστε τους Τζαϊνιστές (ή παρόμοια γνωρίστε τι είπαν ο Ζωροάστρης, ο Βούδας, ο Κομφούκιος, ο Επίκτητος και πολλοί άλλοι πολύ πριν τον Ιησού). Παραθέτω στα Αγγλικά μια πρόταση από το ιερό βιβλίο των Τζαϊνιστών που χρονολογείται 1000 πΧ. «Do not injure abuse, oppress, enslave, insult, torment, torture or kill any creature or living being». Συγκρίνεται την πρόταση αυτή με όλη την ηθική της Βίβλου. Το “ιερό” βιβλίο που εκτός από τις αντιεπιστιμονικές, ανιστόριτες, ανήθικες, και παράλογες ιστορίες που γράφτηκαν από αγράμματους βοσκούς τις εποχής του σιδήρου υπάρχουν ιστορίες και κανόνες στους οποίους οφείλονται κάθε λογής ανηθικότητες, από λιθοβολισμούς για μοιχεία και ομοφυλοφιλία, έως κλειτοριδοκτομές, ρατσισμό, φεμινισμό, ειδισμό, κάψιμο μαγισσών και αιρετικών (συν εβραίων), σκλαβιά και πόλεμοι Και τι είπαν γι’ αυτά ο Θεός, ο Χριστός, οι “άγιοι”, οι πατέρες της Εκκλησίας; ΤΙΠΟΤΑ και σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα προώθησαν αυτά τα γεγονότα. Τι είπε ο Ιησούς για τη σκλαβιά αλήθεια; Τι είπε για την υποταγή στην κάθε εξουσία (βλέπε Καίσαρα);

    Ξυπνήστε Έλληνες, καταλάβετε επιτέλους ότι προσκυνάτε τον παραλογισμό και αυτούς που προσπάθησαν (και ως ένα βαθμό τα κατάφεραν) να καταστρέψουν το Ελληνικό μεγαλείο. Διαβάστε τον Ιουστινιανό και τον Θεοδοσιανό κώδικα να δείτε την αγάπη του “Ελληνικού” και Χριστιανικού Βυζαντίου προς τους Έλληνες.

    Το αν ο Χριστός ήταν ιστορικό πρόσωπο δεν αλλάζει στο παραμικρό όλα τα παραπάνω.

  23. θα συμφωνήσω με τον κο Μυταρά, ότι η ουσία του Χριστιανισμού είναι ΑΓΑΠΑΤΕ ΑΛΛΗΛΟΥΣ και όλα τα άλλα είναι για ατέρμονες συζητήσεις. Αν δεν υπάρχει ΑΓΑΠΗ, ΘΥΣΙΑ, ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ δεν υπάρχει Χριστός, δεν υπάρχει σωτηρία επίγεια ούτε μετα θάνατον. Ζούμε οιτρή πλάνη προσπαθώντας να αποδείξουμε αν ο Ιησούς ήταν ιστορική πραγματικότητα ή όχι. Κανένας ιεροξεταστής, κανένας βιαστής ανηλίκων, κανένας δεσπότης κύναιδος δεν βρίσκεται μέσα στην ατελείωτη αγάπη του Χριστού. Το πως και γιατί ή ιστορία μας έκανε Χριστιανούς το αφήνω στους ειδικούς. Σε μένα αφήνω την αιώνια μου νοσταλγία για την ΑΓΑΠΗ που μου λέιπει, για την ΘΥΣΙΑ που δεν έχω προσφέρει στον συνάνθρωπό μου, για την ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ που δεν έχω δείξει ούτε καν στον φίλο μου. Το αν πιστεύουμε στον Χριστό ή στους 12 Θεούς δεν έχει τόση σημασία κατα την γνώμη μου όση έχει η πίστη στην αγάπη και στην ανθρώπινη ζωή που τα έχουμε καταρρακώσει, πληγώσει, δολοφονήσει αγαπητοί μου.

    Αγαπάτε Αλλήλους Αγαπητοί και Ο Ιησούς μέσα μας ας φωτίζει τα βήματά μας

  24. Ο θεός μας αγαπάει βρε παιδιά. Αλλά έχει ένα μικρό ελάττωμα… Χρειάζεται λεφτά. Χρειάζεται συνέχεια λεφτά…
    Ας αφήσουμε τα δόγματα και τις θρησκείες και ας δούμε πως μπορεί ο καθένας ξεχωριστά να σώσει αυτόν τον κόσμο έτσι όπως τον καταντήσαμε. ΚΑΝΕΝΑΣ «θεος» και κανένας μεσσίας δεν μπορεί να τον σώσει και αυτό το είδαμε και το βλέπουμε. Από τον καθένα μας εξαρτάται η τύχη του κόσμου γιατί ο καθένας μας είναι ο κόσμος και η αλλαγή που μπορεί να έρθει…

  25. Γράψατε: «Ο Ιησούς καταδικάζει το πλούτο, λέγοντας ότι ο πλούσιος δύσκολα θα μπει στο Παράδεισο, διότι η πηγή του πλούτου είναι η εκμετάλλευση. Ας θυμηθούμε ότι ο Ντοστογέφσκι πριν 150 χρόνια έγραψε: ‘’όποιος έχει περισσότερα από αυτά που χρειάζεται, δεν είναι δικά του, ανήκουν σε κάποιον άλλον’’.». Συμπέρασμα; Χριστός ή Μαρξ;;;

    Ο χριστιανισμός… είχε και τις σκοτεινές του πλευρές, εδραιώθηκε θανατώνοντας τους Εθνικούς, ήρθαν οι Σταυροφορίες, η Ιερά Εξέταση, ο Μεσαίωνας.

    Ο μαρξισμός… είχε και τις σκοτεινές του πλευρές, εδραιώθηκε σκοτώνοντας 20.000 Αστούς, ήρθε ο Στάλιν, το Γκούλαγκ Αρχιπέλαγο, η Δικτατορία του Προλεταριάτου απέτυχε παταγωδώς.

    Μήπως ήρθε ο καιρός του ΠΛΑΤΩΝΑ; Το κοινωνικό κράτος (σοσιαλισμός ήταν το όραμα που κακοποιήθηκε) με την πλατωνική έννοια: κανείς να μην είναι υπερβολικά πλούσιος και κανείς να μην είναι υπερβολικά φτωχός. Και ο πιο φτωχός πολίτης να έχει μια αξιοπρεπή ζωή και να μπορεί να συμμετέχει στον τεχνολογικό και πολιτιστικό πολιτισμό. Αυτή άλλωστε είναι και η πεμπτουσία της δημοκρατίας.

    ΚΑΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ προς το πρόν…

  26. Αναφερόμενος στον κύριο που έγραψε ότι:

    «Όπως προκύπτει, ο Χριστιανισμός επεβλήθη , βιαίως , τον 4ο αιώνα από τον Κωνσταντίνο ο οποίος επέβαλε και τα τι πρέπει και τι δεν πρέπει αυτής της θρησκείας.»

    Θα λέγαμε ότι αυτό προκύπτει μόνο από επιστημονικής φαντασίας σενάρια!

    Το διάταγμα των Μεδιολάνων, οι Ρωμαίοι ΥΠΟΧΡΕΩΘΗΚΑΝ να το παραχωρήσουν, επειδή όσο έσφαζαν, τόσο πλήθαιναν οι Χριστιανοί. Πλέον, το μεγαλύτερο μέρος του στρατεύματος ήταν Χριστιανοί! Ήταν ανύμποροι να σταματήσουν τον Χριστιανισμό.

    Μόνο ένας απόλυτος παραλογισμός θα υπαγόρευε την ιδέα ότι ο Χριστιανισμός εξαπλωνόταν ασταμάτητα όταν διωκόταν μέχρι θανάτου, και όταν έγινε ειρήνη, θα σταματούσε την εξάπλωση! Ο Χριστιανισμός εξαπλωνόταν διαρκώς και ασταμάτητα μέχρι να κατακλύσει την αυτοκρατορία. Κανείς Ρωμαίος δεν θα υποστήριζε τον Χριστιανισμό για πλάκα! Ο Χριστιανισμός σταμάτησε να διώκεται μόνο όταν ήταν ανήμποροι να τον σταματήσουν.

    Οι πραγματικοί ερευνητές, και όχι οι διάφοροι «ερευνητές» που κάνουν πλάκα στο διαδίκτυο, μιλούνε για μία ειδωλολατρία σε πλήρη παρακμή:

    «Τον τέταρτο αιώνα ο παγανισμός μοιάζει με ζωντανό πτώμα που αρχίζει να διαλύεται μόλις το κράτος παύει να τον υποστηρίζει. Και είναι δύσκολο να πιστέψουμε ότι η προσπάθεια του Ιουλιανού να τον αναστήσει με ένα μείγμα αποκρυφισμού και ηθικολογίας μπορούσε να έχει κάποια μόνιμη επιτυχία, ακόμη κι αν εκείνος είχε ζήσει για να επιβάλει το πρόγραμμα του. Η ζωτικότητα είχε χαθεί […] Ένας λόγος για την επιτυχία του χριστιανισμού ήταν απλώς η αδυναμία και η κόπωση του αντιπάλου- ο παγανισμός είχε χάσει την πίστη του τόσο στην επιστήμη όσο και στον εαυτό του. Ο χριστιανισμός, από την άλλη, κρίθηκε άξιος να ζήσει επειδή θεωρήθηκε άξιος να πεθάνει κανείς γι’ αυτόν. Είναι προφανές ότι ο Λουκιανός, ο Μάρκος Αυρήλιος, ο Γαληνός και ο Κέλσος ήταν, παρά τις απόψεις τους, εντυπωσιασμένοι από το θάρρος των χριστιανών απέναντι στο θάνατο και στο μαρτύριο. Και αυτό το θάρρος πρέπει να αποτέλεσε την πρωταρχή πολλών προσηλυτισμών»

    (Dodds R. Ε., «Εθνικοί και Χριστιανοί σε μια Εποχή Αγωνίας», Αλεξάνδρεια, Αθήνα 1995, σελ. 203-204.)

    «Η ιδέα ότι η αδυναμία της ειδωλολατρίας προκλήθηκε από τη χριστιανική πολιτική δύναμη, αποτυγχάνει να εξηγήσει πώς ο Χριστιανισμός κατόρθωσε και ήταν τόσο επιτυχημένος […] Το γεγονός ότι ο Χριστιανισμός ήταν σε θέση να ενσφηνώσει μια σημαντική θέση για τον ίδιο ενάντια στην αντίδραση της ειδωλολατρίας, κατευθύνει το επίκεντρο της προσοχής μας στα σημάδια αδυναμίας στην ειδωλολατρία»

    (Rodney Stark, «Η Εξάπλωση του Χριστιανισμού», ό.π., σελ. 298)

    Αυτό είναι σαφές: ο Ιουλιανός κλαίγεται που τεράστιες πόλεις δεν προσφέρουν στο Δωδεκάθεο τίποτα για θυσία, ούτε όταν ήταν ο ίδιος αυτοκράτορας! Κλαίγεται στις επιστολές του που μέλη της οικογένειας φανατικών ιερέων της ειδωλολατρίας γίνονται Χριστιανοί!

    Και αυτά τα παραμύθια για την «βία» των Χριστιανών, τα διαψεύδει ο ιδανικότερος μάρτυρας: ο ΙΔΙΟΣ ο Ιουλιανός που λέει στους ειδωλολάτρες:

    «Είναι ντροπή, τη στιγμή που κανένας από τους Ιουδαίους δεν επαιτεί, τη στιγμή που οι ασεβείς Γαλιλαίοι ΤΡΕΦΟΥΝ κοντά στους δικούς τους ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΔΙΚΟΥΣ ΜΑΣ, να στερούνται οι δικοί μας τη βοήθεια μας […] Δεν είναι σωστό ν’ αφήνουμε να συνεχίζουν τα ΚΑΛΑ μας ΕΡΓΑ άλλοι ζηλωτές, κι εμείς να τα ΝΤΡΟΠΙΑΖΟΥΜΕ με την ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΜΑΣ. Με τον τρόπο αυτό ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΠΟΥΜΕ ΤΗ ΛΑΤΡΕΙΑ ΤΩΝ ΘΕΩΝ»

    (Ιουλιανός, Επιστολαί, #84: «προς τον Αρσάκιο, αρχιερέα της Γαλατίας», μτφρ. στο: Ιουλιανός, Άπαντα #4 (σειρά «Οι Έλληνες» #277), Κάκτος, Αθήνα 1993, σελ. 275-277.)

    Αυτή η ΟΜΟΛΟΓΙΑ του ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ, ότι οι Χριστιανοί αγαπούν και τρέφουν μέχρι και τους μέχρι χτες διώκτες τους, είναι η μεγαλύτερη διάψευση σεναρίων επιστημονικής φαντασίας περί βίαιας επικράτησης.

    Και φυσικά, το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος των νέων χριστιανών ήταν Έλληνες, ή ελληνιστές. Άνθρωποι δηλ. με ελληνική παιδεία. Έχει πεθάνει ΟΡΙΣΤΙΚΑ αυτό το παραμύθι κάποιων διαδικτυακών «συγγραφέων». Τα ΠΑΝΤΑ έχουν απαντηθεί και διαψευσθεί οριστικά και αμετάκλητα.

    Αν φυσικά κάποιος θέλει να διαβάσει πραγματικά βιβλία και ιστοσελίδες που αναφέρουν τις πηγές τους, και όχι κατεβατά κειμένων χωρίς καμία υποστήριξη από την επιστήμη.

  27. Μια απάντηση ακόμα να μου συγχωρήσετε, προς τον Freethinker:

    Τα κείμενα της Κ.Δ. δεν είναι ιστοριογραφία. Είναι επιλεγμένα στιγμιότυπα από τον Βίο της πρώτης Εκκλησίας και του Χριστού με σκοπό την θεολογική τους ερμηνεία. Πρέπει να ξέρουμε ότι αξίζουν την παγερή μας αδιαφορία, αναφορές σε διαφωνίες των ευαγγελίων. Μια τίμια προσέγγιση θα έδινε εξίσου βάση στις ομοιότητές τους, σε ΟΛΑ τα βασικά συστατικά της θεολογίας της Εκκλησίας. Πουθενά δεν μπορεί να αποδειχτεί ότι οι ευαγγελιστές δεν γνώριζαν την ιστορική παράδοση, διότι ακόμα και εκεί που κάποιοι βλέπουν αντιφάσεις είναι γεμάτα με ομοιότητες τα κείμενα. Οι ευαγγελιστές ΜΟΝΟ επιλέγουν που θα δώσουν βάση και που όχι, τι θα τονίσουν περισσότερο και τι λιγότερο σε σχέση με τις λεπτομέρειες, ώστε να αποδώσουν με θετικότερο τρόπο την θεολογία τους. Αντιφάσεις και μή ιστορικότητα, ονειρεύονται ακόμη κάποιοι, αλλά δυστυχώς αυτό βρίσκεται πλέον στα πλαίσια της παραφιλολογίας.

    Και κοιτάξτε επίσης, πόση δυστυχώς άγνοια υπάρχει στο ερώτημα, τι ειπώθηκε περί ΔΟΥΛΕΙΑΣ στην Κ.Δ.!!!!!!

    Μα η Καινή Διαθήκη καταδικάζει με τον φοβερότερο τρόπο την υποδούλωση ανθρώπων!! Στην Α΄ Τιμ. 1,9-11 αναφέρεται:

    «ειδώς τούτο, ότι δικαίω νόμος ου κείται, ανόμοις δέ καί ανυποτάκτοις, ασεβέσι καί αμαρτωλοίς, ανοσίοις καί βεβήλοις…ανδραποδισταίς, ψεύσταις, επιόρκοις, καί εί τι έτερον τή υγιαινούση διδασκαλία αντίκειται».

    Κατά συνέπεια, από την ίδια την Κ.Δ. όσοι υποδουλώνουν ανθρώπους (ανδραποδισταί), καταδικάζονται ως ασεβείς, άνομοι, ανόσιοι, βέβηλοι και καταπατητές της ορθής χριστιανικής διδασκαλίας!!!!

    Ρωτάμε τι είπε για την δουλεία, όταν την ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΕΙ ως πράξη άνομη, ανόσια και βέβηλη;;!!!

    Ρωτάμε επίσης τι είπαν οι Πατέρες για την ΔΟΥΛΕΙΑ;; Ας διαβάσουμε ένα κείμενο, από έναν από τους ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΥΣ ΠΑΤΕΡΕΣ της Εκκλησίας, που όμοιό του δεν έχει γραφτεί ούτε στην εποχή του «Διαφωτισμού» (όπου η δουλεία ήταν μέσο να κερδίζει χρήματα ο γνωστός μας Βολταίρος, επενδυτής δουλεμπορικών στη Γαλλία!!!)

    Γράφει ο Γρηγόριος Νύσσης με τρόπο αποστομωτικό για όσους ξεχνάνε τι είπαν οι Πατέρες για τη δουλεία:

    «Εκτησάμην γάρ, φησί, δούλους και παιδίσκας…Οράς τόν όγκον τής αλαζονείας; Θεώ άντικρυς η τοιαύτη φωνή αντεπαίρεται […] ως ανδρών τε άμα καί γυναικών εαυτόν κύριον οίεσθαι, τί άλλο καί ουχί διαβαίνει τή υπερηφανία τήν φύσιν» (PG 44,664C) […] «Δουλεία καταδικάζεις τόν άνθρωπον, ού ελευθέρα η φύσις καί αυτεξούσιος, καί αντινομοθετείς τώ θεώ, ανατρέπων αυτού τόν επί τή φύσει νόμον. τόν γάρ επί τούτω γενόμενον, εφ’ ώτε κύριον είναι τής γής καί εις αρχήν τεταγμένον παρά τού πλάσαντος, τούτον υπάγεις τώ τής δουλείας ζυγώ, ώσπερ αντιβαίνων τε καί μαχόμενος τώ θείω προστάγματι.» (PG 44,664D) […] «Εκτησάμην γάρ δούλους καί παιδίσκας. ποίας, ειπέ μοι, τιμής; τί εύρες εν τοίς ούσι τής φύσεως ταύτης αντάξιον; (PG 44,665A) […] «εκ τών αυτών σοι η γένεσις, ομοιότροπος η ζωή, κατά τό ίσον επικρατεί τά τε τής ψυχής καί τά τού σώματος πάθη […] οδύναι καί ευθυμίαι, ευφροσύναι καί αδημονίαι, λύπαι καί ηδοναί, θυμοί καί φόβοι, νόσοι καί θάνατοι. μή τις εν τούτοις διαφορά πρός τόν δούλον τώ κυριεύοντι; ου τόν αυτόν έλκουσιν αέρα διά τού άσθματος; ουχ ωσαύτως ορώσι τόν ήλιον; […] ου μία κόνις οι δύο μετά τόν θάνατον;…ο ούν εν πάσι τό ίσον έχων εν τίνι τό πλέον έχεις, ειπέ, ώστε άνθρωπον όντα δεσπότην ανθρώπου σεαυτόν οίεσθαι;» (PG 44,665D-668A)».

    ΔΗΛΑΔΗ:

    «Απόκτησα δούλους και υπηρέτριες…Βλέπεις το μέγεθος της αλαζονείας; Ο λόγος αυτός αποτελεί ανταρσία κατά του θεού…αφού νομίζει τον εαυτό του κύριο ανδρών και γυναικών, αν μη τι άλλο, ξεπερνά σε υπερηφάνεια την ανθρώπινη φύση […] Καταδικάζεις σε δουλειά τον άνθρωπο, που η φύση του είναι ελεύθερη και αυτεξούσια και ορθώνεις δικό σου νόμο απέναντι στο νόμο του Θεού ανατρέποντας το νόμο του που διέπει τη ζωή των ανθρώπων. Αυτόν που πλάστηκε γι αυτό ακριβώς, για να είναι κύριος της γης και που ορίστηκε από τον Πλάστη του να άρχει, αυτόν τον υποτάσσεις στο ζυγό της δουλείας που αντιβαίνει και αντιμάχεται τη θεία διαταγή.» […] «Απόκτησα δούλους και υπηρέτριες…Με ποια τιμή, πες μας. Τι βρήκες αντάξιο τους στη φύση; […] Κάποιοι γέννησαν εκείνους κι εσένα, κοινή η ζωή σας, ισχύουν εξίσου τα πάθη ψυχής και του σώματος, οδύνη και ευθυμία, χαρά κι αδημονία, λύπη και ηδονή, θυμός και φόβος, νόσος και θάνατος. Διαφέρει καθόλου σ’ αυτά ο κύριος από το δούλο; Δεν ανασαίνουν τον ίδιο αέρα; Δεν βλέπουν όμοια τον ήλιο;…Ίδια σκόνη δε θα γίνουν και οι δύο μετά το θάνατο;…Αφού σε όλα είσαι ίσος με τους άλλους, πες μου που πλέονεκτείς ώστε ενώ είσαι άνθρωπος να θεωρείς τον εαυτό σου κύριο ανθρώπου;»

    Τι είπαν οι Πατέρες για τη Δουλεία, ε;

  28. Αγαπητέ κύριε Μυταρά, νομίζω ότι ΠΡΙΝ γράψετε ένα τέτοιο άρθρο, περί δήθεν ανυπαρξίας ιστορικών στοιχείων για τον Ιησού Χριστό, καλά θα ήταν να είχατε κάνει έστω και μία απλή αναζήτηση στη Ίντερνετ, για το αν υπάρχουν τέτοια στοιχεία, όχι μόνο για τον Ιησού Χριστό, αλλά και για την αξιοπιστία τών αυτοπτών μαρτύρων που έγραψαν γι’ Αυτόν.

    Επιτρέψτε μου λοιπόν να σας διαψεύσω, με τους εξής δεσμούς, που αποδεικνύουν περίτρανα την ιστορική αλήθεια για τον Χριστιανισμό, σε αντίθεση με τους ημιμαθείς που φθάνουν ακόμα και βιβλία να βγάζουν, αγνοώντας τα γεγονότα και τα ντοκουμέντα:

    Εξωχριστιανικές ιστορικές μαρτυρίες τού 1ου και τού 2ου αιώνα για τον Χριστό: http://oodegr.com/oode/grafi/kd/exwxr.pig1.htm

    Τι λέει η Παπυρολογία για το χρόνο συγγραφής τών Ευαγγελίων: http://oodegr.com/oode/grafi/kritiki/kritiki2.htm

    Σύγκριση αξιοπιστίας τής ιστορικής μαρτυρίας τών Ευαγγελίων, με τα άλλα κείμενα τής παγκόσμιας γραμματείας: http://oodegr.com/oode/grafi/kritiki/kritiki1.htm

    Συγκριτικός πίνακας αξιοπιστίας τών βιβλίων τής Καινής Διαθήκης με άλλα έργα: http://oodegr.com/oode/grafi/kritiki/pin_ax_bibl1.htm

    Η αξιοπιστία τών θυσιασθέντων αυτοπτών μαρτύρων για τον Χριστό: http://oodegr.com/oode/grafi/kritiki/ma8ites1.htm

    Ιησούς Χριστός και Μυθικά Αρχέτυπα: http://oodegr.com/oode/grafi/kritiki/mythika_1.htm

    Χριστός και Διόνυσος: http://oodegr.com/neopaganismos/pseftotheoi/xristos_dionysos1.htm

    Η παράδοση τού κειμένου τής Αγίας Γραφής: http://oodegr.com/neopaganismos/pseftotheoi/xristos_dionysos1.htm

    Απαντήσεις στο Zeitgeist: http://oodegr.com/neopaganismos/sykofanties/zeitgeist/zeitgeist_eisagwgi.htm

    Απαντήσεις στα παραμύθια τής Λιλής Ζωγράφου: http://oodegr.com/oode/grafi/kritiki/lili_zwgrafou_1.htm

    Απάντηση στον Αμπελέν: http://oodegr.com/oode/grafi/kritiki/abelen1.htm

    Εσσαίοι και Χριστιανισμός: http://oodegr.com/oode/grafi/kritiki/essaioi_1.htm

    Αυτά τα λίγα ως μια μικρή περίληψη κύριε Μυταρά, όφειλες να τα είχες ερευνήσει, και φυσικά να τα είχες αναιρέσει, πριν γράψεις ένα τέτοιο άρθρο. Όμως ποτέ δεν είναι αργά. Πάντα υπάρχει ο χρόνος να μελετήσεις πραγματικά στοιχεία και ντοκουμέντα, και τότε να γράψεις ένα νέο άρθρο, που να μιλάει για την ΑΛΗΘΕΙΑ τής Χριστιανικής πίστης, όπως μας παραδόθηκε από την Εκκλησία τού Ιησού Χριστού ανόθευτη και απόλυτα σίγουρη.

    Καλή Ανάσταση!

    • τρελα με κορδελα
      τι λες χρυσε μου. Θα παρω την Ορθοδοξη Ομαδα Δογματικης Ερευνας ως ανεξαρτητη αντικειμενικη πηγη;;;; ποθεν πως;;;;

  29. Η ιστορικοτητα του Χριστού δεν αμφισητήθηκε ούτε από τους μεγάλους θεωρητικού της αθεϊας( βλέπε Νίτσε).Έχω κουραστει τοσα χρονια να ακούω θεωρείες συνομωσίας για τον Ιησού , τους οπαδούς του, κλπ.,όταν στο πέρασμα των αιώνων , ιστορικά δηλαδή, οι ΄΄ανθρωποι τον ακολουθούν ανεξάρτητα από κοινωνικό και μορφωτικό επίπεδο και κυρίως από φυλετική καταγωγή. Είναι πολύ ρατσιστικό να πιστεύουν κάποιοι ότι κατέχουν την αλήθεια για το ποιος είναι ο Ιησούς ,ενώ τα εκατομμύρια οι πιστοίτου ναείναι θύματα μιας πλεκτάνης 2000 χρόνων.Ο Ιησούς Χριστός ήταν είναι και θα είναι σημείον αντιλεγόμενον ανάμεσα στους ανθρώπους.ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ

  30. Κύριε Γεωργίου,
    ας μιλήσουμε λίγο λοιπόν για το πώς αντιμετωπίζει τη δουλεία η Βίβλος (και είναι προφανές ότι θα βρίσκονταν μερικοί πατέρες να μιλήσουν αρνητικά για τη σκλαβιά. – Αλίμονο).

    Η δουλεία ξεκινά όταν ο Νώε διατάζει το εγγονό του Καναάν να γίνει δούλος του θείου του Χαμ για ασήμαντη αφορμή (Γένεση 9:20-27). Παρεμπιπτόντως οι αμερικάνοι πιάστηκαν από αυτή της ιστορία για να δικαιολογήσουν την δουλεία καθώς σύμφωνα με τις γραφές θεώρησαν ότι ο Χαμ και ο Καναάν μετοίκισαν στην Αφρική και επομένως ήταν θεία βούληση να είναι δούλοι.
    Από κει και πέρα η Παλαιά Διαθήκη είναι γεμάτη με οδηγίες για την κυριαρχία πάνω στους δούλους :
    Πώς να τους χτυπάμε (Έξοδος 21:20-27&32, Παροιμίες 29:19), πότε τα παιδιά τους μας ανήκουν (Έξοδος 21:1-6), πως ένας πατέρας μπορεί να πουλήσει την κόρη του (Έξοδος 21:7-11), πότε γίνεσαι δούλος (Έξοδος 22:1-3, Δευτερονόμιο 20:13-14), πότε ο Θεός τιμωρεί με σκλαβιά (Δευτερονόμιο 28:15&41 και Ιωήλ 3:8), πως κληρονομούνται οι δούλοι (Λευιτικό 25:44-46). Ο Θεός επίσης στέλνει το λαό του (τους Ισραηλίτες όπως άλλωστε υποστήριξε και ο Χριστός λέγοντας ταυτόχρονα τους Έλληνες σκυλιά) να γίνουν σκλάβοι σε 6 διαφορετικές περιπτώσεις (Κριτές).
    Αυτά δεν ότι βρίσκονται μόνο στην Παλαιά Διαθήκη (που ειλικρινά απορώ πως πολλοί «Χριστιανοί» κάνουν σαν να μην υπάρχει!). Στην Καινή Διαθήκη ο Απόστολος Παύλος λέει τους δούλους να είναι υποτακτικοί και να μην διαμαρτύρονται για την κατάστασή τους, τα βασικά δηλαδή ανθρώπινα δικαιώματα (Α’ Κορινθίους 7:21-22, Εφεσίους 6:5, Κολοσσαείς 3:22, Α’ Τιμόθεον 6:1, Τίτον 2:9-10) (βέβαια κάποιος εδώ μπορεί να πει ότι βασίστηκε στα λόγια του Ιησού ότι θα έρχονταν για τη 2α παρουσία πριν προλάβουν μερικοί να πεθάνουν, οπότε καλό ήταν να κάνουν λίγο υπομονή). Και ο Απόστολος Πέτρος προτρέπει τα ίδια (Α’ Πέτρου 2:18).

    Και δεν έχω πει για τις γυναίκες που είναι ξεχωριστή κατηγορία δούλων-ιδιοκτησίας …

    Και τι είπε ο Χριστός για τη σκλαβιά (ένα από τα μεγαλύτερα ανθρώπινα εγκλήματα); Τίποτα. Το μόνο που είπε για αυτούς του νόμους είναι:
    Μη νομίσετε ότι ήρθα για να καταργήσω τον νόμο ή τους προφήτες• δεν ήρθα να καταργήσω, αλλά να εκπληρώσω. Επειδή, σας διαβεβαιώνω, μέχρις ότου παρέλθει ο ουρανός και η γη, ένα γιώτα ή μία κεραία δεν θα παρέλθει από τον νόμο, έως ότου όλα εκπληρωθούν (Ματθαίος 5:17-18).
    Και είναι ευκολότερο ο ουρανός και η γη να παρέλθουν, παρά μία κεραία τού νόμου να πέσει (Λουκάς 16:17).

  31. Αξιότιμοι κύριοι, επιτρέψτε και σε μένα μια μικρή παρέμβαση:
    Για το θέμα της δουλείας, όπως αντιμετωπίζεται από τους αποστόλους: δεν κηρύσσεται γενική απελευθέρωση των δούλων, γιατί κατά το χριστιανισμό η ελευθερία νοείται ως πνευματική ελευθερία (ελευθερία από τα πάθη, ελευθερία και δυνατότητα να γίνεις άγιος), η οποία μπορεί να υπάρχει άσχετα από την κοινωνική θέση του ανθρώπου. Ο χριστιανός καλείται να γίνει ελεύθερος εσωτερικά. Αν αυτό δεν σας αρέσει, είναι άλλο θέμα. Λεπτομερώς αναλύω το θέμα εδώ: http://www.oodegr.com/oode/grafi/kd/pavlos_douleia_1.htm.
    Ομοίως για τη γυναίκα (οι χριστιανοί υψώνουμε ναούς σε γυναίκες ανθρώπους – ούτε καν θεές – αν αυτό λέει τίποτα στους φίλους συζητητές για τη θέση της γυναίκας στο χριστιανισμό), ας μου συγχωρεθεί που παραπέμπω επίσης σε μια δική μου εργασία (υπάρχουν κι άλλες), εδώ: http://www.oodegr.com/oode/orthod/praktikes/orthod_gynaikes_1.htm.
    Τέλος, για την Π. Διαθήκη: ο αγαπητός σχολιογράφος άραγε είναι διατεθειμένος να ασκήσει παρόμοια κριτική στην αρχαία Ελλάδα, τόσο για τη δουλεία όσο και για τις αγριότητες, με τις οποίες είναι πλήρης η αρχαία μας ιστορία; Ο Θεός στην Π.Δ. δεν κάνει άλλο παρά συμπεριφέρεται περίπου όπως οι θεοί των ειδωλολατρών: ανθρωπομορφικά και αυστηρά… Περίπου λέω, γιατί πουθενά δε ζητάει λατρεία Του με ανθρωποθυσίες (η θυσία του Αβραάμ ΔΕΝ γίνεται, και ακριβώς έτσι απορρίπτεται η ανθρωποθυσία) ή μαστιγώσεις ή ταυροβόλια ή ευνουχισμούς κ.λ.π. Και επιπλέον, σκοπός του δεν είναι η εξασφάλιση της λατρείας Του (όπως στους αρχαίους ελληνικούς θεούς & γενικά στους θεούς των προχριστιανικών θρησκειών – όπου οι θεοί τιμωρούσαν όποιον δεν τους λάτρευε χωρίς κανένα σκοπό σωτηριολογικό για τον άνθρωπο) αλλά η σωτηρία των ανθρώπων, που θα πραγματοποιούνταν όταν θα εκπληρώνονταν οι προφητείς της Π.Δ. με τον ερχομό του Χριστού.
    Για τις ανθρωποθυσίες στην Ελλάδα και αλλού: http://o-nekros.blogspot.com/2010/09/blog-post_03.html.
    Για την Παλαιά Διαθήκη: http://www.oodegr.com/oode/grafi/pd/foundas_p_d1.htm (εντάσσεται σε μια ευρύτερη ενότητα, εδώ: http://www.oodegr.com/neopaganismos/ag.grafi/ag.grafi.htm).
    Όπως βλέπετε, αγαπητέ κ. Μυταρά, δύο μόνον ιστοσελίδες φαίνονται αρκετές για να συζητήσουν για όλα τα θέματα του άρθρου σας… Βέβαια είναι θετικό και γόνιμο να γίνονται συζητήσεις. Έχετε υγεία. Χριστός ανέστη.

  32. Μερικές παρατηρήσεις:

    Ο Ιησούς λέει ότι δεν ήλθε να καταργήσει τον Νόμο. Ποιον Νόμο όμως; Τον ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ και όχι τον διαστρεβλωμένο. Αν η ιουδαϊκή ΕΡΜΗΝΕΙΑ του Νόμου δεν είχε προβλήματα, τότε δεν θα υπήρχε λόγος ο Ιησούς να τον συμπληρώσει. Ο Χριστιανισμός και ο ιουδαϊσμός, δεν έχουν κοινή ερμηνεία! Η ιουδαϊκή ερμηνεία υπάρχει στο Ταλμούδ. Η χριστιανική ερμηνεία υπάρχει στους Όρους και στους Κανόνες των Οικουμενικών Συνόδων και στα κείμενα όπου υπάρχει Συμφωνία πατέρων. Άρα, τι είναι αυτά που λένε κάποιοι;

    Ποια είναι λοιπόν η μεγαλύτερη διαστρέβλωση του Νόμου από τους Ιουδαίους μέχρι και σήμερα; Μα ασφαλώς το γεγονός ότι δεν αποδέχτηκαν το Τριαδικό Θεό. Σύμφωνα με τον Χριστό, ο Νόμος μιλάει για Πατέρα, Υιό και Άγιο Πνεύμα. Οι Ιουδαίοι όμως δεν το αποδέχονται αυτό. Για το λόγο αυτό η Καινή Διαθήκη και οι Πατέρες αναφέρουν ξεκάθαρα ότι ο Θεός στον οποίο πίστευαν και πιστεύουν και σήμερα οι ιουδαίοι, δεν έχει ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ σχέση με τον Θεό των Χριστιανών. Μάλιστα, στην Κ.Δ. οι ιουδαίοι ονομάζονται αρνητές του Θεού, πιστοί ενός Θεού ψεύτικου αλλά και πολέμιοι του χρστιανισμού:

    «ούτός εστιν ο αντίχριστος, ο αρνούμενος τον πατέρα και τον υιόν· πας ο αρνούμενος τον υιόν ουδέ τον πατέρα έχει» (Α΄ Ιωάν. 2,22-23)

    Το ίδιο επαναλαμβάνουν οι Πατέρες της Εκκλησίας:
    «Ιουδαίοι μετά τούτων αρνούμενοι τον Υιόν, ουκ έχουσιν ουδέ τον Πατέρα» (Μ. Αθανασίου, Κατά Αρειανών, PG 26,236B)

    Σύμφωνα με τον Χριστιανισμό λοιπόν, ο Θεός που οι ιουδαίοι πιστεύον σήμερα, είναι ψεύτικος. Στην ορολογία της εποχής, οι ιουδαίοι είναι άθεοι και πολέμιοι της πραγματικής υπόστασης του Νόμου, που είναι ο ίδιος ο Ιησούς Χριστός.

    Κατά συνέπεια, πως είναι δυνατόν να επικαλείται κάποιος αυτούσια εδάφια από την εβραϊκή Βίβλο, η οποία μας μιλάει για τον Θεό όπως τον πιστεύουν οι ιουδαίοι, δηλαδή, για έναν ψεύτικο Θεό; Για τους Χριστιανούς δεν υπάρχει «εβραϊκή βίβλος», αλλά υπάρχει «Παλαιά Διαθήκη» διότι ακριβώς υπάρχει και «Καινή Διαθήκη». Άρα, αν δεν φιλτράρεται ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ μέσα από την Κ.Δ., κανένα εδάφιο της Π.Δ. δεν μπορεί κάποιος να επικαλεστεί περί πίστεως ή ηθικής.

    Ο Χριστιανισμός και ο ιουδαϊσμός, με βάση την Κ.Δ., είναι δύο εντελώς διαφορετικές θρησκείες που πιστεύουν σε άλλον Θεό. Δεν υπάρχει κανείς που να το πει αυτό πιο επίσημα από την ίδια την Κ.Δ. και τους Πατέρες.

    Άρα, η Αυτούσια ανάγνωση των ΣΗΜΕΡΙΝΩΝ ιουδαϊκών κειμένων, δεν αποτελεί τον Νόμο που ήρθε να συμπληρώσει ο Χριστός, αλλά μια διαστρέβλωσή του. Για να μην ήταν διαστρεβλωμένα τα εβραϊκά κείμενα -σύμφωνα με την θέση των χριστιανών- θα έπρεπε οι ιουδαίοι να αποδέχονται τον Ιησού Χριστό και την Αγία Τριάδα, και η Βίβλος τους να αποτελείται από την Ορθόδοξη Βίβλο:

    – Την ελληνική μετάφραση των εβδομήκοντα -αυτή δηλ. που χρησιμοποίησε ο Χριστός και οι Απόστολοι στην συντριπτική πλειοψηφία των διδαγμάτων του και ασφαλώς, οι Πατέρες-,

    – Επίσης, να αποδέχονται τα επιπλέον ΔΕΚΑ ολόκληρα βιβλία (σύνολο δηλ. 49 και όχι 39) σε σχέση με το μασοριτικό κείμενο, και το κυριότερο,

    – Να αποδέχονται πλήρως την Καινή Διαθήκη ως ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΟ ΠΡΙΣΜΑ της Π.Δ.

    Όμως, όλα αυτά τα απορρίπτουν απολύτως οι ιουδαίοι.

    Κατά συνέπεια, λέτε εσείς οι ίδιοι ότι ο Χριστός ήρθε να συμπληρώσει τον Νόμο, όμως μας φέρνετε εδάφια αυτούσια από τον ΜΗ συμπληρωμένο Νόμο, τα οποία δεν έχουν καμία αξία για εμάς αν δεν αντιστοιχούν με διδασκαλίες της Κ.Δ.

    Έτσι λοιπόν, για το θέμα της δουλείας, ΑΠΟΛΥΤΗ ισχύ έχει μόνο το γεγονός ότι η υποδούλωση ανθρώπων, καταδικάζεται ως πράξη ανόσια και βέβηλη που στρέφεται κατά του Θεού (Α΄ Τιμ. 1,9-11). Αυτήν την καταδίκη της υποδούλωσης ανθρώπων ΚΑΝΕΙΣ δεν μπορεί να την παραβλέψει και να επιχειρεί να κρυφτεί πίσω από άλλα εδάφια που ασφαλώς δεν εκφράζουν ΚΑΜΙΑ αντίθεση με την καταδίκη αυτή.

    Άλλωστε και ο Απόστολος Παύλος λέει:

    «ει καί δύνασαι ελεύθερος γενέσθαι, μάλλον χρήσαι» (Α΄ Κορ. 7,21)

    δηλ.

    «Αν έχεις τη δυνατότητα να γίνεις ελεύθερος, μη χάσεις την ευκαιρία».

    Και αυτό συμβαδίζει με τους Ιερούς Κανόνες που, σύμφωνα με την μελέτη του καθηγητή του Κανονικού Δικαίου, κ. Μπούμη, όχι μόνο υποστηρίζουν τις απελευθερώσεις των δούλων, αλλά καταγράφουν και διατάξεις για τη διευκόλυνσή τους.

    Για παράδειγμα, ο Ζ΄ Κανόνας του Πέτρου Αλεξανδρείας λέει:

    «Ανακοινώθηκε σ’ εμάς ότι στην ύπαιθρο της επαρχίας σας συμβαίνει κάτι αντίθετο και προς την πίστη από ανθρώπους άπιστους και ασεβείς … έχουν προβεί σε τέτοιο σημείο ωμότητας και απανθρωπιάς, ώστε να κρατούν με τη βία τους αιχμαλώτους που διέφυγαν»

    Ο καθ. Μπούμης επισημαίνει εκτός άλλων και την ερμηνεία του ΟΓ΄ Κανόνα της Καρθαγένης, «περί ελευθεριών των εν τη εκκλησία γινομένων» που λέει:

    «Η σύνοδος αύτη προέτρεψε τους πρεσβευτάς, οι οποίοι εστάλησαν … προς τον βασιλέα να τον παρακαλέσουν, αν είναι δυνατόν να μη ανατρέπωνται διά τον νόμον αυτόν αι απελευθερώσεις, αι οποίαι γίνονται εις τας εκκλησίας, αλλά να δοθή άδεια επισήμως εις αυτάς να πράττουν τούτο»

    Αφού λοιπόν πρώτα, γίνουν αυτά δεκτά, κατόπιν, μέσα από αυτό το πρίσμα ερμηνεύονται τα εδάφια που μερικοί τα προσκομίζουν με πονηρό τρόπο, αποφεύγοντας να δουν την καταδίκη της δουλείας στην Α΄ Τιμ. που προείπαμε.

    Η ορθή ερμηνεία λοιπόν των εδαφίων εκείνων είναι ότι σκοπός του Χριστιανσιμού είναι η επικράτηση της αγάπης χωρίς το εντελώς ανούσιο και μάταιο σφάλμα της σφαγής των νυν αφεντικών από τους πρώην δούλους, που θα οδηγήσει κατόπιν στην σφαγή των πρώην δούλων από τα πρώην αφεντικά και πάει λέγοντας.

    Η οικτρή αποτυχία του αθεϊσμού, που εφαρμόστηκε από εκατομμύρια άθεων στα ανατολικά δικτατορικά καθεστώτα του Λένιν, του Στάλιν, του Μάο, του Κιμ Ιλ-σουνγκ κ.λπ., οδήγησε σε αυτό ακριβώς:

    Σφαγή εκατομμυρίων αθώων, με την δικαιολογία ότι θα επικρατήσουν οι καλοί!!! Και μετά ξανά πάλι τα ίδια σε έναν ασταμάτητο κύκλο αίματος.

    Ο Χριστός μίλησε για Βούληση και Θέληση. Την έχεις; Τότε ήρθε ο Χριστιανισμός. Δεν την έχεις; Τότε ζήσε μέσα στο μίσος και τον πόνο. Όταν ο δούλος αγαπά το αφεντικό του και το αφεντικό του τον δούλο του, ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ και όχι ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΑ, τότε η σχέση τους μπαίνει σε απόλυτα εισαγωγικά: ο «δούλος» θεωρείται αδελφός για το «αφεντικό», και το «αφεντικό» θεωρείται αδελφός για τον «δούλο». Και φυσικά, η πρώην σχέση τους δεν υφίσταται καν.

    Ο Χριστός δίδαξε ότι μόνο έτσι θα συντριβεί η ανισότητα. Όμως, είμαστε ανίκανοι να την εφαρμόσουμε όσο είμαστε σε νηπιακή κατάσταση. Ο Χριστός την νηπιακή αυτή κατάσταση την ανέφερε και την πρόσεξε. Δέχτηκε όμως τον εκατόνταρχο, που ήταν πολεμιστής, χωρίς να τον υποχρεώσει να φύγει από το στράτευμα. Η ζωή όμως και η διδασκαλία του Χριστού μας υπέδειξε σαφέστατα ότι όσο λύνουμε τις διαφορές μας με πολέμους, είμαστε ακόμα σε νηπιακή κατάσταση.

    Κάθε πατερικό εδάφιο που αναφέρεται στη δουλεία, την αναφέρει ως υπαρκτή κατάσταση. Οι Πατέρες όμως την καταδικάζουν: και ο Χρυσόστομος, και ο Μ. Βασίλειος, και ο Γρηγόριος ο Θεολόγος και ο Γρηγόριος Νύσσης. Δεν μπορούν όμως να μιλήσουν για «σφαγή των αφεντικών». Αυτό το σύστημα δεν δουλεύει γιατί τα αφεντικά θα σφάξουν τους δούλους, και μετά πάλι το ίδιο.

    Απόδειξη για το γεγονός ότι η Εκκλησία κατανοεί τον πόλεμο αλλά δεν τον θεωρεί λύση, είναι το γεγονός ότι ουδέποτε οι νεκροί στις μάχες ακόμα και κατά των μή χριστιανών, αναγνωρίστηκαν ως μάρτυρες.

    Άλλωστε, καταντάει κουραστικό να παριστάνουν τους τιμητές είτε οι οπαδοί της αρχαιολατρείας, με το γνωστό δουλοκτητικό σύστημα και τον υποβιβασμό του δούλου σε αντικείμενο, είτε οι οπαδοί του αθεϊσμού, που είχαν στα Γκουλάγκ εκατομμύρια αθώα θύματα, που τα χαρακτήριζαν ως «απίστους» προς την «επανάσταση», για να τους εκμεταλεύονται ως δούλους μέχρι θανάτου!

  33. υπαρχουν αθεοι που δεν ειναι αριστεροι!και κουραστικο κατανταει οι »θεωρητικοι» του χριστιανισμου να χρησιμοποιουν την θρησκεια τους για να κανουν πολιτικη προπαγανδα και για να εκδηλωσουν τον αντισημιτισμο τους!πως μια θρησκεια που ευαγγελιζεται την αγαπη προς ολους,στρεφεται εναντια σε οσους ειναι απιστοι(ουτε καν απιστοι-π.χ gay)δεν θα το καταλαβω ποτε!!!

  34. Πές τα βρε Κώστα γιατί θα τρελαθούμε ακούμε τους υμνητές του Στάλιν και του Μάο που έσφαξαν και καταδίωξαν εκατομμύρια ανθρώπους επειδή δεν πίστευαν τις δικές τους ιδεοληψίες και »οράματα» να αμφισβητούν την πανανθρώπινη αξία του Ιησού,τα λόγια και έργα αγάπης που έπραξε και την ιστορικότητα του Προσώπου του παρά τις δεκάδες μαρτυρίες που υπάρχουν.
    Αλλά φυσικά σε μια λοβοτομημένη κοινωνία που αν αναφέρεσαι στο απάνθρωπο Ισλάμ και την ρατσιστική αντιμετώπιση πολλών ανθρώπων στην συγκεκριμένη θρησκεία είσαι Ισλαμοφοβικός
    Αν αναφέρεσαι στα αυταρχικά και δικτατορικά κομμουνιστικά καθεστώτα που κυνηγούσαν κάθε είδους αντίθετη άποψη και τους αντιφρονούντες τους έκλειναν στα Γκούλαγκ για καταναγκαστικά έργα ή τους σκότωναν ή τους εξόριζαν θεωρείσαι αντικομμουνιστής
    Αν αναφέρεσαι στον σφαγέα και πρόδρομο του Χίτλερ Κεμάλ και στον Τουρκικό εθνικισμό και ιμπεριαλισμό που απειλεί την Ελλάδα είσαι »ακροδεξιός»
    Ενώ αν κάνεις επίθεση στον Χριστιανισμό,στον Ιησού και την πίστη μας με μίσος και εμπάθεια έστω και αν είσαι άθεος και δεν σέβεσαι τα πιστεύω του άλλου τότε θεωρείσαι μεγάλος »δημοκράτης» και »προοδευτικός» με πνευματικές αναζητήσεις αλλά αυτή είναι η υποκρισία της κοινωνίας μας

  35. Θέλω να κάνω ένα σχόλιο για τον φίλο που λέει για <> και αριστερές απόψεις.Φίλε μου όπως έχει αποδειχθεί απο την ιστορία τα αριστερά καθεστώτα είναι αυτα που ήταν εναντίον της χριστιανικής θρησκέιας!Και είναι άλλο να είσαι αντίθετος με κάτι και άλλο να το καταδιώκεις και να προσπαθείς να το <>

    ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΑΔΕΡΦΙΑ!

  36. Σε απάντηση σε όσα γράφτηκαν από τους αναγνώστες για την ιστορία του Ιησού του Ναζωραίου απαντώ συνολικά σε όλους με ένα απόσπασμα από ένα παραμύθι που έγραψα για την εγγονή μου Μαρίλεια …σας το
    παραθέτω.
    »…Υπάρχουν κάποιοι -πολλοί λίγοι βέβαια- που πιστεύουν ότι όλα αυτά είναι ένα παραμύθι και τίποτε άλλο.
    Διάφοροι άλλοι , όμως , προσπαθούν να ερμηνεύσουν με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους τα γεγονότα που διηγηθήκαμε λεπτομερώς.
    Πολλοί επιστήμονες τα απέδωσαν όλα αυτά σε περίεργες χημικές ενώσεις νίτρου, χλωρίου , ενδεχομένως και υδρογόνου.
    Ένα μεγάλο μέρος ευλαβών χριστιανών είναι σίγουροι ότι πρόκειται περί θαύματος.
    Πράγματι , λίγο έξω από το χωριό υπάρχει εκκλησάκι με τη θαυματουργή εικόνα του Αγίου Παχούμιου.
    Μερικοί είπαν τα πιστεύουμε όλα αυτά , διότι είναι ανεξήγητα.!
    Μολαταύτα κανείς δεν κατάλαβε τι ακριβώς εννοούσαν.
    Ο σοφός κότσυφας , ο οποίος διέθετε κοινή λογική, που είναι το σπανιότερο είδος εξυπνάδας , έδωσε τη δική του απάντηση.»- όταν πιστεύουμε κάτι πάρα πολύ μέσα στη ψυχή μας , γίνεται αλήθεια.
    Κανείς δεν έχει δει το Θεό με τα λευκά του γένια και όμως είμαστε σίγουροι ότι υπάρχει.
    Κανείς δεν έχει δει αγγέλους -εκτός αν κάποιος έχει δει – αλλά είμαστε σίγουροι ότι υπάρχουν.
    Κανείς δεν έχει δει τον αέρα και όμως υπάρχει.
    Κανείς δεν έχει δει τις ψυχές των προγόνων μας, αλλά είμαστε σχεδόν σίγουροι ότι όλοι βρίσκονται
    στον παράδεισο.
    Που στηρίζουμε όλα αυτά τα πιστεύω μας; Τα έχομε ανάγκη και αυτά γίνονται αλήθεια στη ψυχή μας.
    Ο κότσυφας σταμάτησε για λίγο πιστεύοντας ότι το παράκανε , είχε πάρει φόρα όμως!
    Αξίζει τον κόπο να πιστεύουμε και να ονειρευόμαστε.
    Όταν πάψουμε να έχουμε ιδανικά να κάνουμε όνειρα , όταν χάσουμε τους φίλους μας,τότε πεθαίνουμε.»

    Καληνύχτα μικρά παιδάκια
    Καληνύχτα μεγάλα παιδάκια….

    Δημήτρης Μυταράς.

  37. Να προσθέσω το εξής:

    Είναι αδιάφορη η πολιτική τοποθέτηση κάποιου άθεου. Γι’ αυτό τις ονομάζω απλά «ανατολικές αθεϊστικές δικτατορίες».

    Σκοπός είναι να καταλάβουν όσοι ονομάζονται άθεοι ότι ο αθεϊσμός είχε την ευκαιρία του στον κόσμο αυτό, κι όμως κατάφερε σε 70 ΜΟΝΟ χρόνια, να δημιουργήσει ένα σφαγείο που όμοιό του δεν ματαείδε η ανθρωπότητα. Ακόμα και η απεχθής Ιερά Εξέταση των λατίνων με μερικές χιλιάδες θύματα, ωχριά μπροστά στα εκατομμύρια νεκρών και στα διαμελισμένα και αποκεφαλισμένα πτώματα όχι μόνο των κληρικών, αλλά και του απλού λαού.

    Και αν κάποιος κατηγορεί τον Μεσαίωνα για την σκληρότητα των ποινών, φαντάσου τι πρέπει να πει για ανθρώπους κομμένους σε ΚΟΜΜΑΤΙΑ στον 20ο αιώνα, την ώρα που τα επίσημα εγχειρίδια γραμμής των δικτατοριών αυτών και των οργάνων τους, ήταν ότι ο αθεϊσμός είναι η λύση για την ανθρωπότητα που θα οδηγήσει στην εξάλειψη της θρησκείας και στην βελτίωση του κόσμου μας!!!

    Ο αθεϊσμός ήταν η επίσημη ιδεολογική γραμμή των καθεστώτων αυτών, ήταν η εκ των ων ουκ άνευ ιδεολογική τους τοποθέτηση απέναντι στην «δεισιδαιμονία» όπως έλεγαν. Η εξάλειψη της «δεισιδαιμονίας» επιχειρήθηκε με παιδιά κρεμασμένα, γυναίκες παλουκωμένες από τα γεννητικά τους όργανα, με ανθρώπους να θάβονται ζωντανοί ή να κόβονται σε κομμάτια ζωντανοί ή να αποτελούν ζωντανούς στόχους για σκοποβολή στα στρατόπεδα συγκέντρωσης.

    Στον 20ο αιώνα της «προόδου» όλα αυτά… Και την ίδια στιγμή, να μην μιλήσουμε για κάψιμο κάθε βιβλίου υπόπτου για «αντιεπαναστατικό» περιεχόμενο, για την εκτέλεση και φυλάκιση λογίων, για την εξάλειψη της τέχνης, για λογοκρισία στα έσχατα όρια, για πλύση εγκεφάλου σε συνεδρίες κατήχησης και ανείπωτο τρόμο για κάθε οικογένεια που είχε την ατυχία να έχει ΕΣΤΩ έναν δεύτερο ή τρίτο ξάδερφο «ενάντια στην επανάσταση»… Για παράδειγμα, ολόκληρη η Κίνα του Μάο, υποχρεωνόταν να διαβάζει τα ποιήματα του άρρωστου παιδεραστή Μάο, διότι όλες οι άλλες μορφές τέχνης ήταν «ύποπτες»…

    Όλοι αυτοί οι εκτελεστές σε Ευρώπη, Ασία και Αφρική, όπου επιβλήθηκαν οι αθεϊστικές δικτατορίες, ήταν απόλυτα συνειδητοποιημένοι άθεοι και αντίπαλοι κάθε θρησκείας. Γι’ αυτό άλλωστε έσφαξαν όχι μόνο Χριστιανούς κληρικούς, αλλά και βουδιστές, μουσουλμάνους, εβραίους κ.λπ.

    Ουδόλως με ενδιαφέρει αν ήταν αριστεροί ή δεξιοί (άλλωστε, ποια η διαφορά μεταξύ μιας «αριστερής» και μιας «δεξιάς» δικτατορίας, για να το καταλάβουμε κιόλας…).

    Και κλείνω λέγοντας:

    το μόνο που θα μας σώσει δεν είναι ένα Τεράστιο ΟΧΙ στις θρησκείες, αλλά ένα τεράστιο ΟΧΙ σε κάθε φανατισμό!

    Στο όνομα του «έρωτα», έχει σκεφτεί κανένας πόσα εγκλήματα έχουν γίνει, και μάλιστα αποτρόπαια; Θα πούμε δηλαδή όχι στον έρωτα επειδή έχουν γίνει φριχτά εγκλήματα στο όνομά του;

    Ο ΦΑΝΑΤΙΣΜΟΣ πρέπει να εκλείψει. Και φανατισμός δεν σημαίνει να μην υποστηρίζω με πάθος αυτό που πιστεύω. Αλίμονό μας αλλιώς. Φανατισμός είναι να μισώ και να επιδιώκω να κάνω κακό σε όποιον υποστηρίζει με πάθος κάτι διαφορετικό από εμένα.

  38. Κατ’ αρχήν θα ήθελα να απαντήσω στους κύριους Ρηγινιώτη και Γεωργίου και στην συνέχεια ένα σχόλιο για την τελευταία απάντηση του κύριου Μυταρά.

    Πριν από αυτό θα ήθελα να ξεκαθαρίζω ότι δεν είμαι αρχαιολάγνος, αριστερός, εβραίος, μουσουλμάνος ή οπαδός κάποιας άλλης θρησκείας. Η αναζήτηση της κριτικής σκέψης όπως την έμαθα μέσα από τις σπουδές μου, με οδήγησαν να πιστεύω μόνο σε ό,τι μπορεί να αποδειχθεί. Όπως είπε και ο Carl Sagan «extraordinary claims demand extraordinary proof». Για μένα λοιπόν να λες ότι υπάρχει Θεός που ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για την κορυφή της δημιουργίας του – τον άνθρωπο – είναι παράλογο. Η αθεΐα μου πηγάζει πρωτίστως από τις επιστημονικές αλήθειες που αντικρούονται από τα ιερά βιβλία όλων των θρησκειών και όχι από τη εξονυχιστική μελέτη των γραφών.

    Κύριε Ρηγινιώτη πολύ σύντομα θα αναφερθώ σε μερικές αντιρρήσεις μου σ’ αυτά που γράψατε:
    Δεν είπα εγώ ότι ο Χριστιανισμός δεν καλεί τον άνθρωπο να ελευθερωθεί εσωτερικά. Ο απόστολος Παύλος όμως καλεί τους δούλους να μείνουν υπόδουλοι (ανατρέξτε στις παραπομπές που σας έδωσα).

    Για την θέση της γυναίκας. Ο Χριστιανισμός είναι μισογύνης. ΤΕΛΕΊΑ. Όταν επιτραπεί στις γυναίκες να επισκέπτονται το Άγιο Όρος, να μπαίνουν στο Ιερό, και όταν δεν θεωρούνται μιαρές όταν έχουν περίοδο ή όταν είναι λεχώνες (!!) τότε ελατέ να μιλήσουμε. Θα σας θυμίσω φυσικά την 10η εντολή που κατατάσσει τη γυναίκα στα υπάρχοντα του άντρα. Προσέξτε στις 10 εντολές υπάρχει αυτό, το κείμενο δηλαδή που δήθεν ο Θεός το θεωρεί τόσο σημαντικό ώστε αποφάσισε να το γράψει και να μας το παραδόσει ο ίδιος!

    Για τις ανθρωποθυσίες. Ναι σύμφωνοι, ο Θεός έκανε μια … φαρσούλα στον Αβραάμ, ξεχνάτε όμως την ανθρωποθυσία της κόρης του Ιεφθάε από τον ίδιο της τον πατέρα για να ικανοποιήσει την υπόσχεσή του στο Θεό στην οποία ο Θεός ανταποκρίθηκε (Κριτές 11:29-39). Από κει και πέρα ξεχνάτε ότι η ανθρωποθυσία ουσιαστικά ήταν μια προσφορά για τις αμαρτίες των άλλων και ότι ο Θεός ουσιαστικά αποφάσισε να παίρνει τη ζωή των ανθρώπων μόνος του για τέτοιους σκοπούς. Να θυμίσω μερικά παραδείγματα: σκότωσε όλα τα πρωτότοκα αγόρια της Αιγύπτου για τις αμαρτίες του Φαραώ. Έστειλε την πανούκλα σκοτώνοντας 70.000 άντρες (γυναίκες δεν αναφέρονται γιατί όπως είπατε τις είχαν σε ιδιαίτερη εκτίμηση οι θεόπνευστοι συγγραφείς της Βίβλου) γιατί ο Δαβίδ έκανε … απογραφή! Σκότωσε σαδιστικά το μωρό του Δαβίδ και της Βασθεδά γιατί θύμωσε με τον Δαβίδ που προκάλεσε τον θάνατο του άντρα της Βασθεδά … και πολλά άλλα. Και φυσικά μην ξεχνάτε ότι ο Χριστιανισμός στηρίζεται στην θυσία του Χριστού για τις αμαρτίες των ανθρώπων!!

    Κύριε Γεωργίου ειλικρινά δεν μπορώ να ακολουθήσω την λογική της τελευταίας δημοσίευσής σας. Λέτε ότι ο Ιησούς δεν ήρθε να καταργήσει τον Ιουδαϊκό νόμο αλλά μιλούσε για τον νόμο που θα αναπτυσσόταν μετά μέσα από τις οικουμενικές συνόδους! (Μετά συνεχίζετε κατηγορώντας τους Εβραίους για την πίστη τους!) Ειλικρινά εκπλήσσομαι, καινούργια αίρεση πρεσβεύετε;
    Κατ’ αρχήν στο Μυστικό Δείπνο ο Ιησούς είπε (Λουκάς 24:44-46): «Και τους είπε: Αυτά είναι τα λόγια, που σας είχα μιλήσει, όταν ακόμα ήμουν μαζί σας, ότι πρέπει να εκπληρωθούν όλα τα γραμμένα μέσα στον νόμο τού Μωυσή και στους προφήτες και στους ψαλμούς για μένα. Τότε, διάνοιξε τον νου τους, για να καταλάβουν τις γραφές. Και τους είπε: Έτσι είναι γραμμένο, και έτσι έπρεπε να πάθει ο Χριστός, και να αναστηθεί από τους νεκρούς την τρίτη ημέρα,…»
    Καθαρά λοιπόν μιλά για το νόμο του Μωυσή.
    Απλά η πίστη των περισσότερων Χριστιανών είναι ένα συνονθύλευμα της γνώσης από την επιστήμη, των ηθικών αρχών που ανέπτυξε η ανθρωπότητα τους τελευταίους 2 αιώνες και από την άγνοια των ιερών γραφών.

    Τώρα για το ότι η αθεΐα οφείλεται για τα εγκλήματα των Μάο, Στάλιν, Πολ Ποτ, Κιμ Ιλ-σουνγκ… Απλά έχετε πλήρη άγνοια του τι σημαίνει αθεΐα. Κατ’ αρχήν δεν είναι ένα σύστημα πίστης είναι απλά η παραδοχή του προφανούς … η απόρριψη δηλαδή του κάθε είδους δογματισμού και η επιδίωξη του ορθολογισμού. Τίποτα περισσότερο ή λιγότερο, σ’ αυτούς εμπεριέχεται και η θρησκεία.
    Το πρόβλημα με τους παραπάνω τύραννους δεν προήλθε από το ότι απόρριψαν το δόγμα της θρησκείας άλλα ότι ακολούθησαν άλλους, καταστροφικούς για την ανθρώπινη ζωή μύθους. Οι περισσότεροι έγιναν το κέντρο ημι-θρησκευτικών λατρειών που χρειάζονταν προπαγάνδα για την διατήρηση τους. Υπάρχει διαφορά μεταξύ της προπαγάνδας (που κάνουν και οι θρησκείες) και της ειλικρινής διάδοσης των πληροφοριών που πρεσβεύει κάθε λογικός δημοκρατικός άνθρωπος. Ήταν άντρες με ιδιοσυγκρασίες και όχι ο ορισμός της λογικής (ψάξτε για να μη γράφω πολλά για τις συνήθειές τους). Το Άουσβιτς, τα γκουλάγκς και τα πεδία θανάτου στην Καμπότζη δεν είναι παραδείγματα του τι συμβαίνει σε ανθρώπους που γίνονται πολύ ορθολογιστές. Έτσι δεν είναι; Δεν ξέρω καμιά κοινωνία στην ανθρώπινη ιστορία που υπέφερε γιατί οι άνθρωποί της επιθυμούσαν τις αποδείξεις για τα βασικά πιστεύω τους. Αντίθετα, δες τα θύματα του χριστιανισμού (φυσικά και οι άλλες θρησκείες έκαναν παρόμοια, αν και σε μικρότερο βαθμό): http://www.sullivan-county.com/nf0/nov_2000/vic_chris.htm . Μόνο οι σταυροφορίες είχαν πάνω από 20.000.000 νεκρούς.
    Μην κατηγορείς λοιπόν την αθεΐα για τα παραπάνω θύματα. Σκέψου λίγο πιο λογικά.

    Θα ήθελα να πω κι άλλα για τις διαφωνίες μεταξύ των ευαγγελίων, την ιστορικότητα του Ιησού κλπ. Δεν έχω όμως ούτε τον χρόνο, ούτε τη διάθεση να γίνομαι κουραστικός. Ψάξτε και απλά αναρωτηθείτε: Η Βίβλος (και κάθε άλλο θρησκευτικό βιβλίο) είτε είναι ένα απλό βιβλίο γραμμένο από απλούς θνητούς, είτε δεν είναι. Είτε ο Χριστός ήταν θεός είτε δεν ήταν. Αν η Βίβλος με όλα αυτά τα δεδομένα (κυρίως τις επιστημονικές ατασθαλίες της που δεν αναφέραμε καθόλου) είναι ένα απλό βιβλίο, τότε το δόγμα του Χριστιανισμού είναι λάθος.

    Κύριε Μυταρά έχω και εγώ ένα γιο και σύντομα περιμένω την κόρη. Ίσως να μην έχω το ταλέντο να γράφω παραμύθια αλλά τα ιδανικά που θα του περάσω είναι η κριτική σκέψη και διανοητική ειλικρίνεια. Σε καμιά περίπτωση δεν είναι ιδανικό για μένα να πιστεύουμε σε μύθους.
    Όσο για τα όνειρα που θα ήθελα να έχουν; Ο κόσμος μας είναι γεμάτος μπορούν να τα βρουν μέσα από την επιστήμη και την τέχνη. Μπορούν να τα βρουν στην φύση και στις φιλοσοφικές τους αναζητήσεις. Θα τους μάθω να ονειρεύονται έναν κόσμο ίσο, που δεν θα τον χωρίζει τίποτα, έτοιμο να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που ταλανίζουν τον πλανήτη και έτοιμο να ταξιδέψει στα άστρα.

  39. Κύριε Γεωργίου κάνετε φοβερά λάθη. Σε συνέχει του προηγούμενού μου post περί αθεΐας θέλω να συμπληρώσω ότι η αθεΐα είναι πλέον η 3η «θρησκευτική» επιλογή (1,1 δις, Χριστιανοί 2,1, Μουσουλμάνοι 1,5) παγκοσμίως και αυξάνεται με γοργούς ρυθμούς. Αν δεν μπορείτε να διακρίνετε την τάση σας πληροφορώ ότι υπάρχει μαθηματικό μοντέλο που προβλέπει την πολύ σύντομη εξαφάνιση της θρησκείας (http://news.in.gr/science-technology/article/?aid=1231100800 ).

    Υπονοείται λοιπόν ότι οι άθεοι είναι κακοί!!

    Θα σας παραθέσω απλά μερικά στατιστικά. Οι χώρες με το μεγαλύτερο ποσοστό αθεΐας (πολύ πάνω από 50%) είναι οι: Νορβηγία, Ισλανδία, Αυστραλία, Καναδάς, Σουηδία, Ελβετία, Βέλγιο, Ιαπωνία, Κορέα, Ολλανδία, Δανία, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο. Σύμφωνα με την έκθεση της ανθρώπινης ανάπτυξης του ΟΗΕ (HDR – http://hdr.undp.org/en/) αυτές οι χώρες είναι οι πιο υγιείς (σύμφωνα με το προσδόκιμο ζωής), οι πιο μορφωμένες, με το μεγαλύτερο κατά κεφαλή ΑΕΠ, με τις μεγαλύτερες εκπαιδευτικές επιτυχίες, με τη μεγαλύτερη ισότητα μεταξύ φύλων, με τα μικρότερα ποσοστά αυτοκτονιών, με τη μικρότερη παιδική θνησιμότητα και με τη μικρότερη εγκληματικότητα. Η ίδια ακριβώς τάση ακολουθείται και στις πιο αθεϊστικές ΒΑ πολιτείες των ΗΠΑ.
    Στον αντίποδα μεταξύ των πιο θρήσκων χωρών είναι (>95% θρήσκοι): Μουσουλμανικές: Σομαλία, Σαουδική Αραβία, Μπαγκλαντές, Σρι Λάνκα, Νιγηρία, Αφγανιστάν, Ιράκ. Χριστιανικές: Ρουμανία, Αγκόλα, Ελ Σαλβαδόρ, Κύπρος.
    Στην Ελλάδα πληροφοριακά το 2005 (Ευροβαρόμετρο – http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_atheism) ήταν: 81% πίστη σε κάποιο θεό, 16% σε μια ανώτερη δύναμη, 3% άθεοι.
    Νομίζω δεν υπάρχει σύγκριση μεταξύ των δύο ομάδων χωρών. Επιπλέον η 1η ομάδα χωρών είναι και αυτή με τη μεγαλύτερη πρόνοια τόσο προς τους πολίτες της όσο και προς φτωχές τρίτες χώρες.
    Τα παραπάνω αποδεικνύουν τουλάχιστον ότι η αθεΐα μπορεί να υπάρξει σε υγιείς κοινωνίες.

    Επιπλέον το 93% των μελών την ακαδημία των ΗΠΑ είναι άθεοι. Παρόμοιο ποσοστό υπάρχει και στους κατόχους Νόμπελ και στους μεγαλύτερους ευεργέτες παγκοσμίως. Είναι όλοι αυτοί κακοί;

  40. Ο κ. Κώστας Γεωργίου σπεύδει, όπως κάνουν οι δογματικοί, να με χαρακτηρίσει διαδικτυακό «ερευνητή» που κάνει πλάκα στο διαδίκτυο.
    Το γεγονός ότι η θεμελίωση του Χριστιανισμού οφείλεται στον Κωνσταντίνο είναι ιστορική γνώση. Το διάταγμα των Μεδιολάνων καταργήθηκε αμέσως μετά την επικράτηση της νέας θρησκείας και αντί για ανεξιθρησκεία έχουμε το Χριστιανός ή πέθανες!! Με την ίδρυση της νέας Ρώμης έχουμε το τέλος του ορθολογισμού και την έναρξη της θεοκρατίας(Ελένη Γλύκαντζη-Αρβερέλ). Έτσι αγιοποίησαν τον θεμελιωτή του Χριστιανισμού, φονέα της συζύγου του Φαύστας και του υιού του Γρίσπου (και τόσων άλλων). Αλλά τι σημασία έχουν όλα αυτά, ο σκοπός επετεύχθει!!
    Κατά τα άλλα δεν βρίσκει να σχολιάσει τίποτε άλλο από το σημείωμά μου, που απευθύνεται στον κ. Μυταρά. κύριε Μυταρά η γενική απάντηση που δίνεις σε όλους είναι απαγοητευτική. Ίσως έχεις άλλες ασχολίες.. ας είναι.(το σχόλιό μου βρίσκεται στην 3η σελίδα αυτής της ανάρτησης)
    κύριε Freethinker το περί υπάρξεως ή μη του θεού είναι θέμα δόγματος, είτε το δέχεσαι είτε όχι. Αναπόδεικτη η ύπαρξη αλλά και αναπόδεικτη η μη ύπαρξη του. Αλλά θεωρώ μικρή της σημασία αυτού του ζητήματος. Το βέβαιον είναι ότι εκείνος που υπάρχει είναι ο άνθρωπος και τη ζήτημα που μπαίνει είναι τι κάνουμε ως άνθρωποι. Με αυτό έχουν ασχοληθεί εκτενέστατα οι Έλληνες η Φιλοσοφία των οποίων κυριαρχεί. Ουδείς ενδιαφέρεται για την ορθοδοξία μας, οι πάντες όμως θαυμάζουν την Φιλοσοφία μας.
    Ο άνθρωπος δια της λογικής βρίσκει τους κώδικες συμπεριφοράς ώστε η κοινωνία να μπορεί να προχωρά και δεν έχει ανάγκη κανένα Θεό.
    να είστε όλοι καλά

  41. Αν κάπου δεις κάτι η κάποιον και αλλάξει η ζωή σου προς το πολύ καλύτερο έχει άραγε σημασία να πείσεις τους άλλους γι αυτό που εσύ είδες η ένιωσες? Οχι βέβαια.Ο Ιησούς ο Ναζωραίος δεν έγραψε βιβλία με επιχειρήματα για να μας πείσει ότι είναι ο Θεός ούτε και οι ευαγγελιστές παραθέτουν επιχειρήματα,απλά γράφουν για όσα είδαν η άκουσαν.Πολύ σωστά γράφει ο Κος Μυταράς ότι λόγοι όπως «ο αναμάρτητος πρώτος το λίθο βαλλέτω», «αγαπάτε αλλήλους» και ακόμα περισσότερο «αγάπα τον εχθρό σου» δεν έχουν ακουστεί από κανέναν και από καμμία θρησκεία. Αυτοί είναι λόγοι αγάπης και μόνο ο Θεός της Αγάπης θα μπορούσε να πεί.
    Χριστός Ανέστη.

  42. Θα ηθελα να σας εκφρασω τον θαυμασμο μου για το αρθρο σας.Ειναι ελπιδοφορο και διαπραγματευεται πολλες αληθειες τις οποις οσο κι αν εψαξα δεν μπορεσα πουθενα αλλου να τις βρω.Διαβασα το κειμενο σας με μεγαλη αφοσιωση και πραγματικα με κατεπληξε ο τροπος με τον οποιο χειριστηκατε το θεμα.Ελπιζω κι αλλου συνομιλικοι μου (ειμαι μαθητρια της Α’ Λυκειου) να συναντησουν και να διαβασουν το αρθρο σας , με την ελπιδα οτι θα τους ανοιξει και τα δικα τους ματια.Συμφωνω απολυτα με αυτα που γραφετε αν και καθε φορα που εξεφραζα τη γνωμη μου με αποκαλουσαν αντιχρηστη και αθεη κτλ…
    Ελπιζω λοιπον κι ευχομαι να πεσει και αυτο μιας 16αχρονης μαθητριας στην αντιληψη σας.Ακομα θα ηθελα να πω οτι κι εγω εχω γραψει καποια αρθρα στο διαδυκτιακο περιοδικο του Λυκειου μου και θα μου αρκουσε αν διαβαζατε κι εσεις ο ιδιος η οποιοσδηποτε αλλος αναγνωστης τα κειμενα μου αυτα.Θα μου αρκουσε ειλικρινα, αν καταφερνατε να διαβασετε εστω ενα η μονο ενα κομματι καποιου και να αφηνατε ενα μικρο σχολιο.
    http://emag2dr.pcriot.com/ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ LINK ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ.
    Με εκτιμηση και ελπιδα.
    Σολακη Χρυσα

  43. Φυσικά θα απαντήσω εντός ολίγου σε μερικά ζητήματα, όμως για τώρα να επισημάνω μία ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ, ολέθρια αντίφαση του κ. Freethinker:

    Κοιτάξτε ποιο εδάφιο επιλέγει για να μας πει ότι ο Χριστός, «Καθαρά λοιπόν μιλά για το νόμο του Μωυσή»:

    «Λουκάς 24:44-46: «διάνοιξε τον νου τους, για να καταλάβουν τις γραφές. Και τους είπε: Έτσι είναι γραμμένο, και έτσι έπρεπε να πάθει ο Χριστός, και να αναστηθεί από τους νεκρούς την τρίτη ημέρα,…»»

    Αυτό ακριβώς δεν λέμε; Ότι οι Ιουδαίοι ΔΕΝ αποδέχονται τον Χριστό, και άρα πιστεύουν σε άλλο Θεό, σύμφωνα με την επιστολή του Ιωάννη! Αυτό ακριβώς το εδάφιο αποδεικνύει ότι ο Χριστός ΔΕΝ ήλθε να συμπληρώσει τον Νόμο έτσι όπως τον ερμήνευαν οι Ιουδαίοι!

    Ευχαριστούμε και για το εδάφιο παρεμπιπτόντως!!!

    Δύο ακόμα σημεία επί τροχάδην:

    1α) Η ΜΗ θυσία του Αβραάμ, δείχνει ακριβώς την αποστροφή του Θεού στις χαναανιτικές ανθρωποθυσίες!
    1β) Η πράξη του Ιεφθάε, «ξεχάσατε» ότι όχι μόνο προήλθε από το κεφάλι του ιεφθάε και όχι από εντολή του Θεού, αλλά επιπλεόν ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΕΤΑΙ απερίφραστα στην Π.Δ.: «Δε θα βρεθεί κανείς ανάμεσά σας, που να προσφέρει το γιο του ή την κόρη του να καούν θυσία ή που ν’ ασκεί μαντεία ή οιωνοσκοπία ή απόκρυφες τέχνες ή μαγεία·» (Δευτ. 18,10-11)

    Άρα, οι ανθρωποθυσίες είναι καταδικαστέες σε κάθε περίπτωση, σε αντίθεση με αυτό που κάποιοι ονομάζουν ελληνισμό, όπου έχουμε τον Σύριο ρήτορα Λιβάνιο, που μερικοί τον ονομάζουν «έλληνα» να επιδοκιμάζει τις ανθρωποθυσίες.
    Από εκεί και πέρα, οι Έλληνες γνωρίζουν και εφαρμόζουν τις ανθρωποθυσίες όπως ο Αριστομένης, ο Ερεχθέας, θυσία γίνεται στους τάφους των Αχιλλέα και Πατρόκλου, και πολλές άλλες.

    2) Πριν αναφερθείτε σε κοινωνίες όπου ξεπροβάλει το ΟΛΟΚΑΙΝΟΥΡΙΟ φρούτο της «αθεΐας», να μας πείτε σε ποιο υπόβαθρο αναπτύχθηκαν όλες αυτές οι χώρες: ασφαλώς το Χριστιανικό. Μη μας πείτε ότι μόνο τα τελευταία χρόνια προόδευσαν οι χώρες αυτές γιατί θα απέχετε από τα ιστορικά δεδομένα. Μπορεί ο χριστιανισμός να πήρε στις χώρες αυτές διαστάσεις απολυταρχίας, όμως το πνεύμα ελευθερίας που υπήρχε βοήθησε ώστε να γίνουν κατανοητές οι παπικές αυθαιρεσίες και να λειτουργήσει το πνεύμα ελευθερίας. Για να υπάρξει τέτοιο πνεύμα, θα πρέπει να αναζητηθεί στις πολιτισμικές ρίζες των κοινωνιών αυτών και όχι σε μία δύο δεκαετίες, πράγμα εντελώς αστείο θα έλεγα! Ακόμα και ο διαφωτισμός, ξέρετε καλά ότι δεν εδραιώθηκε πλήρως, αλλά φιλτραρίστηκε. Η αθεΐα παραγκωνίστηκε και επέζησαν όσα στοιχεία ήταν συμβατά με το ελεύθερο πνεύμα του χριστιανισμού. Ο διαφωτισμός επιχείρησε π.χ. να εξαφανίσει τον χριστιανισμό και να λατρέψει π.χ. τη λογική, όμως αυτές οι ανοησίες απορρίφθηκαν, ο λαός παρέμεινε χριστιανός και βεβαίως η εκκοσμίκευση των τελευταίων χρόνων είναι άλλο ζήτημα και όχι ζήτημα «αθεΐας» η οποία μόλις πρόσφατα εμφανίστηκε!

    Να προσθέσω μόνο ότι αθεΐα σημαίνει μόνο να μην αποδέχομαι Θεό, δεν σημαίνει ότι δεν εμπεριέχει μίσος απύθμενο, το οποίο όχι μόνο βλέπουμε σε ιστοσελίδες αθεϊστικού ταλιμπανισμού, αλλά το είδαμε και όταν ο αθεϊσμός ήταν ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ. Μην κρίνετε από κοινωνίες που οι άθεοι είναι ελάχιστοι! Αυτό είναι βολικό. Να κρίνετε από κοινωνίες που η αθεΐα γίνεται πλειοψηφία. Τότε θα δείτε όλη την ιδεολογία του μίσους να εφαρμόζεται κατά των χριστιανών και με μεγάλη χαρά μάλιστα.

    Ο κύριος παραπάνω, που υπογράφει ως Σταύρος, σε ένα σάιτ που έχει, αντλεί διαρκώς κείμενα από μια ιστοσελίδα που διακηρύττει ξεκάθαρα χουντικής προέλευεσης συνθήματα:

    «ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΗ; ΑΣΦΑΛΩΣ ΟΧΙ! … Oι έλλογοι άνθρωποι δεν μπορούν να σέβονται την θρησκεία … θα έπρεπε να περιορίσουμε τον σεβασμό προς την θρησκεία χάριν του ελεύθερου λόγου…»

    Από εδώ καταλαβαίνετε τι σημαίνει αθεΐα και πόσο «ατυχή» ήταν τα περιστατικά του αθεϊστικού σφαγείου των αθεϊστικών δικτατοριών.

    Καταρχάς, τι είδους παιδιά μεγαλώνει και τι είδους κοινωνία χτίζει κάποιος που βλαστημάει τους θρησκευόμενους ως ζώα, ευκολόπιστους, μισάνθρωπους, και ότι οφείλουμε να μην σεβόμαστε τα πιστεύω τους!!!

    Τώρα, η αθεΐα στα περισσότερα κράτη είναι μόδα. Αν γίνει σε κάποιο κράτος πλειοψηφία, θα δείτε τι σημαίνει ακριβώς και πόση μισαλλοδοξία κρύβει μέσα της…

  44. Πως;Ενας θεος που αγαπαει τους ανθρωπους με τον ορο να τον πιστευουν,και που ριχνει τρομερες ματιες και απειλες σε οποιον δεν πιστευει σε αυτην την αγαπη!Πως;Μια αγαπη κλεισμενη μεσα σε ορους συμβολαιου που αποδιδεται σε εναν παντοδυναμο θεο!Μια αγαπη που δεν καταφερε να ξεπερασει ουτε το αισθημα της τιμης ουτε το αισθημα της διψας για εκδικηση!Ποσο ανατολιτικα ειναι ολα αυτα!Τι σε νοιαζει εσενα αν εγω σ’αγαπω;αυτο ειναι μια επαρκης κριτικη για ολο τον χριστιανισμο.
    ΝΙΤΣΕ

  45. Είπανε πως δεν υπήρξε ποτέ και όμως γεννήθηκε.
    Είπαν πως πέθανε και όμως ζει.
    Είπαν πως έλεγε ψέμματα κι όμως ήταν η Αλήθεια.
    Είπαν πως ήταν διάβολος και όμως είναι ο Θεός.
    Σήμερα πολλόι τον ξέχασαν και όμως Αυτός μας θυμάται όλους.
    2011 χρόνια πέρασαν απο την γέννηση Του και άκομα είναι στην επικαιρότητα.
    Πολλοί θέλησαν απο τότε μέχρι σήμερα να μας σώσουν αλλά κανείς δεν το κατόρθωσε.
    Είναι ο μόνος που δεν έγραψε τίποτα για τον εαυτό του και όμως όλοι μιλάνε για Αυτόν.

  46. Είπαν πως δεν υπήρξε ποτέ κι όμως γεννήθηκε.
    Είπαν πως πέθανε και όμως ζεί.
    Ειπάν πως έλεγε ψέμματα κι όμως ήταν η Αλήθεια.
    Είπαν πως ήταν διάβολος κι όμως είναι Θεός.
    Σήμερα πολλόι τον ξέχασαν κι όμως Αυτός μας θυμάται όλους.
    2011 χρόνια πέρασαν απο την γέννηση Του και είναι ακόμα στην επικαιρότητα.
    Πολλοί θέλησαν απο τότε μέχρι σήμερα να μας σώσουν αλλά κανείς δεν το κατόρθωσε.
    Είναι Αυτός που δεν έγραψε τίποτα για τον εαυτό Του μα όλοι λένε γι’Αυτόν.
    Χριστός Ανέστη αδερφοί!

    • Σάββας 9 Μαΐου 2011 at 22:07
      αν δεν εγραψε τιποτα γιαυτον ο ιδιος. Γιατι να πιστεψει κανεις αλλους που μιλουν γιαυτον;;; σε τι θα βασιστουμε οτι τα οσα λεγονται γιαυτον αποτελουν γεγονοτα και οχι ευσεβεις ποθει καποιον;

  47. Αγαπητέ Κώστα Γεωργίου
    Δεν ξέρω σε ποιόν Σταύρο αναφέρεσαι, πάντως όχι σε εμένα!! Αντί να διαβλέπεις και εγώ δεν ξέρω τι, προσπάθησε να απαντάς επί του θέματος. Πίστεψέ με δεν είναι δύσκολο , ακόμα και για έναν δογματικό…..

  48. Κύριε Μυταρά, το πρόσφατο βιβλίο «The Reason for God» του Tim Keller (όπως είμαι βέβαιη και πολλά άλλα) πραγματεύεται πολλά από όσα θίγετε.

  49. Σήμερα χτυπάει το κουδούνι.

    Είμαστε ο Γιάγκος ,η Βαγγέλα και ο Τσιμπίμπος . Θέλουμε να έρθετε να γλείφετε τον όμορφο Μανούσο μαζί μας.

    -Ποιος είναι ο Μανούσος, και γιατί πρέπει να τον γλείφω;

    – Είναι ένας φιλάνθρωπος μπορεί να κάνει ότι θέλει, αυτή την πόλη ο Μανούσος την έχτισε Αν τον γλείφετε, θα σας δώσει ένα εκατομμύριο ευρώ και θα σας προστατεύει ,αλλιώς θα σας δείρει .

    -Από τι θα με προστατεύει ;

    -Δεν θα σε δείρει , θα μπορείς να τον σκέπτεσαι και να λες ότι είσαι φίλος του Μανούσου .

    -Καταπληκτικά προνόμια !!! αλλά κανείς δεν ξέρει τον Μανούσο εκτός από αυτήν την πόλη .

    -Ο αρχηγλείφτης Μανόλας αυτός που μας πρωτομίλησε για τον Μανούσο έχει στείλει παληκαράδες σε άλλες πόλεις να μιλήσουν για τον Μανούσο σε λίγο θα τον ξέρουν όλοι , αλλιώς θα τους δείρουν , ο Μανούσος απαγορεύει να τον αμφισβητούν και θέλει μόνο να τον γλείφουν . Δεν θέλετε ένα εκατομμύριο ευρώ;

    -Καλά τα λεφτά πότε θα τα πάρω ;

    -Τα παίρνεις μόνον όταν φύγεις από την πόλη με άδεια του Μανούσου και δεν μπορείς να ξαναγυρίσεις ,αλλιώς δεν παίρνεις τα χρήματα, και σε δέρνει ,

    -Ξέρετε κανέναν γλείφτη ,που να έφυγε και να πήρε το εκατομμύριο;

    -Η μάνα μου χάρισε το σπίτι της στον Μανόλα κέρδισε την άδεια και έφυγε πέρσι , σίγουρα θα πήρε τα χρήματα.

    -Της έχετε μιλήσει από τότε;

    -Όχι αυτό ο Μανούσος δεν το επιτρέπει αλλά την είδα στον ύπνο μου και μου είπε ότι τα πήρε .

    – Ας μιλήσω στον Μανούσο, και βλέπουμε

    -Τον Μανούσο δεν τον βλέπει και δεν του μιλάει κανείς,.

    -Τότε πώς τον γλείφετε;

    -Γλείφουμε τον Μανόλα του δίνουμε όσα ευρώ μας περισσεύουν, η του χαρίζουμε την περιουσία μας .
    Eχει μία επιστολή που του υπαγόρευσε ο Μανούσος και εξηγεί τα πάντα. για τον τρόπο που πρέπει να ζούμε Ορίστε ένα αντίγραφο. με όλα τα εδάφια .

    -Μου φαίνεται ότι όλα αυτά τα επινόησε ο ίδιος ο Μανόλας.

    -Αποκλείεται! Το εδάφιο 1) λέει τη λίστα αυτή την υπαγόρευσε ο ίδιος ο Μανούσος . και την έγραψε ο Μανόλας

    -Το εδάφιο 8) όμως λέει ο ουρανός είναι θάλασσα με ψάρια ενώ για τους επιστήμονες είναι αέρας

    -Μα πόσο χαζός είσαι ; Αυτοί είναι εχθροί του Μανούσου το εδάφιο 5) λέει ότι ο Μανούσος έχει πάντα δίκιο , άρα είναι θάλασσα
    . Τα λουκάνικα μόνο σε σάντουιτς, χωρίς μουστάρδα, και την κόκα κόλα μόνο με καλαμάκι και μόνο από το μαγαζί του Μανόλα πρέπει να τα αγοράζεις , τα μακαρόνια απαγορεύονται .

    -Γιατί πρέπει να αγοράζω μόνο από τό Μανόλα ;

    -Γιατί ο Μανόλας πριν τα αγοράσεις κλείνει το μάτι του κουνά το χέρι και φωνάζει Μανούσος Μανούσος αυτός είναι ο τρόπος του Μανούσου, οτιδήποτε άλλο είναι λάθος, και θα τιμωρηθείς

    -Και θέλετε να τα πιστέψω όλα αυτά χωρίς καμία απόδειξη .

    -Απόδειξη είναι η επιστολή του Μανούσου και μάρτυρες για την γνησιότητα της αξιόπιστοι άνθρωποι η μητέρα ο πατέρας η γιαγιά ο παππούς και τα αδέρφια του Μανόλα. Όταν θα σε δέρνει ο Μανούσος θα είμαι εκεί, θα μετράω τα λεφτά μου και θα γελάω. που χάνεις ένα εκατομμύριο ευρώ και τρως μακαρόνια ανίδεε!

    <>o

  50. Νομίζω πως σε αρκετά πράγματα χάνετε την ουσία αυτού που είπε ο Ιησούς π.χ. για το » αναμάρτητος πρώτος το λίθο βαλέτο» …. σημαίνει ότι αυτή η γυναίκα ήταν αμαρτωλή άλλα ποιος άνθρωπος δεν είναι? και αυτός που νομίζει ότι είναι αναμάρτητος ας ρίξει πρώτος τη πέτρα. Δεν υπάρχει άνθρωπος που να μπορεί να κρίνει κάποιον άλλον!

    και ο Ιησούς δεν είπε » δεν μου αξίζει και εμένα μια θυσία?» όταν λέγανε γιατί να μην πουληθούν τα μύρα και να μοιραστούν τα λεφτά στους φτωχούς, είπε πως «εμένα θα με έχεται μόνο για λίγο καιρό ακόμα κοντά σας, φτωχός άνθρωπος θα υπάρχει πάντα για να τον βοηθήσετε». άλλα τι κάνουμε όλοι μας για αυτό το θέμα? μόνο για να κατακρίνουμε είμαστε και να σχολιάζουμε τι κάνει ο άλλος.
    Μάλλον πρέπει να μάθουμε να ερμηνεύουμε καλύτερα αρκετά πράγματα που είπε και έκανε ο Ιησούς και ίσως τότε να πιστέψουμε περισσότερο σε αυτόν!

  51. Ρε παιδια καλα τα λετε ολοι. Μια ερωτηση εχω.

    Εγω, που δεν χρειαζομαι να συμπλεω με οτι μου εχουν μαθει με το ζορι απο το σχολειο, που εχω αναπτυξει και συνεχιζω να αναπτυσω την προσωπικοτητα μου με γνωμονα την συνειδηση μου και την ηθικη (οπως επισης συνεχιζουν να μεταλλασονται και να αναπτυσονται αναλογα με την προσωπικοτητα μου) και δεν βλεπω καλο και κακο, λιγο στωικα, λιγο κυνικα, λιγο απο δω λιγο απο κει, και στο τελος τελος που ολα μου φαινονται και καλα και κακα γιατι δεν υπαρχει «απολυτοτητα» γενικα.

    Πως εγω, που δεν μπορω να ειμαι χριστιανος γιατι στο τελος τελος το εσχατο ειναι η αξιοπρεπεια μου και δεν θα την θυσιασω για κανενα χριστο σατανα η βουδα επειδη θελει να βγαζει φραγκα ο καθε αχρηστος τεμπελης, γινεται να μην πληρωνω φορους επειδη καποιοι ανικανοι να σκεφτουνε για τον εαυτο τους θελουν να εχουν εκκλησια, γιατι καποιοι αλλοι ειναι ανικανοι να εργαστουν για να επιβιωσουν;

  52. Ο Νόμος Μου Είναι Νόμος Αγάπης
    http://www.tlig.org/el/messages/27/

    -Eίμαι εδώ, Eγώ είμαι, ο Iησούς Xριστός. Eπίτρεψέ Mου να σου υπαγορεύσω τα Λόγια Mου, κόρη Mου. Tώρα, άκουσέ Mε και διάκρινέ Mε.
    Mήπως Mε φοβάστε; Mήπως Mε απαρνείστε γιατί τα μάτια Mου βλέπουν μέσα σας και μπορούν να διαβάσουν όλα, όσα έχει κάνει η ψυχή σας; Mη Mε φοβάστε, γιατί σας έχω ήδη συγχωρήσει. Tο Aίμα Mου χύθηκε για τη σωτηρία σας. Hμουν πάνω στη γη με σάρκα, έζησα ανάμεσα σε αμαρτωλούς, θεραπεύοντας τους αρρώστους και ανασταίνοντας τους νεκρούς. Δεν σας έχω εγκαταλείψει, γιατί ακόμη βρίσκομαι ανάμεσά σας, γιατρεύοντάς σας. Eλάτε σε Mένα να θεραπευθείτε. Θα υψώσω τις ψυχές σας έως Eμένα, θα σας μάθω να Mε αγαπάτε και ν’αγαπάτε ο ένας τον άλλον. Aν είστε αδύνατοι, η Δύναμή Mου θα σας στηρίξει, αν έχετε χαθεί, θα είμαι εκεί, για να σας δείξω την Oδό. O Nόμος Mου είναι ένας Nόμος Aγάπης, ακολουθείστε Tον. Aκολουθώντας Tον, θ’ανοίξω τις καρδιές σας, για να μπορέσετε να Mε δεχθείτε. Θα σας εμπνεύσω, θα σας διδάξω πώς ν’αγαπάτε, πώς να συγχωρείτε, πώς να είστε άγιοι και να ζείτε άγια. Eλάτε λοιπόν, αγαπημένοι, ελάτε και μάθετε από Mένα. Eίμαι η Aγάπη, είμαι η Eιρήνη, είμαι η Eυσπλαχνία, είμαι Πράος και Tαπεινός, είμαι η Συγγνώμη. Σας αγαπώ όλους.

    Η Ημέρα Της Κρίσεως
    http://www.tlig.org/el/messages/730/
    Όταν οι άγγελοί Μου, που είχαν το ανώτατο αξίωμα, επαναστάτησαν εναντίον Μου και ο αφανισμός κατέλαβε τους καλύτερους ανάμεσά τους, δεν γλύτωσαν τη Δικαιοσύνη Μου. Ρίχτηκαν στον κάτω κόσμο όπου περιμένουν την Ημέρα της Κρίσεως. Και αυτοί επίσης θα κριθούν μπροστά στα μάτια όλων, και αχ! … τι φοβερό θέαμα θα είναι αυτό! Θα κριθεί ο καθένας ανάλογα με αυτά που έκανε και αυτά που δεν έκανε. Μπροστά στο Θρόνο Μου θα στέκονται όλοι σιωπηλοί και έντρομοι, γιατί η Ημέρα αυτή της τελικής Κρίσεως θα είναι τόσο φοβερή που θα τρέμουν όλοι από φόβο μπροστά στον Ανώτατο Κριτή που είμαι Εγώ.
    Θα δείτε όλοι τον τεράστιο αριθμό των πεπτωκότων αγγέλων που διώχθηκαν από τον ουρανό και πολέμησαν με πίκρα και φθόνο τον αρχάγγελο Μιχαήλ και τους αγγέλους του. Ναι, τα μάτια σας θα δουν τους αντιπάλους Μου, τους αντιπάλους του Αγίου, του Χρισμένου. Θα δείτε όλοι αυτούς τους πεπτωκότες αγγέλους, τους οπαδούς του Εωσφόρου, του αρχέγονου όφη που προσπάθησε να αποπλανήσει τους γιους και τις κόρες Μου. Θα δείτε τα πλήθη εκείνων που μόλυναν το Όνομά Μου και παρέβησαν το Νόμο Μου, εκείνων που αρνήθηκαν να υψωθούν και να τραφούν από την Αγιότητά Μου και προτίμησαν να σφραγιστούν στο μέτωπο από τον Απατεώνα… 1
    …Ο Καιρός της εκκαθάρισης ήρθε, ο καιρός της μισθαποδοσίας είναι εδώ.
    Είπα σε όλους ότι θα καταφθάσω σαν τον κλέφτη. Όταν επιστρέψω, κανείς δεν θα υποψιάζεται τίποτα. Τότε, από δύο άντρες ο ένας θα σωθεί και ο άλλος θα χαθεί, από δύο γυναίκες η μία θα σωθεί και η άλλη θα χαθεί. Η Σοδειά είναι σχεδόν έτοιμη για το θερισμό και όταν θα πω:»Είμαι εδώ!»θα μείνουν αμέτρητα πτώματα.Τότε θα πω στους αγγέλους Μου: 2 «Ήρθε η ώρα να ξεχωρίσετε και να ξεριζώσετε όλους εκείνους που δεν είναι δικοί Μου. Να ξεχωρίσετε απ’ όσους Με αναγνώρισαν, όλους εκείνους που δεν προθυμοποιήθηκαν να συμμορφωθούν στο Νόμο Μου. Να ξεχωρίσετε απ’ όσους υποδέχθηκαν το Άγιο Πνεύμα Μου και Του επέτρεψαν να γίνει Οδηγός τους και Λαμπάδα τους, όλους εκείνους που με την αποστασία τους εναντιώθηκαν σε Μένα. 3 Να ξεχωρίσετε απ’ όσους είναι σφραγισμένοι στο μέτωπο με τη Σφραγίδα του Αρνίου, όλους εκείνους με το όνομα του θηρίου ή με τον αριθμό 666.» Ο καιρός είναι εδώ και Εγώ ο Ίδιος σφραγίζω το λαό Μου με το Όνομά Μου και το Όνομα του Πατέρα Μου.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here