Η απαράδεκτη ασυνέπεια της Διαμαντοπούλου

5
32

Ψέματα είναι ότι οι πολίτες δεν εφαρμόζουν τους νόμους! Η κυβέρνηση δίνει το σήμα, αφού η ίδια δεν τους εφαρμόζει! Μα, είναι δυνατόν τα ίδια τα μέλη της κυβέρνησης να σαμποτάρουν την προσπάθεια που γίνεται σ’ αυτή τη χώρα;

Είναι δυνατόν να λέγεται επί μήνες τώρα ότι τα πανεπιστήμια έχουν ανάγκη ενός νέου θεσμικού πλαισίου, που θα προβλέπει ένα αδιάφθορο σύστημα διοίκησης (στη χώρα της διαφθοράς επειδή δεν υπάρχει ντόπιος θα εισάγουμε από έξω!), και την ίδια στιγμή που τα πανεπιστήμια προκηρύσσουν, εφαρμόζοντας τον υπάρχοντα νόμο, την θέση του Γενικού Γραμματέα του ιδρύματος για την πρόσληψη ατόμου με διαπιστωμένα υψηλά προσόντα διοίκησης, το υπουργείο να μην υπογράφει τον διορισμό τους, όπως π.χ. στην περίπτωση του πανεπιστημίου Αιγαίου ή του πανεπιστημίου Πελοποννήσου και να μην εφαρμόζει το νόμο για τον εαυτό του με το πρόσχημα ότι κάποια στιγμή θα ψηφιστεί καινούριος νόμος;;;;!!!!; Πού ακούστηκε η κατά βούληση εφαρμογή του νόμου, επειδή κάποια στιγμή θα αλλάξει;;; Πώς θέλει η κυβέρνηση να πείσει έστω και έναν πανεπιστημιακό /πολίτη για την σοβαρότητά της;

Τα πανεπιστήμια δέχονται εδώ και ένα χρόνο περίπου μια ενορχηστρωμένη εκστρατεία απαξίωσης: προσπαθώντας να αναδείξουν το έργο τους και συμφωνώντας στην ανάγκη της κοινωνικής λογοδοσίας, ζητούν από το υπουργείο να προχωρήσει στην εξωτερική αξιολόγησή τους, αλλά το υπουργείο δεν προχωράει τίποτα και οι επιτροπές των ξένων αξιολογητών έχουν παγώσει! Τα πανεπιστήμια κινδυνεύουν από την έμπρακτη υπονόμευση του υπουργείου, από τη μη εφαρμογή του νόμου από το ίδιο το υπουργείο εδώ και ενάμισι χρόνο!

Τα καθημερινά προβλήματα διογκώνονται και τα πάντα είναι υπό αναστολή, εδώ και τουλάχιστο ένα χρόνο, επειδή θα έρθει νέος νόμος! Φανταστείτε ότι αυτός ο νέος νόμος, αν και όταν ψηφιστεί, θα κάνει και 2-3 χρόνια να εφαρμοστεί αφού, θα προβλέπει και μεταβατικές διατάξεις μέχρι τουλάχιστον το 2013: Πώς είναι δυνατόν να αποφασίσεις τη στρατηγική ανάπτυξης ενός ιδρύματος όταν η Πολιτεία, χωρίς μελέτη, χωρίς σχέδιο και χωρίς αιτία αποφασίζει –λεει- να αλλάξει τα πάντα και το μόνο που πιθανόν εννοεί είναι ότι, αφού διαλύσει τα πάντα μέσα από την αδράνεια και τη σήψη, μετά θα αλλάξουμε σε καινούρια κατεύθυνση! Λες και έχει βγει ποτέ ζωή από τις στάχτες…

Σε μια εποχή που έχουμε ανάγκη όσο ποτέ από ένα όραμα ρεαλιστικό, από μεθοδική δουλειά και από αποτελεσματική διαχείριση, η κυβέρνηση δείχνει η ίδια τον δρόμο της παραβατικότητας, της εγκατάλειψης της προσπάθειας και του ερασιτεχνισμού.

Η ασυνέπεια του υπουργείου Παιδείας είναι πρωτοφανής και απαράδεκτη. Η δε πολιτική ηγεσία του δεν δικαιούται να εγκαλεί τους πανεπιστημιακούς για αμέλεια και ασυνέπεια. Η θέση του Γενικού Γραμματέα Έρευνας και Τεχνολογίας, μετά την παραίτηση του Αχ. Μητσού παραμένει κενή και το μοναδικό θετικό στοιχείο που είχαμε αναγνωρίσει, την υπαγωγή δηλαδή της έρευνας στο υπουργείο Παιδείας, έχει ακυρωθεί!

Τα πανεπιστήμια ασφυκτιούν εξαιτίας της μείωσης κατά 40% περίπου των λειτουργικών τους δαπανών. Αν υπήρχαν περιθώρια εξοικονόμησης πόρων, για τα οποία βάλαμε όλοι «πλάτες», τώρα αυτά έχουν ξεπεραστεί! Η κυβέρνηση πρέπει να αποφασίσει αν η χώρα θα εξακολουθήσει να έχει πανεπιστήμια ή θα εισάγει τους επιστήμονες από το εξωτερικό: Τόσο απλά! Και να πει ευθέως ότι επειδή δεν τολμάει να πατάξει τη φοροδιαφυγή των γιατρών, των δικηγόρων, των ηλεκτρολόγων, πρέπει να πληρώσουν εκ νέου οι δημόσιοι υπάλληλοι και άρα να καταργηθεί ο δημόσιος τομέας!

Σε λίγο θα αρχίσουμε να πιστεύουμε ότι όλα θα διορθωθούν με τη μείωση των μισθών του δημοσίου! Έχετε ακούσει ποιοι αναφέρονται συνέχεια στην περιβόητη έκφραση ότι πρέπει να διαφυλαχτούν τα χρήματα του φορολογούμενου πολίτη; Αυτοί που έχουν εισοδήματα αλλά δεν φορολογούνται! Η ανικανότητα της κυβέρνησης και η διαπλοκή της με συμφέροντα του εκλογικού της σώματος θα έχει ως αποτέλεσμα να θυσιαστεί ό,τι καλύτερο είχε η χώρα στο δημόσιο τομέα: Το ΕΣΥ και η δημόσια εκπαίδευση.

Η Ευγενία Μπουρνόβα διδάσκει οικονομική και κοινωνική ιστορία και ιστορία πόλεων στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αθηνών.

5 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Σωστη κριτικη.Η νεα ηγεσια της ΠΟΣΔΕΠ ακολουθει μια απολυτως ορθη γραμμη.Ασκει αντιπολιτευση στο Υπ.παιδειας αλλα ταυτοχρονα δεν υιοθετει θεσεις αριστερισμου οπως συνεβαινε στο παρελθον.Πραγματι, κανεις δεν μπορει να μιλα για σχεδια αναπτυξης στη χωρα χωρις μια γενναια επενδυση στη παιδεια.Ας σταματησουμε το «παιχνιδι» των εξοπλισμων και ας κανουμε ολοι θυσιες για μια καλυτερη παιδεια.Σε καθε περιπτωση η κυβερνηση δεν κανει τιποτα σημαντικο σε αυτο το τομεα….

  2. Οι Ελληνικές κυβερνήσεις νομοθετούν για τους άλλους.

    Οι ίδιες και η ελληινική Διοίκηση είναι, εν πολλοίς, πάνω από τους νόμους, άρα και υπεράνω των νόμων.

  3. Κυρία Μπουρνόβα, πολύ εύστοχα επισημαίνετε ένα γεγονός που παρόμοια του συμβαίνουν και σε άλλους φορείς και θεσμούς της κοινωνίας και της πολιτείας.
    Θα ήθελα όμως πάρα πολύ να ακούσω τις απόψεις σας ή και των φίλων αναγνωστών, για το λόγω αυτής της μη εφαρμογής του νόμου. Διαφθορά ? ανικανότητα ? άγνοια ? αδιαφορία ? ή μήπως σκοπιμότητα για την αποξίωση της δημόσιας παιδείας και του Πανεπιστημίου ?
    Κι αν πρόκειται για σκοπιμότητα, τότε τι και ποιός έχει σειρά ? Ποια άλλη αξία θα βρουν να υποβαθμίσουν, να εκμηδενίσουν για να πετύχουν όσα εδώ και χρόνια σχεδίασαν.
    Δεν συνυπογράφω συνομοσιολογικά σενάρια, αλλά τελικά με απλή λογική εξήγηση, εκεί καταλήγω.

  4. Όπως πάντα εύστοχες και σαφείς οι τοποθετήσεις σου Ευγενία. Αλλά τι να πεις !! Δεν είναι γνωστό εδώ και πάρα πολλά χρόνια ότι ο πρώτος που δεν εφαρμόζει τους νόμους είναι το ίδιο το Δημόσιο? Υπάρχουν αμέτρητα παραδείγματα γι αυτό.

  5. «Τα πανεπιστήμια δέχονται εδώ και ένα χρόνο περίπου μια ενορχηστρωμένη εκστρατεία απαξίωσης:»

    Μια γενικη παρατηρηση στην προταση αυτη.

    Ξαναγυρισα στο πανεπιστημιο το 2007,στην ηλικια των 40 και αυτο που αντικρυσα με αφησε αφωνη.
    Κατεληξα λοιπον,στο συμπερασμα,ο,τι το πανεπιστημιο μια χαρα απαξιωνεται μονο του,διχως την ελαχιστη βοηθεια εξωγενων παραγοντων.
    Τα καταφερνει περιφημα.
    Και σαφεστατα το διδακτικο προσωπικο δεν ειναι ΔΙΟΛΟΥ αμοιρο ευθυνων,αφου αντιμετωπιζουν το ιδιο τους το σπιτι,το πανεπιστημιο δλδ,ως ξενο σωμα και ως μεσον για την κατοχυρωση και εδραιωση προσωπικων κεκτημενων και μονο.Καμμια Διαμαντοπουλου και κανενας νομος δεν θα βαλει ταξη σε αυτο το χαος,που ονομαζεται Ελληνικο πανεπιστημιο.Καμμια Διαμαντοπουλου και κανενας νομος δεν θα υποχρεωσει τον/την υπαλληλισκο της γραμμματειας,για παραδειγμα, να κανει την δουλεια του,τις μειοψηφιες να σφραγιζουν τα πανεπιστημια με το ετσι θελω,τους καθηγητες ν’αδιαφορουν πληρως και να θεωρειται επιτυχια(το ειπε και ο κ.Πρυτανης,στο δελτιο του μεγκα…αν ειναι δυνατον)ο,τι την φετεινη χρονια δεν χαθηκαν τοσες πολλες διδακτικες ωρες.Το αυτονοητο θεωρειται επιτυχια.Εκει φτασαμε.Και ας χανομαστε στην μεταφραση με νομους,νομικα πλαισια,συνεπειες,ασυνεπειες κλπ.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here