Lady Bird – Ιστορία ενηλικίωσης για τρία βραβεία Όσκαρ

0
206

Λίγες μέρες πριν από το μεγαλύτερο κινηματογραφικό φεστιβάλ, το «Lady Bird» της Γκρέτα Γκέργουικ (20th Century Women) είναι ένα από τα φαβορί της φετινής χρονιάς και δικαιολογημένα μία από τις καλύτερα βαθμολογημένες ταινίες, καθώς προσφέρει τροφή για σκέψη και ένα ταξίδι στο παρελθόν και πιο συγκεκριμένα στην εφηβεία, που χαρακτηρίζεται από τα πρώτα ερωτικά συναισθήματα, σεξουαλικές σχέσεις, τις εντάσεις με τους γονείς και εσωτερικές αναζητήσεις.

Η ταινία διανύει θριαμβευτική πορεία αφού κατέχει τις καλύτερες κριτικές στην ιστορία του αξιόπιστου Rotten Tomatoes με ποσοστό αρέσκειας 100%, ενώ είναι υποψήφιο για 5 Όσκαρ. Θυμίζει σκηνοθετικά τις προηγούμενες πετυχημένες ανεξάρτητες ταινίες της σκηνοθέτη, που πάλι είχαν στον πυρήνα τους ισχυρές γυναικείες προσωπικότητες.

Σε αυτή την απλή αλλά απέριττη ιστορία ενηλικίωσης, η χαρισματική Σίρσα Ρόναν (υποψήφια για Όσκαρ στο Atonement και Brooklyn) υποδύεται την Κριστίν, η οποία αυτοαποκαλείται Lady Bird, ένα όνομα που όπως δηλώνει φτιάχτηκε από την ίδια για την ίδια. Η Lady Bird είναι μαθήτρια σε ένα καθολικό σχολείο του Σακραμέντο το 2002 και λόγω της καλλιτεχνικής της φύσης, παρά τα οικονομικά προβλήματα και τις ενστάσεις των γωνιών της, στοχεύει να αυτονομηθεί και να σπουδάσει σε ένα από τα καλύτερα πανεπιστήμια της πολυπολιτισμικής Νέας Υόρκης. Στο επίκεντρο της ιστορίας βρίσκεται η ταραγμένη καθημερινότητα της οικογένειας, εξαιτίας των εντάσεων με την δυναμική μητέρα καθώς και της πρόσφατης απόλυσης του πατέρα, ο οποίος αποκαλύπτεται ότι πάσχει από χρόνια κατάθλιψη.

Παράλληλα, η Lady Bird κάνει την επανάστασή της και εκτός οικογενειακού περιβάλλοντος, καθώς αλλάζει φίλους, παρατάει τη θεατρική ομάδα του σχολείου, υπόκειται σε βανδαλισμό αυτοκίνητων, λέει ψέματα, ερωτεύεται και πληγώνεται μέχρι να συνειδητοποιήσει ποιοι είναι οι πραγματικοί της φίλοι. Σημαντική είναι η της σχέση με τον κρυφό ομοφυλόφιλο συμμαθητή της Ντάνι και στη συνέχεια με τον αντισυμβατικό «αναρχικό» Κάιλ, όπου και οι δύο την εκμεταλλεύτηκαν για προσωπικούς τους λόγους.

Στο τέλος της ταινίας αποκαλύπτεται η βαρύτητα που έχει η οικογένεια, η θρησκεία, οι φιλίες και οι έρωτες στην ζωή των ανθρώπων, όπως και η ανάγκη για επανάσταση, ώστε να καταπολεμηθούν οι κάθε είδους προσωπικές ανασφάλειες. Όπως είχε πει και ο Αλμπέρ Καμύ «Επαναστάτης είναι ο άνθρωπος που λέει όχι» και «Επαναστατώ άρα υπάρχω».

Η πετυχημένη αποτύπωση της συγκεκριμένης περιπετειώδους εφηβείας έχει οσκαρικές βλέψεις τόσο για την σκηνοθεσία όσο και για την εκπληκτική ερμηνεία της ηθοποιού, η οποία θα διεκδικήσει φέτος για 3η φορά το αγαλματίδιο. Θα πρέπει να σημειωθεί η πετυχημένη συμμετοχή του νεαρού Τιμοτέ Σαλαμέ, ο οποίος μετά το πετυχημένο «Να με φωνάζεις με τ’ όνομά σου» αποδεικνύει φέτος για δεύτερη φορά το ταλέντο του.

Lady Bird – Ιστορία ενηλικίωσης για τρία βραβεία Όσκαρ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here