Άσυλο και δημοκρατία

14
25

«Το άσυλο κατάντησε προστάτης εγκληματιών».
«Να καταργηθεί το άσυλο, φτάνει πια το δούλεμα».
«Επιτέλους τι θα γίνει με το άσυλο; Έχουμε θεσμοθετήσει την παρανομία;»

Σε όλους τους τόνους και ενορχηστρωμένα, ακούω εδώ και καιρό, στην αρχή κάποιες αραιές και χαμηλές φωνές, και τελευταία με συνδυασμένα και «ομοθυμαδόν» πυρά, απ’ όλους τους χώρους, διάφορους θερμόαιμους και αγανακτισμένους να απαιτούν την άμεση κατάργηση ενός «απαρχαιωμένου και παρεξηγημένου» θεσμού…

Είναι αλήθεια, πως από πολλές απόψεις είναι πράγματι απογοητευτική η εικόνα των ΑΕΙ, και από αισθητικής αλλά και λειτουργικής πλευράς. Επανειλημμένα εμποδίζεται το ακαδημαϊκό έργο, αυτό είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός. Σπασμένοι ή και κλεμμένοι υπολογιστές, διαλυμένες αίθουσες, «απαλλοτριωμένο» εκπαιδευτικό υλικό…

Συμφωνώ πώς αυτές είναι εικόνες που απουσιάζουν από τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά ιδρύματα. Αλλά αυτή είναι η μια πλευρά του νομίσματος… Η άλλη είναι κατά τη γνώμη μου και πιο ουσιαστική και αφορά την λειτουργία της Δημοκρατίας και αφορά την κληρονομιά της Δικτατορίας. Διότι πώς να το κάνουμε ο λαός μας έχει σταυρωθεί για μια εφταετία κι έχει παλέψει για την κατάκτηση της ελευθερίας της έκφρασης  του, κι ας μην ξεχνάμε πως έχει χυθεί αίμα για να μη μας φωνάζουν «δι υπόθεσίν μας» στο τμήμα, και για να μην αποκλείουν τα παιδιά μας από τα πανεπιστήμια «λόγω κοινωνικών φρονημάτων».

Ε, λοιπόν, για κάτι που μπορεί να περηφανευτεί εκείνη η νεολαία που σήμερα έχει «γκριζάρει» κυριολεκτικά και μεταφορικά, είναι αυτό το ΑΣΥΛΟ, γιατί έχει καταφέρει με τους αγώνες της να δώσει ουσιαστική αξία σ’ έναν κορυφαίο θεσμό, που μπορεί να βρει καταφύγιο ο πολιτικά κατατρεγμένος, ο διαφωνών. Ήταν σοφοί οι Αρχαίοι Αθηναίοι που διατήρησαν το Άβατο στους ναούς τους.

Ακόμα και πιο προωθημένες και Δημοκρατικές κοινωνίες, έχουν ανάγκη από μια «κάψουλα διαφυγής», από ένα Άβατο στις εξουσίες και τα όργανά της, ακόμα κι οι πιο ανεκτικές κοινωνίες έχουν ανάγκη από χώρους ζύμωσης και αμφισβήτησής τους. Μπορεί πολλές φορές να μην καταλαβαίνουμε τους νέους, αλλά αυτοί θα παλέψουν στον κόσμο που θα ζήσουν, δεν θα τους βάλουμε εμείς το γύψο που θα τους φέρει στα δικά μας μέτρα!

Το Άσυλο είναι  σύμβολο του πολιτισμού μας και απομεινάρι του «Αθηναϊκού μας Κλέους» και διατηρεί την αξία του παρά την κατά καιρούς καταπάτηση, σκύλευση, την απαξίωση, την εκμετάλλευσή του. Όσον αφορά εκείνους τους ανέστιους λαθρομετανάστες που τους βρήκαν καταφύγιο σ’ έναν από τους Ναούς της Δημοκρατίας, τη Νομική, και που κατά την ταπεινή μου γνώμη ήταν άκαιρη και άστοχη ενέργεια όχι αυτών με τα ραμμένα στόματα αλλά αυτών που τους πήγαν εκεί.

Ας δείξουμε, τώρα, αυτές τις δύσκολες για τη χώρα στιγμές, την αλληλεγγύη μας στους κυνηγημένους από τα καθεστώτα, γιατί σίγουρα θα υπάρχουν κι άλλες πατρίδες που έχουν τους δικούς τους «Μανδηλαράδες» και «Παναγούληδες», θα υπάρχουν κι αλλού ΕΑΤ ΕΣΑ που τους περιμένουν, ας μην σκεπάσει με τη σκόνη της λήθης το αγαθό που ο δικός μας τόπος γέννησε…

14 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Αγαπητέ κε Μάϊνα προσωπικά θεωρώ ατυχή την σύγκριση που κάνετε μεταξύ του ασύλου που έχαιραν στην κλασσική Ελλάδα οι διωκόμενοι και αυτό που όπως αναφέρεται ίσχυε εντός των ναών, από το πανεπιστημιακό άσυλο αφού οι ναοί της γνώσης από τους ναούς της πίστης διέφεραν και διαφέρουν ριζικά.Ασφαλώς άσυλο δεν υπήρχε στην Ακαδήμια του Πλάτωνος ούτε στο Λύκειον του Αριστοτέλους ούτε στις άλλες σχολές που ήταν έξη συνολικά.Τέλος σας υπενθυμίζω την τύχη του Παυσανίου που σαφώς αποδεικνύει ότι κάθε τι έχει και το όριό του.

  2. Ένα μεγάλο μπράβο στον εκλεκτό ηθοποιό Στέλιο Μαίνα.Με λόγο προοδευτικό , σαφή, περιεκτικόκαι σύντομο Υπερασπίζεται μια πανάρχαια υπόθεση του ελληνικού πολιτισμού, που αποτελεί δείγμα προόδου για το τώρα και το αύριο.

  3. Το άσυλο έχει αντιξοότητες στην εφαρμογή του, συχνά κάποιοι εκμεταλλεύονται επιπόλαια την ύπαρξή του, αλλά και πάλι δεν παύει να είναι σημείο αναφοράς για την ελευθερία λόγου και τις λαϊκές διεκδικήσεις. Εξ ου και η προσφορά του, ιδιαίτερα σε καιρούς βαρβαρότητας, όπως αυτοί σήμερα, είναι μεγάλη. Στο χέρι μας, άλλωστε, είναι να το νοηματοδοτήσουμε και πάλι, ως φοιτητική κοινότητα και ως κοινωνία γενικότερα.

    Συγχαρητήρια, κύριε Μάινα για το κείμενό σας.

  4. Στέλιο ή αντίληψή σου είναι περιεκτική και ουσιώδης.
    Η έννοια του ασύλου δεν περιέχει μόνο πρακτικό-λειτουργικό αποτέλεσμα μιας κάποιας ¨σκοτεινής¨περιόδου.
    Είναι πολιτισμός είναι ιδεολογία είναι αναγκαιότητα.
    Είναι ¨ΝΑΟΣ¨ που ¨εκκλησιάζονται¨ οι ΠΙΣΤΟΙ στην ελευθερία του λόγου της σκέψης της έκφρασης και της διακίνησης της ιδέας.
    Οπότε κ.Καραθανάση,(αναφέρομαι στο πρώτο σχόλιο) είναι ¨ΝΑΟΣ¨, που προστατεύει…τον ΠΙΣΤΟ σε αυτές τις αξίες….
    Και μόνο ο διαχωρισμός που κάνεις (με όλο το σεβασμό)… ενισχύεις την… αναγκαιότητα του.
    Τώρα στο επιχείρημα, του ότι έχουμε δημοκρατία και δεν χρειάζεται πια το άσυλο, το αντεπιχείρημα είναι ότι έχουμε ¨δημοκρατία¨όσο ¨σοσιαλισμό¨ έχει (κι ελπίζω οσο-νούπω… είχε) το καθεστώς του Μουμπάρακ…
    Στέλιο να σαι καλά
    τις χρειαζόμαστε αυτές τις παρεμβάσεις πνευματικής υγείας στο χώρο μας…

  5. Αγαπητέ κε Σιδέρη το σχόλιό μου αφορά το γεγονός ότι ουδεμία σχέση είχε το άσυλο της αρχαιότητος με αυτό που σήμερα πραγματευόμαστε.Και στην αρχαιότητα,ιδιαίτερα όσον αφορά τους Αριστοτέλη και Πλάτωνα διεκινούντο αιχμηρές ιδέες για το πολιτικό γίγνεσθαι της εποχής,ουδείς όμως διενοήθη να κάνει κάτι ώστε αυτές να παρεμποδισθούν,αλλά και ουδείς επενέβαινε στην λειτουργία των εν λόγω σχολών,μέχρι που έκλεισαν δι’αυτοκρατορικού διατάγματος.Τώρα δικαίως θα μου πείτε ότι οι σχολές αυτές ήταν ιδιωτικές,αλλά κι εγώ θα σας πω ότι ανοίγετε ένα άλλο τεράστιο που ίσως ο κος Μάϊνας ή κάποιος άλλος από την ιστοσελίδα θέσει εν καιρώ.

  6. Αγαπητέ κ.Μάινα.νομίζω ότι ήρθε η ώρα να περάσουμε στο επόμενό μας βήμα! Μετά από 3000 χρόνια Ελληνικής ιστορίας και πολιτισμού,όπου διδαχτήκαμε και το άσυλο,είναι καιρός να το εγκαταλήψουμε! Όχι τίποτα άλλο,αλλά για να δείξουμε ότι εξελιχθήκαμε. Αν δεν καταφέραμε να οργανώσουμε την κοινωνία μας σε τέτοιο βαθμό ώστε το άσυλο να είναι περιτό,τότε ούτε αυτό σώνει τους έχοντες ανάγκη το άσυλο!!!!

  7. Συγχαρητήρια για ακόμα μια φορά κ. Μάινα και σας ευχαριστώ διότι είστε παράδειγμα προς μίμηση. Μακάρι όλοι να είχαν τις δικές σας γνώσεις και να μη σιωπούσαν… Η σιωπή στις μέρες μας είναι δειλία!!!
    Όσον αφορά το χάος που επικρατεί στις σχολές, μπορώ να το επιβεβαιώσω από την μεριά μου, αφού στα ΤΕΙ Πειραία που σπουδάζω, η κατάσταση που επικρατεί δεν περιγράφεται με λόγια: απλήρωτοι καθηγητές (για πολλούς μήνες), έλλειψη απαραίτητου εξοπλισμού στα εργαστήρια, βιβλία δεν έχουμε στα περισσότερα μαθήματα, πολλοί από τους καθηγητές δεν νοιάζονται για εμάς και έχουν το θράσσος να μας κοροϊδεύουν σαν να είμαστε κατώτεροι, όποιος θέλει μπαίνει μέσα στις σχολές κτλ…
    Όσον αφορά το άσυλο, σίγουρα πιστεύω ότι είναι απαραίτητο για τις σχολές, η κατάχρησή του όμως προκαλεί ποικίλες αντιδράσεις από τις οποίες υπερταιρούν εκείνες που υποστηρίζουν τη κατάργησή του…
    Σίγουρα δεν πρέπει να καταργηθεί, αλλά πρέπει να ληφθούν δραστικά μέτρα για τη σωστή τήρηση των κανόνων και για την σωστή λειτουργία των ΑΕΙ και ΤΕΙ. Είναι ένας θεσμός που μας υπενθυμίζει κάθε ώρα ότι εμείς οι νέοι είμαστε το μέλλον αυτής της χώρας και πως δεν πρέπει ποτέ να σταματήσουμε να αγωνιζόμαστε για τα δικαιώματά μας και η ελευθερία να σπουδάσουμε είναι δικαίωμα όλων μας, που δεν θα λειτουργήσει σωστά αν παρεμβαίνει η «εξουσία» με κάθε δυνατό μέσο οποιαδήποτε στιγμή…
    ΤΟ ΑΣΥΛΟ ΟΜΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ, για αυτό και ονομάζεται ΦΟΙΤΗΤΙΚΟ ΑΣΥΛΟ!!!
    Αγωνίστηκα να μπω σε μια σχολή, θα αγωνιστώ για να τη τελειώσω, άρα θα πρέπει να αγωνίζομαι και για τα δικαιώματα μου ως φοιτήτρια και ως ενεργός πολίτης αυτής της χώρας…

  8. ΝΑΙ ΣΤΟ ΑΣΥΛΟ ΜΕ ΚΑΘΕ ΚΟΣΤΟΣ!
    ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΝΑΙ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΣΤΑ ΟΡΙΑ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΟ ΤΟΥ ΔΙΠΛΑΝΟΥ ΜΑΣ….
    ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΟΜΩΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΤΟΥΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΑΠΑΓΑΛΙΑ.
    ΕΧΩ ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΣΗ ΟΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΧΑΣΕΙ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΠΙΑ. ΑΦΗΝΟΜΑΣΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΠΑΡΑΣΕΡΝΕΙ ΤΟ ΡΕΥΜΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΣΚΕΦΤΟΜΑΣΤΕ. ΑΠΟΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΟΤΙ ΜΑΣ ΦΑΝΕΙ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΚΑ ΣΩΣΤΟ.
    ΣΠΑΜΕ ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑΤΙ ΔΙΑΦΗΜΙΖΕΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΠΑΛΛΗ ΟΜΑΔΑ. ΚΑΤΕΒΑΖΟΥΜΕ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΓΙΑΤΙ ΤΑ…. ΧΡΗΣΤΑ ΜΑΣ ΗΘΗ ΔΙΑΦΩΝΟΥΝ. ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΠΑΝΤΟΥ ΕΧΘΡΟΥΣ ΚΑΙ ΦΟΒΟΜΣΤΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΚΙΑ ΜΑΣ!!!!
    ΞΕΧΝΑΜΕ ΤΑ ΙΔΑΝΙΚΑ ΜΑΣ ΓΙΑΤΙ ΑΝ ΞΕΦΥΓΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΑ ….ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΤΙΚΑ ΜΑΣ …. ΘΑ ΜΑΣ ΦΑΕΙ ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΣΚΟΤΑΔΙ!!!!
    ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΜΑΧΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΓΕΝΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΕΙΟΥ, ΤΗΣ ΝΟΜΙΚΗΣ; ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΛΕΒΕΝΤΙΑ ΜΑΣ; ΜΗΠΩΣ ΚΡΥΦΤΙΚΕ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ, ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΣΙΓΟΥΡΑ ΝΙΩΘΕΙ ΣΙΓΟΥΡΙΑ; ΜΗΠΩΣ ΓΙΝΑΜΕ ΚΑΛΟΤΑΙΣΜΕΝΟΙ ΑΡΟΥΡΑΙΟΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ;Γ.Σ.

  9. Κύριε Μάϊνα, το πανεπιστημιακό άσυλο έχει συγκεκριμένο περιεχόμενο και σκοπό. Όταν το καταχρώνται κάποιοι αυτόματα καταλύεται το άσυλο! Άρα η αποτροπή κατάχρησής και κατάλυσής του συνιστά ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ του (πραγματικού) πνεύματος του ασύλου και όχι κατάλυσή του! (http://www.greecesos.gr/?p=1837). Μάλιστα, όπως τόσοι και τόσοι θεσμοί έχει εκφυλιστεί. Άρα είναι προτιμότερο να το σεβαστούμε, έστω λόγω παράδοσης, τιμώντας τον αληθινό του σκοπό, παρά να το αφήσουμε βορά στον όποιον θέλει να το καταχραστεί, δίνοντας τροφή σε όσους ζητούν τη κατάργησή του! Το γεγονός της εισόδου των λαθρομεταναστών δεν μπορεί να αποδοθεί σε αυθόρμητη και απεγνωσμένη κίνησή τους, αφού άλλοι είχαν την έμπνευση, το οργάνωσαν και το χρηματοδότησαν! Περισσότερο προβοκάτσια μυρίζει, από κάποιους που επιθυμούσαν επεισόδια!
    Επίσης, πρέπει να σας θυμίσω, αν ήδη το ξέρετε, ή να σας ενημερώσω, στη περίπτωση που το αγνοείτε, ότι η λαθρομετανάστευση πλέον ουδεμία σχέση έχει με πολιτικές διώξεις, αλλά με αναζήτηση καλύτερης τύχης. Ανθρώπινη ανάγκη. Στη περίπτωση πολιτικά διωκόμενων (που είναι πολύ μικρό ποσοστό μέσα στον όγκο των μετακινούμενων πληθυσμών) φυσικά και πρέπει να εξαντλήσουμε τις δυνατότητες για παροχή κάθε αρωγής. Υπάρχει εξάλλου επαρκές ευρωπαϊκό νομικό πλαίσιο, άσχετα αν θέλουν όλοι να το . Στις υπόλοιπες περιπτώσεις -που είναι και οι συντριπτικά περισσότερες- κάθε χώρα οφείλει να σταθμίσει τις οικονομικές και πολιτικές επιπτώσεις. Υπάρχουν περίπου 240 εκατομμύρια ανθρώπων που επιθυμούν άμεση μετακίνηση προς την Ευρώπη και… 4 περίπου δισεκατομμύρια κόσμου που, επειδή έχει πολύ κατώτερο βιοτικό επίπεδο, είναι εν δυνάμει αυριανοί μετανάστες! Με συρματοπλέγματα βέβαια δεν λύνεται το πρόβλημα, αλλά ούτε και η Δύση πρέπει να γυρίζει τις πλάτες σε αυτές τις χώρες, για τη κατάσταση των οποίων έχει μείζονες ευθύνες! Πρέπει να βοηθήσει στη ριζική λύση του προβλήματος, δηλαδή στη δημιουργία υποδομών που θα βελτιώσουν τη ζωή των λαών αυτών στις εστίες τους. Όλα τα άλλα είναι σα να κρύβουμε τα σκουπίδια κάτω από το χαλί.
    Η ανθρωπότητα δημιουργήθηκε με μετακινήσεις πληθυσμών. Οι νέοι εκτόπιζαν τους παλιούς. Παλιά οι καινούργιοι (π.χ. Δωριείς) εξολόθρευαν τους παλαιούς (π.χ. Πελασγούς). Πρώτα αυτά γινόταν με τη βία, μετά με διαφορετικό τρόπο. Κάθε πολιτισμός, σε κάθε ιστορική φάση, χρησιμοποιεί τα εργαλεία του για να αποσπάσει ότι καλύτερο από αυτές τις μετακινήσεις. Για παράδειγμα μπορούμε να δούμε με πόσο οργανωμένο τρόπο έγιναν οι μεταναστεύσεις των Ελλήνων στις αρχές του 20ου αιώνα και στη δεκαετία του ’60, κυρίως στην Αυστραλία, ΗΠΑ, Γερμανία και Βέλγιο. Πριν καν αναχωρήσουν από εδώ είχε αποφασισθεί όχι μόνο ο τόπος εγκατάστασής τους, αλλά και το… εργοστάσιο που θα εργαζόταν! Όλοι έχουμε μετανάστες συγγενείς, λίγο πολύ και όλοι γνωρίζουμε ανάγνωση για να διαβάζουμε αυτά τα στοιχεία. Αυτό το λέω γιατί πολλοί προτιμούν να το αγνοούν, λέγοντας ότι «και οι Έλληνες υπήρξαν μετανάστες». Ουδέποτε οι Έλληνες δεν μετακινήθηκαν έτσι!!! Όπως ουδέποτε άλλοτε δεν μετακινήθηκαν με τέτοιο τρόπο οι πληθυσμοί, κατά τους τελευταίους αιώνες, στην Ευρώπη (αλλού βέβαια, ναι, όπως στη Ρουάντα, αλλά για άλλους λόγους). Ακόμα και οι μετακινήσεις αλβανικών πληθυσμών κατά τον 13ο αιώνα έγιναν με απόφαση της Αρχής -του τότε Βυζαντινού αυτοκράτορα- για να καλλιεργηθούν οι εγκαταλειμμένες εκτάσεις της Πελοποννήσου! Το ίδιο και στα Επτάνησα, ή στην Αττική. Όχι άναρχα!
    Η Γερμανία πρόπερσι ζήτησε Ινδούς, για συγκεκριμένη δουλειά: Προγραμματισμό και μηχανοργάνωση. Η Βρετανία ζήτησε και ζητάει γιατρούς. Δεν αφήνει εκατομμύρια λαθρομετανάστες να κατακλύσουν τοις χώρες τους, γιατί τότε δεν θα υπάρξουν πόροι να ζήσουν ούτε αυτοί, ούτε οι μετανάστες! Απλά! Στην Ελλάδα έχει διογκωθεί το πρόβλημα λόγω αναξιότητας των κυβερνήσεων και αμηχανίας των πολιτών.

  10. Agaphte kurie Maina ,

    Eimai foithths s E.M.P k apo oti blepw g t sugekrimeno A.E.I oi egatastaseis einai polu kaluteres apo oti fadases8ai alla d 3erw ti ginetai s upoloipa opote d borw k n ekferw kamia sobarh gnwmh ,oso afora omws t 8ema t asulou , nomizw oti exete yiloberdeyei kapoia pragmata. Katarxhn d nomizete oti hr8e h wra n teleiwnoume me ts koukouloforous? oi opoioi ka8e ligo k ligaki katastrefoun t vios t kosmou k kruvodai ustera s asulo g n apofugoun t sulhyh ts?? afou oi foithtes otan diadhlwnoun t kanoun eirhnika d exei kanena logo oi astunomia n ts kunhghsei , pada ts katastrofes ts kanoun oi koukouloforoi, (etsi lene toulaxiston oloi), T ASULO WS KATAFUGIO EGLHMATIWN PREPEI N TELEIWSEI, parallhla omws m auto einai TROMERHS shmasias n parameinoun t panepisthmia asula idewn, dld me liga logia n borei o ka8enas n leei k n pisteueuei oti t aresei k tn ekfrazei, auth einai h monh swsth lush…

  11. Το άσυλο δεν είναι κάτι το οποίο υπάρχει μόνο στην Ελλάδα. Απλά μόνο στην Ελλάδα λειτουργεί με αυτόν τον ηλίθιο τρόπο.
    Ως άσυλο ορίζεται η νομοθετημένη προστασία της ομαλής και ελεύθερης ακαδημαϊκής λειτουργίας. Στην Ελλάδα εφαρμόζεται στην πράξη, με έναν παρερμηνευμένο τρόπο, ως απαγόρευση εισόδου της αστυνομίας ενώ στην πραγματικότητα αφορά οποιονδήποτε παρεμποδίζει την ελεύθερη λειτουργία της ακαδημαϊκής κονότητας. Συνεπώς η είσοδος της αστυνομίας παρεμποδίζοντας την ακαδημαική λειτουργία και ελευθερία, οι μετανάστες στη νομική και η κατάληψη των πανεπιστημίων χωρίς την συγκατάθεση της πλειοψηφίας της ακαδημαϊκής κοινότητας αποτελούν όλα παραβιάσεις του ασύλου. Το κράτος λοιπόν στα παραπάνω παραδείγματα οφείλει να εφαρμόσει το νόμο. Άρα το άσυλο δεν πρέπει να καταργηθεί αλλά να εφαρμοστεί σωστά…

  12. Τα πανεπιστήμια στην Ελλάδα είναι το τελευταίο μέρος που ακούγονται ακόμα διαφορετικές φωνές και απόψεις. πολλές φορές και ακραίες. αν ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ το άσυλο καταργείται και η δυνατότητα έκφρασης αυτών των απόψεων.
    είναι το τελευταίο οχυρό και δεν πρέπει να το χάσουμε.
    μην κλείνετε τα μυαλά σας. κλείστε μόνο τ’αυτιά σας.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here