Έλληνες: Καταγωγή αίματος ή συνείδηση κοινωνίας;

7
59

Το Δ’ τμήμα του Σ.τ.Ε., με επταμελή σύνθεση, έκρινε αντισυνταγματική τη ρύθμιση του ν.3838/2010, κατ’ εφαρμογή της οποίας αλλοδαποί που διαμένουν στη χώρα μας άσκησαν εκλογικό δικαίωμα στις αυτοδιοικητικές εκλογές του περασμένου Νοεμβρίου. Οριστική απόφαση για το ζήτημα αυτό θα λάβει η Ολομέλεια του Σ.τ.Ε., στην οποία παραπέμφθηκε η υπόθεση λόγω της σπουδαιότητάς της.

Η απόφαση του Δ’ τμήματος του Σ.τ.Ε. δέχεται, μεταξύ άλλων, ότι ο συνταγματικός νομοθέτης «εμερίμνησε να διαφυλάξει την εθνική ομοιογένεια του κράτους, μεταξύ των άλλων και δια της θεσπίσεως δικαίου ιθαγενείας, του οποίου οι ρυθμίσεις εβασίζοντο, κατ’ αρχήν, στο σταθερό κριτήριο του δικαίου του αίματος», δηλαδή την καταγωγή από Έλληνες γονείς.

Με ορθές τις παραδοχές, που αφορούν στο Σύνταγμα, ότι η αναγνώριση του εκλογικού δικαιώματος στις αυτοδιοικητικές εκλογές σε πολίτες άλλων κρατών-μελών της Ε.Ε. που κατοικούν στην Ελλάδα δεν προσκρούει στην καθολικότητα της ψηφοφορίας και ότι στην ψηφοφορία λαμβάνουν μέρος πολίτες που έχουν εκλογικό δικαίωμα, όπως ο νόμος ορίζει και δεν απαιτείται να είναι πάντα ή αποκλειστικά εξ αίματος Έλληνες, τίθεται το ερώτημα: Πόσο πολιτικά και κοινωνικά είναι συμφέρον να μην έχουν το δικαίωμα του εκλέγειν στις τοπικές κοινωνίες, πολίτες που μετέχουν σ’ αυτές και κοινωνούν την πραγματικότητά τους;

Πόσο κοινωνικά είναι συμφέρων ο αποκλεισμός της πολιτικής συμμετοχής αυτών των πολιτών, όταν ζητούμενο είναι η ουσιαστική συσσωμάτωσή τους στην ελληνική πραγματικότητα, η οποία δεν μπορεί, πλέον, να ορίζεται με το δόγμα των «κλειστών συνόρων» και με τη χώρα να μετέχει στο ολοκλήρωμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης;

Η απόφαση του Δ’ τμήματος του Σ.τ.Ε. εξ αντικειμένου εντάσσεται σε μια «αμυντική πολιτική» έναντι της μεγάλης παρουσίας ξένων πολιτών στη χώρα μας και τροφοδοτείται από την απουσία ουσιαστικής μεταναστευτικής πολιτικής.

Εξ’ αντικειμένου, επίσης, αντιστοιχείται με αντιλήψεις που εισηγούνται και διεκδικούν τον λαό ως άθροισμα των πολιτών με «κοινή καταγωγή αίματος» και όχι ως έκφραση της δυναμικής των πολιτών που γεννιέται και προκύπτει ως κοινή συνείδηση με όρους κοινωνίας.

Το όλο ζήτημα, στις πολλαπλές του διαστάσεις, εντάσσεται πλέον στην πολιτική αντιπαράθεση, η οποία στις περισσότερες περιπτώσεις γίνεται για να υπηρετήσει ψευδεπίγραφα κομματικές σκοπιμότητες. Η έκβαση της αντιπαράθεσης θα εξαρτηθεί σημαντικά από την αντίδραση της ίδιας της κοινωνίας, που την πιέζουν φοβίες και προβλήματα που δημιουργεί η απουσία ουσιαστικής και ολοκληρωμένης πολιτικής.

* Ο Φώτης Κουβέλης είναι Πρόεδρος της Δημοκρατικής Αριστεράς

7 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Είσθε εκτός παραγματικότητος!
    Εδώ βρισκόμαστε υπό οικονομική κατοχή του ΔΝΤ και του ΠΑΣΟΚ κι εσείς περί άλλων
    τυρβάζετε;
    Πρώτα θα λύσουμε το πρόβλημα επιβίωσής μας -διότι βουλιάζουμε κι ακόμη «πάτο» δεν πιάσαμε- και
    στη συνέχεια θα ασχοληθούμε και με τους μετανάστες.
    Επιτέλους ξυπνήστε κι εσείς κι όλοι μας.
    Η Αίγυπτος και η Τυνησία μας δείχνουν το δρόμο για εξέργεση ενάντια στο τυραννικό
    καθεστώς του ΠΑΣΟΚ για το οποίο είσθε κι εσείς προσωπικά είστε συνένοχος!

  2. Δεν ξέρω πώς το λογαριάζουν το κοινωνικό συμφέρον οι «δημοκρατικοί αριστεροί». Να υποθέσω ότι αθροίζουν τα οφέλη, αλλά και τις ζημίες με αρνητικό πρόσημο. Μια έννοια όμως, εντελώς άγνωστη, καινοφανής θα έλεγα, αυτή του κοινωνιολογικού κινδύνου υπεισέρχεται στο συγκεκριμένο ζήτημα.

    Στις παλιότερες κοινωνίες, τον κίνδυνο τον έπαιρναν οι χαρτοπαίχτες και οι ναυτικοί. Στη σημερινή τον φορτωνόμαστε όλοι, ακόμη κι αν δεν συμμετέχουμε στην λήψη της απόφασης που τον εισάγει.

    Η απόφαση του Δ’ τμήματος του Σ.τ.Ε. έχει συνυπολογίσει τον κίνδυνο που δημιουργεί η μεγάλη παρουσία ξένων πολιτών στη χώρα μας. Και αφού όπως σωστά αναφέρεται, δεν υπάρχει ουσιαστική μεταναστευτική πολιτική, η δυναμική των πολιτών που γεννιέται, έχει ασφαλώς άδηλα αποτελέσματα.

    Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι το άρθρο αυτό του μετριοπαθούς πολιτικού δημιούργησε πλήθος αρνητικών έως και υβριστικών σχολίων, σε άλλο μπλογκ όπου αναρτήθηκε. Και αυτή η πλειοψηφία είναι ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΗ, δυστυχως!

  3. είναι αντιφατικό να προσπαθούμε να ενσωματώσουμε ομαλά στη χώρα μας τους μετανάστες και παράλληλα να τους αφαιρούμε ένα αυτονόητο-κατ’εμέ- δικαίωμα.το δικαίωμα της ψήφου.νομίζω πως και εμείς εάν ζούσαμε νόμιμα σε μια ξένα χώρα θα θέλαμε να μας εκχωρείται αυτό το δικαίωμα.επομένως,κύριε Κουβέλη,συμφωνώ με την άποψή σας.

  4. Ο ορισμός του λαού ως »έκφραση δυναμικής των πολιτών που γεννιέται και προκύπτει ως κοινή συνείδηση με όρους κοινωνίας»
    φαντάζει τεχνητός, αφηρημένος αλλά και ανιστορικός.
    Πόσο »κοινή» π.χ. μπορεί να είναι η (κοινωνική) συνείδηση ενός αλγερινού, νομάδα βεδουίνου οικονομικού μετανάστη και ενός ελληνοπόντιου παλινοστούντα;
    Ακόμα κι αν παραβλέψουμε τα
    φυλετικά χαρακτηριστικά, οι διαφορές του πρώτου στη
    γλώσσα, στα ήθη & έθιμα, στην ιστορική μνήμη, στη θρησκεία αποκλείουν την άμεση και
    πλήρη (κοινωνική) ενσωμάτωση με τον γηγενή πλυθησμό στόν οποίο προυπάρχει ήδη μια σχετική ομοιογένεια και μιά παγιωμένη ταυτότητα.

  5. Εμεις οι Ελληνες πολλακις εγκταταλειφηκαμε απο τη χωρα,πολλακις μεταναστευσαμε
    και τωρα παλι αυτο θα κανουμε, το πληρωμα του χρονου δηλαδη εφτασε και εξαιτιας
    ολων οσων υπερασπιστηκαν οτι οι μεταναστες ειναι πολιτες δευτερης κατηγοριας αυτο
    θα εισπραξουν και αυτοι που θα φυγουν και αυτοι που θα μεινουν.Επισης,κυριε Λεωνιδα
    η κριση δεν αφορα μονο εσας που ειστε απογονος των αρχαιων Ελληνων,αλλα και ολους οσους
    υποχρωθηκαν να μεταναστευσουν στη χωρα μας και να ζησουν εδω,με σενα,με μενα και ολους
    γιατι και αυτους η δικη τους πατριδα τους ειχε εγκαταλειψει. Ετσι απλα λοιπον η κριση αφορα και τους μεταναστες ισως και διπλα,το γιατι αυτονοητο,μπορεις;
    Γι αυτο Λεωνιδα,η σταση αυτων των ανθρωπων στη κριση καθολου αδιαφορη δεν ειναι γιατι εαν
    σε εχουν σιχαθει,σαν λαο τωρα θα φανει και τουμπαλιν,δηλαδη εαν σε εχουν εκτιμησει θα θελουν και αυτοι να σωσουν τη δευτερη πατριδα τους.Το πληρωμα του χρονου εφτασε, κοντος ψαλμος αλιλουια…
    Κυριε Κουβελη η κριση πιστευω δεν αφορα την Ελλαδα μονο αλλα το παγκοσμιο γιγνεσθαι,ας πουμε οτι η νεα ταξη πραγματων δεν θα μας αφανισει αλλα θα αφανισθει,πιστευετε στις δυνατοτητες αυτης
    της βαλκανικης χωρας;

  6. (ΔΗΜΟΣΚΟΠΙΚΗ «ΑΡΙΣΤΕΡΑ») ΔΗΜΑΡ 6,5%
    1% ΣΑΣ ΑΝΗΚΕΙ ΚΑΙ 5,5% ΤΟ ΣΗΜΙΤΕΙΚΟ.
    ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΑΡΙΣΤΕΡΕ ΚΑΡΑΤΖΑΦΕΡΗ.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here