20χρονη εξευτέλισε τον καθηγητή της on camera. Καλά του έκανε…

38
216

Μήπως είδατε το στιγμιότυπο απ’ το ΤΕΙ Πατρών, όπου μια (το πολύ 20 χρονών) σπουδάστρια φώναζε, χτυπώντας το χέρι στο τραπέζι, στον ασπρομάλλη πρόεδρο του Τμήματος «δε σε θέλουμε εδώ, ρε παιδάκι μου, το καταλαβαίνεις ή όχι»;

Και μετά άλλη μια, της ίδιας ηλικίας και εφάμιλλου τσαμπουκά, να του λέει κατάμουτρα «εσύ ρε δε μας παραμύθιαζες ότι διαφωνείς και δεν πρόκειται να συμφωνήσεις με το υπουργείο»;

Λίγη ώρα αργότερα εκείνος ψέλλιζε στους δημοσιογράφους «με τρομοκρατούσαν, με εξευτέλισαν ως δάσκαλο, με ακύρωσαν».

Αυτόματα μου ήρθαν στο μυαλό πολλά, πάρα πολλά, ξένα Πανεπιστήμια -στην Ευρώπη και την Αμερική. Προσπάθησα να φανταστώ σε ποιο από όλα θα μπορούσε να συμβεί κάτι παρόμοιο.

Ασυναίσθητα χαμογέλασα. Ούτε θα το διανοείτο ποτέ φοιτητής. Ο λόγος είναι εξαιρετικά απλός. Το επόμενο δευτερόλεπτο θα είχε διαγραφεί από το Πανεπιστήμιο. Και μην πει  κανείς ότι στο εξωτερικό είναι λιγότερα δημοκρατικά τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα…

Συμβαίνει κάτι πολύ απλούστερο: Εκεί τα παιδιά πηγαίνουν να πλουτίσουν τις γνώσεις τους, να ανοίξουν τους ορίζοντές τους, όχι να κάνουν κομματικό συνδικαλισμό ούτε να αναζητήσουν τρόπους συνδιαλλαγής με τους καθηγητές.

Και πληρώνουν δίδακτρα γι αυτό. Τίποτα δεν είναι δωρεάν…

Εδώ, δυστυχώς, το φαύλο πελατειακό καθεστώς έχει κατακρημνίσει το επίπεδο σπουδών, τα τελευταία 30 χρόνια, και η ανοιχτή συναλλαγή καθηγητών -σπουδαστών έχει οδηγήσει στην πλήρη απώλεια  κύρους των πανεπιστημιακών δασκάλων.

Λογικό και αναμενόμενο είναι, λοιπόν, δυο 20χρονα κοριτσόπουλα να εξευτελίζουν τον 60άρη καθηγητή τους. Και πρόεδρο του Τμήματος, παρακαλώ.

Αν έως την προηγούμενη ημέρα ήταν στο ίδιο «μετερίζι» άρνησης του νόμου, γιατί να μη νιώσουν «προδομένες» οι σπουδάστριες τη στιγμή που ο καθηγητής έκανε στροφή στον ρεαλισμό -και, άρα, νομιμοποιημένες να τον γελοιοποιήσουν μπροστά στις τηλεοπτικές κάμερες;

Καλά του έκαναν, λοιπόν; Νομίζω ναι. Ο ίδιος τους έδωσε αυτό το δικαίωμα.

Θυμηθείτε τι προηγήθηκε: 40 σπουδαστές (και οι συγκεκριμένες δυο) είχαν κλειδώσει 20 καθηγητές στα γραφεία τους (και τον πρόεδρο) και δεν τους άφησαν να βγουν έξω, επί πολλές ώρες.

Θα υπάρξουν επιπτώσεις για τους συγκεκριμένους σπουδαστές και σπουδάστριες; Προφανώς όχι. Πώς να τιμωρήσουν οι καθηγητές τους φοιτητές -συνεταίρους τους;

Την επόμενη φορά, λοιπόν, ας μην εκπλαγούμε αν κάποιοι καθηγητές φάνε και ξύλο.

Οι ίδιοι έχουν την ευθύνη του αποδεκατισμού τους κύρους τους. Οι ίδιοι έκαναν ή δέχτηκαν τον φοιτητή ως εταίρο στη διοίκηση των Πανεπιστημίων, προκειμένου να εξασφαλίζουν πρυτανικές θέσεις. Ο νόμος του 1982 τους έδειξε το δρόμο της συνδιοίκησης των Ανωτάτων Ιδρυμάτων με τις κομματικές φοιτητικές παρατάξεις και εκείνοι τον ακολούθησαν με μεγάλη ευχαρίστηση.

Και τώρα όλοι μαζί θρηνούμε επί των ερειπίων. Τα Πανεπιστήμια, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, είναι αντανάκλαση της χρεοκοπημένης δημόσιας διοίκησης.

Και κάτι τελευταίο: Δεν ξέρω ούτε έναν, ο οποίος να έχει την οικονομική δυνατότητα, και να μη στέλνει το παιδί του στο εξωτερικό να σπουδάσει.

Κι αυτό παρότι στη δική μας παρέα οι περισσότεροι φοιτήσαμε σε ελληνικά Πανεπιστήμια και συνεχίσαμε τις μεταπτυχιακές μας σπουδές σε Πανεπιστήμια του εξωτερικού.

Ας το καταλάβουμε: Η Ελλάδα δεν θα ξεφύγει από τη δίνη της χρεοκοπίας αν δεν ανατρέψει εκ θεμελίων ΚΑΙ την ολέθρια κατάσταση μέσα στα Πανεπιστήμια.

Αν δεν προστατεύσει τους χώρους μάθησης και διακίνησης ιδεών. Αν δεν ξαναδώσει σε καθηγητές και φοιτητές τους φυσικούς τους ρόλους. Αν δεν ξεδοντιάσει το πελατειακό και κομματικό σύστημα. Αν δεν υψώσει αδιαπέραστα τείχη απέναντι σε κάθε λογής κακοποιά στοιχεία, που έχουν μετατρέψει ΑΕΙ και ΤΕΙ σε γιάφκες…

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Προηγούμενο άρθροΚαλώς θέτουμε θέμα κατοχικού δανείου, κακώς κάκιστα κάποιοι περιμένουν να μας σώσει
Επόμενο άρθροΗ 11άδα για το ντέρμπι!
Η Άτροπος είναι γειτόνισά μας. Καθενός και καθεμιάς από μας. Εργάζεται με μειωμένες στο μισό αποδοχές, έχει ήδη περάσει στην ανεργία ή δεν μπορεί καν να βρει την πρώτη της δουλειά. Είναι 30, 40 ή 50 χρονών και δυσκολεύεται πολύ να τα βγάλει πέρα. Σπούδασε, προσπάθησε, ήλπισε, επένδυσε στη γνώση και το ταλέντο. Και τώρα σκέφτεται το ενδεχόμενο να μεταναστεύσει. Όπως έκαναν στη δεκαετία του '60 οι γονείς της, που πήγαν ως ανειδίκευτοι εργάτες (γκασταρμπάιτερς) στη Γερμανία...

38 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Αν ο/η γράφων/ουσα στ’ αλήθεια «Εργάζεται με μειωμένες στο μισό αποδοχές, έχει ήδη περάσει στην ανεργία ή δεν μπορεί καν να βρει την πρώτη της δουλειά. Είναι 30, 40 ή 50 χρονών και δυσκολεύεται πολύ να τα βγάλει πέρα. Σπούδασε, προσπάθησε, ήλπισε, επένδυσε στη γνώση και το ταλέντο», τότε ας σκεφτεί πόσο «ορθολογικά» συμπερασματολογεί, πρώτα!
    Πόθεν προκύπτει ότι «η πληρωμή σπουδών» θα σημαίνει σοβαρότερες σπουδές ή σοβαρότερους καθηγητές; Ας κοιτάξει, ας πούμε, τις «διπλωματικές εργασίες» που σωρηδόν χορηγεί το ΕΑΠ (προφανώς, όχι όλες χαμηλού επιπέδου – ακριβώς όπως οι διδάσκοντες στα ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ, όμως!), ή στα χιλιάδες «ιδιωτικά πανεπιστήμια» των ΗΠΑ και της Αγγλίας…
    Πώς έγινε το «νοητικό χοροπηδητό» από το «φταίει ο ίδιος ο καθηγητής» στο εννοηθέν «εμ, αφού δεν τους κοστίζει…»;
    Εκτός αν ο/η που «Εργάζεται με μειωμένες στο μισό αποδοχές, έχει ήδη περάσει στην ανεργία ή δεν μπορεί καν να βρει την πρώτη της δουλειά. Είναι 30, 40 ή 50 χρονών και δυσκολεύεται πολύ να τα βγάλει πέρα. Σπούδασε, προσπάθησε, ήλπισε, επένδυσε στη γνώση και το ταλέντο», εν τέλει και κρυφίως αναφέρεται μόνο στους «Δεν ξέρω ούτε έναν, ο οποίος να έχει την οικονομική δυνατότητα, και να μη στέλνει το παιδί του στο εξωτερικό να σπουδάσει», αναντίστοιχα, βέβαια, με τις υποτιθέμενες δηλώσεις και προθέσεις «συμ-πάθειας» και «κατανόησης» για τους «άλλους», στους οποίους – κοροϊδεύοντας, όπως φαίνεται – αυτοπεριλαμβάνεται…
    Σ’ αυτήν την περίπτωση, ΑΞΙΟΣ Ο – ΜΑΥΡΟΣ, ΑΦΟΥ ΔΗΛΩΝΕΙ ΑΝΕΡΓΗ/ΟΣ – ΜΙΣΘΟΣ ΤΗΣ/ΟΥ! Καλά υπηρετεί με προπαγανδίστικα τρυκάκια πρωτοετούς τους «που ξέρει», αλλά όχι και να κρίνει τους πάντες! Αιδώς!

  2. Τα είπες ΟΛΑ, αγαπητή κυρία! Το ΚΟΡΥΦΑΙΟ άρθρο που έχω διαβάσει πάνω στην εκπαίδευση! Να το τρίψουμε στη μούρη όλων αυτών που κατάντησαν την ανώτατη παιδεία (και όχι μόνο…) ένα θλιβερό σκουπιδότοπο ιδεών και μια απέραντη χωματερή συνειδήσεων… Ένα νεκροταφείο της Δημοκρατίας στο όνομα της ίδιας της «Δημοκρατίας»… Σωπαίνω ν’ ακουστεί η φωνή σου!

  3. Σε περίπτωση που σου διαφεύγει,τα ελληνικά Πανεπιστήμια,σε αντίθεση με αυτά του εξωτερικού,είναι ΚΡΑΤΙΚΑ.Προφανώς και ο φοιτητής έχει και πρέπει να έχει λόγο όταν υπονομεύεται ο δημόσιος χαρακτήρας των Πανεπιστημίων.Από που νομίζεις πως πηγάζει ο προυπολογισμός των πανεπιστημίων και ποιος νομίζεις ότι πληρώνει τον μισθό του κάθε καθηγητή?Μήπως οι γονείς των φοιτητών,μήπως και οι ίδιοι οι φοιτητές μετά από 4-5 χρόνια?

    Θα έπρεπε να ντρέπεσαι που χαρακτηρίζεις κακοποιά στοιχεία όσους φοιτητές δεν δέχονται παθητικά την επερχόμενη (πλήρη) ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημίων.Δεν δυσκολεύομαι να φανταστώ τι ήσουν στα φοιτητικά σου χρόνια.

  4. Μπράβο Άτροπος απέδωσες τη πραγματική διάσταση του χάους που επικρατεί στην ανώτατη εκπαίδευση.Τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα έχουν χάσει τελείως το ρόλο τους, συν ότι οι εμπλεκόμενοι έχουν παρανοήσει και το ποια είναι η θέση του καθενός εκεί μεσα +γιατί.

  5. Δεν νομίζω ότι έχει σχέση τι έχει κάνει ο καθένας τόσο πολύ.
    Όταν εάν παιδί δεν έχει τον σεβασμό για κάποιον με τα τριπλά χρόνια του τότε δεν φταίει αυτό φταίει η οικογένεια του που δεν του έμαθαν τρόπους.
    Θα έπρεπε με στοιχεία να κάνουν έναν διάλογο άλλο να έχεις δίκιο (που το έχουν οι φοιτητές) και άλλο κα είσαι αγενής γιατί σε καλύπτει μία κομματική οργάνωση.
    Κάναμε μια γενιά τα παιδιά μας ζώα και τα ρίξαμε στην ζούγκλα γιατί δεν είχαμε το μυαλό να τα διαπαιδαγωγήσουμε.
    Όταν οι γονείς κοιτάμε μόνο την εαυτό μας και όχι το σύνολο εκεί καταλήγουμε.
    Αλλά το χειρότερο είναι ότι υπάρχουν υπερασπιστές και επικριτές, αυτό πάει να πει ότι είμαστε ακόμα πολύ πίσω από το να είμαστε άνθρωποι.

  6. οι μόνοι που φεύγουν να σπουδάσουν στο εξωτερικό είναι αυτοί που δεν περάσαν στην Ελλάδα σε τμήμα της επιλογής τους. Όσο και να σκυλιάζετε το επίπεδο γνώσεων που προσφέρουν τα ελληνικά πανεπιστήμια-πολυτεχνία είναι πολύ υψηλότερο από την πλειοψηφία των αντίστοιχων του εξωτερικού. Οι «μειοψηφίες» που «τρομοκρατούν» μέσα στα πανεπιστήμια προσπαθούν να διαφυλάξουν ακριβώς αυτό το επίπεδο σπουδών, που με τόσο κόπο προσπαθεί να απαξιώσει η κυβέρνηση κ όλοι εσείς, ώστε να ανοίξει ο δρόμος για την ιδιωτικοποίηση της ανώτατης παιδείας και να φύγει ακόμα ένα «περιττό έξοδο» από το κράτος.

  7. 1. Δεν πληρωνουν διδακτρα σε ολα τα πανεπιστημια του εξωτερικου. Ουτε φυσικα ειναι αυτος ο λογος που ειναι (αν, και οταν) καλυτερα. Για την ακριβεια, δεν εχει απολυτως καμια σχεση με την ποιοτητα των σπουδων. Στο Χαρβαρντ ειχαν φωναξει για λεκτορα τον ΓΑΠ.
    2. Εαν ημαστε σαν τα πανεπιστημια του εξωτερικου, το 50% (ειμαι συγκρατημενος) των ελληνων καθηγητων θα ειχαν απολυθει πολυ πριν διωξουν τους κακους και φασαριοζους φοιτητες. Εκει βλεπετε, εκτος απο το να διωχνουν τους φοιτητες (που δε γινεται και τοσο ευκολα οσο παρουσιαζεται), διωχνουν και τους καθηγητες των οποιων το μαθημα δεν περναει κανεις. Ακομα και αν δεν ειναι ασχετοι ή ανικανοι.

    Ειναι εξαιρετικα αφελες να κατηγορει κανεις για τα προβληματα των πανεπιστημιων τους φοιτητες (που πολυ συχνα ειναι πραγματι απαραδεκτοι) εστω και με το υποκριτικο καλυμμα του «δε φταινε αυτοι, αλλα αυτοι που τους αφηνουν». Λες και οι φοιτητες εχουν σκοπο την καταστροφη του πανεπιστημιου, αλλα στο εξωτερικο δεν τα καταφερνουν επειδη ειναι πιο αυστηροι οι κανονες! Σαφως η κομματικοποιηση στο πανεπιστημιο και οι φοιτητικες παραταξεις εχουν κανει μεγαλη ζημια, αλλα αν η ιδεα ειναι πως θα τις καταργησουμε, θα βαλουμε και διδακτρα, θα διωχνουμε τους φοιτητες που τα βαζουν με τους καθηγητες (και που το μονο για το οποιο φταινε ειναι πως δινουν θαρρος στους εκ φυσεως σατανικους νεους) και ολα καλα, ε, δεν ειναι πολυ καλη ιδεα.
    Δεν ημουν σε καμια παραταξη/κομμα στο πανεπιστημιο. Υπηρχαν καθηγητες (οχι πολλοι) στους οποιους αν μπορουσα, θα ελεγα πολυ, πολυ χειροτερα απο αυτα και θα ειχα και απολυτο δικιο. Κομπλεξικοι, σ**τοψυχοι, αγενεστατοι, εκδικητικοι. Προφανως δεν το εκανα, γιατι ηθελα να παρω πτυχιο. Υπηρχαν και αλλοι καθηγητες (επισης οχι πολλοι) που ηταν εξαιρετικοι στη δουλεια τους. Αυτοι και καλο μαθημα εκαναν, και αποριες ελυναν, και δικαια βαθμολογουσαν, και επεμεναν πως το προβλημα της σχολης (φυσικο αθηνας) δεν ειναι οι φοιτητες.

  8. Epeidh spoudazw sto kalutero panepisthmio ths Agglias na sou pw oti mono dhmokratiko then einai. De sou lew oti tetoies sumperifores einai swstes alla de ginetai na leme dhmokratia oi an8rwpoi na diekdikoun me thn eugeneia, na tous lene oi alloi ok 8a to doume kai na se grafei sta !@#$% tou. Oi an8rwpooi the 8a diekdikoun gia panta , otan ais8anontai oti xanetai h gh katw apo ta podia tous, otan spoudazoun diakosmhtikh xwrwn kai tha paroun ptuxio sxediasth modas kai o allos tous leei «elate na poume ena tragoudaki gia thn agaph kai ton erwta» siga mhn katsoun na tou poune «ax kurie ka8hghta mou , sas ektimw polu alla kserete auto kai auto». Mas exete prhksei me ta ksena panepisthmia, phgame sta kalutera kai eidame th sapila ths «kurile episthmhs». Auth pou stelnei ta katapiesmena paidakia ka8e Savvato sthn Agglia kai ta mazeuoun ta as8enofora.

    Kai atrope opws mou zhteitai emena email prin afhsw comment, na grafeis kai esu to email sou na mporoume na epikoinwnoume me ton ar8ografo

  9. Καλα να παθει απ τη μια, απ την αλλη μιλαμε για τη γενια που θα αναλαβει το τοπο σε λιγα χρονια. Τετοιους θελουμε, σα τα τσαουσικα κοριτσακια με το ψευτοτσαμπουκα τους, που δε σεβονται; Ασ μη παραξενευομαστε, που η παρακμη εχει φτασει σ αυτο το σημειο και θα συνεχιστει κι αλλο!

  10. Καθε χωρα εχει τους πολιτικους που της αξιζουνε και γενικα πιστευω οτι και καθε ανθρωπος παιρνει αυτο που του αξιζει στη ζωη του .Ετσι και η Ελλαδα καταστρεφεται μια και η ελλειψη παιδειας ειναι τοσο φανερη οσο ποτε . Το αυγο του φιδιου εξετραφη απο τον Αντρεα απο τοτε ( 1982) και τωρα το φιδι εχει γινει Λερναια Υδρα . Οι κοπελλες του περιστατικου ειναι καποια απο τα κεφαλια που εξεθρεψε το συστημα και ετσι εχουμε φτασει στην απολυτη καταντια του σημερα . Πουθενα στον κοσμο δεν θα βρει καποιος τετοια ελλειψη σεβασμου σε ανθρωπους της εκπαιδευσης . Αλλα με τα καταστροφικα προτυπα συμπεριφορας που εχουνε εμπεδωθει στην κοινωνια να τα αποτελεσματα. Ας μην απορησουνε μεθαυριο οταν θα βγουνε στην αγορα εργασιας και κανεις δεν θα τους θελει η δεν θα υπαρχουνε δουλειες . Θα δρεψουνε , δυστυχως , τις δαφνες της νοοτροπιας τους . Οταν αποφασισει ο κοσμος να αλλαξει ροτα και να δωσει σωστη ανατροφη , σωστα προτυπα συμπεριφορας , εμφαση στην παιδεια και οχι στην αλητεια τοτε μονο μπορουμε να ελπιζουμε…Μεχρι τοτε αυτα …και μη χειροτερα.

  11. Ακριβώς όπως τα λες…εκεί είναι ιδιωτικά και οι φοιτητές πληρώνουν…ενώ εδώ δεν πληρώνει κανείς…ούτε φόρους, ούτε τίποτα…Και φυσικά επειδή είναι δημόσια εδώ, αυτό σημαίνει ότι ανήκουν στα υπουργεία και στους καθηγητές να αποφασίζουν με μια απλή τζίφρα ποια σχολή θα κλείσει και ποια όχι…Έχεις δίκιο….

  12. Τα τσογλάνια που βλέπετε είναι τα προϊόντα της διαπλοκής και συναλλαγής μεταξύ καθηγητών και παρατάξεων.
    Οι συγκεκριμένοι όμως καθηγητές είναι ακόμα χειρότεροι, αθλιότεροι και φαυλότεροι και θα τους άξιζαν χειρότεροι χαρακτηρισμοί από αυτούς που χρησιμοποίησε η σπουδάστρια.
    Τα ΤΕΙ είναι κλειστά συστήματα που κυβερνώνται από απατεώνες από ιδρύσεώς τους και αυτός είναι ένας ακόμα λόγος για να κλείσουν και να αφανιστούν.

  13. Δεν είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα.
    Νομίζω χρησιμοποιείται μύθους σχετικά με τη φοίτηση στα ξένα πανεπιστήμια για να πείτε την άποψή σας.
    Έχω σπουδάσει στο εξωτερικό, στην Αγγλία, σε ένα από τα πολύ καλά πανεπιστήμια, στο Πανεπιστήμιο του Μπέρμινγκχαμ, και γνωρίζω από πρώτο χέρι πως και συγκρούσεις γίνονται μεταξύ καθηγητών και φοιτητών, οι οποίες, πολλές φορές, ξεφεύγουν κιόλας από το καθιερωμένο μίας ακαδημαϊκής ανταλλαγής απόψεων σε έντονο ύφος.
    Θυμάμαι προσκεκλημμένο καθηγητή σε διάλεξη, να συγκρούεται έντονα τόσο με καθηγητές όσο και με μαθητές σχετικά με τις απόψεις του και τα πράγματα κάποια στιγμή να φεύγουν εκτός ελέγχου. Η ένταση ήταν τέτοια ώστε κάποιοι φοιτητές πετούσαν έγγραφα στον αέρα ενώ άκουγες χαρακτηρισμούς και από τις δύο πλευρές. Απ’ όσο γνωρίζω, δεν υπήρξαν ποινές επειδή ήταν κοινή διαπίστωση πως όλο αυτό συνέβη μέσα στην ένταση της περίστασης. Δεν αμφιβάλλω βεβαίως πως θα μπορούσαν να υπάρξουν και ποινές – ανάλογα με αυτόν που διευθύνει – όμως, δεν υπήρξαν ποινές.
    Όμως, επειδή έχω ζήσει μία παρόμοια κατάσταση όπως αυτή που βιώνουν σήμερα δεκάδες χιλιάδες φοιτητές στην Ελλάδα, όταν από τη μία στιγμή στην άλλη το πανεπιστήμιό μου αποφάσισε να κλείσει τη σχολή μου για να την ξανανοίξει κουτσουρεμένη, με πολλούς καθηγητές απολυμένους, και υπό τη σκεπή άλλου τμήματος, με το πτυχίο μου υποτιμημένο, για το οποίο πτυχίο (Mphil) είχα πληρώσει ένα σεβαστό ποσό, και είχα επενδύσει χρόνο και προσπάθεια, τόσο για να γίνω δεκτός στο συγκεκριμένο πανεπιστήμιο, όσο και στις σπουδές που ακολούθησαν, σας γνωστοποιώ πως η ένταση που είδατε στο συγκεκριμένο αμφιθέατρο στην Ελλάδα δε συγκρίνεται με αυτά που συνέβησαν στη δική μου Σχολή, τόσο με τις αρχές του Πανεπιστημίου, όσο και με καθηγητές οι οποίοι υπό το φόβο μη χάσουν τη θέση τους, άλλαξαν θέση, αφήνωντας τους φοιτητές ξεκρέμαστους.
    Να σημειώσω ότι η συγκεκριμένη σχολή ήταν πρώτη στους πίνακες αξιολόγησης για μια σειρά ετών και μία από τις πιο ιστορικές σχολές πολιτισμικών σπουδών στον κόσμο (Centre for Contemporary Cultural Studies and Sociology). Παρόμοια ήταν η κατάσταση και σε άλλα τμήματα, που ακολουθήθηκαν παρόμοιες πρακτικές, τόσο στο συγκεκριμένο πανεπιστήμιο όσο και σε άλλα.
    Όλα αυτά το όχι και τόσο μακρινό 2003.
    Θα σας παρακαλούσα λοιπόν, εφόσον θέλετε να συνεισφέρετε ειλικρινά σε έναν διάλογο, να μην καταφεύγετε σε φτηνά τεχνάσματα – γιατί περί τούτου πρόκειται – μίας φαντασιακής σύγκρισης με ένα ιδανικό πανεπιστήμιο του εξωτερικού. Στην ουσία, εφόσον μπορείτε.
    Πέραν των άλλων φανερώνει έναν επαρχιωτισμό, που δε σας τιμά καθόλου.

    Φιλικά,
    Γιάννης Αγγελάκης.

  14. Οπως εσυ η ιδια εγραψες ο ιδιος ο καθηγητης πρωτοεξευτελισε τον εαυτο του δινοντας με τις παλινωδιες του το δικαιωμα να του πουν τα αναλογα «εσύ ρε δε μας παραμύθιαζες ότι διαφωνείς και δεν πρόκειται να συμφωνήσεις με το υπουργείο». Ακομα, σε καμμια αλλη χωρα οι σχολες δεν θα αλλαζαν αντικειμενο σπουδων -εστω και παρεμφερες- αλλα και τοπο εγκαταστασης για τους εν ενεργεια φοιτητες τους. Την αποδοχη αυτης μαλιστα της απιστευτης για αλλη χωρα μεταμορφωσης μιας σχολης, την θεωρεις ως στροφη στον ρεαλισμο, ποσο μαλλον αν σε αλλη χωρα πληρωναν και διδακτρα για να υποστουν αυτες τις μεταμορφωσεις της ακαδημαικης τους ζωης. Πληρωμη διδακτρων την οποια προφανως και αυτη θαυμαζεις αναμεσα στα αλλα ζηλευτα στοιχεια της αλλοδαπης ακαδημαικης ζωης….Τελικα καμμια φορα και οι αρθρογραφουντες δινουν το δικαιωμα να υποστουν παρομοια με αυτον τον καθηγητη συμπεριφορα, αλλα τους διασωζει η αυλη υποσταση του διαδικτυου!

  15. ο καθηγητης αυτοευξευτελιστηκε οπως πολλοι τα τελευταια τρια χρονια ολοι εκατσαν προσοχη στην τροικα και στις απαιτησεις της αν υπαρχει ελπιδα στην χωρα ειναι απο ανθρωπους σαν την 20χρονη

  16. Η πανεπιστημιακη εκπαίδευση προϋποθέτει σαφώς ορισμένους απλούς και ξεκάθαρους κανόνες, τόσο για την ύπαρξη της πόσο μαλλον και για την εξέλιξη της. Ο πρώτος και ουσιαστικοτερος κανόνας είναι αυτός της διάκρισης των ρόλων. Ο καθηγητής διεξάγει έρευνα και διδάσκει. Ο φοιτητής μελετά και αποκτά γνώσεις, διαγωνιζεται στα μαθήματα του και αποκτά παραστάσεις για την εξέλιξη του. Η έννοια της συνδιοικησης είναι κάτι τελείως ξένο προς την εκπαιδευτική αυτή διαδικασία. Ο εκπαιδευόμενος δεν μπορεί να είναι ταυτοχρόνως και εκπαιδευτής. Και παράλληλα ο εκπαιδευτής δεν μπορεί να είναι μονίμως και άνευ κρισεως εκπαιδευτής. Ο αχταρμάς της κομματικής νεολαίας και της καθηγητικης μετριότητας διέλυσε τα πάντα στο περασμα του! Οι αφίσες κατέκλυσαν τους χώρους της ανώτατης εκπαίδευσης! Η ακαδημαικη ελευθερία ευτελιστηκε και κατέληξε ασυδοσια! Και αυτό οι διαφωτιστες των κομματικών νεολαιών το βάφτισαν μαζικό κίνημα και σπονδή προς την ακαδημαϊκή ισότητα! Και μετά οι ίδιοι αντί τάχθηκαν και στη βάση τότε δέκα……τι να πει κανείς…..η κατάσταση πλέον είναι τραγική…..όλοι νομίζουν ότι μπορούν να είναι όλα…….οι μέτριοι καθηγητές αισθάνονται ασφαλείς ότι μπορούν να είναι αιώνιοι….και οι νεολαίες φαντάζουν πια τόσο συντηρητικές και βαρετες στη δήθεν διεκδικητική συμπεριφορά τους που το μόνο που κάνουν είναι να έχουν περισσότερες παρουσίες στο μάθημα του κομματικού διαφωτισμού από το μάθημα του πανεπιστημιακού αμφιθεάτρου!

  17. Σίγουρα τέτοιες συμπεριφορές είναι καταδικαστέες, αλλά ευτυχώς που τα ελληνικά πανεπιστήμια δεν είναι όπως του εξωτερικού χωρίς να σημαίνει ότι τώρα είναι σε καλύτερη κατάσταση και εξηγούμε για να μην παρεξηγηθώ 1ον θεωρώ σε μεγάλο βαθμό ότι οι καθηγητές συμβάλουν στην ΄΄κομματοποίση΄΄ των πανεπιστημίων μιας και αυτοί είναι χωμένοι άρα δεν φταίνε για όλα οι σπουδαστές, είναι πολύ γνωστό σε όλους όσους έχουν περάσει από αυτά πόσο ‘λαμόγια΄΄ είναι οι πανεπιστημιακοί καθηγητές(όχι όλοι) 2ον διαφωνώ στο ότι το γνωσιακό επίπεδο των Ελληνικών πανεπιστημίων είναι φτωχό σε σχέση με τα πανεπιστήμια του εξωτερικού ίσα ίσα που θεωρώ ότι σε κάποιες περιπτώσεις είναι ανώτερο και αυτό είναι ολοφάνερο όταν Έλληνες φοιτητές βγαίνουν έξω για μεταπτυχιακά 3ον και τελευταίο πρέπει σε αυτή την χώρα να καταλήξουμε στο τι μορφή θέλουμε να έχουν τα πανεπιστήμια μας, και η μορφή που προτιμώ εγώ δεν θέλω να στηρίζετε πάνω σε αυτό που έλεγαν οι γονείς μου, να πάρεις ένα πτυχίο παιδί μου να βρεις μία δουλεία. Ε όχι αυτή η αντίληψη είναι λάθος πας να σπουδάσεις όχι για να βρεις δουλεία αλλά για όλα τα άλλα που σου προσφέρει ένα πανεπιστήμιο δηλαδή πας να σπουδάσεις επειδή γουστάρεις να μάθεις, επειδή θέλεις να ανοίξει το κεφάλι σου, να διαμορφώσεις ΄΄χαρακτήρα΄΄ να αγαπήσεις και να εξερευνήσεις μια επιστήμη κ.λ.π. Σταματήστε επιτέλους να συνδέετε απαραίτητα μόρφωση πτυχίο και δουλεία και όλα θα είναι καλύτερα για το ελληνικό πανεπιστήμιο αποβάλλετε παρατάξεις και αυτή την αρρωστημένη άποψη των γονέων μας επιτέλους, δεν είναι απαραίτητο ένα πτυχίο για να βρεις δουλεία για να το θέσω καλύτερα δεν πρέπει να είναι. Σπουδάστε επειδή γουστάρετε να το κάνετε και όχι επειδή ΄΄πρέπει΄΄.

  18. Συγχαρητήρια.Μόνον αυτό μπορώ νά πώ.
    Όταν βεβαίως είναι ΄τά κόμματα στόν φοιτητικό κόσμο αυτά πού είδαμε μέ τά μάτια μας είναι λίγα
    μπροστά σ’ αυτά πού θά έρθουν.
    Κρίμα,κρίμα,κρίμα.

  19. Σε όλες τις χώρες που διασώζονται με ΔΝΤ και τρόικες, λειτουργεί ειδικό τμήμα «ενημέρωσης» του κόσμου που δεινοπαθεί. Το ΔΝΤ έχει ειδικούς ψυχολόγους, που μαζί με τους οικονομικούς δολοφόνους καταρτίζουν σχέδιο, πως θα περάσουν τα μνημόνια στον κοσμάκη. Μετά ξεκινούν σεμινάρια στους δημοσιογράφους που πρέπει (στην Ελλάδα έγιναν στο Χίλτον στις αρχές του 2010) και τέλος δημιουργούν το τμήμα ενημέρωσης.
    Όταν έληξε η προηγούμενη γερμανική κατοχή, τα παπαγαλάκια της εποχής, καταδικάστηκαν για διασπορά ηττοπάθειας και δωσιλογισμό.
    Οποιαδήποτε συσχέτιση αυτών με το παραπάνω άρθρο είναι κακόβουλη και σατανική.

  20. Βαρέθηκα αυτό το »καλά του έκαναν»! Και την ευκολία που το ξεστομίζετε κάποιοι. Επί δικαίων κι αδίκων η αγανάκτηση. Αληθινή ή καθοδηγούμενη αγανάκτηση.Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για αυτές τις συμπεριφορές! Μόνο οι καθηγητές φταίνε δηλαδή για το χάλι της παιδείας; Οι γονείς αυτών των παιδιών δεν έχoυν καμία ευθύνη για τα κακομαθημένα και γεμάτα δήθεν τσαμπουκά παιδιά τους; Σε κρατικό πανεπιστήμιο σπούδασα κι εγώ (πήρα πτυχίο πριν δεκαπέντε χρόνια περίπου). Ποτέ δεν είχα διανοηθεί να μιλήσω έτσι σε καθηγητή μου ή στον πρύτανη. Άλλα φταίνε που βρισκόμαστε σε αυτή την κατάπτωση. Έλλειψη παιδείας γενικώς κι όχι ειδικώς…

  21. Σίγουρα η συμπεριφορά της εικοσάχρονης είναι κατακριτέα όμως είναι απαραίτητο να σκεφτεί κανείς τις συνθήκες και τα γεγονότα που έφεραν εκείνη αλλά και εκατοντάδες άλλους σπουδαστές σε όλη τη χώρα σε τέτοιο σημείο διαμαρτυρίας. Έχοντας εναποθέσει τα όνειρα και τα σχέδια τους στη φοίτηση τους στο συγκεκριμένο τμήμα και στη συγκεκριμένη πόλη, ο «διωγμός» αυτός που είναι αναγκασμένοι να υποστούν φέρνει στην ουσία τα πάνω κάτω στη ζωή τους.
    Υπάρχουν οικογένειες που έχουν κανονίσει τα οικονομικά τους έτσι ώστε τα παιδιά τους να σπουδάζουν στη συγκεκριμένη περιοχή και δεν αντέχουν ένα παραπάνω ή ένα ακριβότερο ενοίκιο.
    Εκτός αυτού είναι προφανές πως ο εν λόγω καθηγητής είχε υποστηρίξει τους μαθητές πρωτύτερα και τους είχε υποσχεθεί πως θα σταθεί στο πλευρό τους, πράγμα που δεν έκανε.
    Το σύστημα μας σίγουρα δεν είναι τέλειο όμως παρέχει γνώσεις και είναι δωρεάν σε αντίθεση με άλλα εκπαιδευτικά συστήματα του εξωτερικού. Ας μην κατηγορούμε συνέχεια και ιδιαίτερα την ίδια μας τη χώρα γιατί μόνο σε κακό θα μας βγει.
    Είναι υποχρέωση μας να προσπαθούμε για το καλύτερο, σύμφωνα με τα δικά μας δεδομένα, χρησιμοποιώντας φυσικά πολιτισμένα μέσα και χωρίς να καταπατούμε τα δικαιώματα των άλλων.
    Άτροπε, προσπάθησε να μην κρίνεις τόσο πολύ τους άλλους ιδιαίτερα όταν δεν λαμβάνεις υπόψη σου όλες τις συνιστώσες που οδήγησαν στο συγκεκριμένο αποτέλεσμα.
    Ζούμε σε δύσκολους καιρούς και οι γενικεύσεις του είδους «όλοι στέλνουν στο εξωτερικό τα παιδιά τους αν έχουν την οικονομική δυνατότητα» είναι τουλάχιστον αβάσιμες και λανθασμένες.
    Ας κάνουμε ότι καλύτερο μπορούμε για εμάς και τη χώρα μας όσο έχουμε καιρό.

    Φιλικά,μια μαθήτρια

  22. Είδες τι ακούς στα πιο πολλά σχόλια; Τόλμησες να θίξεις το άβατο φετίχ των πολλών, τον κρατισμό και την νοσηρή κομματική παρεμβατικότητα στα πανεπιστήμια και τα τει, και τα ακούς τώρα.
    Έπρεπε να βρεις κάτι άλλο ακίνδυνο για το οποίο να αρθρογραφήσεις, για να είναι όλοι χαρούμενοι εδώ και να μην ενοχλείται διόλου το εγωιστικό ντελίριο που τους πιάνει σαν σε κάποιες δομές (όπως τα ξένα πανεπιστήμια) υψώνονται τείχη που περιφρονούν την κομματική τους άποψη και τη διάθεση παρεμβατισμού τους στα δρώμενα και στις αποφάσεις.
    Βλέπεις, εδώ στην ελλάδα όλοι τα ξέρουμε όλα καλύτερα από αυτούς που πραγματικά ξέρουν…

  23. Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ λοιπον? ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΟ ΑΡΙΣΤΟ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΩΝ ΔΙΑ Α Ρ Ι Σ Τ Ο Υ Σ ΠΟΛΙΤΑΣ……………………….Θαυμασατε την υπερβαση των εσκαμμενων……

  24. Στο ΤΕΙ Πάτρας, ο κύριος «με τα τριπλα τους χρονια» Πρόεδρος του τμήματος, αφήνει να μπαίνουν στη μέση του μαθήματος και να ενημερώνουν από τη διοίκηση τους ωρομίσθιους καθηγητές του ΤΕΙ ότι λόγω οικονομικών δυσκολιών «δεν θα τους χρειαστούν άλλο» και ότι το μάθημα -ΑΝ γινει- θα γινει το επόμενο εξάμηνο!!!

    Αυτά τα αίσχη γίνονται στο ΤΕΙ Πάτρας, και το ότι καποιος εχει τα τριπλασιο χρονια απο μας δε μας λεει τιποτα!

    Αφήστε την προπαγάνδα και τους ηθικισμους περι τριπλασιων χρονων για άλλους! Εξαλλου τα τριπλασια χρονια εχει και ο ΓΑΠ κ ο Σαμαρας.

    ΜΟΝΟΣ του ξεφτιλιζεται οταν «δεσμευεται» και ακυρωνει τις «δεσμευσεις» του.

  25. ta panepistimia stin agglia einai dimosia. den uparzoun idiotika panepistimia. ola ta panepistimia tis agglias einai mi kerdoskopika idrimata. den exoun idioktites. ta didaktra einai lefta pou pigenoun apeftias stin ereuna. opoios thelei as to psaksei.

  26. Δεν επικρίνεται η συμπεριφορά των φοιτητριών ως μέλη κομματικής παράταξης αλλά ως συμπεριφορά νέων σε μεγαλυτέρους. Χάνουν το όποιο δίκιο τους, υπονομεύουν την συλλογική προσπάθεια όλων των φοιτητών. Σε τετοια θέματα δεν χωράνε αυτές οι μικρότητες. Το μόνο που κατάφεραν οι κοπέλες αυτές είναι να κανουν όλο τον κόσμο που δεν είναι πλήρως ενημερωμένος να πάρει αυτή την μεμονωμένη εικόνα, να την μεταφράσει ως «ντροπή της νεολαίας» και να μπουν όλοι οι 20άρηδες στο ίδιο τσουβάλι της έλλειψης παιδείας και σεβασμού.

    Όσον αφορά στα επι πληρωμή Πανεπιστήμια του εξωτερικού, σημειώστε πως η πλειοψηφία των φοιτητών στο εξωτερικό, πληρώνει τα δίδακτρα με δάνεια τα οποία προβλέπεται να αποπληρωθούν με τα έσοδα της δουλειάς τους, μετέπειτα από την αποφοίτησή τους. Υπάρχουν επίσης και ασφάλειες σπουδών, όπου γονείς αποταμιεύουν μικρά χρηματικά ποσά ίσως και πρίν την γέννηση των παιδιών σε ορισμένες περιπτώσεις. Γινονται αυτά στην Ελλάδα? Ας μην συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα και καταστάσεις.

  27. Για τους καθηγητές που αγοράζουν i-phone στις ερωμένες τους με τα λεφτά μας, θα μιλήσουμε;
    Για αυτούς που με ένα καλό φακελάκι σε «παιρνάνε » στο μάθημα;
    Για αυτούς που κλέβουν τις εργασίες φοιτητών και τις περνάνε για δικές τους, έτσι ώστε ο Phd φοιτητής κάποτε να πάρει την πολυπόθητη υπογραφή;

    Όταν ένας χώρος παιδείας απαρτίζεται από 20χρονους και 60χρονους ε δεν θέλει και πολύ μυαλό να καταλάβουμε ποιος έχει την ευθύνη της κατάντιας.
    Όσον αφορά στις κομματικές νεολαίες των Πανεπιστημίων ας κοιτάξουν να δουν ότι τα κορυφαία κομματικά και πολιτικά στελέχη του τόπου, από την ΠΑΣΠ, ΔΑΠ, ΚΝΕ και λοιπούς προέρχονται. Tυχαίο;

  28. Αγαπητέ αρθογράφε

    Σε μία υφιστάμενη κατάσταση ποτέ δεν φταίει μόνο ένας. Θα συμφωνήσω μέχρι το σημείο του σεβασμού σε έναν καθηγητή πανεπιστημίου, αλλά εκεί που μεγάλωσα στην ελληνική επαρχία μου έμαθαν να σέβομαι όλους αυτούς που το έχουν κερδίσει με την στάση ζωής τους και όχι αυτούς που κορόιδευαν και βοηθούσαν ένα συστημα διαπλοκής και εξευτελισμού του πανεπιστημίου. Όσο για το τζάμπα δεν ίσχύει γιατί όλοι οι φορολογούμενοι πολίτες του Ελληνικού κράτους πληρώνουν αυτή τη «Δωρεάν Παιδεία» . Τέλος θα ήθελα να τονίσω ότι ο συνδικαλισμός είναι υγειής αλλά στην Ελλάδα και όχι μόνο στα πανεπιστήμια έχει γίνει τα τελευταία 25 χρόνια κομματισμός. Επίσης ας αξιολογηθούν οι καθηγητές όπως στο Harvart και το MIT (Οχι κανουμε καθηγητή τον καθένα χώρις τα σωστά κριτίρια) και φυσικά τέτοια περιστατικά θα εκλείψουν.

    Υ.Σ. » Ένας ακόμη νέος 25 χρονών που η χώρα του τον έδιωξε ………. «

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here