Κόκκινο

0
47

Του Τζον Λόγκαν. Σκηνοθεσία, μετάφραση: Σταμάτης Φασουλής, με τον ίδιο και τον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο. Σκηνικά: Μανώλης Παντελιδάκης. Κοστούμια: Ντένη Βαχλιώτη.

ΘΕΑΤΡΟ «ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΟΡΝ» Αμερικής 10, Κολωνάκι, τηλ.: 210.3612500.

Η επανάληψη της περσινής επιτυχίας –σε τέτοιους καιρούς το ρίσκο αναδιπλώνεται- ισχυροποιεί τον Σταμάτη Φασουλή ο οποίος αναδεικνύει σε θεατρική εμπειρία την μοναδική λαϊκή του αμεσότητα.

Έχοντας μάλιστα μόλις ανεβάσει και την πρώτη του όπερα («Το Ελιξίριο του Έρωτα» στη Λυρική Σκηνή) ο Φασουλής μοιάζει ιδιαίτερα σίγουρος και ώριμος: αυτή η ιδιόμορφη- κι εντελώς δική του- μίξη δράματος και δηλητηριώδους χιούμορ, αυτοσαρκασμού, εξωστρέφειας και εγκεφαλικότητας, τέχνης και εμπορικότητας, βρίσκεται στο καλύτερό της σημείο.

Το συγκεκριμένο έργο, το «Κόκκινου», υπογράφει ο, δυο φορές υποψήφιος για Όσκαρ, σεναριογράφος του «Μονομάχου» και του «Aviator» Τζον Λόγκαν, στις ταινίες του οποίου περιλαμβάνονται «Ο Τελευταίος Σαμουράι» και ο «Sweeny Todd».
Ο τίτλος του έργου βρίσκεται σε μια καθοριστική ατάκα που λέει ο κεντρικός χαρακτήρας του, ο ζωγράφος Μαρ Ρόθκο: «υπάρχει μόνο ένα πράγμα που φοβάμαι στη ζωή, φίλε μου…ότι μια μέρα το μαύρο θα καταπιεί το κόκκινο».
Τα εκπληκτικά, κυρίως μεγάλου μεγέθους, ταμπλό του Ρόθκο που σπάνια έχουν περισσότερα από δυο χρώματα ζουν με την εφιαλτική τους επιτακτικότητα και φυλακίζουν το βλέμμα στο πιο σαγηνευτικό φορμαλιστικό αδιέξοδο της μεταπολεμικής ζωγραφικής.
Ο αληθινός Ρόθκο πάντως – που γεννήθηκε στην Λεττονία το 1903 από Εβραίους γονείς και αυτοκτόνησε 67 χρόνια αργότερα στη Νέα Υόρκη κόβοντας τις φλέβες του- δεν είναι ιδιαιτέρως παρών σ’ αυτό το έργο, που τοποθετείται τέλεια στο πλαίσιο των αμερικανικών απλοποιήσεων.

Σε κάθε περίπτωση το λειτουργικό μοντέλο της, μάλλον χολιγουντιανού στυλ, βιογραφίας –ή biopic στη γλώσσα του σινεμά- εξασφαλίζει ένα απολαυστικό δίωρο ερμηνειών, ρυθμού και ζωντάνιας

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Προηγούμενο άρθροΟύτε γάτα ούτε ζημιά με τους οικονομικο​ύς εισαγγελεί​ς;
Επόμενο άρθροΎποπτη συνωμοσίας
Γεννήθηκε στο Ηράκλειο της Κρήτης, σπούδασε κινηματογράφο στην Αθήνα και το Παρίσι, έζησε και δούλεψε στη Γενεύη και τη Νότιο Γαλλία. Έγραψε κείμενα και κριτικές για τον κινηματογράφο στις εφημερίδες Ελεύθερος Τύπος, Αυγή και Εθνος και σε αρκετά μηνιαία και εβδομαδιαία περιοδικά. Τα τελευταία χρόνια είναι διευθυντής του περιοδικού ΣΙΝΕΜΑ, καλλιτεχνικός διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας και κινηματογραφικός συντάκτης του MEGA

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here