Πώς αλλάζει το μάθημα των Θρησκευτικών σε Θρησκειολογία

 

Την αλλαγή του μαθήματος των Θρησκευτικών είχε προαναγγείλει εδώ και μέρες ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης που τόνισε ότι το μάθημα θα λάβει θρησκειολογικό προσανατολισμό.

Το υπουργείο τόνιζε ότι η απόφαση βασίζεται σε επιστημονικά και παιδαγωγικά κριτήρια, απαντώντας στην επιχειρηματολογία όσων υποστηρίζουν ότι δεν πρέπει να αλλάξει ο σημερινός χαρακτήρας του μαθήματος.

Πρόσφατα, σε συνέντευξή του, ο κ. Φίλης είχε δηλώσει πως «η αναμόρφωση του μαθήματος των Θρησκευτικών αποτελεί προϋπόθεση για να παραμείνει υποχρεωτική η διδασκαλία του σε όλους τους μαθητές. Υπάρχει το σχετικό πόρισμα της αρμόδιας Επιστημονικής Επιτροπής του ΙΕΠ που προτείνει την μετατροπή του μαθήματος από ομολογιακό-κατηχητικό σε μάθημα γνώσης των θρησκειών, με ιδιαίτερη έμφαση στην ορθοδοξία. Θα υπάρξει φυσικά η απαιτούμενη επιμόρφωση των θεολόγων ώστε να υποστηρίξουν τη νέα ύλη του μαθήματος«.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τις αλλαγές που έρχονται, αλλάζει ριζικά ο τρόπος διδασκαλίας των θρησκευτικών σε Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια.

Το σχολικό εργαλείο και η ανάπτυξη του μαθήματος θα γίνεται με λογοτεχνικά και φιλοσοφικά κείμενα, παραβολές, πίνακες ζωγραφικής, βίντεο, μουσικές.

Για παράδειγμα στη Γ΄ Δημοτικού στη θεματική ενότητα των θρησκευτικών γιορτών, θα συζητούνται τα Χριστούγεννα, οι γιορτές των πολιούχων των πόλεων, η γιορτή των Τριών Ιεραρχών, το Τος Ασανά: η αρχή της χρονιάς για τους Εβραίους (σύμβολο: ρόδα, μέλι καινούριο ρούχο), το Ιντ αλ-φιτρ: το τέλος του Ramadan των μουσουλμάνων (ελεημοσύνη, επισκέψεις, ευχές). Επίσης τα παιδιά θα μιλούν για τα σύμβολα του Θεού, τόσο από τον Χριστιανισμό, όσο και από άλλες θρησκείες.

Ο δάσκαλος απελευθερώνεται από την κηδεμονία του βιβλίου, λέει στην εφημερίδα «Καθημερινή» υψηλόβαθμο στέλεχος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Σχετικά Άρθρα


Αφήστε το σχόλιο σας

*

code