Στο στόχαστρο τα Ι.Χ με αξίες λιανικής από 15.000 ευρώ

 

Έρχονται ριζικές αλλαγές στη φορολογία των Ι.Χ καθώς το οικονομικό επιτελείο έχει στόχο να αυξήσει τα έσοδα από τον κλάδο τα οποία καταγράφουν πτώση πάνω από 1,3 δισ. ευρώ στην τελευταία δεκαετία.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας «Αγορά», τα έσοδα από το τέλος ταξινόμησης, τον ΦΠΑ αλλά και τον φόρο πολυτελείας ανήλθαν σε μόλις 260 εκατ. ευρώ το 2015 τη στιγμή που το 2005 τα αντίστοιχα έσοδα ξεπέρασαν το 1,5 δισ. ευρώ.

Αντίθετα τα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας την τελευταία 10ετία σημείωσαν μεγάλη αύξηση καθώς από τα 550 εκατ. ευρώ που ανήλθαν το 2005 πέρσι κυμάνθηκαν σε περίπου 1,07 δισ. ευρώ. Ωστόσο το μεγάλο πρόβλημα στα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας εστιάζεται στη μείωση που καταγράφουν τα συγκεκριμένα έσοδα την τελευταία 5ετία.

Ειδικότερα τα πέντε τελευταία χρόνια έχουν χαθεί πάνω από 400 εκατ. ευρώ ενώ τα χρέη των ιδιοκτητών αυτοκινήτων από τέλη κυκλοφορίας ανέρχονται σε πάνω από 252 εκατ. ευρώ κάτι το οποίο «μεταφράζεται» σε περίπου 870.000 Ι.Χ, σύμφωνα με την «Αγορά».

Οι παραπάνω λόγοι είναι αρκετοί ώστε να σημάνει συναγερμός στο οικονομικό επιτελείο και να αποφασίσει τη ριζική αλλαγή στη φορολογία των Ι.Χ.

Σύμφωνα με τις αλλαγές που εξετάζονται στην «τσιμπίδα» της εφορίας θα πέσουν οι ιδιοκτήτες καινούριων αυτοκινήτων (έως 5ετίας) με αξίες λιανικής από 15.000 ή 20.000 ευρώ και άνω, ενώ αντίθετα οι ιδιοκτήτες οχημάτων μεγάλου κυβισμού θα μπορέσουν να κάνουν άρση της ακινησίας και να τα επανακυκλοφορήσουν.

Σχετικά Άρθρα


Αφήστε το σχόλιο σας

*