Ευρώ; Ας γυρίσουμε στο τζατζίκι!

14
35

Δεν πρόκειται για μυθιστόρημα, θεατρικό έργο, ούτε ταινία επιστημονικής φαντασίας. Είναι αλήθεια. Είναι η ιστορία ενός νομίσματος, μιας ιδέας που κατέρρευσε. Είναι μια πραγματικότητα που δεν χρειάζεται πολιτικούς ερευνητές, πολιτισμικούς αναλυτές,  ψυχαναλυτές, εκπροσώπους εμπορικών επιμελητηρίων, ασφαλιστικούς φορείς, για να κατοχυρώσουν την αυτοκτονική μας τάση που μας οδηγεί σε ελεύθερη πτώση από ημιώροφο. Και λέω ημιώροφο για να προλάβουμε να πέσουμε πολλές φορές πριν εξαντληθούμε από τα χτυπήματα.

Σε λίγο, πιστέψτε με, θα πάψουν οι κωδωνοκρουσίες, οι εξαγγελίες, οι ηθικές ανατάσεις του λαού και θα περιοριστούμε στην επίκυψη μπροστά στα συμφέροντα των κορπορατόρων.

Και μετά θα έλθει η σιωπή. Όπως μετά από μία μακροσκελή αποτυχημένη σεξουαλική συνεύρεση. Κανένας ήχος. Γιατί θα φοβόμαστε μην προδοθούμε, μην αφήσουμε τον εραστή μας να καταλάβει ότι το πεπόνι ήταν τζούφιο. «Το πεπόνι δεν μελώνει και το πέος δεν τεντώνει αν σε έχουν στην αγχόνη». Μεγάλη πίκρα.

Πραγματικά δεν υπάρχει κάτι άλλο να προσθέσουμε. Ίσως ούτε καν να διευκρινίσουμε. Δεν είναι μια ιστορία περασμένου αιώνα που μας την διηγήθηκε η γιαγιά μας. Συμβαίνει τώρα.

Όλες οι ιστορίες έχουν χρώμα. Τι χρώμα έχει η δικιά μας; Όλες οι ιστορίες έχουν μουσική. Τι μουσική έχει η δικιά μας; Ας γυρίσουμε, επιτέλους, στο τζατζίκι και ας αφήσουμε τα ευρωπαϊκά σαλόνια. Ας ξαναβρούμε την ταυτότητα μας. Ας εκμεταλλευτούμε την εξυπνάδα των νέων και ας την γυμνάσουμε με πλήθος πληροφοριών που θα τους καταστήσει ενεργούς και χρήσιμους πολίτες. Τότε μόνο η ιστορία μας θα αποκτήσει μουσική και χρώμα. Μέχρι τότε καλή πτώση!

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Προηγούμενο άρθροHinter dem Spiegel. Ή πίσω από τον καθρέφτη…
Επόμενο άρθροΑνικανότητα και επιπολαιότητα μας στέλνουν στα βράχια
Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης έχει συνεργαστεί με πληθώρα θιάσων και θεατρικών οργανισμών: * Πειραματική σκηνή της τέχνης Θεσσαλονίκης στα έργα ΟΔΥΣΣΕΙΑ, ΠΕΡΛΙΜΠΛΙΝ ΚΑΙ ΜΠΕΛΙΣΣΑ, ΠΕΡΙΜΕΝΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΓΚΟΝΤΟ, ΘΕΙΟ ΒΑΝΙΑ. * Στο Κρατικό θέατρο βορείου Ελλάδος στα έργα ΡΟΖΕΝΓΚΡΑΝΤΖ και ΓΚΙΛΝΤΕΝΣΤΕΡΝ σε σκηνοθεσία του Μ. Βολανάκη. * Με τον Γ. Κιμούλη στα έργα ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΤΕΝΟΡΟΣ, ΕΓΚΛΗΜΑ ΚΑΙ ΤΙΜΩΡΙΑ, ΚΑΡΔΙΑ ΣΚΥΛΟΥ, ΑΓΡΙΟ ΜΕΛΙ. * Σε σκηνοθεσία τού Κ. Αρζόγλου στα έργα ΣΥΝΕΒΗ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ, ΦΕΡΜΟΥΑΡ, ΜΕΡΙΚΟΙ ΤΟ ΠΡΟΤΙΜΟΥΝ ΚΑΥΤΟ, ΜΠΡΑΒΟ ΓΙΑΤΡΕ. * Με τον Νικήτα Τσακίρογλου και την Χρυσούλα Διαβάτη στο έργο ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΕ ΠΑΡΑΙΣΘΗΣΕΙΣ. * Σε σκηνοθεσία του Γ. Κακλέα στο έργο ΜΟΤΕΛ 7 ΑΣΤΕΡΩΝ * Σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή στην επιθεώρηση ΚΩΛΟΒΑΡΑΤΕ ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΑΔΟΤΙΚΟ. * Σε σκηνοθεσία Γρ. Βαλτινού στο έργο ΣΑΛΤΟ ΜΟΡΤΑΛΕ * Στο Ηρώδειο σε σκηνοθεσία Μιχάλη Κακογιάννη στο έργο του Σαίξπηρ ΚΟΡΙΟΛΑΝΟΣ. Σκηνοθέτησε και πρωταγωνίστησε στα εξής έργα: ΑΜΛΕΤ ο Β, ΜΠΙΛΛΥ ο ΨΕΥΤΗΣ, ΛΥΣΣΑΣΜΕΝΗ ΓΑΤΑ, ΦΩΛΙΑ ΤΟΥ ΚΟΥΚΟΥ, ΦΡΑΝΚΕΝΣΤΑΙΝ ΡΕΝΤΙΚΟΛΟΥΣ, ΧΕΙΛΗ ΚΛΕΙΣΤΑ. Φέτος υποδύεται τον Γκαρσέν στο έργο του Σάρτρ "Κεκλεισμένων των θυρών" σε σκηνοθεσία Έφης Μουρίκη. Επίσης, για δεύτερη χρονιά συνεχίζει την παράσταση “Caveman” στο θέατρο Κόρονετ. Στην τηλεόραση συμμετείχε στις εξής τηλεοπτικές σειρές: ΚΙΤΡΙΝΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ, ΦΡΟΥΡΟΙ ΤΗΣ ΑΧΑΙΑΣ, ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΕΣ, ΑΣΥΝΗΘΕΙΣ ΥΠΟΠΤΟΙ, ΔΡΟΜΟΙ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ, ΣΑΝ ΑΔΕΛΦΕΣ, ΜΗ ΜΑΔΑΣ ΤΗΝ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ, ΕΝΑ ΚΙ ΕΝΑ, ΣΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΦΕΓΓΑΡΙΟΥ, ΥΠΕΡΟΧΑ ΠΛΑΣΜΑΤΑ, ΑΝ ΥΠΗΡΧΕΣ ΘΑ ΣΕ ΧΩΡΙΖΑ κ.α Στον κινηματογράφο έπαιξε στις ταινίες: ΚΛΟΙΟΣ, ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΧΕΛΙΔΟΝΑΣ, ΟΡΓΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΓΕΛΑΔΑΣ, ΛΟΥΚΟΥΜΑΔΕΣ ΜΕ ΜΕΛΙ, SAFE-SEX, 180 ΜΟΙΡΕΣ, ΝΗΣΟΣ και μαζί με την Έφη Μουρίκη έγραψαν το σενάριο και σκηνοθέτησαν την ταινία STRAIGHT-STORY.

14 ΣΧΟΛΙΑ

  1. stin draxmi imastan kalitera…..zoysame poio aneta….mas perisevan kai lefta…se ti mas exi ofelisi to eyro?
    alaxe tin zoi mas kai oi perisoteroi einai 8limenoi
    mas exapatisan tazontas mas liga gramaria eytixias
    kai akomi kimomaste
    ti perimeni o laos kai den antidra?
    prepi na alaxoyme toys nomoys
    kai giati oxi kai to nomisma
    epistofi stin draxmi
    nai

  2. Σε τι μας εχει ωφελησει το ευρω? Μας εδωσε status! Γιναμε και εμεις Ευρωπαιοι! Οταν πεταγομασταν σαββατοκυριακο στη Ρωμη, Παρισι, Βαρκελωνη…κλπ ηταν ωραια. Φτηνα ταξιδια χωρις συναλαγμα. Οι ελληνες μαζικα βγηκαν απο τη χωρα, ταξιδευαν, ψωνιζαν, το επαιζαν λιγο κ στους κολλητους…συνεκριναν τιμες κ καταλαβαιναν οτι εδω τα προϊοντα ηταν στο θεο…αλλα δεν τους ενοιαζε…υπηρχαν οι πιστωτικες και τα διακοποδανεια! Για μποϊκοταζ ουτε λογος!!! Τωρα θυμηθηκαμε ολοι τη δραχμουλα μας! περαστικα μας!!!

  3. Σωστά Βλαδίμηρε. Δεν θα έρθει όμως σιωπή. Διαφωνώ. Ο κόσμος σιωπά τώρα. Γιατί ελπίζει σε ένα θαύμα. Ελπίζει σε μια παλικαρίσια και πατριωτική στάση των ηγετών του την ύστατη στιγμή. Σε δημοσκόπηση πολύ μεγάλου ελληνικού πόρταλ, το 60% 9000 ψηφισάντων ψηφίζει τη στάση πληρωμών από μια νέα δανειακή σύμβαση. Μόλις ο Έλληνας αντιληφθεί πλήρως ότι οι ηγέτες μας εξυπηρετούν συμφέροντα τρίτων, θα εκραγεί.

    Θα εκραγεί Βλαδίμηρε.

  4. Νομίζω ότι κακώς, κάκιστα έχει επικεντρωθεί ο δημόσιος διάλογος στο θέμα δραχμή ή ευρώ. Οπότε εδώ, βλαδίμηρε, καλά το πας.
    Τζατζίκι ή garlic sauce?
    Δυστυχώς έχουμε υποστεί πολιτισμική γενοκτονία με την δυτικομανία μας. Πόσοι μιλάνε πια ΣΩΣΤΑ ελληνικά? Εκτιμώ ότι, όσο πιο νέοι είναι οι ιθαγενείς, θα βρείτε ότι είναι και τόσο πιο αδέξιοι, μην πω απρόθυμοι χειριστές της γλώσσας. Στα αγγλικά όμως, δε μασάμε, ούτε στα greeklish, για να μη χάνουμε χρόνο να γυρίζουμε το μέσο. Δυστυχώς η γλώσσα αυτή απαιτεί και τόση δα σκέψη για να τη χρησιμοποιείς ρε γαμώτο. Άσε που έχει και μακριέεεεεεεες λέξεις.
    Άσε και το θέμα με την κουλτούρα γενικότερα. Το τι κακέκτυπο δυτικότροπο κενό περιεχομένου «καλλιτεχνικό» προϊόν («μα τώρα αυτό το τραγούδι είναι Νο1 στα decks του Hoxton…») μας έχει σερβιριστεί ως «και καλά είμαστε μέρος της δύσης» ή «αυτό συμβαίνει ΤΩΡΑ στο new york» δε λέγεται. Και όλα είχαν και το περιτύλιγμα της «ισχυρής ελλάδος και του έλληνα με τον παραφουσκωμένο τράχηλο -από τα στεροειδή- που επιδέξια πετούσε κάθε δεσμό με αυτό το λίγδικο, ντεμί ανατολίτικο παρελθόν του….αλλά το t-shirt με την ελληνική σημαία πάντα φρεσκοσιδερωμένο…από τη μαμά…
    Και ο κουτόφραγκος θα ήταν πάντα εδώ, να μας επιδοτεί χωρίς να ρωτάει, έτσι, διότι είμαστε μάγκες. Ή μάλλον cool (σημάδια των καιρών).
    Και κάπου εδώ όλα αυτά τα παίρνει ο άνεμος.
    Θα γινόταν κι αυτό, πάντα φυσάει.
    Για να δούμε, έχει μείνει τίποτα όρθιο (μέσα μας)?

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here