ΔΕΝ ΚΡΑΤΙΕΜΑΙ

0
47

(Los Amantes Pasajeros) Του Πέδρο Αλμοδόβαρ. Πρωταγωνιστούν: Χαβιέ Κάμαρα, Ραούλ Αρέμπαλο, Κάρλος Αρέθες, Λόλα Ντουένιας, Μπλάνκα Σουάρεθ, Παθ Βέγκα, Χούγκο Σίλβα, Σεσίλια Ροθ, Αντόνιο Μπαντέρας, Πενέλοπε Κρουζ , Μιγέλ Άνχελ Σιλμπέστρε

Ένα αεροπλάνο που ταξιδεύει από την Ισπανία προς το Μεξικό παρουσιάζει κάποιο σοβαρό πρόβλημα και αναγκάζεται να κάνει κύκλους μέχρι να ετοιμαστεί κατάλληλα το αεροδρόμιο που θα υποδεχτεί την αναγκαστική του προσγείωση. Με αυτό το απλό στόρυ, που μέχρι τώρα έχει δώσει αρκετά θρίλερ, ο Αλμοδόβαρ φτιάχνει μια τρελή κωμωδία.

Επιστρέφει μάλιστα στον παλιό και καθαρά κωμικό του εαυτό (της εποχής του «Η Πέπι, η Λούσι, η Μπομ και τα άλλα κορίτσια» ή του «Λαβύρινθου του πάθους») παίζοντας με την χοντρή πλάκα και την πολιτική ορθότητα.

Οι τρεις βασικοί αεροσυνοδοί κατ΄ αρχάς είναι γκέι. Ναρκώνουν τους επιβάτες της οικονομικής θέσης για να μη δημιουργηθεί πανικός, και προσπαθούν να κρύψουν το δικό τους άγχος διασκεδάζοντας τους επιβάτες της πρώτης θέσης.

Ποιοι είναι αυτοί οι επιβάτες; μια μέντιουμ που προσπαθεί να χάσει την παρθενιά της, ένας απατεώνας τραπεζίτης που ξέρει ότι θα συλληφθεί αν επιστρέψει στην Ισπανία, μια πόρνη πολυτελείας – για την ακρίβεια ντομινατρίξ- ένας νεόνυμφος σταρ σαπουνόπερας κι ένας μπράβος της μαφίας. Κανείς από αυτούς δεν συμπεριφέρεται βέβαια ως «κανονικός χαρακτήρας» -μην ξεχνάτε ότι είστε σε ταινία του Πέδρο- καθώς το παράλογο και η υπερβολή ξεχειλίζουν από κάθε πλάνο.

Έγραψαν ήδη ότι «το αεροσκάφος είναι μια μικρογραφία της σημερινής Ισπανίας της κρίσης, με τους εκπρόσωπους της εξουσίας, της υποκρισίας και της διαφθοράς να αλωνίζουν, ενώ ο λαός κείτεται ναρκωμένος». Το σίγουρο όμως είναι ότι αυτό το σχόλιο ούτε αναπτύσσεται ούτε είναι ιδιαιτέρως εμφανές, ενώ τα σεξουαλικά αστεία θυμίζουν παιδικά ανέκδοτα.

Την κατάσταση σώζουν κάποιες ευφάνταστες μουσικοχορευτικές σκηνές και το αναρχικό πνεύμα του Αλμοδόβαρ.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Προηγούμενο άρθροΗ υπεράσπιση Χατζηνικολάου στον Τράγκα
Επόμενο άρθροΤελείωσαν τον Λίνεν!
Γεννήθηκε στο Ηράκλειο της Κρήτης, σπούδασε κινηματογράφο στην Αθήνα και το Παρίσι, έζησε και δούλεψε στη Γενεύη και τη Νότιο Γαλλία. Έγραψε κείμενα και κριτικές για τον κινηματογράφο στις εφημερίδες Ελεύθερος Τύπος, Αυγή και Εθνος και σε αρκετά μηνιαία και εβδομαδιαία περιοδικά. Τα τελευταία χρόνια είναι διευθυντής του περιοδικού ΣΙΝΕΜΑ, καλλιτεχνικός διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας και κινηματογραφικός συντάκτης του MEGA

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here