Αποτέφρωση νεκρών, μια «καμένη» υπόθεση

11
76

Στην Ελλάδα η αναγνώριση του δικαιώματος της αποτέφρωσης των νεκρών καθιερώθηκε με το νόμο 3448/2006, άρθ. 35, μόλις το Μάρτη του 2006 κατόπιν διακομματικής υποστήριξης (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΝ).

Έξι χρόνια μετά, το 2012, λόγω έλλειψης αποτεφρωτηρίου, η εκπλήρωση της τελικής αυτοδιάθεσης του σώματος όσων το επιθυμούν να γίνει δια της αποτέφρωσης δεν μπορεί να λάβει χώρα σε ελληνικό έδαφος. Αναγκαστικά πρέπει να μεταφέρεται εκτός Ελλάδας, συνήθως στη Βουλγαρία (περίπτωση της συζύγου του κ. Μπουτάρη) ή στην Ουγγαρία.

Η αποτέφρωση νεκρών στη Γαλλία επιτρέπεται από το 1887. Στη Γερμανία με νόμο του 1934. Στην Ισπανία το θέμα ρυθμίστηκε το 1945 με τον νόμο περί θρησκευτικής ελευθερίας. Στη Βρετανία επιτρέπεται η αποτέφρωση των νεκρών με δικαστική απόφαση από το 1884.

Στις 28.11.2011, το Δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Μαρκόπουλου Αττικής υπερψήφισε ομόφωνα την πρόταση χωροθέτησης κέντρου αποτέφρωσης νεκρών στο Μαρκόπουλο. Η απόφαση του Δήμου, έστω και αν ήταν η απλή εφαρμογή ενός νόμου που εδώ και έξι χρόνια έχει ψηφιστεί από την Βουλή και μάλιστα διακομματικά, αποδείχθηκε «πολύ ευρωπαϊκή» για να είναι «ελληνική».

Η κατασκευή του Κέντρου Αποτέφρωσης Νεκρών (ΚΑΝ) βασίστηκε στο εξής διπλό σκεπτικό: Με την αποτέφρωση, αφενός κατοχυρώνεται στην πράξη ένα ατομικό δικαίωμα -κυρίως των ετερόθρησκων πολιτών- για την τελική αυτοδιάθεση του σώματός τους και  αφετέρου,  ο Δήμος προσπορίζεται οικονομικό όφελος, μιας και από την κατασκευή του αποτεφρωτηρίου θα προέκυπταν έσοδα 300-500 χιλιάδων ευρώ ετησίως.

Τρεις μήνες μετά την ΟΜΟΦΩΝΗ απόφασή του, το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Μαρκόπουλου στις 29.2.12 υπαναχώρησε και  σε μια επεισοδιακή συνεδρίαση καταψήφισε την κατασκευή του Κέντρου Αποτέφρωσης Νεκρών στο Μαρκόπουλο Αττικής.

Κάτοικοι επικαλέστηκαν την υποβάθμιση της περιοχής, περιβαλλοντολόγοι διατύπωσαν την άποψη ότι η καύση σορών που είχαν σφραγίσματα στα δόντια τους, θα επιβάρυνε την ατμόσφαιρα της περιοχής πάνω από τα επιτρεπτά όρια (!!) και πλήθος «πιστών» διαδήλωσαν υπέρ του δόγματος της εκκλησίας το όποιο φρόντισε να διαφεντέψει πρώτος ο Μητροπολίτης Μεσογαίας Νικόλαος, ήδη από τις 11 Δεκεμβρίου του 2011, με σχετική εγκύκλιό του. Εκεί γινόταν αναφορά στις «αμφίβολες επενδύσεις» και στην «περιφρόνηση της εκκλησιαστικής παράδοσης». Μάλιστα, κατόπιν αυτής της εγκυκλίου, οι ιερείς δήλωσαν άρνηση να τελέσουν την εξόδιο ακολουθία σε όποιον επιλέξει την αποτέφρωση.

Το 2010 η Εκκλησίας της Ελλάδας σε δήλωση για την αποτέφρωση των νεκρών, είχε τονίσει ότι για τους Ορθοδόξους Χριστιανούς η Εκκλησία γνωρίζει και συνιστά ως μοναδικό τρόπο αποσυνθέσεως του νεκρού σώματος την ταφή. Η Εκκλησία, όμως, δεν έχει αντίρρηση για την καύση των νεκρών για τους ετεροδόξους και ετερόθρησκους και το σχετικό ζήτημα θα επαφίεται στην ευχέρεια των κατά τόπων Mητροπολιτών.

Το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα στην αυτοδιάθεση εμπεριέχει και το δικαίωμα κάθε πολίτη μιας χώρας της ΕΕ να διαθέσει μετά θάνατον το σώμα του, σύμφωνα με τις ιδεολογικές του αξίες και τα θρησκευτικά του πιστεύω, τονίζει η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου.

Στην «πυρά», λοιπόν, τα δικαιώματα και οι νόμοι  της Βουλής στην ελληνική Πολιτεία, που φαίνεται να διατηρεί επάξια τον «τιμητικό» τίτλο που κάποιοι της αποδίδουν ως «το Ιράν της Ευρώπης». Ευρωπαϊκή δημοκρατική χώρα με θεοκρατικό καθεστώς.

Ευτυχώς, όμως, νεκροί και «πιστοί» «δεδικαίωνται».

*Ο Νίκος Μηλαπίδης είναι νομικός

Follow on Twitter: @NickMilaps

11 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Χαράς το κουράγιο σου !!! Ξέρεις όμως πόσο είναι ανώφελο να προσπαθείς να συνομιλήσεις με τους φανατικούς θρησκόληπτους αυτής της χώρας;;
    Με την ευκαιρία θα ήθελα να σου δείξω (αν και αμφιβάλω αν θα δημοσιευτεί) κάτι που είχα γράψει το περασμένο Πάσχα έξω από το Λαικό νοσοκομείο όπου νοσηλευόταν το αγαπημένο μου αγοράκι και ήμουν γενικά θλιμένος και εξοργισμένος.

    Μεσημέρι Μεγάλης Παρασκευής
    «Μεγάλη» Παρασκευή, πλατεία αγίου Θωμά στο Γουδή. Θείο δράμα και παζάρι. Ο φτωχός ηλίθιος με τα γλυφιτζούρια το ποπ κορν και τα μπαγιάτικα καλαμπόκια. Πιό πέρα ο καράβλαχος με κάτι θλιβερούς λουκουμάδες και χαλβά Φαρσάλων. Σε δυό τρείς γωνίες σοφά ακροβολισμένοι κάτι ύποπτοι τύποι πουλάνε κεριά. Οι υποκριτές κωλοχριστιανοί μπαινοβγαίνουν στην εκκλησία ρίχνωντας ματιές μίσους στον άπλυτο ζητιάνο πούνε ξαπλωμένος στην είσοδο.
    Η καμπάνα χτυπάει κάθε 10 – 15 δευτερόλεπτα. Ο καριόλης που τη χτυπάει τόσο αφοσιωμένα βυθισμένος στην εγωιστική βεβαιότητα της αποστολής του δεν υποψιάζεται καν ότι βρίσκεται δίπλα σ’ ένα τεράστιο νοσοκομείο όπου αργοπεθαίνουν διάφοροι ηλίθιοι που ίσως, λέω ίσως, δεν θέλουν ν’ αφήσουν την τελευταία τους πνοή ακούγωντας την καμπάνα του αφοσιωμένου μαλάκα.
    Ο ανοιξιάτικος ήλιος τους κοροιδεύει όλους μαζί. Μας χλευάζει μέχρι ν’ αρχίσει κι αυτός ν’ αναρωτιέται τι δουλιά έχει εδώ, στη χώρα του κώλου, ν’ απλώνει τα χαμόγελά του σ’ αυτούς τούς απαίσιους σκοτεινούς αγέλαστους τύπους, αυτούς που όλη τη μέρα προσπαθούν να ξεσχίσουν ο ένας τις σάρκες του άλλου και μετά να πάνε στην εκκλησία. Αυτό το συνοθύλευμα από σκατά, το υπερήφανο ελληνικό λαό.
    Στο εσωτερικό της εκκλησίας σε υποδέχεται ένας κακότεχνος σκοτεινός βρώμικος τύπος με γένια. Αγιος Εφραίμ. Κατάμαυρος. Μιά γυναίκα του φιλάει τ’ αρχίδια. Κοιτάζω την όλη παράσταση και σκέφτομαι την απόλυτη κατάντια. Τον απόλυτο ξεπεσμό, τη παρακμή. Δυόμισυ χιλιάδες χρόνια μετά το Πλάτωνα τον Αριστοτέλη και όλους τους άλλους, σ’ αυτό το τόπο μιά γυναίκα φιλάει τ’ αρχίδια στο εικόνισμα ενός μαυριδερού τύπου. Τι θλίψη….
    Έξω πάλι. Εμφανίζεται ένας χωροφύλακας και οι λουκουμαδογλυφιτζουράδες συμμαζεύονται λίγο παίρνοντας το γνωστό δουλικό ύφος της πούστικης συστολής. Αλβανοί μπαμπάδες μαλώνουν τα παιδιά τους στα Ελληνικά. Παίζουν μπάλα έχοντας τέρμα το τοίχο της εκκλησίας γράφοντας στ’ αρχίδια τους το «θείο δράμα». Μοιάζουν τόσο συμπαθείς. χε, χε
    Αγέλαστες θεούσες με τα μάτια να στάζουν αίμα γεμάτα μίσος για τα μικρά κωλόπαιδα που παίζουν μπάλα. Ααααα !!! να έριχνε ο θεός φωτιά να τα καψει….!!

  2. Σιγα μη δεν ειμαστε το χριστιανικο Ιραν της Ευρωπης…
    Σιγα μη χασει η Εκκλησια και τα περι αυτης τρωκτικα την τεραστια πιτα της μετα
    θανατον απομυζησης νεκρου και συγγενων…
    Σιγα μη δεν πληρωσουμε τον χωρο παρκινγκ του σωματος του αγαπημενου μας
    για μια τριετια και μετα να ξαναπληρωσουμε για να μην τον βγαλουμε αλιωτο…
    Σιγα μη δεν πληρωσουμε τους μαρμαραδες,τα λουλουδια,τα μνημοσυνα τους
    καφεδεςκαι τα τρισαγια…
    Σιγα μη χασει το παπαδαριο τα μπικικινια απο καθε χηρα και ορφανο…
    Τα αστικα νεκροταφεια εχουν γινει εστια απιστευτης εκμεταλευσης, μολυνσης,
    δυσωδιας και ασχημιας…
    Και αυτοι που ειχαν βγαλει τον κοσμο στο δρομο πριν κατι χρονια (θυμαστε τα
    πουλμαν απο την επαρχια;) για τις νεες ταυτοτητες, τωρα τον ξαναβγαζουν να
    φωναζει εξω απο κατουρημενα δημοτικα συμβουλια που δεν εχουν τα κοτσια
    να σταθουν πισω απο μια ΣΩΣΤΗ αποφαση,(ηθικα,περιβαλλοντικα,οικονομικα).
    Και το ηλιθιο, αναποφασιστο, ενα βημα μπρος και δυο πισω, κρατος αντι να βαλει την Εκκλησια στη θεση της και να θεσμοθετησει ενα αποτεφρωτηριο ανα περιοχη (Αθηνα,Θεσσαλονικη, Πελλοπονησο
    Κρητη Ηπειρο κτλ) πεταει το μπαλακι στα δημοτικα συμβουλια και καθεται απο θεωριου να βλεπει το «παιχνιδι», μπας και βγαλει καποιος αλλος το ποντικι απο την τρυπα και δεν χρεωθει το μ@λ@κισμενο «πολιτικο κοστος»…
    Το ιδιο πολιτικο κοστος που ευκολα αποδεχονται οι «πολιτικοι» αν προκειται για
    καμμια συμβαση,καμμια κομπινουλα,καμμια μιζουλα τωρα γινεται δυσθεωρητο
    αν ειναι να ακουμπιστουν τα ιερα και οσια της φυλης…
    Τη φυλη μου μεσα…

  3. Μα αγαπητέ κ Μηλαπίδη πως μπορούσε να γίνει διαφορετικά σε μια χώρα που είναι έξω ουσιαστικά από την ευρωπαική σκέψη. Πριν από την νομοτελειακή οικονομική χρεωκοπία η χώρα-οι πολίτες της δηλαδή-έχει χρεωκοπήσει πολιτικά, κοινωνικά, ηθικά. Με τα ανθρώπινα δικαιώματα θα ασχολούμαστε τώρα; Αυτά είναι ασήμαντα μπροστά στην ανάγκη ικανοποίησης του ιερατείου που παρεπιπτόντως θα κουβαλήσει και χιλιάδες ψήφους.

  4. Οσο ειμαστε λαος εκκλησιαστοπληκτος και με κυβερνητες γενικως ανικανους να αντιμετωπισουν χαριν ψηφοθηριας το ιερατειο, τοσο πισω θα ειμαστε στον πολιτισμο και στην ελευθερια της βουλησεως του ανθρωπου και των δικαιωματων του.Κριμα το αισχρο λογω των πολλων φανερων μα και κρυμενων ατασθαλιων του παπαδαριο μας επιτασει οτι αυτο λογω συμφεροντων του θελει.

  5. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί σας ενοχλεί όλους η Εκκλησία. Κάτι μου έρχεται στο μυαλό…»φρίττει γαρ και τρέμει μη φέρων καθοράν αυτού την δύναμιν» δηλαδή «φρίττει ο διάβολος και τρέμει από φόβο μην αντέχοντας να δει κατάματα τη δύναμη του Θεού». Όσο για εσάς κ. Αντώνη Ξ., αφού ευχηθώ τα καλύτερα για το παιδί σας θέλω να σας πω πως η προσκύνηση των εικόνων γίνεται για να λάβουμε ευλογία από αγίους οι οποίοι έζησαν σύμφωνα με το θέλημα του Θεού. Καλός ο Πλάτωνας και ο Αριστοτέλης αλλά δεν ξέρω αν έδωσαν το αίμα τους για να σώσουν εμάς από τις αμαρτίες μας ή πόσω μάλλον να αναστήθηκαν εκ νεκρών. Όλοι εσείς οι υπόλοιποι σχολιαστές καθήστε 2 λεπτά και σκεφτείτε…Γιατί τέτοιος πόλεμος στον Χριστό και την Εκκλησία του και όχι σε άλλες μικρές ή μεγάλες θρησκείες; Μήπως πετροβολείτε το δένδρο που φέρει καρπούς;
    ΕΝΑΣ 19ΧΡΟΝΟΣ

  6. Αγαπητέ κύριε Μηλαπίδη, σήμερα πραγματοποιήθηκε η υποχρεωτική εκταφή του πατέρα μου στο Γ κοιμητήριο Νίκαιας κάτω από απαράδεκτες κι απάνθρωπες συνθήκες..Αφόύ έβγαλαν τον πατέρα μου «άλιωτο», κάτι που είναι ιδιαίτερα σύνηθες στο εν λόγω κοιμητήριο λόγω υπερκορεσμού κι έλλειψης χώρου, τον πέταξαν στο δάπεδο, αποκεφαλισμένο, τον ξέντυσαν και τον τοποθέτησαν σ’ ένα καρότσι οικοδομικό…περιφερόμασταν πάνω από μια ώρα μέσα στο νεκροταφείο για να βρεθεί χώρος να τον «ξαναχώσουν», ξέρετε εκείνους τους μικρούς χώρους που βάζουν τους «άλιωτους» όπως μας έλεγε ο εργάτης, οι οποίοι ομως πάλι δεν λιώνουν έναν χρόνο μετά την εκταφη….
    Και διερωτώμαι γιατί 3 χρόνια μετά τον θάνατο του πατέρα μου έπρεπε σήμερα να τον ξανακηδέψω στην κυριολεξία σαν ζώο!!! Γιατί να υποστώ αυτό το θέαμα ενός κουφαριού που πετάγονταν κατσαρίδες από μέσα του στα πόδια μου… Γιατί στην τελική αυτό το κοιμητήριο δεν σταματάει την λειτουργία του αφού όλοι ξέρουν ότι έχει τέτοιο τρομακτικό πρόβλημα υπερκορεσμού.. Μήπως σε μια τέτοια περίπτωση θα θιγούν τα συμφέροντα των παρακείμενων επιχειρήσεων (ανθοπωλεία, μαρμαράδικα, καφενεία κοκ)? Αυτό που έζησα σήμερα ήταν βεβήλωση νεκρού κι όχι εκταφή.
    Ο πολιτισμός μιας κοινωνίας κρίνεται μεταξύ άλλων και από την στάση της απέναντι στους νεκρούς.
    Ψάχνοντας πληροφορίες για αποτέφρωση νεκρών έπεσα στο άρθρο σας και διαπιστώνω ότι αν και Χριστανή Ορθόδοξη δεν θα μπορέσουν οι δικοί μου να τελέσουν λειτουργία και να με αποτεφρώσουν, δεν το επιτρέπει η εκκλησία..

  7. ΤΟ ΘΕΜΑ ΚΑΤΕΣΤΗΣΑΝ ΜΕΓΙΣΤΟ, ΕΝΩ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΑΠΛΟ.
    Η ΤΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ
    ΠΛΗΡΗΣ ΑΝΟΗΤΩΝ ΑΝΤΙΦΑΣΕΩΝ.

    1. ΕΝΩ ΒΑΥΚΑΛΙΖΟΜΕΘΑ ΠΕΡΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΩΝ ΠΕΡΙ ΕΚΦΡΑΣΕΩΣ ΒΟΥΛΗΣΕΩΣ ΤΟΥ
    ΑΤΟΜΟΥ, ΠΟΥ ΤΙΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΚΗ ΟΛΟΤΗΣ, ΕΡΧΕΤΑΙ ΤΩΡΑ ΤΟ ΔΟΓΜΑ, ΠΟΥ ΩΣ ΔΟΓΜΑ ΔΕΝ ΠΑΡΕΧΕΙ ΟΥΤΕ ΑΠΛΕΣ ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΤΕΙ ΤΟ ΙΕΡΟΝ Ο Χ Ι ΕΠΕΙΙΔΗ ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ, ΕΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΓΙΟΙ, ΕΠΕΙΔΗ ΠΟΛΟΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΒΑΥΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΟΙΚΕΙΟΥΣ ΦΟΝΟΥΣ, ΧΑΡΙΝ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΣ, ΠΟΥ ΟΥΔΕΙΣ ΜΑΣ ΕΡΜΗΝΕΥΣΕΝ ΤΗΝ ΦΟΝΙΚΗΝ ΑΓΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥΑ ΚΑΙ …ΕΘΕΣΠΙΣΑΝ ΕΤΣΙ Ἤ ΑΛΛΟΙΩΣ, ΜΟΝΟΝ ΠΟΥ ΕΝΑΣ ΕΞ’ΑΥΤΩΝ ΥΠΕΓΡΑΨΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΔΙΚΗΝ ΤΗΣ ΗΠΑΤΙΑΣ.

    2. ΔΕΝ ΑΠΗΝΤΗΣΑΝ ΣΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΜΕ ΠΟΙΑΝ ΔΥΝΑΜΗ ΕΝΙΣΧΥΘΗΣΑΝ ΔΙΑ ΝΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΥΝ ΤΗΝ ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΝΕΚΡΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΝΑ ΓΙΝΗ ΚΑΘΑΡΗ ΤΕΦΡΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΛΑ ΟΣΤΑ, ΦΡΙΚΙΑΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΜΕΤΙΗΣ ΟΨΕΩΣ ΔΙΑ ΤΌΝ ΔΙΑΔΟΧΟΝ ΤΟΥ ΝΕΚΡΟΥ ΝΑ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥΤΟ???? ΕΙΝΑΙ ΟΛΙΤΙΣΜΟΣ Η ΠΡΑΞΗ ΑΥΤΗ????

    3.ΔΕΝ ΥΦΙΣΤΣΤΑΙ ΣΚΥΛΕΥΣΙΣ ΤΩΝ ΟΣΤΩΝ ΟΤΑΝ ΕΝΑΝΤΙ ΧΡΗΜΑΤΟΣ Ο ΙΕΡΕΥΣ ΕΧΙΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΝ ΕΜΠΟΡΙΚΗΝ ΑΜΟΙΒΗΝ ΔΙΑ ΠΑΠΡΑΓΜΕΝΑ???

    4. ΔΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΦΗΝΟΥΝ ΑΝΕΥ ΠΡΙΟΡΙΣΜΟΝ ΤΗΝ ΤΑΦΗΝ ΚΑΙ ΘΑ ΦΘΑΡΟΥΝ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΜΕΤΑ ΠΟΛΛΑ ΕΤΗ, ΑΛΛΆ…………..????

    5. ΠΟΙΑ Η ΧΗΜΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ ΟΣΤΩΝ ΚΑΊ ΤΗΣ ΤΕΦΡΑΣ ???? ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ ΕΙΝΑΙ ΑΝΘΡΑΞ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ ΜΕ ΤΑΥΤΟΣΗΜΗΝ ΧΗΜΙΚΗΝ ΙΔΙΟΣΥΣΤΣΙΑΝ?????

    6. ΕΑΝ ΑΛΗΘΕΥΗ Η ΕΠΑΝΑΣΥΝΘΕΣΗ ΤΨΝ ΣΩΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΠΕΙΩΝΥΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΝ ΝΟ 2 ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΖΗΤΗΜΑ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΟΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ ΚΑΙ ΘΑ ΑΝΤΕΞΗ Η ΓΗ ΜΑΣ?ΡΟΣΟΝ ΒΑΡΟΑ ΣΑΡΚΑΣ ??? ΕΡΩΤΑΤΑΙ ΑΠΛΩΣ!!!
    7. ΕΠΙ ΤΕΛΟΥΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΟΣ Ο ΦΟΒΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΟΙΚΕΙΝ ΑΛΛΆ ΑΣ ΑΦΗΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΜΗ ΦΟΒΟΥΜΕΝΟΥΣ ΝΑ ΠΡΑΞΟΥΝ Ο,ΤΟΙ ΘΕΛΟΥΝ.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here