Σπίρτζης για Ελληνικό: Το τίμημα έπρεπε να είναι πολλαπλάσιο

 

«Υπάρχουν πράγματα που δεν πιστεύουμε, υπάρχουν και πράγματα που πιστεύουμε από το πρόγραμμα. Αυτά που δεν πιστεύουμε λοιπόν τα κάνουμε με… βαριά καρδιά και προσπαθούμε να βελτιώσουμε συνεχώς τους όρους, ώστε να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα και να γίνει η οριστική αναδιάρθρωση του χρέους της χώρας. Αυτό είναι το εθνικό καθήκον που έχουμε» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος ωστόσο εμμένει στη δική του γραμμή του σε ό,τι αφορά στην επένδυση στο Ελληνικό.

Και μπορεί η κυβέρνηση να πανηγυρίζει όμως ο κ.Σπίρτζης μιλώντας στoν ραδιοφωνικό σταθμό Realfm 97,8 τονίζει ότι το Ελληνικό έπρεπε να αξιοποιηθεί διαφορετικά και με άλλες διαδικασίες από αυτές του ΤΑΙΠΕΔ και πως έπρεπε το τίμημα να είναι πολλαπλάσιο,τουλάχιστον 3 δισ.

«Από αυτά που έχω πει στο παρελθόν δεν παίρνω πίσω ούτε μία λέξη. Το Ελληνικό έπρεπε να αξιοποιηθεί διαφορετικά κατά τη γνώμη μου και όχι με αυτές που έχει επιλέξει το ΤΑΙΠΕΔ. Έπρεπε τα χρήματα που θα ζητούσαμε για το Ελληνικό, σύμφωνα με την εκτίμηση που είχαμε κάνει, να είναι πολλαπλάσια, για να πάνε στην εξυπηρέτηση του χρέους, γιατί αυτά τα χρήματα δεν έρχονται στην χώρα πηγαίνουν στην εξυπηρέτηση του χρέους. Έπρεπε ο σχεδιασμός να γίνει από το κράτος και όχι από τον επενδυτή», τόνισε χαρακτηριστικά ο Χρήστος Σπίρτζης.

Και πρόσθεσε: «Εμείς βρήκαμε έναν διαγωνισμό ολοκληρωμένο, με συγκεκριμένο τίμημα, με συγκεκριμένες προβλέψεις και αυτό που έγινε μετά τις εκλογές του Σεπτεμβρίου και σ’ αυτό και στο διαγωνισμό για τα αεροδρόμια ήταν να βελτιώσουμε όσο μπορούσαμε τους όρους του διαγωνισμού που βρήκαμε ολοκληρωμένο».

Στο ερώτημα αν το τίμημα των 915 εκατ. ευρώ είναι χαμηλό ο κ. Σπίρτζης απάντησε: «Και βέβαια είναι χαμηλό. Μπαίνει θέμα για αυτό; Γιατί δεν ρωτάτε τον εισαγγελέα που κάνει έρευνα γι’αυτό;».

Στην επισήμανση ότι ρωτάται ο υπουργός που έλεγε ότι το τίμημα θα έπρεπε να είναι 3 δισ. και τώρα συμφωνεί με τα 915 εκατ., ο κ. Σπίρτζης ανέφερε: «Ο υπουργός και με την ιδιότητα του προέδρου του ΤΕΕ έλεγε ότι το τίμημα έπρεπε να είναι 3 δισ. και το λέω και σήμερα. Έπρεπε να είναι 3 δισ. Η διαφορά με τη διαπραγμάτευση που έγινε, προσπαθήσαμε να το φέρουμε μέσω υποχρεώσεων του παραχωρησιούχου με υποδομές. Η ομάδα που χειρίστηκε αυτή τη διαπραγμάτευση από την κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ, δηλαδή ο Αλέκος Φλαμπουράρης και η ομάδα που έκανε πέτυχε πάρα πολλά πράγματα».

Στην επισήμανση ότι στους ακροατές ακούγεται οξύμωρο το ότι “διαφωνούμε αλλά το κάνουμε” ο υπουργός υποδομών τόνισε: «Να μην ακούγεται οξύμωρο γιατί υπάρχει μία δέσμευση. Και η άλλη λύση θα ήταν να μην προχωρήσουμε το πρόγραμμα που έχουμε συμφωνήσει. Πως είναι οξύμωρο; Εμείς είπαμε στον ελληνικό λαό, πεντακάθαρα, ότι δεσμευτήκαμε για αυτά τα πράγματα.
Ενέκρινέ το ή απόρριψέ το. Το ενέκρινε. Μέσα στη συμφωνία και μάλιστα είναι γραμμένο καθαρά και τα 14 αεροδρόμια για το Ελληνικό. Διαφωνούμε και με το μοντέλο ιδιωτικοποίησης και με το μοντέλο αξιοποίησης, αυτό που είχε δεσμευτεί η κυβέρνηση Σαμαρά και οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Όταν όμως υπάρχουν κυβερνήσεις στη χώρα δημοκρατικά εκλεγμένες, αυτές οι δεσμεύσεις δεν παύουν γιατί κάνουμε εκλογές. Έγινε μία διαπραγμάτευση με τους θεσμούς, έγιναν διαδικασίες, υπάρχει συνέχεια του κράτους και οι δανειστές για να πάμε σε συμφωνία επέβαλαν να συνεχιστούν αυτές οι ιδιωτικοποιήσεις. Ποιο είναι το οξύμωρο;»κατέληξε ο υπουργός Υποδομών.

Σχετικά Άρθρα


Αφήστε το σχόλιο σας

*