Κορκίδης: Η συγκέντρωση της αγοράς στο λιανεμπόριο θα συνεχιστεί και το 2017

 

Η συγκέντρωση της αγοράς στο λιανεμπόριο θα συνεχιστεί και το 2017, σύμφωνα με την εκτίμηση του προέδρου της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας.

Ο κ. Κορκίδης στην ομιλία του σε φόρουμ για τον κλάδο των σούπερ μάρκετ με θέμα:

«Το λιανικό εμπόριο και το κλίμα της αγοράς», ανέφερε ότι «είναι σημαντικό πως τελευταία στιγμή διασώθηκε ο όμιλος Μαρινόπουλου και οι 12.500 θέσεις εργασίας που προσφέρει, όμως εξίσου σημαντικό είναι να εξασφαλιστεί και η διάσωση των χιλιάδων μικρών προμηθευτών της εταιρείας.

Η πρόταση της ΕΣΕΕ για τη δυνατότητα έκδοσης πιστωτικού τιμολογίου με όλο το ποσό της οφειλής και του ΦΠΑ για τις επιχειρήσεις που χάνουν τα χρήματά τους, λόγω της πτώχευσης ή της εξυγίανσης μεγάλων ομίλων,είναι προς την κατεύθυνση αυτή».

Ο ίδιος σημείωσε ότι φέτος, γενικότερα, ο κλάδος χαρακτηρίζεται από την κατάρρευση της Μαρινόπουλος ΑΕ και στο γεγονός ότι όλες οι άλλες επιχειρήσεις του κλάδου, μεγάλες αλλά ακόμη και μικρές, «διαμοιράστηκαν» τις πωλήσεις της.Αλλά αυτό ακριβώς το γεγονός, και οι απότοκες εξελίξεις, πρόσθεσε, ορισμένοι εκτιμούν ότι θα σημαδέψουν το 2017.

Ειδικά για το 2017 σχολίασε τα εξής: «Υπάρχει η εκτίμηση ότι το 2017 η κατάσταση στην αγορά θα σταθεροποιηθεί και με βάση αυτή την εκτίμηση, υπάρχει ο ισχυρισμός ότι θα διαμορφωθούν από φέτος οι επενδυτικές και επιχειρηματικές στρατηγικές μεγάλων εταιρειών. Εφόσον, λοιπόν, η κατάσταση σταθεροποιηθεί, το ερώτημα που τίθεται από πολλές πλευρές είναι ποια θα είναι η στρατηγική που θα ακολουθήσουν οι μεγάλοι λιανεμπορικοί όμιλοι.

Η πρώτη εκτίμηση, που με βάση τα σημερινά δεδομένα που φαίνεται πιο πιθανή, είναι να ξεσπάσει ένας ανελέητος «πόλεμος τιμών», που θα ξεπερνά τις γνωστές τακτικές. Η άποψη μου είναι ότι ενδεχομένως «να ανεβούν οι τόνοι του ανταγωνισμού» για τους προαναφερόμενους λόγους, αλλά κανέναν δεν συμφέρει να χάσει, αφού ένας πόλεμος τιμών σημαίνει απώλεια κερδών και αξίας πωλήσεων για όλους.

Ο όμιλος Σκλαβενίτη αποκτώντας το δίκτυο της Μαρινόπουλος ΑΕ, είναι προφανές ότι θα διεκδικήσει να «πάρει πίσω» το τζίρο που χάθηκε – αν όχι όλο, τουλάχιστον ένα μέρος του. Από την πλευρά τους, οι άλλες αλυσίδες, και κυρίως οι μεγάλες, θα προσπαθήσουν να διατηρήσουν το τζίρο που κέρδισαν εφέτος ή εν πάση περιπτώσει να χάσουν όσο το δυνατόν λιγότερο μερίδιο.

Η κάθε πλευρά θα χρησιμοποιήσει για τις επιδιώξεις της όποιο όπλο διαθέτει και η «τράπουλα θα ξαναμοιραστεί». Είναι σαφές ότι σε ένα τέτοιο ασφυκτικό περιβάλλον θα ασκηθεί τρομακτική πίεση στις μεσαίου μεγέθους αλυσίδες σουπερμάρκετ με πωλήσεις κάτω των 300 εκατ. ευρώ και δεν αποκλείουν ότι ο αφελληνισμός και η «αιματηρή» συγκέντρωση της αγοράς στο λιανεμπόριο να συνεχιστεί και εντός του 2017″.

 

 

Σχετικά Άρθρα


Αφήστε το σχόλιο σας

*

code