Έως πότε θα πληρώνουμε τους μισθούς των παπάδων;

Σε πρόσφατη παραμονή μου στη Γαλλία προσκλήθηκα από τη Λίγκα των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Παρισιού να μιλήσω σε δημόσια συγκέντρωση για την οικονομική, κοινωνική και πολιτική κρίση που μαστίζει την Ελλάδα. Συγκεντρώθηκαν 55 άτομα για να ακούσουν αλλά, κυρίως, για να θέσουν τα ερωτήματά τους για τα αίτια της πολύπλευρης αυτής κρίσης και για τις επιπτώσεις της στην καθημερινή ζωή των Ελλήνων και των Ελληνίδων.

Πρώτον, οι παριστάμενοι δεν μπορούσαν να αντιληφθούν πώς μια τόσο μικρή χώρα, που ισοδυναμεί με τον πληθυσμό του Παρισιού, αδυνατεί να ξεπεράσει τις εσωτερικές της αδυναμίες- όπως η φοροδιαφυγή. Τους φαίνεται, μάλιστα, τόσο αρνητικό φαινόμενο η αδυναμία ή η ανικανότητα ή η έλλειψη πολιτικής βούλησης για την είσπραξη των φόρων από τα ανώτερα ή μεσαία οικονομικοκοινωνικά στρώματα, σε τέτοιο βαθμό που μας κάνει λιγότερο συμπαθείς από όσο θα θέλαμε από τη γαλλική κοινή γνώμη. Δέχτηκα πολλές ερωτήσεις για το τι έγινε τα τελευταία χρόνια και για τα μέτρα που υιοθετήθηκαν. Υπέθεταν όλοι ότι, αφού απέτυχαν, θα έπρεπε να αλλάξουμε συνταγή αλλά την επόμενη βδομάδα διαψεύστηκαν. Η Τρόικα και το ελληνικό Κοινοβούλιο αποφάσισαν ότι η χώρα πρέπει να συνεχίσει να βουλιάζει στην ύφεση.

Ύστερα, δέχτηκα ερωτήσεις για διάφορα θέματα που αφορούν την πολιτική κρίση: έγινε σαφές το έλλειμμα Δημοκρατίας που υπάρχει αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, διευρυνόμενο και από την αντιμετώπιση των ευρωπαίων εταίρων  και τις απαιτήσεις τους που έχουν σαφέστατα ένα τιμωρητικό χαρακτήρα. Δήλωσα με όλους τους τρόπους ότι η χώρα μας χρειάζεται μεταρρυθμίσεις, αλλά όχι απαραίτητα αυτές που προτείνονται και για τις οποίες μας εγκαλούν ότι αργούμε να εφαρμόσουμε! Η κάθε μεταρρύθμιση έχει πρόσημο, όπως σαφές πρόσημο έχει η μέχρι τώρα νεοφιλελεύθερη πολιτική προσπάθεια να επιβάλει και τις αντίστοιχες μεταρρυθμίσεις. Χρειαζόμαστε λίγο περισσότερο χρόνο για να συμμαζέψουμε τα δημόσια οικονομικά.

Αλλά και η Ευρώπη που θέλουμε δεν είναι αυτή που υπάρχει σήμερα. Θέλουμε μια Ευρώπη της αλληλεγγύης που θα υπερασπίζεται το κοινωνικό κράτος και θα διευρύνει τη Δημοκρατία. Θυμήθηκα τα νιάτα μου με την Ευρώπη των εργαζομένων, προνομιακό πεδίο άσκησης πολιτικής, και τους κάλεσα όλους όσους θέλουν να μας βοηθήσουν να δώσουμε την μάχη για την αλλαγή της σημερινής ευρωπαϊκής πολιτικής. Βεβαίως, για τους Γάλλους αυτό σημαίνει καταρχήν αλλαγή πολιτικής με την ανάδειξη στις ερχόμενες προεδρικές εκλογές ενός άλλου προσώπου, με άλλη πολιτική, δηλαδή με την ήττα του Σαρκοζί.

Τους υποσχέθηκα ότι θα προσπαθήσουμε, ότι θα συνεχίσουμε να πιέζουμε για την αλλαγή πολιτικής και στο εσωτερικό της χώρας μας. Αλλά τα ερωτήματα ήταν αμείλικτα, και θέτουν στην πραγματικότητα εν αμφιβόλω την ικανότητά μας όχι να πετύχουμε, αλλά ακόμα και να προσπαθήσουμε: μου ζήτησαν, για παράδειγμα, να εξηγήσω γιατί και πώς η Εκκλησία δεν πληρώνει η ίδια τους μισθούς των κληρικών και τους επιβαρύνεται ο κρατικός προϋπολογισμός. Πώς είναι, δηλαδή, δυνατόν να μειώνονται οι κατώτατοι μισθοί, οι συντάξεις αλλά και οι μισθοί όλων και η Πολιτεία να μην απαιτεί από την Εκκλησία να αναλάβει το μισθολογικό κόστος των λειτουργών της; Τουλάχιστον θα μπορούσε να προτείνει στην Εκκλησία, που έχει τεράστια περιουσία και για την οποία η φορολογία είναι μάλλον περιορισμένη, να γίνει μια καινούρια διαπραγμάτευση και να συμβάλει αποφασιστικά στο μισθολογικό κόστος!

Μα πώς μπορούμε να λέμε ότι θέλουμε να μείνουμε στην Ευρώπη όταν είμαστε οι μόνοι που πληρώνουμε τους μισθούς των κληρικών από τον κρατικό προϋπολογισμό;

Απάντησα πως η Δημοκρατική Αριστερά έχει καταθέσει σχετική πρόταση, αλλά κάνεις δεν θέλει ούτε καν να την σχολιάσει! Μα τι φοβούνται τέλος πάντων, οι Έλληνες; Είναι δυνατόν να δίνουν φακελάκι στους κληρικούς για την τελετή του γάμου, ή για τα βαφτίσια ή για να «διαβάσει» μια «ευχή» στη μνήμη του πεθαμένου, όταν ήδη πληρώνουν τον μισθό των κληρικών αυτών; Μα πότε, τέλος πάντων, θα σκεφτούμε τη νέα γενιά και θα απαιτήσουμε μια δίκαιη αντιμετώπιση;

Θλίβομαι βαθειά και αρχίζω να απογοητεύομαι ότι δεν μπορούμε να πείσουμε κανέναν: η ελληνική κοινωνία χρειάζεται βαθιές αλλαγές σε προοδευτική κατεύθυνση που θέλουν, όμως, αργά και σταθερά βήματα.

*Η Ευγενία Μπουρνόβα είναι καθηγήτρια Οικονομικής – Κοινωνικής Ιστορίας και Ιστορίας Πόλεων στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αθηνών.

69 σχόλια στο “ Έως πότε θα πληρώνουμε τους μισθούς των παπάδων;”
Ο/Η V.X. λέει:
Φεβρουαρίου 17, 2012 στις 11:43 πμ

Μράβο Κ. Μπουρνόβα, βρήκατε την αιτία του προβλήματος για την Ελληνική κρίση!

Επί της ευκαιρίας, στην Γερμανία οι πολίτες πληρώνουν εισφορές υπέρ της εκκλησίας απο τον μισθό τους (εάν δηλώσουν πιστοί).

Γιατί πληρώνουμε τον δικό σας μισθό σαν καθηγήτρια;

Ο/Η skouf λέει:
Φεβρουαρίου 17, 2012 στις 9:59 μμ

Καταρχας δεν αναφερθηκε πουθενα οτι η κρατικη μισθοδοσια των παπαδων ειναι η αιτία του προβληματος.Ερωτηθηκε και απαντησε. Και αν αναρωτιεσαι γιατι πληρωνουμε τους μισθους των καθηγητων θα σου απαντησω απλα και κατανοητα. Γιατι μορφωνουν τα παιδια σου φιλε μου.Και μορφωνοντας τα παιδια σου προσφερουν στην κοινωνια επιστημονες και ανθρωπους. Τι προσφερει ο παπας στην κοινωνια? Θυμιατα και ψαλμους? Με όλο το σεβασμο σε όσους πιστευουν στον χριστιανισμό, όπως και σε όλες τις άλλες θρησκείες του κοσμου, εγω θεωρω τον εαυτό μου αρκετά τυχερό που ζει στον 21ο αιώνα και όχι στον μεσαίωνα και μπορώ να αντιληφθώ τους λόγους υπαρξής οποιασδήποτε θρησκείας διαχρονικα και να μην πιστευώ τυφλά σε ότι μου πλασάρουν. Οπως ο πιστος εχει δικαιωμα να πιστευει ετσι και εγω εχω δικαιωμα να μη πιστευω. Ο πιστος ομως δεν εχει δικαιωμα να χρηματοδοτει την πιστη του με δικα μου λεφτα. Δηλαδη αν εγω ειμαι δωδεκαθειστης θα απαιτω απο το κρατος να μου δινει λεφτα για να διοργανωνω τελετες?
Κοιταξε τη χρονολογια, αναλογίσου τι σημαινει ανθρωπισμος-ουμανισμος, και ξανασκεψου αυτο που ειπες. Αν εξακολουθεις να συμφωνεις, σε καταταζω στην ιδια μοιρα με τους φανατικους ισλαμιστες. Καληνυχτα

Ο/Η Homo Sapiens λέει:
Μαρτίου 25, 2012 στις 9:30 μμ

Aγαπητέ/η skouf

Δεν ξέρω αν ισχύει και αλλού ,άλλα στην καθολική Ισπανία το είδα με τα μάτια μου .
Στο έντυπο της φορολογικής δήλωσης υπάρχει και η ερώτηση : Θέλετε από τον φόρο που θα πληρώσετε να επιδοτηθεί η εκκλησία;
Ο φορολογούμενος πρέπει να σταυρώσει ένα από τα δυο τετραγωνάκια ( ΝΑΙ η ΟΧΙ).
Η πλειοψηφία όσων γνωστών και φίλων ρώτησα σταυρώνουν το ΟΧΙ.
Αυτά συμβαίνουν στην καθολική Ισπανία όπου το κράτος σέβεται τον πολίτη

Homo Sapiens

Ο/Η Ilias λέει:
Φεβρουαρίου 18, 2012 στις 1:16 πμ

Συγκρινεις τα μυδια με τα φρυδια…
Για μενα ειναι θεμα.
Οπως και το θεμα των 300 βουλευτων.
Δεν καταλαβα…γιατι να πληρωνω τα βαπτησια;

Ο/Η V.X. λέει:
Φεβρουαρίου 22, 2012 στις 12:14 πμ

Γιατι η εκκλησία έχει έξοδα μεγάλε για να κάνει μια τελετή. Αλλιώς κάνε τα βαφτίσια σπίτι σου και φώναξε τον παπά να έρθει εκεί.

Ο/Η costasagg λέει:
Φεβρουαρίου 18, 2012 στις 11:35 πμ

V.X. i eisai papas kai apla de se simfairoun afta pou eipe i kathigitria i apla asxetos. ti sxesi exei o kathigitis, anexairetws epipedou, me ton papa. i ekklisia, oxi i thriskia, kai me exairesi kapoious klirikous, to mono pou kanei einai na koroidevei ton kosmo kai na tou pairnei lefta, me keria – tamata – fakelakia gia ta mistiria gia ta opoia idi plirwnontai kai alla sinafi. i periousuia tis eklisias kiniti kai akiniti, einai toso megali pou an tin epairne to kratos, an itan kai afto sovaro fisika kai den itan oloi prodotes, tha borouse na eixe kseplirwsei olo to xreos kai na eimaste mia xara. o kliros afti ti stigmi den prosferei sxedon tipota stin ellada se adithesi fisika me tou kathigites.

Ο/Η ΝΙΚΟΛΑΟΥ λέει:
Φεβρουαρίου 20, 2012 στις 3:20 πμ

ΔΕΝ ΞΕΡΕΙΣ ΝΑ ΓΡΑΦΕΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ? ΜΙΑ ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΣ ΕΜΕΙΝΑ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΕΨΟΥΜΕ ΚΙ ΑΥΤΗ ?

Ο/Η costasagg λέει:
Φεβρουαρίου 20, 2012 στις 11:29 μμ

signwmi alla tha grafw opws thelw egw. oso gia tin glwssa mas otan xriastei na ti xrisimopoiisw tha tin xrisimoipoiisw kai malista poli kala

Ο/Η peris panagiotis λέει:
Φεβρουαρίου 18, 2012 στις 11:45 πμ

naiola kala oi papades den ftaine omos sto eksoteriko opos lete pairnoun diplous misthous kai ase po an theleis na gineis koumparos pairnoun gyro sta 300 euro meso oro kai sou anapsoun kai polyelaious ftaneis kai ta 400 ayta mono apo ton koumbaro kai gyro sto 200 euro tha plhrosei to zeygari tha mas trelanetai??
kseretai ti bgazoun oi papades ?O pater ths dikis mou enorias sth germania exei polykatoikia sthn germania kai epixeirhsh sto onoma ths gynaikas tou kai 10 spitia sthn ellada apo po ta eftiakse apo ola osa tous plironei o ellinikos laos kai to megalytero lathos enos MEGALOU POLITIKOU ANDREA PAPANDREOU xaxa na gelaso megalos kai oloi osoi akolouthisan koitaksan to symferon tous kai den mnikan se kontra me thn ekklhsia gia perissoterous psifous. A lla tetoioi eimaste kai aytoi oi politikoi mas aksizon bravo se olous mas tous ellhnes

Ο/Η costasagg λέει:
Φεβρουαρίου 20, 2012 στις 11:32 μμ

poli swsta ta les megale. evge

Ο/Η Νικηφόρος Φωκάς λέει:
Φεβρουαρίου 18, 2012 στις 8:46 μμ

Μέχρι το Δημόσιο να επιστρέψει την περιουσία της Εκκλησίας που δόθηκε για να καλύπτει εκείνο τους μισθούς των΄ιερέων. Και μη πεί κανείς είναι περιουσία του λαού.Βεβαίως είναι του λαού, του λαού της Εκκλησίας, όχι των αθέων φίλων της Κας Μπορνόβα.

Ο/Η costasagg λέει:
Φεβρουαρίου 20, 2012 στις 11:31 μμ

signwmi file mou alla einai mono tou laou. an den iparxei laos den iparxei ekklisia.
den exei na kanei me ti thriskia. min berdevetai ta pragmata. allo i thriskia kai allo
i ekklisia pou ta exei ftiaxei ola sta metra tis gia na borei na ta pairnei.

Ο/Η ΜΑΡΙΟΣ ΧΡΥΣΟΥΛΗΣ λέει:
Φεβρουαρίου 17, 2012 στις 12:02 μμ

Αξιότιμη κυρία,
Διάβασα το άρθρο σας.
Δηλαδή το πρόβλημα έχει δημιουργηθεί από τους μισθούς των παπάδων?
Εάν σταματήσει το κράτος να πληρώνει τους μισθούς των παπάδων θα λυθεί το
οικονομικό πρόβλημα της χώρας?
Γιατί όμως δεν αναφέρετε κάτι για τις χρηματοδοτήσεις των κομμάτων από το κράτος? Γνωρίζετε ότι τα κόμματα, εισέπραξαν περισσότερα χρήματα το 2011 από τα προηγούμενα χρόνια?
Αλήθεια σύμφωνα με τον μνημόνιο 2, έγιναν περικοπές σε κόμματα, βουλευτές και υπουργούς? Δεν νομίζω να αναφέρεται κάτι τέτοιο.
Γιατί δεν λέτε κάτι για τις χρηματοδοτήσεις των ΜΚΟ? Που πραγματικά κανείς δεν ξέρει πόσα χρήματα δίνονται κάθε χρόνο από τον κρατικό κορβανά και τελικά τι έργο επιτελείται από αυτές.
Συμφωνώ με την άποψη σας για αλλαγές και μεταρυθμίσεις αλλά σε όλα.
Δεν είμαι θρησκόληπτος, όπως ίσως θα πιστεύετε, απλώς πιστεύω ότι δεν είναι σωστό να δημιουργούμε την εντύπωση ότι φταίει μία συγκεκριμένη μόνο τάξη (παππαδες, δημόσιοι υπάλληλοι κλπ). Το μόνο που πετυχαίνουμε σε αυτή την περίπτωση είναι να φέρνουμε το λαό σε αντίθεση, ενώ αντίθετα πρέπει ο λαός ενωμένος να αντιμετωπίσει σαν μία γροθιά τα κακά που έπονται.
Ευχαριστώ για το χρόνο σας.

Μετά τιμής
Μάριος Χρυσούλης

Ο/Η costasagg λέει:
Φεβρουαρίου 18, 2012 στις 11:39 πμ

axiotime kirie chrisouli,

kaneis den eipe oti me to na stamatisoun na plirwnontai oi papades apo to kratos tha paei brosa i xwra. fisika kai prepei na ginoun alla pragmata poli poio ousiwdi apo afto. omws opws eipa kai ston v.x. prin giati na plirwnontai apo to kratos otan i idia i ekklisia exei toso megali periousia kai tosa pola esoda pou borei na kalipsei tous misthous tous. as dwsei oli tin periousia tis sto kratos kai ola ta etisia esoda tis kai meta to kratos na analavei na tous plirwnei. oxi na exei oti exei na vgazei osa vgazei kai na tous plirwnoume kai apo panw gia na exoun tous oloxrisous stavrous pou kostizoun oso o etisios misthos enos dimosiou ipalilou

Ο/Η Ελενη Αντωνιαδου λέει:
Φεβρουαρίου 17, 2012 στις 2:17 μμ

Οι μισθοί των κληρικών από μόνοι τους δεν μπορούν να οδηγήσουν σε χρεωκοποία, ούτε και η χρηματοδότηση των κομμάτων από μόνη της. Είναι όλα μαζί. Είναι ή έλλειψη κοινής λογικής, κανόνων και ξεκάθαρων ρόλων. Σε μια χώρα όπου υπάρχουν πολλές θρησκείες δεν είναι λογικό το σύνολο του ενεργά οικονομικού πληθυσμού να επιβαρύνεται με το κόστος μιας θρησκευτικής άποψης. Τα υπεχρεωμένα κόμματα που θέλουν να βάλουν σε τάξη μια ολόκληρη χώρα δεν μπορούν να βάλουν σε τάξη το σπίτι τους και επιβαρύνουν όλο το σύστημα. Υπάρχουν άπειρα παραδείγματα σε αυτό το παράλογο σύστημα που κάθε άλλο παρά είναι δημοκρατικό. Μειοψηφίες σε όλλα τα επίπεδα καπαπιέζουν και ζούν παρασητικά σε βάρος όλων μας και πολλές φορές δεν μπορούμε να το καταλάβουμε. Και λογικό είναι σε ένα άδικο σύστημα να υπάρχει φοροδιαφυγή, εισφοροδιαφυγή η οποία δεν πρόκειται να σταματήσει αν δεν σταματήσει το σύστημα να είναι παρασιτικό

Ο/Η Χατζηνικήτας Ιωάννης λέει:
Φεβρουαρίου 18, 2012 στις 2:07 μμ

Συμφωνώ με την προλαλήσα Ελένη. Το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι καθαρά έλλειψη κοινής λογικής. Το προβλημα συσωρεύεται με το λιγο απο εδώ λίγο απο εκεί. Λίγο οι παπάδες, λίγο η φοροδιαφυγή, λίγο οι μερικώς υπερβολικοί μισθοί σε δημόσιο μεχρι πριν λίγα χρόνια, λίγο τα πολιτικά κονδύλια, λίγο η φοροδιαφυγή, λίγο το μαυρο χρήμα σε φακελάκια γρηγορόσυμα κτλ και να πως γίνονται πολλά. Παράδειγμα στην, μεχρι πρίν λίγα χρόνια δημόσια, ολυμπιακή που δούλευα ως εποχιακός ο μισθός μου ήταν 860 με τα επιδοματα και υπερωρίες το 2004 και για την ίδια εργασία στα εκδοτήρια συναδελφός μου έπερνε με τα διαφορα επιδοματα το εξοφρενικό 4200 ευρω. Την ίδια χρονιά έκαναν πάρτυ συνταξιοδότησης σε συνάδελφο που είχε διοριστεί στα 18 της ως μονιμη και στα 43 της εβγαινε σε πλήρη σύνταξη. Ενα δημόσιο το οποίο δεν εξυπηρετεί τον πολίτη της δεν μπορεί παρα να είναι ενα συμαντικό προβλημα που χρειαζεται λύση και μεταρύθμιση. Στην τελική να το θέσω πιο απλά οταν το πρόβλημα εντοπίζεται κατα κυριο λόγο στην λειτουργία του δημοσίου και στον ΟΑΕΔ βλέπεις να είναι γεμάτες ιδιωτικούς υπαλλήλους να αναζητούν δουλεία κατι λάθος συμβαινει. Και για να μην παρεξηγούμε δεν συμφωνω με ιδιωτικά νοσοκομεία και ιδιωτικά σχολεία αλλα θεωρώ οτι όλα πρεπει να αναθεωρηθουν με αρχη μια αρση της μονιμότητας για 10 χρονια μεχρι να παραμεινουν μονο οι καλύτεροι και ικανότεροι και μονο μεσω κριτηρίων ΑΣΕΠ ή να προσληφθουν νεα ατομα με όρεξη για δουλεία και μεράκι για δημιουργία και επιτέλους μια εξισοροπηση ιδιωτικού με δημοσιου τομεα διότι δεν ειμαστε παιδια κατωτερων γονιών όσων απασχολούμαστε στον ιδιωτικό τομέα. Καθώς επίσης είμαι της άποψης οτι επιτέλους πρεπει να ξεκινήσει μια γεναία αποκεντρωση δίνοντας καποια χειροπιαστά και ανταποδοτικά μετρα (όπως ίσως μειομένη φορολογία ή φοροαπαλαγές σε όποιον μεταφέρει την έδρα του σε μικρές κοινωνίες ή παραμεθώριες περιοχες). Μόνο στην Ελλάδα ο κυριος πλυθυσμός ζει σε 2 πολείς)

Ο/Η Στέλλα λέει:
Φεβρουαρίου 17, 2012 στις 3:10 μμ

Προσωπικά δεν είμαι θρήσκα. Αναγκάζομαι όμως να πληρώνω τους αυτοπροσδιοριζόμενους «εκπροσώπους του Θεού» στον οποίο δεν πιστεύω μέσω των φόρων μου και μέσω ενός Υπουργείου το οποίο αναγκάζεται να κλείνει και να συγχωνεύει σχολεία λόγω έλλειψης κονδυλίων. Πληρώνω τους αυτοαποκαλούμενους μισθωμένους αντιπροσώπους, οι οποίοι παράλληλα απασχολούνται και ως εκπαιδευτικοί, δηλαδή τους πληρώνω επί δύο. Και δε μου προσφέρουν τίποτα. Ναι, θέλω να πάψω να τους πληρώνω, δεν τους χρειάζομαι, όπως δε χρειάζομαι και γραβάτες, γι’ αυτό και δεν τις αγοράζω. Όποιος τους χρειάζεται, ας τους «αγοράσει».

Όχι, δεν είναι η εκκλησία το πρόβλημα. Είναι οι δογματικές παρωπίδες που εκφράζονται τόσο σε πολιτικό-ιδεολογικό-θρησκευτικό επίπεδο όλα αυτά τα χρόνια όσο και σε κοινωνικό σ’ αυτή τη χώρα. Δεν είναι λοιπόν η εκκλησία το πρόβλημα. Αλλά είναι μέρος του προβλήματος. Είναι μέρος των «βασιλικότερων του βασιλέως» που ρημάζουν τη χώρα δεκαετίες τώρα. Να σε κάψω Γιάννη, να σ’ αλείψω μέλι.

Ο/Η Eva Skoudaropoulou λέει:
Φεβρουαρίου 18, 2012 στις 12:25 πμ

Γεια στο στόμα σου Στέλλα, να είσαι καλά!

Ο/Η Born Beyond λέει:
Φεβρουαρίου 17, 2012 στις 3:43 μμ

Προφανώς η κυρία Μπουρνόβα δεν είπε ότι οι μισθοί των παπάδων είναι η αποκλειστική αιτία της οικονομικής μας κατάστασης, μην το παίζετε (;) χαζοί.

Αλλά ενώ έχει γίνει τόσο μεγάλο σκάνδαλο πχ για την ΕΡΤ και πόσο δεν τη χρειαζόμαστε -τη μόνη αχτίδα ποιότητας στην ελληνική τηλεόραση κατά τη γνώμη μου- είναι άξιον απορίας πως κανείς δεν ανοίγει το στόμα του ενάντια στο τεράστιο κόστος που επιφέρει στο ελληνικό κράτος η Εκκλησία, χωρίς να προσφέρει απολύτως τίποτα σε μεγάλο ποσοστό πολιτών. (Εξαιρέσεις αποτελούν προφανώς οι μεμονωμένες φιλανθρωπικές της δράσεις.)

Τόσο προνομιακή μεταχείριση από τα media δεν έχει ούτε η Αριστερά σε αυτή τη χώρα.

Επίσης όσο για το ’Γιατί πληρώνουμε τον δικό σας μισθό σαν καθηγήτρια;’, η απάντηση είναι κάτι που λέγεται δωρεάν δημόσια παιδεία, κάτι απείρως πιο χρήσιμο από την Εκκλησία

Ο/Η Αντώνης λέει:
Φεβρουαρίου 17, 2012 στις 8:47 μμ

Δεν το παίζουν χαζοί. Είναι φανατικοί θρησκόληπτοι. Ξέρετε τι σημαίνει αυτο;
Είναι αδύνατο να τα βάλεις μαζί τους. Θλίψη…
«κάτι απείρως πιο χρήσιμο από την Εκκλησία»
Τρελλάθηκες;; Μη τους λες τέτοια πράγματα !!!

Ο/Η XRHSTOS LATSHS λέει:
Φεβρουαρίου 18, 2012 στις 12:56 μμ

plhronoume tous mis8ous twn papadwn giati kapoia stigmh h ekklhsia edwse thn periousia ths sto kratos kai to kratos anelabe na plhrwnei tous mis8ous !!!!!!!mipws den to gnwrisete ayto? ELATE TWRA ,AFHSTE TA AYTA !!!!!! ar8ro gia na dhmiourghsei entypwseis ENANTION THS EKKLHSIAS !!!!!!!!!

Ο/Η costasagg λέει:
Φεβρουαρίου 19, 2012 στις 12:12 μμ

kai giati i ekklisia tha prepei na exei periousia. tha borousate na mou apantisete se afto?

Ο/Η XRHSTOS LATSHS λέει:
Φεβρουαρίου 20, 2012 στις 4:01 μμ

an prepei na exei den eime egw aytos pou mporei na apanthsei !!!!!!!! DEN ZOUME AGAPHTE STHN ESSD POU MONO TA MELOI TOU KOMMATOS exoun periousia kai oloi oi ypolipoi tipote !!!!!! zoume se eley8erh xwra o opoiosdhpote mporei na exei periousia !!!!!! h ekklhsia eixe periousia terastia apo tis prosfores tou aplou laou ,thn opoia kai edwse sto kratos me antalagma thn mis8odosia tou klhrou !!!!!!! TWRA AN AYTO EINAI TOSO DYSKOLO NA TO KATALABETE !!!!!!!!!!!!!!! krimata ptyxia kai ola !!!!!1

Ο/Η costasagg λέει:
Φεβρουαρίου 20, 2012 στις 11:26 μμ

fisika kai boroume na to katalavoume afto pou esi den boreis na
katalaveis oti afti ti stigmi kai enw o laos peinaei plirwnou,e den xerw
ki egw posous papades kai oxi mono aftous fisika, oi opoioi boroun
na plirwthoun apo tin arxiepiskopi, pou etsi ki alliws den prosferoun
apolitws tipota stin koinwnia, ektos apo merikes exaireseis pou apla
epivevaiwnoun ton kanona. kai oxi mono afto alla koroidevoun ton
kosmaki kai tou pairnoun ta lefta tou gia na ta trwne oi megalopapades.
kai milaw kathara gia ton kliro kai oxi gia ti thriskia.

Ο/Η noldor λέει:
Φεβρουαρίου 17, 2012 στις 3:51 μμ

Έως πότε θα πληρώνουμε τους μισθούς των καθηγητάδων που δεν μπορούν να προστατεύσουν το σπίτι τους (το πανεπιστήμιο) από τις καταστροφές αριστεροχουντικών και ζητούν από τους φορολογούμενους να πληρώνουν τις ζημιές;

Είναι δυνατόν να πληρώνουμε καθηγητές πανεπιστημίου για μελέτες και άλλα έργα την ώρα που πληρώνουν οι φορολογούμενοι πολίτες το μισθό τους;

Ιδιωτικά πανεπιστήμια ΤΩΡΑ.

Ο/Η costasagg λέει:
Φεβρουαρίου 18, 2012 στις 11:44 πμ

tha analaveis esi na plirwneis ta didaktra gia olo ton kosmo? an nai ok idiwtika panepistimia twra. epidi omws mallon tha mou peis oxi tha sou pw to eksis: den ftainei oi kathigites gia to ti simvainei stin paideia genikotera. opws kai se ola ta alla etsi kai edw to politiko sistima ftaiei me tin anorganwsia sou kai me tin asxetosini tou.giati distixws oloi aftoi pou edw kai xronia einai kefales stin paideia einai oloi asxetoi kai fisika exipiretoun sigkekrimena simferonta.

Ο/Η Μιχάλης λέει:
Φεβρουαρίου 17, 2012 στις 3:52 μμ

Δε θα σχολιάσω την «αιτία» της κρίσης, όπως την παρουσιάζεται, γιατί θέλω να πιστεύω ότι αναφερθήκατε σε αυτό το γεγονός ως παράδειγμα και απλά έγινε λάθος παρουσίασή του και φαίνεται να δίνεται τόσο μεγάλη βάση σε αυτό. Επειδή όμως κάτι λέτε στο άρθρο σας για το «έλλειμμα Δημοκρατίας» θα ήθελα να ρωτήσω εσάς και όλους όσους γενικότερα κρίνουν την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η χώρα μας (με πρώτους και καλύτερους τους δημοσιογράφους που δυστυχώς στην πλειονότητά τους σήμερα προσβάλουν τον όρο). Ρωτώ λοιπόν: Αφού οι βουλευτές δεν έχουν δικαίωμα να ψηφίσουν κατά τη δική τους κρίση και τους επιβάλεται η θέση του κόμματος (διαφορετικά διαγράφονται από αυτό) γιατί πρέπει να έχουμε 300 βουλευτές και να τους πληρώνουμε για το τίποτα; γιατί δεν αρκούν 50-100 βουλευτές, για να μην πω απλώς ένας εκπρόσωπος του κάθε κόμματος που θα έχει τόσες ψήφους όσες θα πηγάζουν απ’ το ποσοστό του στις εκλογές; Αλήθεια μπορεί να μας πει κάποιος πόσα χρήματα θα εξοικονομούσε τότε ο κρατικός προϋπολογισμός και άμεσα αλλά και μακροπρόθεσμα (από συντάξεις, κτλ).
Με την ελπίδα που ποτέ δεν πεθαίνει…
Μιχάλης

Ο/Η Ευάγγελος Κρητικός λέει:
Φεβρουαρίου 17, 2012 στις 3:53 μμ

Προς κύριους ΜΑΡΙΟΣ ΧΡΥΣΟΥΛΗΣ και V.X.

Έχετε δίκιο. Το πρόβλημα δεν είναι αυτό. Ούτε οι φοροδιαφυγές του καθενός. Ούτε οι μισθοί των πολιτικών. Ούτε το καρκινωματικό δημόσιο. Ούτε το ένα, ούτε το άλλο. Έτσι τα βρήκαμε, έτσι θα τα αφήσουμε!!! Άμα πια….

Ειδικά προς κο. V.X. (άνευ ονόματος ή άνευ θάρρους γνώμης)

Προφανώς δε διαβάζετε τι γράφετε γιατί όπως γράψατε (εσείς ο ίδιος) τους μισθούς των κληρικών στη Γερμανία τους πληρώνουν όσοι δηλώνουν πιστοί (εσείς το γράψατε). Να το αναλύσω περισσότερο;

Ο/Η Michael Tsavaris λέει:
Φεβρουαρίου 17, 2012 στις 3:53 μμ

Γεια σας. Μπορω να πω πως ειστε ασχετη με το θεμα. Ο καθε πιστος φταιει που αφηνει χρηματα στον Ιερεα για την τελεση Γαμου – Βαπτισης- Μνημοσυνου κ.τ.λ. Οι περισσοτερες Μητροπολεις τα εχουν δωρεαν!! Οπως πρεπει να ειναι. Συμφωνω πως ενα μερος πρεπει να το καλυψουν οι Μητροπολεις.Σκεφτητε επισης οτι πλεον ο Ελληνικος λαος δεν εχει την πιστη τοσο μεσα του. Ακομα και τα εσοδα των εκκλησιων δεν ειναι εκεινα που ηταν. Απ οσο ξερω οι εκκλησιες οργανωνουν συσσιτια εχουν ιδρυματα απασχολουν υπαλληλους και βοηθανε πολυ.Ισως οχι αρκετα. Αλλα πολυ!!! Πληρωνουν κανονικα φως νερο τηλεφωνο ψαλτες καντιλαναφτες.Μην λετε οτι θελετε χωρις να γνωριζετε. Ποσα νομιζετε οτι μενουν στην εκκλησια???(δεν μιλαω για τα μεγαλα κεφαλια αλλα για τις απλες εκκλησιες)Αν δεν υπηρχαν και τα συσσιτια απο τις εκκλησιες να δω που θα ειμασταν. Και παει και τρωει και ο καθε μουσουλμανος και ο καθε πακιστανος – αλβανος γενικα αλλοδαπος αλλοθρησκος και λενε και ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ. Απο τους δικους μας τους Ελληνες να δω ποτε και ποσοι θα πουν ενα ευχαριστω στην εκκλησια. Υπαρχουν και λεβεντες παπαδες. Μην το ξεχνατε αυτο! Αλλα οταν ο καθε πατερας σας και πατερας μου ψηφιζει Πασοκ για να σας βολεψει και να με βολεψει στο δημοσιο τοτε εμεις φταιμε περισσοτερο απ ολους! Εμεις και η δημοκρατικη γενια του Πολυτεχνειου που μας φτασαν εδω που ειμαστε.

Ο/Η Αντώνης λέει:
Φεβρουαρίου 17, 2012 στις 8:56 μμ

Eνώ αν ψηφίζαμε όλοι χρυσή αυγή, τι καλά !!!!

Ο/Η costasagg λέει:
Φεβρουαρίου 18, 2012 στις 11:51 πμ

kirie tsavari mallon kanete lathos i den xerete ti akrivws simvainei i apla thelete na diastrevlwnetai ta pragmata. opou kai na pas na teleseis mistirio sou zitane lefta. akoma kai to posa fwta tha anapseis se rwtane gia na se xrewsoun analogws. oso gia ta sisitia pou lete an den edine o kosmos ta proionta den tha kanane tipota. ektos apo merikes eksereseis pou fisika epivaiveonoun ton kanona. opou akoute gia sisitia tis arxiepiskopis apo pisw iparxoun polites pou dinoun apo to isterima tous proionta gia na fane oi astegoi. kai oxi i ekklisia.

Ο/Η a.x. λέει:
Φεβρουαρίου 17, 2012 στις 3:55 μμ

Το θλιβερο ειναι τα αστεια σχολια που υπερασπιζονται τους παπαδες. Οχι, δε θα λυθουν τα προβληματα της Ελλαδας, αλλα ειναι βασικο. Ναι, και στη Φινλανδια (π.χ.) πληρωνουν οι πολιτες εναν μικρο φορο υπερ της εκκλησιας, αλλα εχουν ανα πασα στιγμη το δικαιωμα να διαγραφουν απο τα «μητρωα» της και να σταματησουν΄ φυσικα ολο και περισσοτεροι ετσι κανουν.
Οι παπαδες δεν ειναι δημοσιοι υπαλληλοι. Τελος. Αλλα τι να λεμε, οταν η εκκλησια βγαινει και παρουσιαζει ως αποδειξη οτι δεν εχει τεραστια περιουσια την απο μερους της δωρεα μεγαλης περιουσιας..

Ο/Η Γεωργία Καλογεροπούλου λέει:
Φεβρουαρίου 17, 2012 στις 8:50 μμ

Έχει τεθεί από το υπουργείο Οικονομικών θέμα καταβολής της μισθοδοσίας των κληρικών από την Εκκλησία; ; ρώτησαν τον Γενικό Διευθυντή των Οικονομικών της Ιεράς Συνόδου . και Απάντησε αυτολεξί:
Όχι. Μπορεί να ακούγονται σενάρια, αλλά δεν έχει τεθεί κάτι επίσημα.
Όμως η καταβολή της μισθοδοσίας του κλήρου είναι υποχρέωση της Πολιτείας, βάσει της συμφωνίας του 1952 με την οποία το Κράτος πήρε τεράστια αξιόλογα κομμάτια εκκλησιαστικής περιουσίας. Πάντως δε θα σωθεί η Ελλάδα αν σταματήσει η μισθοδοσία των κληρικών. Και βεβαίως δεν μπορεί το κράτος από την μία να έχει πάρει το 96% της περιουσίας της Εκκλησίας και από την άλλη να αξιώνει η Εκκλησία να πληρώνει τους κληρικούς της με τα ελάχιστα απομεινάρια που της άφησε. Μην ξεχνάτε επίσης ότι στο Βέλγιο και τη Γερμανία μισθοδοτούνται οι κληρικοί. Αλλά και στην Ελλάδα δε μισθοδοτούνται μόνο οι Ορθόδοξοι ιερείς αλλά και οι Μουσουλμάνοι!.

Ο/Η costasagg λέει:
Φεβρουαρίου 19, 2012 στις 12:17 μμ

profanws den exete idea gia to ipsos tis periousias tis ekklisias gi’ afto milate gia apominaria. ta esoda tous mono apo ta akinita ana tin ellada ipervainoun ta 15.000.000 euro to xrono. gia na min milisoume gia ta lefta pou afinei, kai xwris apodixi, o kosmakis. kai ennoeitai oti oute oi mousoulmanoi tha eprepe na plirwnontai. kai i dinaton na figoun kai apo edw opws oloi oi xenoi. gia na min tous taizoume ki olas opws eipe o kirios tsavaris

Αφήστε το σχόλιο σας