Το μνημόνιο σκοτώνει τα σχολεία

19
65

Ο εκπαιδευτικός χάρτης της χώρας αλλάζει ως επακόλουθο του μνημονίου. Θύμα είναι το σχολείο – πυλώνας κάθε οικισμού και γειτονιάς. Χιλιάδες μαθητές αναγκάζονται να μετακινούνται καθημερινά και να διανύουν, σε κάποιες περιπτώσεις, ακόμη και δεκάδες χιλιόμετρα προκειμένου να φτάσουν και να φοιτήσουν σε υπερδιογκωμένα και απρόσωπα σχολεία…

Πριν ακόμη ολοκληρωθεί η διοικητική μεταρρύθμιση του «Καλλικράτη» η κυβέρνηση επιχειρεί, υπό την πίεση του λογιστικού πολιτικού αδιεξόδου, να ανακατέψει την ατζέντα στο χώρο της Παιδείας και να προχωρήσει στον σχολικό «Καλλικράτη», βάζοντας λουκέτο σε 1056 σχολεία και υποχρεώνοντας γονείς και μαθητές να βρίσκονται σε σύγχυση και αμηχανία και χιλιάδες διορισμένους και αδιόριστους εκπαιδευτικούς να ζουν, πλέον, σε συνθήκες οικονομικής και κοινωνικής ανασφάλειας και αβεβαιότητας. 

Επιχειρείται μια αμφιβόλου ποιότητος και αναγκαιότητας αποκέντρωση, ακροβατώντας από την μία στην οικονομίστικη και λογιστική αντιμετώπιση του σχολείου και από την άλλη στην πρόθεση για δραστικές μειώσεις εκπαιδευτικού, αλλά και διοικητικού και βοηθητικού προσωπικού. Υπολογίζεται ότι θα χαθούν περισσότερες από 35.000 θέσεις εκπαιδευτικών τα επόμενα χρόνια, 45.000 αναμένεται να φύγουν στην σύνταξη για να αναπληρωθούν από μόλις 9.000 εκπαιδευτικούς. Παράλληλα, περίπου το 30% των διοικητικών υπαλλήλων, καθαριστριών και υπαλλήλων φύλαξης θα αναγκαστούν να βγουν στην ανεργία.

Η κυβέρνηση θεώρησε ότι το όραμα για το νέο σχολείο περνά μέσα όχι από την ποιότητα, αλλά από την ποσότητα, και από τα σχέδια για φθηνό και πρόχειρο σχολείο Μαμούθ. Λιγοστεύουν τα σχολεία και μειώνονται τα έξοδα, αλλά ουσιαστικά περισσεύουν τα μαθησιακά ελλείμματα, εξαφανίζονται οι υποστηρικτικοί θεσμοί, αυξάνονται δραστικά οι άνεργοι εκπαιδευτικοί, αχρηστεύονται οι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι, και τορπιλίζεται το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Στο όνομα της αποκέντρωσης θεμελιώνεται ένα αμφιβόλου ποιότητος εκπαιδευτικό σύστημα. 

Οι πολίτες ρωτούν και τους οφείλονται συγκεκριμένες και πειστικές απαντήσεις για θεμελιώδη ζητήματα. Ζητήματα που αφορούν στις κτιριακές υποδομές, στην αντισταθμιστική αγωγή, στην ασφάλεια, στο κόστος και τα κονδύλια μεταφοράς των μαθητών, στα ολοήμερα σχολεία, στα τμήματα υποδοχής, στο οργανόγραμμα και το διοικητικό μοντέλο των νέων σχολείων, στον τρόπο επιλογής των στελεχών, στον διορισμό των εκπαιδευτικών, στα προγράμματα σπουδών, στην λειτουργία βιβλιοθηκών, παραρτημάτων και εργαστηρίων ειδικότητας, στις δαπάνες λειτουργίας, συντήρησης, και εξοπλισμού των κτιριακών υπερ-μονάδων, στο άνοιγμα των νέων σχολείων στην κοινωνία, στις απογευματινές δραστηριότητες, στην οργάνωση αθλητικών και άλλων εκδηλώσεων, που αφορούν στην συνολική ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, αλλά και στην κοινωνική, πολιτιστική και οικονομική ζωή- ιδιαίτερα των περιοχών της περιφέρειας όπου θα κλείσει ένας σημαντικός αριθμός σχολείων. 

Το όραμα για το σύγχρονο σχολείο του μέλλοντος πρέπει να έχει διαφορετική αφετηρία. Η εκπαιδευτική πολιτική, σε καμία περίπτωση δεν δύναται να εξαρτάται περισσότερο από την οικονομία και λιγότερο από τις κοινωνικο-μορφωτικές αξίες, διότι η εκπαίδευση αποτελεί την πιο αξιόπιστη ένδειξη της κοινωνικής κατεύθυνσης στο σύνολό της. Κανένα σχολείο δεν πρέπει να εμπεριέχεται σε οικονομίστικους δείκτες.

Το όραμα πρέπει να ξεκινά πρώτα από όλα από τον άνθρωπο, να συνεχίζει στη γνώση και την κατάκτησή της, στην διάδοση των πληροφοριών, στις οποίες οι νέοι πρέπει να έχουν άμεση και εύκολη πρόσβαση, στην επικοινωνία των μηνυμάτων που καλλιεργούν την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και διαμορφώνουν ήθος, γεγονός που αναδεικνύει τη σημασίας της ηθικής διάστασης στην εκπαίδευση, στις νέες τεχνολογίες και την ψηφιακή εποχή.

19 ΣΧΟΛΙΑ

  1. 1. o kallikratis mas marane! enw prin ola itan teleia!!
    2. makari na fygoun oi argosxoloi deinosayroi kathigites na ksevrwmisei o topos!! dioikitikoi xreiazetai 1 stous 7 peripou k isws k stous 10 se kapoies periptwseis k katharistries/fylakes episis den xreiazontai oloi aftoi pou exoume(k den patane kiolas se polles periptwseis)
    3. poiotita den ypirkse pote! vouliagmeno sta skata itan panda! oloi to kseroume, eseis oxi?
    4. ‘Οι πολίτες ρωτούν…θα κλείσει ένας σημαντικός αριθμός σχολείων.’ i eiste allou (fun park), i mas pernate gia ilithious teleiws. kommatika stelexwnontai, anyparktes einai oi ypodomes, oi ekdilwseis klp pou anaferete.
    5. an den paizoun rolo ta lefta tote ftiakste mas eseis o idios sxoleia super duper! afou anagnwrizete k tin anagaiotita tous!
    6. to pc den einai ‘nea texnologia’ pia.einai palia! alla eseis nomizete oti zoume akoma sto ’70
    7. den apantw gia allo logo para mono gia na katalavete poso geloia einai afta pou grafete k poso asxeta apo tin pragmatikotita. to pio afeles apo merous sas einai pws nomizete oti psarwsame!
    kala ksypnitouria….

  2. ΛΥΠΑΜΑΙ κ. ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΕ, ΑΛΛΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΔΕΝ ΕΠΙΤΥΓΧΑΝΕΤΑΙ ΜΟΝΑΧΑ Η ΓΝΩΣΗ, …. ΑΛΛΑ ΚΑΜΜΙΑ ΦΟΡΑ ΕΡΧΕΤΑΙ ΚΑΙ Ο ΚΟΡΕΣΜΟΣ!

  3. 6θέσιο Δημοτικό (=6 + 1 για κενά + 1 Διευθυντής + 7 ειδικότητες γιατί είναι και ολοήμερο = 15 δάσκαλοι) με …21 μαθητές. Σε απόσταση 15 χλμ. άλλο 6 θέσιο. Το όριο για εξαθέσια από τις εγκύκλιους (που έχουν και τη δικά σας υπογραφή για να μη ξεχνόμαστε) είναι 150 μαθητές και μοιάζει λογικό. Και λίγες είναι οι συγχωνεύσεις.

  4. Αριστα κανει το υπουργειο.Το προβλημα ειναι οι δυσκινητοι εως ακινητοι εκπαιδευτικοι,που τα εκπληκτικα αποτελεσματα(!!!!)της δουλειας τους τα βλεπουμε καθημερινα,στην ραγδαια επιδεινωση του μορφωτικου επιπεδου της χωρας.

  5. ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ ΟΛΑ ΟΣΑ ΓΡΑΨΑΤΕ ΚΥΡΙΕ ΑΡΗ, ΝΑ ΜΑΣ ΤΑ ΓΡΑΨΕΤΕ ΜΕ ΣΤΟΙΧΕΙΑ,ΣΕ ΠΟΙΑ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΑ ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΑ ΚΑΝΟΥΝ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ, ΕΙΔΑΤΕ ΤΑ ΠΡΩΙΝΑ ΤΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΟΣΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΚΑΝΟΥΝ; ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΠΟΣΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΑΛΛΟΥ; ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΑΛΛΑ, ΑΣ ΓΙΝΕΙ ΚΑΠΟΤΕ ΚΑΤΙ ΣΟΒΑΡΟ(ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΑΝ Η ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΘΑ ΛΥΣΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ, ΣΙΓΟΥΡΑ ΚΑΤΙ Θ΄ΑΛΛΑΞΕΙ) ΒΑΡΕΘΗΚΑ 30 ΧΡΟΝΙΑ ΔΑΣΚΑΛΟΣ Ν’ ΑΚΟΥΩ ΠΑΝΤΑ ΤΑ ΙΔΙΑ. ΜΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΠΟΥ ΝΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΟ ΥΠΑΡΧΟΝ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΥΠΑΡΧΕΙ;

  6. Tελικά αυτοί,….οι τωρινοί φταίνε για όλα. Δεν ντρέπεται κανείς για τίποτα σ’αυτή τη χώρα.Για να ασχολείσαι με την πολιτική δεν πρέπει να έχεις νου.Ο νοών…….

  7. Αντί να εξετάσετε τα δεδομένα και να κάνετε τεκμηριωμένη κριτική στις κυβερνητικές αποφάσεις, επιδίδεστε σε μια φθηνή αντιπολίτευση τύπου ΚΚΕ. Αν συνεχίσετε έτσι καλύτερα να παραιτηθείτε.

  8. Καλημερα,

    Μια Ερωτηση

    Απο τα 1996 περιπου σχολεια που συνενονται υπαρχουν καποια που θα επρεπε ??
    Και εαν οχι γιατι ??

    Η αντιπολητευτικη ταση με εκθεση ειναι ξεπερασμενη.

    Δυστυχως δεν περιμενουμε και κατι καλυτερο αποο το κομμα Σας

    Ανδρεας

  9. Κάτι για τους αστυνομικούς – Φιλλιπινέζες έχετε να μας πείτε?

    Σε ότι αφορά το άρθρο σας, τα γνωστά που έχουμε ακούσει κατά καιρούς.
    Διαπιστώσεις, ευχολόγια, άποψη για τα πάντα αλλά ουσία μηδεν.
    Τα οράματα σας μάρανανε…

  10. Τι τα θέλεις Κε Σπηλιοτόπουλε και τα σκαλίζεις…. Εσύ ζεις σε άλλη Χώρα; Δηλαδή το πρόβλημα της εκπαίδευσης είναι μόνο η κατάργηση των 1/θέσιων και των 2/θέσιων δημοτικών σχολείων και κάποιων γυμνασίων – λυκείων ή για την ακρίβεια λυκειακών τάξεων όπου όλοι οι εκπαιδευτικοί, πλην λαμπρών εξαιρέσεων, είναι μες την καλή χαρά !!!! Δεν έχεις πάρει χαμπάρι ότι η εκπαίδευση εδώ και χρόνια γενικότερα πάει κατά διαόλου..

  11. Σπηλιωτοπουλε,
    εχεις την ιδεολογια οτι σχολειο=δημοσιο σχολειο.
    οτο εκπ[αιδευση =δημοσιοα εκπαιδευση & βελτιωση της δημοσιας εκπαιδευσης θα γινει
    με αυξηση της χρηματοδοτησης,δηλαδη με αυξηση των φορων.

    Ειναι σαφες οτι εισαι σοσιαλιστης & μαλιστα τη βγαινεις απο αριστερα στο ΠΑΣΟΚ.

    Ειναι σαφες λοιπον οτι η ΝΔ ειναι σοσιαλιστικο κομμα & πρεπει να ενταχθει στη Σοπσιαλιστικη Διεθνη.

  12. ΤΟ ΟΡΑΜΑ Κε ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΕ ΔΕΝ ΤΟΧΕΤΕ ΕΣΕΙΣ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ.ΤΟΧΟΥΝ ΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ,ΟΙ ΔΙΑΝΝΟΟΥΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΕΚΠΕΔΕΥΤΙΚΟΙ.ΜΕ ΤΟΥΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥΣ ΕΙΔΙΚΑ ΔΕΝ ΚΑΘΗΣΕ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΜΙΛΗΣΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΘΕΛΟΥΜΕ ΣΕ 15 ΧΡΟΝΙΑ.ΚΑΙ Ν ΑΡΧΙΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΜΕΤΑΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΕΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟ ΤΗ ΤΡΙΤΟ.ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΤΙΠΟΤΑ.ΓΙ ΑΥΤΟ ΤΣΑΛΑΒΟΥΤΑΤΕΣτο όνομα της αποκέντρωσης θεμελιώνεται ένα αμφιβόλου ποιότητος εκπαιδευτικό σύστημα ΛΕΤΕ.ΑΥΤΟ ΜΑΣ ΜΑΡΑΝΕ.ΤΩΡΑ ΘΕΜΕΛΙΩΝΕΤΕ?ΕΧΕΙ ΡΙΖΩΣΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ.ΘΥΜΗΣΤΕ ΜΟΥ ΕΝΑ ΚΡΑΤΟΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΗ ΕΚΠΕΥΔΕΥΣΗ.ΚΑΠΩΣ ΕΤΣΙ ΤΟ ΛΕΝΕ,ΔΕΝ ΘΥΜΑΜΑΙ.ΑΑΑΑΑΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑΑΑΑΑΑΑΑΑ ΤΑ ΛΕΜΕ ΕΜΕΙΣ ΕΔΩ.ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΛΠ.ΑΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΩ ΕΔΩ ΓΙΑΤΙ Η ΠΙΕΣΗ ΧΤΥΠΑΕΙ ΑΣΧΗΜΑ.ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΑ ΓΙΑΟΥΡΤΙΑ ΑΚΡΙΒΑ.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here