Οι σύγχρονοι Βούδες της «μη βίας»

41
5

Τρεις «φουσκωτοί» ξυλοφορτώνουν τον Δημήτρη Στρατούλη. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ πρόκειται για τρεις χρυσαυγίτες  που έχουν επιτεθεί στον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ έξω από το ΟΑΚΑ στο ημίχρονο ενός ποδοσφαιρικού αγώνα. Ακολουθούν οι συνήθεις καταδικαστικές ανακοινώσεις των κομμάτων και φυσικά η μήνυση της Χρυσής Αυγής προς το ίδιο το θύμα της επίθεσης για συκοφαντία.

Αυτά το πρώτο εικοσιτετράωρο που ακολούθησε την επίθεση. Μετά ανέλαβαν οι «άλλοι». Οι «γνωστοί άγνωστοι» που έσπευσαν να μας θυμίσουν τις επιθέσεις που έχουν δεχτεί κατά καιρούς βουλευτές και υπουργοί του ΠΑΣΟΚ και τις ΝΔ από τους «αγανακτισμένους» που συνήθως χαϊδεύει ο ΣΥΡΙΖΑ. Εκεί ξεκινά ο γνωστός συμψηφισμός της βίας «από όπου και αν προέρχεται». Οι γνωστές αναλύσεις, επιχειρηματολογίες που ταυτίζουν τον νεοναζισμό της Χρυσής Αυγής με την «αριστερή βία» στην λογική της «συνάντησης των άκρων». Μία συστηματική τακτική συκοφάντησης και αποπροσανατολισμού με πανομοιότυπες φράσεις που προκαλούν εύλογα ερωτήματα για το αν προέρχονται από κάποιο σύγχρονο εγχειρίδιο πολιτικής προπαγάνδας. Όσο και να ψάξεις, όσο και αν μελετήσεις όλες αυτές τις νεοφιλελεύθερες αναλύσεις  που ενώ ξεκινούν ως άσκηση  κριτικής στο ναζισμό και στον φασισμό, δεν θα βρεις μία που να μην καταλήγει σε μια ακόμη επίθεση στην Αριστερά.

Μια συστηματική ομογενοποίηση της βίας όπου τα «άκρα» ταυτίζονται με αποτέλεσμα οι όμοιες πρακτικές τους να ακυρώνουν τις αντίθετες ιδεολογικές τους αφετηρίες. Εσχάτως μάλιστα κάποιοι επιχειρούν να πείσουν το ακροατήριό τους  πως οι κακές πρακτικές του ενός άκρου, της Αριστεράς, ευθύνονται για την άνοδο του άλλου, της Ακροδεξιάς. Η ίδια αυτή θεωρία συγκαταλέγει στους θιασώτες της βίας ατάκτως, αποδοκιμασίες και ρίψεις γιαουρτιών, συνδικαλιστικές πρακτικές θεμιτές ή αθέμιτες, κουκουλοφόρους και εραστές του χάους. Όλα ένας χυλός, χωρίς καν διαβάθμιση από τις πρακτικές αμφίβολης αισθητικής και πολιτικής ορθότητας ως τις πράξεις δολοφονικής βίας. Οτιδήποτε, αρκεί ο πολιτικός αντίπαλος να χρεωθεί τον νεοναζισμό κι έτσι να απονομιμοποιηθεί.

Ένας πολιτικά ορθός λόγος, δημοκρατικός και δήθεν φιλειρηνικός που με ευκολία καταδικάζει τις «πρακτικές των άκρων» στο όνομα ενός δημοκρατικού πολιτικού «κέντρου». Ενός μετριοπαθούς κέντρου που στηλιτεύει την «βία των άκρων» και τηρεί σιγή ιχθύος στην κρατική βία όταν αυτή εκφράζεται είτε με γκλομπ και χημικά είτε με την μορφή της οικονομικής και κοινωνικής βίας των περικοπών, των απολύσεων και της φτωχοποίησης.

Η εξίσωση των άκρων δεν είναι τίποτε άλλο παρά μια αντίληψη που επιθυμεί να δικαιολογήσει την αναίρεση των δημοκρατικών κατακτήσεων και δικαιωμάτων στο όνομα της δήθεν υπεράσπισης της δημοκρατίας.

Ξεχνούν όμως οι νεοφιλελεύθεροι θιασώτες της «θεωρίας των άκρων» πως  η ναζιστική βία δεν είναι βία που στρέφεται εναντίον του κράτους, αλλά εναντίον της κοινωνίας και έχει ως στόχο να προκαλέσει την ένταση του κρατικού αυταρχισμού και την ακύρωση των δημοκρατικών δικαιωμάτων. Ξεχνούν ηθελημένα πως η βία των ναζιστικών οργανώσεων λειτουργεί παραπληρωματικά προς τη βία του κράτους και μάλιστα σε περιόδους κρίσης .

Είναι βολικό για τους απολογητές του «πολιτισμένου κέντρου» να υπονομεύουν τους κοινωνικούς αγώνες κρατώντας ίσες αποστάσεις ανάμεσα στο δικαίωμα του καταπιεστή να καταπιέζει και στο δικαίωμα του καταπιεζόμενου να αντιδρά με την «φιλική συμμετοχή» της Χρυσής Αυγής στον δημόσιο διάλογο με την φράση κλισέ «Καταδικάζω τη βία απ’ όπου κι αν προέρχεται»... Και η συζήτηση σταματά εκεί χωρίς οι αρνητές της βίας να μπαίνουν στον κόπο να προσδιορίσουν τον χαρακτήρα της εξορκισμένης βίας.

Μας καλούν να διαλέξουμε «Υπέρ ή κατά της βίας» σε μια αφηρημένη και γενικευμένη καταδίκη της βίας υποστηρίζοντας μια ευγενική ουτοπική, ουμανιστική κοινωνική και πολιτική στάση. Ένα δίλλημα εξωπραγματικό και ανιστόρητο καθώς παραγνωρίζει τις ως σήμερα ιστορικά αναγκαίες και δικαιωμένες βίαιες μορφές πάλης και βίας. Μια θεωρία βγαλμένη λες από τα κηρύγματα του Γκάντι και του  Βούδα και σύμφωνα με την οποία δεν υπάρχει δίκαιη βία. Με εκβιαστικό τρόπο μπαίνει το δίλλημα «βία» ή «μη βία» αφαιρώντας από την συζήτηση την ιστορική αναγκαιότητα της βίας μιας και ιστορικά, έχουν αναδειχθεί μορφές δίκαιης βίας όπως ο αγώνας εναντίον του κατακτητή σε διάφορες παραλλαγές, και φυσικά η άμυνα ενώπιον της επικείμενης βλάβης ενός αγαθού μας.

Και όμως υπάρχει δίκαιη βία, όπως υπάρχει και άδικη βία που καθίσταται νόμιμη δια της κρατικής νομιμοποίησής της.  Υπάρχει η οικονομική βία, μια βία σιωπηρή, αλλά εκκωφαντικά απάνθρωπη, που την βλέπουμε καθημερινά γύρω μας με την μορφή της ανεργίας, της υποαπασχόλησης και της φτώχειας. Η αθόρυβη αυτή νομιμοποιημένη βία είναι διαρκώς παρούσα, σαν το αίμα που κυλάει στις αρτηρίες του συστήματος- από τη ρητή βία του επιστάτη μέχρι την άρρητη βία που ασκεί στον εργαζόμενο ο τρόμος της ανεργίας και της έκπτωσης στη φτώχεια.

Ας αντιστρέψουμε λοιπόν το ερώτημα και ας το επιστρέψουμε στους εμπνευστές του. Το ερώτημα είναι: Ο πολίτης δικαιούται να αμφισβητεί, να επιδεικνύει ανυπακοή ή και να ανατρέπει με την «βία» ένα άδικο νομικό σύστημα ή τις πιο αντιδραστικές διατάξεις του;

Σε μιαν εποχή που έχει εξαπολυθεί μία επίθεση κατά των εργαζομένων με την μορφή της κοινωνικής γενοκτονίας. Σε μια εποχή που τα νομοθετήματα επιβάλλονται με την βίαιη καταστολή και την παντελή κατάργηση του εργατικού δικαίου, είναι δυνατόν να θεωρείται αντικοινωνική και ανήθικη δράση η κινητοποίηση και ο αγώνας του για την κατάργηση τους;

Οι φιλελεύθεροι «ειρηνιστές» καταδικάζουν ηθικά την βία από όπου και αν προέρχεται αλλά την ίδια ώρα συνηγορούν υπέρ της «κοινοβουλευτικής βίας» όταν αυτή εκφράζεται από την προβλεπόμενη πλειοψηφία.

41 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Αλήθεια κ. Κατσακέ; Η βία των ‘αριστερών’ που εκδηλώνεται με ξυλοδαρμούς καθηγητών στα πανεπιστήμια, καταλήψεις δημοσίων κτηρίων και μετατροπή τους σε κέντρα ανομίας στοχεύει στην προάσπιση της δημοκρατίας και αποτελεί ‘δικαίωμα του πολίτη’ επειδή θεωρεί ότι αδικείται; Η οικονομική βία και ανατροπές που επέρχονται είναι αποτελέσμα της στρεβλής οικονομικής ανάπτυξης. Στα πλαίσια της πάλης των τάξεων που λέει ο Μαρξ είναι θεμιτό κάθε τάξη να μάχεται για να προασπίσει τα συμφέροντά της, αλλά εντός των ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΑ ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΜΕΝΩΝ ΚΑΝΟΝΩΝ. Όταν ξεφεύγουμε από το πλαίσιο νομιμότητας, τότε στρεφόμαστε κατά της δημοκρατίας και της κοινωνίας. Είναι άλλο εγώ να απεργώ και άλλο επειδή εγώ απεργώ, να βάζω εμπόδια, κλείνω δρόμους, κάνω καταλήψεις, ώστε να μη δουλέψουν και οι άλλοι.

    Το να διαδηλώνω και να βιαιοπραγώ με πραγματική φυσική βία, όπως στον κ. Χατζηδάκη, επειδή συρρικνώνονται τα εισοδήματά μου, δεν προσφέρει καμία διέξοδο. Πολύ παραπάνω τη στιγμή που οι βιαοπραγούντες δεν έχουν να αντιπροτείνουν την παραμικρή ρεαλιστική αντιπρόταση η οποία θα μεγαλώσει την πίτα και έτσι θα διατηρήσει το επίπεδο διαβίωσής τους. Το να προσπαθεί το κάθε άτομο να διατηρήσει τα δικά του – και ας κόψουν από τους άλλους, καμία σχέση με δημοκρατίες και ελευθερίες έχει. Αν είχα ρεαλιστική πρόταση, θα την έβαζα στο τραπέζι, και αφού περάσει από τη βάσανο των άλλων, με δημοκρατικό τρόπο η πλειοψηφία θα την αποδεχθεί και υιοθετήσει. Όταν δεν υπάρχει, η μείωση των εισοδημάτων είναι απλά νομοτέλεια: τόσα λεφτά (δεν) υπάρχουν, με τόσα θα πρέπει να πορευτούμε, και οι φιλευλεύθεροι ειρηνιστές και οι βιαοπραγούντες των δύο άκρων. Αν αυτό εσείς το ονομάζετε οικονομική βία, η οποία μάλιστα δικαιολογεί την εικόνα του κ. Χατζηδάκη με τα αίματα, δεν αποδεικνύει τίποτα παραπάνω από τη ρηχότητα της σκέψης σας.

  2. Η απάντηση στο ερώτημα του αρθρογράφου είναι πως οχι, οι πολίτες δεν έχουν δικαίωμα να επιδεικνύουν ανυπακοή ή να προσπαθούν να ανατρέψουν με τη «βια» ενα άδικο νομικό σύστημα. Δεν έχουμε δικτατορία, όσο κι αν θα βόλευε τον αρθρογράφο, αλλά δημοκρατία και όποιος θέλει να αλλάξει το σύστημα έχει την ευκαιρία να το κάνει κάθε 4 χρόνια (το πολύ).
    Αν το αποτέλεσμα των εκλογών δεν μας βολεύει, κάνουμε λίγο και την αυτοκρίτική μας μήπως έμεις είμαστε λάθος. Δεν τα ρίχνουμε πάντα στους άλλους,

  3. Πολύ σωστά τα λέτε κ. Κατσάκο.
    Ενώ βρισκόμαστε σε πόλεμο, έναν άθλιο οικονομικό πόλεμο.
    Ενώ μας χτυπάνε από παντού και συμβαίνουν όλα αυτά που περιγράφετε.
    Ενώ η ξενόδουλη αλήτ πρόδωσε το λαό και τη χώρα.
    Ενώ η ίδια η πατρίδα βρίσκεται πλέον σε κίνδυνο.
    Έρχονται όχι οι σύγχρονοι, αλλά οι υποκριτές Βούδες να μας διδάξουν τη μη βία…..
    Στον αληθινό πόλεμο, όσο άδικος και άνισος και αν είναι, δίνεται στον λαό η δυνατότητα να αμυνθεί.
    Στον αισχρό ακήρυχτο πόλεμο που δεχόμαστε, από την τοκογλυφική και υποκριτική Δύση, τη βάρβαρη ισλαμική ανατολή και τους εγχώριους συνεργάτες τους όλων των αποχρώσεων, εμείς καλούμεθα να παραδοθούμε άνευ όρων και άνευ αντιστάσεως. Η συνέχεια στους δρόμους…..
    Η έκρηξη είναι πλέον αναπόφευκτη γιατί δεν έδωσαν στην Ελλάδα καμιά δίκαιη και έντιμη διέξοδο. Το σώμα μας μπορεί να τρέμει από κρύο και φόβο. Η ψυχή μας ΟΧΙ.

  4. Σε μία δημοκρατία, όπου οι πολίτες είναι ελεύθεροι να ψηφίσουν και να συμμετέχουν, ελεύθεροι να διαμαρτύρονται και να επικρατούν,, δεν υπάρχει δικαιολογημένη βία….για κανένα λόγο…και τα άκρα αριστερά και η άκρα δεξιά, υποστηρίζουν πως έχουν αγαθά κίνητρα….πως θέλουν να σώσουν την κοινωνία….είναι το ίδιο φασιζουσες και το ίδιο καταδικαστέες από όλους τους δημοκρατικούς πολίτες…προφανώς όχι από όλους και ένα προκειμένω, όχι από όλους τους δημοσιογράφους που έχουν πλούσια θητεία σε δημοσιογραφικές συμμορίες που βοήθησαν να φτάσει η χώρα σε αυτό το σημείο….θα αναμένουμε και ένα άρθρο σας για τον «κομιστή»…..

  5. μου σηκωθηκε η τριχα.το αρθρο αυτο ειναι μια εξυμνηση και δικαιολογηση της αριστερης τρομοκρατιας που επι δεκαετιες εχει καταβασανισει τον ελληνικο λαο.τελικα η ακροαριστερα ειναι πιο αδιστακτη και επικινδυνη απ την ακροδεξια.

  6. Ανατρίχιασα…..ο λαός ψήφισε….. για όσους είτε το ξέχασαν, είτε θέλουν συνειδητά να το ξεχνούν….ο πόλεμος είναι εμφύλιος….απ’τη μία τα λαμόγια που γλύφοντας τους εκάστοτε κομματάρχες, έπερναν θεσούλες ή εργολαβίες από το δημόσιο και από την άλλη οι υπόλοιποι που δυστυχώς δεν γίνονται μια γροθιά και προτιμούν να φεύγουν στο εξωτερικό για να γλυτώσουν από τους εγχώριους ζουλού….τα αλλά περί οικονομικού πολέμου, αποικιοκρατών, νεφελίμ και ελλοχίμ, είναι για όσους ντρέπονται να κοιτάξουν τον εαυτό τους στον καθρέφτη….

  7. Αν η «κοινοβουλευτική βία» είναι η θέσπιση νόμων και η βούληση επιβολής τους, τότε μάλλον πολιτικά βρίσκεστε δεξιότερα της Χρυσής Αυγής και δεν το έχετε καταλάβει ακόμα.
    Λυπάμαι που ξεχωρίζετε τη βια. Σε τι διαφέρει η μπουνιά ενός χρυσαυγίτη από έναν του σύριζα/εξωκοινοβουλευτικό της αριστεράς; Έχουν διαφορετική μάζα; ταχύτητα; δικαιολογία; Το αποτέλεσμα είναι τελικά το ίδιο. Τα δύο άκρα έχουν μια διαφορετική άποψη για το κράτος. Για τα δύο άκρα η έλλειψη του κράτους που επιθυμούν τους οδηγεί σε ακραίες συμπεριφορές, στο όνομα του δίκαιου (του καθαρόαιμου Έλληνα ή του εργάτη) που θεωρούν σωστό.
    Τελικά πόσο «δημοκράτης» είναι ένας αριστερός που πιστεύει πως η μειοψηφία πρέπει να επιβάλλεται στην πλειοψηφία; Πόσο «δημοκράτης» είναι ένας αριστερός ο οποίος θεωρεί «τιμή και καμάρι του» την ανυπακοή στους νόμους που δεν του αρέσουν;
    H απάντηση είναι απλή. Είναι τόσο δημοκράτης όσο ένας της Χ.Α.

  8. Βρε σεις; Συνέλθετε. Τι μπουρδέλα ονειρεύεστε; Η κάθε ομάδα πολιτών να έχει το δικαίωμα να ανατρέπει με την βία όποιες διατάξεις δεν της αρέσουν; Δεν μας αρέσουν τα αποτελέσματα της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας στο Πανεπιστήμιο; Καταγγέλλουμε την ψηφοφορία ως τεχνοφασισμό και έπειτα σπάμε τα κεφάλια των αντιφρονούντων; Έχετε επαφή με την πραγματικότητα; Σιγά μην έχετε. Νομίζετε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ και τα λοιπά έχετε 85 % του πληθυσμού μαζί σας και πάνω είναι κανένας δικτάκτορας που δεν θέτει τον εαυτό του υπό ψήφιση ποτέ. Πριν πέντε μήνες έγιναν εκλογές αγαπητέ, και μάλιστα δύο φορές γιατί την πρώτη δεν μπορούσατε ή δε θέλατε να αναλάβετε. Και το ποσοστό που πήρατε ήταν αυτό που δείχνουν και οι σημερινές δημοσκοπήσεις. 20%, και όχι από ολόκληρο τον πληθυσμό, απ’ το μισό σχεδόν πληθυσμό που ήρθε να ψηφίσει.
    Και κάτι άλλο αγαπητέ, όταν γαλουχήσαι πολιτικά απ’ το ΚΚ και μόλις μεγαλώνεις παρακαλάς την Παπαρήγα που δηλώνει καθαρά και ξάστερα (όχι παλιά, σήμερα) πως δε γουστάρει τη δημοκρατία και ότι είναι λάτρισσα του Στάλιν και του Μάο οι οποίοι μαζί με τον Χίτλερ αποτελούν την top τριάδα των Αιμοσταγών σε όλη την ιστορία της ανθρωπότητας, να συνεργαστείτε, δε δίνεις δικαιώματα; Δε δίνεις;

  9. ειμαστε σοβαροι κυριε μου καθε ειδους βια ειναι καταδικαστεα οπως και να λεγεται αυτος και οτι και να εκπροσωπει και οτι και ναδιεκδικει εφοσον χρησιμοποιει βια

  10. Εχω μεγάλη απορία για την εμφάνιση του κ. Στρατούλη , ένα τέταρτο μετά το επεισόδιο του
    υποτιθέμενου ξυλοδαρμού. Βγήκε στην τηλεόραση, ατσαλάκωτος, χωρίς ίχνος από τα χτυπήματα στο κεφάλι του , όπως ισχυρίσθηκε, ουτε γραντζουνιά δεν φάνηκε, τίποτα απολύτως
    Δεν ξέρω , αλλά σαν θέατρο μου φάνηκε, τόπαιξε όμορφα το κόλπο της προβολής.
    Δεν είμαι της χρυσής αυγής πάντως, απλά λέω τι είδα.

  11. Σε κάτι χρυσαυγίτες είχα απαντήσει πως η δημοκρατία δεν έχει μαύρο και άσπρο…..το ίδιο ισχύει και για αυτούς που βιάζονται να πουν ΄΄δημοκρατία έχουμε΄΄ δεν υπάρχει λόγος να αντιδρούμε αφού ψηφίσαμε.Κατ΄αρχήν με βάση τα ποσοστά που παίρνουν στις δημοσκοπήσεις τα τρία κόμματα στη κυβέρνηση έχουν γύρω στο 30 τοις εκατό όσο είχε και ο βασιλιάς το 74 αν θυμούνται οι παλιοί…,επίσης υπάρχει η πραγματικότητα των ψεύτικων υποσχέσεων η οποία υποβαθμίζει την έννοια της δημοκρατίας.Το ίδιο συμβαίνει και με την ενισχυμένη αναλογική.Το ίδιο συμβαίνει με την παραβίαση του συντάγματος από το κράτος.Ας ηρεμήσουμε λοιπόν λίγο και ας δούμε τα πράγματα καθαρά.Περιμένει κανείς ότι θα καθιέρωνε οποιαδήποτε κυβέρνηση την απλή αναλογική από μόνη της τη στιγμή που η απλή αναλογική είναι αυτή που την καθιστά κόμμα εξουσίας με τους κανόνες που θέλει;Ότι θα έσωζε τα πανεπιστήμια από τις παρατάξεις που η ίδια χρηματοδοτεί προκειμένου να ασκεί επιρροή;;Όπου θα έσωζε τον πραγματικό συνδικαλισμό από τα δικά της πουλέν καθιερώνοντας ανεξαρτησία από τα πολιτικά κόμματα;Που θα άφηνε απολύτως αυτοδιοίκητη την ΕΡΤ;Που θα καθιέρωνε ένα σύστημα ελέγχου της υποσχεσιολογίας και συνθηματολογίας στον πολιτικό λόγο;Σύστημα ελέγχου του δανεισμού των κομμάτων από τις τράπεζες;Αυστηρές ποινές που να εφαρμόζονται για όσους πολιτικούς κάνουν ρουσφέτια;Που θα μείωνε την χρηματοδότηση των κομμάτων;Αυτά και άλλα τόσα δεν έχουν να κάνουν με το μνημόνιο παρ΄ότι εγώ που τα λέω είμαι κατά του μνημονίου….Αυτά έχουν να κάνουν με τη δημοκρατία μας που δεν είναι τέλεια,για την ακρίβεια νιώθω ότι την χάνουμε κάθε μέρα όλο και περισσότερο…και αυτήν την περισσότερη δημοκρατία στην οποία συμφωνούμε όλοι οι μη κομματικοποιημένοι δεν θα μας την κάνουν δώρο!Θα πρέπει να την διεκδικήσουμε ακόμα και αν ο τρόπος που θα την διεκδικήσουμε δεν είναι ευγενικός.Αν είχαμε αλλάξει τους κανόνες στη δημοκρατία μας σίγουρα δεν θα είχαμε φτάσει ως εδώ…Αν αλλάξουμε με τη δύναμη του λαού τους κανόνες του πολιτικού παιχνιδιού θα εμπνέουμε σίγουρα περισσότερο σεβασμό προς το εξωτερικό αλλά και προς τις ίδιες μας τις κυβερνήσεις.

  12. Το άρθρο αποτελεί μια από τις πιο ξεκάθαρες προσπάθειες υπεράσπισης της βίας και φυσικά επιλεκτικά. Ενας ύμνος στο «τσαμπουκαλίκι».
    Ποιος σας είπε κ Κατσιάκο ότι η βία των δύο άκρων εξισώνεται; Κάθε πράξη βίας έχει την δικιά της απαξία. Απαξία πάντως.
    Θέλετε διαβάθμιση ; Μπορείτε εύκολα να την κάνετε και μόνος σας . Βάλτε από την μια μεριά τις πράξεις βίας με αριστερό πρόσημο κι από την άλλη τις πράξεις βίας με χρυσαυγίτικο. Μετρήστε δολοφονίες, εμπρησμούς, ξυλοδαρμούς, γιαουρτώματα, προπηλακισμούς , καταλήψεις από την μια κι από την άλλη μεριά και βγάλτε συμπέρασμα .
    Κι έλεος πια με το παραμυθάκι να ονοματίζουμε βία οτιδήποτε δικαιολογημένα μας ενοχλεί ή μας φοβίζει. Κάνετε πως δεν καταλαβαίνετε ότι μιλάμε για φυσική βία, την βία στην οποία σε υποβάλλει κάποιος μ΄ ένα λοστό, ένα ρόπαλο, ένα μαχαίρι και μάλιστα επειδή απλώς έχει διαφορετική άποψη από την δική σου.
    Και αυτά που λέτε για το δικαίωμα ανυπακοής απέναντι σε ένα «άδικο νόμο» είναι απλώς αστειότητες. Ποιος κρίνει αν ένας νόμος είναι άδικος; Με ποια κριτήρια; Το γουσταρλίκι του; Και τι θα γίνει αν εγώ νομίσω ότι ένας νόμος είναι άδικος την στιγμή που εσείς θα τον θεωρείτε δίκαιο και θα επιδιώκετε την εφαρμογή του και θα ζητάτε την προστασία του; Θα πρέπει να πλακωθούμε στο ξύλο;
    Με τη «λογική» σας οι άνθρωποι θα ζούσαν ακόμα σε σπηλιές.

  13. Tελικά να φοράς μπλουζάκι της Χ.Α και να προπηλακίζεις αλλοδαπούς αν δεν είναι προβοκάτσια, δεν συμφωνώ αλλά ας πούμε οτι το καταλαβαίνω, αλλά να σε χτυπάνε μέχρι θανάτου όπως δήλωσε ο βολευτής και μόνο τα δελτία ταυτοτήτων τους να μη σου αφήνουν και το κεφάλι αλώβητο το θεωρώ εντελώς φασιστικό, αλοίμονό μας

  14. Η αναφορά μου στον Μαρξ δεν πήγαινε στο θεσμοθετημένο των κανόνων αλλά ως προς την πάλη των τάξεων. Από κει και πέρα, ως κοινωνίες έχουμε πάρει την απόφαση να λειτουργούμε δημοκρατικά, με θεσμούς και κανόνες και όχι με απολυταρχικές δομές, είτε το υποστήριξε ο Κ. Μαρξ, είτε όχι. Όποιος το αμφισβητεί αυτό, ας βγει να το πει καθαρά ότι δεν θέλει δημοκρατία. Είναι φαιδρό κανείς να μιλά για δικαιολογημενές αντιδράσεις και χούντες, ακύρωση ‘δημοκρατικών δικαιωμάτων’, όταν δεν θέλει τη δημοκρατία και το πλαίσιο λειτουργίας της.

  15. «…Το σώμα μας μπορεί να τρέμει από κρύο και φόβο. Η ψυχή μας ΟΧΙ….» λέτε. (μεταξύ άλλων….παιάνων)
    Απ το μυαλό, κανένα νέο;

  16. Έχει και άλλα κόμματα…σε κάθε περίπτωση, δεν απαγορεύει κανείς στους υπόλοιπους που δεν πήγαν καν να ψηφίσουν, να συμμετέχουν ενεργά….σε κάθε περίπτωση, αν δε σου αρέσει αυτό που θέλει η πλειοψηφία αυτών που αποφασίζει ή αν τα βλέπεις τόσο μαύρα, δε χρειάζεται να σπας….το κουβαδάκι σου και σ’άλλη παραλία…

  17. Είπα οποιαδήποτε κυβέρνηση και πως η περισσότερη δημοκρατία δεν θα είναι δώρο.. απλούστατα διότι η πραγματικότητα του πολιτικού παιχνιδιού και της εσωκομματικής οργάνωσης είναι τέτοια ώστε το κομματικό συμφέρον υπερισχύει της ανάγκης για περισσότερη δημοκρατία και στην ουσία εθνικό συμφέρον.

  18. Στη τελική καλές και άγιες οι εκλογές αλλά εγώ φέτος ψήφισα δύο φορές σε σύγχυση γιατί δεν είχα βγάλει καθαρό συμπέρασμα για το καλύτερο κόμμα ή αυτό που με εκφράζει περισσότερο και για αυτό το γεγονός μπορώ να πω με βεβαιότητα πως δεν έφταιγα εγώ.Μήπως και εμείς σαν λαός δεν πρέπει να κάνουμε κάτι παραπάνω για εμάς;;;

  19. Η δημοκρατία των καναλαρχών, των μονοπωλιακών επιχειρήσεων κτλ έχει σχέση με την πραγματική δημοκρατία (ή τουλάχιστο με τη δημοκρατία π.χ. στην αρχαία Αθήνα) όση σχέση έχει η δικτατορία του Μεταξά, Παπαδόπουλου κτλ. με τη δικτατορία του προλεταριάτου. Δηλαδή επιφανειακή κ μόνο… Άνοιξε και κανένα σοβαρό βιβλίο ως προς το τι είναι δημοκρατία κ μίλα μετά εν γνώση. Όχι, δεν εννοώ Ρόζα Λούξεμπουργκ (όσον αφορά τη δημοκρατία) ή Λένιν (όσον αφορά το κράτος), αν κ θα ήταν μια καλή επιλογή. Μπορείς να αρχίσεις με Habermasή Dahl ή έστω John Rawls (το οποίο είναι το ελάχιστο, αν κ ακόμα κ με αυτά τα μίνιμουμ το σύστημα στην Ελλάδα δε μπορεί να χαρακτηριστεί δημοκρατία)….

    Αλλά που να γνωρίζεις ότι η δημοκρατία δεν είναι μια σταθερή κατάσταση ή ‘ενα συγκεκριμένο πλαίσιο. αλλά μια διαδικασία μεταβαλλόμενη στην οποία η εγκαθίδρυση ή αντίστοιχα η ακύρωση δημοκρατικών δικαιωμάτων την μεταβάλλει είτε προς το καλύτερο είτε προς το χειρότερο. Και αυτή τη στιγμή οι κινήσεις της παρούσας κυβέρνησης (όπως κ των προηγούμενων μνημονιακών κυβερνήσεων) κ ο εναγκαλισμός τους με τους φασίστες, σαν αβάντα στην αυξανόμενη αστυνομική βία κ αυταρχισμό, οδηγούν στο συμπέρασμα ότι οδηγούμαστε ολοταχώς (αν δεν είμαστε ήδη) προς μια κοινοβουλευτική χούντα…

  20. Σιγά τα δάκρυα…τι βίαιο σου είπαμε δηλαδή; Μήπως σε είπαμε αλαζόνα και νάρκισσο; Κανείς δεν είναι απαραίτητα οπαδός αυτών…χώρια το ότι τσουβαλιάζεις όλο τον κόσμο…εσύ που παίρνεις θέση υπέρ της βίας δε μας λες με ποιούς είσαι; Ο μηδενισμός και η άρνηση είναι οι παγίδες που φέρνουν την κοινωνία στα άκρα….Καλά Χριστούγεννα…και όπως είπε ο Χριστός….όταν σε χτυπάνε, γύρισε και το άλλο μάγουλο….

  21. καποιοι που γραφουν εδω στη ζωη τους εχουν δωσει σιγουρα καποιους αγωνες καποιοι λοιπον να μη νομιζουν πως ειναι περισσοτεροι αγωνιστες απο αλλους και να μιλουν για αυτους που καθονται στους καναπεδες και για αυτους που αγωνιζωνται. και ξαναναλεω η βια απο οπου και να προερχεται ειναι βια δεν διεκδικω με βια

  22. Πολύ βαθυστόχαστα μας τα λες, και ακόμα δεν έχεις μάθει ποια ‘που’ παίρνουν τόνο. Τα πράγματα είναι απλά: αν η κάθε ομαδούλα θεωρεί ότι το ‘δίκιο’ της υπερισχύει, τα πράγματα θα οδηγηθούν στους νόμους της ζούγκλας όταν αυτό συγκρουστεί με το δίκιο της άλλης ομαδούλας. Οι δημοκρατίες έχουν θεσμούς και κανόνες για να αποφασίζεται τι είναι δίκιο, τι είναι ‘δημοκρατικό’ και πού θα πορευτεί η χώρα. Οι ακραίες ομάδες,είτε αριστερού, είτε εθνικιστικού προσδιορισμού καταλήγουν στο να είναι το ίδιο αντιδημοκρατικές όταν δεν σέβονται αυτές τις διαδικασίες. Το γεγονός ότι θέλουν με αντιδημοκρατικές διαδικασίες να ανατρέψουν συντεταγμένους θεσμούς προς ‘χάρην της δημοκρατίας’ αυτό καταδεικνύει. Όλα τα άλλα είναι τρίχες.

  23. Το σύνταγμα απαιτήθηκε και δημιουργήθηκε με ΄΄αντιδημοκρατικές΄΄ και εξωθεσμικές διαδικασίες.Όπως και σε πολλές άλλες χώρες.Υπάρχουν κάποια πράγματα στη ζωή που είναι αντικειμενικά δίκαια και άλλα αντικειμενικά άδικα.Δεν χρειάζονται οι νόμοι για να τα προσδιορίσουν αυτά.Νομίζω μπορείς να τα διακρίνεις και μόνος σου.Έχω παραθέσει σε ένα παρακάτω σχόλιο μερικά από αυτά που συγκρούονται με τα συμφέροντα της εκάστοτε ΄΄δημοκρατικά΄΄ εκλεγμένης κυβέρνησης.Καλά Χριστούγεννα και καλή χρονιά!!!

  24. Το σύνταγμα συντάχθηκε και τροποποιήθηκε αρκετές φορές με τις όποιες διαδικασίες σε ανύποπτο χρόνο, πριν την κρίση. Η μεγάλη πλειοψηφία των τώρα ομιλούντων για χούντα τότε δεν μιλούσαν για χούντα, ούτε καν εξέφραζαν σοβαρές αντιρρήσεις για την δημοκρατία που είχαμε και τους κανόνες της. Όμως, αυτοί οι ίδιοι κανόνες παραμένουν και σήμερα, μόνο που οι οικονομικές συνθήκες έχουν πια μεταβληθεί. Προφανώς και τα πράγματα δεν είναι μαύρο-άσπρο και υπάρχουν διαβαθμίσεις στην ποιότητα της δημοκρατίας. Η εκ των υστέρων καταγγελία δεν μπορεί παρά να είναι υποκριτική. Στο κάτω-κάτω το γεγονός ότι μπορούν κάποιοι να αμφισβητούν το πολίτευμα, να μουτζώνουν τη βουλή τραγουδώντας ‘να καεί-καεί’, αν κάτι δείχνει, είναι ότι έχουμε δημοκρατία και μπορεί ο καθένας να εκφράζεται ελεύθερα. Σε μια χούντα αυτό δεν θα επιτρεπόταν – μην πας μακρυά, στη γειτονική Τουρκία ως πρόσφατα είχε αποκλειστεί η πρόσβαση στο youtube. Και κλείνοντας, το δικαίωμα στην ελεύθερη άποψη δεν συνεπάγεται και στο δικαίωμα επιβολής της: υπάρχουν δημοκρατικές διαδικασίες με ψηφοφορίες και κάλπες, και αυτές δείχνουν ότι αυτές οι απόψεις είναι μειοψηφικές όπως δείχνουν τα αποτελέσματα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here