Ο γάμος του χάους με το παράλογο

16
26

Όλη αυτή η θλιβερή ιστορία με τους ιδιοκτήτες ταξί επιβεβαιώνει με οδυνηρό, για τη χώρα, τρόπο ότι η κυβέρνηση αδυνατεί να λειτουργήσει συλλογικά, ακόμη και τη στιγμή που η άβυσσος χάσκει μπροστά μας. Εδώ και 20 μέρες οι αυτοκινητιστές καταλύουν κάθε έννοια κράτους, προκαλούν σημαντική βλάβη στον τουρισμό και ευτελίζουν τη χώρα διεθνώς, χωρίς -μέχρι χθες που επιχείρησαν να μπουν μέσα στο αεροδρόμιο Ηρακλείου- να τους εμποδίζει κανείς στο «θεάρεστο» έργο τους.

Τα γεγονότα είναι γνωστά: Ο Δημήτρης Ρέππας ψευτοανοίγει το επάγγελμα σε συμφωνία μαζί τους, ο Γιάννης Ραγκούσης -που τον διαδέχεται- αρνείται να υπογράψει το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα και αναγγέλλει την πλήρη απελευθέρωση του επαγγέλματος, χωρίς να έχει επεξεργαστεί καμιά άλλη πρόταση και χωρίς να έχει συνεννοηθεί με κανέναν στην κυβέρνηση.

Από εκεί και πέρα ζούμε το γάμο του χάους με το παράλογο. Οι ταξιτζήδες κάνουν τη χώρα καφενείο, μη δίνοντας δεκάρα για τη ζημιά που προκαλούν, ο Ραγκούσης δηλώνει ότι θα παρουσιάσει τις θέσεις του όταν… είναι έτοιμος (!) και ανταλάσσει δηλητηριώδη βέλη με τον Ρέππα, ενώ ο πρωθυπουργός -σε πλήρη αμηχανία- λέει δια του κυβερνητικού εκπροσώπου ότι συμφωνεί και με τους δυο υπουργούς, επειδή προφανώς δεν θέλει να κακοκαρδίσει κανέναν.

Και ανακύπτει το ερώτημα: Είναι δυνατόν να προωθηθούν οι αναγκαίες μεταρρυθμίσεις, μέσα στις ασφυκτικές προθεσμίες που επιβάλλει η τρόικα, όταν η κυβέρνηση λειτουργεί σαν ξεχαρβαλωμένη μηχανή; Είναι δυνατόν να ασφυκτιά ολόκληρη η Ελλάδα από τις κινητοποιήσεις των ιδιοκτητών ταξί και το θέμα να μην έχει καν συζητηθεί στην κυβερνητική επιτροπή; Τότε γιατί προχώρησε στη συγκρότησή της ο πρωθυπουργός; Δεν έπρεπε να έχει ζητήσει από τον Ραγκούση να εξηγήσει γιατί ανατρέπει την πολιτική Ρέππα, τι σχεδιάζει από δω και πέρα και πώς σκοπεύει να το υλοποιήσει; Δεν έπρεπε να έχει πάρει συλλογικά μια απόφαση η κυβέρνηση;

– Αν μεν συμφωνεί με τη γραμμή Ραγκούση, δεν έπρεπε να έχει οργανώσει την άμυνα του κράτους απέναντι στις ακραίες αντιδράσεις των ταξιτζήδων; Δεν έπρεπε να έχει επιβάλλει τη συνεργασία των υπουργών Υποδομών, Προστασίας του Πολίτη και Δικαιοσύνης; Γράφω «επιβάλλει», επειδή είναι γνωστό ότι τουλάχιστον οι δυο πρώτοι δεν ανταλάσσουν ούτε καλημέρα! Το ζήσαμε στις υποθέσεις της Κερατέας και της Υπατίας και το εμπεδώσαμε!

– Αν διαφωνεί με την ανατροπή της πολιτικής Ρέππα δεν έπρεπε να το ξεκαθαρίσει στον διάδοχό του και, αν εκείνος αρνείτο, να τον απαλλάξει των καθηκόντων του;

Τίποτα απ’ τα δυο, δυστυχώς, δεν κάνει ο πρωθυπουργός, με αποτέλεσμα να στέλνει συγκεχυμένα μηνύματα προς όλες τις κατευθύνσεις. Ο Ραγκούσης εισπράττει ότι έχει τη στήριξή του, οι άλλοι υπουργοί μιλούν μόνο για μισό «ναι» Παπανδρέου, οι ιδιοκτήτες ταξί καταλαβαίνουν ότι αμφιταλαντεύεται και, συνεπώς, θεωρούν ότι υπάρχει περιθώριο να ασκήσουν κι άλλη πίεση, ενώ οι βουλευτές βρίσκουν έδαφος για να στραφούν εναντίον του υπουργού Υποδομών είτε γιατί θεωρούν «ναπολεόντια» τη στάση του από την εποχή της παντοδυναμίας του έως σήμερα, είτε γιατί θεωρούν ότι έβαλε τον τουρισμό σε δοκιμασία χωρίς καμιά προετοιμασία, είτε γιατί πιέζονται από ψηφοφόρους τους ταξιτζήδες.

Συμπέρασμα, αν υπάρχει συμπέρασμα, σε ένα συνολικό παραλογισμό:

Ο Ρέππας χάιδεψε τους ταξιτζήδες, όπως έκανε πέρυσι και με τους φορτηγατζήδες, σε μια προσπάθεια να τιθασεύσει τις αντιδράσεις. Το επάγγελμά τους, φυσικά δεν άνοιγε, αλλά μήπως το ίδιο δεν έγινε με τους ιδιοκτήτες φορτηγών; Εδώ έφτασε κοτζάμ Μέρκελ να αναφέρεται στην περίπτωσή τους!

Ο Ραγκούσης σωστά αποφάσισε να απελευθερώσει το επάγγελμα, διότι αυτό επιτάσσει το δημόσιο συμφέρον. Ο χειρισμός του, όμως, είναι για να διδάσκεται ως προς αποφυγήν παράδειγμα! Μεσούντος του θέρους να ανοίξει τέτοιο μέτωπο, χωρίς να έχει έτοιμη εναλλακτική πρόταση, και χωρίς να έχει προηγηθεί συζήτηση στο εσωτερικό της κυβέρνησης;

Ο πρωθυπουργός, για άλλη μια φορά, έδειξε ότι δεν θέλει να εμπλέκεται σε συγκρούσεις υπουργών του -πολύ περισσότερο όταν αφορούν πρόσωπα του στενού περιβάλλοντός του. Πολύ φοβάμαι ότι αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί, χωρίς να υπάρξουν σοβαρές επιπτώσεις στην, ούτως ή άλλως, εξαιρετικά δύσκολη πορεία της χώρας προς τη διάσωσή της…

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Προηγούμενο άρθροΛένε οι ζυγαριές ψέματα;
Επόμενο άρθροΝτροπή τους!
Ο δημοσιογράφος Χρήστος Παναγιωτόπουλος ήταν Διευθυντής Ειδήσεων και Ενημέρωσης του Mega Channel επί 11,5 χρόνια. Η δημοσιογραφική του πορεία ξεκίνησε από τις εφημερίδες και τα περιοδικά το 1988. Επί 9 χρόνια ήταν πολιτικός αρθρογράφος της εφημερίδας "ΕΘΝΟΣ", ενώ θήτευσε ως πολιτικός συντάκτης στις εφημερίδες "24 Ωρες" και "ΠΡΩΤΗ", καθώς και στο περιοδικό "ΕΝΑ". Eργάστηκε για 2 χρόνια και στο ραδιοσταθμό "FLASH" ως αρχισυντάκτης. To 2006 τιμήθηκε με το "Βραβείο Μπότση" για το νέο μοντέλο δελτίου ειδήσεων, το οποίο καθιέρωσε στην ελληνική τηλεόραση. Το 2009 τιμήθηκε με το "Βραβείο Ευρωπαίων Δημοσιογράφων" Κων.Καλλιγάς. Γεννήθηκε στην Πάτρα, σπούδασε Μαθηματικά στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, αγάπησε τη Μουσική περισσότερο (πιάνο και κιθάρα), αλλά τελικά επέλεξε τα δύσβατα δημοσιογραφικά μονοπάτια. Από το 2003 μέχρι τον Δεκέμβριο του 2010 ήταν μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Εχει δυο γιους. Τον 25χρονο Αλέξανδρο και τον 9 ετών Άλκη.

16 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Αγαπητε Χρήστο καλημέρα. Καταγγέλθηκε απο στόματος του Προέδρου Συνομοσπονδίας αυτοκινητιστών και απο άλλους οτι υπάρχει συμφωνία του Υπουργού Ραγκούση με επιχειρηματία – μεγαλοστέλεχος Τραπέζης να αναλάβει εργολαβικά την εκμετάλλευση όλων των ταξί για το Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος χρησιμοποιώντας οδηγούς της ΕΘΕΛ. Δε γνωρίζω τη βασιμότητα της καταγγελίας ομως, αν αληθεύει, (δεν διαψευσθηκε) εξηγείται τόσον η σπουδή του Υπουργού να κινήσει το θέμα την πλέον ακατάλληλη χρονική στιγμή για τον Τουρισμό και την οικονομία της χώρας αδιαφορώντας για τις συνέπειες, όσο η στάση του Πρωθυπουργού ως απλού «παρατηρητή» των δρώμενων. Το Π.Δ. Ρέππα ήταν αποτέλεσμα 18μηνης προσπάθειας όλων των εμπλεκομενων φορέων. Η στάση Ραγκούση είναι απρόβλεπτη, αιφνιδιαστική και χωρίς την πίεση της τρόικας! Οι πολίτες (ημεδαποί και αλλοδαοί – τουρίστες) που ταλαιπωρούνται αφάνταστα εισπράττουν μια ακόμη κυβερνητική ασυνεννοησία, τις εντονες αντιδράσεις και συχνά ακραίες και καταδικαστέες συμπεριφορές αυτοκινητιστών και τελικά η χώρα μας για μιά φορά ακόμη απασχολεί τον ευρωπαικό τύπο, και όχι μόνο αρνητικά και δυσφημίζεται! Κατα την άποψή μου η υπόθεση δεν αποτελεί θέμα συγκούσεως απόψεων δύο κορυφαίων υπουργών, αλλά πρόβλημα συγκρούσεων συμφερόντων. Μέλλει να το δούμε

  2. Επιτέλους, ένα άρθρο που εξηγεί γιατί κάθε συντεχνία μπορεί να δημιουργεί χάος. Οι κυβερνώντες θέλουν μόνο να έχουν την εξουσία, χωρίς να διοικούν. Ξεχάσατε κύριε Παναγιωτόπουλε, ότι οι ταξιτζήδες είναι καλή δικαιολογία στις Βρυξέλλες για τη μη σωστή εκτέλεση του μεσοπρόθεσμου.

  3. κ. Παναγιωτόπουλε
    Και τα τρία συμπεράσματα είναι σωστά. Το ρεζουμέ όμως πιο είναι;
    Είναι δεδομένο ότι αυτή η κυβέρνηση είναι πολύ κατώτερη των περιστάσεων, όπως και γενικότερα το σύνολο του πολιτικού προσωπικού της χώρας. Είτε το θέλουμε, είτε όχι, ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΑΥΤΟΥΣ ΕΧΟΥΜΕ και με αυτούς πρέπει να πορευτούμε.
    Τα αιτήματα των ταξιτζήδων είναι κατ’ επίφαση δίκαια καθώς κάθε έννοια δικαίου αναιρείται από την καθημερινή πρακτική αυτής της συντεχνίας τα τελευταία χρόνια. Δεν χρειάζεται να περιγράψω τα μύρια όσα καθημερινά κάνουν κατά την διάρκεια της «εργασίας» τους (η διαφορά συμπεριφοράς μεταξύ οδηγού και ιδιοκτήτη είναι οφθαλμοφανής).
    Σε κάθε περίπτωση όμως η συμπεριφορά τους κατά την διάρκεια της απεργίας είναι επαίσχυντη.
    Μπορείτε να φανταστείτε τι θα συνέβαινε αν όλοι όσοι αυτόν τον καιρό υφίστανται ανάλογες επιπτώσεις στην επαγγελματική τους δραστηριότητα, και είναι πάρα μα πάρα πολλοί, εκδήλωναν αντίστοιχες αντιδράσεις;
    Δεν είναι άμοιροι ευθυνών οι ταξιτζήδες για την κατάντια της χώρας και βέβαια δεν είναι πολιτικά ουδέτεροι, θυμάμαι την πανστρατιά του κλάδου για την εκλογή του Κ. Καραμανλή το 2004.
    Καλό βέβαια είναι να γνωρίζουν ότι ο λαός έχει μνήμη, και να συνυπολογίζουν ότι υπάρχει μεγάλη πιθανότητα πολύς κόσμος να αρχίσει να προτιμάει την απέραντη ταλαιπωρία των δημόσιων συγκοινωνιών από το να ζητήσει τις υπηρεσίες τους όταν και όποτε λήξουν την απεργία.
    Έτσι κι’ αλλιώς, της γης οι κολασμένοι (εμείς, όχι οι ταξιτζήδες κ. Παπαρήγα) δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα, δεν ελπίζουν σε τίποτα, και σίγουρα είναι ελεύθεροι.

  4. P.S.
    Παρεμπιπτόντως, πόσοι ταξιτζήδες της επαρχίας έβαλαν το χέρι μέχρι τον ώμο μέσα στο μέλι, εκμεταλλευόμενοι την μετακίνηση των μαθητών των σχολείων …

  5. Η απεργία των ιδιοκτητών ταξί κατέδειξε περίτρανα ότι η Χώρα είναι ακυβέρνητη. Αυτό καταγράφεται και γίνεται αποδεκτό ακόμη και από τους πλέον φανατικούς υποστηρικτές του κ. Γ. Παπανδρέου. Και σε άλλες περιπτώσεις διαπιστώναμε την την αδυναμία του κ. Παπανδρέου να συντονίζει την Κυβέρνηση του αλλά ίσως ήταν νωρίς να γίνει αποδεκτό. Διερωτάται κανείς αν έχει το σθένος αλλά και την ικανότητα να διαπραγματεύεται με την Μέρκελ τον Σαρκοζί ή τους άλλους ηγέτες και «παρα-ηγέτες» της Ε.Ε όταν δεν έχει τη δύναμη να βάλει στη «θέση» του τον Ραγκούση ή τον Ρέππα ή και τους δύο.

  6. Υπάρχει κάποιος πολιτικός χειρισμός που να αθωώνει την συμπεριφορά και τις πρακτικές των ιδιοκτητών ταξί τώρα όπως και «σε καιρό ειρήνης»; ΄Οχι! Εξαιτίας άθλιων χειρισμών ωστόσο έχουμε βρεθεί άπαντες σ’ αυτή τη θέση. Θ’ αρχίσω να υποψιάζομαι οτι στην προκειμένη περίπτωση τα κάνουν σκόπιμα «μπάχαλο» – για να μην πω τίποτε άλλο-ώστε να μείνει το θέμα σε «ελληνική» εκκρεμότητα, δηλαδή άλυτο δια παντός.
    Πάλι με τους ταξιτζήδες..! http://wp.me/p1of8y-kn

  7. Απλώς δεν γνωρίζετε τη δραστηριότητα μου κ. Παυλίδη σε επίπεδο κοινοβουλευτικού έλεγχου (ερωτήσεις, αναφορές)και νομοθετικής έργασίας, διότι η δράση μου καταχωρίζεται στην ιστοσελίδα μου μόνο και δεν μεριμνώ για αυτοδιαφήμιση. Οσο για τα εισοδήματά μου, σας παραπέμπω εδω στην ΑΙΧΜΗ σε άρθρο μου με τίτλο «Λάσπης το ανάγνωσμα»- 10 Απριλίου 2011. Ισως απαντηθεί σχετική απορία σας. Σε κάθε περίπτωση, δέχομαι την κριτική και τιμώ τον διάλογο με τους συνομιλητές μου στους οποίους συμπεριλαμβάνεσθε. Σας ευχαριστώ

  8. Στην χωρά που όποιος φωνάζει στη TV έχει δίκαιο χωρίς να δέχεται κριτική από κανέναν…στην χώρα που οι βουλευτές απλά γλύφουν τους »οπαδούς» τους …πολιτευτές Καβάλας στο πλευρό του Μάκη…
    βουλευτές Βόλου στο πλευρό του Μπέου…Μανώλης στο πλευρό των βολεμένων του συστήματος …Βάσω στο πλευρό όποιου φωνάζει (ακόμα και όταν κάνει έρωτα)…Δεν έχει καμιά ελπίδα αυτή η χώρα,πρέπει να βρούμε μέρος να κρυφτούμε…

  9. Κύριε Παναγιωτόπουλε.Αν κατάλαβα καλά από την πρώτη επισκόπηση του, όπως πάντα, καλογραμμένου άρθρου σας, έχουμε μία κυβέρνηση κατώτερη των εξαιρετικών συνθηκών και περιστάσεων, για την χώρα. Στην προτελευταία παράγραφο, αναφέρετε: «…Ο Ραγκούσης σωστά αποφάσισε να απελευθερώσει το επάγγελμα, διότι αυτό επιτάσσει το δημόσιο συμφέρον. Ο χειρισμός του, όμως, είναι για να διδάσκεται ως προς αποφυγήν παράδειγμα! Μεσούντος του θέρους να ανοίξει τέτοιο μέτωπο, χωρίς να έχει έτοιμη εναλλακτική πρόταση, και χωρίς να έχει προηγηθεί συζήτηση στο εσωτερικό της κυβέρνησης…». Κατά την ταπεινή άποψη μου, η απόφαση ή ήταν σωστή και ορθώς άνοιξε το μέτωπο («ομελέττα και αυγά»…) ή δεν ήταν σωστή και αυτός, δηλαδή ο Ραγκούσης, ευθυνεται για τις απότοκες ζημίες πάσης φύσεως, από το εικοσαήμερο μπάχαλο. Αν, λοιπόν,δεχθούμε ότι η απόφαση ήταν σωστή, προς τι οι αναβολές και οι εν γένει ελληνικοί πολιτικάντηκοι χειρισμοί, που στο μόνο που οδηγούν είναι σε μία ακόμη καθυστέρηση στο ζητούμενο, που δεν είναι άλλο, κατά την άποψη μου,από το να εναρμονισθεί η χώρα στα συμβαίνοντα από πολλών ετών, στις προηγμένες χώρες της Ένωσης, της οποίας θέλει να είναι μέλος.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here