Πώς το θέλετε το καφεδάκι σας;

10
154

Παρακαλώ, πώς το θέλετε το καφεδάκι σας; Γαλλικό με 10 ευρώ ή ελληνικό στη χόβολη με 1 ευρώ; Αναλόγως της απάντησής σας θα έχετε προδιαγράψει και το μέλλον του παραδοσιακού Καφενείου του Πικιώνη στο λόφο του Φιλοπάππου.

Το Καφενείο (ή Λούμπος για όσους μεγαλώσαμε στα υπέροχα λιθόστρωτα του), είναι ένα χειροποίητο έργο τέχνης του σπουδαίου αρχιτέκτονα Δημήτρη Πικιώνη (1887-1968) οι δημιουργίες του οποίου φέτος έχουν την τιμητική τους με έκθεση στο μουσείο Μπενάκη στην Πειραιώς. Βρίσκεται εντός αρχαιολογικού χώρου, είναι χαρακτηρισμένο «Ιστορικό διατηρητέο μνημείο και έργο τέχνης», προστατεύεται από την UNESCO και παραμένει κλειστό από το 2005.

Η εταιρεία Τουριστικά Ακίνητα ΑΕ εξ ονόματος του υπουργείου Πολιτισμού και του ΕΟΤ ετοιμάζεται να το βγάλει στο σφυρί. Το φιλέτο των φιλέτων της δημόσιας αθηναϊκής γης, θα το πάρει όποιος:

– έχει επιχείρηση εστίασης και αναψυχής (food and beverage) με ετήσιο τζίρο άνω των 500.000€ για κάθε ένα από τα έτη 2007, 2008 και 2009.
– δώσει τα περισσότερα χρήματα για ενοίκιο.
– πληρώσει 207.099,74€ για τη συντήρηση του κτίσματος.

Όπως καταλαβαίνετε, ο πλειοδότης για να βγάλει το ενοίκιο και να αποσβέσει την επένδυση θα τσεκουρώσει τις τιμές του καφέ και των προϊόντων όπως έκανε επί 40 χρόνια ο προηγούμενος επιχειρηματίας.

Τι μπορεί να γίνει;

Πριν δυο μέρες, εκπροσωπώντας τον ανεξάρτητο συνδυασμό πολιτών «Επιμένουμε Αθήνα», συναντήσαμε την πρόεδρο της ΕΤΑ ΑΕ κυρία Αυγή Μαρκοπούλου και της προτείναμε τα εξής:

– Αποσυνδέστε την αποκατάσταση του κτίσματος από τη λειτουργία του Καφενείου έτσι ώστε η επιλογή εκείνου που τελικά θα δουλέψει το Καφενείο να γίνει πιο ευέλικτη και με φιλικότερους όρους προς την πόλη.
– Απ’ τη στιγμή που το υπουργείο Πολιτισμού δεν έχει ή δε θέλει να πληρώσει τις 207.099 €, δώστε χρόνο σε μας τους πολίτες της Αθήνας να βρούμε το ποσό ώστε να φύγει από τη μέση ο όρος-καρμανιόλα: Όποιος έχει το «πακέτο» για τη συντήρηση προηγείται.

– Προτείνουμε τη διοργάνωση τηλεμαραθώνιου από την ΕΡΤ και το δημοτικό ραδιόφωνο 9,84 για τη συγκέντρωση του ποσού. Η ΕΡΤ είναι πολύ έμπειρη και θετική σε τέτοιες εκδηλώσεις κοινωνικής ευθύνης, ας την εμπιστευτούμε και θα τρίβουμε τα μάτια μας από το καλό αποτέλεσμα!

– Ας περικόψει ο δήμος Αθηναίων κάτι τις από το σκοτεινό προϋπολογισμό του 9,84 κι ας ενισχύσει τον κουμπαρά υπέρ του Καφενείου.

– Αλλάξτε τη φιλοσοφία του διαγωνισμού που βασίζεται στο ξεπερασμένο και αντιαναπτυξιακό δόγμα «όποιος επιχειρηματίας δώσει τα περισσότερα για ενοίκιο παίρνει το Καφενείο κι ας τα πάρει πίσω από τον καταναλωτή».

– Ανακαλύψτε επιτέλους τα λεγόμενα Ποιοτικά Κριτήρια όπως κάνουν στο Βερολίνο ακόμη και την ακραιφνώς καπιταλιστική Νέα Υόρκη για χρήσεις και εγκαταστάσεις δημοσίου συμφέροντος. Παράδειγμα: Προηγείται η σύμπραξη 10 ανέργων (πέντε νέων σε ηλικία και πέντε μακροχρόνια ανέργων άνω των 50 ετών που συνεταιρίζονται) στους οποίους δίδεται χαμηλό-βιώσιμο ενοίκιο και εκείνοι αποδέχονται τον αυστηρώς δεσμευτικό όρο ότι θα κρατήσουν χαμηλές τις τιμές του καφέ (1 ευρώ) και των προϊόντων που θα προσφέρονται (υποβρύχιο, γλυκά ταψιού και κουταλιού, παραδοσιακές πίτες).

– Όχι κουζίνα και catering, όχι δεξιώσεις για γάμους και βαφτίσια, όχι υπερβολικά τραπεζοκαθίσματα στο Καφενείο.

– Ναι σε όποιον περιπατητή του λόφου θέλει απλώς να ξαποστάσει στο στέγαστρο και να απολαύσει τη θέα χωρίς να υποχρεωθεί να παραγγείλει.

Η κυρία Μαρκοπούλου, αν και ελαφρώς αμήχανη στα όσα καινούρια προτείναμε, μας άκουσε με ενδιαφέρον. Ωστόσο άγνωσται αι βουλαί της ΕΤΑ και του ΕΟΤ…

Κι επειδή στη βράση κολλάει το σίδερο, αμέσως μετά σπεύσαμε στο γραφείο του δημάρχου Αθηναίων για να του προτείνουμε ο Δήμος να μπει δυναμικά στη διαβούλευση που ξεκινήσαμε με την ΕΤΑ ΑΕ στηρίζοντας τους δραστήριους και ευαισθητοποιημένους κατοίκους του Φιλοπάππου που ανησυχούν για τη μοίρα του Καφενείου.

Μάλιστα, ο διευθυντής του γραφείου του δημάρχου κ. Στράτος Κατάκος που έδειξε να αντιλαμβάνεται πλήρως τη βαρύτητα του θέματος για την πόλη, μας διηγήθηκε ένα περιστατικό. Όταν βάφτιζε το παιδί του στο Λουμπαρδιάρη είχε φέρει από το σπίτι κεράσματα και μεζέδες για να προσφέρει στους καλεσμένους του στο προαύλιο του ναού. Ο τότε «μαγαζάτορας» του Καφενείου αφηνίασε και προκάλεσε θέμα γιατί ήθελε να έχει την αποκλειστικότητα της διατροφής-τσεκουρώματος του κόσμου…

Διευκρινίζω ότι το Καφενείο του Πικιώνη ανήκει μεν στην αρμοδιότητα του ΥΠΠΟ ωστόσο η διαχείριση του λόφου Φιλοπάππου έχει εκχωρηθεί από το (πάλαι ποτέ) υπουργείο Γεωργίας στο Δήμο Αθηναίων. Επομένως καλό είναι να γνωρίζουν όσοι λογαριάζουν χωρίς το ξενοδόχο, δηλαδή τους Αθηναίους, ότι εμείς δεν είμαστε περαστικοί απ’ την πόλη μας και δεν πρόκειται να αφήσουμε άλλο ένα κομμάτι της Αθήνας να χαθεί απ’ την αγκαλιά μας.

10 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Κριτήρια επιλογής χαρακτηριστικών ποιότητας; Στην Ελλάδα; Χμμμμ….μάλιστα. Αυτοί, συμπαθέστατε κύριε Αμυρά, είναι ικανοί να το παραδώσουν σε κάποιον επιχειρηματία που ασχολείται με τα ευαγή ιδρύματα των stripclubs. Επειδή μπορεί να έχουν να δώσουν τα περισσότερα χρήματα.
    Άρα η δική μου ειρωνικότατη τοποθέτηση και παράλληλα ερώτηση είναι η εξής…20 ευρώ και Ρωσσίδα ή 30 ευρώ και Ελληνίδα;
    Νιώθω τέτοια απέχθεια προς όλους αυτούς τους υπεύθυνους-ανεύθυνους τούτου του κρατικού μηχανισμού που μου έχει μείνει μόνο λίγο από το πτωχό χιούμορ που διαθέτω..όλα τα άλλα ΜΟΥ (και πιστεύω ΜΑΣ) τα πήρανε!

  2. Καλησπέρα Κε Αμυρά,εργαζομουν 24 χρονια στο Λουμπαρδιαρη ως μπουφετζης.Αυτη την στιγμη ειμαι ανεργος και 50 ετων.Θελω να σας πω οτι με ενδιαφερει παρα πολυ να δουλεψω παλι εκει,εαν νομιζετε οτισας ενδιαφερει εγω ειμαι στην διαθεση σας.Σας ευχαριστω

  3. para polu swstes oi theseis sas ke Amura,ousiastika lete ta autonoita ta opoia toulaxiston oi anthrwpoi tis kivernisis(k oxi opoiasdipote dimotikis arxis tis katw raxoulas me to simpatheio) pou epilextikan gia tis euritita twn gnwsews tous k tin empeiria tous ston tomea pou ipiretoun tha eprepe idi na gnwrizoun k oxi na menoun afwnoi k amixanoi opws perigrafetai. ipotithetai oti exoun taxidepsei k se alles xrwes k enimerwnontai sinexws gia to ti simvainei ston kosmo i aplws tous dialexan gia tis politikes pepoitheiseis k giati einai meros tou politikou katestimenou? lipamai giati upourgos politismou k tourismou einai enas simpatriwtis mou k tha perimena alla pragmata…euge pantws se esas, eisaste mia nota elpidas k aisiodoxias elpizw na petixete osa perissotera boreite me tin diki mas stirixi.

  4. Αν και δεν είμαι ειδικός, υποθέτω ότι το η αποκατάσταση είναι αποτιμημένη σε τιμές αγοράς. Υποθέτω επίσης ότι με εθελοντική εργασία η αποκατάσταση μπορεί να συντελεστεί με πολύ χαμηλότερο κόστος.
    Κάποιες εργασίες σίγουρα δεν απαιτούν ειδικευμένο προσωπικό, κάποιες άλλες ίσως αρειαστούν εξειδικευμένο συνεργείο (το οποίο δεν αποκλείεται να συνεισφέρει μέρος ή το σύνολο των υπηρεασιών του αφιλοκερδώς) ενώ είμαι σχεδόν σίγουρος ότι κάποιος θα φιλοτιμηθεί να αναλάβει τη συνολική επίβλεψη (αρχιτέκτονας ή μηχανικός).
    Για την λειτουργία αυτή καθ’ αυτή, συμφωνώ απολύτως και μάλιστα κυρίως για τη δυνατότητα ανάληψης της λειτουργίας από συμπολίτες μας που έχουν (αποδεδειγμένα) ανάγκη που όμως θα πρέπει να είναι σε θέση να παρέχουν το επίπεδο των υπηρεσιών που απαιτεί ο χώρος ο οποίος είναι και τουριστικός. Το κόστος των υπό πώληση προϊόντων είναι, για μένα, όχι αμελητέο αλλά δευτερεύον.

  5. @Βασίλης Παπαγεωργίου: το χιούμορ σας είναι μια καλή μαγιά για να πάρουμε πίσω ό,τι μας ανήκει!

    @Γεώργιος Ανυφαντής: όπως καταλαβαίνετε, έχουμε ακόμη πολύ δρόμο πριν τεθεί το ζήτημα της επιλογής προσώπων, (ωστόσο δεν εμπλέκομαι σε τέτοιες αρμοδιότητες) πρέπει πρώτα να πειστεί ο ΕΟΤ να εισάγει στο διαγωνισμό τα ποιοτικά κριτήρια.

    @xristina mixalatou: είπατε τα μαγικά λόγια, δηλαδή ότι αγωνιζόμαστε για τα αυτονόητα!

    @Κωνσταντίνος Ηλιόπουλος: η ιδέα σας για την εθελοντική εργασία στην αποκατάσταση είναι καταπληκτική, μπορώ να τη συμπεριλάβω στις προτάσεις μας;

  6. Χωρίς καμία διάθεση αντιπαράθεσης, δεν βρίσκετε λίγο «αντιπαθητικό» και παρεξηγήσιμο ότι σε όλο σας το κείμενο διαφημίζετε την δράση σας (και καλά κάνετε) αλλά δεν υπάρχει ΟΥΤΕ ΜΙΑ αναφορά στο κίνημα κατοίκων Φιλοπάππου που εδώ και χρόνια υπερασπίζεται το λόφο εν απουσία σας και (υποθέτω) σας έδωσε την σπίθα για τις διεκδικήσεις σας; Ούτε μια αναφορά στην ενεργή ανάμιξη της Αγνής Πικιώνη;

    Μια απλή αναφορά ούτε θα σας μείωνε, ούτε θα καταργούσε το αγαθό των προθέσεών σας! Το αντίθετο μάλιστα…

    Και αφού δεν το κάνατε εσείς,
    http://filopappou.wordpress.com/

  7. @Chaque Azulu: αγαπητέ φίλε, σας παραθέτω τρεις συνεντεύξεις στα ραδιόφωνα SKAI, FLASH και NEΤ κ τα απομαγνητοφωνημένα αποσπάσματα:

    ραδιόφωνο ΝΕΤ (8/02/2011)
    Αμυράς: «Και να σας πω και κάτι; Τον πρωταγωνιστικό ρόλο σ’ αυτήν την υπόθεση δεν τον παίζει ο Αμυράς αλλά οι κάτοικοι του Φιλοπάππου. Οι άνθρωποι αυτοί επί χρόνια αγωνίζονται για αυτό το μνημείο. Επί χρόνια δίνουν αγώνες για να μη μπαίνουν αυτοκίνητα στο λιθόστρωτο. Επί χρόνια τους στέλνουν στα δικαστήρια αντί να γίνεται ακριβώς το αντίστροφο. Εμείς απλά δίνουμε δύναμη στη φωνή τους και βρήκαμε ένα δημοτικό συμβούλιο που είναι ανοιχτό σε ιδέες.»
    http://www.amiras.gr/2011/02/08/γιώργος-αμυράς-ραδιόφωνο-net-08-02-2011/

    ραδιόφωνο ΣΚΑΪ στην εκπομπή του Βασίλη Κουφόπουλου (9/02/2011)
    (απομαγνητοφωνημένο απόσπασμα σχετικά με την επιστολής της κυρίας Αγνής Πικιώνη προς την ΕΤΑ Α.Ε για την προστασία του μνημείου, την οποία επιστολή καταθέσαμε στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου της Αθήνας στις 7/2/2011)
    Κουφόπουλος: «Σημειώνω ότι υπάρχει και μια επιστολή της κυρίας Πικιώνη, η οποία συμφωνεί με αυτή σας την πρόταση.
    Αμυράς: Ακριβώς. Εγώ όμως θα έλεγα το αντίστροφο, εμείς συμφωνούμε με την πρόταση της κυρίας Πικιώνη και μάλιστα θέλω να σας πω πώς βρήκαμε την επιστολή…»
    http://www.amiras.gr/2011/02/09/γιώργος-αμυράς-ραδιόφωνο-σκαϊ-09-02-2011/

    ραδιόφωνο FLASH στην Κορίνα Θεοδωρακάκη (12/02/2011)
    Αμυράς: «Ας είναι καλά οι κάτοικοι του Φιλοπάππου. Εκείνοι είναι οι πρωταγωνιστές. Εγώ είμαι απλώς το ηχείο τους.
    Θεοδωρακάκη: Χρειάζεται το ηχείο. Πραγματικά είναι μαχητικοί και δυναμικοί οι κάτοικοι. Εγώ είμαι Θησειώτισσα και το βλέπω.»
    http://www.amiras.gr/2011/02/12/γιώργος-αμυράς-ραδιόφωνο-flash-12-02-2011/

  8. Αγαπητέ Γιώργο,
    πολύ φοβάμαι ότι το ο πλειοδοτικός διαγωνισμός για την εκμετάλλευση του «καφενείου Πικιώνη» αποτελεί μέρος του προγράμματος εξεύρεσης των 50 δις € για την αποπληρωμή του Δημόσιου χρέους που εξήγγειλε πρόσφατα η Κυβέρνηση.
    Είμαι σίγουρος πως το ευκολότερο είναι να μαζέψουμε το ποσό των 207.000 € που χρειάζεται για την αποκατάσταση του κτηρίου γιατί σίγουρα αυτοί που θα ευαισθητοποιηθούν θα είναι πολλοί. Το πιο δύσκολο όμως φαίνεται να είναι το να αλλάξει η αντίληψη που έχουν οι «κυβερνώντες» για την «δημόσια περιουσία» και την «αξιοποίησή» της με αποκλειστικό σκοπό της εξεύρεση χρημάτων για την αποπληρωμή του χρέους. Στο όνομα του σκοπού αυτού φαίνονται διατεθειμένοι να θυσιάσουν θεμελιώδη αγαθά όπως αυτά των δημοσίων χώρων και των μνημείων του τόπου μας, εκμισθώνοντας τα σε «φιλόδοξους» επιχειρηματίες, όπως εκτενώς έχεις αναλύσει και εσύ,(και ποιος ξέρει ίσως σε λίγο και πουλώντας τα), με αποτέλεσμα στο μέλλον να τα χαίρονται μόνο οι λιγοστοί (εκλεκτοί) «έχοντες» που με τη συνοδεία σωματοφυλάκων θα πίνουν τον καφέ τους σε ένα ευχάριστο περιβάλλον ενώ όλοι οι υπόλοιποι θα χαζεύουμε την ζωή που δε ζούμε από απόσταση ασφαλείας.
    Είμαι σίγουρος ότι ο Δήμαρχος θα βοηθήσει με όποιο τρόπο μπορεί. Αλλά πρέπει και η δική μας φωνή να ακουστεί δυνατά – να φανεί ότι ο κόσμος αντιδρά. Γι’αυτό ο αγώνας που κάνεις μαζί με τους κάτοικους του Φιλοπάππου είναι αναγκαίος αλλά και δύσκολος και σου δηλώνω την αμέριστη συμπαράστασή μου!

  9. Φίλε Βασίλη, αχ πόσο σωστά τα λες και αχ κ βαχ πόσο ελπίζω να κάνεις λάθος αλλά πολύ φοβάμαι ότι πέφτεις μέσα…
    Να σου πω την αλήθεια, μετά τη βόμβα των τροϊκανών για τα 50 δισ. και το χυδαίο λόγο τους (πουλήστε ό,τι σας έχει απομείνει για να σας έχουμε υποτελείς μια ζωή) έχω πεισμώσει ακόμη πιο πολύ για να σώσουμε το Καφενείο του Πικιώνη κ να αλλάξουμε την κλίμακα στην Αθήνα.
    Για να δούμε τί θα πετύχουμε, η βοήθεια σου υπερπολύτιμη κ ουσιαστική!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here