Η ΓΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΚΔΙΚΗΣΗΣ

0
76

(Dead Man Down) Toy Νιλς Αρντεν Οπλεφ. Πρωταγωνιστούν: Νούμι Ράπας, Κόλιν Φάρελ, Ντομινίκ Κούπερ, Τέρενς Χάουαρντ, Αρμάν Ασάντ, Ιζαμπέλ Ιπέρ

Η πρώτη αγγλόφωνη ταινία του σκηνοθέτη του σουηδικού «Κοριτσιού με το Τατουάζ» Νιλς Άρντεν Όπλεφ –μολονότι έχει σημαντικά σεναριακά προβλήματα- καταφέρνει να κρατήσει το ενδιαφέρον του- λεγόμενου και «μη απαιτητικού»- θεατή.

Και ανοίγοντας μια μικρή παρένθεση να θυμίσω ότι όλοι μας –λίγο ή πολύ- έχουμε υπάρξει κατά καιρούς «μη απαιτητικοί» θεατές ζητώντας κάτι εύκολο. Ουδέν κακόν, αρκεί να γνωρίζουμε την χαμηλή κινηματογραφική αξία τέτοιων στιγμών.

Στην ταινία λοιπόν του Δανού Όπλεφ, ο Κόλιν Φάρελ, τσιράκι της Μαφίας, γνωρίζει την Νούμι Ραπάς η οποία έχει στο πρόσωπο τα σημάδια ενός φοβερού ατυχήματος. Καθόλου τυχαία γνωριμία αφού, στην πραγματικότητα, η γυναίκα αυτή έχει βιντεοσκοπήσει ένα φόνο που έκανε ο μαφιόζος. Έτσι του ζητάει να σκοτώσει για λογαριασμό της τον άνθρωπο που προκάλεσε το ατύχημά της, απειλώντας τον ότι διαφορετικά θα τον καταδώσει.

Και καθώς η αφήγηση αρχίζει να ξεδιπλώνει πάνω στην ιδέα της εκδίκησης, η υπόθεση του αρχικού φόνου επανέρχεται, εκεί που νομίζαμε ότι είχε ξεχαστεί, και προσθέτει νέα στοιχεία που ανεβάζουν το σασπένς- μπερδεμένα στοιχεία είναι αλήθεια και κάποιες φορές υπερβολικά.

Οι δυο αυτοί μοναχικοί και γεμάτοι μίσος, άνθρωποι ενώνουν τα βήματά τους και η σχέση τους γίνεται περίπλοκη, το σενάριο όμως γεμίζει με σοβαροφανείς πληροφορίες ξεφεύγοντας από την ουσία.

Το παράξενο ωστόσο είναι ότι ο σκηνοθέτης καταφέρνει να κρύψει αυτές τις αδυναμίες. Και είναι στιγμές που οι σεναριακές υπερβολές μοιάζουν αόρατες μέσα στα καλοστημένα πλάνα του Όπλεφ, τον ρυθμό και τις έξυπνες σκηνοθετικές του λύσεις.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Προηγούμενο άρθροΘα επιστρατευτούν οι ναυτικοί αν επιμείνουν στις απεργίες
Επόμενο άρθροΧΙΟΝΑΤΗ
Γεννήθηκε στο Ηράκλειο της Κρήτης, σπούδασε κινηματογράφο στην Αθήνα και το Παρίσι, έζησε και δούλεψε στη Γενεύη και τη Νότιο Γαλλία. Έγραψε κείμενα και κριτικές για τον κινηματογράφο στις εφημερίδες Ελεύθερος Τύπος, Αυγή και Εθνος και σε αρκετά μηνιαία και εβδομαδιαία περιοδικά. Τα τελευταία χρόνια είναι διευθυντής του περιοδικού ΣΙΝΕΜΑ, καλλιτεχνικός διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας και κινηματογραφικός συντάκτης του MEGA

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here