Γιατί οι Έλληνες αγαπούν την πατρίδα και μισούνε το κράτος;

1
171

Το πολιτικό σύστημα, ελλείψει αντικειμένου, αφού ελάχιστα ορίζει τις τύχες του τόπου, έχει καταλήξει σε εμπόριο ελπίδας. Αλλά οι ελπίδες μας αντί να πιάνουν τόπο πιάνουν συνεχώς πάτο.

Ο κάθε υποψήφιος για την κρατική εξουσία – κυβερνητική ή αυτό-διοικητική – ζητάει ψήφο και αντλεί εξουσία από αυτήν στην βάση μιάς αξίας που μας συνδέει, της εμπιστοσύνης, δηλ. να πιστέψω ότι είναι ικανός και τίμιος έτσι ώστε με την ψήφο μου να  του παραδώσω δύο πράγματα:

1. να παίρνει αποφάσεις για λογαριασμό όλων μας με γνώμονα το κοινόν όφελος και
2. να πάρει στα χέρια του τα κλειδιά του κοινού του δημόσιου Ταμείου.

Η εμπιστοσύνη αυτή, που είναι και ο συνεκτικός ιστός της σχέσης πολιτών και κράτους, είναι όμηρος όμως μιας και μόνο διορθωτικής δυνατότητας. Αν ο χρόνος δείξει ότι έχω κάνει λάθος  και παραδώσω την εξουσία σε κάποιον που αποδειχτεί είτε ανίκανος, στην καλύτερη, είτε απατεώνας στην χειρότερη περίπτωση, πρέπει να υποστεί τις συνέπειες .

Ο ανίκανος – εξ αμελείας

Ο απατεώνας – εκ προθέσεως

Χωρίς συνέπειες όσο και να προσπαθούνε με λόγια, με μάτια γλυκά ή με διαφημίσεις η σχέση εκφυλίζεται σε σχέση προικοθήρα μεταξύ εξουσιαστών και πολιτών.

Πώς γίνεται δηλαδή όταν εγώ, εσείς, ως πρόσωπα, χρωστάμε στο Δημόσιο ή στο ΙΚΑ να πηγαίνουμε φυλακή ή να μας παίρνει το ΙΚΑ το σπίτι και όταν χρωστάει ο δήμαρχος Άνω Μαγούλας ή Αθηναίων να μην υπάρχει καμία επίπτωση ούτε καν στην προσωπική του περιουσία; Και μην μου πείτε ότι το ταμείο του Δήμου ήταν άδειο γιατί το Κράτος δεν έδωσε την επιχορήγηση γιατί τι ΙΚΑ ή το Κράτος ποτέ δεν ρώτησαν τον φουκαρά που έχανε το σπίτι του πόσα του χρωστούσε η αγορά.

Το παιχνίδι ξέρουμε όλοι πως παίζεται ως εξής: Εκείνοι, δηλαδή, το κράτος θα παίρνουν τα κλειδιά του ταμείου και τις αποφάσεις και εμείς θα παίρνουμε τις ευθύνες. Οι πολιτικοί να αφήνουν το Ταμείο άδειο για πέντε γενεές αγέννητες και ο κόσμος και τα παιδιά και τα εγγόνια μας θα παίρνουμε τον λογαριασμό.

Το κράτος ποτέ δεν ήταν πατρίδα, ούτε και η πατρίδα κράτος. Ίσως είναι κι αυτός ένας λόγος που οι Έλληνες αγαπούν την πατρίδα τους και μισούνε το κράτος.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Προηγούμενο άρθροΗ αθέατη, φριχτή όψη του Παρισιού
Επόμενο άρθροΜε προκαλεί ο μαρμάρινος όγκος Καραμανλή
Γεννήθηκα μία Τρίτη βράδυ στην Αθήνα του 57. Mεγάλωσα σ’ ένα ρετιρέ πίσω από τον Παναθηναϊκό και πριν τελειώσω το γυμνάσιο, έπαιζα μουσική Ηταν πάντα αυτό που ήθελα να κάνω. Ημουν τυχερός, οι γονείς μου ήταν ανοιχτοί, με έστειλαν στο Λονδίνο και μετά στο Παρίσι, από το 75 ως το 80 στο Guildhall School Music and Drama κι έπειτα στην Ecole Normale de Musique. Μετά την επιστροφή μου στην Ελλάδα, γνώρισα τον Μάνο Χατζιδάκι, που με επηρεάζει ακόμα και σήμερα όπως ο Τσιτσάνης και πολλοί άλλοι που δεν γνώρισα ποτέ από κοντά. Έπαιξα για κάποια χρόνια σαν μουσικός και σαν ενορχηστρωτής. Από το 1986 γράφω μουσική για το θέατρο, τον κινηματογράφο, τηλεοπτικές σειρές, τραγούδια και σχεδόν για όποιον μου το ζητήσει. Το 2003 ιδρύσαμε με την γυναίκα μου Eυανθία Ρεμπούτσικα την ανεξάρτητη δισκογραφική Cantini. Ζω στην Αγία Παρασκευή με την Ευανθία, τα παιδιά μας Ραχήλ και Παύλος μεγάλωσαν κι έχουν φύγει απ’ το σπίτι. ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ Γάμος στο Περιθώριο, του Β. Κεσίσογλου 1989 Το πέρασμα, της Β. Ηλιοπούλου 1990 Άδης, του Σ. Χαραλαμπίδη 1996 Peppermint,του Κ. Καπάκα 1999 Φτηνά Τσιγάρα, του Ρ. Χαραλαμπίδη 2000 Φθινοπωρινή Επιστροφή, του Γ. Αγαθονικιάδη 2001 URANYA του Κ. Καπάκα 2006 ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ Όλη η Δόξα όλη η Χάρη EPT 1987 …Στο Camping EPT 1988 Παραμύθι χωρίς Όνομα EPT 1989 Ξενοδοχείο Αmore MEGA 1990 H Aγάπη της Γάτας MEGA 1991 Οι Τελευταίοι Εγγονοί MEGA 1991 H Θυσία ANT1 1991 AΦPIKA MEGA 1992 PIXTEP MUSIC MEGA 1993 Eσύ Αποφασίζεις MEGA 1994 Tο Μονοπάτι της Αγάπης ANT1 1994 Οι Χρηματιστές MEGA 1994 STRAS ANT1 1994 Tο Κόκκινο Φεγγάρι MEGA 1994 Ένοχη Αγάπη MEGA 1996 Σαν Αδελφές ET 1 1999 ΘΕΑΤΡΟ Κουκλόσπιτο 1992 Χάρολντ και Μωντ 1995 Ηλέκτρα 1998 Μια φορά κι ένα λεπτό 2002 Το Φιόρο του Λεβάντε 2007 Οι Ανθισμένες Μανώλιες 2007 NTOKΙMANTEP ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΨΗΦΙΔΩΤΑ 1987 KOYTOYZHΣ KANTOYNHΣ 1989 ΔIONYΣIOΣ ΣOΛΩMOΣ 1990 EΛΛHNIKEΣ ΘAΛAΣΣΕΣ 1991 OΛYΜΠOΣ TOΠΟΣ ΘΕΩN 1991 XEIMAZON APXΙΠΕΛAΓOΣ 1994 ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ Στη Λίμνη Με τις Παπαρούνες – Lyra 1992 Με την Ευανθία Ρεμπούτσικα Τραγουδά η Κρίστυ Στασινοπούλου Africa – Handmade Rec. 1992 STRAS – Sony Music 1994 στίχοι Άρης Δαβαράκης Tο Κόκκινο Φεγγάρι – Polygram 1994 στίχοι Ελένη Ζιώγα Αθώος Ένοχος – BMG 1996 Με την Ε.Ρεμπούτσικα στίχοι Ά.Δαβαράκης Τραγουδά ο Γ.Κότσιρας Για τη Συνήθεια του Έρωτα – Warner Music 1997 (στίχοι: Μ.Γκανάς, Α.Δαβαράκης, Ε.Ζιώγα, Θ.Γκόνης, Λ.Βενιέρη) Τραγουδά η Έλλη Πασπαλά Άδης – BMG 1996 Peppermint – 1999 Σ' αγαπώ - 1999 (Wea) Φτηνά Τσιγάρα – Warner Music 2000 συμμετέχει η Έλλη Πασπαλά Με τα Μάτια Κλειστά – Cantini 2003 (cd single) Τραγουδά η Γιώτα Νέγκα Πέμπτη Απόγευμα – Cantini 2004 Τραγουδά η Σοφία Παπάζογλου URANYA – Cantini 2007 Στίχοι Λίνα Νικολακοπούλου συμμετέχει η Αλκηστις Πρωτοψάλτη Summertime in Prague – Cantini 2008 συμμετέχει η Έλλη Πασπαλά 1993 Βραβείο Μουσικής για την τηλεοπτική σειρά «Africa» και Βραβείο Μουσικής Τηλεοπτικής Διαφήμισης. 1999 Βραβείο Μουσικής στο Φεστιβάλ Κιν/φου Θεσσαλονίκης, για την ταινία του Κώστα Καπάκα «Peppermint». 2000 Βραβείο Μουσικής Τηλεοπτικής Διαφήμισης. 2007 Βραβείο Μουσικής στο Φεστιβάλ Κιν/φου Θεσσαλονίκης, για την ταινία του Κώστα Καπάκα «Uranya».

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Προσυπογράφω,το κράτος αυτό είναι ένα συνοθύλευμα ανίκανων ,νάγαπήσουν αυτήν την πατρίδα και για να αποδώσουμε τα εύσημα ,πολύ εύστοχα διατύπωσε, ο συμπατριώτης μου ποιητής, Ντίνος Χριστιανόπουλος,»καημένε Μακρυγιάννη,νάξερες,γιατί το τζάκιζες το χέρι σου/το τζάκιζες ,για να χορεύουν σέικ,τα κωλόπαιδα.» Και μάλλον ,μας ξέρουνε πολύ καλά,για να μας το τζακίζουν ακόμη, με τόσο θράσος.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here