Ρωμαϊκη Αρένα 2016

0
8

Απο την Βικιπαίδεια:

Το Κολοσσαίο έμεινε θρυλικό ως το κέντρο των αιμοχαρών θεαμάτων που απολάμβανε η ρωμαϊκή αυλή στην εποχή της παρακμής της. Η ορχήστρα είχε διαμορφωθεί κατάλληλα για να πραγματοποιούνται ναυμαχίες, μονομαχίες και θηριομαχίες τις οποίες χρηματοδοτούσαν οι Ρωμαίοι αυτοκράτορες. Εκεί γίνονταν επίσης μαρτύρια χριστιανών.

Οι γνώσεις για τις  ρωμαΐκες αρένες ειναι πάνω κατω αυτά που θυμάμαι απο τα σχολικά μου χρονια και φυσικά απο τις χαρακτηριστικές εικόνες που ολοι μας εχουμε δει σε Χολιγουντιανες ταινίες.

Οι πιο πολλοί απο εμάς εχουμε δει σε ταινίες το πλήθος στην αρένα να ζητάει κραυγάζοντας τον θάνατο η την ζωή κάποιου μονομάχου-Προσοχή τον ΘΑΝΑΤΟ ή τη ΖΩΗ…και φυσικά την συνέχεια-μετα απο σκέψη και βλέποντας τις αντιδράσεις του φανατισμένου κοινού-το χαρακτηριστικο νεύμα του εκάστοτε αυτοκράτορα… που θα αποφασίσει ποιος θα ΖΗΣΕΙ και ποιος ΟΧΙ.

Όλα τα παραπανω το 500 μ.χ

Σημερα όμως το 2016 ειμαστε πολιτισμένοι.

Ειμαστε;;;;

…Ανοίγοντας μια παρασκευή του 2016 την τηλεόραση παρακολούθησα με έκπληξη την σύγχρονη ρωμαϊκή αρένα, την X FACTOR αρένα:
-4 αδειες Καρεκλες στο μεγαλο τηλεοπτικό πλατό (ΑΡΕΝΑ)
– 10 υποψήφιοι τραγουδιςτες για τις 4 καρεκλες (ΜΟΝΟΜΑΧΟΙ)
-Παιδια γυρω στα 12 με 18 χρόνων στις Κερκίδες  (ΚΟΙΝΟ)
-Ο «Μέγας καλλιτεχνης»- κριτής (ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ)

«Μα ελα πως κανεις έτσι» θα πει κάποιος «Μα τι συγκρίνεις τωρα»θα πει κάποιος άλλος,»ένα reality show ειναι τι περιμένεις κι εσύ» θα πει ενας τρίτος,ίσως ο πιο αφελής απο όλους.

Εκείνο το βραδυ είχα καθίσει να δω τηλεόραση με τη γυναίκα μου και όπως παντα τα τελευταια χρονια μου είπε οτι δεν θέλει να δούμε κατι βίαιο η καμία «βαριά» κοινωνική ταινια αλλα κατι «ελαφρύ» καμία κωμωδία – κατι διασκεδαστικό.

Τι λοιπόν ελαφρύτερο απο ένα διαγωνισμό τραγουδιού…

Οταν λοιπόν μετα απο λιγο γέμισαν οι 4 Καρεκλες άρχισε το πραγματικό show.Αρχισε η ανθρώποφαγια.Ο κριτής έπρεπε να διωξει έναν απο τους 4 καθημενους για να βάλει κάποιον που τραγούδησε υποτίθεται καλυτερα.Εκει λοιπόν αρχίζουν τα «ωραια».Εκει αρχίζει να πηγαίνει ο πολιτισμός μας στη εποχή της Αρένας.Το κοινό (14χρονα παιδια) ουρλιαζοντας δείχνει με τα δάχτυλα του ποιος θέλει να φύγει,άλλος ο πρώτος άλλος ο δεύτερος κτλ,ακούγονται κραυγές «Ο ΔΥΟ»,»Ο ΤΡΙΑ» και αυτο φυσικά συνεχίζεται για κανα πεντάλεπτο μέχρι ο «αναποφάσιστος» κριτής να κανει την επιλογή του βαθιά συντετριμμένος. 5 λεπτα μεσαίωνας απο παιδάκια που ουρλιαζουν με φανατισμό για το τέλος για το διώξιμο για να φύγει απο εκει μεσα ένας αγωνιζόμενος. Φυσικα το τηλεοπτικό κοινό βλεπει και σε κοντινα πλάνα τις αντιδράσεις όλων των παικτών,βλεπει το τρόμο στα ματιά τους,τους βλεπει να δαγκωνωνται και να σκύβουν το κεφάλι και άλλους να γελάνε αμήχανα,όλα αυτά υπό τις συνεχιζόμενες κραυγές του κοινού.

Τελικα δεν τη γλύτωσε η γυναίκα μου,είδε μια βίαιη γεμάτη εξευτελισμό σεκάνς.Ειδε παιδάκια φανατισμενα,οχι γιατι είδαν το ίνδαλμα τους να τραγουδά,αλλα για το ποιος θα φύγει,ποιον απο τους 4 θα διώξουν και αυτο ειναι που κανει τη διάφορα τεράστια,αυτο ειναι που το καθυστα βίαιο και εξευτελιστικό για τον διαγωνιζόμενο και αυτόν που το παρακολουθεί απο το σπίτι του.Ειναι η καλύτερη διαφήμιση υπέρ του bulling,Ειναι ο ορισμός του bulling.

Αντί να ψάχνουν στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ) τι μυνηματα περνά το «χτυπά σαν άνδρας» μεσα σε μια κωμική διαφήμιση με την Άντζελα,ας δουν τι χαρακτήρα χτίζει στα μικρά παιδια αυτο το reality.Ας δει τους πρωταγωνιςτες και υπεύθυνους αυτής της κατάντιας :τον συμπαθητικουλη κριτη,την εκκεντρικη,την λαΐκη,και τον «μεγαλο «συνθέτη,τους πρωταγωνιστες αυτού του ΔΡΑΜΑΤΟΣ απέναντι στα παιδια που πήγαν να βρουν την τυχη τους,στα πιτσιρίκια που πήγαν να παρακολουθήσουν το show και στους τηλεθεατές.

Δεν εχω γράψει ποτέ δημοσια τις απόψεις για καποιο θεμα, αλλα ως πατέρας δυο παιδιών θεωρώ χρέος μου να εκθέσω ενυπόγραφα το παραπανω κείμενο.

* Ο Δημήτρης Λαζάνης είναι σκηνοθέτης

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here