Σπίρτζης: Αλλάζει ο τρόπος επιβολής προστίμων από την τροχαία

0
2

 

Μιλώντας στην ημερίδα «Safe and Sober» ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης προανήγγειλε αλλαγές στα πρόστιμα που επιβάλλει η τροχαία αλλά και τις άδειες οδήγησης.

Σύμφωνα με τον υπουργό πλέον τα πρόστιμα θα καταλογίζονται με βάση τη σημαντικότητα της παράβασης, την επίδραση στην οδική ασφάλεια και την οικονομική δυνατότητα του κάθε πολίτη. Επισήμανε πάντως ότι δεν προβλέπεται μείωση στα πρόστιμα που έχουν να κάνουν με επικίνδυνες παραβάσεις, όπως η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.

Στην ημερίδα με θέμα «Το φαινόμενο της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ στην Ελλάδα και η αντιμετώπισή του», που διοργάνωσαν το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών και το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» ο κ. σπίρτζης είπε ακόμα ότι το υπουργείο είναι έτοιμο να προχωρήσει σε αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου γύρω από τις μεταφορές και από τις υποδομές.

«Θα έχουμε ένα άλλο θεσμικό πλαίσιο, γύρω από τις άδειες οδήγησης και την κυκλοφοριακή αγωγή, γύρω από τον τρόπο που αντιμετωπίζονται οι παραβάτες, γύρω από τα πρόστιμα, που θα επιβάλλονται από εδώ και πέρα, με τρόπο που αυτά να μπορούν να λειτουργούν και όχι να μην υπάρχουν επί της ουσίας» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Επισήμανε πως το θέμα της οδικής ασφάλειας και κυρίως της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα όλων μας αφού καθημερινά οι νεκροί, οι τραυματίες από τα τροχαία ατυχήματα, πλήττουν την ελληνική οικογένεια.

Νωρίτερα, η γενική γραμματέας του υπουργείου Πέτη Πέρκα, τόνισε πως απαιτείται εντατικοποίηση και ενίσχυση δράσεων για την βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας επισημαίνοντας παράλληλα πως η οδική συμπεριφορά είναι στοιχείο κουλτούρας και πολιτισμού ενός λαού.

Μάλιστα όπως η ίδια είπε παρότι η χώρα μας έχει σημειώσει τη μεγαλύτερη πρόοδο στους σχετικούς δείκτες οδικής ασφάλειας για την περίοδο 2010 – 2014, επιτυγχάνοντας 37 % μείωση στον αριθμό νεκρών από τροχαία ατυχήματα, απαιτείται εντατικοποίηση και ενίσχυση δράσεων.

Σε ό,τι αφορά την οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος, το 2014 από τις 730 συνολικές αφαιρέσεις αδειών οδήγησης οι 590 οφείλονταν στην οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος, ενώ το 2015, για τις 900 αφαιρέσεις συνολικά, ο αριθμός ανήλθε στις 780 αντιστοίχως.

Από την πλευρά της, η πρόεδρος του ΙΟΑΣ «Πάνος Μυλωνάς» Βασιλική Δανέλλη -Μυλωνά, σημείωσε πως η επήρεια αλκοόλ είναι ένας από τρεις βασικούς λόγους θανάτου, οι άλλοι δυο είναι η ταχύτητα και η μη χρήση ζώνης.

Κατά την εναρκτήρια ημερίδα, στον προαύλιο χώρο του υπουργείου παρουσιάστηκε το πρωτοποριακό σύστημα INTERLOCK σε φορτηγό. Πρόκειται για το σύστημα ελέγχου αλκοόλ σε οδηγό μέσω ανάλυσης εκπνεόμενου αέρα. Βασικό χαρακτηριστικό της εφαρμογής είναι ότι το φορτηγό δεν μπαίνει σε λειτουργία όταν ο οδηγός έχει πιεί.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here