Άνθρωπος Από Ατσάλι

1
45

Του Ζακ Σνάιντερ με τους Χένρι ΚάβιλΕϊμι ΑνταμςΡάσελ ΚρόουΚέβιν ΚόστνερΜάικλ ΣάνονΛόρενς ΦίσμπερνΝτάιαν Λέιν

Ο Σούπερμαν ζητάει μια δεύτερη ευκαιρία και ο Ζακ Σνάιντερ του την δίνει. Μην ξεχνάμε όμως ότι ο εν λόγω σκηνοθέτης είναι ο (κατά την πλειονότητα των κριτικών) «δολοφόνος» των «300», ένας καλός τεχνίτης των εφέ και των εντυπώσεων, αλλά και ιδιαιτέρως εφετζής δημιουργός. Σε κάθε περίπτωση πάντως ο Σούπερμαν, επτά χρόνια μετά το «Superman Returns» (του Μπράιαν Σίνγκερ -2006) αναλαμβάνει και πάλι δράση, την ώρα που οι άλλοι σούπερ ήρωες (IronMan, SpiderMan) κερδίζουν έδαφος.

Βέβαια ο καινούργιος αυτός Σούπερμαν έχει επηρεαστεί πολύ από τον παραγωγό του  τον Κρίστοφερ Νόλαν -σκηνοθέτη του Dark Knight και του Inception. Είναι όμως τελικά και παιδί του άνισου σκηνοθέτη του, ο οποίος είναι αρκετά ταλαντούχος για να χτίσει εντυπωσιακές εικόνες αλλά όχι αρκετά ταλαντούχος για να πει μια ιστορία που αξίζει να θυμάσαι χωρίς να προδίδει τη ρηχότητά του.

Ο Σούπερμαν έχει ζήσει όλη του τη ζωή αποξενωμένος από τους ανθρώπους εξαιτίας των υπερφυσικών δυνάμεών του. Έχει προέλθει από τον κατεστραμμένο πια πλανήτη Κρύπτον, χάρη στην τόλμη των γονιών του να τον τοποθετήσουν σε ένα σκάφος λίγο μετά τη γέννησή του και να τον στείλουν μακριά, λίγο πριν την ολοσχερή καταστροφή ολόκληρο του πλανήτη.

Οι θετοί γονείς του στη Γη τον έχουν μεγαλώσει με αγάπη και στοργή, πιστεύουν όμως ότι πρέπει να κρύβει την πραγματική του φύση μέχρι ο κόσμος να είναι έτοιμος να μάθει γι’ αυτόν.

Μια ταινία αρκετά καλοφτιαγμένη για να ξεγελάσει το θεατή μέχρι ενός σημείου: από την πρώτη κιόλας σκηνή ο σχεδιασμός παραγωγής, τα ειδικά εφέ, η μουσική, ακόμη και η προφανώς αρκετά εξεζητημένη φωτογραφία βοηθούν στο να αφεθεί στην αφήγηση χωρίς πολλές σκέψεις.

Αυτό όμως δε κρατάει πολύ. Τα ατοπήματα της τεμπέλικης αφήγησης, της λανθασμένης κατεύθυνσης του χαρακτήρα και των ξύλινων και αθέλητα αστείων διαλόγων αρχίζουν να συσσωρεύονται αποκαλύπτοντας ότι πίσω από το σοφιστικέ περιτύλιγμα κρύβεται ένα μεγάλο κενό.

Κάτι που λείπει πάνω από όλα είναι η αίσθηση της διασκέδασης, η όποια διάθεση για χιούμορ ή ανάλαφρες στιγμές. Χωρίς τον πιο ανθρώπινο και προσιτό Κλαρκ Κεντ, ο Σούπερμαν δεν είναι παρά ένας τέλειος, ανίκητος αλλά και δύσκαμπτος ήρωας.

Και οι, έτσι κι αλλιώς, περιορισμένες ερμηνευτικές ικανότητες του Χένρι Κάβιλ αδυνατούν να δώσουν λίγο χάρισμα στην άχαρη και μελαγχολική εκδοχή του χαρακτήρα.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Προηγούμενο άρθροΗ Δασκάλα του Πιάνου
Επόμενο άρθροΟι Αιγύπτιοι συρρέουν στους δρόμους κατά του Μόρσι…
Γεννήθηκε στο Ηράκλειο της Κρήτης, σπούδασε κινηματογράφο στην Αθήνα και το Παρίσι, έζησε και δούλεψε στη Γενεύη και τη Νότιο Γαλλία. Έγραψε κείμενα και κριτικές για τον κινηματογράφο στις εφημερίδες Ελεύθερος Τύπος, Αυγή και Εθνος και σε αρκετά μηνιαία και εβδομαδιαία περιοδικά. Τα τελευταία χρόνια είναι διευθυντής του περιοδικού ΣΙΝΕΜΑ, καλλιτεχνικός διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας και κινηματογραφικός συντάκτης του MEGA

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. οι ανθρωποι που τους αρεσε ευχομαι να βρισκονται καπου πολυ δυσαρεστα αυτη τη στιγμη.οτι χειροτερο μπορουσε να βγει.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here