STOP στους καθηγητές χωρίς αξιολόγηση και στα Πανεπιστήμια υπό κατάληψη

1
26

Εμφύλιοι στην Παιδεία

Οι εμφύλιοι πόλεμοι στην Ελληνική Παιδεία αναδεικνύουν πρωτίστως τη βαρβαρότητα των μέσων τα οποία μετέρχονται οι αντιμαχόμενες φατρίες, που χρόνια συνέπλεαν και τώρα συγκρούονται ανελέητα. Η ΟΛΜΕ κηρύσσει «ανένδοτο» και «ιερό πόλεμο» στην επιχειρούμενη αξιολόγηση, απειλώντας δημοσίως όσους νουνεχείς τολμήσουν να συνεργήσουν. Στα ΑΕΙ, βίαιες και μεταφερόμενες μειοψηφίες -με τη συνδρομή των Πρυτανικών Αρχών- αρνούνται να εφαρμόσουν ένα νόμο μιας ευρύτατης κοινοβουλευτικής συναίνεσης, δίνοντας μάχες οπισθοφυλακής για παρωχημένα ιδεότυπα. Το ταμπλό αμαρτωλής κυβερνητικής φοιτητικής παράταξης σε οικονομικό Πανεπιστήμιο δυτικής χώρας αποκαλεί τους συναινούντες τελευταίους Υπουργούς «βιαστές της Παιδείας» !

Στο χρεοκοπημένο Βασίλειο της προχειρότητας, της αντιπαλότητας και της ανομίας, η πολιτική ηγεσία της Παιδείας, αφού άφησε τα σχολεία χωρίς βιβλία φέτος , είναι έτοιμη να αφήσει τις επερχόμενες λυκειακές γενεές, όχι μόνο άνευ συγγραμμάτων αλλά, επιπροσθέτως, χωρίς διδακτέα ύλη και αναλυτικά προγράμματα. Το νέο Λύκειο πορεύεται με τις παθογένειες , τις καθυστερήσεις και τις ανακολουθίες που διαχρονικά υπογραμμίζουν το πολιτικό πρόβλημα στη λήψη των αποφάσεων για την Παιδεία. Οι μαθητές της τωρινής Α’ τάξης του Λυκείου δεν γνωρίζουν τι τους περιμένει , το αναχρονιστικό 10% επανέρχεται μεσούσης της ακαδημαϊκής χρονιάς ως αποτέλεσμα ρουσφετολογικών πιέσεων, εγείροντας μάλιστα ζητήματα ισονομίας και αξιοπιστίας. Η θλιβερή παραοικονομία θριαμβεύει και οι συντεχνίες που εισηγούνται την αναξιολόγητη ραστώνη το πρωί, δεν βρίσκουν λέξη για την απογευματινή πειρατεία των ιδιαιτέρων. Οι εκδοτικοί οίκοι διαγκωνίζονται να μάθουν μέσω των ημετέρων στελεχών και κυκλωμάτων τι θα διδαχθεί, προκειμένου να συγγράψουν πρώτοι τα υποστηρικτικά εγχειρίδια και οι επιτήδειοι καραδοκούν, για να μην φθάσουν τα επιδοτούμενα διαρθρωτικά προγράμματα στην υγιή επιχειρηματικότητα της εκπαίδευσης. Η αποσάθρωση του Σχολείου και του Πανεπιστημίου έχει συντελεσθεί, σε τέτοιο βαθμό, ώστε κανένας γονιός που διαθέτει τα αναγκαία δεν τα εμπιστεύεται και δεν τα επιλέγει .

Τι πυροδοτεί, όμως, τους εμφυλίους στην Παιδεία και ακυρώνει τη συμβολή της στην έξοδο από την κρίση ;

Η κρατική Παιδεία, την οποία όλοι συνυπηρέτησαν, προς ίδιον όφελος, απέκτησε τα χαρακτηριστικά μιας τραγικής προς τα κάτω εξίσωσης . Το πολιτικό σύστημα, που τολμά να συγκρούεται σήμερα με τα όσα εξέθρεψε για πολλές δεκαετίες, δείχνει ανίκανο προς το παρόν να υπερβεί την προχειρότητα σε πολλούς τομείς της Εκπαίδευσης. Απαιτούνται, εδώ και τώρα, δημιουργικές λύσεις, οι οποίες μόνο με τη συντεταγμένη αποκρατικοποίηση της Παιδείας μπορούν να επιτευχθούν. Η κοινωνία των πολιτών δεν επιθυμεί, πλέον, για κανένα λόγο να πληρώνει έναν καθηγητή ο οποίος δεν αξιολογείται , ούτε να στέλνει τα παιδιά της σε Πανεπιστήμια υπό κατάληψη, τα οποία έχουν εκχωρήσει τις συγγραφικές τους υποχρεώσεις στις σπουδαστικές παρατάξεις που εκκολάπτουν τη διαφθορά των πελατειακών σχέσεων. Οι κατατρεγμένοι των δίσεκτων χρόνων που διατρέχουμε απαιτούν εκείνη την ποιοτική Παιδεία που οι πολιτικοί και οικονομικοί τους ταγοί εξασφαλίζουν για τα δικά τους παιδιά .

*Ο Γιώργος Χατζητέγας είναι εκπαιδευτικός

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Προηγούμενο άρθρο5 συν 5 Όσκαρ για την αθωότητα της νοσταλγίας
Επόμενο άρθρο«Ο Πάγκαλος εμφανίζεται γενναίος, αλλά είναι μοιραίος και δείχνει δειλία»
Ο Γεώργιος Κωνσταντίνου Χατζητέγας γεννήθηκε στο Βουκουρέστι το 1957 από βλαχόφωνους Έλληνες γονείς και επα­ναπατρίσθηκε το 1966. Σπούδασε Φυσική στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας. Από το 1982 διευθύνει φροντιστήρια γενικών εξετάσεων στην Αθήνα. Δι­δάσκει το μά­θημα της Φυσικής σε υποψήφιους ΑΕΙ και ΤΕΙ. Αρθρο­γραφεί σε εφημερίδες και περιοδικά για επίκαιρα εκπαιδευτικά ζητή­ματα, συμμετέχει σε προγράμματα εφαρμοσμένου επαγγελματικού προσανατολισμού και σε πλήθος σχετικών σε­μιναρίων – διαλέξεων – εκπομπών σε όλη την Ελλάδα. Είναι μέλος της Ένωσης Ελλήνων Φυ­σικών και της Εταιρείας Αρω­μανικού Πο­λιτισμού. Το 2004 εκλέχθηκε Πρό­εδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας.

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Χαίρετε!
    Εάν αυτά που λέτε ευθαρσώς εδώ, τα βρωντοφωνάζετε και στο χώρο εργασίας σας…
    Σας βγάζω ως πολίτης το καπέλο και σας εύχομαι κουράγιο στο δύσκολο δρόμο που διαβαίνετε διαμέσου της παρατρεχάμενης λαίλαπας που σας κατατρώει εδώ και χρόνια μάλλον!
    Κουράγιο κι ας ελπίσουμε ότι θα αλλάξει κάτι…έστω και μετά από ολότελη καταστροφή!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here