Ακαδημαϊκά παρ-οράματα

5
32

Ξέρουν καλά οι παλιοί δάσκαλοι

να σαγηνεύουν στητοί και μειλίχιοι

τ’ ατίθασα βλέμματα.

Στ. Πολύζος, Αγκαλιά τα μεσάνυχτα

Οι εσω-διαπλοκές (Πρυτάνεων, Μεγαλοκαθηγητών και φοιτητικής νομενκλατούρας) συγκρούσθηκαν με τις εξω-παρεμβάσεις (Υπουργός Παιδείας) και έδωσαν τη χαριστική βολή σ’ ένα πανεπιστήμιο που από χρόνια έχει χάσει το ρόλο, τη φυσιογνωμία, την ψυχή του.

Μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν.

Αν (ξε)φύγουμε όμως από τη λογική της πελατειακής φαυλότητας και της τακτοποίησης των ημετέρων κάποιες προτάσεις μπορεί να πιάσουν τόπο:

  1. Υλοποίηση της έννοιας της Universitas, που σημαίνει επαγγελματικό ασυμβίβαστο για τους καθηγητές και υποχρεωτική παρακολούθηση των μαθημάτων από τους φοιτητές.
  2. Διευκόλυνση των σπουδών on line για τους φτωχούς έλληνες που τα παιδιά τους πέτυχαν σε πανεπιστήμιο της περιφέρειας αλλά τα οικονομικά τους δεν τους επιτρέπουν να μείνουν στις πόλεις αυτές.
  3. Ίδρυση σε κάθε περιφέρεια της χώρας ενός ενιαίου Ιδρύματος (που θα περιλαμβάνει ΑΕΙ, ΤΕΙ, ΚΕΚ, ΙΕΚ, Κέντρα Αριστείας, Κέντρα Καινοτομίας κλπ) και θα διέπεται από ειδικό κατά περίπτωση νόμο.

Τα παραπάνω θα μπορούσαν να υλοποιηθούν αποτελεσματικότερα αν αποφασίζαμε επιτέλους να καταργήσουμε το υπουργείο Παιδείας και να δημιουργήσουμε μια Διαπανεπιστημιακή Ανεξάρτητη Αρχή.

Κάτι πρέπει ν’ αλλάξει στο εκπαιδευτικό μας σύστημα για να αρχίσει να διαχέεται «άρωμα Παιδείας».

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Προηγούμενο άρθροΗ πιο μεγάλη έξοδος
Επόμενο άρθροΜνημόνια και ρουσφέτια
Ο Γιάννης Πανούσης έλκει την καταγωγή του από την Αρκαδία και την Κορινθία, αλλά γεννήθηκε στην Αθήνα το 1949. Σπούδασε στη Νομική, αλλά αγαπούσε τη Φιλολογία. Συνέχισε τις σπουδές του στις Πολιτικές Επιστήμες και συνέχισε στη Γαλλία με εγκληματολογία, που αποτελεί συνδυασμό πολιτικής σκέψης, φιλολογίας, νομικής και πολιτικής επιστήμης. Διετέλεσε καθηγητής στη Νομική Θράκης επί 19 χρόνια (και πρύτανης απο το 1994 έως το 1997) και όταν έφυγε από εκεί για τη Νομική Αθηνών ένιωσε ότι "ξενιτεύεται" -παρότι όταν είχε πρωτοπάει στην Κομοτηνή είχε τρομάξει! http://www.giannispanousis.gr/page.php?p=biography

5 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες απόψεις που μπορεί να αποτελέσουν μια πολύ καλή βάση συζήτησης.
    H προτεινόμενη, on line παρακολούθηση, θα ήταν ίσως χρήσιμο, κατά τη γνώμη μου, να συνδυαστεί με μεθόδους που διασφαλίζουν την ανάπτυξη και κοινωνικών σχέσεων – συγχρωτισμού, μεταξύ φοιτητών (Πχ. περιοδικές συναντήσεις των εξ αποστάσεων συμφοιτητών με μετακίνηση ιδιαιτέρως των εχόντων τη δυνατότητα κ.α)
    Άντε καιρός είναι να διατυπωθούν και κάποιες ξεχωριστές νέες ιδέες που ξεφεύγουν από τα γνωστά και τετριμμένα, που δεν τραβάνε πια.

  2. Ενδιαφέρουσα και με λιγη καλή θέληση υλοποιήσημη πρόταση. Ομως πρό της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης χρήζουν αρώματος παιδείας και οι υπόλοιπες ώστε να αποδώσει το εγχείρημα.

  3. Για να φυτέψεις ένα ΝΕΟ δέντρο , Πρώτα πρέπει να ξεριζώσεις το παλιό. Eφόσον είσαι υποχρεωμένος να χρησιμοποίησης το ίδιο χωράφι.

  4. ιαίτερα ενδιαφέρουσες απόψεις που μπορεί να αποτελέσουν μια πολύ καλή βάση συζήτησης.
    H προτεινόμενη, on line παρακολούθηση, θα ήταν ίσως χρήσιμο, κατά τη γνώμη μου, να συνδυαστεί με μεθόδους που διασφαλίζουν την ανάπτυξη και κοινωνικών σχέσεων – συγχρωτισμού, μεταξύ φοιτητών (Πχ. περιοδικές συναντήσεις των εξ αποστάσεων συμφοιτητών με μετακίνηση ιδιαιτέρως των εχόντων τη δυνατότητα κ.α)
    Άντε καιρός είναι να διατυπωθούν και κάποιες ξεχωριστές νέες ιδέες που ξεφεύγουν από τα γνωστά και τετριμμένα, που δεν τραβάνε πια.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here