Λένε οι ζυγαριές ψέματα;

3
202

Όλοι το κάνουν. Δουλεύουν, κάνουν σωστή διατροφή, μπαίνουν σε καλύτερα ρούχα και αισθάνονται ότι βρίσκονται στην κορυφή του κόσμου μέχρι να βάλουν τον εαυτό τους σε μία ζυγαριά και οι αριθμοί να εκτοξευτούν τόσο που να μοιάζει με αδύνατο.

Συνεπώς οι ζυγαριές λένε ψέματα; Πρέπει, έτσι;

Υπάρχουν τουλάχιστον 10 λόγοι για τους οποίους μια ζυγαριά μπορεί να κυμαίνεται σε διάφορα επίπεδα γι’αυτό βασιστείτε αποκλειστικά στο σωματικό λίπος και σε φυσικές μετρήσεις για να έχετε μια πιο σαφή εικόνα του εαυτού σας και των στόχων για την υγεία σας.

Δείτε λοιπόν:

1. Ρούχα. Ένας πλήρες σύνολο ρούχων μπορεί να αυξήσει την κλίμακα πάνω από 2 κιλά. Η πιο ακριβής μέτρηση είναι χωρίς ρούχα.

2. Μόλις τελειώσατε το τρέξιμο, το τένις, κτλ. Όταν κάνετε προπόνηση υψηλής έντασης, καίτε θερμίδες γλυκογόνου κυρίως (υδατάνθρακες), οι οποίες είναι υγρά. Πολλοί αναμένουν 2 κιλά παρακάτω μετά από άσκηση σε υψηλή ένταση. Η απώλεια όμως έιναι κυρίως υγρά και όχι λίπος.

3. Ήπιατε ένα μπουκάλι νερό 5 λεπτά πριν. Ένα λίτρο νερού ζυγίζει 1 κιλό. Εάν ζυγιστείτε αμέσως μετά από αυτό, η ζυγαριά είναι σίγουρο ότι θα ανέβει. Οι καλές ειδήσεις είναι ότι το νερό δεν έχει θερμίδες και μέσα σε μια ώρα αυτό το βάρος θα χαθεί από τον ιδρώτα και την ούρηση.

4. Μπορείτε να παρευρεθήκατε σε κάποιο πάρτυ το προηγούμενο βράδυ. Το αλκοόλ σας αφυδατώνει και για πολλούς μπορεί να προκαλέσει ερεθισμούς του πεπτικού συστήματος προκαλώντας απώλεια 1,5 -2,5 κιλών. Τα άσχημα νέα είναι ότι αυτό δεν είναι μόνιμο. Μόλις ενυδατωθείτε, το βάρος θα ανηφορίσει και πάλι στην ζυγαριά.

5. Το μεσημεριανό σας γεύμα περιείχε φυτικές ίνες. Οι διαιτητικές τροφές, όπως σούπες και λαχανικά έχουν μεγάλη ποσότητα φυτικών ινών και νερού. Αυτό θα προσθέσει όγκο στο στομάχι σας για τις επόμενες 12-24 ώρες που σημαίνει 1,5 κιλό επιπλέον. Οι καλές ειδήσεις είναι ότι δεν είναι λίπος.

6. Μπορεί να αποφασίσετε να ακολουθήσετε την διατροφή “Atkins” σήμερα. Οι υδατάνθρακες που αποθηκεύονται σαν γλυκογόνο στους μύες σας απορροφούν σαν σφουγγάρια το νερό. Όταν τρώτε λιγότερους υδατάνθρακες, θα κρατήσετε λιγότερο νερό, με μέχρι 2,5 κιλά μείον εάν δεν καταναλώσετε κανέναν. Τα άσχημα νέα είναι ότι χρειάζεστε απώλεια 3.500 θερμίδων για να χάσετε 450 γρμ λίπους, οπότε εάν χάσετε περισσότερο από 450 γρμ είναι ένα σίγουρο σημάδι ότι έχετε χάσει υγρά και όχι λίπος.

7. Μπορεί να καταναλώσατε ένα γεύμα υψηλό σε νάτριο. Η κατανάλωση κινέζικης σούπας ή κατεψυγμένων γευμάτων μπορεί να σας αφήσει κάτι παραπάνω από πρησμένα δάχτυλα. Για παράδειγμα, 2-3 κιλά παραπάνω. Πίνοντας επιπλέον νερό μετά από ένα τέτοιο γεύμα θα σας βοηθήσει να βγάλετε γρήγορα όλο το αλάτι.

8. Είσαι άρρωστος. Κυκλοφορεί γρίπη και εσύ την κόλλησες. Μεταξύ του φτερνίσματος, του βήχα και της δυσφορίας στο πεπτικό σύστημα, θα χάσετε μέχρι 2,5 κιλά λόγω της αφυδάτωσης.

9. Έχετε δυσκοιλιότητα. Οι κενώσεις είναι φυσιολογικές σε συχνότητα μέχρι 2 μέρες. Οι αυστηρές δίαιτες, η παράλειψη γευμάτων και ο περιορισμός των υγρών μπορεί να οδηγήσει σε δυσκοιλιότητα και να προσθέσει 1-3 κιλά στην ζυγαριά. Θα δώσετε λύση στο πρόβλημα καταναλώνοντας περισσότερες φυτικές ίνες, νερό και κάνοντας άσκηση.

10.Είστε υπό την επήρρεια του καφέ. Η καφεϊνη είναι ένα ήπιο διουρητικό, διεγείρει το πεπτικό σύστημα για την προώθηση της κινητικότητας του εντέρου και μπορεί να καταστείλει την όρεξή σας. Συνδυάζοντας αυτά τα 3 μαζί μπορεί να δείξετε 1 κιλό λιγότερο. Μόλις το νερό επιστρέψει στον οργανισμό σας, η ζυγαριά θα ανέβει και πάλι.

Μια πιο αξιόπιστη μέθοδος του ελέγχου του βάρους θα ήταν να ελέγχετε το λίπος του σώματός σας κάθε 2-4 εβδομάδες ή τους πόντους σας κάθε μήνα. Ακόμα και αυτές οι δύο μέθοδοι μπορεί να μην είναι αξιόπιστες αλλά όχι τόσο όσο η ζυγαριά.

*Η Ειρήνη Μπαμπαρούτση είναι κλινική διαιτολόγος – αθλητική Διατροφολόγος, επιστημονική υπεύθυνη του διαιτολογικού γραφείου «ΘΕΡΜΙΔΑ» κι επιστημονικός συνεργάτης Ε.Π.Ο.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Προηγούμενο άρθροΘερινές πολιτικές εκπτώσεις
Επόμενο άρθροΟ γάμος του χάους με το παράλογο
Η Ειρήνη Μπαμπαρούτση είναι Κλινική Διαιτολόγος και Αθλητική Διατροφολόγος, απόφοιτος του τμήματος Επιστήμης Διαιτολογίας – Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου με Διδακτορικό τίτλο σπουδών στο τομέα της «Διατροφής & Άσκησης». Από το Σεπτέμβριο του 1999 είναι μέλος του Πανελληνίου Συλλόγου Διαιτολόγων και μεταγενέστερα της Ελληνικής Εταιρίας Λιπιδολογίας και Αθηροσκλήρωσης και του Ε.Λ.Ι.Ο.Σ. Τα τελευταία χρόνια δραστηριοποιείται ιδιαίτερα στο χώρο της Αθλητικής Επιστήμης της Διατροφής, παρέχοντας διατροφικές συμβουλές σε μερικούς από τους πιο διακεκριμένους Έλληνες αθλητές στίβου, όπως επίσης και σε αθλητές πολλών άλλων αθλημάτων. Από το 2001-2010 ήταν Διατροφολόγος της Εθνικής Ομάδας Στίβου (Σ.Ε.Γ.Α.Σ.), ενώ από το 2003 συνεργάζεται με τον Πανελλήνιο Γυμναστικό Σύλλογο (Π.Γ.Σ.). Από το Φεβρουάριο του 2008 είναι επιστημονική υπεύθυνη του διαιτολογικού γραφείου ‘Θερμίδα’, ενώ από το 2001 συνεργάζεται με την πολυδύναμη διαιτολογική μονάδα “Medi Slim” στο Αγρίνιο. Κατά το χρονικό διάστημα 2002-2004 συνεργάστηκε με την Ελληνική ιστιοπλοϊκή Ομοσπονδία και με την Ομοσπονδία Ατόμων με αναπηρία. Ενώ από το 2007 συνεργάζεται με τους διαιτητές ποδοσφαίρου της Ε.Π.Ο. Τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει έντονη συγγραφική δραστηριότητα και συνεργάζεται με τα περιοδικά RUNNER, M-BIKE, Κ-ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ, Τηλεθεατής και Forma, Elle. Έχει συμμετάσχει στα περισσότερα εθνικά και διεθνή συνέδρια Διατροφής και Αθλητικών επιστημών καθώς και σε αρκετά ερευνητικά προγράμματα στα πλαίσια της διδακτορικής της διατριβής στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, κατά την οποία εκπόνησε 6 επιστημονικές δημοσιεύσεις. Τέλος έχει υπάρξει και η ίδια αθλήτρια Στίβου με εθνικές διακρίσεις σε σκυταλοδρομίες 4*400 m στην κατηγορία των Κορασίδων και Νεανίδων σε Πανελληνίους Διασυλλογικούς αγώνες το 1993.

3 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Πολύ ενδιαφέρον και ενημερωτικό το άρθρο σας, κα. Μπαμπαρούτση. Μπορείτε, σας παρακαλώ, να μας δώσετε περισσότερες πληροφορίες για το πώς μετράμε το λίπος μας ;

    Είναι κάτι που μπορούμε να το κάνουμε μόνοι μας στο σπίτι ή πρέπει να πάμε σε κάποιον ειδικό ;

    Σας ευχαριστώ.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here