Οριστική η καταδίκη πλοιάρχου και υπεύθυνου εταιρείας για το ναυάγιο του Sea Diamond

sea_diamond

 

Επικυρώθηκαν από τον Άρειο Πάγο οι ποινές που είχαν επιβληθεί στον πλοίαρχο και τον εκπρόσωπο της ναυτιλιακής εταιρείας για το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond, το οποίο βυθίστηκε το 2007 στη θαλάσσια περιοχή της Καλντέρας στη Σαντορίνη.

Υπενθυμίζεται ότι από το Τριμελές Εφετείο Πειραιά το 2013 τρία άτομα είχαν καταδικαστεί για το επίμαχο ναυάγιο. Πρόκειται για τον πλοίαρχο του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond, τον γενικό διευθυντή της εταιρείας Core Marine Limited (υπό την τεχνική διαχείριση της οποίας ήταν το Sea Diamond, ως θυγατρική της Louis Cruises) και τον ανθυποπλοίαρχο αξιωματικό υπηρεσίας – Γέφυρας.

Στην συνέχεια τα τρία αυτά άτομα άσκησαν αναίρεση στον Άρειο Πάγο, όπου το περασμένο έτος το Ποινικό Τμήμα του Αρείου Πάγου με την υπ’ αριθ. 63/2105 απόφασή του αναίρεσε μερικά την εφετειακή απόφαση και παρέπεμψε να δικαστούν και πάλι στο Εφετείο Πειραιά για πλημμελήματα τρία άτομα.

Η υπόθεση δικάστηκε για δεύτερη φορά στο Τριμελές Εφετείο Πειραιά και τον περασμένο Μάρτιο τα τρία αυτά άτομα καταδικάστηκαν και πάλι με μικρότερες όμως ποινές.

Αναλυτικότερα, καταδικάστηκαν κατά συγχώνευση, ο πλοίαρχος του κρουαζιερόπλοιου σε 36 μήνες φυλάκισης, ο γενικός διευθυντής επιχειρήσεων στόλου της εταιρείας Core Marine Limited σε ποινή φυλάκισης 24 μηνών και ο ανθυποπλοίαρχος αξιωματικός Γέφυρας σε ποινή φυλάκισης 21 μηνών.

Στην συνέχεια άσκησαν και πάλι αναίρεση στον Άρειο Πάγο.

Το Ποινικό Τμήμα του Αρείου Πάγου, με νέα οριστική απόφαση απέρριψε την αναίρεση του πλοιάρχου και του εκπροσώπου της επίμαχης εταιρείας, κρίνοντας ότι η εφετειακή απόφαση έχει πλήρη, ειδική, εμπεριστατωμένη και σαφή αιτιολογία όπως απαιτεί τα Σύνταγμα. Έτσι, επικύρωσε τις ποινές που είχαν επιβληθεί από το Εφετείο τη δεύτερη φορά.

Όμως, ο Άρειος Πάγο έκανε δεκτή την αναίρεση του ανθυποπλοιάρχου και έπαυσε οριστικά η σε βάρος του ποινική δίωξη, με το σκεπτικό ότι από τη στιγμή που ήταν ο πλοίαρχος στη γέφυρα είχε και τον αποκλειστική ευθύνη του πλοίου.

Σχετικά Άρθρα


Αφήστε το σχόλιο σας

*

code