Οι Χαμένες Μέρες και Ώρες του Ελληνικού Σχολείου…

0
24

Για όσους παροικούν το Λύκειο, μαθητές, γονείς, καθηγητές και φροντιστές, είναι περίπου γνωστό δεκαετίες τώρα το εκπαιδευτικό γνωμικό «Από Μάρτη Καλοκαίρι…» . Οι μαθητές της τελευταίας τάξης , αξιοποιώντας το μεγάλο όριο των απουσιών που διαθέτουν , απουσιάζουν συστηματικά από τα μαθήματά τους αφιερώνοντας το χρόνο τους στην πρωινή μελέτη και το απογευματινό φροντιστήριο . Η αποδιοργάνωση αυτή του Λυκείου επιφέρει «τη ραθυμία της άνοιξης» των εκδρομών και των περιπάτων και στις μικρότερες τάξεις και όλοι αναμένουν την τυπική διεκπεραίωση του σχολικού έτους με τις προαγωγικές, τις απολυτήριες και τις Πανελλαδικές εξετάσεις.

Μετά από τις δεκαπενθήμερες διακοπές του Πάσχα, που επέρχονται , τα σχολεία μας ουσιαστικά κλείνουν. Οι εξεταστικές δοκιμασίες ξεκινούν από τις 17 Μαΐου και θα συνεχιστούν επί ένα δίμηνο επιβεβαιώνοντας το γεγονός ότι το γραφειοκρατικό και συγκεντρωτικό σχολείο μας, επιδιώκοντας την αμεροληψία, καταφέρνει να περιπέσει στην ανυποληψία . Το τοπίο της ελληνικής Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης παραμένει θολό, ιδίως στην πιο πολύπαθη εκδοχή της, τα ΤΕΙ της ελληνικής περιφέρειας . Το μηχανογραφικό δελτίο δεν έχει οριστικοποιηθεί μέχρι στιγμής. Το καθεστώς των καθυστερημένων μετεγγραφών που εκτάκτως ίσχυσε φέτος αλλάζοντας εκ των υστέρων τους κανόνες του παιχνιδιού για χιλιάδες υποψηφίους , οι οποίοι ενδεχομένως να κερδίσουν την μετεγγραφή τους , αλλά να χάσουν το έτος τους, αποτελούν τα ενδεικτικά παραδείγματα του εκπαιδευτικού μας χάους. Διδάσκουμε στους νέους μας την προχειρότητα και τους μεταδίδουμε τη βεβαιότητα ότι αυτά που ισχύουν σήμερα με κάποιο μαγικό τρόπο , που σχεδόν πάντα επιβεβαιώνεται , θα αλλάξουν αύριο…

Η επίδραση, όμως, της πρωτόγνωρης κρίσης που βιώνει η κοινωνία μας δημιουργεί κινήματα και εκτρέφει ελπίδες. Καταγράφω το κίνημα των εκδηλώσεων της συμβουλευτικής και του επαγγελματικού προσανατολισμού , το οποίο μεταφράζεται σε εκατοντάδες ανοικτά σεμινάρια στο κέντρο και στην περιφέρεια , με μια πρωτοφανή συμμετοχή μαθητών και γονέων που αναζητούν ποιοτικές και ανταποδοτικές σπουδές . Οι νέοι μας ανακαλύπτουν ξανά την αξία των σπουδών και της προσπάθειας η οποία καταρρακώθηκε τις δεκαετίες της ευδαιμονίας από την προσμονή της επαγγελματικής αποκατάστασης μέσω μιας κρατικής αντιμισθίας. Καταγράφω και το κίνημα των χιλιάδων γονέων που κατέθεσαν αιτήσεις συμμετοχής των παιδιών τους στις εξετάσεις των Πρότυπων και Πειραματικών Γυμνασίων. Οι γονείς αναζητούν για τα παιδιά τους το καλύτερο σχολείο και δεν αρκούνται στη φιλοσοφία του εξισωτισμού ,της μετριότητας και της ομοιομορφίας . Παρά το γεγονός ότι οι κυβερνητικοί εταίροι δεν κατόρθωσαν να συμφωνήσουν σε ένα νέο Λύκειο που να υπερβαίνει την αποδιοργάνωση του παρόντος, και παρά τις περιπέτειες του σχεδίου «Αθηνά» που κινδυνεύει να εξελιχθεί «σε μια από τα ίδια», όλοι αντιλαμβάνονται πια ότι οι χαμένες μέρες και ώρες του ελληνικού σχολείου είναι αναπόφευκτα μετρημένες.

*Ο Γιώργος Χατζητέγας είναι εκπαιδευτικός

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Προηγούμενο άρθροΡίχαρντ Βάγκνερ: 200 χρόνια από τη γέννηση ενός φιλέλληνα
Επόμενο άρθροΠάει Αμστερνταμ η Τσέλσι!
Ο Γεώργιος Κωνσταντίνου Χατζητέγας γεννήθηκε στο Βουκουρέστι το 1957 από βλαχόφωνους Έλληνες γονείς και επα­ναπατρίσθηκε το 1966. Σπούδασε Φυσική στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας. Από το 1982 διευθύνει φροντιστήρια γενικών εξετάσεων στην Αθήνα. Δι­δάσκει το μά­θημα της Φυσικής σε υποψήφιους ΑΕΙ και ΤΕΙ. Αρθρο­γραφεί σε εφημερίδες και περιοδικά για επίκαιρα εκπαιδευτικά ζητή­ματα, συμμετέχει σε προγράμματα εφαρμοσμένου επαγγελματικού προσανατολισμού και σε πλήθος σχετικών σε­μιναρίων – διαλέξεων – εκπομπών σε όλη την Ελλάδα. Είναι μέλος της Ένωσης Ελλήνων Φυ­σικών και της Εταιρείας Αρω­μανικού Πο­λιτισμού. Το 2004 εκλέχθηκε Πρό­εδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here