Στην Τουρκία μοίραζαν ipad στους μαθητές, στην Ελλάδα φωτοτυπίες…

23
17

«iPad και Φωτοτυπία σημειώσατε Χ»

Αν ο σκοπός της Εκπαίδευσης είναι να αντικαταστήσει ένα άδειο μυαλό με ένα ανοιχτό μυαλό, όπως είχε πει ο Malcolm Forbes, τότε ειδικά στη χώρα μας έχουμε πολύ δρόμο να διανύσουμε. Όπως και στις άλλες πτυχές τις κρίσης, οι λύσεις θα έρθουν από τα άτομα όχι από το Κράτος. Αρχίσαμε να το συνειδητοποιούμε σιγά σιγά αλλά εξακολουθούμε να αντιστεκόμαστε.

Δαιμονιοποιήσαμε οτιδήποτε «ιδιωτικό» μπορούσε να σχετισθεί μαζί της. Ευνοούμε τις συντεχνιακές συμπεριφορές και δεν επικροτούμε την καινοτομία και τη δημιουργία. Δεν εννοούμε να καταλάβουμε ότι πρέπει να ξεκινούμε από τη «Δημόσια» και όχι από την «Κρατική» εκπαίδευση. Αν όλα τα Πανεπιστήμια είναι Δημόσια και μη κερδοσκοπικά γιατί δεν μπορούν να συνυπάρχουν κρατικά και ιδιωτικά; Άλλωστε μην ξεχνάμε ότι στην καθολική πλειοψηφία των μεταπτυχιακών προγραμμάτων των σημερινών Δημοσίων μη Κρατικών Πανεπιστημίων χρεώνονται διόλου ευκαταφρόνητα δίδακτρα. Η ιδιωτική εκπαίδευση, έστω στο πλαίσιο που υπάρχει σήμερα, είναι αποδεκτή για τα παιδιά μας μέχρι τα δεκαοκτώ τους χρόνια, αλλά όχι μετά;

Η εκπαίδευση στη χώρα μας θα πρέπει να είναι Δημόσια, Ανοικτή και πάνω απ΄ όλα Τίμια.

Σε αυτό το περίγραμμα, τα δύο εθνικά μας προϊόντα ο τουρισμός και η ναυτιλία δεν θα άξιζαν να κατέχουν μια περίοπτη θέση στην Ανωτάτη Εκπαίδευση της πατρίδας μας; Δεν θα μπορούσε το Πανεπιστήμιο Αιγαίου να επαναπροσδιορισθεί και μετεξελιχθεί σε ένα Διεθνές Πανεπιστήμιο με αντικείμενο αποκλειστικά τον Τουρισμό και τις εξειδικεύσεις του, και αντίστοιχα το ίδιο να συμβεί με το Πανεπιστήμιο Πειραιά και με τη μετεξέλιξη του σε ένα Διεθνές Ίδρυμα Ναυτιλιακών Σπουδών; Φανταστείτε το διεθνές ενδιαφέρον που από την αρχή της δημιουργίας τους θα συγκέντρωναν αυτά τα δυο ιδρύματα. Το επίπεδο σπουδών εξ´ ορισμού θα ήταν, επίσης, πολύ υψηλό. Οι χορηγίες θα πρέπει ήδη να θεωρούνται δεδομένες ενώ μόνο θετικές επιπτώσεις θα μπορούσαν να υπάρχουν για τη χώρα μας ακόμα και βραχυπρόθεσμα.

Πριν από λίγες ημέρες ο Τούρκος Πρόεδρος Αμπντουλάχ Γκιούλ επισκέφθηκε τις ΗΠΑ και συνάντησε τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Apple, Tim Cook, με σκοπό την συνεργασία της χώρας του με τον τεχνολογικό κολοσσό στον τομέα της εκπαίδευσης. Ας μην αυξήσουμε περισσότερο την εθνική μας μελαγχολία κάνοντας αντίστοιχους παραλληλισμούς!

Είχε προηγηθεί το περασμένο έτος η διανομή χιλιάδων iPads σε Τούρκους μαθητές, που συνέπεσε χρονικά με τη διανομή στη  χώρα μας φωτοτυπιών αντί βιβλίων. Όμως για να είμαστε δίκαιοι ας μην επιμερίζουμε τις ευθύνες σε ένα άτομο γιατί αν ήταν έτσι τότε με την αποχώρησή του θα λύνονταν και τα προβλήματα. Μάλλον το αντίθετο συνέβη.

Τα Πανεπιστήμια μας διαθέτουν εξαιρετικούς επιστήμονες, ενώ υπάρχουν και Τμήματα που θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν πραγματικά ως πρότυπα. Έχουμε δώσει βάση στους μεταρρυθμιστικούς νόμους, την τυχόν εσωστρέφεια και τις παθογένειες του Ελληνικού Πανεπιστημίου, παραγνωρίζοντας μια άλλη εξίσου σημαντική διάσταση στην οποία υστερούμε: την έλλειψη επικοινωνιακής διαχείρισης, τόσο εσωτερικά όσο και διεθνώς. Η προβολή του έργου, οι δημόσιες σχέσεις, η σύνδεση με τον κοινωνικό ιστό είναι έννοιες και δράσεις σχεδόν ανύπαρκτες. Θα πρέπει, λοιπόν, να σταματήσουμε να αδικούμε τον εαυτό μας.

Πάνω απ´ όλα θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι ο διαχωρισμός μεταξύ Ελλήνων και βαρβάρων είναι μέσα μας και όχι στο εξωτερικό μας περιβάλλον!

*Ο Κυριάκος Κουβελιώτης είναι Πρόεδρος του Εκπαιδευτικού Οργανισμού Atheneum – Liberal Studies και Καθηγητής του Διεθνούς Τελεματικού Πανεπιστημίου International Telematic University UNINETTUNO.

Follow on Twitter: @kouveliotis

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Προηγούμενο άρθροΤα δέκα στάδια της παρακμής και κάποιες σκόρπιες σκέψεις…
Επόμενο άρθροΓιατί, κύριε, oι πράσινοι λύκοι το παίζουν σήμερα αθώες κοκκινοσκουφίτσες;
Ο Κυριάκος Κουβελιώτης γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Αποφοίτησε από την Φιλοσοφική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και συνέχισε τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο Λάνκαστερ σε μεταπτυχιακό επίπεδο στον τομέα των Πολιτικών Επιστημών με αντικείμενο την Διπλωματία. Αναγορεύτηκε Διδάκτωρ Φιλοσοφίας από το Πανεπιστήμιο του Νιούκαστλ απόν Τάιν με ερευνητικό αντικείμενο την Ευρωπαϊκή Εξωτερική Πολιτική και Πολιτική Ασφάλειας σε σχέση με την Ελλάδα ενώ ολοκλήρωσε έναν κύκλο μεταδιδακτορικής έρευνας στο Πανεπιστήμιο του Αμπερντήν στο αντικείμενο της Λήψης Αποφάσεων και έναν δεύτερο στην Ελλάδα με υποτροφία του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ) στον τομέα της Διαχείρισης Κρίσεων και των Διαπραγματεύσεων. Έχει διδάξει Πολιτικές Επιστήμες, Φιλοσοφία και Διευθυντική στα πανεπιστήμια Νιούκαστλ απόν Τάιν, Σάντερλαντ και Κιλ. Διδακτικό έργο παρουσίασε επίσης στο Πανεπιστήμιο της Ινδιανάπολης όπως και στη Σχολή Πολέμου του Πολεμικού Ναυτικού και της Πολεμικής Αεροπορίας. Σήμερα είναι Πρόεδρος του Εκπαιδευτικού Οργανισμού Atheneum - Liberal Studies και Καθηγητής του Διεθνούς Τελεματικού Πανεπιστημίου International Telematic University UNINETTUNO. Σχεδιάζει και υλοποιεί προγράμματα τηλεκπαίδευσης και ηλεκτρονικής μάθησης μέσω του διαδικτύου, της τηλεόρασης και των νέων τεχνολογιών. Είναι εμπνευστής του «Ελεύθερου Ψηφιακού Πανεπιστημίου». Έχει δημοσιεύσει βιβλία - μονογραφίες και επιστημονικά δοκίμια, ενδεικτικά: «Διευθυντική και Πολιτική Επιστήμη: η Περίπτωση της Διπλωματικής Διαπραγμάτευσης» (εκδ. Παπαζήσης, 2001), "The foreign Policy of Russia in the New International System" (εκδ. Παρασκήνιο, 2002), "The Europeanization on Greece's Foreign and Security Policy" (εκδ. Παρασκήνιο, 2002), "Φιλοσοφία του Πολέμου και Ηγεσία" (εκδ. Επικοινωνίες Α.Ε., 2002), "Χημικός και Βιολογικός Πόλεμος: Η Νέα Απειλή", (εκδ. Τροχαλία, 2001), "The Impact of European Integration on the Diplomatic and Strategic Domains of Greece" (2005), "The Impact of EU'S Cultural Activities on Establishing a European Identity" London School of Economics (2000) κ.ά. Έχει επίσης συγγράψει δεκάδες άρθρα και μελέτες που έχουν δημοσιευθεί σε επιστημονικά περιοδικά και επιθεωρήσεις. Email: kkouveliotis@me.com- Ιστοσελίδα: www.kouveliotis.com , www.scribd.com/kkouveliotis Twitter: @kouveliotis

23 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Κύριε Κουβελιώτη. Το άρθρο σας είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον και θα ήθελα να παραθέσω και τις δικές μου απόψεις. Στην ερώτησή σας «γιατί δεν μπορούν να συνυπάρξουν κρατικά και ιδιωτικά Πανεπιστήμια» αρχικά απαντώ ότι η Ελλάδα δεν είναι έτοιμη για κάτι τέτοιο. Όσο αστείο και αν ακούγεται αυτό που λέω, παρακαλώ κάντε λίγη υπομονή και στο τέλος ίσως και να συμφωνήσετε σε αυτά που λέω. Στο εξωτερικό τα κρατικά Πανεπιστήμια (όπως πχ των ΗΠΑ) είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικά σε σύγκριση με τα ιδιωτικά λόγω των κατάλληλων υποδομών και της χρηματοδότησης που παρέχονται από το κράτος. Με άλλα λόγια, τα κράτη του εξωτερικού «επενδύουν» στα Πανεπιστήμια και στην Παιδεία! Όμως, εδώ στην Ελλάδα δεν συμβαίνει αυτό. Επομένως, η δημιουργία ιδιωτικών Πανεπιστημίων «υψηλού» επιπέδου, θα έχει ως αποτέλεσμα την δημιουργία «Πανεπιστημίου δύο ταχυτήτων». Δηλαδή, από τη μία πλευρά θα είναι τα καλώς χρηματοδοτούμενα ιδιωτικά Πανεπιστήμια που θα ανταποκρίνονται και θα εξυπηρετούν άμεσα στις ανάγκες της αγοράς, και από την άλλη πλευρά θα είναι τα κακώς χρηματοδοτούμενα από το κράτος δημόσια Πανεπιστήμια, τα οποία είναι ήδη σχεδόν αποκομμένα από την αγορά και παρουσιάζουν επίσης ελλείψεις σε τεχνολογικό υλικό. Συνεπώς, οι φοιτητές που θα έχουν λεφτά θα λαμβάνουν υψηλή μόρφωση και οι φοιτητές που δεν θα έχουν λεφτά θα λαμβάνουν χαμηλή μόρφωση, δημιουργώντας με αυτό τον τρόπο κοινωνικές ανισότητες. Βέβαια, εδώ θα με ρωτήσετε όμως γιατί να στέλνουν οι γονείς τα παιδιά τους στο εξωτερικό να σπουδάσουν και όχι σε κάποιο ιδιωτικό Πανεπιστήμιο στην Ελλάδα, όπου με αυτόν τον τρόπο τα λεφτά των σπουδών θα μένουν στην Ελλάδα και όχι στο εξωτερικό. Από αυτή τη σύγκρουση «κοινωνικών ανισοτήτων» και «εκροής χρημάτων σπουδών στο εξωτερικό» δεν θεωρώ ότι είμαι ικανός να κρίνω εγώ πιο από αυτά τα δύο είναι το πιο σωστό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι αν τα δημόσια Πανεπιστήμια λειτουργούσαν σωστά, τότε δεν θα υπήρχε πρόβλημα για τη δημιουργία και των ιδιωτικών Πανεπιστημίων. Επίσης, θα θίξω ακόμη ένα θέμα του άρθρου σας. Μην θεωρείτε το γεγονός ότι στην Τουρκία μοιράστηκαν ipad ότι είναι καλό για τους μαθητές. Αν ήμουν μαθητής και βάζατε εμένα να διαλέξω μεταξύ ipad και φωτοτυπίας, θα διάλεγα 100% τη φωτοτυπία. Σίγουρα θα απορείτε γιατί το λέω αυτό! Τα ipad κρύβουν έναν εξαιρετικά σοβαρό κίνδυνο. Ο κίνδυνος αυτός λέγεται «εξάρτηση». Αντίθετα, η φωτοτυπία δεν έχει αυτό τον κίνδυνο…

  2. Μου φαίνεται αδιανόητο πως υπάρχουν άνθρωποι που αναρωτούνται αν είναι καλύτερες οι φωτοτυπίες από το ipad.
    Ελπίζω να μιλούν ειρωνικά ή να είναι πάνω απο 65-70 χρονών αλλιώς όταν οι άλλοι θα ταξιδεύουν με διαστημόπλοια εμείς θα πηγαίνουμε με κάρα γιατί τα διαστημόπλοια θα λέμε ότι κρύβουν τον σοβαρό κίνδυνο της εξάρτησης.

  3. Siga thn eksarthsh Pidgey edw milame gia thn aferesh ths sobrakofanelas pou akoma forame sto mualos mas akoma san ethnos poso tha eksarththi poia enas mathiths apo to Ipad tou les kai edw apo ta 10 plewn den lionoune se Ipad….mhn kribomaste se teties ashmantes leptomeries

  4. Χωρις να θελω να προσβαλω τους σχολιαστες απο πανω, ε, ΕΛΕΟΣ! Ζουμε στον 21 αιωνα και χρειαζομαστε νοοτροπια καινοτομιας και δημιουργιας! Ναι, αν θελεις οι νεοι σου να ειναι ανταγωνιστικοτεροι και δημιουργηκοτεροι θα τους δωσεις την καλυτερη τεχνολογια! Τις φωτοτυπιες σας, να τις παρετε και να τις κορνιζωσετε σαν ενθυμια! Ο ανθρωπος οφειλει και πρεπει να εξελισεται, λογικες σαν τις δικες σας ειναι τουλαχιστον αναχρονιστικες και καταστρεφουν μια γενια. ΑΙΣΧΟΣ, τα παιδια δεν ειναι πειραματοζωα, οπου εφαρμοζετε την ιδια ακριβως εκπαιδευση που ειχατε στα νατια σας, οφειλουμε στα παιδια μια εκπαιδευση που θα τους δωσει τα εργαλεια για να ευημερησουν στη ΣΗΜΕΡΙΝΉ και ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗ κοινωνια. Πολυ καλο αρθρο!

  5. τετοιες ωρες..τετοια λογια…η μαθηση..η γνωση..δεν ειναι μονο μεσα!ειναι και η ζεση μιας συγκροτημενης κοινωνιας να ανεβει επιπεδο!δεν ειναι η ελειψημεσω που εμποδιζει, ειναι το ολο συστημα που ευθυνεται.η γνωση δεν ειναι μια τυπικη διεκπεραιωση μια κρατρικης λειτουργιας, ειναι η επιθυμια να μπεις σ αυτην την περιπετεια.εχω αποφοιτησει απο τριθεσιο δημοτικο, της επαρχιας, εχω αποφοιτησει απο εξαταξιο γυμνασιο κατω απο αθλιοτατες συνθηκες, δεν εκανα ποτε ιδιαιτερα , δεν με εμποδισε σε τιποτα να αριστευσω και να περασω σε σχολη με υψηλοτατη βαση.απ αυτες που τωρα εχουν ανω των 19.000 μοριων.και ακομη απολαμβανω αυτην την περιπετεια…αλλωστε οι μεγαλοι θεωρητικοι των αρχων του 20ου αιωνα…δεν ειχαν αι παντ και αριστη υλικοτεχνικη υποδομη.ειχαν ομως την επιθυμια ειχαν την ζεση να μπουνε στην περιπετεια της γνωσης…ειχαν ερωτα!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here