Μια οφειλόμενη εξήγηση

48
61

Θα ήθελα να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους τους φίλους που διάβασαν το άρθρο μου και μπήκαν στον κόπο να γράψουν και κάτι σχετικό. Το ευχαριστώ δεν πάει μόνο σε όλους όσους μου έγραψαν έναν καλό λόγο, αλλά και σε όσους διαφώνησαν μαζί μου συνολικά ή μερικά. Είναι ιδιαίτερα ελπιδοφόρο και μια ευχάριστη αλλαγή, ειδικά για το περιβάλλον του διαδικτύου, όταν οι άνθρωποι συζητούν, προβληματίζονται, διαφωνούν με τόσο ωραίο και ευγενικό τρόπο, με επιχειρήματα και απόψεις και όχι με θυμό και βρισιές όπως συνήθως γίνεται πλέον στο διαδίκτυο.

Τις ελάχιστες παραφωνίες στα σχόλια τις προσπερνώ, γιατί διαφορετικά θα αδικήσω το σύνολο. Τους εύχομαι απλά, να βρουν τον τρόπο στο μέλλον να εκφράζονται, να συζητούν και να διαφωνούν χωρίς να γίνονται επιθετικοί, ειρωνικοί και αγενείς.

Διάβασα όλα τα σχόλια σας μέχρι στιγμής με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Ελπίζω πως καταλαβαίνετε πως δεν μπορώ να αναφερθώ σε όλα , γιατί είναι πάρα πολλά. Θα ήθελα να σταθώ σε ένα σημείο το οποίο το συνάντησα σε αρκετά από τα σχόλια σας και το έχω ξανακούσει και στο παρελθόν και να διευκρινίσω κάποια πράγματα σχετικά. Νομίζω πως αξίζει τον κόπο να εκμεταλλευτώ αυτήν την αφορμή, γιατί δεν αφορά μόνο εμένα, αλλά την αντίληψη του χιούμορ και την σάτιρα γενικότερα.

Κάποιοι φίλοι λοιπόν, εντοπίζουν μια αντίφαση μεταξύ του άρθρου μου και των σατιρικών ή κωμικών στιγμών με αναφορές σε ομοφυλόφιλα πρόσωπα στις εκπομπές μας στο Ράδιο Αρβύλα ή στο Α.Μ.Α.Ν. παλαιότερα, χαρακτηρίζοντας τις σατιρικές αυτές στιγμές ομοφοβικές. Θα ήμουν ψεύτης αν δεν έλεγα πως με εκπλήσει και με στεναχωρεί αυτή η άποψη. Αν και δεν το έχω κάνει ποτέ στο παρελθόν, να εξηγώ δηλαδή πράγματα σχετικά με την σάτιρά μας ή το χιούμορ μας και αν και κάποιοι φίλοι ήδη στα σχόλια τους είπαν πάνω κάτω αυτά που θέλω να πω και εγώ, θα το κάνω τώρα μέσα στο πλαίσιο αυτού του ωραίου διάλογου που εξελίχθηκε με αφορμή το άρθρο μου αυτό.

Καταρχήν απορώ πραγματικά και διαφωνώ κάθετα με αυτή την αντίληψη που κάποιοι έχουν υιοθετήσει, πως οποιαδήποτε σατιρική, κωμική, χιουμοριστική αναφορά σε ομοφυλόφιλους, είτε μέσω του λόγου, είτε μέσω δραματικοποιημένων σκετς είναι ομοφοβική. Είναι απολύτως άδικη, ισοπεδωτική και επιδερμική η αντίληψη αυτή. Ομοφοβική μπορεί να χαρακτηριστεί η σάτιρα, η παρωδία, η διακωμώδηση, το σκετς, οι χιουμοριστικές αναφορές, μόνο όταν όντως περιέχουν ομοφοβικά μηνύματα, όχι μόνο και μόνο επειδή ασχολούνται με ομοφυλόφιλους χαρακτήρες! Προσωπικά πιστεύω πως δεν περιείχε ποτέ ομοφοβικά μηνύματα η δουλειά μας.

Διάκριση δε, θα ήταν να εξαιρούσαμε για οποιοδήποτε λόγο τους ομοφυλόφιλους από την σάτιρα, την παρωδία και την κωμωδία γενικότερα. Στις δουλειές μας σατιρίζουμε και διακωμωδούμε ξανθιές, ταξιτζήδες, ηλικιωμένους, μάτσο μάγκες, ετερόφυλους, γιάπηδες κ.τ.λ. Φαντάζομαι πως δεν σκέφτηκε κάνεις πως όλα αυτά είναι ετεροφοβικά ή ταξιτζοφοβικά ή ξανθοφοβικά, για παράδειγμα. Γιατί, λοιπόν, ο,τιδήποτε ανάλογο έχει ως πρωταγωνιστές τους ομοφυλόφιλους, βαπτίζεται από κάποιους αυτομάτως ως ομοφοβικό; Εξάλλου το χιούμορ και ειδικά το καλοπροαίρετο, εξορκίζει το οποιοδήποτε κακό που μπορεί να συνοδεύει το εκάστοτε θέμα.

Όταν δε, σε κάποιες άλλες περιπτώσεις χρησιμοποιούμε όλα τα όντως ομοφοβικά μηνύματα, που διάφοροι χρησιμοποιούν στην κοινωνία μας, όπως για παράδειγμα, στην περίπτωση του σχετικού ψαλμού του Άνθιμου που παρουσιάσαμε, τότε νομίζω πως είναι κάτι παραπάνω από φανερό πως το κάνουμε για να σατιρίσουμε τα ίδια τα πρόσωπα που χρησιμοποιούν τα ομοφοβικά αυτά μηνύματα -τον Άνθιμο δηλαδή στο συγκεκριμένο παράδειγμα- αλλά και τα ίδια αυτά καθεαυτά ομοφοβικά μηνύματα, με σκοπό βέβαια να τά και να τούς ξεμπροστιάσουμε και καυτηριάσουμε.

Θα μου επιτρέψετε να πω, πόση εντύπωση μου κάνει όταν αυτό δεν γίνεται αντιληπτό, έστω και από αυτούς τους λίγους φίλους.

Τέλος, για το θέμα της παρουσίασης των ομοφυλοφίλων ως καρικατούρες από την τηλεόραση και όχι μόνο και εγώ συμφωνώ σε αυτό, αλλά και πάλι θα μου επιτρέψετε να πω, πως το Α.Μ.Α.Ν. δεν μπορεί να συμπεριλαμβάνεται σε αυτήν την κατηγορία, για τον απλούστατο λόγο πως στο Α.Μ.Α.Ν. όλους, μα όλους τους χαρακτήρες, τους παρουσιάζαμε ως καρικατούρες. Όχι μόνο τους ομοφυλόφιλους, αλλά και τους ετερόφυλους, τη γιαγιά, τον δημοσιογράφο, τον πολιτικό, τον αθλητή, τον μάγκα, ήταν όλοι καρικατούρες στο Α.Μ.Α.Ν..

Το πρόβλημα υπάρχει, όταν παρακολουθείς μια ταινία, για παράδειγμα, και ενώ όλοι οι χαρακτήρες εμφανίζονται κανονικοί και ρεαλιστικοί, ο ομοφυλόφιλος και μόνο αυτός, εμφανίζεται ως καρικατούρα.

Νιώθω παράξενα που έκανα όλες αυτές τις διευκρινίσεις, γιατί μέσα μου όλα αυτά είναι αυτονόητα, αλλά και γιατί δεν μου αρέσει να διευκρινίζω πολλά για την δουλειά που κάνουμε. Αλλά όπως προανέφερα, επειδή τη συναντώ συχνά αυτή την παρεξήγηση, και επειδή δεν αφορά μόνο εμάς, αλλά τη σάτιρα και κωμωδία γενικότερα, πιστεύω πως άξιζε τον κόπο.

Και πάλι ευχαριστώ πολύ όλους από καρδιάς.

48 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Αγαπητέ φίλε Αντώνη, όπως για σένα όλα αυτά είναι αυτονόητα μέσα στο μυαλό σου, έτσι αυτονόητη είναι και για κάποιους από εμάς η λεπτή-όχι απαραίτητα-γραμμή ισορροπίας(την οποία κατ’εμε διατηρείς και προσέχεις πολύ) που υπάρχει ανάμεσα στην σάτιρα και στο να ¨θίγεις¨ ένα πρόσωπο, μια κατάσταση, μια ευρύτερη κοινωνική ομάδα-ξανθιές που μασάνε τσίχλα,ταρίφες που βρίζουν,αγόρια που κουνιούνται-.Αλίμονο αν κάθε φορά που καταπιάνεστε με ενα ζήτημα της καθημερινότητας να ενυπάρχει στο σχόλιο σας ο χλευασμός, η κοροιδία και η διάθεση για ισοπέδωση όπως θεωρούν κάποιοι.Εκτός του οτι είναι και μηδενιστικό το να κρίνεις τις πεποιθήσεις και τις αρχές κάποιων ανθρώπων απο μια σειρά βίντεο που προβάλλουν με στοχο την ΣΑΤΥΡΑ.
    Συνεχίστε να δίνετε έναν διαφορετικό τόνο στην καθημερινότητα ακόμα και με μορφές και λόγια καρικατούρες. Όσοι κρατούν τα μάτια τους ανοιχτά,βλέπουν..

  2. Αντώνη,

    Δεν το βρίσκω καθόλου κακό να χρειάζεται κάποιες φορές ένας δημιουργός να δώσει διευκρινήσεις για το έργο του στο κοινό του, εξ άλλου το νόημα είναι να τον καταλάβει ο τελικός αποδέκτης, δηλ. το κοινό. Νομίζω ότι αυτό κάνει την κάθε μορφή τέχνης διαδραστική και το κοινό αισθάνεται πολύ πιο κοντά στον δημιουργό.

    Θά’θελα να προσθέσω στα σχόλιά σου σχετικά με την ομοφυλοφιλία-ομοφοβία,την εξής σκέψη μου.
    Θεωρώ ότι δυστυχώς σαν λαός είμαστε καχύποπτοι και στην πλειοψηφία μας ρατσιστές.
    Είμαστε ρατσιστές απέναντι στους ξένους, στους έγχρωμους, στους ομοφυλόφιλους, στους πρώην κατάδικους και πρώην ναρκομανείς και γενικά σε όλες τις μειονοτικές ομάδες.

    Η σκέψη αυτή έγινε βεβαιότητα όταν πριν από λίγα χρόνια παρακολουθούσα στην τηλεόραση το μέγα θέμα που είχε προκύψει για το γεγονός ότι ένας Αλβανός ήταν σημαιοφόρος.
    Είχαν βγει λοιπόν οι κάτοικοι της περιοχής, με επικεφαλής τον Πρόεδρο και διαμαρτύρονταν πως αδίκως ο Τύπος τους κατηγορούσε για ρατσισμό. Αλλά οι φάτσες που έβλεπα, μου δημιουργούσαν την εικόνα των κλασσικών «ελληναράδων», ξέρεις, τα πόδια πάνω στο τραπέζι και..»ΓΥΝΑΙΚΑΑΑΑ!!! ΚΑΦΕ!!!!».
    Για να χαρακτηρισθεί κανείς ρατσιστής, δεν χρειάζεται απαραίτητα να φορά την κουκούλα της Κου-Κλουξ-Καν και να καίει κρεμασμένους μαύρους στα δέντρα.
    Η νοοτροπία μας είναι που μας χαρακτηρίζει. Όταν δεν υπάρχει σεβασμός για τον συνάνθρωπο, που τις περισσότερες φορές είναι η ίδια η σύζυγος, όταν θεωρούμε ότι αξιωματικά είμαστε καλύτεροι κάποιων άλλων, είτε γιατί έχουμε περισσότερα λεφτά, είτε γιατί έχουμε καλύτερη μόρφωση, είναι θέμα χρόνου να καταλήξουμε σε πιο…..ριζοσπαστικές θέσεις.
    Μ’αυτήν την έννοια λοιπόν, θεωρώ ότι ο ρατσισμός είναι κάτι που συνειδητά πρέπει να αποβάλλουμε από μέσα μας, επανεξετάζοντας την θέση μας σε μια κοινωνία που γίνεται πολυπολιτισμική, είτε το θέλουμε είτε όχι, σε όλα τα επίπεδα, σε μια κοινωνία που μας ξεπερνά.

  3. Θα ήθελα να πω ότι το άρθρο σας «γάμος ομοφυλοφίλων» με εντυπωσίασε ιδιαίτερα. Συμφωνώ απόλυτα με την άποψή σας σχετικά με το θέμα και σας θαυμάζω για το θάρρος σας, γιατί πιστεύω πως χρειάζεται θάρρος να υποστηρίξει κανείς την ομοφυλοφιλία σε μία κοινωνία τόσο συντηριτική και απόλυτη.
    Είμαι μαθήτρια της Γ’ Λυκείου στην Κύπρο και μέσα από το μάθημα των Θρησκευτικών διδασκόμαστε ότι αυτό που χαρακτηρίζει ένα γάμο είναι η αγάπη μεταξύ των δύο ατόμων, έτσι με προβληματίζει το ότι η κοινωνία μας είναι τόσο κάθετη όσον αφορά ένα δεσμό μεταξύ δύο ανθρώπων, όποιουδήποτε φύλου, όταν αυτοί αγαπιούνται.
    Θεωρώ απαράδεκτο να ασχολείται και να εναντιώνεται κανείς με άτομα που δεν κάνουν κακό σε κανέναν, τη στιγμή που ο κόσμος είναι γεμάτος με εγκληματίες, οι οποίοι κατέχουν ψηλές θέσεις στην εξουσία, οικονομία, κλπ, και οι οποίοι ευθύνονται για την κατάντια του κόσμου.
    Θα ήθελα επίσης να συμφωνήσω με το ότι δε θα έπρεπε να θεωρούμε ρατσισμό και ομοφοβία οτιδήποτε έχει ως στόχο το καλοπροαίρετο χιούμορ, όπως π.χ. κάποιες από τις στιγμές των εκπομπών σας, αλλά τις δηλώσεις και τα έργα ανθρώπων, που ενώ θα έπρεπε να πρεσβεύουν την αγάπη, την «ακυρώνουν» και την αμφισβητούν, επιβάλλοντας τα δικά τους πιστεύω.

  4. Αγαπητέ Αντώνη
    θεωρώ, οτι το αυτονόητο,ειναι από τα δυσκολότερα κομμάτια της ανθρώπινης επικοινωνίας!!
    Θυμάμαι ακόμη, οταν πρίν αρκετά χρόνια, σε ενα σεμινάριο του Αντώνη Καλογήρου, με θέμα την επικοινωνία, ανέβασε ενα ατομο από το ακροατήριο, και του ειπε, θέλω να με οδηγήσεις λεκτικά, να ανοίξω ενα πακέτο με τσιγάρα,καί νά βγάλω ενα, και να το καπνίσω…!!! επεσε το γέλιο της αρκούδας, γιατί οπως τα ελεγε τελικά ο εντολέας, κόντεψε να διαλύση το πακέτο ο εκτελών, και στό τέλος, να βάλει το τσιγάρο ανάποδα στο στόμα, και να το μασάει, γιατί δεν ειχαν την ιδια γνώση του αυτονόητου για το συγκεκριμένο,ο ενας το ήξερε, και ο αλλος τό εβλεπε για πρώτη φορά, ακόμα και την εννοια των λέξεων μπορούμε να αγνοούμε!!!
    Νά εισαι καλά να μας χαρίζεις αφθονία γέλιου εσύ και η παρέα σου,ειστε εξαιρετικοί
    Γ Βιλλιώτης

  5. Satire, being levelled at all, is never resented for an offence by any.

    Jonathan Swift

    Sygxoreste ta Agglika, den mporo na to metafraso akribos, alla nomizo oti tairiazei polu se afto pou kanete. Satira pou den kanei diakriseis den mporei na ermineftei os prokatilimeni kai os ek toutou na prosbalei.

  6. Πολύ ενδιαφέρον το κείμενο σας κ. Κανάκη. Χαίρομαι ιδιαίτερα για αυτά που γράφετε και εκτιμώ το ενδιαφέρον σας για το αντίκτυπο που μπορεί να έχει η σάτιρα σας.
    Πραγματικά στις εκπομπές σας, έχετε σατιρίσει εκτός από τους gay και πολλές άλλες ομάδες (ξανθιές, ταξιτζήδες, ηλικιωμένους, μάτσο μάγκες, ετεροφυλόφιλους, γιάπηδες κλπ.) και δέχομαι ότι δεν το κάνετε με κακή διάθεση. Θεωρώ όμως πως υπάρχει μια σημαντική διαφορά με την σάτιρα που βασίζεται σε ομοφοβικά στερεότυπα:
    Ας δούμε για παράδειγμα το κλασικό επεισόδιο του ΑΜΑΝ για τις γυναίκες οδηγούς, όπου η σάτιρα βασίστηκε σε σεξιστικά στερεότυπα. Η δύναμη, όμως, αυτών των στερεοτύπων σήμερα είναι ελάχιστη. Σχεδόν όλοι οι άνδρες οδηγοί γνωρίζουν ότι δεν έχουν καμία βάση. Οι ελάχιστες εξαιρέσεις αντιμετωπίζονται, πολύ σωστά, ως γραφικοί και παρωχημένοι. Αν κάποιος σεξιστής άνδρας οδηγός πει σε μια γυναίκα οδηγό κάτι περί «πλυσίματος πιάτων» και άλλα φαιδρά, αμέσως απομονώνεται και περιφρονείται. Κανένας δεν κοιτάει σήμερα μια γυναίκα οδηγό με διστακτικότητα. Κανένας γονέας δεν θα πει στην κόρη του να μην οδηγήσει μόνο και μόνο επειδή είναι γυναίκα, ούτε θα ντραπεί αν η κόρη του αποκτήσει αυτοκίνητο. Οι γυναίκες οδηγοί δεν υφίστανται καμία διάκριση σε σχέση με τους άνδρες ούτε σε θεσμικό επίπεδο. Μπορούν άνετα να οδηγήσουν ταξί, νταλίκα, ακόμα και ερπυστριοφόρο στο στρατό χωρίς κανένα νομικό περιορισμό.
    Ακριβώς ίδια περίπτωση είναι τα επεισόδια που βασίστηκαν στο στερεότυπο της «ξανθιάς χαζής». Και αυτό το στερεότυπο είναι ξεπερασμένο σήμερα. Κανένας δεν θα εκπλαγεί αν δει μια ξανθιά καθηγήτρια στο Πολυτεχνείο. Καμία φυσική ξανθιά δεν θα αναγκαστεί να βάψει τα μαλλιά της για να βρει δουλεία, γιατί πολύ απλά καμία επιχείρηση δεν θα απολύσει μια μελαχρινή υπάλληλο μόλις αποκαλυφθεί ότι είναι «κρυφό-ξανθιά». Και φυσικά κανένας νόμος δεν κρίνει τις ξανθιές ακατάλληλες για τα πανεπιστήμια ή κάποια θέση λόγω «χαζομάρας».

    Τα επεισόδια αυτά δεν θυματοποιούν καμία γυναίκα γιατί απλούστατα οι τηλεθεατές γνωρίζουν ότι βασίζονται σε ξεπερασμένα στερεότυπα καθώς και ότι κάνετε καθαρή σάτιρα και προφανώς δεν αποδέχεστε τα αντίστοιχα στερεότυπα.

    Στα ομοφοβικά αστεία όμως τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά. Τα στερεότυπα εναντίον των gay και των λεσβιών είναι ακόμα πολύ ισχυρά και επικίνδυνα. Στην Αμερική πριν λίγους μήνες, που εμφανίστηκε ένα κύμα αυτοκτονιών gay εφήβων, αποδείχτηκαν θανατηφόρα. Όσο καλοπροαίρετα και να κάνετε αυτή την σάτιρα κ. Κανάκη, δεν μπορείτε να αγνοήσετε ότι μεγάλο μέρος του κοινού, λόγω άγνοιας, θεωρεί τα ομοφοβικά στερεότυπα βάσιμα. Η αναπαραγωγή τους, επομένως, δεν βοηθά στον αγώνα εναντίον της ομοφοβίας. Δυστυχώς μεγάλο κομμάτι του Ελληνικού πληθυσμού δεν έχει επαφή με ανοιχτά gay και λεσβίες, για να διαπιστώσει ότι τα ομοφοβικά στερεότυπα είναι βλακώδη. Υπάρχουν ακόμα και σήμερα πολλοί συμπολίτες μας που αγνοούν ότι ο μέσος gay δεν έχει καμία σχέση με τις καρικατούρες στις οποίες επιμένει η τηλεόραση. (Αντίθετα τα στερεότυπα για τις γυναίκες οδηγούς και τις ξανθιές μπορούν να καταρριφθούν εύκολα.) Πολλοί γονείς ακόμα και σήμερα, βυθίζονται σε μαύρη κατάθλιψη όταν μάθουν ότι ο γιος τους είναι ερωτευμένος με έναν άντρα. Με ένα άλλο άνθρωπο δηλαδή που τυχαίνει να είναι του ίδιου φύλου! Πολλές λεσβίες αναγκάζονται να αποκρύψουν τον σεξουαλικό τους προσανατολισμό στο χώρο της εργασίας τους για να αποφύγουν δυσμενή μεταχείριση. Ακόμα και θεσμικά, η ίδια η Πολιτεία είναι ομοφοβική που αρνείται να φερθεί ισότιμα στα ζευγάρια του ίδιου φύλου! Αν σκεφτούμε πόσες λεσβίες και πόσοι gay ζούνε σε αυτή την αόρατη φυλακή, που πολύ σωστά έγραψε ο Δημήτρης Τ, καταλαβαίνουμε πως η ομοφοβία είναι παρούσα και κυρίαρχη ακόμα και σήμερα.
    Για αυτό και χρειάζεται μεγάλη προσοχή στα ομοφοβικά αστεία. Πονάνε!

    Όπως δεν κάνουμε αστεία περί γυναικών οδηγών στην Σαουδική Αραβία, που οι γυναίκες δεν επιτρέπεται να οδηγούν και δίνουν μάχη για αυτό το αυτονόητο δικαίωμα, έτσι δεν κάνουμε ομοφοβικά αστεία στην Ελλάδα που τα ομόφυλα ζευγάρια δεν αναγνωρίζονται. Και παλεύουν για ίσα δικαιώματα.
    Όταν, επιτέλους, τα ομοφοβικά στερεότυπα αποδυναμωθούν, τότε ναι η σάτιρα θα είναι καλοδεχούμενη.

    Επειδή όμως η καλή σας διάθεση είναι προφανής, σας ευχαριστώ για το ενδιαφέρον που δείχνεται για τους gay και τις λεσβίες στην χώρα μας.

  7. Οι gay είναι περίπου το 1-5% του πληθυσμού δηλαδή μετα βίας π.χ θα έμπαιναν στην βουλή εαν κατεβαίνανε σε εκλογές.Θεωρώ δε υπερεκτιμημένη απο τους straight κατ’αυτούς ,φυσιολογικούς κατ’έμας, την ουμανιστική προσέγγιση που κατά καιρούς πραγματοποιούν στην κοινωνία.Είναι λοιπόν αναφαίρετο δικαίωμα τους να νοιώθουν και να διαθέτουν το σώμα τους όπως αυτοί επιθυμούν αλλά είναι αναφαίρετο και το δικαίωμα του 95-97% να πιστεύει ότι η ομοφυλοφιλία είναι μια ανωμαλία της φύσης, ενα λάθος της(αρρώστια την αποκαλούσε ο δάσκαλος μου στο σχολείο, που δυστυχώς δεν περνάει με αντιβιοτικά).Εγώ φυσικά μεγάλωσα με αυτή την πεποίθηση όχι γιατί με έτσι με μάθανε αλλά γιατί έτσι νοιώθω & πιστεύω.Την ίδια πεποίθηση δε, έχω μεταλαμπαδεύσει και στα παιδιά μου και πάει λέγοντας.Όπως έχω μεταλαμπαδεύσει και τον σεβασμό απέναντι σέ όλους τους συνανθρώπους τους συμπεραλβανομένης και αυτής της συμπαθητικής ομολογουμένως μειονότητας των gay.Ετσι είναι τα πράγματα και δεν πρόκειται να αλλάξουν γιατί το προστάζει η ίδια η φύση.Οιανδρες gay δεν μπορούν να κυοφορύσουνε(μπορούν όμως να γεννήσουνε) εκ των πραγμάτων λοιπόν δεν μπορούνε να γίνουνε μαμάδες αρα δεν είναι εφικτό να γίνουν και νυφούλες. Έτσι είναι η φύση των πραγμάτων δυστυχώς η ευτυχώς.

  8. Αντώνη,και μόνο η επιθυμία σου να διευκρινήσεις κάποια πράγματα φανερώνει ότι και εσύ κάπου ταρακουνήθηκες από αυτό που εσύ θεωρείς σωστό και αυτονόητο όπως λές.΄Οπως πολύ καλά καταλαβαίνεις δεν ζείς ούτε στην Σουηδική,ούτε στην Δανέζικη,ούτε στην Αγγλική κοινωνία.Είναι λάθος σου να συγκρίνεις τον ταξιτζή,την ξανθιά,τον μάγκα με τον ομοφυλόφιλο στην Ελληνική κοινωνία.Στους προαναφερόμενους χαρακτήρες σατιρίζεις τρόπους και χαρακτηριστικά του χαρακτήρα τους αλλά η παρουσία τους στην Ελληνική κοινωνία είναι ευρύτερα αποδεκτή και αυτονόητη.Στον ομοφυλόφιλο σατιρίζεις την ύπαρξή του,την συνολική προσωπικότητα των ατόμων τα οποία δεν έχουν ευρύτερη και αυτονόητη αποδοχή στην κοινωνία μας.Κι εσύ ο ίδιος καταφεύγεις στο παράδειγμα του Άνθιμου για να επιδείξεις την διαφορά σου από την κακώς ενοούμενη κριτική των ομοφυλοφίλων.Αλλοίμονο αν παίρνεις σαν μέτρο σύγκρισης ανθρώπους οι οποίοι ανήκουν διανοητικά στον μεσαίωνα.Πάντως αν ρωτήσεις να μάθεις για το επίπεδο της σάτιρας σε κάποια κράτη όπως η Γερμανία,η Αγγλία,η Σουηδία,η Ολλανδία και άλλες χώρες του θεωρούμενου αναπτυγμένου βορρά θα μάθεις ότι η σάτιρα για τους ομοφυλόφιλους δεν είναι αποδεκτή από μεγάλη πλειοψηφία της κοινωνίας για τον λόγο ότι οδηγεί σε ομοφοβικά σύνδρομα.Εξάλλου πολλές φορές στην Ελλάδα η σάτιρα εκλαμβάνεται και ως χαβαλές και το να κάνεις χαβαλέ με κάποιυς ανθρώπους γι αυτό που είναι,είναι απάνθρωπο.

  9. Αντωνη,

    Η σατιρα σου στο ραδιο αρβυλα δεν μοθ φανηκε ποτε ομοφοβικη. Κανεις εξαιρετικη δουλεια και αυτο που μου αρεσει ειναι οτι με το τροπο της η εκπομπη σου προωθει τη σκεψη στη χωρα μας.
    Να εισαι παντα καλα και σε ευχαριστω

  10. Αγαπητέ Αντώνη, μπερδεύετε την ….. με την βούρτσα. Άλλο πράγμα ο χαβαλές και άλλο πράγμα η σάτιρα. Να δείχνετε π.χ ένα κλιπ κάποιου τηλεοπτικού ομοφυλόφιλου ‘καρικατούρα’ και μετά μαζί με τους άλλους 3 κάγκουρες που πλαισιώνουν το πάνελ της εκπομπής σας, να κουνάτε τα χεράκια πάνω κάτω φωνάζοντας ‘άααντε καλέεεεε’ δεν είναι σάτιρα, είναι χαβαλές και μάλιστα χαμηλού επιπέδου. Επίσης να επαναλαμβάνετε ένα κλιπ με έναν ιερέα που μπαίνει στο ιερό ‘χοροπηδηχτός’ σχολιάζοντας ‘αχχ καλέ πετάει πετάει’ με το αντίστοιχο υφάκι,ναι καλά μαντέψατε ούτε αυτό είναι σάτιρα. Ήμαρτον δηλαδή, σε λίγο θα βγει και ο Σεφερλής και θα πει ότι κάνει σάτιρα υψηλού επιπέδου!! Αλλά τι περιμένω τώρα από ανθρώπους της ‘σάτιρας’ και της ‘κωμωδίας’ που επαναλαμβάνουν για μια δεκαετία το ΄αστείο΄ ότι ο Μητσοτάκης είναι γκαντέμης..

  11. Το αυτονοητο ειναι και το πλεον δυσνοητο σε αυτην την χωρα κ.Κανακη και χρονια τωρα προσπαθει να το επαναπροσδιορισει,να το εξαφανισει,να το παρερμηνευσει.Θα χρεαστει πολλες φορες σαν αρθρογραφος να το ξεδιαλυνετε ξανα και ξανα,οσο εχετε κουραγιο και υπομονη.

  12. Κύριε Κανάκη. Σε καμμία περίπτωση δεν θα ήθελα να πιστεύω ακόμα και πρίν διαβάσω αυτό το κείμενο σας πως η φύση των σκέτς σας ήταν κάτι άλλο πέρα απο σατυρική όπως θέσατε. Το κείμενο σας πέρι γάμου των gay δεν ήταν για μένα σημαντικό επειδή απλά γράφτηκε απο κάποιον πολίτη αυτής της χώρας. Είναι σημαντικό γιατί κάποιο επώνυμο πρόσωπο με επιροή εξέθεσε τις απόψεις του επιτέλους τολμηρά και χωρίς φόβο σε μια κοινωνία όπου ο φόβος και η λοβοτομή έχουν οδηγήσει χιλιάδες πολίτες της σε κοινωνικό αδιέξοδο. Ακόμα και με δόλο να γίνονταν η σάτυρα στο παρελθόν ή έστω χωρίς σκέψη για τα αρνητικά της αποτελέσματα (που καθόλου δεν το πιστεύω αυτό) ποιοί είμαστε εμείς που δεν θα δεχτούμε την αλλαγή στην άποψη ενός ανθρώπου; Εν ολίγεις μακάρι αύριο κιόλας να ξυπνούσαν ένα σωρό επώνυμοι ομοφοβικοί και ας έκαναν δηλώσεις όπως η δική σας και χαλάλι το παρελθόν τους. Το ζητούμενο είναι η αλλαγή. Πως είναι δυνατόν να την χρησιμοποιεί κάποιος είς βάρος αυτού που αλλάζει δεν μπορώ να το καταλάβω.
    Επιτρέψτε μου να κάνω μερικά σχόλια για την σάτυρα που αφορά τους gay στην χώρα μας. Προσωπικά κανένα πρόβλημα δεν θα είχα με αυτήν και απο τον οποιοδήποτε την κάνει (πέρα του ότι απλά μπορεί να την βρίσκω άχαρη) εάν στην χώρα μας υπήρχε το αντίβαρο σε αυτά που προβάλοντε. Τί εννοώ; Ο μέσος θεατής ποτέ του δεν έρχεται σε επαφή με φυσιολογικά, νορμάλ, χωρίς καρικατούρες και υπαινιγμούς πρότυπα στην ελληνική τηλεόραση γιατί πολύ απλά αυτά απαγορεύοντε απο το ραδιοτηλεοπτικό συμβούλιο. Υπάρχουν αυτή την στιγμή που μιλάμε τουλάχιστον 2 video clip που παίζοντε καθημερινά απο ελληνικά μουσικά κανάλια και που δείχνουν 2 άντρες να φιλιούντε «πιξελάρωντας» τα πρόσωπα τους. Η ιερά εξέταση του ραδιοτηλεοπτικού συμβουλίου πολύ καλά ξέρει τι κάνει αγαπητέ και πιστεύω πως εσείς το γνωρίζετε καλύτερα απο άλλους. Δεν παρεμβαίνει στην προβολή οποιουδήποτε ομοφυλοφυλικού περιεχομένου. Όχι. Παρεμβαίνει ΜΟΝΟ σε αυτό το περιεχόμενο το οποίο θα παρουσιάσει οποιοδήποτε ίχνος φυσιολογηκότητας στην συμπεριφορά των gay. Πρίν απο μερικά χρόνια, γνωστό αμερικανικό κανάλι πρόβαλε μια διαφήμιση που άφηνε ΝΑ ΕΝΝΟΗΘΕΙ χλευασμό προς την ομοφυλοφυλία. Η ομοφυλοφυλική κοινότητα οδήγησε τον πρόεδρο του καναλιού στο δικαστήριο και αυτός αναγκάστηκε βάση νόμου να πληρώσει πρόστιμο και να βγεί στο γυαλί ζητώντας ΔΗΜΟΣΙΑ συγνώμη απο την gay μειωνότητα. Και όλα αυτα όπως είπε ο Κος Μπουτάρης σε μια κοινωνία πολύ πιο συντηρητική απο την δική μας. Γιατί πολύ απλά Κε Κανάκη η δικαιοσύνη οφείλει να είναι ίδια πρός όλα τα μέλη της κοινωνίας μας. Και η νομική και η κοινωνική. Η καθημερηνότητα μας κατακλύετε απο ελληνικές σειρές όπου οι πρωταγωνιστές της έχουν απατήσει τον/την σύντροφό τους με ΟΛΟΥΣ τους υπόλοιπους συμπροταγωνιστές τους κατά τη διάρκεια της σεζόν και παρόλα αυτά η ιερά εξέταση συνεχίζει να πιστεύει πως το άσχημο πρότυπο που πρέπει να απαγορευτεί και να τιμωρηθεί είναι το άκακο φιλί ανάμεσα σε 2 άντρες που ερωτεύοντε. Δυστηχώς είναι προφανές πως η φυσιολογικότητα σε εμάς τους gay είναι ένα ακόμα μη κεκτημένο δικαίωμα. Και για να προλάβω τους σχετικούς φανατικούς, δεν μιλάω για καμμία άλλη φυσιολόγικότητα πέρα απο αυτήν της δικής μας καθημερηνότητας. Γιατί είτε το θέλετε είτε όχι, αυτή η καθημερηνότητα συμπεριλαμβάνει αγάπη προς τον σύντροφο μας και αυτή εκφράζετε με ένα απλό φιλί.
    Για να κλείσω θα σας ευχαριστήσω για μια ακόμη φορά και θα παραφράσω όσον αφορά το κείμενο σας τα λόγια του Τόλκιν: Το κείμενο σας δεν γράφτηκε για να μας δείξει πως υπάρχει ομοφοβία. Γράφτηκε για να μας δείξει πως η ομοφοβία μπορεί να νικηθεί.

  13. Aντώνη μου, σ’ ευχαριστούμε για τη δευτερολογία και τις διευκρινίσεις. Ήταν απαραίτητες για όσους σε κατηγόρησαν και δεν έχουν καταλάβει το νόημα της δουλειάς σου. Σε παρακολουθούμε χρόνια τώρα και σε λατρεύουμε κυριολεκτικά!!! Προσωπικά, έχω μάθει να ερμηνεύω αυτόματα την κάθε σου κίνηση, τον κάθε σου μορφασμό. Το χιούμορ σου-σας εκπέμπει στο ίδιο μήκος κύματος με το δικό μου. Εσύ και η αξιαγάπητη παρέα σου είστε η βραδινή μας όαση! Συνέχισε να μας κάνεις να χαμογελάμε, με τόσο έξυπνο και ουσιαστικό τρόπο! Συνέχισε να είσαι ο γνήσιος, ο αληθινός κι ανθρώπινος Θεσσαλονικιός! Συνέχισε να αντιστέκεσαι, είμαστε πολλοί μαζί σου!

    Υ.Γ. Τι θα κάνω με τον 17χρονο γιο μου, τον Στάθη, που δεν πάει π ο τ έ για ύπνο πριν τελειώσει η εκπομπή σας; Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη πρωί κοιμάται στο θρανίο του… Σας έχει πρότυπο! Όλη μέρα μου φωνάζει -είναι λιγάκι μίμος- : «Γιατί Γιάννη Λάτσιοοοο;;;» Τελευταία μάλιστα έχει κώφωση βαριάς μορφής και ρωτάει συνεχώς: «Εεεε;»

    Ελίνα από Βόλο

  14. ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ Ο,ΤΙ ΜΑΣ ΦΟΒΙΖΕΙ ΤΟ ΑΝΑΜΑΣΑΜΕ ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟ ΕΞΟΡΚΙΣΟΥΜΕ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ! ΑΥΤΕΣ ΚΑΛΕ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΕΝΤΥΠΩΣΗ….
    Η ΣΑΤΥΡΑ, ΕΝ ΟΛΙΓΟΙΣ, ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΦΟΡΑ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΣΑΤΥΡΑ, ΟΤΑΝ ΜΑΣ ΑΦΟΡΑ ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΤΑΙ ΣΕ ΧΑΒΑΛΕ! ΑΠΛΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ,,,,
    Γ.Σ.

  15. Agaphte file Kanakh,prosopika exo thn endiposh oti to thema tha paramhnei alyto,o logos pou to egmineuo etsi einai o ekshs;Eimai tis apopshs oti gia tous anthropous pou skeftontai h zoh einai mia komodeia,eno gia tous athropous pou noiothoun tragodeia.Pandos xarhka pou diabasa thn apopsh sou!

  16. Κυριε Κανακη ηθελα να σας ευχαριστησω για τις ατελειωτες ωρες γελιου που μας δωσατε με την εκπομπη Α.Μ.Α.Ν. Πραγματικα δεν νομιζω να υπαρξει στο μελλον καλυτερη και πιο χιουμοριστικη εκπομπη απο αυτη.
    Σας ευχαριστω παρα πολυ!

  17. Κυριε Αντωνη, θα συμφωνήσω με τα οσα γραψατε ( καθως λατρευω την κωμωδια και τη σατηρα ) αλλα νομιζω οτι εχουν δικιο καποιοι που λενε οτι ορισμνεσ φορες ειναι απαραιτητο καποιος καλλιτεχνης να εξηγει ορισμενα πραγματα.Θαυμαζω το γεγονος οτι επιδιώκετε εναν πολιτισμενο διαλογο και σας συγχαιρω . Πρεπει επισεις να σας πω οτι θελει μεγαλα κοτσια για να υποστηριξει καποιος τοσο ανοιχτα τουσ ομουλοφιλους ,καθως πολλα ειναι εκεινα τα ατομα που για να τονοσουν τον δικο τουσ πεσμενο νδρισμο θα σπευσουν να πουν οτι ειστε κ εσεις ομοφυλοφιλος.Οπως ειναι φυσικο ενα τετοιο ρισκο δεν ειναι ευκολη υποθεση.
    Συνεχειστε να γραφετε με θαρρος.

  18. Φίλε Αντώνη είναι φύσης αδύνατο να εξηγήσεις τα πάντα στους πάντες. Μπορεί να είναι βαθιά αλτρουιστικό αλλά παραμένει ουτοπικό.

    Κάποια πράγματα πρέπει απλά να τα λες, να παρακολουθείς και να μελετάς τις αντιδράσεις και να παίρνεις απόψεις αλλά ως εκεί. Μετά αν δεν κάνεις το βήμα μπροστά και μείνεις στην αντίδραση τότε είσαι στάσιμος και οι εξελίξεις σε προσπερνάνε…

    Χαίρομαι πάντως που βγήκες για διάλογο του διαδίκτυο. Χαίρομαι γιατί το feed back που θα έχεις θα σε κάνει να ανακαλύψεις που πραγματικά βρισκόμαστε…

  19. Kαπως ετσι σκεφτηκαν καποιοι το 2003 και καναν το Angels in America με τον Al Pacino Gay. Δεν υπαρχει ασπρο και μαυρο, αλλα χιλιαδες αποχρωσεις αναμεσα.

  20. Κύριε Κανάκη,
    Ευχαριστούμε για τα καλά λόγια και χαίρομαι όταν ακούω/διαβάζω τέτοιες απόψεις. Συνεχίστε τη καλή δουλειά. Δεν είναι σε θέση κανένας μας να κρίνει εάν τα πιστέυετε όλα αυτά ή όχι. Είστε ένα δημόσιο πρόσωπο. Αρκεί και μόνο που μπήκατε στη διαδικασία να εκφράσετε τη γνώμη σας πάνω στο θέμα, έστω και μ’αυτό τον τρόπο.
    Είμαι της άποψης πως η σάτυρα δεν πρέπει να έχει όρια, όπως και κάθε τι δημιουργικό. Το αν ενοχλεί κάποιους, αυτό είναι γιατί περιέχει δόσεις «άβολης» αλήθειας. Ναι, κάποιες φορές ο χαβαλές σας μ’έχει ενοχλήσει, αλλά μπορώ να σας δικαιολογήσω. Γιατί πολύ απλά δεν είστε gay και εκ των πραγμάτων δε γνωρίζετε πως είναι.
    Την ομοφοβία στην Ελλάδα την έχω νιώσει στο πετσί μου από μικρό παιδί (όπως και τόσα άλλα χιλιάδες παιδιά). Κι έχω φάει τόσα «χαστούκια» που κανονικά θα έπρεπε να μισώ όλο τον κόσμο. Δεν το κάνω όμως, γιατί έχω μια καρδιά που χωράει μόνο αγάπη και όχι μίσος.
    Όταν τ’άλλα παιδάκια ζητούσαν gameboy και μπάλες, εγώ ζητούσα να μάθω γιατί είναι λάθος να παντρευτώ ένα άλλο αγόρι και αν είμαι τέρας κι ας μην έχω μυτερά δόντια. Στην εφηβεία όταν τ’άλλα παιδιά είχαν στο νου τους τα φλερτ, τις πλάκες και τις εκδρομές με φίλους, εγώ έκανα σχέδια για το μέλλον πως θα είμαι τυχερός αν με χτυπήσει αυτοκίνητο και πεθάνω νέος, γιατί έτσι δε θα χρειαστεί να μιλήσω για την ομοφυλοφιλία μου σε ανθρώπους που αγαπώ και νοιάζομαι και να τους πικράνω.
    Είναι τόσο άσχημο να περνάνε από τη παιδική ψυχούλα, και μέχρι να ενηλικιωθεί, τέτοιες μαύρες σκέψεις αλλά συμβαίνει. Συμβαίνει γιατί έχει χαθεί η αγάπη και το ενδιαφέρον για τον συνάνθρωπο από τον τόπο αυτό. Συμβαίνει γιατί κανένας δε μπαίνει στη θέση του άλλου, ούτε για ένα δευτερόλεπτο και δεν βουτάει πρώτα τη γλώσσα του στο μυαλό και μετά να μιλήσει. Συμβαίνει γιατί απλά έχουμε γίνει όλοι τόσο αλαζονικοί και περίφανοι.
    Για τη κατάσταση της ομοφοβίας ξέρετε, πρώτοι και καλύτεροι εμείς φταίμε. Εμείς οι λεγόμενοι gay και κρυφο-gay. Γι’αυτό κι έχει καθιερωθεί αυτή η εικόνα της «αδερφής». Τι έχουμε κάνει για τον διπλανό μας? Τι έχουμε κάνει για τη συνείδησή μας? Αν κοιτάξει ο καθένας μέσα του θα καταλάβει τι εννοώ.
    Ένα μεγάλο ευχαριστώ λοιπόν κύριε Κανάκη για τις τόσες ωραίες στιγμές που μας χαρίσατε (και συνεχίζετε) όλα αυτά τα χρόνια. Να σας έχει ο Θεός καλά και να θυμάστε πάντα πως η αλήθεια βρίσκεται πάντα στα πιό απλά πράματα και ποτέ δε ξέρουμε πως μπορεί να επιρρεάσει κάποιον μια απλή κουβέντα μας.
    Ευχαριστώ για το χρόνο σας.

    Υ.Γ. Τελικά εκείνο το πολυπόθητο αμάξι δεν πέρασε ποτέ από πάνω μου… Έμαθα να το πατάω εγώ.

  21. Ενα σχολιο θα αφησω μονο. Οπως πιστευεις αγαπητε Αντωνη οτι πρεπει να ειμαστε προοδευτικοι , δημοκρατικοι και να δεχομαστε τους παντες ΕΤΣΙ λοιπον κι οταν παμε σε ενα κεντρο διασκεδασης (club,bar,μπουζουκια) ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ να θεωρουμε απαραδεκτο αυτο το νεο ειδος «απαρχαιντ» που απαγορευει – αν δεν εχεις γωνστο στην πορτα- την εισοδο σου στο μαγαζι οταν για παραδειγμα βρισκεσαι σε παρεα 5 αγοριων. Αυτη η απορριψη συνοδευεται παντα με μια δικαιολογια που προσβαλλει τη νοημοσυνη μας. Επισης, οταν καποιος ειναι κατα του συστηματος και του «τα χωνει» τοτε το σιγουρο ειναι οτι δεν θα εχει εκπομπη στην τηλεοραση. Γιατι τα ΜΜΕ ειναι μεσα καταστολης… Αυτα απο εμενα. Να ξες οτι μου αρεσουν οι εκπομπες σου, ειδικα αυτες των ΑΜΑΝ.

  22. Κύριε Κανάκη, πράγματι όλες τις κοινωνικές ομάδες στις οποίες αναφέρεστε στις εκπομπές σας τις εμφανίζετε ως καρικατούρες, αντιμετωπίζοντας τες με ένα τρόπο «δίκαιο» και προσπαθόντας να κρατήσετε τις ισορροπίες. Αυτό πράγματι σας τιμάει. Όμως στην περίπτωση των ομοφυλοφίλων υπάρχει μια σοβαρή διαφορά με την οποία αντιμετωπίζονται από την κοινωνία σε σχέση με τις άλλες ομάδες.
    Οι ομοφυλόφιλοι αντιμετωπίζουν ακόμη την κοινωνική απαξίωση, την χλεύη έως και τη σωματική βία από συνανθρώπους τους και το επίσημο κράτος. Συνεπώς η παρουσιάση τους συνεχώς ως καρικατούρες δίνει τροφή στα ρατσιστικά πρότυπα γιατί δυστυχώς η πλειοψηφία των Ελλήνων είναι ακόμη ομοφοβική.
    Εάν ζούσαμε σε μια χώρα όπου το να είσαι ομοφυλόφιλος είναι το ίδιο με το να έχεις ξανθά μαλλιά ή να οδηγάς ταξί τότε πιστέψτε με η σάτυρά σας θα ήταν καλοδεχούμενη.

  23. Έγραψες στο άρθρο σου την εξής φράση: «το μόνο, που έχουμε δικαίωμα να απαιτούμε από τους συνανθρώπους μας, σχετικά με τις επιλογές της προσωπικής τους ζωής, είναι αυτές να μην λειτουργούν εις βάρος κανενός άλλου». Εγώ την μεταφράζω σεβασμός απέναντι στον εαυτό μας και απέναντι στους άλλους, στους συνανθρώπους μας. Γάμος ομοφυλοφίλων, λεπτό ζήτημα, θέμα για πολύωρες συζητήσεις, πολλές λύσεις, μία από αυτές κατά τη γνώμη μου, η αποδοχή. Μόνο αν αποδεχτούμε το διαφορετικό ως ίδιο ή τουλάχιστον ως παράλληλο, μόνο όταν το δούμε ως κοινωνική κατάσταση, ή καλύτερα κοινωνική πραγματικότητα και όχι ως πρόβλημα, ίσως τότε κατανοήσουμε την ουσία του. Όλοι άνθρωποι είμαστε. H συμπεριφορά μας ανέπτυξε και κατέστησε οτιδήποτε στεγανό σε αυτή την κοινωνία, η συμπεριφορά μας μπορεί να το αλλάξει. Καμία ιδέα δεν θα γινόταν «νόμος» αν δεν την υποστηρίζαμε εμείς οι ίδιοι. Όλα τα «πρέπει» και τα «έτσι είναι» εμείς τα έχουμε ανάγει σε κανόνες γιατί τα έχουμε αποδεχτεί. Γιατί με τους σημερινά εδραιωμένους κανόνες πιστεύουμε ότι η κοινωνία εύρυθμα λειτουργεί. Κι όμως δεν λειτουργεί εύρυθμα γιατί υπάρχουν άνθρωποι τους οποίους η κοινωνία έχει επιλέξει να τους περιθωριοποιεί. Γιατί η «δική τους σεξουαλική επιλογή» σε συνδυασμό με τους «δικούς μας κοινωνικούς κανόνες» τους φυλακίζει. Δε νομίζω πως έχουμε κάποιο πρόβλημα να λύσουμε. Όπως οι ομοφυλόφιλοι επιβιώνουν στη δημιουργημένη από εμάς ρατσιστική κοινωνία έτσι κι εμείς μπορούμε να επιλέξουμε τι θέλουμε, κανόνες αντίδρασης ή κανόνες αποδοχής και κοινωνικής συμβίωσης. Η ομοφυλοφιλία σήμερα είναι για πολλούς σεξουαλική ανωμαλία. Τι ανωμαλία είναι όμως η επιμονή να εθελοτυφλούμε μπροστά σε μία κοινωνική πραγματικότητα, να μην έχουμε το θάρρος να την αλλάξουμε αποδεχόμενοι κάποιους ανθρώπους που έχουν το θάρρος να επιλέξουν την σεξουαλική τους προτίμηση χωρίς αυτοί να φοβούνται αλλά συνάμα εμείς να τους προκαλούμε φόβο μέσα από τη ρατσιστική κοινωνία που έχουμε δημιουργήσει και να το ονομάζουμε όλο αυτό πολιτισμό;

  24. Αντώνη ευχαριστούμε για τις σκέψεις σου. Ένα αγαπητό, δημόσιο πρόσωπο μπορεί να δώσει μεγαλύτερη ‘γροθιά’ παρά ένα σύνολο άσημων ατόμων. Αν και κάποιες φορές ενοχλήθηκα από κάποια ‘αστεία’ σχόλια σας διότι όντως είχαν ομοφοβική πλεύση, συνειδητοποίησα ότι στο τέλος της ημέρας η πραγματική σάτυρα πρέπει να είναι καλοδεχούμενη και καλά κάνουμε να την αντιλαμβανόμαστε χωρίς όρια.

    Παρόλα αυτά προβλέπω πως διαβάζοντας τις απόψεις ΟΛΩΝ θα είσαστε στο μέλλον λίγο πιο προσεχτικοί…

  25. Αντώνη, μακάρι το θέμα να ήταν τα σκετσάκια στο Αμάν και μόνο. Ακόμα και το «φλερτ» με τον Κωστάκη, το μόνο που θυμίζει σε άτομα σαν εμένα που είμαι ομοφυλόφιλος είναι η καζούρα και το ξεφώνημα που δεχόμουν κατά την εφηβεία μου. Πόσο μάλλον όταν όλη η Ελλάδα σας παρακολουθεί και έχει να λέει για την εφηβική παρέα σας, το εφηβικό χιούμορ σας και το εφηβικό οτιδήποτε σας.
    Σου κάνει εντύπωση που όλοι όσοι τους αφορούσε το θέμα είχαν κάτι να πουν. Σκέψου όμως πως όλοι πέσαμε από τα σύννεφα που μια από τις πιο ουσιαστικές θέσεις υπέρ των δικαιωμάτων μας και της αλήθειας μας την διατύπωσες εσύ, που τόσο καιρό μόνο για gay friendly δεν φαινόσουνα. Και σε ευχαριστούμε για την ακρίβεια και την ευστοχία σε όσα είπες γιατί μας βοήθησες και ενδεχομένως να είσαι ένας καλός φίλος στους gay φίλους σου, αν έχεις. Αλλά προφανώς στεναχώρεσες και κόσμο που δεν σε ξέρει πέρα από τη δημόσια εικόνα σου, όλα αυτά τα χρόνια. Στην παρούσα φάση αυτό που θα σου πρότεινα όχι απλά ως τηλεθεατής αλλά ως…αδύναμος κρίκος..
    Το να σατιρίζεις τον Αλέξανδρο Πετρίδη το μόνο που πετυχαίνεις εκτός από το γέλιο είναι να δίνεις τροφή σε όσους έχουν να λένε για τα πρότυπα που έχει η τηλεόραση, για αυτά που θέλει να επιβάλλει και γενικά ό,τι κλισέ έχουν οι αμόρφωτοι εναντίον των ομοφυλοφίλων. Όλοι έχουν και μια άποψη για τους ομοφυλόφιλους ακόμα και αν δεν τους αφορά. Να ένα υποκείμενο πιο πάνω μιλάει και στα παιδιά του για τα αφύσικα και τα φυσικά, λες και αν κάτι ήταν αφύσικο η φύση από μόνη της δεν θα το είχε εξαλείψει.
    Μπορείς να σατιρίσεις πολύ καλύτερα όλους αυτούς: παπάδες, προγονολάτρες και λοιπούς άντρακλες που κάνουν καθημερινά κηρύγματα μίσους και μόνο μια βαθύτατη έλλειψη παιδείας ενισχύουν. Γιατί όποιος δεν κατανοεί την διαφορετικότητα αμόρφωτος είναι και η έλλειψη παιδείας ξεκινά από το σπίτι του.
    Anyway… η πρόθεση σου ήταν καλή και εγώ προσωπικά σε ευχαριστώ, όσο και αν αποστρεφόμουν τα προηγούμενα χρόνια τη δουλειά σου για λόγους που ας δεχτούμε πως ήταν παρεξήγηση. Σημασία έχει πως αυτό που έκανες με τις δύο τελευταίες σου επιστολές εδώ αποκαθιστά τα πάντα μιας και μόνο καλό προσφέρουν, εξ ου και οι ευχαριστίες μου.

  26. Κ. Κανακη αυτα τα οποια αναφερεται περι σατιρας ομοφιλοφιλων ειναι σεβαστα αλλα και ταυτοχρονα » περιτα», με την εννοια οτι η εκπομπη στην οποια αναφερονται οπως προειπατε ειναι ακρως σατιρικη επομενως δν θα επρεπε να υπαρχει το ενδεχωμενο παρεξηγησης περι » ρατσισμου » κτλ.
    Εξαλλου ολα τα προσωπα ομοφυλοφιλων τα οποια προβαλετε προκαλουν με την τηλεοπτικη τους συμπεριφορα, με τις δημοσιευσεις τους, και ακομη με τα μηνυματα που περνουν εμεσα ή αμεσα στους νεους. Οποτε θα πρεπει να δεχονται και τα αποτελεσματα της οποιαδηποτε
    αναρμοστης συμπεριφορας τους. Καιρος να προσγειωθουν και να μην φερονται σαν επαναστατες χωρις αιτια.
    Keep walking…

  27. «Τους εύχομαι απλά, να βρουν τον τρόπο στο μέλλον να εκφράζονται, να συζητούν και να διαφωνούν χωρίς να γίνονται επιθετικοί, ειρωνικοί και αγενείς.»
    Ε όχι βρε Αντώνη. Όταν εσύ βαπτίζεις «σάτιρα» την κάθε σου εκπομπή που ξεχειλίζει από ειρωνεία, αγένεια και μερικές φορές και επιθετικότητα, κατά όσων δεν γουστάρεις, πως απαιτείς από τους άλλους να βρουν τρόπο να εκφράζονται, να συζητούν και να διαφωνούν χωρίς να γίνονται επιθετικοί, ειρωνικοί και αγενείς; Είναι απαγορευμένος τρόπος έκφρασης η επιθετικότητα, η ειρωνεία και η αγένεια για τους άλλους αλλά όχι για σένα; Αυτό είναι Δημοκρατία όμως αγαπητέ μου…Αν ήσουν μπάτσος, παπάς, gay ή ξανθιά, θα το καταλάβαινες…

  28. ΕΓΩ ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΝΙΚΟ ΠΟΥ ΕΙΜΑΙ ΞΑΝΘΙΑ,ΚΙ ΕΧΩ ΦΙΛΟΥΣ ΚΑΙ ΦΙΛΕΣ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΟΥΣ Κ ΕΧΩ ΓΝΩΣΤΟΥΣ ΜΠΑΤΣΟΥΣ ΚΑΙ ΠΑΠΠΑΔΕΣ ΟΦΕΙΛΩ ΝΑ ΥΠΕΡΤΟΝΙΣΩ ΠΩΣ ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΠΡΟΣΒΛΗΘΗΚΕ ΠΟΤΕ ΑΠΟ ΣΑΤΙΡΙΚΗ ΕΚΠΟΜΠΗ…ΜΑΛΛΟΝ ΕΣΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΓΑΛΕΙΣ ΤΙΣ ΠΑΡΩΠΙΔΕΣ..Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΤΑΚΤ ΔΕΝ ΑΥΤΟΑΝΑΙΡΟΥΝΤΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΥΓΕΝΙΑ…ΑΛΛΑ ΟΤΑΝ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΣΑΤΙΡΑ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΚΑΥΤΗΡΙΑΣΜΟ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΦΛΕΓΟΜΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ..ΤΟ ΝΑ ΕΙΡΩΝΕΥΕΣΑΙ ΠΑΠΠΑΔΕΣ ΤΩΝ ΟΠΟΙΟΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΤΑ ΡΟΖ DVD ΚΑΙ ΣΤΑ ΜΜΕ ΕΠΙΤΙΘΕΝΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΓΑΜΟΥΣ ΤΩΝ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΩΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΕΙΝΑΙ ΦΥΣΙΚΗ ΟΡΓΗ ΚΑΙ ΜΗ ΚΑΤΑΚΡΙΤΕΑ..ΤΟ ΝΑ ΜΙΛΑΣ ΕΙΡΩΝΙΚΑ ΚΑΙ ΜΕ ΑΣΧΗΜΟ ΤΡΟΠΟ ΠΛΗΓΩΝΟΝΤΑΣ ΙΣΩΣ ΠΟΛΛΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΙΚΑΛΕΙΣΑΙ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΚΡΙΜΑ…8Α ΠΡΕΠΕΙ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ ΝΑ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΕΙΣ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΣΑ ΜΑΤΙΑ ΣΟΥ ΑΝ ΘΕΣ ΝΑ ΒΛΕΠΕΙΣ ΠΙΟ ΚΑΘΑΡΑ….

  29. Κυριε Κανακη πιστευω στις καλες προθεσεις σας,οπως και στην καλη πρασπαθεια που κανεται,ομως σε καποια πολυ ευαισθητα ζητηματα οι απαιτησεις ειναι πολυ μεγαλυτερες.Το επιχειρημα σας σχετικα με αλλες κοινωνικες ομαδες,ταξιτζηδες,ξανθες,ετεροφυλοι,ματσο αντρες,αρχιεπισκοποι κ.τ.λ. σε αυτο που διαφερουν απο τους ομοφυλοφιλους ειναι στο οτι ολοι αυτοι ειναι κοινωνικα αποδεκτοι.Συνεπαγεται οτι πισω απο ολους αυτους δεν παιζονται οικογενειακα δραματα,σκεφτειτε το λιγο αυτο και φανταστειται αν οχι τον ιδιο τον ομοφυλοφιλο αλλα την οικογενεια του να σας παρακολουθουν.Το παραδειγμα δεν ειναι για να δραματοποιηση το θεμα,απλα συμβαινει.Παλιοτερα πιστευα οτι το τι κανει ο καθενας στο κρεβατι του τουλαχιστον ειναι προσωπικο του ζητημα και δεν αφορα κανεναν.Αργοτερα σοκαριστηκα μαθαινοντας οτι απο την πλευρα της επιστημης δεν ειναι καθολου ετσι,σχεδον αποκλειστικη ευθυνη εχει η οικογενεια χωρις να περιοριζει το θεμα σε ακραιες συμπεριφορες απο ακραιους γονεις\περιβαλλον.
    Η σατιρα εχει δυναμη,γι αυτο οσοι προσπαθουν να τη χρησιμοποιησουν οφειλουν να εχουν αυτην την επιγνωση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here