Περνάμε καλά στα καμαρίνια κι αυτό βγαίνει στη σκηνή

10
107

Πολύ μου τη σπάει όταν βλέπω πολιτικούς και δημοσιογράφους να παρομοιάζουν τα του κοινοβουλίου με το θέατρο: «Παίζετε θέατρο, κύριε!», «Είστε πολύ κακός ηθοποιός» κι όλα αυτά τα σαχλά κι απαίδευτα…

Ο λόγος που εκνευρίζομαι δεν είναι γιατί σέβομαι την πολιτική: Είναι γιατί σέβομαι το θέατρο. Οι βουλευτές αυτοί πιάνουν στο στόμα τους κάτι που ούτε το ξέρουν, ούτε θα το μάθουν ποτέ. Παραστάσεις βλέπουν μόνο ΑΝ ΚΑΙ ΕΦΟΣΟΝ είναι επίσημη πρεμιέρα, ΑΝ ΚΑΙ ΕΦΟΣΟΝ ξέρουν από πριν ότι θα υπάρχουν κάμερες και φωτογράφοι. Τότε παθαίνουν έναν πολιτιστικό παροξυσμό, παίρνουν και τη σύζυγο με το παγιετέ μπολερό και τρέχουν.

Αρχίζει το εργάκι, ρίχνουν τον ύπνο της αρκούδας, τους ξυπνάει το χειροκρότημα κι αποθεώνουν την υπόκλιση. Μετά σπεύδουν στις κάμερες με ύφος Τένεσι Ουίλιαμς: «Ήταν μια πολύ αξιόλογη προσπάθεια και οι ηθοποιοί έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους!». Γιατί παίζει να είχαν δώσει και τον χειρότερο; Να ξεράσω τώρα ή θα κάνω χάλια την Αιχμή;

Αποφεύγω λοιπόν, όπως ο διάολος το λιβάνι τέτοιους συνειρμούς. Αλλά αυτή η κυβέρνηση – και να θέλεις ν’ αγιάσεις, χαρά μου, δεν σ’ αφήνει! Κολάζεσαι η γυναίκα! Έτσι όπως βλέπεις τον θίασο επί σκηνής, σου έρχεται στη μνήμη αυτό το εμετικό κλισέ που πετάνε οι ηθοποιοί στη μούρη των πρωινάδικων όταν θέλουν να διαφημίσουν την παράσταση τους:

– Περνάμε καλά στα καμαρίνια κι αυτό βγαίνει στην σκηνή!

Καλά μιλάμε, τα μέλη του συγκεκριμένου κυβερνητικού σχήματος, πρέπει να περνάνε πολύ καλά στα παρασκήνια. Φαίνεται αυτό, κάνει μπαμ από χίλια μέτρα! Εκρήγνυται μπροστά στα μάτια μας αυτό το περίσσευμα αγάπης, η στοργή, η τρυφερότητα, τα βαθιά φιλικά αισθήματα που τρέφουν ο ένας για τον άλλον:

– Μαζί στη ζωή, μαζί και στον θάνατο (σου)!

Περνάνε καλά στα καμαρίνια τα παιδιά… Κι αυτό βγαίνει στη σκηνή… Βγαίνει επίσης και στη μικρή οθόνη. Ξέρετε, το κλασικό το πλάνο που μπαίνουν ένας – ένας για υπουργικό συμβούλιο. Η κάμερα είναι τώρα… που να σου πω… πως κάνουμε το σταυρό με το δεξί το χεράκι; Καμία σχέση! Έξω αριστερά. Και περνάει ο θίασος να μπει μέσα. Και τη βλέπεις, αγάπη μου, την ξινίλα! Το βλέπεις το μάτι το στριτζωμένο, το κολλημένο χαμόγελο – η χαρά του συρραπτικού. Βλέπεις πως καρφώνουν το βλέμμα στην πλάτη του μπροστινού. Αυτό δεν είναι βλέμμα… Αυτό είναι «ένα μικρό μικρό μαχαίρι» που έλεγε κι ο Λόρκα – μια που μιλάμε για θέατρο… (Όχι κύριοι υπουργοί, ο Λόρκα δεν πήρε μεταγραφή στον Πανιώνιο, συγγραφέας ήτανε, τίποτα σπουδαίο, μην θορυβείστε)…

– Περνάμε καλά στα καμαρίνια κι αυτό βγαίνει στη σκηνή!

Η Μπιρμπίλη σκοτωμένη με τον Ρέππα και τον Ραγκούση. Ο Ραγκούσης με τον δόλιο τον Ντόλιο. Ο Διαμαντίδης με τον Βλάχο. Οι Χρυσοχοΐδης με τον Παπακωνσταντίνου. Ο Παπουτσής με τον Παπακωνσταντίνου. Ο Βενιζέλος με τον Παπακωνσταντίνου. Ο Παπαϊωάννου με τον Παπακωνσταντίνου. Ο Καστανίδης δεν θυμάμαι. Ο Πάγκαλος με το σύμπαν: Όσους τα φάγανε κι όσους τα φτύσανε.

– Περνάμε καλά στα καμαρίνια κι αυτό βγαίνει στη σκηνή!

Αλίμονο, τι λέμε τώρα! Αν βγαίνει λέει στη σκηνή! Πλονζόν κάνει! Άλμα εις ύψος και προσγειώνεται στην αγκαλιά του θεατή-πολίτη. Ο οποίος ζει μεγάλες στιγμές! Αραχτός μες τη χλιδή σ’ αυτό το 5άστερο που λέγεται «Ελλάδα». Όλα περιλαμβάνονται στο πακέτο του: Άγχος, αγωνία, ανεργία, προβλήματα all inclusive από το ‘PASOK Travel Agency”. Μια κυβέρνηση ενωμένη, αγαπημένη, που μας προσφέρει μαγευτικές διακοπές στα νησιά μας… Σε εξαιρετικές τιμές «λόγω εκποίησης» των Κυκλάδων…

– Περνάμε καλά στα καμαρίνια κι αυτό βγαίνει στη σκηνή!

Αφού αγαπιούνται βρε, τα παιδιά! Κι ας έχουν παραφράσει ελαφρώς το σλογκανάκι των 3 Σωματοφυλάκων:

«Όλοι για έναν και καθένας για την πάρτη του»!

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Προηγούμενο άρθροΘέατρο του παραλόγου που μαθηματικά οδηγεί σε νεκρούς!
Επόμενο άρθροΖητώ συγγνώμη ως πολίτης
Η Έλενα Ακρίτα είναι δημοσιογράφος και συγγραφέας. Γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι κόρη του Λουκή Ακρίτα (από το χωριό Μόρφου στην Κύπρο) και της Σύλβας Ακρίτα. Ως δημοσιογράφος, συνεργάστηκε με το περιοδικό «Tαχυδρόμος» και τις εφημερίδες: Το Bήμα, Έθνος, Έθνος της Kυριακής, Eιδήσεις και Τα Nέα, όπου συνεχίζει μέχρι σήμερα. Συνεργάστηκε επίσης με τους ραδιοφωνικούς σταθμούς: EPΑ1, Αθήνα 9.84, Flash, και ΑΝΤ1. Έγινε γνωστή ως ευθυμογράφος στο περιοδικό «Tαχυδρόμος». Εδώ και 10 χρόνια, κάθε Σάββατο η εφημερίδα «Τα Νέα του Σαββατοκύριακου» φιλοξενεί τα κείμενα της. Tο πρώτο της θεατρικό έργο, «H δίαιτα του αστροναύτη», ανέβηκε το 2000-2001 σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή. Έχει μεταφράσει και διασκευάσει από τα αγγλικά και τα γαλλικά πολλά θεατρικά έργα, πρόζες και μιούζικαλ. Βιβλία • «Aπό την Έλενα με χαμόγελο» • «Pαντεβού με την Έλενα» • «H Έλενα στη χώρα των θαυμάτων» • «H διαθήκη» • «Tα φλου» • «Γόβα στιλέτο» • «Γεννήθηκα ξανθιά» (2002) • «Και οι ξανθιές έχουν ψυχή» (2004) Τηλεοπτικές εκομπές • «Πινγκ Πονγκ» • «Kορώνα Γράμματα» (τηλεπαιχνίδι) • «Kυριακάτικα» (μαζί με τον Δημήτρη Κωνσταντάρα) • «Σόου είναι, θα περάσει» • «Όταν θυμάσαι χαίρεσαι» • «Φώτα πορείας» (ενημερωτική ΝΕΤ) • «O πιο αδύναμος κρίκος» (τηλεπαιχνίδι για τον τηλεοπτικό σταθμό Mega Channel) Σενάρια • «Γόβα στιλέτο» (1994 ΑΝΤ1). • «Στρας» (1995 ΑΝΤ1) • «Στα φτερά του έρωτα» (1999 - 2001ΝΕΤ • «Με θέα στο πέλαγο» (2003 - 2004 - Mega Channel) • «Βέρα στο δεξί» (2004 - 2007 Mega Channel) • «Αν υπήρχες θα σε χώριζα» (2007 - 2008 Mega Channel) • «Τα μυστικά της Εδέμ» (2008 - 2011 - Mega Channel) Διακρίσεις • Από τον Σύλλογο Γονέων[ασαφές] για τον αγώνα κατά των ναρκωτικών. • ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ Καλύτερη Δημοσιογράφος Εντύπων 2004. • ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ Καλύτερη Δημοσιογράφος Εντύπων 2005. • LEADERS OF THE YEAR Κορυφαία Γυναικεία προσωπικότητα της χρονιάς 2004. • 9 ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΕΘΝΟΥΣ Βραβείο Καλύτερης Δημοσιογραφικής Εκπομπής "Φώτα Πορείας" Βραβείο Καλύτερου σεναρίου για την σειρά 2004 «Με Θέα στο Πέλαγος». Βραβείο Καλύτερου σεναρίου 2005 για τη σειρά «Βέρα στο Δεξί». Βραβεία δημοφιλέστερης καθημερινής σειράς «Βέρα στο Δεξί» μαζί με τον Γιώργο Κυρίτση. Βραβείο καλύτερο πρωτότυπου σεναρίου "Μυστικά της Εδέμ", βραβείο Αγαπημένης Ελληνικής Σειράς "Μυστικά της Εδέμ". Τα κείμενα της έχουν μεταφραστεί σε πολλές χώρες. Υπάρχουν πολλές διδακτορικές διατριβές φοιτητών ψυχιατρικής με θέμα το ύφος γραφής της.

10 ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΚΑΙ ΚΑΘΕΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΤΗ ΤΟΥ!!ΟΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΥΤΕΣ ΑΝΕΒΑΙΝΟΥΝ ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΠΑΝΤΑ ΠΕΡΝΑΝΕ ΚΑΛΑ ΟΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΧΡΗΜΑ ΣΤΟΥΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΤΩΝ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΩΝ ΚΥΛΑΕΙ ΟΡΜΗΤΙΚΑ!!ΠΨΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΝΑΝΕ ΚΑΛΑ ΣΤΑ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ?ΣΕ ΟΠΟΙΟΝ ΔΩΣΕΙΣ ΧΡΗΜΑ ΜΙΑ ΧΑΡΑ ΘΑ ΠΕΡΝΑΕΙ ΟΠΟΙΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ!!ΕΠΕΙΔΗ ΟΛΑ ΚΥΚΛΟΣ ΕΙΝΑΙ ΟΠΩΣ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΑΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΠΙΤΥΧΙΑ Η ΑΥΛΑΙΑ ΠΕΦΤΕΙ………

  2. Η Υποκρισία και η Υποκριτική βγαίνουν από την ίδια μήτρα, το ίδιο ρήμα! Γι αυτό και έχουν περισσότερα κοινά από όσα φαίνονται. Οι ηθοποιοί υποκρίνονται πως είναι κάποιοι άλλοι και οι πολιτικοί υποκρίνονται πως δεν είναι αυτό που φαίνονται! Και στην ηθποιία και στην πολιτκή υπάρχουν αυτοί που τα καταφέρνουν καλύτερα! Υπάρχουν πολιτικοί που είναι καλοί ηθποιοί και υπάρχουν καλοί ηθοποιοί που αποδείχτηκαν ανεπερκείς [για να το πω »κομψά»]! Το θέμα και στις δύο ΄΄παραστάσεις» είμαστε εμείς!
    Επιλέγοντας μια κακοπαιγμένη παράσταση χάνουμε 2 ώρες από την ζωή μας και τα χρήματα του εισιτηρίου! Επιλέγοντας πολιτικούες με βάση τα υποκριτικά τους προσόντα καταλήγουμε θεατές της ίδιας μας της ζωής!

  3. εχω παρατηρήσει οτι όταν το λένε αυτό τις πιο πολλές φόρες το έργο είναι τόσο φόλα που κατεβαίνει τον επόμενο μήνα. Α! αυτό το έχουν πει αφού έχουν πάρει σβάρνα όλα τα πρωιναδικα, τα μεσημεριάτικα, τα απογευματινά, τα βραδυναδικα.

  4. Πράγματι υποτιμητικό για το θέατρο και τους ηθοποιούς να τους μπλέκουμε με το σινάφι των πολιτικάντιδων που νομίζουν ότι κυβερνάνε (ο Θεός να το κάνει) τη χώρα και με εντολή λαού! Εγώ πάντως εντολή δεν έδωσα σε κανένα να κάνει ότι κάνουν αυτοί οι ανοργάνωτοι, αποπροσανατολισμένοι, άναρχοι, ασυντόνιστοι, απερίγραπτα αδικαιολόγητοι ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΔΕΣ που έχουν κατσικωθεί στο σβέρκο μας, έχουν ισοπεδώσει τα κεκτημένα μας, απειλούν ότι θα ξεπουλήσουν τη γη των πατέρων μας και των παιδιών μας στο όνομα της ανικανότητάς τους να κουμαντάρουν το καράβι και δεν έχουν ίχνος …. ίχνος τιμής, έστω και ένας να παραδεχτεί ότι ήταν «λίγος» της θέσης του και των ευθυνών του. ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΔΕΣ, όχι ηθοποιοί. Ηθοποιός σημαίνει ο ποιών ήθος! Καμμία σχέση δηλαδή. Τι παραμύθια θα λέω τώρα στα εγγόνια μου; Πού είναι οι πρίγκιπες, οι καλοί άνθρωποι, οι νεράιδες με τα μαγικά ραβδιά, τα θαύματα, οι μαγικές κολοκύθες; Μόνο τέρατα με στόμα σωλήνα ηλεκτρικής σκούπας που βεντουζάρει σε δημόσια και όχι μόνο ταμεία και ρουφάει μέχρι τελευταίο λεπτο τις αποταμειεύσεις του κοσμάκη και της γιαγιάς του και μετά τους πετάνε και ένα ξεροκόμματο να περάσουν τα γεράματά τους ανεξάρτητα ποιός έχει δουλέψει, πόσο έχει δουλέψει στη ζωή του. Τι παραδείγματα προς μίμηση θα έχουν αυτά τα παιδιά; Γονείς τσακισμένους από τη σκληρή δουλειά, άν την έχουν, και τη καθημερινή αγωνία για το μεροκάματο, την ανασφάλεια, το άγχος, το αβέβαιο μέλλον που θα πρέπει να πηγαίνουν στη δουλειά με το μπαστούνι και τα ακουστικά βαρυκοήας. Να μας πει η Αγγέλα που κάνει την έξυπνη ποιά επιχείρηση θέλει εργαζόμενους 65-67 ετών. Θα πρέπει να πω στα εγγόνια μου ότι ετοιμάζεται η στρατειά των εξηντάρηδων καταθλιπτικών που θα βρεθούν χωρίς δουλειά, χωρίς προοπτική δουλειάς και ….. πολύ νέοι να βγούν στη σύνταξη, οπότε θα πρέπει να μαζεύουν χρήματα όσο έχουν δουλειά για να μη ζητιανεύουν τότε!!!! Και αφού οι καραγκιόζηδες μας έχουν κάνει λιώμα, ψυχολογικά ράκη, είμαστε και άφραγκοι για να κάνουμε κανένα ταξιδάκι προς τα νησάκια μας προτού γίνουν παράδεισοι άλλων, απρόσιτα για μας τους ανάξιους που αφήνουμε τους άχρηστους να μας κοροϊδεύουν κατάμουτρα.!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here